...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Immersion Games łączy siły z iFit

Bartosz Roslonski

Owocem tej kooperacji ma być integracja urządzeń firmy wraz z grami Polskiego producenta. Dodatkowo dzięki współpracy Immersion Games będzie posługiwać się globalną licencją iFIT oraz publikować gry „Powered by iFIT”. A amerykańska spółka będzie promować te tytuły przy wykorzystaniu swoich technologii i aplikacji.

Baza subskrybentów iFit to ponad 6 mln użytkowników, którzy mogą być zainteresowani produkcjami znad Wisły. Współpraca ma również pozytywnie wpłynąć na debiutancką grę studia Disc Ninja. Dostępną od sierpnia bieżącego roku w największym sklepie z aplikacjami VR, Oculus Quest Store, a w nadchodzących miesiącach dotrzeć ma również na rynek Chiński.

Disc Ninja

Warszawskie studio istnieje od grudnia zeszłego roku i jest efektem wychodzenia naprzeciw potrzebom rynku przez grupę Immersion. Immersion VR od ponad siedmiu lat pracuje nad produktami i projektami w technologiach VR oraz AR współpracując z największymi firmami na świecie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy a aktywność fizyczna. Czy pandemia zmieniła nasze nawyki?

aktywność fizyczna polaków pandemia

Właśnie to ostatnie pytanie, jako pierwsze, zostało zadane w ramach internetowego badania przeprowadzonego przez serwis domodi.pl. Motywatorem do przeprowadzenia go okazały się dane dotyczące klikalności produktów na platformie.

W marcu zauważyliśmy wzrost zainteresowania dwiema kategoriami: obuwie sportowe damskie oraz męskie. Oczywiście, naturalnym jest fakt, że wiosna to sezon na adidasy, jednak zaintrygowały nas także dane dotyczące klikalności odzieży sportowej, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu tematowi.

Marta Kaleta-Domaradzka, koordynator ds. komunikacji i marki w Grupie Domodi

Zmiany: w natężeniu i motywacji

Wśród badanych, 70% stanowiły osoby, które do tej pory pozostawały aktywne fizycznie. Pozostałe 30% ankietowanych deklaruje brak wcześniejszych potrzeb związanych ze sportem. Te procenty rozkładają się w bardzo interesujący sposób, kiedy pojawia się pytanie dotyczące zmiany nawyków sportowych w czasie pandemii. 35% badanych stwierdza, że ten stan nie wpłynął w żaden sposób na ich aktywność fizyczną. Nadal ćwiczą, ale przenieśli się do domowego zacisza. 23% natomiast wskazuje, że ich nawyki w tym temacie zmieniły się diametralnie, z całkowitego braku ruchu aż po regularne cykle. 20% przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność – do 2 treningów dziennie. Dla 10% nie zmieniło się nic – ćwiczyli w domu od zawsze i nadal kontynuują te czynności. Natomiast 9% jak nie ćwiczyło, tak ćwiczyć nie zamierza. 3% badanych deklaruje inne odpowiedzi m.in. chwilowe wstrzymanie się od ćwiczeń z powodu zamknięcia siłowni i braku dostępu do profesjonalnych sprzętów.

aktywność fizyczna pandemia
Źródło: domodi.pl
zmiana nawyków sportowych pandemia
Źródło: domodi.pl

Stretching przed jogą. Dalej taniec i bieganie

Ankietowani odpowiadali także na pytanie, jakie rodzaje aktywności fizycznej wybierają najczęściej pozostając w domu. Na pierwszym miejscu, ze zdecydowaną większością znalazł się fitness. Aż 55% badanych deklaruje uprawianie tego rodzaju sportu. Daleko za nim pojawiają się ćwiczenia z ciężarkami z wynikiem 17%, a trzecie miejsce na podium zajmuje stretching – z 10%-wym udziałem. Osób, które chętnie praktykuje jogę jest wśród badanych 8%, a 6% stanowią pasjonaci tańca. Na ostatnim miejscu znalazło się popularne przed pandemią bieganie, obecnie wskazywane przez 4% badanych. Spadek tej aktywności fizycznej to bezpośredni efekt działania obecnych obostrzeń.

najchętniej wybierane rodzaje aktywnosci fizycznej
Źródło: domodi.pl

W domowym zaciszu, ale nadal profesjonalnie

Ponad połowa badanych (58%) podczas domowego treningu wybiera ten sam strój, który założyłaby na siłownię, czy jogę. 32% dopasowuje outfit do rodzaju ćwiczeń, czasami wybierając np. wygodniejsze spodnie dresowe. Natomiast 10% nie przywiązuje wagi do tego, co zakłada na siebie podczas domowych aktywności fizycznych.

aktywność fizyczna w domu pandemia
Źródło: domodi.pl

Badanie, w formie ankiety internetowej, przeprowadzono w dniach 31.03-03.04.20 r. Udział w nim wzięło 350 respondentów (n=350). 90% grupy stanowiły kobiety, a 10% mężczyźni. Wiek ankietowanych rozkłada się następująco: 48% to osoby 16-24, 36% stanowi przedział 25-34, 14% – 35-44, 2% – 45-54 lata.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy COVID-19 zabije branżę fitness? Niekoniecznie!

koronawirus a fitness

Odpowiedź nasuwa się sama – trzeba uciec do cyfrowego świata. Siedząc w domu, często pod kwarantanną czy nadzorem epidemiologicznym zwiększamy czas poświęcany na buszowanie po internecie i serwisach społecznościowych. Właśnie dlatego te kanały należy wykorzystać, aby przetrwać najbliższe miesiące.

Drogą ku temu jest przede wszystkim edukacja. I nie tylko chodzi o to jak uchronić się przed wirusem, ale w szczególności wiedza jak zadbać o swoją kondycję i zdrowie nie opuszczając domowych pieleszy. Stara prawda mówi, że tam gdzie zasoby są ograniczone rodzi się kreatywność. Dlatego podpowiedzi jak przygotować pożywny posiłek z podstawowych składników lub jak ćwiczyć przy pomocy wyłącznie krzesła są contentem, który ucieszy odbiorców.

Z powodu pandemii widać wzrost zainteresowania kalisteniką, czyli ćwiczeniami wykorzystującymi nasz własny ciężar ciała. W domu nie mamy prywatnych siłowni, hantli czy innego specjalnego sprzętu. Dlatego podstawowe ćwiczenia kalisteniki są świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie wychodząc z domu chcą utrzymać swoją formę.

Jacek Gadzinowski, influencer, trener personalny i ambasador aplikacji Podioom dla trenujących oraz trenerów

Oczywiście jak każde ćwiczenie należy je odpowiednio wykonać i do tego niezbędna jest wiedza oraz doświadczenie instruktora. Ograniczenie kontaktu z trenerami personalnymi jest największym obecnie wyzwaniem dla branży fitness. Aby pokonać tę przeszkodę trenerzy wykorzystują nowe technologie w postaci wideo czy live streamingów. Coraz częściej za pomocą komunikatorów społecznościowych z obsługą formatów wideo przeprowadzają treningi zdalnie – bacznie obserwują ćwiczących i na bieżąco podpowiadają im co mogą poprawić.

Widzimy co pandemia wirusa COVID-19 zmienia w przyzwyczajeniach dotyczących aktywności fizycznej naszych klientów. Dlatego aktywnie działamy i rozwijamy naszą aplikację, aby dostosować ją do potrzeb zarówno trenerów personalnych jak i osób ćwiczących. Dodajemy między innymi funkcje ułatwiające prowadzenie treningów online czy dzielenie się niezbędną wiedzą.

 Bartłomiej Świercz, CEO Podioom

Oczywiście wcześniej czy później pandemia zostanie pokonana. Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć czy branża fitness wróci do stanu sprzed COVID-19, a jeśli tak, to ile to zajmie. Być może treningi w domu z trenerem poza siłownią będą trendem na najbliższe miesiące. Inne zakończenie przewiduje, że po skończonej pandemii tłumnie ruszymy na siłownie, a trenerzy personalni będą mieli pełne ręce roboty. Jedno jest pewne: niezależnie od rozwoju sytuacji świadomość na temat zdrowego trybu w życia w społeczeństwie jest tak duża, że branża fitness przetrwa ten trudny okres. Zwłaszcza, że bardzo szybko adaptuje się do nowych warunków.

Koronawirus, a reklama i marketing

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Notoryczny brak czasu a apetyt na sport i zdrowie. Czy nowe technologie mogą okazać się pomocne?

W Polsce pracujemy ponad 42 godziny tygodniowo i ten czas wciąż się wydłuża, do tego trzeba zrobić zakupy, zająć się dziećmi, psem, odwiedzić teściów. Wspaniale byłoby też poświęcić czas ukochanej osobie, przeczytać książkę, wybrać się do teatru czy spotkać ze znajomymi…

Wszystko to takie piękne tylko zastanawiam się kiedy na dążenie do tego piękna znaleźć czas?! Czy jest sposób, pozwalający pogodzić notoryczny brak czasu a także apetyt na sport i zdrowie? Czy dbanie o kondycje wciąż musi wyglądać tak samo jak dziesiątki lat temu? Czy nowe technologie mają nam coś więcej do zaoferowania?

W czasie kiedy uprawiałem sport nabawiłem się wielu kontuzji co wykluczyło aktywność fizyczną z mojego życia. Na szczęście, trafiłem na zajęcia o tajemniczej nazwie EMS. Electrical Muscle Stimulation to ćwiczenia z wykorzystaniem impulsu nerwowo-mięśniowego do którego w 2011 roku nikt nie był w stanie mnie przekonać. Po latach uprawiania konwencjonalnych ćwiczeń nie chciałem uwierzyć, że akcesoria rodem z telezakupów Mango mogą korzystnie działać na moje mięśnie.

Nie mając nic do stracenia postanowiłem spróbować, przetestowałem EMS i… Zachwyciłem się możliwościami jakie daje ta metoda ćwiczeń!

EMS pozwala zastąpić ciężar i grawitację nowym bodźcem którym jest impuls nerwowo mięśniowy. Impuls wysyłany jest  z  urządzenia XBody  i wywołuje  pracę mięśni w taki sam sposób w jaki robi to nasz mózg podczas wysiłku fizycznego, dzięki temu wszelkie procesy biochemiczne zachodzące w mięśniach w czasie zajęć EMS są naturalne. Dzięki odpowiednim  ustawieniom parametrów urządzenia jesteśmy w stanie szybciej osiągnąć efekt. Stymulujemy te włókna mięśniowe, które są nam najbardziej potrzebne do osiągnięcia celu treningowego.

Elektrostymulacja znajdzie zastosowanie zarówno w sporcie,  fizjoterapii a także Wellness.  Badania jednoznacznie  dowodzą,  że dzięki  EMS możliwe jest nie tylko poprawienie wydolności organizmu, siły czy szybkości motorycznej, ale również walka z bólem pleców, osteoporozą czy cellulitem.

Elektrotrening nadaje się dla każdego, niezależnie od wieku czy doświadczenia. Krótki czas treningu, pomoc trenera, dotarcie impulsów do mięśni głębokich, a także odciążenie stawów sprawiają, że jest to trening, który spełni oczekiwania najbardziej wymagających i ceniących swój czas osób.

Jeśli komuś zależy na dobrej formie i świetnym samopoczuciu, a jednocześnie szanuje swój czas, powinien koniecznie spróbować treningu EMS i przekonać się ile można osiągnąć w 27 minut.

 

Szymon Bartoszek