Spotify głównym sponsorem FC Barcelony

Spotify na trybunach Camp Nou

Spotify zawarł współpracę z jednym z najbardziej rozpoznawalnych klubów sportowym świata, FC Barceloną. Umowa sprawi, że stadion Dumy Katalonii doczeka się pierwszej takiej zmiany w historii.

Czteroletnią umowę na kwotę 310 milionów dolarów sfinalizowano w tym tygodniu. Jej okres obowiązywania rozpocznie się od przyszłego sezonu. Na koszulkach Barcelony zobaczymy logo Spotify.

Stadion drużyny z Hiszpanii zostanie przemianowany na Spotify Camp Nou (wcześniej Camp Nou). To pierwszy raz w historii kiedy obiekt FC Barcelony zmienia nazwę. Co więcej, FC Barcelona i Spotify będą pracować nad wykorzystaniem powierzchni stadionu, aby dostosować przekaz artystów do danego odbiorcy, np. widzowie z Azji otrzymają odpowiedni przekaz, inny niż publika z Europy.

 

Adam Daniluk

FC Barcelona stawia na e-sport

barca e-sports

FC Barcelona stawia kolejny krok na scenie e-sportowej, na której jest już od 2018 roku. Od tamtej pory klub z Katalonii prowadził profesjonalne dywizje w Pro Evolution Soccer, Rocket League i Heartstone, a od 2021 są częścią hiszpańskiej Superligi w League of Legends. Teraz pora na pierwsze gamingowe partnerstwo.

FC Barcelona na bazie umowy z Gamers Hub Media Events Europe (GHME) będzie mogła organizować turnieje i ligi e-sportowe, łącząc przy tym graczy z całego świata z klubem sportowym. Jest to pierwsze partnerstwo Barcy z firmą ze świata gamingu. GHME stanie się miejscem szkoleniowym. Organizator eventów zajmie się tworzeniem treści edukacyjnych i szkoleń dla zawodników FC Barcelony w Barcelona International Gaming Center — największym obiekcie e-sportowym w Hiszpanii.

GHME powstało we wrześniu 2021 w wyniku porozumienia miedzy Barcelona International Gaming Center, a Visionist Ventures, singapurskim funduszem inwestycyjnym. Firma posada spółkę w Dubaju. Wyprodukowała ponad 140 wydarzeń, w których wzięło udział 5000 graczy i 300 influencerów z Europy i Bliskiego Wschodu.

Adam Daniluk

Oficjalnie: Barcelona w League of Legends

FC Barcelona Superliga

FC Barcelona poinformowała o utworzeniu drużyny League of Legends. Od roku 2022 zagrają w hiszpańskiej Superlidze.

FC Barcelona to jedna z najpopularniejszych drużyn piłkarskich. Idąc w ślady innych piłkarskich gigantów, również inwestują w e-sport. Oficjalnie dołączają do hiszpańskiej Superligi, będącej jedną z najlepszych lig regionalnych w League of Legends. W roku 2021 oficjalny kanał ligi na platformie twitch.tv zebrał łącznie 300 tys. widzów.

Katalończycy wykupili miejsce należące do S2V, która dołączyła do ligi dwa lata temu. Koszt slota to 200 tys. euro. W lidze występuje już Cream Real Betis, mówiło się też, że wejściem do Superligi zainteresowana była Sevilla FC.

O wszystkich plotkach dotyczących Barcelony pisaliśmy tutaj.

Adam Daniluk

FC Barcelona vs Real Madryt – zapowiedź El Clasico!

W sobotę o 16:00 rozpocznie się piłkarskie święto na Camp Nou, gdzie FC Barcelona podejmie Real Madryt. Kto i dlaczego jest faworytem tej rywalizacji w opinii bukmachera? Czego można się spodziewać po El Clasico? Zapraszam do lektury!

FC Barcelona

Przed rozpoczęciem kampanii 2020/2021 nad Camp Nou zebrały się czarne chmury, nie tylko po porażce z Bayernem w Lidze Mistrzów, ale głównie ze względu na możliwe odejście Messiego. Fakty są takie, że Argentyńczyk został w Barcelonie, więc z pewnością wybiegnie na kolejne w karierze El Clasico.

Barca podobnie jak Real w ostatniej kolejce straciła punkty z niżej notowanym rywalem, czego nie spodziewali się nawet legalni bukmacherzy. Duma Katalonii na wyjeździe przegrała z Getafe i na obecnym etapie rozgrywek ma trzy oczka straty do Los Blancos, jednak rozegrała spotkanie mniej.

W środku tygodnia Blaugrana zaprezentowała się z dobrej strony na boiskach Ligi Mistrzów. Barca na swoim obiekcie pokonała węgierski Ferencvaros 5:1.

Real Madryt

Królewscy przystąpili do obecnej kampanii w roli obrońców tytułu. Zinedine Zidane i jego podopieczni po pięciu rozegranych meczach ligowych plasują się na trzeciej pozycji z dorobkiem 10 punktów. Do tej pory zwyciężyli w trzech starciach La Liga, raz zremisowali i doznali porażki w ostatniej kolejce z Cadiz 0:1.

Warto odnotować, że w poprzednim sezonie kibice obejrzeli dwa El Clasico w ramach La Liga. Łącznie w tych rywalizacjach wpadły zaledwie dwa gole, co może być sporym zaskoczeniem dla neutralnych fanów. Real na swoim boisku wygrał 2:0, a na wyjeździe zremisował 0:0.

Los Blancos mają jeden dzień odpoczynku mniej od Barcelony, ponieważ swoje spotkanie w ramach Ligi Mistrzów rozegrali w środę.

Oferta bukmachera

Nie ulega wątpliwości, że głównym czynnikiem, który decyduje o pojęciu „faworyta” przed kolejnymi El Clasico, jest nie tylko forma obu drużyn, ale często głównie miejsce rozegrania rywalizacji. Tym razem spotkanie odbędzie się na Camp Nou, co sprawia, że większe szanse na zwycięstwo ma Barcelona, przynajmniej na papierze.

Statystyczne fakty są jednak takie, że Barca zwyciężyła tylko raz z ostatnich czterech spotkań z Realem na swoim boisku. Aż trzy razy spotkanie kończyło się remisem, co może być istotną wskazówką, jeśli zamierzasz typować ten mecz z oferty bukmachera PZBuk.

Jak grają oba zespoły? Real to drużyna, która stawia przede wszystkim na solidność z tyłu, o czym świadczą dwa kolejne El Clasico na zero z tyłu. Barcelona w lidze strzeliła o dwa gole więcej od Królewskich, pomimo tego, że zagrała jeden mecz mniej. W czterech ostatnich starciach tych drużyn nie było wyniku BTTS i możliwe, że tym razem będzie podobnie.

Więcej sportu na brief.pl.

Obstawianie zakładów bukmacherskich niesie ze sobą ryzyko uzależnienia. Pamiętaj, że nie może być sposobem na życie. W Polsce korzystanie z usług nielegalnych bukmacherów jest zabronione, możesz grać wyłącznie u tych operatorów, którzy posiadają zezwolenie Ministerstwa Finansów.

Cherry Online Polska Sp. z o.o. działający pod nazwą PZBuk: zezwolenie MF z dnia 28 czerwca 2018 r. nr PS4.6831.26.2017.

Mateusz Nowak – redaktor Zagranie.com, absolwent dziennikarstwa sportowego na UAM.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF