Piga.pl z Tychów, wśród najszybciej rozwijających się europejskich firm w rankingu „Financial Times 1000”!

Mateusz Gabryś

Holding Piga.pl po raz drugi z rzędu znalazł się w rankingu prestiżowego dziennika „Financial Times 1000”. Zestawienie zawiera listę 1000 najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie i bierze pod uwagę najwyższy procentowy wzrost przychodów. W skład holdingu wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie. Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone i kraje Europy Wschodniej. Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl jest Laureatem drugiej edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

„Financial Times” swoje zestawienie tworzy od 2017 roku. W tegorocznej edycji uwzględniono firmy, które odnotowały największą procentową dynamikę wzrostu przychodów w okresie 2016-2019. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu po raz drugi z rzędu.

Wzrost i obecność na wielu rynkach

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą. Wyróżnienie jest dla nas tym cenniejsze, że tworząc ranking, brano pod uwagę nie tylko wzrost przychodów, ale także ich dynamikę.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

W latach 2016-2019 firma osiągnęła wzrost przychodu z 876,589 tys. euro do 2 mln 958 tys. 705 euro.

Nasza oferta skierowana jest zarówno do odbiorców szukających produktów atrakcyjnych cenowo, jak i tych premium. Jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę. Ważna jest dla nas jakość, terminowość i pełna dyspozycyjność dla klienta, a także wykorzystywana technologia. Chcemy, aby ta ostatnia była jak najbardziej przyjazna środowisku, a także ludziom, którzy mają z nią bezpośredni kontakt, dlatego przy produkcji używamy papierów pochodzących z recyklingu oraz tuszy opartych na wodzie i soi.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

To, co wyróżnia Piga.pl w branży poligraficznej, to niewątpliwie fakt, że działa ona międzynarodowo. W Tychach mieści się główna spółka, ale w ramach holdingu posiada ona także udziały w spółkach zależnych m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji.

W skład konglomeratu wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl (zakład mieści się na terenie Podstrefy Tyskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie.

Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone, dokąd trafia aż połowa sprzedaży. Poza tym mamy sporo klientów z krajów Europy Wschodniej. Na mapie dostaw nie brakuje poza tym takich krajów jak Korea Południowa, Singapur, Seszele, Madagaskar, Katar, Gwatemala, czy Palau – państwo na Oceanie Spokojnym.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Duży e-commerce z potencjałem i rosnącym zatrudnieniem

Chociaż początki historii Piga.pl – firma została założona w 2008 roku – związane są z drukiem offsetowym, to dziś głównym źródłem jej przychodów jest produkowanie i sprzedaż (poprzez sklepy internetowe) produktów z obszaru wall decor, czyli różnego rodzaju ozdób na ściany.

Jesteśmy dużym e-commercem z potencjałem. Konsekwentnie realizujemy naszą ścieżkę. Świadomie, co jest już coraz większym trendem wśród przedsiębiorstw, w naszym modelu biznesowym pomijamy pośredników. Chcemy mieć kontrolę nad całym procesem od początku do końca. Tworzymy i kreujemy produkty, a następnie za pomocą platform sprzedażowych umożliwiamy ich zakup praktycznie na całym świecie. Wizja wzrostu – mimo pandemii – jest realna. Owszem, branża druku offsetowego musi mierzyć się ze spadkami, podobnie jest w naszym przypadku, ale jeżeli chodzi o wall decor, jest wręcz przeciwnie. Dom stał się jeszcze ważniejszym elementem naszej codzienności, dlatego ludziom mocno zależy na tym, jak wygląda i jak się w nim czują. Naszą ofertę w tym zakresie chcemy poszerzać. Tym bardziej, że cały czas niezagospodarowany jest przez nas obszar home decor, w którym także chcemy odegrać znaczącą rolę, korzystając z naszych kompetencji sprzedażowych.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Coraz większa ekspansja to nie tylko większe przychody, ale także rosnące zatrudnienie. Tylko w ciągu 2020 roku wzrosło ono dwukrotnie.

Obecnie zatrudniamy około 130 osób, które zajmują się nie tylko produkcją, ale także całościową obsługą e-commerce. Wszystkie najważniejsze zadania realizujemy w ramach własnych struktur. A znakomita większość z zatrudnionych to mieszkańcy Tychów i okolic.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Mateusz Gabryś założył Piga.pl w 2012 roku. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu „Financial Times 1000” po raz drugi z rzędu. W 2016 i 2017 roku spółka została laureatem nagród E-gazela Biznesu organizowanego przez portal biznesowy i gazetę Puls Biznesu, a w 2018 roku w badaniu portalu Onet.pl i Polskiego Instytutu Badań Jakości Piga.pl uznana została za Najlepszą Drukarnię Internetową. Sam Mateusz Gabryś trafił do „50-tki najbardziej kreatywnych postaci w polskim biznesie” miesięcznika „Brief”. W tym samym zestawieniu znaleźli się także m.in. Irena Eris (założycielką znanego Laboratorium Kosmetycznego), Wojciech Kruk (właściciel firmy jubilerskiej) i Rafałem Brzoska (założyciel InPost).

W tegorocznym rankingu „Financial Times 1000” znalazło się 31 firm z Polski.


Źródło: KOBOLD PR

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Na drodze innowacji i globalnego rozwoju. RTB House po raz kolejny jedną z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie w rankingu FT1000

Financial Times 100 Europe's Fastest Growing Company 2020

RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, trzeci rok z rzędu została wyróżniona jako jedna z najszybciej rozwijających się europejskich firm w rankingu przygotowanym przez Financial Times. Spółka zajęła 5 miejsce spośród 14 polskich firm z sektora technologicznego.

Dziennik Financial Times we współpracy z portalem Statista po raz kolejny dokonał przeglądu i analizy najbardziej innowacyjnych oraz najszybciej rozwijających się firm w Europie. Efektem prac jest lista 1000 podmiotów, które osiągnęły najwyższy wzrost przychodów w latach 2015-2018.

W analizowanym okresie spółka RTB House wypracowała wzrost na poziomie 1200 proc., osiągając w 2018 roku 98,7 mln EUR (112,9 mln USD) przychodów. W ciągu czterech lat liczba pracowników wzrosła z 74 do 377. Dziś firma działa w ponad siedemdziesięciu krajach, współpracując z największymi markami na świecie.

W ostatnich latach w RTB House koncentrowaliśmy się przede wszystkim na projektowaniu najwyższej klasy innowacyjnych rozwiązań z zakresu marketingu i technologii. Jesteśmy dumni z tego, iż po raz kolejny nasza praca została doceniona w tak prestiżowym rankingu. O sile naszej firmy bez wątpienia stanowi zespół wybitnych specjalistów, którym przy tej okazji pragnę podziękować za determinację i zaangażowanie. To dzięki wspólnej pracy znajdujemy się w światowej czołówce firm z sektora technologicznego, dostarczających rozwiązania oparte o technologię deep learning. Na najbliższe lata patrzymy z optymizmem, planując dalszy rozwój oraz nieustannie podnosząc jakość oferty produktowej skierowanej do branży e-commerce.

Daniel Surmacz, COO w RTB House

Autorski mechanizm RTB House to przełomowe rozwiązanie uznawane za wyznacznik zmian na rynku. Po pomyślnym wdrożeniu technologii deep learning we wszystkich prowadzonych kampaniach firma uruchomiła dwa zespoły koncentrujące się na rozwiązaniach z zakresu marketingu i technologii. AI Marketing Lab jest ukierunkowany na badania i rozwój w szeroko pojętym obszarze marketingu. Z kolei celem Creatives Lab jest rozwój kreacji, zwiększanie ich efektywności, jak również poszerzanie oferty w zakresie dostępnych formatów, jak np. kreacje dynamiczne czy wideo, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb brandingowych klientów.

Na liście znalazło się w sumie 45  firm z Polski m.in.: SoftwareHut, We Can Do HR, Etno Cafe, Virtus Lab, Forever Entertainment, Edubroker, Picodi.com, Grupa TENSE, Nanovo, 11 bit studios, Drukarnia piga.pl, KERRIS Group.

Więcej informacji na temat rankingu znajduje się na stronie www.financialtimes.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF