...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Generali Polska z nagrodami dla najlepszego i przyjaznego pracodawcy

Generali Polska zajęło pierwsze miejsce w kategorii ubezpieczenia w rankingu Poland’s Best Employers przygotowanym przez redakcję Forbes i firmę Statista. To trzecie zwycięstwo ubezpieczyciela z rzędu, podczas trzech lat istnienia zestawienia. Firma otrzymała równolegle wyróżnienie Friendly Workplace® 2023 przyznawane przez redakcję Markapracodawcy.pl.

Poland’s Best Employers to zestawienie 300 działających w Polsce firm, których wybitne osiągnięcia w zakresie HR uhonorowane zostały tytułem Najlepszego Pracodawcy. Oceny firm, w anonimowej ankiecie, dokonali sami pracownicy. Firmy nie mogły zgłosić swojego udziału poprzez zamówienie usługi płatnego audytu, co pozwoliło zagwarantować niezależność badania.

Już trzeci rok z rzędu Generali zwyciężyło w kategorii firm ubezpieczeniowych, w ogólnym zestawieniu zajęło wysoką 43. pozycję.

– Cieszę się, że Generali Polska zostało uznane za „Najlepszego Pracodawcę”. Zdobyte wyróżnienia pokazują, że obrany przez nas kierunek i podejmowane działania są właściwe. Bardzo dziękuję Krystynie Matysiak, odpowiedzialnej za HR oraz jej całemu zespołowi za niezwykły wkład w transformację kulturową Generali. Dzięki ich zaangażowaniu oraz ścisłej współpracy z kadrą menadżerską, Generali Polska ma silnie zmotywowany zespół, świetną kulturę pracy oraz doskonałe warunki do dalszego rozwoju biznesu. Choć nie zamierzamy spocząć na laurach, celebrujemy to, co wspólnie udało nam się stworzyć. Jestem przekonany, że nagrody dodadzą nam motywacji i zapału, aby dalej pracować na rzecz osiągnięcia kolejnych sukcesów – powiedział Roger Hodgkiss, Prezes Zarządu spółek Generali Polska.

Podstawą badania Poland’s Best Employers była lista około 1900 pracodawców zatrudniających na terenie Polski co najmniej 250 pracowników. Listę tę zespół Statisty sporządził na podstawie obszernej analizy m.in. czasopism specjalistycznych oraz informacji udostępnianych przez stowarzyszenia branżowe czy instytucje badań gospodarczych.

Wyróżnienia były przyznawane na podstawie następujących kryteriów oceny: rekomendacja bezpośrednia, rekomendacja pośrednia, a ponadto respondenci ocenili swoich pracodawców w kwestiach takich jak m.in. wynagrodzenie, czas pracy, możliwości awansu i rozwoju, warunki i sprzęt do pracy w biurze oraz pracy zdalnej. Rekomendacja bezpośrednia, czyli gotowość pracowników do polecania swojego pracodawcy. Respondenci, w internetowym kwestionariuszu wskazali prawdopodobieństwo, z jakim poleciliby swojego pracodawcę znajomemu lub członkowi rodziny w skali od 0 do 10, gdzie 0 oznaczało najmniej, zaś 10 – najbardziej prawdopodobne. Wybrana próba statystyczna uwzględniała regionalną oraz socjodemograficzną różnorodność respondentów. Rekomendacja pośrednia natomiast to gotowość pracowników do polecenia innych pracodawców z danej branży, w której aktualnie są oni zatrudnieni.  Ankiety wypełniło łącznie ponad 190 tysięcy osób. Badanie było realizowane od października do listopada 2022.

W kwietniu 2023 r. Generali Polska zostało również wyróżnione w prestiżowym konkursie Friendly Workplace® 2023. Ubezpieczyciel na 25 możliwych punktów otrzymał 24,5. Generali Polska zostało docenione przez organizatora za prorozwojową politykę firmy, którą odzwierciedla szereg wartościowych programów szkoleniowych, jak np. We LEARN, szkolenia z programu #TyWybierasz, możliwość rozwoju w innych siedzibach Generali za granicą, szkolenia dla managerów i wiele innych. W uzasadnieniu przyznania Generali nagrody Friendly Workplace® 2023 bardzo wysoko oceniono działania Generali Polska na rzecz tworzenia przyjaznego dla zdrowia środowiska pracy oraz działania firmy w sferze work-life balance. Dodatkowo, doceniono inicjatywy integrujące zespół oraz projekty angażujące pracowników w obszarze ekologii i zdrowego stylu życia.

Friendly Workplace® 2023 to prestiżowe wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla pracodawców, którzy mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników. Nagradzane nim są firmy, które szanują i wspierają model równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym, tworzą zdrowe i przyjazne środowisko pracy, stawiają na otwarte i partnerskie relacje z pracownikami, inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych oraz zainteresowań.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

4. urodziny magazynu Forbes Women – jubileuszowe wydanie już na rynku

Redakcja Forbes Women Polska obchodzi czwarte urodziny. W ciągu czterech lat na rynku pojawiły się 24 wydania magazynu, w tym 3929 stron z 713 artykułami i 255 wywiadami. Na okładkach gościło do tej pory 37 kobiet i... jeden mężczyzna.

Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 4 lat obecności magazynu na rynku, ale także retrospektywę, która odpowiada na pytanie, w jakich dziedzinach przez ostatnie cztery lata cofnęliśmy się jako społeczeństwo, a gdzie widać postęp. Szczegóły sytuacji kobiet w Polsce można znaleźć w najnowszym raporcie przytaczanym w artykule „Wyprzedza nas pół świata”.

W kwietniowym wydaniu również:

⦁ Omenaa Mensah o tym, jak profesjonalizować filantropię i o swoim lekarstwie na rasizm i dyskryminację
⦁ Natalia Hatalska omawia pięć megatrendów rozwoju świata
⦁ Dlaczego naprawdę Polki nie chcą rodzić? To tekst dla każdego polityka, który wypowiada się w imieniu kobiet
⦁ Natalia de Barbaro: warto odkleić – „dam radę” od „chcę”
⦁ 10 lekcji japońskiej filozofii: w życiu i w biznesie

– „Forbes Women” wymyśliła Moira Forbes, dziennikarka i działaczka, wnuczka Malcolma Forbesa, założyciela pisma. W pierwszym wydaniu polskiej edycji magazynu powiedziała nam, że chciała stworzyć platformę dla kobiet do nawiązywania kontaktów biznesowych, wymiany doświadczeń i pomysłów pomagających w osiąganiu sukcesu. Jej słowa potraktowaliśmy jak drogowskaz, dlatego od czterech lat wspieramy Polki w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach. Na urodziny życzymy sobie i Wam pełni praw dla kobiet w Polsce. I to szybciej niż za sto lat – pisze we wstępniaku Aleksandra Karasińska, redaktorka naczelna Forbes Women Polska.

Przez ostatnie cztery lata obok setek artykułów w magazynie i online, akcji społecznych (m.in. Równa Firma, Baza Ekspertek, Firma Przyjazna Tacie na Etacie, 16 Liderek Równości, Equal Voice) odbyły się także dziesiątki spotkań z tysiącami kobiet w Polsce i za granicą, nagrano cztery sezony podcastu „Forbes Women”, zorganizowano klub czytelniczy online oraz zainaugurowano spotkania Klubu Forbes Women.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Onet najbardziej opiniotwórczym medium 2021 roku [RAPORT]

rozne media

Najbardziej opiniotwórczym medium 2021 roku jest Onet, na który dziennikarze innych redakcji powoływali się prawie 51 tys. razy. Z wynikiem niemal 45 tys. cytowań na miejscu drugim uplasowała się stacja RMF FM, a podium ze wzrostem o dwa oczka w porównaniu do roku 2020 zamyka redakcja WP, mając ponad 43 tys. wzmianek w innych tytułach mediowych-podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

W TOP 15 najczęściej cytowanych mediów 2021 roku największy udział ma prasa – 33%, którą w rankingu reprezentują Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt. Portale internetowe stanowią 27% udziału w głównym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w kraju i są to kolejno Onet, WP, Interia oraz branżowy portal o tematyce finansowej Money. Po 20% przypada zarówno nadawcom telewizyjnym w kolejności TVN24, Polsat News, TVPInfo, jak i radiowym RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.

wykres media w polsce

Onet numerem jeden najbardziej opiniotwórczych mediów w kraju

Pierwsze miejsce głównego zestawienia, podobnie jak w roku 2020, zajmuje redakcja Onet, na którą dziennikarze innych tytułów w Polsce powoływali się prawie 51 tys. razy. Duże zainteresowanie innych mediów wzbudziły informacje publikowane między innymi w lutym. Portal donosił o rezygnacji z pracy 162 ratowników medycznych w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach. W portalu ukazał się również wywiad z immunologiem dr. Pawłem Grzesiowskim, który wypowiadał się o zakwalifikowaniu do tzw. „pierwszej grupy” dodatkowych grup zawodowych na szczepienie przeciwko COVID-19. Często cytowano także doniesienia dotyczące wyników badania w sprawie niesprawności karabinków „Grot” przeznaczonych dla Wojska Polskiego. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM, której materiały cytowano w innych mediach niemal 45 tys. razy. Podium zajął portal WP, którego pozycja wzrosła o dwa oczka w stosunku do roku 2020. Duży wzrost cytowań odnotowała również Interia, której miejsce w rankingu TOP 15 zmieniło się z dziesiątego na ósme. Radio ZET także było częściej wzmiankowane w 2021 niż w roku poprzednim – stacja zajęła dziesiąte miejsce ze wzrostem liczby materiałów o około 25% i zmianą pozycji o jedno oczko w górę. W zestawieniu głównym na miejscu piętnastym ze wzrostem o trzy oczka uplasowało się Polskie Radio 24 – cytowania redakcji zwiększyły się aż o 54% rok do roku.

ranking-ogolny

 

Rzeczpospolita opiniotwórczym liderem tytułów prasowych 2021

W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych 2021 pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje Rzeczpospolita, na której artykuły inne media powoływały się w ubiegłym roku 31,3 tys. razy. Najwyższy skok cytowań nastąpił w sierpniu 2021 – wówczas dziennikarze dotarli do zarzutów ukrywania majątku przez prezesa Najwyższej Izby Kontroli i byłego polityka PiS, Mariana Banasia, a sprawę opisali na łamach gazety. Licznie wzmiankowano dziennik również w marcu, kiedy prof. Andrzej Horban, doradca premiera ds. walki z COVID-19 w rozmowie z redakcją wyraził opinię, iż w Polsce powinna obowiązywać godzina policyjna. Drugie miejsce w rankingu zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą 23,6 tys. powołań w innych tytułach mediowych. Trzecie miejsce zaś ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do 2020 roku zajął Dziennik Gazeta Prawna, do którego w ubiegłym roku inne media odnosiły się ponad 19 tys. razy. Największe wzrosty natomiast należą do tygodników Sieci i Wprost – oba tytuły uplasowały się w rankingu kolejno na miejscach dziewiątym i ósmym.

tytuły-prasowe

Na podium zestawienia za rok 2021: TVN24, Polsat News i TVPinfo

Podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera TVN24, cytowany w 2021 roku łącznie 34,3 tys. razy. Na nadawcę najczęściej powoływano się w styczniu – między innymi na rozmowy z Szymonem Hołownią na temat kryzysu w założonym przez siebie ruchu Polska 2050. Redakcja informowała również o grupowych zwolnieniach w spółce Polskie Linie Lotnicze LOT – pracę miało stracić nawet 300 osób. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem prawie 25 tys. wzmianek, podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik 13,2 tys. powołań w innych mediach. O dwie pozycje wyżej w porównaniu do roku 2020 znalazła się telewizja TVP Sport i TV Republika. Do rankingu za rok 2021 zakwalifikowała się również stacja Canal+ z liczbą 1,8 tys. wzmianek z całego roku.

stacje-tv

 

RMF FM liderem roku – inne media cytowały stację prawie 45 tys. razy

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w kraju jest RMF FM, na którą w 2021 roku dziennikarze innych redakcji powoływali się prawie 45 tys. razy. Najwięcej wzmianek na temat informacji pochodzących z RMF FM odnotowano w styczniu – wówczas redakcja donosiła o pierwszych poluzowaniach obostrzeń w związku z panującą pandemią COVID-19. Często powoływano się również na omawiane na antenie założenia dotyczące kar dla firm za wznawianie działalności, mimo wprowadzonych zakazów oraz związanych z nimi rekomendacjami Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Na drugim miejscu Radio ZET z wynikiem 18,7 tys. odwołań a podium zamyka Polskie Radio 24 z liczbą ponad 12 tys. cytowań. O jedno oczko wzrosła również pozycja Radia Plus i Radia Maryja, które kolejno występują w rankingu na miejscach piątym i siódmym. W rankingu nie zabrakło również miejsca na rozgłośnie regionalne – miejsce dziewiąte zajęło Radio Wrocław z wynikiem prawie 1,7 tys. cytowań w innych mediach i wzrostem aż o trzy oczka w stosunku do roku 2020, a tuż za nim uplasowało się Radio Kraków.

stacje-rmf

Onet, WP, Interia – najbardziej opiniotwórcze portale 2021

Na czele kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych występuje Onet, a za nim kolejno WP i Interia. Na miejscu piątym ze wzrostem o dwa oczka i większą aż o 56% liczbą odwołań w stosunku do roku 2020 znalazł się portal branżowy Wirtualnemedia – cytowany w 2021 roku ponad 10 tys. razy. Z miejsca dziesiątego na dziewiąte zmieniła się także pozycja serwisu o tematyce biznesowej-Businessinsider.

portale-internetowe

Wprost opiniotwórczym tygodnikiem roku

Pierwsze miejsce kategorii najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników w Polsce zajął Wprost ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2020 i łączną liczbą 3,8 tys. cytowań. Na redakcję najczęściej powoływano się w styczniu, kiedy dziennikarze tygodnika opisywali między innymi sprawę dotarcia do wiadomości e-mail dotyczących szczepień przeciw COVID-19, którą wysyłała do aktorów dyrektorka Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury. Na miejscu drugim uplasował się społeczno-polityczny tygodnik Sieci, którego pozycja wzrosła o dwa miejsca. Podium zamyka tytuł Gazeta Polska, czwarte miejsce należy do tygodnika Do Rzeczy, a ranking zamyka Newsweek.

tygodniki

Forbes otwiera ranking 2021 wśród miesięczników i dwumiesięczników

Numerem jeden 2021 roku w kategorii najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników jest Forbes, na który dziennikarze innych mediów powoływali się ponad 3 tys. razy. Do tytułu najczęściej odnoszono się w materiałach z lutego w związku z publikacją popularnego Rankingu Najbogatszych Polaków. Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2020 należy do magazynu Press. Miesięcznik Perspektywy zajął pozycję czwartą, na piątym miejscu znajduje się Twój Styl, a ranking zamyka popularnonaukowe pismo Focus.miesieczniki

Najbardziej opiniotwórcze media prasowe o tematyce biznesowej

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych znalazła się Rzeczpospolita, a za nią Dziennik Gazeta Prawna. Miejsce trzecie podobnie jak w roku 2020 zajmuje Puls Biznesu, czwarte należy do Forbes, a zestawienie zamyka gazeta Parkiet.

eko biznes

Najbardziej opiniotwórcze media internetowe o tematyce biznesowej

Ranking najbardziej opiniotwórczych portali ekonomicznych i biznesowych otwiera Money z wynikiem ponad 12 tys. cytowań. Na informacje portalu najczęściej powoływano się w styczniu, gdy redakcja między innymi donosiła o licznie realizowanych szczepieniach publicznych osób poza kolejnością. Drugie miejsce należy do Businessinsider (4,4 tys. cytowań), a podium zamyka Bankier, na który inne media powoływały się 3,1 tys. razy. Wzrost o jedno oczko w rankingu zanotował portal WNP. Ranking zamyka zaś portal 300Gospodarka.

eko biznesportale

Radio Wrocław najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w 2021 roku

Pierwsze miejsce kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajmuje Radio Wrocław, którego liczba cytowań wzrosła aż o 56% rok do roku – skok o siedem w stosunku do 2020 roku. Na rozgłośnie w 2021 roku inne media powoływały się prawie 1,7 tys. razy – najczęściej w lipcu. Stacja gościła wtedy w Rozmowach Dnia między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju. Program ten jest najczęściej cytowany przez innych dziennikarzy. Drugie miejsce w rankingu zajęła Gazeta Krakowska, której pozycja wzrosła aż o trzy oczka w stosunku do roku 2020. Na publikowane przez redakcje materiały inne media powoływały się ponad 1,3 tys. razy. Podium zamyka Radio Kraków z wynikiem 1,2 tys. cytowań w innych tytułach. Miejsce czwarte ze wzrostem o jedno oczko i liczbą ponad 1 tys. wzmianek należy do Dziennika Zachodniego, a zestawienie zamyka kolejny tytuł z repertuaru Polska Press – Głos Wielkopolski.

regionalne

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 565 771 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1.01 – 31.12 2021 roku.

POBIERZ PEŁNY RAPORT


Źródło: IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Columbus podwójnym zwycięzcą Diamentów Forbesa 2022

Diament Forbes

Już po raz 14. magazyn Forbes opublikował zestawienie najszybciej rozwijających się firm w Polsce. Tegoroczny Diament Forbesa trafił do naszych partnerów rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w biznesie wg BRIEF, Columbus Energy. Spółka zwyciężyła w ogólnopolskim rankingu firm o przychodach przekraczających 250 mln zł oraz w zestawieniu regionalnym, w woj. małopolskim.

Diamenty Forbesa to prestiżowe zestawienie najszybciej rozwijających się polskich firm, przygotowywane przez miesięcznik Forbes, we współpracy z firmą analityczną Bisnode Polska. W rankingu biorą udział firmy, które w 3 ostatnich latach najszybciej zwiększyły swoją wartość. W tegorocznym podsumowaniu, na szczycie listy przedsiębiorstw o przychodach przekraczających 250 mln zł, które w 2020 r. miały największą dynamikę wzrostu, uplasował się wiodący na polskim rynku dostawca usług z zakresu nowoczesnej energetyki – Columbus Energy S.A.

To pierwsze tego rodzaju wyróżnienie dla Columbusa i mam nadzieję, że nie ostatnie. Diamenty Forbesa potwierdziły, że w 2020 r. Spółka osiągnęła spektakularną dynamikę wzrostu. Ale na tym nasze ambicje się nie kończą. Nowości, które od pewnego czasu przygotowujemy, dadzą podstawę do dalszego rozwoju Columbus, i liczę, że długoterminowa strategia naszej transformacji w spółkę technologiczną też zostanie w przyszłości zauważona

Dawid Zieliński, Prezes Columbus Energy S.A.

Według twórców rankingu, tegoroczne Diamenty Forbes są zielone, a swojej barwy nabrały za sprawą zielonej transformacji coraz bardziej odczuwalnej w polskiej gospodarce.

Stąd na samym szczycie znalazł się giełdowy przebój ostatnich lat Columbus Energy, ze średnim ważonym wzrostem wartości na poziomie 273 proc., i to w gronie dużych przedsiębiorstw

Redakcja magazynu Forbes

Ranking Diamentów Forbesa jest zbudowany w oparciu o tzw. metodę szwajcarską łączącą w sobie metodę majątkową i dochodową. Brane są w niej pod uwagę zestawienia takie jak wartość majątkowa firmy oraz zyski z ostatnich 3 lat. Kluczowymi kryteriami według pomysłodawców rankingu są między innymi wiarygodność płatnicza, historia płatnicza oraz brak negatywnych zdarzeń prawnych. Analizie nie podlegają przedsiębiorstwa, które znajdują się w stanie upadłości lub likwidacji.


Źródło: Columbus

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media lutego 2021: ranking IMM

ludzie czytaja gazete

Na podium najbardziej opiniotwórczych mediów lutego 2021 znalazły się kolejno: Onet.pl, RMF FM i TVN24. Pierwszą piątkę zamykają natomiast Gazeta Wyborcza ze skokiem aż o pięć miejsc w stosunku do ubiegłego miesiąca oraz portal Wp.pl – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

Według raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z lutego 2021 na pozycji lidera utrzymuje się Onet. Informacje publikowane w portalu inne media przytaczały w swoich artykułach aż 5,8 tys. razy. Stacja RMF FM zajęła drugie miejsce z liczbą ponad 4 tys. powołań w innych tytułach mediowych. Podium zamyka TVN24 (2,6 tys.) ze spadkiem cytowań o prawie 40% w stosunku do stycznia 2021. Na czwartym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na którą inne redakcje szczególnie licznie powoływały się po 19 lutego, kiedy na łamach gazety opublikowano tzw. taśmy Daniela Obajtka, prezesa koncernu PKN Orlen.

O dwa oczka wzrosła również pozycja Dziennika Gazety Prawnej, w którym na początku miesiąca ukazał się wywiad z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim. Ponadto do rankingu zakwalifikował się magazyn Forbes w związku z często przytaczaną listą 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa” 2021. O cztery miejsca w górę zmieniła się także pozycja Super Expressu, który w swoim sondażu z dni 29 stycznia – 1 lutego wykazał, że ponad połowa Polaków chce przyjąć szczepionkę przeciwko COVID-19.

porownanie ogolne mediaNajbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczym medium prasowym lutego 2021 jest Gazeta Wyborcza – liczba powołań dziennika wzrosła o 24% względem stycznia br. Za nią Rzeczpospolita z wynikiem 2,2 tys. cytowań, na której łamach ukazała się między innymi rozmowa z Borysem Budką, przewodniczącym PO. Podium zamyka Dziennik Gazeta Prawna, na który powoływano się w lutym ponad 1,7 razy. W rankingu pojawił się także magazyn Forbes ze wzrostem o dziewięć pozycji. Z miejsca dziewiątego na siódme awansował zaś Puls Biznesu, który jako pierwszy informował o planowanych zmianach w przepisach dotyczących zwolnień lekarskich.

prasa opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium najczęściej wzmiankowanych stacji telewizyjnych lutego 2021 to kolejno: TVN24 z wynikiem 2,6 tys. powołań, Polsat News z liczbą 2,2 tys. i TVPinfo na poziomie 1,2 tys. Z kolei największy wzrost cytowalności w stosunku do stycznia 2021 zanotowały stacja TVP1, którą inne redakcje przytaczały 332 razy i Polsat Sport (183). Pierwszą najczęściej cytowano nawiązując do rozmów redakcji z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem na temat przywrócenia obostrzeń i z pełnomocnikiem rządu ds. programu szczepień Michałem Dworczykiem o terminach dostawy szczepionki firmy Moderna. Reporterom Polsat Sport natomiast komentarza udzielił Robert Lewandowski tuż po zwycięstwie 4:1 Bayern Monachium z Lizo, który następnie licznie przytaczano w innych materiałach mediowych.

stacje telewizyjne opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce niezmiennie od początku roku pozostaje RMF FM, na którą w lutym powoływano się w innych tytułach mediowych ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce zajęło Radio ZET z liczbą 1,9 tys. cytowań. Podium zamyka Polskie Radio 24, którego pozycja wzrosła o dwa oczka względem stycznia 2021 i utrzymała się na poziomie 764 wzmianek.

stacje radiowe opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Onet.pl niezmiennie trzyma pozycje lidera również w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internatowych. W lutym portal odnotował 5,8 tys. cytowań. Za nim Wp.pl z liczbą 2,4 tys. powołań, a podium zamyka Interia.pl na poziomie 1,4 tys. Znaczący wzrost z 142 do 453 wzmianek odnotował serwis OKO.press. Redakcja między innymi opublikowała często przytaczany przez inne media sondaż wyborczy z 10-12 lutego br. (Ipsos) z wynikiem większości głosów na zjednoczoną opozycję. O jedno oczko w górę zmieniła się również pozycja branżowego tytułu Wirtualnemedia.pl – na portal powoływano się w lutym 863 razy. Wśród najczęściej cytowanych informacji znalazła się między innymi rozmowa z dziennikarzem i prezenterem TVN24 Igorem Sokołowskim, który na łamach portalu finalnie potwierdził odejście ze stacji.

portale internetowe opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki lutego 2021 to kolejno: Do Rzeczy z wynikiem 332 powołań w innych tytułach mediowych, Wprost – wzmiankowany 234 razy, Newsweek -180, Viva na poziomie 180 cytowań i tygodnik Sieci z liczbą 134.

tygodniki i dwutygodniki opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięcznik

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn Forbes z liczbą 896 powołań w innych mediach – głównie za sprawą publikacji tegorocznej listy 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa”, na której znajduje się już sześćdziesięciu dziewięciu miliarderów. Pozycja druga to miesięcznik Perspektywy licznie wzmiankowany w związku z najnowszym zestawieniem najlepszych liceów i techników w Polsce. Magazyn Press znalazł się na trzecim miejscu z wynikiem 113 cytatów, który między innymi informował, że po dziesięciu latach na antenę TVP2 wróci podróżnicze show z udziałem Wojciecha Cejrowskiego.

miesieczniki i dwumiesieczniki opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczym medium ekonomiczno-biznesowym lutego 2021 pozostaje dziennik Rzeczpospolita z liczbą 2,2 tys. powołań. Za nim niezmiennie Dziennik Gazeta Prawna, do której odwoływano się 1,7 tys. razy. Magazyn Forbes awansował na trzecie miejsce z wynikiem 896 cytowań. Następnie w rankingu znajdują się kolejno Puls Biznesu i specjalistyczny dziennik Parkiet. W portalach internetowych natomiast podium otwiera Money.pl na poziomie 891 wzmianek. Drugie miejsca zajmuje Businessinsider.com.pl, a trzecie Bankier.pl – zestawienie bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca.

media ekonomiczne i biznesowe opiniotworcze

media ekonomiczne i biznesowe opiniotworcze portale

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych drugi miesiąc z rzędu podium otwiera Radio Wrocław z liczbą 162 powołań przez innych dziennikarzy. Na antenie między innymi przeprowadzono wywiad z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem w kwestiach dalszego odmrażania gospodarki w dobie pandemii COVID-19. Drugie miejsce zajął Dziennik Zachodni, którego informacje przytaczano w innych mediach 139 razy między innymi w związku z doniesieniami na temat obecności Prezydenta RP Andrzeja Dudy na nartach w Beskidach. Podium zamyka Gazeta Krakowska w wynikiem 125 cytowań i jednoczesnym wzrostem pozycji aż o cztery oczka. Redakcja między innymi relacjonowała protesty w centrum Krakowa przeciwko obowiązującym obostrzeniom związanym z koronawirusem SARS-CoV-2.

media regionalne opiniotworcze

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2021 roku.


Źródło: IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Robert Lewandowski „wchodzi do gry”, akcje Movie Games szybują w górę !

Światowej klasy piłkarz łączy siły z Movie Games, notowany na warszawskiej giełdzie producent i wydawca gier komputerowych, podpisuje umowę inwestycyjną z Robertem Lewandowskim. Na jej mocy, znany piłkarz stanie się udziałowcem nowo powoływanej spółki zajmującej się produkcją gier o tematyce sportowej. Zawodnik Bayernu Monachium i kapitan reprezentacji Polski od lat aktywnie działa w biznesie, również w sektorze nowych technologii. We wspólnej inicjatywie z Movie Games, będzie nie tylko wsparciem inwestycyjnym, ale też wizerunkowym i częściowo merytorycznym, dostarczając niezbędnej wiedzy, aby produkowane w niej gry sportowe były wierne rzeczywistości.

Według magazynu Forbes, Robert Lewandowski jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie. The Guardian zaliczył go natomiast do wąskiego grona pięciu najlepszych zawodników piłki nożnej na świecie. Przekłada się to na niebywałą, międzynarodową popularność sportowca wśród fanów piłki nożnej i nie tylko. Na Facebooku, Twitterze, Instagramie i TikToku obserwuje go ponad 30 mln ludzi.

fot. FC BAYERN MUNICH
fot. FC BAYERN MUNICH

Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi.

Robert Lewandowski

Adam Białas
fot. Adam Białas

Od lat sektor gamingowy to żyła złota, korzyści wynikające z efektu synergicznego współpracy rokują, jej duży sukces. Akcje notowanej na New Connect – Movie Games zyskały w ub. tygodniu 24,77%. Globalna wartość samego rynku gier wideo w 2020 roku może przekroczyć 90 miliardów dolarów.  Natomiast wartość Roberta Lewandowskiego wg portalu transfermarkt.de wynosi ok. 70 mln euro.  Siła polskiego sektora gier wyraża się najpełniej wyceną polskich spółek gamingowych na GPW. W ub. r. kapitalizacja polskiego GameDev’u osiągnęła próg 30,5 mld zł. Cały rynek gier będzie nadal rósł w kolejnych latach, przekraczając łącznie kwotę 200 miliardów dolarów na koniec 2023 roku. Od lat z uznaniem obserwuję rozwój tej Spółki i kolejne trafne decyzje Zarządu.

 

To pierwszy kontakt Movie Games z grami sportowymi. W tym wydawałoby się zdominowanym przez wydawców AAA sektorze branży gier wideo, zdaniem współzałożycieli, jest jeszcze miejsce na podmiot dostarczający mniejsze, ale nie mniej ciekawe gry m. in. o futbolowej tematyce. Wciąż niewyczerpane możliwości i stały rozwój tego segmentu przyciągają zainteresowanie – obok Roberta Lewandowskiego wielu innych sportowców. W gry inwestują także Gerard Pique, Shaquille O’Neal czy Michael Jordan.

Kurs Movie Games
Notowania Movie Games w ostatnim roku.

Jak wynika z wstępnej informacji Movie Games S.A. jej wyniki finansowe za II kwartał 2020 roku wyniosły: przychody netto ze sprzedaży: 6 141 tys. zł (wobec 1 059 tys. zł w II kwartale 2019r.); zysk z działalności operacyjnej: 4 930 tys. zł (wobec 266 tys. zł w II kwartale 2019r.); zysk netto: 3 897 tys. zł (wobec 226 tys. zł w II kwartale 2019r.). Niedawno też deweloper podpisał list intencyjny z Iron VR, spółką zależną Carbon Studio, działającą w segmencie wirtualnej rzeczywistości. Movie Games planuje produkcję ponad 30 gier o budżetach 150-500 tys. zł. Spółka nie zamierza sięgać po zewnętrzne finansowanie – środki na nowe tytuły będą pochodziły m.in. ze sprzedaży gry „Drug Dealer Simulator”.  W czwartek kurs Movie Games na wieść o współpracy studia z Lewandowskim wystrzelił o ponad 23 proc.

fot. Mateusz Wcześniak – CEO Movie Games

Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością nawiązania tej współpracy. Piłkarskie doświadczenie Roberta będzie bezcenne przy produkcji gier sportowych. Jako niezaprzeczalnie jeden z najbardziej znanych piłkarzy na świecie, pomoże nam nie tylko w realny sposób przedstawić świat sportu, ale także odwzorować prawdziwe emocje panujące za kurtyną samej rozgrywki.

Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Movie Games S.A. jest polską spółką założoną w 2016 roku przez Mateusza Wcześniaka, fana gier z doświadczeniem w sektorze finansowym, wspieranego przez Aleksego Uchańskiego, od prawie trzech dekad związanego z branżą gier komputerowych i mediami oraz Macieja Miąsika, legendę polskiego gamingu, developera z 27-letnim doświadczeniem.. Obecnie spółka zatrudnia kilkadziesiąt osób, które pracują nad ponad dziesięcioma produkcjami. Zespoły developerskie działają w biurach w województwach mazowieckim, wielkopolskim, zachodniopomorskim, małopolskim i na Śląsku. Od początku istnienia  głównym celem Movie Games jest tworzenie zróżnicowanych tytułów dostosowanych do potrzeb globalnego rynku.

Wszystkie najpopularniejsze gry piłkarskie skupiają się na tych kluczowych 90 minutach, my chcemy przedstawić pozostałe 22 i pół godziny oczekiwania na to wydarzenie. Takich gier, luźno inspirowanych formą popularnych seriali dokumentalnych o zespołach piłkarskich i nie tylko pokazujących historie zza kulis jeszcze nikt nie robił, co stawia nas w bardzo uprzywilejowanej pozycji. Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszył się serial The Last Dance, który przybliżył sukces Michaela Jordana i Chicago Bulls, gdzie wydarzenia na parkiecie były tylko tłem całej historii. Jesteśmy przekonani, że tak jak produkcje filmowe o tej tematyce, tak i nasze gry jako nowy pośrednik przekazywania emocji, zainteresują szerokie grono odbiorców.

Filip Szklarzewski, współzałożyciel oraz prezes planowanej spółki, która do września dołączy do grona innych podmiotów z grupy Movie Games

Produkcje Movie Games cieszą się dużą popularnością wśród graczy. Przykładem może być „Drug Dealer Simulator”. W portfolio wydawniczym Movie Games na ten rok znajdują się m.in. „Lust From Beyond”, „Car Wash Simulator”, „Plane Mechanic Simulator”, „Alaskan Truck Simulator” oraz „Pogromcy Mitów”, realizowany na licencji programu telewizyjnego produkcji stacji Discovery. Z kolei na 2021 r. zostały zapowiedziane takie produkcje jak „American Motorcycle Simulator” oraz „ER Pandemic Simulator”. W ocenie Movie Games, spośród powyższych tytułów największy potencjał na międzynarodowy sukces mają symulatory związane z motywem drogi oraz podróży. Według danych z kwietnia tego roku, na „Alaskan Truck Simulator” oraz „American Motorcycle Simulator” czeka ponad 110 tys. użytkowników Steama.

Robert Lewandowski jest kolejnym sportowcem, który inwestuje w branżę gier i esportu.

LOTTO sponsorem, a Marcin Gortat inwestorem Polskiej Ligi Esportowej

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Wzrost możliwości pracy zdalnej powoduje globalny boom mieszkaniowy na przedmieściach

globalny boom mieszkaniowy na przedmieściach

Amerykański Forbes, w raporcie Brendy Richardson, sygnalizuje ciekawy trend na rynku nieruchomości wywołany ostatnimi wydarzeniami związanymi z COVID-19 i możliwością pracy zdalnej, polegający na znacznym wzroście zainteresowania zakupem mieszkań i domów na zielonych obrzeżach miast. Potwierdzają go również Polscy deweloperzy i agencje nieruchomości.

Pustoszeją centra, zyskują peryferie

Dla wielu Amerykanów,  miejsce pracy może nigdy nie wyglądać tak samo po ustąpieniu pandemii koronawirusa. Trwałym dziedzictwem będzie prawdopodobnie szersza akceptacja pracy zdalnej. Może to doprowadzić do boomu mieszkaniowego w bardziej przystępnych cenach w miastach i na przedmieściach – podaje Forbes. Najnowsza ankieta, przeprowadzona przez Zillow (największą w USA internetową bazą danych dotyczących nieruchomości) pokazuje, że 75% Amerykanów pracujących z domu z powodu COVID-19 twierdzi, że wolałoby kontynuować tę procedurę po pandemii. Rozwój  technologii umożliwił im stworzenie środowiska pracy w domu. „Doświadczenie spędzania czasu w domu przez długi czas sprawia, że wszyscy ponownie zastanawiają się nad swoimi priorytetami”, powiedziała Danielle Hale, główny ekonomista realtor.com. „Ludzie zdają sobie sprawę, że przestrzeń jest ważniejsza, dlatego szukają bardziej przystępnych cenowo obszarów, w których mogą mieć więcej miejsca za tę samą cenę” – informuje Forbes.

Polacy coraz chętniej uciekają na przedmieścia 

Potwierdza to Kreator Dom Invest, deweloper który jest liderem ekologicznych lokalizacji w Warszawie Zachodniej. Takie inwestycje, biorąc pod uwagę tempo ich rozwoju, to też dobra lokata na przyszłość, ceny nieruchomości są bowiem odporne na inflację, ale też rosnący popyt na takie lokalizacje ponosi wartość lokali. Taki trend w dłuższej perspektywie spowoduje utratę wartości nieruchomości ulokowanych w centrach miast.

Pracując zdalnie w domu, coraz więcej osób poszukuje większych metraży w zielonej przestrzeni z ogródkiem lub balkonem, za cenę ciasnego mieszkania w centrum. Chętniej kupujemy też gotowe ciekawe rozwiązania, gdyż budowanie samemu jest drogie i czasochłonne oraz wymaga dużej wiedzy. Wyspecjalizowani deweloperzy wiedzą, jak najlepiej wykorzystać atuty lokalizacji, pozostawiając do dyspozycji większą i bardziej zaciszną przestrzeń, która daje poczucie prywatności. 

Nowoczesne technologie i prestiżowa architektura, połączona z dobrą komunikacją to klucz do sukcesu. Nasza firma od wielu lat zyskuje dzięki swojemu oryginalnemu podejściu do rynku, który łączy ekologię, dobrą cenę i wysoką jakość inwestycji. Po COVID-19 obserwujemy wzmożone zainteresowanie ofertą mieszkań na przedmieściach.

Prezes Kreator Dom Invest Klaudia Siarkiewicz

„Jeśli faktycznie praca zdalna stałaby się codziennością, miałoby to niebagatelny wpływ na rynek nieruchomości. Gdyby zniknął problem dojazdów do pracy, na atrakcyjności zyskałyby domy poza miastem, z dostępem do zieleni i ciszy. Jednocześnie praca zdalna na dłuższą metę wymagałaby odpowiednich warunków w domu, preferowana powierzchnia i liczba pokoi prawdopodobnie by zatem rosła.” – informuje Jarosław Krawczyk z Otodom.pl – najpopularniejszego serwisu nieruchomości w Polsce.

mieszkania na przedmieściach

Zdalna praca staje się opcją na stałe 

Teraz, gdy ponad połowa zatrudnionych Amerykanów (56%) miała możliwość pracy z domu, zdecydowana większość chce kontynuować ten proces. Na przykład Twitter ogłosił we wtorek, że praca zdalna jest stałą opcją. Dwie trzecie pracowników pracujących z domu z powodu pandemii (66%) rozważy przeprowadzkę, gdyby mieli swobodę pracy z domu. Pew Research Center podaje, że przed COVID-19 tylko 7% pracowników miało możliwość pracy z domu, chociaż 40% pracowało na stanowiskach, których obowiązki potencjalnie mogłyby być wykonywane zdalnie.  Ostatnie badania Zillow podają, że w USA w połowie kwietnia liczba odsłon stron z ofertami sprzedaży na przedmieściach była o 18% wyższa, niż w 2019 r. 

Wśród pracowników,  gdyby mieli możliwość pracy zdalnej  z domu, prawie jedna trzecia twierdzi, że rozważałaby przeprowadzkę, aby mieszkać w lokalu:

  • z wydzieloną powierzchnią biurową (31%), 
  • większym (30%) 
  • z większą liczbą pokoi (29%).  

Analiza Zillow pokazuje, że 46% gospodarstw domowych ma wolną sypialnię, która mogłaby zostać wykorzystana jako biuro. Ale odsetek ten spada o ponad 10 punktów w gęstych, drogich metropoliach, takich jak Nowy Jork, Los Angeles, San Jose, San Francisco i San Diego, gdzie znacznie mniej domów ma wolne pokoje. 

„Widzimy kolejnych kupujących, którzy chcą opuścić miasto” – powiedział Bic DeCaro, członek Rady Doradczej Zillow w Waszyngtonie i Północnej Wirginii. „Nabywcy szukają teraz dodatkowej ziemi, aby uzyskać więcej powierzchni.”

„Dowiedzieliśmy się od COVID-19, że możemy prowadzić naszą firmę zdalnie”, powiedział Andrews, który ma 40 pracowników pracujących w domu. „Arkansas to dobre miejsce do przeprowadzki, jest ekonomiczne i jest o wiele mniej ludzi. Wydostać się z miasta to jak powiew świeżego powietrza. ”

Trend z USA widoczny w Polsce

Już dziś obserwujemy w Otodom ciekawe tendencje: najpopularniejszym typem nieruchomości stały się domy, a nie mieszkania. Polacy szukają większych metraży niż dotąd, choć nie są skłonni płacić za nie więcej. Na popularności zyskują także działki budowlane i działki rekreacyjne, słowem – wszystkie nieruchomości, które dają więcej życiowej przestrzeni, dostępu do świeżego powietrza i przyrody. W tych zmianach postaw upatrywałbym przede wszystkim chęci odreagowania obecnej kwarantanny. Niewykluczone jednak, że jeśli nasz model pracy i funkcjonowania w społeczeństwie zmieni się, pociągnie to za sobą modyfikację preferencji dotyczących nieruchomości.

Jarosław Krawczyk z Otodom.pl

Również w Polsce koronawirus znacznie spotęgował popyt na zaciszne podmiejskie osiedla z placami zabaw, które przyciągającą przede wszystkim rodziny z dziećmi. Zamiast mieszkać i pracować w niewielkim mieszkaniu w centrum miasta, możemy spędzać czas w wielopokojowym domu z własnym podwórkiem. Nie bez znaczenia jest też większa dostępność miejsc parkingowych oraz zadaszonych garaży, większe bezpieczeństwo i świeże powietrze. Korzystamy z najlepszych nagradzanych pracowni architektonicznych jak „Beczak & Beczak”, kreujących wyjątkową przestrzeń do życia i pracy, aby nasze realizacje były wyjątkowe i spełniały najwyższe standardy

Klaudia Siarkiewicz Prezes Kreator Dom Invest

Forbes okładki

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Ruszyła druga edycja konkursu „25 under 25”

Celem projektu jest wyłonienie 25 ambitnych osób przed 25. rokiem życia, które chcą zmienić społeczno-gospodarcze oblicze Polski. „25 under 25” to wspólna inicjatywa magazynu „Forbes” oraz warszawskiego biura McKinsey & Company.

Konkurs został zainicjowany w zeszłym roku z okazji 25-lecia McKinsey & Company w Polsce. W związku z jubileuszem firma chciała wyróżnić wyjątkowych, inspirujących i zdolnych młodych ludzi, którzy mają szansę wpłynąć na rozwój polskiej gospodarki i społeczeństwa.

Z dużym podziwem przyglądaliśmy się uczestnikom pierwszej edycji, którzy z ogromną energią i pasją realizują swoje nietuzinkowe pomysły. W tym roku po raz kolejny rozpoczynamy poszukiwania odważnych młodych osób. Chcielibyśmy, żeby ich talent i ambicja zostały zauważone i docenione – komentuje Marcin Purta, partner zarządzający McKinsey & Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu. 

Od dziś można aplikować do drugiej edycji konkursu, w której wyłonionych zostanie 25 finalistów, w tym 5 laureatów. Ich lista opublikowana zostanie na łamach grudniowego wydania magazynu „Forbes”. To wyjątkowa inicjatywa na skalę globalną, zarówno dla polskiego wydania miesięcznika, jak i warszawskiego biura międzynarodowej firmy doradczej. – Młodzi Polacy wyróżniają się swoją pomysłowością i innowacyjnością, realizując projekty, które zmieniają biznes w Polsce. W ramach inicjatywy chcielibyśmy ich wesprzeć swoim doświadczeniem, a także dać im siłę i pewność siebie w realizowaniu wytyczonej przez nich ścieżki. To pierwszy tego typu projekt magazynu „Forbes” na świecie – dodaje Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa” oraz przewodniczący kapituły konkursu. 

Podobnie jak w ubiegłym roku młodzi Polacy będą się mierzyć w pięciu kategoriach: „Biznes”, „Nowe technologie”, „Działalność społeczna”, „Nauka” oraz „Wspieranie różnorodności”. W każdej z nich wyłoniony zostanie również jeden laureat, który otrzyma nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych oraz wsparcie wyjątkowego mentora przez rok od zakończenia konkursu.

Udział w konkursie „25 under 25” dał mi nie tylko wsparcie mentorskie oraz rozpoznawalność i nowe możliwości rozwoju, ale przede wszystkim ogromną wiarę w siebie i siłę do dalszego działania – wspomina Agata Majewska, laureatka pierwszej edycji konkursu. Udział w konkursie to szansa na poznanie wartościowych ludzi, zbudowanie sieci kontaktów oraz dalszy rozwój i realizację własnych inicjatyw. Nagrodzone osoby pod opieką mentorów będą mogły czerpać z ich doświadczenia i wspólnie budować swoją ścieżkę kariery.

W kapitule konkursu „25 under 25” zasiada ponad 30 ekspertów, liderów biznesu, przedstawicieli świata nauki, technologii oraz projektów społecznych, którzy na co dzień sami inspirują innych do działania. 

Do konkursu zapraszamy wszystkie pełnoletnie osoby, urodzone w 1994 roku lub później, które płynnie posługują się językiem polskim i aktywnie działają w obszarze jednej z pięciu kategorii konkursowych.

Aplikować można do 20 października 2019 r. na stronie 25under25.pl 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF