Spotify ma apetyt na kolejny segment

spotify findaway

Pomimo posiadania około trzydziestu procent udziałów na rynku streamingu Spotify walczy o więcej.

Ambicją Spotify jest zostanie miejscem docelowym dla wszystkich rzeczy związanych z audio, zarówno dla słuchaczy, jak i twórców. Przejęcie Findaway przyspieszy obecność Spotify w przestrzeni audiobooków i pomoże nam szybciej zrealizować tę ambicję.

Gustav Söderström Dyrektor do spraw rozwoju dla Spotify

Poza muzyką na platformie najbardziej promowanymi treściami są podcasty. Możliwe, że zmieni się to już niedługo. Wszystko za sprawą przejęcia jednego z największych dystrybutorów audiobooków. Findway powstało w 2004 roku i od tego czasu udało się im zbudować ogromną sieć partnerstw oraz wiele usług dodatkowych. Spotify przejął całość firmy razem z wszystkimi markami, takimi jak Findaway Voices – platformą pozwalającą na połączenie autorów z narratorami.

Audiobooki na Spotify nie pojawią się jednak po raz pierwszy. W styczniu bieżącego roku w ramach testowania formatu w wybranych krajach pojawiły się pierwsze tego typu treści. Były to klasyczne powieści takie jak „Frankenstein” czy też „Perswazje” autorstwa Jane Austen. Ciekawym eksperymentem była również wersja pierwszej książki z serii Harry Potter czytana przez Daniela Radcliffe’a. W maju natomiast ogłoszone zostało partnerstwo z platformą Storytel. Dzięki niemu m.in. w Stanach Zjednoczonych korzystać można było z zasobów Storytel przez aplikację Spotify.

Na ten moment nie jest jeszcze znany sposób, w jaki audiobooki zasilą platformę Spotify oraz czy wywoła to zmiany w abonamentach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF