...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Genius Loci czyli odkrywanie Lokalnego Ducha z Golden Drum

Golden Drum zaprasza w tym roku na kolejną, już 26-stą odsłonę festiwalu do pięknego słoweńskiego miasteczka Portoroż – swoich korzeni nad Adriatykiem, do których powrócił po kilkuletniej przerwie.

Jest to jeden z najważniejszych międzynarodowych festiwali reprezentujący najwyższą kreatywność z krajów Nowej Europy. Organizatorzy tworząc wyjątkową przestrzeń do dialogu inspirują oraz wspierają innowacyjne myślenie i niebanalne działania na rzecz pozytywnych zmian na wiele różnych, wyjątkowych sposobów. W Portoroz następuje twórcza konfrontacja kreatywności ludzi krajów Wschodu, jak i Zachodu.

Zmieniła się sama formuła wydarzenia: szanując czas, którego wszyscy mamy coraz mniej, festiwal został skrócony do dwóch dni, a każdy z nich jest wypełniony ciekawymi prelekcjami globalnych oraz regionalnych liderów marketingu i kreacji, spotkaniami oraz czasem na networking. To tu członkowie jury, speakerzy, delegaci, legendy, ikony oraz wschodzące gwiazdy Golden Drum są na wyciągniecie ręki.

W tym roku kampanie wyrażające uznanie dla projektów celebrujących wybraną rdzenną kulturę lub społeczność  będą miały szanse być zauważone w debiutującej kategorii – Genius Loci – Lokalny Duch. Ta nagroda jest swoistym hołdem dla zróżnicowania kulturowego kontynentu, ale to także symbol zmieniających się czasów: choć wciąż czerpiemy inspiracje z kampanii globalnych i wzorujemy się na trendach wyznaczanych przez Zachód, coraz częściej w poszukiwaniu nowych źródeł do kampanii zwracamy się do motywów lokalnych, inspirowanych rdzenną kulturą, historią czy obecną sytuacją danego regionu, a nie światowymi wyznacznikami. 

Organizatorom Golden Drum zależy na promowaniu lokalnej tradycji, przynależności do narodu i kultury. Chcą pokazać, że piękno i wyjątkowość regionu jest czymś, czym należy się chwalić i o czym należy opowiadać na wszystkie możliwe sposoby. I co stanowi nieprzebrane źródło inspiracji i twórczych pomysłów.

W ten sposób powstała nagrodzona podczas 25 edycji festiwalu Golden Drum kampania „Bihor Couture”, agencji McCann z Bukaresztu. Kampania wsparła oraz promowała tradycyjne ubiory wychodzące z pod rąk lokalnych warsztatów rumuńskiego regionu Bihor, po tym jak jeden z największych domów mody na świecie, skopiował ich wzory i kroje. 

Tegoroczna edycja Golden Drum pod hasłem „Creativity 4 change”  będzie łączyć kreatywność na innym podłożu. Członkowie Jury będą poszukiwać w pracach powrotu do korzeni na gruncie patriotycznym, środowiskowym oraz społecznym.

Do zobaczenia 17-18 października 2019 na Festiwalu Golden Drum.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Punkt widzenia zależy od ….– festiwal oczami techniki eventowej | Materiał partnera

700m2 ekranów diodowych, 12 dni produkcyjnych, 10km okablowania, 6 ciężarówek sprzętu, 5 zrealizowanych scen w tym jedna, Beat Stage, według naszego projektu – tak my opisujemy jeden z największych festiwali muzycznych w Polsce – Open’er Festiwal, w którym bierzemy udział od ponad 10lat. Dla tysięcy ludzi – święto muzyki i kulminacyjny punkt wakacji. Dla nas, firmy techniki eventowej, Open’er jest finałem wielomiesięcznych przygotowań, który pokazuje jak wygląda nasza codzienna praca

 

Kiedy zacząć aby zdążyć – harmonogram pracy

Zawsze kończąc jedną edycję wydarzenia myślimy już o następnej, o tym co i w jakim zakresie zrobiliśmy dobrze, co powinniśmy zmienić, wymieniamy poglądy, które w formie podsumowania – wniosków i pomysłów przedstawiamy Klientowi. Wszystko po to aby kolejna wspólna realizacja była kolejną udaną współpracą.

W przypadku dużych wydarzeń muzycznych harmonogram pracy i zapotrzebowania sprzętowe definiowane są przez raidery techniczne gwiazd przewidziane w ich line-upach. Opierając się o ich analizę planujemy listy urządzeń niezbędnych na evencie.

Pracę nad Open’erem możemy podzielić na 5 głównych etapów:

  1. analiza raiderów technicznych
  2. montaż
  3. festiwal
  4. demontaż
  5. wewnętrzny post event-raport.

Open’er już na etapie tworzenia harmonogramu został przez nas podzielony na dwa główne elementy – praca nad przygotowaniem technicznej obsługi 5 scen (wytypowaniu kierowników i realizatorów poszczególnych obszarów) oraz pracę nad koncepcją strefy Beat Stage.

Eventy zawsze planujemy biorąc pod uwagę wszystko co w danym czasie dzieje się w firmie, tak aby optymalnie zaplanować pracę całej firmy i zapewnić bezpieczeństwo realizacyjne każdego z nich. Dobrze zaplanowany czas i sposób pracy jest bezcenny w obliczu wielu zmiennych, które towarzyszą nam każdego dnia.

Siła wyobraźni i kreacji – praca nad koncepcją

Praca nad budowaniem koncepcji, w tym przypadku pomysłu na multimedia i oświetlenie sceny festiwalowej. Jest to niezwykle kreatywne i pobudzające zajęcie, które wciąga i przynosi dużo satysfakcji.

W przypadku pracy nad Beat Stage, od początku, wiedzieliśmy co chcemy osiągnąć, z jakimi możliwościami
i ograniczeniami, ze względu na charakter sceny musimy się liczyć i dokładnie wiedzieliśmy co i kiedy musimy zrobić aby w lipcu scena Beat Stage ponownie zaskoczyła swoim wyglądem.

Nad projektem Beat Stage pracowali: Iwona Czarnata – producent techniczny VES całego wydarzenia, Michał „Kurczak” Mazurkiewicz, który zaprojektował i realizował oświetlenie Łukasz „Melina” Meliński – multimedia designer oraz studio graficzne Dreamage.

Czasem trzeba zrozumieć żeby zobaczyć – siła wirtualnego programowania

Punktem wyjścia do naszej koncepcji oprawy multimedialno-oświetleniowej Beat Stage była jej konstrukcja, na której pracowaliśmy po raz drugi. Od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy robić powtórki z roku ubiegłego, że tym razem zrobimy coś czego jeszcze w strefie Beat Stage nie było i zaproponujemy Klientowi zupełnie nowe efekty.  MichałKurczak” Mazurkiewicz podczas jednego ze spotkań zaproponował aby zmienić jej ustawienie. Jego pomysł stał się punktem na bazie, którego realizowaliśmy cały projekt.

 

Finalny projekt sceny zakładał synchronizację efektów świetlnych z grafikami wyświetlanymi na cienkich paskach LED – MiStripach, które były zainstalowane na całej konstrukcji sceny – nadając jej przestrzenności.  Wszystkie grafiki były dokładanie zaprojektowane pod finalny układ MiStripów i były spójne z efektami oświetlenia. Podczas wirtualnego programowania musieliśmy stworzyć taką liczbę efektów abyśmy mogli nimi grać przez 4 festiwalowe noce.

Efekt końcowy, pokazał, że umiejętne połączenie technologii i dobrze znane rozwiązania w prosty sposób dają zupełnie nowe możliwości.

Gdzie kończy się kreacja, a zaczyna się logistyka – logiczny plan realizacji kreatywnych pomysłów

Pracując od początku na realnych planach, czy to sceny, czy też obiektu mamy możliwość prawidłowego przeniesienia naszych pomysłów na rzeczywiste działania. Im więcej pracy wykonamy na etapie przygotowywania eventu, tym mniej logistycznych przeszkód spotyka nas podczas finalnej fazy przygotowania wydarzenia. Jeżeli rozpatrujemy wydarzenie, jako sytuację jednostkową to logistyka jest dosyć prosta. Sytuacja staje się trudniejsza kiedy logistykę wydarzenia musimy powiązać z wydarzeniami, które dzieją się równolegle. Jednak i takie sytuacje, jak wiemy o nich wcześniej, nie stanowią problemu.

Planując pracę podczas eventu zawsze należy brać pod uwagę projekt techniczny, zastosowane rozwiązania multimedialno-oświetleniowe i czas jaki jest przewidziany na montaż i demontaż. Kiedy nałożymy na to możliwości i ograniczenia wynikające z lokalizacji, jak również z faktu, że w jednym czasie w przestrzeni eventowej pracuje kilka ekip to dopiero wtedy możemy planować liczbę techniki niezbędną na evencie. – zwracam na to uwagę bo często jest to pomijane, a niesamowicie wpływa na pracę.

Wielowymiarowe, można powiedzieć matrycowe myślenie, logiczne łączenie faktów, skuteczne zarządzanie poszczególnym jednostkami ze świadomością ich wpływu na pozostałe elementy pozwala zachować spokój i optymalne działania w sytuacjach kiedy pojawiają się nieprzewidziane „zmienne” a co za tym idzie zachować bezpieczeństwo całej realizacji.  

Od ponad 20 lat VES (Grupa Kapitałowa TRIAS) zapewnia obsługę multimedialno-oświetleniową największych wydarzeń w Polsce, jak również konferencji, kongresów, premier produktowych, targów, spotkań korporacyjnych, produkcji telewizyjnych. Każdy projekt, jaki spółka realizuje jest traktowany indywidualnie, a stosowane technologie zawsze dopasowane są do konkretnych oczekiwań Klientów. To właśnie unikatowe kompetencje i wieloletnie doświadczenie w branży eventowej sprawiają, że spółka oferuje swoim Klientom nieszablonowe i kreatywne pomysły na oprawę wizualną, które są dopasowane do ich potrzeb, jednocześnie gwarantując im doradztwo, wsparcie, a przede wszystkim bezpieczeństwo na każdym etapie realizacji eventu. VES zadbał m.in. o oprawę wizualną takich wydarzeń jak: Opener Festival, Orange Warsaw Festival, trasa koncertowa Męskie Granie, Bestsellery Empiku 2018, Paszporty Polityki, Fryderyki, Multimedialny pokaz "Niezniszczalna tęcza", Forum Gospodarcze TIME, Międzynarodowa Konferencja PIKE, Party Like A Somersby, Desperados Endless Night Party, Program Big Brother, Milionerzy, Koło Fortuny, Europejski Kongres Gospodarczy, Warsaw Economic Hub, Prezentacja Boeinga 737 MAX 8, Premiery takich marek jak Peugeot , BMW, Porsche, Citroen. Gale kolejnych edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku, Plejada.

VES

Sprawdź Promile i baw się odpowiedzialnie na Audioriver!

Przed miłośnikami elektryzujących brzmień, dwie muzycznie długie i gorące noce podczas Festiwalu Audioriver. Od 26 do 28 lipca br. po raz 14. nadwiślańska płocka plaża będzie tętnić życiem i rozbrzmiewać muzyką, a 6 scen wypełni łącznie ponad setka artystów. Obok nich będzie sporo innych atrakcji – znajdą się tam m.in. dwie strefy Kompanii Piwowarskiej: Sprawdź Promile i EKO.

Ponad setka wykonawców z Polski i zagranicy, tysiące fanów muzyki elektronicznej i dużo dobrej atmosfery, to wizytówka największego polskiego święta muzyki elektronicznej festiwalu Audioriver. Ostatnia edycja wydarzenia zgromadziła rekordową liczbę uczestników. Dlatego poza ludźmi, muzyką i towarzyszącym poszukiwaniom oraz doznaniom, ten festiwal to też edukacja – jak dbać o bezpieczeństwo i ekologię, dzięki towarzyszącym innym aktywnościom organizowanym przez partnerów wydarzenia. 

Kompania Piwowarska po raz 3. zaangażowała się w to muzyczne przedsięwzięcie organizując tym razem dwie strefy. Dla stałych bywalców festiwalu będzie dobrze już znana strefa Sprawdź Promile. Oprócz niej w tej edycji będzie też nowość – strefa EKO.

– Muzyka, alkohol, do tego plaża i taniec, to połączenie, które daje poczucie wolności i braku ograniczeń. Jako firma warząca ulubiony napój Polaków, jakim jest piwo, zdajemy sobie sprawę, że tylko świadoma i odpowiedzialna konsumpcja zapewnia dobrą zabawę. Jesteśmy ze swoimi strefami w takim miejscu jak festiwal Audioriver po to, żeby edukować dziesiątki tysięcy fanów muzyki i dobrej atmosfery w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, ale też dbania o naszą planetę. – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. 

Tak jak w latach poprzednich, uczestnicy Audioriver, odwiedzający strefę Sprawdź Promile, będą mogli sprawdzić poziom alkoholu profesjonalnym alkomatem, pokonać tor przeszkód lub labirynt z użyciem alkogogli. W tej edycji festiwalu nowością będzie strefa EKO, dzięki której można namacalnie przyczynić się do dbania o ekosystem. Czynny udział w aktywnościach Kompania Piwowarska będzie nagradzać.

Strefa EKO została specjalnie zaprojektowana na potrzeby festiwalu Audioriver. Kompania Piwowarska będzie zachęcać na nim do dbania o porządek i czystość, nagradzając najbardziej aktywnych. Wystarczy zebrać jak najwięcej puszek i przynieść je do strefy EKO. Dwie osoby, które przyniosą największą ilość aluminium podczas dwóch dni festiwalowych otrzymają hulajnogi elektryczne – jeden zwycięzca zostanie wyłoniony pierwszego dnia koncertu, a drugi w następnym dniu. Kolejne 30 osób (po 15 na dany dzień festiwalu) zostanie obdarowane power bankami. Dodatkowo, każdy kto przyniesie jakiekolwiek opróżnione puszki czy też inne odpady – plastik, odpady mieszane, otrzyma w podziękowaniu jabłko. Strefę EKO będzie można znaleźć przy wejściu głównym na festiwal, a Sprawdź Promile przy wejściu na pole namiotowe. 

W tym roku po raz pierwszy uruchamiamy strefę EKO. Chcemy w ten sposób pokazać, że można bawić się, ale i myśleć o innych – w tym przypadku o naszej planecie. Poprzednia edycja festiwalu przyciągnęła na strefę Sprawdź Promile rzeszę osób, świadczy to tylko o ogromnej potrzebie i coraz większej świadomości Polaków w zakresie odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Dlatego liczymy, że strefa EKO też przyjmie się wśród festiwalowiczów – dodaje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.

Audioriver Festiwal to sześć scen, na których odbywają się koncerty polskich i zagranicznych artystów. Festiwal odbywa się już od czternastu lat na plaży miejskiej w Płocku, które w czasie trwania imprezy całe tętni muzyką. Poprzednia edycja przyciągnęła na Audioriver blisko 30 tysięcy osób.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

scena eventowa – nic dwa razy się nie zdarza | Materiał partnera

„Efekt WOW” jest niewątpliwie liderem w opisie oczekiwań naszych Klientów. Dokładanie tyle ilu jest Klientów tyle definicji ma efekt wow i dokładanie tyle samo jest oczekiwań względem rozwiązań na scenie eventowej. Podczas dużych, plenerowych wydarzeń technologia na scenie z jednej strony jest uzupełnieniem scenografii ale z drugiej ma zapewnić zebranym fanom zobaczenie tego co się na niej dzieje ze znacznej odległości.

Scena eventowa – nic dwa razy się nie zdarza

Jednym z centralnych punków większości eventów jest scena. W zależności czy mówimy o scenie festiwalowej, koncertowej, podczas konferencji czy też oficjalnych Gali, ale również, biorąc pod uwagę charakter medialny wydarzenia (czy jest to „sztuka” telewizyjna”) podejście do jej projektu będzie inne. Z jednej strony oprawa musi być unikatowa, musi zachwycać, a z drugiej zaś powinna być jedynie tłem dla tego co na scenie zostało zaplanowane. Oprawa wizualna ma wzmocnić, a nie przysłonić występujących na scenie artystów, prelegentów, mówców ect. Technologia eventowa pomimo tego, że jest ciągle obecna i widoczna dla odbiorców, musi być na drugim planie. Jak dobrać odpowiednie rozwiązanie techniczne? Jak wyważyć technikę na scenie? Jak spełnić wymogi Klienta? Jak zaskoczyć? – to pytania, które w procesie pracy nad oprawą multimedialną zadają sobie producenci
i realizatorzy wydarzeń.

Proces, to słowo, które najlepiej określa w jaki sposób dochodzi się do „najlepszej” wersji sceny. Najlepszej wersji sceny dla konkretnego eventu opisanego konkretnymi parametrami organizacyjno- technicznymi.  Warto pamiętać, że to jak scena finalnie wygląda nie bierze się jedynie z samego pomysłu. To pomysł, który musi korespondować
z daną „czaso-przestrzenią”. Nigdy nie należy zapominać, nawet będąc pochłoniętym pracą nad koncepcją kreatywną, że takie rzecz jak m.in. czas na przygotowanie wydarzania, miejsce bezwzględnie określają co można zrobić.  Kreacje scen eventowych muszą być twardo osadzone w realiach, muszą być dopasowane do potrzeb ale również możliwości Klientów. Muszą być mieszanką kreatywnych połączeń multimediów, oświetlenia, techniki sceny, dzięki, którym osiągniemy efekt WOW zapewniając jednocześnie Klientowi bezpieczeństwo realizacji.

Każda scena była kiedyś jedynie pomysłem

Finalny wygląd sceny jest wypadkową pracy wielu firm, specjalistów w danej dziedzinie. Ich wspólne „rozumienie” poszczególnych technologii oraz specyfiki konkretnych formatów evenowych pozwala na wypracowanie optymalnej i zachwycającej sceny eventowej. Obecnie praca nad koncepcją sceny nie zamyka się jedynie do podania liczby urządzeń oświetleniowych, rozmieszczenia i wielkości ekranów diodowych czy też przestrzeni projekcyjnych. Teraz praca nad oprawą sceny to dokładna analiza tego co na scenie będzie się działo, określenie interakcji uczestników z oprawą wizualną i określenie, w jaki sposób technologia powinna wypełnić daną przestrzeń sceniczną. Wszystkie te elementy są określone i dopracowywane najpierw na etapie projektowania sceny a następnie podczas wirtualnego programowania. Projektowanie sceny pozwala na techniczne rozmieszczenie poszczególnych urządzeń, zaplanowanie i określenie zaplecza technicznego niezbędnego do obsługi danych rozwiązań i potocznie mówiąc „spięcia” wszystkiego w całość. Kolejnym krokiem w kreacji sceny z efektem wow jest projektowanie wirtualne wszystkich efektów multimedialno-oświetleniowych. Dzięki temu już nie podczas prób na miejscu
a w studiu projektowym Klient wraz z multimedia i light designerami  mogą dostosowywać kolejne sekwencje pokazów multimedialnych do scenariusza wydarzenia czy też raiderów technicznych wykonawców. Wprowadzając zaskakujące dla widzów efekty wizualne.

Nieskończenie pojemny efekt wow

„Efekt WOW” jest niewątpliwie liderem w opisie oczekiwań naszych Klientów. Dokładanie tyle ilu jest Klientów tyle definicji ma efekt wow i dokładanie tyle samo jest oczekiwań względem rozwiązań na scenie eventowej. Podczas dużych, plenerowych wydarzeń technologia na scenie z jednej strony jest uzupełnieniem scenografii ale z drugiej ma zapewnić zebranym fanom zobaczenie tego co się na niej dzieje ze znacznej odległości. Dzięki połączeniu ekranów diodowych, mocnych media serwerów ze specjalnym oprogramowaniem na ekranach diodowych oprócz wizerunku artystów możemy zobaczyć ich emocje, które podkreślane są przez grafiki generowane w czasie rzeczywistym. Co raz częściej na scenach festiwalowych technologia otacza artystów z każdej ze stron. Multimedialnych elementów nie brakuje zarówno nad nimi – tworzą multimedialne niebo, jak również pod nimi, budując interaktywne podłogi diodowe. Wszystko po to aby scena wyglądała dobrze nie tylko na żywo, na miejscu wydarzenia ale również podczas transmisji telewizyjnej.

Kiedy mówimy o tworzeniu scen dla takich formatów eventowych jak kongresy, spotkania konferencyjne czy też gale budowanie efektu WOW zaczyna się podczas kreacji. Przy realizacji takich formatów potrzeba zaskoczenia uczestnika, zastosowania czegoś czego jeszcze nie było jest dużo większa. Takie formaty, to dla firmy, która specjalizuje się w niestandardowych koncepcjach multimedialnych, spełnienie twórczych marzeń. Efekt zaskoczenia, efekt świeżości osiągają dzięki umiejętnemu łączeniu dostępnych technologii, rozumieniu poszczególnych technologii i rozwiązań. Multimedialne fale, wielopłaszczyznowe słupy LEDowe z wykorzystaniem technologii push bar, ruchome projekcje otaczające aktorów wydarzenia z każdej ze stron czy też przenikające się dzięki multimediom płaszczyzny to tylko przykłady możliwości technologicznych, jakie w ostatnim czasie można było zobaczyć na realizacjach w naszym kraju. Dobrze dobrane technologiczne detale sprawiają, że każdy format sceny eventowej można zaprojektować w sposób wyjątkowy a dzięki temu nawet dobrze znane miejsce eventowe dostaje zupełnie nową i zaskakującą dla uczestników twarz.

Projektujesz dla Klienta nie dla siebie

Finalny wygląd sceny to efekt wielogodzinnych rozmów z Klientem, to setki zadanych pytań i tysiące odpowiedzi, wiele wstępnych koncepcji wynikających z wiedzy i doświadczenia osób zaangażowanych w projekt. Prawidłowe zrozumienie potrzeb Klienta to coś więcej niż przeczytanie kilkustronicowego brifu. Brief jest bardzo istotny ale ciągle jest to jedynie punkt wyjścia do zadawania kolejnych pytań. Każda osoba, zaangażowana w projekt zarówno po stronie Klienta, jak i podwykonawców wnosi do niego unikatową wartość – swoje doświadczenie, które
w procesie kreacji przejawia się nie tylko odważnymi pomysłami ale przede wszystkim umiejętnością zadawania pytań.   Wypracowana w trybie spotkań kreacyjnych koncepcja sceny powinna odpowiadać potrzebom, oczekiwaniom i możliwościom  naszych Klientów.  Informacje na temat miejsca, lokalizacji, czasu na przygotowanie, czasu na montaż ale i demontaż wydarzenia, grupy docelowej, formy i charakteru wydarzenia jest niby czymś oczywistym ale w dalszym ciągu bezcennym na etapie kreacji.  Dopiero synergia wiedzy o potrzebach marketingowych i możliwościach techniczno-organizacyjnych pozwala rozpocząć proces kreacji wyglądu centralnego miejsca wydarzenia – sceny. Istotą pracy nad koncepcją wizualną eventu -sceny jest umiejętność „zarażenia” nią naszych Klientów. Przedstawienie jej w ten sposób aby po pierwsze została przez nich tak samo zrozumiana jak przez nas po drugie już na etapie kreacji wzbudziła w nich efekt wow. Jedną z możliwości, jakie oferuje rynek eventowy jest przedstawienie koncepcji sceny w odniesieniu do całej przestrzeni eventowej
w systemie VR. Wykorzystanie technologii prezentacji eventu w technologii VR pozwala na „wejście” w sam środek eventu na wiele miesięcy przed jego realizacją. Zakładając gogle VR Klient przenosi się  do przestrzeni swojego przyszłego eventu daje mu to szansę na „zobaczenie” i „przeżycie” eventu, a nie jedynie porównywanie kolejnych zestawień poszczególnych elementów i parametrów technicznych. Dzięki temu łatwo możemy zweryfikować czy dobrze odczytaliśmy jego potrzeby i czy dobrze „ubraliśmy” je w technologie zastosowane na scenie. Dodatkowym atutem prezentacji koncepcji oprawy wizualnej eventu w technologii VR jest wywołanie efektu WOW już na etapie projektowania nie tylko u Klienta Agencyjnego ale przede wszystkim u Klienta finalnego.

 

Od ponad 20 lat VES (Grupa Kapitałowa TRIAS) zapewnia obsługę multimedialno-oświetleniową największych wydarzeń w Polsce, jak również konferencji, kongresów, premier produktowych, targów, spotkań korporacyjnych, produkcji telewizyjnych. Każdy projekt, jaki spółka realizuje jest traktowany indywidualnie, a stosowane technologie zawsze dopasowane są do konkretnych oczekiwań Klientów. To właśnie unikatowe kompetencje i wieloletnie doświadczenie w branży eventowej sprawiają, że spółka oferuje swoim Klientom nieszablonowe i kreatywne pomysły na oprawę wizualną, które są dopasowane do ich potrzeb, jednocześnie gwarantując im doradztwo, wsparcie, a przede wszystkim bezpieczeństwo na każdym etapie realizacji eventu. VES zadbał m.in. o oprawę wizualną takich wydarzeń jak: Opener Festival, Orange Warsaw Festival, trasa koncertowa Męskie Granie, Bestsellery Empiku 2018, Paszporty Polityki, Fryderyki, Multimedialny pokaz "Niezniszczalna tęcza", Forum Gospodarcze TIME, Międzynarodowa Konferencja PIKE, Party Like A Somersby, Desperados Endless Night Party, Program Big Brother, Milionerzy, Koło Fortuny, Europejski Kongres Gospodarczy, Warsaw Economic Hub, Prezentacja Boeinga 737 MAX 8, Premiery takich marek jak Peugeot , BMW, Porsche, Citroen. Gale kolejnych edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku, Plejada.

VES

Fest Festival ogłosił ostatnich artystów!

Fest Festival, który szturmem wdarł się na polską scenę festiwalową ogłosił ostatnich artystów, którzy wystąpią 23-24 sierpnia w Parku Śląskim. Obecnie wśród gwiazd, które pojawią się na festiwalu znajdziemy headlinerów jak Wu-Tang Clan, Roisin Murphy czy Disclosure, ale także stosunkowo młodych artystów z dużym dorobkiem jak Jaden Smith, Alan Walker czy Lost Frequencies. Teraz do tego grona dołączają: Daria Zawiałow, Organek, Young Igi, Kamp!, Kroki, Mery Spolsky i Bemy, wyraźnie zaznaczając obecność polskich artystów na wydarzeniu.

Fest Festival – wydarzenie, które odbędzie się już w te wakacje na Śląsku – bez wątpienia cały czas zaskakuje swoich odbiorców. Do tej pory organizatorzy ogłosili osiem scen – Fest Main Stage, Coke Tent Stage, Silesia Stage, New Stage, Club Stage oraz Kręgi Taneczne – Smolna, Raban Stage i Astral Stage. Kiedy już wszyscy zakładali, że line-up został zamknięty, pojawia się kolejne ogłoszenie, które podkreśla jak ważna dla FF jest polska scena muzyczna. Do programu dołączyły największe polskie gwiazdy wraz ze wschodzącymi artystami. Sprawdźcie, kogo usłyszmy w sierpniu w Chorzowie! 

Jedną z polskich gwiazd tegorocznej edycji Fest Festival w Chorzowie będzie Ørganek – zespół założony przez Tomasza Organka, który ma na koncie dwie pokryte platyną płyty pt. „Głupi” oraz „Czarna Madonna”. Krążki promowały cieszące się wielką popularnością single takie jak „Nie lubię”, „Kate Moss” czy „Mississippi w ogniu”. Tomasz Organek to też jedna z twarzy tegorocznej edycji Męskiego Grania – niedawno z jego udziałem ukazał się promujący trasę utwór „Sobie I Wam”, w którym pojawili się również Nosowska, Zalewski i Igo. 

Męskie Granie Orkiestra 2019 (Nosowska, Igo, Organek, Zalewski) – Sobie i Wam

W Parku Śląskim wystąpi także jedna z najbardziej utalentowanych wokalistek młodego pokolenia, czyli Daria Zawiałow. Kariera muzyczna Darii rozpoczęła się od udziału w znanych produkcjach telewizyjnych, takich jak Mam Talent! czy X Factor, aż w końcu w 2016 roku podczas Krajowego Festiwalu Piosenki w Opolu zaśpiewała swój „Malinowy Chruśniak”. Tam otrzymała nagrodę im. Anny Jantar i nagrodę Polskiego Radia. Rok później ukazał się jej złoty krążek „A kysz!”, a premiera najnowszego albumu „Helsinki” odbyła się kilka miesięcy temu. 

Daria Zawialow – Szarówka

Do szerokiego już, rapowego składu na Fest Festival dołączy także dwóch kolejnych przedstawicieli polskiej sceny. Solar to nie tylko znany raper, ale także artysta stojący za jedną z najbardziej popularnych hip-hopowych wytwórni, czyli SBM Label. W Chorzowie wystąpi również Young Igi – niespełna 20-letni raper, który ma już na koncie debiutancki album oraz kolaboracje z takimi artystami jak Peja, Quebonafide czy Malik Montana.

Solar – Obłęd (prod. NOCNY x Almira)

Young Igi „Bestia” prod. Worek

Coraz większą popularność jako wokalistka zdobywa także Mery Spolsky. Jej płyta „Miło było pana poznać” otrzymała nominację do Fryderyków 2018 w kategoriach: Fonograficzny debiut roku oraz Album roku elektronika. W tych samych kategoriach, ale rok wcześniej, nominacje do nagród zdobył zespół Kroki, łączący muzykę elektroniczną z brzmieniami jazzu i indie rocka. Jednym z najpopularniejszych grup w polskiej elektronice jest Kamp!, który zyskał uznanie także poza granicami kraju dzięki trzem świetnym albumom – ostatni z nich, „Dare” ukazał się w zeszłym roku. Ogłoszenie zamyka duet BeMy, który został założony przez braci Mattię i Eliego Rosinskich. Zespół kojarzony jest z show emitowanego z Telewizji Polsat „Must Be the Music”. W 2016 roku ukazała się ich debiutancka płyta „Grizzlin”, a rok później byli nominowani do Fryderyków w kategorii Fonograficzny debiut roku. 

Kup bilet już dziś! 

W sprzedaży dostępne są bilety na Fest Festival. Dwudniowe karnety dostępne są w trzeciej puli “last call tix” 289 złotych, zaś bilety jednodniowe 79 złotych. Do karnetów można dobrać opcję z campingiem, która kosztuje 100 złotych, a która umożliwia zabawę na terenie festiwalu przez ponad 50 godzin.  

Bilety dostępne w sprzedaży na www.festfestival.pl oraz w bileteriach Empik – bilety, Going, ebilet.pl, Eventim.pl oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży empik, Saturn Polska i MediaMarkt Polska.  

Więcej informacji: www.festfestival.pl

Promotor: Follow The Step

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sukces Festiwalu Wódki i Zakąski 2018!

To już kultowe wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz kulinarno-kulturalnych wydarzeń Warszawy. W dniach 19-20 października 2018 r. kilka tysięcy gości odwiedziło Festiwal Wódki i Zakąski w Reducie Banku Polskiego. Pojawili się zarówno koneserzy najlepszych alkoholi, jak i pasjonaci dobrego jedzenia, a także osobistości znane z pierwszych stron gazet. Festiwal okazał się jeszcze większym sukcesem niż rok temu, co tylko dowodzi, że takie święto polskiej kultury alkoholi i kulinariów jest tym, czego Polacy od dawna oczekiwali.

Drugi Festiwal Wódki i Zakąski otworzył Burmistrz Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy, Krzysztof Czubaszek wraz z pomysłodawcą i organizatorem,  Piotrem Popińskim. Podczas dwóch dni wydarzenia goście mieli okazję degustować kilkaset rodzajów alkoholi, zarówno polskich, jak i uznanych światowych marek. Festiwalowe zakąski natomiast, to dzieło uznanych warszawskich szefów kuchni restauracji Elixir by Dom Wódki, Folk Gospody oraz Oberży pod Czerwonym Wieprzem.

SK:, , fot. Podlewski/AKPA

– Tegoroczny Festiwal przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania!  Pojawiło się jeszcze więcej wystawców, jeszcze więcej gości, widzimy jeszcze większe zainteresowanie mediów, a bilety wyprzedały się na kilka dni przed wydarzeniem, co tylko pokazuje, jak ważne dla Polaków są narodowe trunki i kuchnia. To nieodzowna część naszej kultury, która trwa niezmiennie od XVI w., a my, poprzez Festiwal, chcemy ją pielęgnować i rozwijać. Bowiem ideą Festiwalu Wódki i Zakąski jest kultywowanie najlepszych polskich tradycji gorzelniczych i kulinarnych – mówi Piotr Popiński, warszawski restaurator, pomysłodawca i organizator Festiwalu Wódki i Zakąski. W tym roku, oprócz degustacji, zorganizowaliśmy również Strefę Edukacji, która w naszym odczuciu, wciąż jest tematem niewyczerpanym. Wódka ma swoją kilkusetletnią  historię, o której warto mówić. Podobnie, jak np. wino, również ma swoje smaki, aromaty, a my zadbaliśmy o to, aby uczestnicy dowiedzieli się możliwie jak najwięcej o tym, jak należy spożywać ten trunek i z czym go łączyć, aby maksymalnie uwydatnić  jego walory. Cieszy nas też ogromnie wysokie zainteresowanie licznymi warsztatami kulinarnymi i barmańskimi, panelami dyskusyjnymi z udziałem osobistości świata alkoholi, gastronomii oraz wybitnymi postaciami świata kultury i sztuki – podkreśla Piotr Popiński.

Uczestnicy mieli możliwość skorzystania z licznych atrakcji. Oprócz degustacji szlachetnych wódek, nalewek i miodów pitnych, rekordy popularności biły pokazy mistrzów świata w barmańskim stylu „flair”, spotkanie z barmanami legendarnego American Bar w Hotelu The Savoy w Londynie, wybranego najlepszym koktajlowym barem świata minionego roku oraz „pojedynek na tatary” z Robertem Sową. Rzesze fanów przybyły na premierową prezentację najnowszej powieści „Śledztwo ostatniej szansy” autorstwa Grzegorza Kalinowskiego, a wypełnione po brzegi były również warsztaty z robienia nalewek z Karolem Majewskim, koktajlowe z barmanami warszawskiego The Roots Bar, a także z przygotowywania zakąsek oraz serwowania ostryg i kawioru z szefami kuchni hotelu Bristol i kultowej Oberży Pod Czerwonym Wieprzem.

fot. Podlewski/AKPA

Ponadto, w Strefie Edukacji można było podziwiać specjalną wystawę Muzeum Wódki na 100-lecie Niepodległości, oraz zapoznać się z kolekcją unikalnych przedmiotów z amerykańskiej kolekcji Casimira. J. Koszarskiego, największego promotora polskich alkoholi w USA przed II wojną światową, które po kilkudziesięcioletnim pobycie za oceanem, zostały przekazane do pierwszego w Polsce Muzeum Wódki, mieszczącego się przy Pl. Teatralnym w Warszawie. Fani sztuki barmańskiej mogli wziąć udział w prelekcjach gwiazd polskiej i światowej sceny koktajlowej oraz kibicować najlepszym polskim barmanom w mistrzostwach Bar Masters Challenge. Zwieńczeniem Festiwalu była wyjątkowo tłumnie oblegana  „Kolacja Mistrzów” z udziałem Bartosza Węglarczyka i jego gości.

Dla smakoszy przekąsek, zakąsek i innych kulinarnych rarytasów Targ Zakąsek oferował specjały renomowanych warszawskich restauracji Elixir by Dom Wódki, Folk Gospody oraz Oberży pod Czerwonym Wieprzem.  

fot. Podlewski/AKPA
fot. Podlewski/AKPA

Festiwal swoją obecnością uświetniło wiele gwiazd, wśród których pojawili się m.in. aktor Paweł Deląg, projektant mody Maciej Zień, dziennikarz Bartosz Węglarczyk, reżyser i scenarzysta Andrzej Saramonowicz, pisarz Grzegorz Kalinowski, prezenter Maciej Rock, komentator sportowy Sergiusz Ryczel, piosenkarka Ivs Alter, działaczka społeczna Miriam Shaded,  a także znani szefowie kuchni, Robert Sowa i Kurt Scheller.

Ideą Festiwalu jest również przywrócenie polskiej tradycji „wódki i zakąski” należnej rangi na tle innych narodowych kultur alkoholowych i gastronomicznych. Degustacje objęły wódki, nalewki, miody pitne i likiery, czyli alkohole, które pełnią szczególną rolę na polskich stołach i są głęboko zakorzenione w polskiej tradycji. Specjalnym punktem było również edukowanie na temat łączenia alkoholi z zakąskami – czyli o sekretach food&vodka pairingu. Goście Festiwalu mogli też zwiedzić unikatowe i pierwsze w Polsce Muzeum Wódki, które doskonale uzupełnia ideę konceptu, jakim jest Dom Wódki.

– W restauracji Elixir przy Pl. Teatralnym w Warszawie, działającej w ramach projektu Dom Wódki, na co dzień można skosztować najlepszych wódek w połączeniu z polską kuchnią, podaną w unikalny i nowoczesny sposób. Dopełnieniem zgłębiania wiedzy na ten temat jest Muzeum Wódki, które znajduje się w niedalekim sąsiedztwie restauracji Elixir, jak i koktajl baru The Roots. Całość sprawia, że jest to unikalne doświadczenie, nie tylko niezwykłych smaków, ale i rodzimej historii, tradycji i kultury – dodaje Piotr Popiński.

Mimo, że emocje jeszcze nie opadły, opuszczający Festiwal goście byli zachwyceni atrakcjami, jakie czekały na nich przez dwa dni wydarzenia. Dowodzi to, że Polacy długo czekali na swoje lokalne święto, celebrujące narodowy trunek, jakim jest wódka. Druga edycja Festiwalu Wódki i Zakąski odniosła sukces i z pewnością za rok ponownie otworzy swoje drzwi dla wszystkich, którzy kochają polską kulturę, tradycję, ale też i dobrą zabawę.

Warte podkreślenia jest również to, że tegoroczna edycja Festiwalu Wódki i Zakąski była pierwszym tego typu wydarzeniem organizowanym w oparciu o zasady „zero waste”, tj. ograniczenia odpadów i redukcji zużycia plastiku.

Pomysłodawcą i organizatorem Festiwalu jest Piotr Popiński, biznesmen, restaurator, ekspert rynku gastronomicznego, właściciel i prezes zarządu grupy gastronomicznej Good Food Concept, w skład której wchodzą:  Dom Wódki z restauracją Elixir i Vodka Atelier, koktajl bar The Roots, sklep z alkoholami Elixir Boutique oraz kultowe warszawskie restauracje: Oberża Pod Czerwonym Wieprzem i Folk Gospoda. Założyciel pierwszego w Polsce Muzeum Wódki oraz organizator Festiwalu Wódki i Zakąski.  

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WHAT i WHY. Co zmienia się wraz z 25. edycją festiwalu Golden Drum? [WYWIAD]

Dlaczego warto pojechać do Portorož w Słowenii i wziąć udział w niepowtarzalnym wydarzeniu jakim jest Golden Drum? Zofia Bugajna-Kasdepke, Chief Communications Officer w Publicis Communication w rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem przybliża charakter zmian w tegorocznej edycji festiwalu i zdradza co lubi w tym wydarzeniu.

Wiele osób mówi albo Cannes Lions albo nic…

Branża kreatywna powinna mierzyć swój talent podczas co najmniej kilku imprez. Filmowcom nie wystarczą Oscary, miejscem ważnych rozmów o współczesnym kinie jest Berlin z nagrodą Srebrnego Niedźwiedzia czy festiwal w Karlovych Varach. Podobnie Golden Drum tworzy przestrzeń do dyskusji o przyszłości branży kreatywnej i innowacji w komunikacji w naszym regionie. Agencje z krajów Nowej Europy coraz częściej pełnią rolę globalnych hubów marketingowych. Ich punkt widzenia, podejście do procesu twórczego i unikatowe rozwiązania można poznać wyłącznie w Portoroż. Przez wiele lat chcieliśmy dorównać Zachodowi, dziś szefowie agencji z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych przyjeżdżają na słoweński festiwal by poznać wschodzące gwiazdy i poczuć kreatywny ferment. W globalnej wiosce takie „inne źródła” inspiracji są dla nich bezcenne.

Co zmieniło się w formule festiwalu. Skąd te zmiany i czy to odzwierciedlenie zmian w samym podejściu do kreatywności?

Ambicją festiwalu jest nagradzanie najodważniejszych prac, a przez to podnoszenie standardów branży kreatywnej w zakresie odpowiedzialności społecznej. Konkurs został podzielony na dwie sekcje konkursowe. W „WHAT” oceniana będzie odpowiedź na wyzwanie komunikacyjne i efektywne wdrożenie pomysłu kreatywnego. Tu znajdą się konwencjonalne kategorie takie jak film, reklama prasowa, radiówka, OOH, audio, digital & mobile, craft, kampania zintegrowana czy osiągnięty zasięg kampanii. Dotychczas prace z mocnym przekazem społecznym były niejako ukryte pośród właśnie tych kategorii. Dlatego drugą, nowopowstałą sekcją jest „WHY” gdzie kampanie będą oceniane przede wszystkim ze względu na osiągnięty cel. Dlaczego powstała dana kreacja, czy przyczyniała się do rozwiązania problemu, czy wniosła wartość do społeczeństwa, czy była etyczna? W tej sekcji znajdziemy kategorie konkursowe obejmujące kampanie z zakresu między innymi budowania marki, innowacji, wpływu na pop kulturę. Kampanie dobroczynne lub społeczne będą miały szanse być zauważone, podczas jubileuszowej 25-tej edycji Golden Drum zadebiutuje kategoria “Social Good” z główną nagrodą o wymownej nazwie „The Best of Good”.

No właśnie, czego możemy się spodziewać po jubileuszowej, 25-tej edycji Golden Drum?

Program w tym roku jest wyjątkowo bogaty! Jak zostać innowatorem jutra – to jedno z kluczowych pytań tegorocznej edycji festiwalu. Zaproszeni goście będą poruszać różne aspekty współczesnej komunikacji, od technologii przez filozofię. Jakie wyzwania stoją przed branżą, gdzie szukać nowych idei i sposobów realizacji kampanii? Prelegenci Golden Drum będą zastawiali się nad źródłami inspiracji i wpływem ich działań na rozwiązywanie problemów społecznych i kształt przyszłości.

Warto wybrać się do Portoroż, by móc spotkać zarówno ludzi Wschodu, jak i Zachodu, między innymi takie osobowości jak: Sir John Hegarty, Barry Wacksman (światowy szef strategii R/GA), David Pivk (Brand Marketing Communication Director EMEA w Nike) czy legenda branży kreatywnej Farid Chehab (Leo Burnett MENA), antropolog kultury i strateg Philip L. McKenzie, Justin Billingsley (Publicis Emil) czy Michael Conrad (szef Berlin School of Creative Leadership Foundation). A to tylko kilka z długiej listy mocnych nazwisk. Dla mnie Golden Drum to zawsze również nowe odkrycia i niespodzianki.

Czy umiejscowienie festiwalu z powrotem w Portoroż przysporzy mu popularności?

Wiele osób tęskniło za niezwykła atmosferą Portoroż. Powrót nad Adriatyk to dobry krok, w tym roku o wymarzoną nagrodę Golden Drum znów zawalczy tysiące prac zgłoszonych przez zespoły z 40 krajów. Rozmawiałam z organizatorami, którzy podkreślają, że liczba aplikacji utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Festiwal otwiera się na nowe spojrzenia z południa Europy – w tym roku lista uczestniczących krajów zwiększyła się o Hiszpanię i Portugalię.

Rośnie liczba prac zgłoszonych przez młode talenty. Jestem jurorką kategorii YOUNG DRUMMERS i wiem, że czeka mnie pracowity czas. Sto sześćdziesiąt sześć prac do oceny mówi samo za siebie!

Z racji jubileuszu festiwal wróci do tego, co stanowiło esencję jego popularności. Od pełnych pasji prelekcji liderów kreatywności innowacji, przez merytoryczne prezentacje wskazujące kierunek rozwoju branży, po szalone wieczorne imprezy z widokiem na Adriatyk. Sama nie mogę się już doczekać!

Za co ty najbardziej lubisz Golden Drum?

Twórcy festiwalu nazywają go „najbardziej przyjacielską imprezą w branży” i coś w tym jest. Jego formuła pozwala poznać ikony branży, porozmawiać merytorycznie, ale i też wymienić luźniejsze uwagi przy lampce wina. Kameralny charakter festiwalu sprzyja nawiązywaniu znajomości i nieformalnym dyskusjom. Kompaktowość pozwala szybciej wybrać ciekawe warsztaty lub prelekcje, wszystko czego szukamy jest tu pod ręką. Golden Drum to też mniejszy blichtr i więcej luzu.

Do festiwalu zostały niespełna dwa tygodnie. Jak zachęcić szefa, by wysłał nas na festiwal?

Festiwal ma uznaną reputację, nagroda z Portoroż to prestiż i rozpoznawalność dla zespołów kreatywnych i agencji, to wyższe notowania w Gun Report. Zdobyty Golden Drum powoduje, że kampania zyskuje rozgłos, pojawia się częściej w międzynarodowych mediach i jest komentowana przez branżę. Case przebija się do świadomości jurorów i zyskuje większą szansę na kolejne wyróżnienia – to niewątpliwie zasługa silnej marki, jaką przez 25 lat wypracował sobie festiwal.

Ponad wszystko, nie ma lepszej motywacji do pracy! Golden Drum to koktajl inspiracji, pozytywnej energii i kreatywności na światowym poziomie. Jest jeszcze czas by zabukować bilety i stać się częścią tego święta!

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

XV Festiwal BOSS

boss

Fundacja Studenckie Forum Business Centre Club, największa studencka organizacja promującą przedsiębiorczość w Polsce, ma przyjemność zaprosić na XV Festiwal BOSS - wydarzenie biznesowo-edukacyjne, współorganizowane z Samorządem Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.

Istotą Festiwalu BOSS są inspirujące spotkania, szkolenia, warsztaty, debaty oraz panele dyskusyjne prowadzone przez osoby, które osiągnęły znaczący sukces zawodowy w dziedzinie biznesu. W latach poprzednich zapraszano takich prelegentów jak m.in. Pan Zbigniew Niemczycki, Pan Roman Kluska czy Pan Andrzej Blikle. To już XV edycja Festiwalu BOSS, która odbywa się w 11 miastach Polski na przełomie marca i kwietnia. Jest to jedyny festiwal biznesowy realizowany w Polsce na tak szeroką skalę.

Tegoroczna XV edycja w regionie Warszawa odbędzie się w dniach 11-13 kwietnia na Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego. Szczegóły dotyczące poszczególnych prelekcji są dostępne na fanpage’u Studenckiego Forum Business Centre Club Region Warszawa oraz na stronie wydarzenia – Festiwal BOSS Warszawa.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF