Adamed z nowym serwisem www

strona internetowa Adamedu

Adamed, firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, we współpracy z e-point S.A., uruchomiła najbardziej nowoczesny w swojej branży międzynarodowy serwis internetowy – dostępny aż w 10 wersjach językowych. Portal odpowiada na najnowsze trendy w projektowaniu stron www oraz potrzeby prowadzenia biznesu.

Innowacja w branży farmaceutycznej

Głównym celem prac nad nową stroną internetową było stworzenie serwisu, który jest nowoczesny i responsywny, czyli elastycznie dostosowujący sposób prezentacji treści do każdego typu urządzeń. Strona Adamedu, skierowana do środowiska medycznego, pacjentów, naukowców oraz przyszłych Współpracowników, została przebudowana tak, aby była jak najbardziej czytelna, wygodna oraz odpowiadająca najnowszym światowym trendom web designu.

W projekcie portalu postawiono nie tylko na atrakcyjny layout, ale również na maksymalną funkcjonalność i intuicyjne wyszukiwanie informacji. Dzięki temu wszystkie kwestie dotyczące firmy, produktów, prowadzonych projektów czy procesów rekrutacyjnych zostały odpowiednio posegmentowane i rozmieszczone tak, aby ułatwić odbiorcom ich zlokalizowanie.

strona www
źródło: e-point SA

Ponieważ Adamed działa na ponad 70 rynkach, nowy portal ma pomóc w budowaniu spójnego globalnego wizerunku firmy, z uwzględnieniem różnic biznesowych, regulacyjnych i kulturowych w poszczególnych krajach.

Jako Adamed chcemy wyznaczać trendy nie tylko w obszarze innowacji w medycynie, ale również pod kątem rozwiązań technologicznych i internetowych dla sektora farmaceutycznego. Uruchomienie nowego serwisu Adamedu to nasz kolejny duży krok w realizacji projektów transformacji cyfrowej. Wpisuje się on również doskonale w naszą strategię internacjonalizacji i ekspansji międzynarodowej, stanowiąc uzupełnienie już realizowanych działań.

Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia w Adamedzie

Zrozumienie potrzeb branży

Eksperci UX z e-point przeprowadzili szereg warsztatów i spotkań z zespołem projektowym Adamedu, aby jak najlepiej zrozumieć specyfikę branży farmaceutycznej i potrzeby grup docelowych.

Cały proces to ponad 50 godzin spotkań i warsztatów, w które zaangażowano wszystkie departamenty Adamed – od PR przez Marketing, HR i CSR, aż po R&D i New Drug Development. Przedstawiciele e-point przeprowadzili dla Współpracowników Adamedu dwa kompleksowe szkolenia, w trakcie których omówiono obsługę CMS i tworzenie treści dopasowanych do specyfiki Internetu, a także właściwą analizę potrzeb czytelników. Efektem wspólnej pracy jest ponad 20 szablonów stron do wykorzystania w wersji mobilnej i na komputer przy dalszej rozbudowie treści zawartych na stronie. Zespół e-point opracował także ponad 35 gotowych komponentów, z których Adamed może budować nowe strony w serwisie i samodzielnie je rozwijać.

W siedem miesięcy stworzyliśmy nowoczesny i rozwojowy serwis dla Adamedu. Ze względu na obszerność zagadnień oraz wielość rynków, na których działa nasz klient, jest to projekt o bezprecedensowej skali w polskiej branży farmaceutycznej. Położyliśmy szczególny nacisk na zrozumienie nowego dla nas obszaru oraz ścisłą współpracę z klientem. Dzięki temu mogliśmy zaproponować nową architekturę oraz podejście do komunikacji wykraczające poza sam obszar digital. Zachęcamy do zapoznania się z krótkim filmem, który przedstawia efekty współpracy.

Filip Makowiecki, UX & Content Strategist e-point SA

strona internetowa
źródło: e-point SA

Źródło: Informacja prasowa e-point

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

NCBR inwestuje w sektor farmaceutyczny

Pierwszy konkurs programu sektorowego INNONEUROPHARM rozstrzygnięty. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przyznało 160 mln zł na prace badawczo-rozwojowe.

– Stawiamy na rozwój polskich przedsiębiorstw poprzez realizację programów strategicznych wspierających branże o dużym potencjale, które mogą stanowić podstawę innowacyjnej gospodarki. Dzięki programowi sektorowemu INNONEUROPHARM miliony złotych zostaną przeznaczone na prace nad projektami, które mogą okazać się przełomowymi w tak dynamicznie zmieniającej się dziedzinie jak medycyna. Te środki to szansa dla polskich naukowców, nadzieja dla pacjentów i impuls dla biznesu, zachęcający do prowadzenia i rozwijania prac B+R – mówi wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego dr Piotr Dardziński.

Celem uruchomionego przez NCBR programu jest zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności polskiego sektora farmaceutycznego w perspektywie do 2026 r. Powołany z inicjatywy Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego i Polskiej Platformy Innowacyjnej Neuromedycyny program ma na celu zachęcenie przedsiębiorstw do podejmowania prac badawczych, które przyczynią się do rozwoju polskiej farmacji, w tym neuromedycyny.

– Program INNONEUROPHARM to kolejny przykład wsparcia udzielanego przez NCBR branży, która chce się rozwijać poprzez innowacje. W przypadku farmacji oznacza to wyjście naprzeciw wyzwaniom cywilizacyjnym, ale również szansę na wzmocnienie polskich przedsiębiorstw w rywalizacji z zagraniczną konkurencją. Liczymy, że projekty naszych beneficjentów przyczynią się do postępu w diagnostyce i leczeniu, a dodatkowo będą stanowiły zachętę dla innych firm do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.

W rozstrzygniętym właśnie konkursie o granty mogły ubiegać się projekty dotyczące innowacyjnych produktów leczniczych, technologii ich wytwarzania, metod diagnostycznych i neuromedycznych, a także narzędzi wspierających badania nad produktami medycznymi. Dlatego też wśród nagrodzonych znalazły się projekty bardzo zróżnicowane. Dofinansowanie uzyskały m.in. prace nad produktami mającymi na celu leczenie stwardnienia zanikowego bocznego, chorób układu nerwowego czy chorób cywilizacyjnych.

W ramach konkursu wpłynęły 23 wnioski o dofinansowanie na łączną kwotę 213 mln zł. W wyniku oceny merytorycznej 13 z nich zostało ocenionych pozytywnie. Większość (9 wniosków) złożyły firmy z sektora MŚP. 60% przekazanych przez NCBR środków przeznaczonych zostanie na projekty realizowane w województwie mazowieckim.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski startup stworzył innowacyjny lek na grypę

Naukowcy z polskiego startupu TherVira prowadzą prace nad uniwersalnym lekiem przeciwko grypie. Zaprojektowali go przy użyciu własnego modelu komputerowego. Jak dowiodły późniejsze badania nad lekiem, zabija on wirusa grypy w sposób zupełnie bezpieczny dla ludzkich komórek.

Bardzo możliwe, że w najbliższych latach na polskim rynku pojawi się uniwersalny lek na grypę. Startup TherVira już kilka lat temu rozpoczął prace nad własnym system komputerowym, który pozwala projektować leki. W efekcie badaczom udało się stworzyć oprogramowanie, które pozwala wyszukiwać związki chemiczne biorące udział w rozwoju konkretnych chorób. 
To właśnie dzięki innowacyjnej technologii opracowanej przez startup udało się stworzyć medykament, który doskonale radzi sobie z wirusem grypy, zabijając go, gdy organizm zostanie już zarażony. – Leki, które obecnie są na rynku mogą jedynie zablokować wejście wirusa, czyli infekcję oraz wyjście namnożonych kopii wirusa z komórki. Jednak żaden z nich nie potrafi wirusa z niej wyeliminować. My opracowaliśmy właśnie taki lek za pomocą przygotowanego przez nas wcześniej oprogramowania komputerowego – w rozmowie z PAP mówi Katarzyna Kamińska z Międzynarodowego Instytutu Biologii Komórkowej i Molekularnej w Warszawie.

Lek stworzony przy pomocy oprogramowania pozwala nie tylko zablokować aktywność wirusa grypy, ale i powstrzymać jego namnażanie i rozwój w komórce. Dzięki tej metodzie możliwe jest wyleczenie pacjenta z grypy na każdym etapie choroby. – To dowodzi, że nie wpływamy na funkcje i aktywność samej komórki. Mamy więc już gotowe i sprawdzone doświadczalnie związki – tłumaczy Katarzyna Kamińska.

W kolejnym etapie prac naukowcy planują udoskonalać lek, by był on możliwie najbardziej efektywny i dobrze tolerowany przez organizm człowieka. – Następnie będziemy chcieli wkraczać w fazy badań przedklinicznych. Na etapie badań klinicznych, jeśli do nich dojdzie, będzie potrzebna współpraca z już bardzo dużą firmą farmaceutyczną – zaznacza rozmówczyni PAP. – Wprowadzenie leku na rynek to zwykle praca na lata. Najbardziej optymistyczny scenariusz opracowania i wdrożenia nowego leku, to średnio około 10 lat – dodaje. 

::

Fot. Fotolia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF