...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak reklamować firmę na Facebooku?

Masz wrażenie, że Twoje reklamy na Facebooku są jak wiaderka wody wrzucane do oceanu – nie przynoszą żadnych efektów? Ten artykuł to zbiór najlepszych praktyk, które pomogły mi przekształcić Facebooka w jednego z najważniejszych sprzymierzeńców biznesowych. To wszystko dzięki dobrze targetowanym reklamom, o których Ci za chwilę opowiem.


Jak działa reklama firmy na Facebooku?

Są takie osoby, które twierdzą, że reklamy na Facebooku zupełnie nie przynoszą rezultatów. U nich być może rzeczywiście tak się dzieje.

Jednak nie dla 93% marketerów, którzy odnoszą sukcesy dzięki Facebookowi, a platforma ta z roku na rok zyskuje coraz większe przychody z reklam.

Nasze strategie marketingowe na Facebooku przyniosły nam uznanie samego Facebooka. Zespół Owocnych jest gotowy, aby wdrożyć je również dla Twojej firmy.

Ustalmy, jak sprawić, aby Twoje reklamy także przynosiły owoce.

Na Facebooku możesz reklamować się na różne sposoby i w różnych formach. Możesz na przykład pomyśleć o:

  • angażujących postach, które zwiększą popularność Twojej biznesowej strony na Facebooku,
  • reklamach z przekierowaniem na Twoją stronę internetową,
  • kampaniach mających na celu zdobyć kontakty do klientów,
  • reklamach ukierunkowanych na sprzedaż.

Jeśli chodzi o typ reklamy, to masz do wyboru: wideo, obrazy, karuzele, kolekcje czy kreacje na urządzenia mobilne.

Co więcej, Facebook ma do dyspozycji ogromne ilości danych na temat swoich użytkowników. To pozwala platformie kierować Twoje reklamy do tych osób, które mają największe szanse być zainteresowane Twoją ofertą.

W zależności od preferencji, możesz płacić Facebookowi za kliknięcia w reklamy bądź za ich wyświetlenia, a platforma ta może nawet zadecydować za Ciebie, gdzie umieścić Twoją reklamę (ale spokojnie – na ogół robi to w sposób naprawdę korzystny dla Ciebie).

Gdy już uruchomisz swoje kampanie, Facebook dostarczy Ci raporty i statystyki, dzięki którym zoptymalizujesz swoje działania.

Tutaj ważna rada: często lepiej postawić na kilka mniejszych kampanii, niż na jedną dużą.

Podstawy kampanii reklamowych na Facebooku

Kiedy prowadziłem kampanie dla moich klientów, musiałem podjąć kluczowe decyzje dotyczące ich typów. Również Tobie, jako właścicielowi firmy, przedstawiam dwie podstawowe opcje do rozważenia:

  1. Kampanie skierowane do osób, które jeszcze nie znają Twojej marki.
  2. Kampanie zaprojektowane dla tych, którzy już Cię znają.

W przypadku pierwszego rodzaju kampanii, Twoim celem jest zbudowanie świadomości marki oraz popularyzacja swoich usług i produktów moich klientów. Chcesz dotrzeć do nowych osób jeszcze nie znających Twojej oferty.

Moje doświadczenie pokazuje, że takie kampanie skierowane są na przyciągnięcie nowej publiczności i informowanie jej o istnieniu marki. W ten sposób wzbudza się zainteresowanie ofertą, przekierowuje potencjalnych klientów na stronę internetową i zbiera się ich dane kontaktowe.

Kiedy już uda Ci się zbudować większą społeczność, pozyskać kontakty do potencjalnych nabywców i przekierować nowych odbiorców na stronę internetową, przyszedł czas na remarketing.

Remarketing pozwoli Ci dotrzeć do osób, które już były zaznajomione z Twoją marką, polubili ją i zapoznali się z jej ofertą. Właśnie te osoby są najprawdopodobniej zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług lub zakupem produktów.

Więc jeśli chcesz prowadzić efektywne kampanie dla swojej firmy, pamiętaj, aby najpierw zbudować świadomość marki i popularyzować swoją ofertę wśród nowej publiczności.

Następnie, przy użyciu remarketingu, skieruj swoje działania na osoby, które już poznały Twoją markę i są zainteresowane dokonaniem zakupu.

Ile kosztuje promowanie firmy na facebooku?

Bez względu na to, jak wiele zainwestujesz w reklamę na Facebooku, jeśli będziesz ją dobrze prowadził, będzie Ci się opłacało tam działać.

Kampanie na Facebooku mogą przynieść zwrot z inwestycji nawet na poziomie 10:1. Czy wiesz, co to oznacza dla Ciebie jako właściciela firmy?

Możesz zwiększyć wartość każdej złotówki, którą zainwestujesz w reklamy na Facebooku, nawet 10-krotnie! Porównując z innymi platformami społecznościowymi, tak świetnych wyników nie uda Ci się osiągnąć nigdzie indziej.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak agencja reklamowa pomoże Ci w budowaniu marki?

Tylko realizacja określonych działań pozwoli Ci zdobywać nowych klientów i rozwijać biznes. Z reguły to bardzo angażujący i czasochłonny proces, lecz dobrze przeprowadzony daje świetne efekty. Przyjrzyjmy się korzyściom, jakie możesz wynieść z zatrudnienia agencji reklamowej.

 

Jeżeli chcesz, by Twoja firma zaistniała na rynku, by ludzie się o niej dowiedzieli i czuli, że mogą jej zaufać, konieczne jest podjęcie szeregu czynności. Niektórzy przedsiębiorcy starają się wiele z nich wykonać samodzielnie, lecz brak doświadczenia oraz bieżącej wiedzy z zakresu marketingu może sprawiać, że ten poświęcony czas niekoniecznie przełoży się na adekwatne rezultaty. Znacznie sprawniej i efektywniej jest zwrócić się po pomoc do fachowców. Profesjonalna agencja interaktywna pozwoli zaistnieć Twojej marce w świecie biznesu.

Dlaczego warto zatrudnić agencję reklamową?

Internet jest kopalnią wiedzy o tym, jak budować markę. Musisz jednak mieć na uwadze, że informacje te bardzo szybko tracą na aktualności. Stale ewoluujące algorytmy sprawiają, że pozycjonowanie strony 2 lata temu wyglądało nieco inaczej niż dziś. Regularnie zmieniają się także trendy, skuteczność poszczególnych kanałów oraz popularność SM. Ludzie z doświadczeniem, którzy na co dzień zajmują się budowaniem marek swoich klientów, są nie tylko bardziej skuteczni niż amatorzy, ale dodatkowo szybciej potrafią osiągnąć założone cele. Angażując agencję SEO,musisz się liczyć z pewnym wydatkiem, lecz jest to inwestycja, a tych w biznesie nie należy się wystrzegać. Skuteczne działania reklamowe wymagają czasu, lecz są w stanie zwiększyć sprzedaż, a tym samym zyski. Dodatkowo, dzięki odpowiednim narzędziom bez problemu można określić, co przyniosło największą konwersję.

Nawet jeśli należysz do tych, którzy sami wiele potrafią, uważasz, że Ty najlepiej zajmiesz się „swoim dzieckiem”, dywersyfikacja zadań jest najlepszym, co możesz zrobić dla swojej firmy. Świeże i obiektywne spojrzenie specjalistów przyniesie liczne korzyści. Aktualnie znaczna większość firm zleca działania marketingowe, reklamę specjalistom. Jedne tworzą swój wewnętrzny dział, zatrudniając takie osoby na stałe, inne delegują tego rodzaju zadania do firm zewnętrznych.

Czego możesz oczekiwać od atencji reklamowej?

Agencje interaktywne wspierają klienta w budowaniu marki od początku do końca. Oto co możesz od nich otrzymać:

  • nazwa firmy (naming),
  • logo,
  • strona internetowa lub sklep,
  • konta firmowe na mediach społecznościowych,
  • strategia marketingowa,
  • artykuły na bloga firmowego, opisy produktów, teksty na stronę, artykuły sponsorowane na strony zewnętrzne,
  • zdjęcia/filmy reklamowe,
  • e-mail marketing,
  • zwiększenie widoczności Twojej strony/sklepu w sieci,
  • audyt strony/sklepu pod kątem konwersji,
  • reklamy Google Ads, Facebook Ads, Tik Tok Ads,

Specjaliści w agencji SEO pomogą Ci ustalić, jakie kanały reklamowe będą najskuteczniejsze w przypadku Twojego produktu i określonej grupy targetowej. W konsekwencji dobrze zrealizowanych wybranych zadań zwiększy się liczba Twoich klientów, a także sprzedaż i przychód. Otrzymasz również statystyki, wykazujące efektywność poszczególnych działań, by móc ocenić, w jakim stopniu inwestycja Ci się opłaciła.

Czym się kierować wybierając solidną agencję reklamową?

Możesz sugerować się opinią innych zadowolonych klientów, najlepiej znajomych, ale również tych, którzy wystawili swoje oceny w internecie. Zanim jednak podejmiesz współpracę, koniecznie sprawdź dotychczasowe osiągnięcia firmy, a także to, czy jej przedstawiciele są w stanie zrozumieć Twoje potrzeby i zaproponować strategię, która pozwoli Ci zrealizować założone cele. Zwróć uwagę, czy osoba, z którą będziesz rozmawiać, sama wychodzi z inicjatywą, czy potrafi zwrócić uwagę, że któryś z Twoich pomysłów jest nietrafiony. Jeżeli wszystkiemu przytakuje, raczej nie jest to zwiastun udanej współpracy, lecz z dużym prawdopodobieństwem braku doświadczenia.

Profesjonalna agencja reklamowa to miejsce zatrudniające do poszczególnych zadań osobnych specjalistów. Dzięki temu graficy, copywriterzy, programiści, marketingowcy realizują działania, w których są najlepsi, a Ty jako klient możesz mieć pewność, że płacisz za usługi najwyższej jakości.

Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoja marka zaistniała na rynku, stała się rozpoznawalna, zyskała nowych klientów oraz ich zaufanie, koniecznie skontaktuj się z dobrą agencją reklamową, przekonaj się, jak to działa i jakie przynosi efekty.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Meta rusza z kampanią My Kind of Place w Polsce

Meta rozpoczęła nową ogólnoeuropejską kampanię pod nazwą My Kind of Place. Stworzona we współpracy z młodzieżą akcja ma przypominać o dostępnych narzędziach na Facebooku i Instagramie, które mogą być wykorzystane do kontrolowania swojej aktywności oraz dbania o bezpieczeństwo podczas korzystania z aplikacji.

W ramach polskiej edycji kampanii Meta nawiązała współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.
Kampania My Kind of Place przypomina o funkcjach takich jak:
  • Ukryte słowa – narzędzie, które ukrywa prośby o zgodę na otrzymywanie wiadomości, których nie chcesz widzieć, oraz obraźliwe komentarze – tak aby nie widzieli ich twoi obserwujący.
  • Kontrola nad komentarzami, tagami i oznaczeniami – narzędzia pozwalające kontrolować, kto może się z tobą skontaktować.
  • Dzienny limit / Zrób sobie przerwę – narzędzie, które co jakiś czas powiadamia użytkowników przeglądających Instagram, aby zrobili sobie przerwę od aplikacji i skupili się na czymś innym.
  • Ograniczanie – funkcja pozwalająca stworzenie listy osób spośród twoich kontaktów, z którymi nie chcesz dzielić się treściami.
  • Twoja aktywność – narzędzie umożliwiające zarządzanie tym, czym dzielisz się na Facebooku i Instagramie.
Seria filmów, które przedstawiają sześć narzędzi bezpieczeństwa Facebooka i Instagrama, została stworzona przez Loulou João – afro-belgijską ilustratorkę i animatorkę 3D. Wykorzystując oprogramowanie 3D, tworzy swoją własną, unikalną rzeczywistość: cyfrowy świat, który składa się z cukierkowych postaci i obiektów. Postacie występujące w kampanii przeżywają przygody związane z dbaniem o bezpieczeństwo i kontrolowaniem swojej obecności w Internecie.
Misją Meta jest budowanie bardziej otwartego i wzajemnie powiązanego świata oraz sprawienie, by użytkownicy mogli swobodnie dzielić się treścią. Jest to jedynie możliwe, gdy ludzie czują się bezpiecznie na naszych platformach. Aby o to zadbać, poczyniliśmy duże inwestycje w ochronę użytkowników oraz uruchomiliśmy nowe narzędzia, które zagwarantują bezpieczeństwo i dobre samopoczucie młodych ludzi na Instagramie i Facebooku. Ściśle współpracujemy również z ekspertami, takimi jak Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, aby zapobiegać problemom, które mogą zagrażać dobru młodych ludzi” – mówi Jakub Turowski, Public Policy Director, CEE w Meta.

 

W naszych działaniach na rzecz bezpieczeństwa online wiele uwagi poświęcamy mediom społecznościowym. Widzimy ich ogromny potencjał i podziwiamy nastolatków korzystających z nich w sposób świadomy i pozytywny. Staramy się tę postawę promować i wzmacniać. Jednocześnie uświadamiamy młodym ludziom zagrożenia, takie jak cyberprzemoc, niebezpieczne kontakty czy nadużywanie sieci, tak żeby potrafili ich unikać, a w ostateczności odpowiednio na nie reagować. Cieszymy się, że mamy w tych działaniach za sojusznika Meta. Wysoko oceniamy rozwiązania wspierające bezpieczeństwo (safety tools) nastoletnich użytkowników serwisów Meta i chętnie włączamy się w ich promocję w ramach akcji My Kind of Place” – powiedział Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

 

źródło:  Biuro prasowe Meta 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rosja blokuje dostęp do mediów społecznościowych

facebook

Rosyjskie władze coraz bardziej starają się ograniczyć obywatelom dostęp do wiadomości ze świata zewnętrznego. Tym razem blokują dwa największe niezależne portale społecznościowe.

Najpierw padło na Facebooka. Następnie mieszkańcy kraju ze wschodu stracili możliwość korzystania z Twittera. Sprawa również jest niejasna jeśli chodzi o dostęp do Instagrama i Youtube. Informacje o blokadzie pierwszego zdementował New York Times, natomiast drugi pozostaje wciąż otwarty dla użytkowników z Rosji, natomiast wiele skarżyło się na bardzo długi czas ładowania filmów.

Jak informują media, decyzja o blokadzie zewnętrznych mediów miała być już podyktowana w zeszłym roku, kiedy to na tych portalach zaczęto odnotowywać przypadki dyskryminacji rosyjskich mediów. Nie da się jednak ukryć, że całość jest działaniem propagandowym, aby ograniczyć informacje obywatelom o militarnych działaniach Rosji na Ukrainie.

Adam Daniluk

Reels trafia na Facebooka

fb reels cover

Od dziś Rolki (Reels) na Facebooku są dostępne w ponad 150 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Równolegle Meta udostępnia nowe narzędzia do tworzenia i edycji filmów, miejsca oglądania Rolek, a także nowe sposoby pozwalające twórcom monetyzować ich treści.

Najszybciej rozwijający się format

Obecnie ponad połowa czasu spędzonego na Facebooku i Instagramie przypada na oglądanie wideo, a Rolki są najbardziej dynamicznie rosnącym formatem treści. Dla twórców oznacza to możliwość dotarcia do nowych obserwujących, lepszy kontakt ze swoimi odbiorcami oraz nowe źródło dochodów. Użytkownicy zyskują z kolei możliwość znalezienia i dzielenia się z innymi treściami publikowanymi przez ulubionych twórców i marki.

Nowe możliwości monetyzacji dzięki Rolkom na Facebooku

Dzięki Rolkom na Facebooku twórcy zyskają szersze możliwości monetyzowania swoich treści. W połowie marca, na wszystkich rynkach z dostępnymi reklamami in-stream, ruszą testy Overlay Ads w Rolkach. Początkowo testowane będą dwa formaty: banery widoczne jako półprzezroczysta nakładka na dole rolki i naklejki – statyczne obrazki, które twórca może umieścić w dowolnym miejscu rolki. Część dochodu z tych reklam trafi bezpośrednio do twórców treści. Więcej na ten temat można przeczytać na blogu Meta dla Twórców. Inna testowana forma monetyzacji to Gwiazdki w Rolkach. Oglądający będą mogli kupować i wysyłać Gwiazdki, by wspierać w ten sposób ulubionych twórców.

Więcej opcji edycji
  • Oprócz funkcji wprowadzonych w ubiegłym roku, twórcy na całym świecie będą mieli dostęp do szeregu nowych:
  • Remix: Możliwość utworzenia własnej Rolki obok już istniejącej, opublikowanej na Facebooku. Remix pozwala na stworzenie własnej Rolki, która będzie zawierała całą lub część Rolki innego twórcy.
  • Rolki 60-sekundowe: Rolki mogą mieć długość do 60 sekund.
  • Wersja robocza: Wkrótce po utworzeniu Rolki, za pomocą opcji “Zapisz jako wersję roboczą” można będzie zachować Rolkę i wrócić do niej później.
  • Przycinanie wideo: W nadchodzących miesiącach zostaną wprowadzone narzędzia do przycinania wideo, które ułatwią twórcom publikacje długich lub nagrywanych na żywo filmów.
Tworzenie i odkrywanie Rolek w nowych miejscach

W nadchodzących tygodniach zostaną wprowadzone aktualizacje ułatwiające tworzenie i odkrywanie Rolek w nowych miejscach:

  • Rolki w Relacjach: Możliwe będzie udostępnienie Rolki w Relacji na Facebooku. Ułatwi to dzielenie się ulubionymi Rolkami ze znajomymi, a twórcom zapewni większe zasięgi. Będzie również możliwe tworzenie Rolki z już udostępnionych Relacji.
  • Rolki w Watch: Będzie można oglądać Rolki bezpośrednio na karcie Watch, a wkrótce też tam je tworzyć.
  • Rolki w Aktualnościach: Dzięki dodaniu nowej zakładki w Aktualnościach, będzie można łatwo tworzyć i oglądać Rolki.
  • Proponowane Rolki w Aktualnościach: W wybranych krajach będziemy sugerować Rolki stworzone przez osoby, które nie są jeszcze obserwowane.

fb reels

 


Źródło: Hkstrategies

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ogromne spadki wartości Meta

Meta spadki wyceny

Ostatnie wyniki Facebooka nie były łaskawe dla spółki, w efekcie pierwszy raz od lat firma wypadła z zestawienia dziesięciu najdroższych spółek na świecie.

Od początku tego roku akcje Meta zaliczyły kolosalny spadek o blisko 40%, w efekcie wycena firmy spadła o niecałe 240 miliardów dolarów. Głównym bodźcem do tak dużego ruchu ceny były wyniki firmy, w których po raz pierwszy w historii Facebook zaliczył spadek dziennej liczby aktywnych użytkowników. Niemal momentalnie po tym ogłoszeniu cena akcji spadło o ponad 26% w ciągu jednego dnia. W efekcie Meta nie należy już do grona dziesięciu najwyżej wycenianych spółek na giełdzie po tym jak została wyprzedzona przez Chińską spółkę technologiczną Tencent.
Same spadki na giełdzie odbiły się również na majątku Marka Zuckerberga, który od początku roku zmalał o ponad 45 miliardów dolarów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Peter Thiel odchodzi z Facebooka

Peter Thiel

Koncern Meta poinformował, że Peter Thiel odchodzi z firmy. Dyrektor Facebooka był również znany jako współtwórca PayPala.

Peter Thiel w 2004 roku został jednym z głównych inwestorów Facebooka. Ufundował firmie 5 milionów dolarów w zamian za 10% udziałów i miejsce w radzie dyrektorów. Jest również współtwórcą systemu płatności online PayPal.

Po odejściu Thiel chce poświęcić się wspieraniu Partii Republikańskiej. Były dyrektor Facebooka jest jednym z bardziej znanych zwolenników Donalda Trumpa.

Adam Daniluk

Edukacyjna platforma Meta już w Polsce

Get Digital

Meta uruchamia w Polsce edukacyjną platformę Get Digital. Cała oferta kierowana jest do nauczycieli, rodziców oraz nastolatków.

Wszelkie materiały zostały zaprojektowane przez Uniwersytet Harvarda oraz Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley. Polska edycja została stworzona pod patronatem fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz UNICEF Polska. Celem lekcji oraz instruktaży jest nauczenie dzieci jak bezpiecznie korzystać z internetu. To bardzo potrzebna wiedza, szczególnie w dobie pandemii, gdy większość szkół wprowadza zdalne nauczanie.

Uczniowie dowiedzą się jak skutecznie wyszukiwać rzeczy w internecie, tworzyć bezpieczne hasła itp. Wszystkie materiały znaleźć można na platformie Get Digital pogrupowane w 5 kategorii:

  • dobre samopoczucie w internecie,
  • zaangażowanie w internecie
  • cyfrowe możliwości
  • cyfrowe szanse
  • cyfrowe podstawy

Przy każdej z kategorii znaleźć można gotowe zajęcia, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli.

Adam Daniluk

Loomi VoD, czyli co by było gdyby połączyć Netflixa z Facebookiem

loomi

Na rynku platform streamingowych nie brakuje. Twórcy Opery postanowili więc pójść krok dalej i połączyć VoD z platformą społecznościową.

Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą w stosunku do większości portali tego typu, Loomi nie wymaga płatnej subskrybcji, aby korzystać z bazy filmowej. Na ten moment w ramach strony część produkcji obejrzymy za darmo z reklamami, te premium mamy możliwość wypożyczyć. W bazie znajduje się jedynie 700 produkcji, ma się to zmieniać, a finalnie użytkownicy mają wybierać z pomad 2 tysięcy filmów i seriali.
Gdzie jednak te nowości i funkcje niespotykane nigdzie indziej?
Przede wszystkim nowe tytuły będą wybierane poprzez głosowanie użytkowników, a nie z góry narzucane przez twórców. Co więcej, na platformie poza filmami i serialami na platformie znajdą się również wybrane produkcje internetowe na przykład z YouTube. Widzowie mają również możliwość interakcji między sobą w trakcie seansu oraz zostawiania komentarzy w wybranych momentach filmu dla innych osób. Dla części produkcji przygotowano również dodatkowe atrakcje takie jak komentarze krytyków filmowych czy influencerów oraz aktywne quizy w trakcie seansu.
Czy taka forma seansu z dodatkowymi interakcjami oraz możliwością wspólnego reagowania się przyjmie? I czy stosunkowo mała baza filmów na tle takich gigantów jak Netflix, czy nadchodzące Disney+ oraz HBO Max, wystarczy? Wszystko to zweryfikują najbliższe miesiące.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Schyłek Facebooka i problemy Meta Inc.

upadek facebook

Meta Inc. przedstawiła swoje pierwsze wyniki kwartalne po zmianach wizerunkowych. Czy zmiana nazwy i misji firmy wystarczyła, aby przekonać do siebie użytkowników oraz inwestorów?

Patrząc na świeżo opublikowane wyniki platformy oraz reakcje giełdy, ciężko znaleźć pozytywy. Po wczorajszym zamknięciu i opublikowaniu raportu kwartalnego ceny akcji spadły o ponad 20% na najniższy poziom od ponad roku. Co spowodowało tak drastyczne spadki? Wyjątkowo niski przyrost nowych użytkowników na wszystkich platformach firmy, oraz co najbardziej istotne, pierwszy w historii spółki kwartał ze spadkiem liczby dziennych użytkowników Facebooka.
Mimo tak słabych wyników spółka wciąż zarobiła prawie 40 miliardów dolarów. Inwestorów może jednak martwić przyszłość spółki oraz jej plany na przyszłość opierające się na obiecanej wizji Metverse. W szczególności, że dywizja spółki odpowiedzialna za zrealizowanie tych planów w ostatnim roku wydała ponad 10 miliardów dolarów, żeby zarobić niecałe 2,5 miliarda dolarów.

Może się jednak okazać, że chwilowe problemy to wypadek przy pracy, a decyzja Marka Zuckerberga o inwestycji jeszcze większej ilości środków w technologie VR oraz AR w przyszłości przyniesie sukces na skale Facebooka.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF