...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dr Kiran Mazumdar-Shaw z Indii zwycięzcą światowego konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2020

Kiran Mazumdar-Shaw jest też drugą kobietą, zdobywczynią tytułu Przedsiębiorca Roku. Pierwszą, w 2011 roku, była Olivia Lum z Singapuru, założycielka Hyflux Limited.

Kiran Mazumdar-Shaw ma 67 lat. W 1978 roku stworzyła Biocon, firmę zajmującą się bioenzymami. Wtedy miała dwóch pracowników i 500 dolarów kapitału. Dzisiaj Biocon zatrudnia ponad 11.000 osób i jest jedną z największych, biotechnologicznych firm w Azji, z 800 milionami USD przychodów w 2019 roku. Biocon i jego spółki zależne wpływają na światowy system ochrony zdrowia. Miliony ludzi chorujących na cukrzycę mają dzięki temu dostęp do tańszej insuliny, a ludzie walczący z rakiem, reumatoidalnym zapaleniem stawów czy innymi niszczącymi chorobami mają dostęp do tańszych, biopodobnych leków.

Kiran jest przedsiębiorczynią, która inspiruje i pokazuje, że determinacja, wytrwałość oraz innowacyjność przynoszą długoterminową wartość. Jury było pod wielkim wrażeniem jej umiejętności zbudowania i rozwijania firmy przez ostatnie 30 lat. A także jej uczciwości oraz działalności charytatywnej, która wpływa na cały świat. Stworzyła największą, hinduską firmę biofarmaceutyczną na bazie współczującego kapitalizmu, stawiając na czele potrzeby pacjentów, a nie zysk.

Manny Stul, wiceprezes Moose Toys i przewodniczący Jury Światowego Konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Podstawą przedsiębiorczości jest rozwiązywanie problemów. Z mojego doświadczenia bycia przedsiębiorcą wynika, że często największe szanse pojawiają się w najtrudniejszych czasach. Moim celem jest globalna ochrona zdrowia i zapewnienie powszechnego dostępu do leków ratujących życie. A odpowiedzialność jako przedsiębiorcy jest większa niż tylko dostarczanie wartości akcjonariuszom. Tworzenie bogactwa może być katalizatorem zmian. Wszyscy przedsiębiorcy ponoszą odpowiedzialność za świat wokół nich i za społeczności, w których działają. Kobiety odgrywają znaczącą rolę w rozwoju gospodarczym, ich wkład był zbyt długo ignorowany. Musimy wykorzystywać platformę, jaką jest konkurs EY Przedsiębiorca Roku, by zachęcać kobiety do przedsiębiorczości. Jestem zaszczycona otrzymaniem tej nagrody.

Dr Kiran Mazumdar-Shaw, założycielka i prezes Biocon Limited

Przedsiębiorcy to wizjonerzy, których nic nie jest w stanie zatrzymać. Inspirują rozwój i dobrobyt budując niezwykłe firmy i świadcząc usługi. Pasja Kiran Mazumdar-Shaw w tworzeniu tanich, a jednocześnie nowoczesnych alternatyw farmaceutycznych dała pacjentom na całym świecie tani dostęp do ochrony zdrowia. Jej innowacyjność przyczyniła się do niesamowitego rozwoju Biocon Limited i pozwoliła na zdywersyfikowanie firmowego portfolio terapii przewlekłych chorób. Naprawdę jest inspirującym, światowym Przedsiębiorcą Roku.

Carmine Di Sibio, globalnego szefa EY

Gratuluję zwycięzcy i polskiemu finaliście. W finale nie ma wygranych i przegranych. Każdy z przedsiębiorców, który dotarł do tego miejsca musiał udowodnić, że jest prawdziwym liderem, ale też wizjonerem, patrzącym nie na dzień dzisiejszy, ale myślącym o wyzwaniach i szansach, czekających za kolejnym zakrętem. To myślenie o przyszłości jest szczególnie istotne teraz, kiedy przedsiębiorcy zostali poddani olbrzymiej próbie jaką jest kryzys, ale również nieodwracalna chyba zmiana sposobu naszego funkcjonowania. Jestem przekonany, że w Polsce mamy wielu przedsiębiorców nie bojących się patrzeć w przyszłość, którzy w problemach widzą swoją szanse na rozwój. Chcemy ich wspierać nie tylko w codziennej, biznesowej pracy, dlatego już wkrótce rozpocznie się osiemnasta polska edycja Konkursu EY Przedsiębiorca Roku. Być może wśród zgłaszających się przedsiębiorców z Polski będzie zwycięzca Światowego Konkursu.

Jacek Kędzior Partner Zarządzający EY Polska i Regionem CESA

Dr Kiran Mazumdar-Shaw jest pierwszym pokoleniem przedsiębiorców. Ukończyła szkołę mistrzów piwowarskich w Australii, zdobywając dyplom mistrzowski, i w 1975 roku wróciła do rodzinnych Indii. Zaczęła pracę jako mistrz piwowarski. Po dwóch latach bezskutecznych prób wejścia w świat piwowarski zdominowany przez mężczyzn, założyła Biocon Limited. Produkowała bioenzymy w garażu wynajętego domu w Bengaluru. Rok później Biocon stał się pierwszą hinduską firmą eksportującą bioenzymy do USA i do Europy.

Dzisiaj Biocon i jego spółki są pionierami w obszarach, które nie są przedmiotem zainteresowania hinduskich firm farmaceutycznych, takich jak: małe molekuły oparte na fermentacji, ludzka insulina i jej analogi, leki biopodobne, leki na przeciwciała, nowe terapie, a także wysokiej klasy usługi badawcze. Biocon ma klientów w 120 krajach i jest światowym liderem w lekach biopodobnych, substancjach czynnych dla statyn, lekach immunosupresyjnych oraz innych molekułach. W 2014 roku Biocon był pierwszą hinduską firmą biotechnologiczną notowaną na giełdzie i drugą, która przekroczyła wycenę miliarda USD podczas giełdowego debiutu. Dzisiaj rynkowa kapitalizacja to ponad 4 mld USD.

Biocon jest także liderem w ułatwianiu dostępu do tańszych leków na całym świecie. We wrześniu 2019 roku firma ogłosiła, że zapewni rh-insulinę za mniej niż 10 centów dziennie (za średnio 40 dawek insuliny, których pacjenci potrzebują każdego dnia) w krajach o niskim i średnim dochodzie narodowym. To jedna trzecia obecnych cen rh-insuliny. W ciągu ostatnich 15 lat firma dostarczyła ponad 2 miliardy przystępnej cenowo, biopodobnej insuliny na świecie.

Biznes Kiran Mazumdar-Shaw oraz jej filozofia przywództwa koncentruje się na współczującym kapitalizmie, który walczy z nierównościami społecznymi. Założona w 2004 roku Fundacja Biocon zapewnia podstawową ochronę zdrowia, polepsza warunki sanitarne, umożliwia wczesne diagnozowanie i leczenie raka oraz niezaraźliwych chorób przewlekłych zmarginalizowanym społecznościom. Zwyciężczyni konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2020 jest także aniołem biznesu dla wielu odnoszących sukces start-upów zajmujących się ochroną zdrowia, zwłaszcza w takich dziedzinach jak: przesiewowe badania raka piersi oraz tanie urządzenia grzewcze dla wcześniaków i noworodków z małą wagą ciała.

The Mazumdar Shaw Center for Translational Research, działający charytatywnie instytut badawczy założony przez Kiran Mazumdar-Shaw, zajmuje się poszukiwaniem przełomowych terapii w leczeniu szerokiego zakresu chorób. Opracował kilka zaawansowanych, ale przystępnych cenowo metod diagnostyki raka. W 2016 roku Kiran Mazumdar-Shaw podpisała The Giving Pledge [kampania zachęcająca najbogatszych ludzi na świecie do przeznaczania części majątku na działalność charytatywną] i zobowiązała się oddać 75% majątku na działania charytatywne.

O konkursie EY Przedsiębiorca Roku:

EY Przedsiębiorca Roku to jedyna tej rangi, międzynarodowa inicjatywa promująca najlepszych przedsiębiorców. Konkurs organizowany jest na świecie, przez firmę EY od 1986 roku i uczestniczy w nim blisko 60 państw. W Polsce, pierwsza edycja odbyła się w 2003 roku. Od tego czasu inicjatywa zgromadziła wokół idei propagowania osiągnięć polskich przedsiębiorców imponującą społeczność. Należą do niej właściciele najlepszych polskich firm oraz inne autorytety świata biznesu. Grupa ta nieustannie się powiększa, oferując nowym uczestnikom niespotykaną szansę budowania relacji biznesowych. Więcej informacji o konkursie: https://przedsiebiorcaroku.pl/o-konkursie/#opis-konkursu


Źródło: Informacja prasowa Ernst & Young

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sanofi Polska otwiera konto na Instagramie

Popularność Instagrama w Polsce i na świecie nieustająco rośnie. W tym roku liczba użytkowników tego serwisu społecznościowego przekroczyła okrągły miliard, zaś w Polsce 8 milionów osób.
W odpowiedzi na wyzwania nowoczesnej komunikacji Sanofi uruchomiło profil na Instagramie, poszerzając tym samym swoją aktywność w mediach społecznościowych. Firma już od kilku lat komunikuje się w serwisach Twitter oraz LinkedIn.

„Uruchomienie profilu @sanofipolska na Instagramie to nasz kolejny krok w rozwoju nowoczesnych narzędzi komunikacji korporacyjnej. Nie od dziś z sukcesem dbamy o rozwój naszych digitalowych kanałów komunikacji. Staramy się skutecznie odpowiadać na zmieniające się oczekiwania użytkowników sieci oraz trendy rynkowe. Cieszę się również, że jesteśmy benchmarkiem dla innych firm w Polsce i to nie tylko farmaceutycznych – mówi Monika Chmielewska-Żehaluk, dyrektor
ds. komunikacji Sanofi Polska.

Dzięki korporacyjnemu oraz informacyjnemu charakterowi profilu na Instagramie, poznamy działania Sanofi z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, dowiemy się, dlaczego firma jest cenionym pracodawcą, a także zaznajomimy się z jej działaniami w zakresie profilaktyki zdrowotnej w Polsce. A to wszystko w postaci wysokiej jakości zdjęć, grafik, infografik oraz oczywiście Instastories.

Za obsługę Sanofi Polska na Instagramie odpowiedzialna będzie agencja Simple Stories, która została wyłoniona w ramach oferty przetargowej na początku tego roku. Do ich zadań należeć będzie przede wszystkim tworzenie contentu oraz doradztwo strategiczne. Instagram to kolejny kanał zarządzany przez agencję – firma odpowiada również za rozwój profili Sanofi Polska
w serwisach Twitter oraz LinkedIn. Konsultanci Simple Stories realizują działania w zakresie komunikacji digital dla podmiotów m.in. z branży farmaceutycznej, budowlanej i nieruchomości, wydawniczej, edukacyjnej, automotive, nowych technologii oraz w zakresie promocji regionów.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF