Acer i Sauber Motorsport przedłużają współpracę w sezonie 2021

Acer Sauber

Acer oraz Sauber Motorsport, zarządzający w Formule 1 zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN, poinformowały o przedłużeniu trwającej od 2020 r. współpracy na sezon 2021. Partnerstwo obu firm zostanie zacieśnione zarówno na torze, jak i w siedzibie Sauber Motorsport w Hinwil. Jego owocem będzie też kampania marketingowa, której twarzą zostanie kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN, Kimi Räikkönen.

Acer, jedna z czołowych firm sektora informacyjno-komunikacyjnego na świecie, obecna w ponad 160 krajach, dostarczy zespołowi Sauber Motorsport notebooki Enduro i TravelMate, stacje robocze ConceptD i cyfrowe wyświetlacze. Specjalnie zaprojektowany sprzęt oraz rozwiązania łączności Acer będą przez cały sezon 2021 odgrywać kluczową rolę w wyścigach. Trafią do siedziby zespołu w Hinwil, do jego garażu, a także na ścianę pit-stopu. Acer i Alfa Romeo Racing ORLEN nie tylko dzielą tę samą pasję do technologii, ale także znajdują uznanie wśród tej samej grupy fanów w wieku 13-44 lat.

To wielka przyjemność przedłużyć współpracę z firmą Acer. Nasza wspólna praca w 2020 roku uwydatniła synergię między światem nowoczesnych technologii informatycznych i sportów motorowych – oba są wysoce konkurencyjnym środowiskiem, w którym dążenie do wydajności jest stałym celem i w którym każdego dnia otwierają się nowe możliwości rozwoju. Współpraca w 2021 roku jest tego naturalnym rezultatem i nie możemy się doczekać wspólnego, udanego sezonu.

 Frédéric Vasseur, Dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN i Dyrektor Generalny Sauber Motorsport

Cieszymy się, że możemy przedłużyć naszą współpracę z jednym z najbardziej prestiżowych zespołów w historii Formuły 1, w skład którego wchodzą kultowi kierowcy. W Acer przekraczamy granice nie tylko tego, co jest możliwe w technologii, ale także w marketingu, dostarczając naszym fanom jeszcze bardziej wciągające treści. Formuła 1 należy do sportów o największej oglądalności, a jej popularność na platformach cyfrowych całego świata błyskawicznie rośnie. Jest też idealną platformą angażującą przedstawicieli pokoleń Y i Z.

Hajo Blingen, wiceprezes ds. marketingu w Acer Europe

Formuła 1 to sport oparty na technologii oraz osiągach i posiadanie niezawodnego sprzętu ma w nim kluczowe znaczenie. Acer dostarcza Sauber Motorsport rozwiązania ConceptD dla stacji roboczych, w tym monitory. Są one przeznaczone nie tylko do zasilania samochodów, lecz również gwarantują 200 inżynierom niezawodność i dokładność podczas wykonywania najtrudniejszych zadań, od projektowania aerodynamiki po zapewnienie najwyższych osiągów silnika.

Korzystając z najnowszych modeli Acer Enduro z wojskowym certyfikatem wytrzymałości, zespół Sauber Motorsport może liczyć na wyjątkowo trwałe komputery, które pomogą w zarządzaniu wyścigami w najtrudniejszych warunkach. Od deszczu w Silverstone, przez upały w Singapurze po zimno nocy i piaskowy pył na pustyni w Bahrajnie.

Kluczowi członkowie zespołu będą również korzystać z zaawansowanych notebooków Acer TravelMate, które pozwolą poprawić komunikację, wydajność i bezpieczeństwo współpracy.


Źródło: WĘC PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska Liga Esportowa rozszerza rozgrywki o kolejne tytuły!

Polska Liga Esportowa ma przyjemność zakomunikować podjęcie wspólnych działań z Polskim Związkiem Piłki Nożnej w ramach gry PRO EVOLUTION SOCCER, dla amatorów ścigania przewidziano natomiast odrębny turniej w grze F1.

Polska Liga Esportowa, której turniej w Counter – Strike:Global Offensive przedstawia wysokie statystyki oglądalności na polskiej scenie ligowej, poszerza listę tytułów o gry z kategorii sportowej.

Po otrzymaniu oficjalnej licencji Valve na prowadzenie rozgrywek, co w przypadku turniejów regionalnych jest nie lada wyzwaniem, PLE pokusiło się o kolejny sukces – uzyskało zielone światło od japońskiego dewelopera KONAMI, oraz polskiego dystrybutora CENEGA, na organizację rozgrywek w eFootball Pro Evolution Soccer. Niebawem wystartują kwalifikacje do turnieju w grze, która świętuje w tym roku swoje 25-cio lecie.

PRO EVOLUTION SOCCER, to tytuł z długą tradycją, który gracze w Polsce od lat stawiają na wysokim miejscu symulatorów piłki nożnej. Produkt uzyskał wiele licencji, dzięki czemu dostajemy możliwość rozegrania Mistrzostw Świata ze wszystkimi oficjalnymi elementami FIFA. To gra, która dla wielu zawodników będzie świetną okazją do sprawdzenia swoich umiejętności na wirtualnym boisku, łącząca sport tradycyjny z nowoczesną rozgrywką.

Radosław Wójcik, Head of Communication & PR w Polskiej Ligi Esportowej

Ośmiu najlepszych zawodników wyłonionych w procesie kwalifikacji będzie rywalizować o pulę nagród wysokości 5000 złotych, a dodatkowo, zwycięzca oprócz nagrody finansowej otrzyma zaproszenie na udział w finałach kwalifikacji do reprezentacji Polski, po których poznamy pełny skład kadry w sezonie 20/21.

Dla tych, którzy od piłki nożnej wolą szybką jazdę, PLE przygotowało odrębny turniej PLE.GG F1 Cup . W ramach rywalizacji obejrzymy 12 wirtualnych wyścigów, które wyłonią najlepszego kierowcę bolidów w Polsce. Realizm, trójwymiarowa oprawa i dbałość o każdy detal rozgrywki, pozwoli zarówno kierowcom jak i kibicom poczuć się jak na prawdziwym torze.

Wiernie odtworzone trasy oraz dostępność wszystkich aktualnych kierowców i zespołów obecnego sezonu podkręci tempo wyścigu. Zawodnicy rywalizować będą o 5000 złotych. Podczas transmisji F1 w Polskiej Lidze Esportowej specjaliści przeanalizują tory, na których ścigać się będą kierowcy, w tym nową odsłonę “ Hanoi Circuit”, zapewnią dawkę historycznej wiedzy wyścigowej, uwzględnią anegdoty i smaczki świata FORMUŁY 1.

Polska Liga Esportowa w nowej odsłonie wystartowała z początkiem lipca 2020. Jednym z inwestorów projektu jest były zawodnik NBA – Marcin Gortat. Realizowany turniej CS:GO dzieli się na dwie ligi: LOTTO Dywizję Profesjonalną oraz Dywizję Mistrzowską, w której osiem najlepszych polskich zespołów rywalizuje o 100 000 złotych.

Sponsorem Strategicznym Polskiej Ligi Esportowej jest legalny bukmacher – eWinner. Jako Partner Główny Polskiej Ligi Esportowej oraz Partner Tytularny Dywizji Profesjonalnej występuje Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO. Partnerem Polskiej Ligi Esportowej jest również ESPOT pop-up gaming concept na warszawskim powiślu, skąd odbywają się dodatkowe nagrania.

Transmisje rozgrywek można oglądać na kanale twitch.tv/PLE_GG oraz w środy i czwartki, równolegle na telewizyjnym kanale Polsat Games oraz w Internecie na platformach Twitch i YouTube.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Alpine F1® Team wjeżdża do świata Formuły 1

Alpine Formula 1

Już w 2021 r. stajnia Grupy Renault zmieni nazwę na Alpine F1® Team. Bolidy zespołu będą napędzane hybrydowymi silnikami Renault E-TECH. Grupa Renault będzie nadal uczestniczyć w mistrzostwach świata Formuły F1® jako konstruktor, zgodnie z nowymi zasadami przyjętymi w tej dyscyplinie.

Począwszy od sezonu 2021 zawodnicy ze stajni Grupy Renault będą startowali pod nową marką – Alpine F1® Team. Poprzez nadanie teamowi nazwy Alpine – Grupa Renault chce podkreślić „francuską perfekcję” w Formule 1. Alpine jest powszechnie znane z rekordów i sukcesów w wyścigach długodystansowych i rajdach, dlatego doskonale wpisuje się w wysokie wymagania, prestiż i osiągi Formuły 1.

Marka Alpine jest symbolem sportu, elegancji i dynamiki. Zaprojektowanie przez jej inżynierów podwozia bolidu będzie hołdem oddanym know-how, z jakiego zrodził się model A110.

Dla Alpine to kluczowy etap, który pozwoli przyspieszyć rozwój i promocję marki. Stajnia w dalszym ciągu będzie korzystała z unikatowego doświadczenia Grupy Renault w konstrukcji silników hybrydowych, które zachowają nazwę E-Tech.

Podpisanie nowej umowy (tzw. Concorde Agreement), która określa maksymalny budżet i nowy regulamin techniczny, który wejdzie w życie w 2022 r., umacnia determinację Grupy w dążeniu do powrotu na podium i wywalczeniu zwycięstwa w nowych barwach.

Alpine to piękna marka ‒ mocna, budząca żywy odzew i wywołująca uśmiech na twarzy fanów. Wprowadzając Alpine, symbol francuskiej perfekcji, do najbardziej prestiżowej dyscypliny sportu samochodowego na świecie, kontynuujemy przygodę konstruktorów w tym sporcie, który stale się rozwija. Przychodzimy z największymi nazwiskami i marką, która pobudza marzenia, co niesie obietnicę spektakularnych wyścigów robionych przez pasjonatów dla pasjonatów. Alpine wniesie do padoku Formuły 1 swoje wartości: elegancję, pomysłowe rozwiązania i śmiałość.

Luca De Meo, C.E.O Grupy Renault

Zmiana ma miejsce w kluczowym momencie w rozwoju stajni i sportu. Alpine nadaje nowy sens, wnosi nowe wartości i barwy na paddock z duchem rywalizacji rodem z innego świata, a także niespożytą francuską energię twórczą. To będą ważne atuty w przygotowaniach do sezonu 2022. Nowe przepisy techniczne i finansowe zapewnią bardziej sprawiedliwe warunki sportowe dzięki prostszej i bardziej postępowej zasadzie redystrybucji środków. Wprowadzenie tzw. budget cap zakończy szaleńczą spiralę wydatków i pozwoli docenić rzeczywistą sportową wartość zespołów, które podpisały umowę. W Formule 1 jest jak najbardziej miejsce dla Alpine, która może walczyć o zwycięstwo.

Cyril Abiteboul, Szef Teamu Renault DP World F1 Team


Źródło: informacja prasowa Apline

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Simracing, czyli wirtualne wyścigi

simracing wirtualne wyścigi_

Trwająca epidemia koronawirusa praktycznie wyłączyła z rywalizacji środowisko sportowe. Przełożone o rok UEFA EURO 2020 oraz Igrzyska Olimpijskie, rozgrywki ligowe, europejskie puchary. Przedstawiciele klubów, organizatorzy rozgrywek ligowych szukają alternatywy i chyba na tym polu najlepiej radzą sobie przedstawiciele sportów wyścigowych.

Nowego sezonu nie zdążyła zainaugurować Formuła1. Planowane na 15 marca 2020 roku Grand Prix Australii na torze Albert Park w Melbourne zostało odwołane w ostatniej chwili, a w zamian fani Formuły mogli oglądać zmagania na wirtualnym torze. W wyścigu udział wzięli zawodnicy F1 oraz czołowi e-kierowcy znani z F1 Esports Series. Wyścig wygrał Węgier Dany Bereznay, jeden z najlepszych kierowców esportowych, reprezentujący esportowy team Alfa Romeo Racing ORLEN. Na 6. miejscu rywalizacje zakończył kierowca McLarena Lando Norris, a 11. bramkarz Realu Madryt — Thibaut Courtois, na co dzień fan motoryzacji i simracingu.

Druga edycja odbyła się w niedzielę 22 marca. Wirtualne Grand Prix Bahrajnu nie było już spontaniczną inicjatywą, ale zostało odpowiednio przygotowane przez włodarzy F1. Oprawa znana z tradycyjnego cyklu Formuły 1, studio poprzedzające wyścigi, oprawa, czy wreszcie udział w wydarzeniu profesjonalnych kierowców, znanych z cyklu F1, F2 i Formuły E: Lando Norris, Stoffel Vandoorne, Esteban Gutierrez czy brat Lewisa Hamiltiona — Nick Hamiltion.

 

Pierwsze zawody oglądało na żywo około 170k widzów na Youtube i Twitchu, drugi event tylko w Internecie na żywo śledziło prawie 110k widzów, a warto wspomnieć, że wydarzenie transmitowały też stacje posiadające prawa do transmisji Formuły 1, w Polsce jest to kanał Eleven Sports.

Ale profesjonalny simracing to nie tylko F1 Esports Series, choć ta seria odegrała znaczącą rolę w profesjonalizacji wirtualnych wyścigów. W 2017 roku wydawca gry „Formula 1” firma Codemasters oraz Formula One Group zorganizowały pierwszą edycję F1 Esports Series. Zawody podzielone zostały na trzy etapy kwalifikacji. W 2019 roku do głównego cyklu próbowało się zakwalifikować ponad 109 000 zawodników z 156 państw. Obecnie w F1 Esports Series w ostatnim etapie rywalizacji oglądamy zmagania profesjonalnych simracerów, którzy analogicznie do F1 rywalizują podzieleni na zespoły. W 2019 roku swoich reprezentantów miały już wszystkie teamy występujące w wyścigach F1. Różnica pomiędzy klasyczną a wirtualną odmianą najpopularniejszej z serii wyścigów polega na tym, że w esportowej odsłonie najważniejszą rolę odgrywają umiejętności zawodników, a nie tylko bardzo dobrze przygotowany bolid. Przykładem może być dopiero 8. pozycja w klasyfikacji generalnej zespołów F1 Esports Series teamu Mercedes, który w ostatnich latach wręcz zdominował rywalizację w Formule 1.

W 2017 roku największe jak do tej pory zawody esportowe dla kierowców oraz simracerów zorganizowali włodarze Formuły E. W zawodach VISA Formula-E Vegas eRace – największym do tej pory turnieju simracingowy na świecie, pula nagród wynosiła 1.000.000 $.

 

Od 2009 roku swój wirtualny cykl organizuje też najpopularniejsza z amerykańskich serii wyścigowych, czyli NASCAR. Pula nagród w 2019 r. wynosiła 100.000 $. W bieżący roku oficjalnym sponsorem esportowej edycji NASCAR została Coca-Cola. Warto dodać, że inaugurujące cykl zawody NASCAR Pro Invitational Series, które odbyły się w minioną niedzielę, na żywo obejrzało 903 000 widzów, co jest rekordem pod względem oglądalności esportu w kanałach sportowych. Partnerem cyklu jest telewizja sportowa FOX Sport, a zawodnicy rywalizują na platformie iRacing.com.

Oczywiście w simracing inwestują także inne serie wyścigowe oraz konstruktorzy znani z tradycyjnych wyścigów, oraz rajdów. Od 2016 roku eportowy cykl posiadają Rajdowe Mistrzostwa Świata „Esports WRC”, PORSCHE Esports Supercup — oficjalne esportowe mistrzostwa Porsche 911 GT3 Cup. Pula nagród w 2019 roku wyniosła 100.000 $., McLaren World’s Fastest Gamer — turniej teamu F1 McLaren od 2017 r. Zwycięzca został oficjalnym członkiem zespołu McLaren. Esports WTCC/WTCR — oficjalny turniej organizowany od 2017 r. Pula nagród w 2019 roku – 25.000 EUR. W 2019 roku najwyższe miejsca na podium zajęli Polacy, reprezentujący Williams Esports. Jakub Brzeziński został Mistrzem Świata a Nikodem Wiśniewski Wicemistrzem Świata. W 2020 roku rozegrana zostanie pierwsza edycja simracingowych Mistrzostw Polski, organizowana pod patronatem w Polskiego Związku Motorowego.

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.

Sekcja Wiedza Esports ESE

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

Jak efektywnie wykorzystać sponsoring sportowy w budowaniu pozytywnego wizerunku marki?

Anna Ziobroń PKN ORLEN

Coraz więcej marek decyduje się na płatne wsparcie sportowców. Nie jest to jednak najłatwiejsze narzędzie dla działań wizerunkowych marki. Jakie są najważniejsze czynniki decydujące o wyborze danego sportowca do współpracy? Gdzie szukać połączeń marki i dyscypliny sportu? O kluczowych zagadnieniach sponsoringu sportowego rozmawiamy z Anną Ziobroń, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN. PKN ORLEN jest Parterem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Coraz więcej marek, coraz częściej inwestuje w sponsoring sportowy. Od czego jest zależne to czy sportowcy wybierają spośród różnych ofert marek czy odwrotnie?

To zależy. Widzimy duże zainteresowanie zawodników współpracą z tak dużą i znaną z zaangażowania w sponsoring sportowy firmą, jaką jest PKN ORLEN. My też jesteśmy aktywni w wyszukiwaniu zawodników i dyscyplin, które wpisują się w globalną, biznesową działalność marki. Dla obu stron nie jest jednak decydujące to, kto inicjuje współpracę, ale bilans ogólny nakładów i korzyści. Skuteczne wsparcie dla celów biznesowych to dla nas podstawowy filar strategii sponsoringowej.

Jakie korzyści daje firmom marketing sportowy?

Paleta szacunkowych korzyści jest szeroka i zależy od celów firmy i jej kreatywności. Podstawą jest budowanie wizerunku wśród grup docelowych. Angażowanie znanych sportowców w projekty marketingowe przekłada się przecież pośrednio na wzrost sprzedaży. Istotne aspekty to m.in. wartość ekspozycji logotypu na wielkich sportowych imprezach, co możemy precyzyjnie zmierzyć. W przypadku 16 wyścigów Formuły 1 przekroczyła ona w zeszłym sezonie 110 mln zł. Jednym z kluczowych celów naszej firmy jest globalny rozwój, stąd decyzja o kontynuacji obecności w F1, a także nadanie naszemu zespołowi motorsportowemu ORLEN Team międzynarodowego charakteru, co mogliśmy obserwować w ostatnim Rajdzie Dakar.

Jakie są kluczowe czynniki, które gwarantują sukces sponsoringu sportowego?

Nie podchodzimy do projektów sponsoringowych w sposób spontaniczny. Przed podjęciem współpracy zawsze dokładnie analizujemy potencjał wizerunkowy, a także sportowy danego podmiotu i to jest podstawowy czynnik. Oczywiście niezwykle istotne są dobre wyniki naszych zawodników, to one budują pozytywny kontekst wokół marki. Równie ważna jest profesjonalna i umiejętna komunikacja projektów sponsoringowych. Kolejny czynnik to długofalowe podejście – to dzięki niemu jesteśmy w stanie realnie budować pozytywny wizerunek marki poprzez sport.

Jakie są największe grzechy popełniane przez marki w sponsoringu sportowców?

Jednym z podstawowych błędów jest pominięcie rzetelnej analizy potencjału danego sportowca czy zespołu w obszarach, o których wspominałam. Można tu także wymienić brak strategicznego i długofalowego myślenia o sponsoringu oraz niespójność w wizerunku firmy i sportowca – to może prowadzić do rozczarowania na pewnym etapie współpracy.

W jaki sposób mierzy się zwrot z inwestycji marki w sportowca?

Są różne narzędzia badające efektywność działań sponsoringowych. Jednym z nich jest wskaźnik dot. wartości mediowej prezentacji marki w kontekście poszczególnych projektów sportowych. Kluczowe są badania opinii wśród grup docelowych dot. wizerunku marki, jako sponsora oraz przełożenie tego na postawy zakupowe. Precyzyjne mierzenie efektywności jest dla nas integralną częścią każdego projektu sponsoringowego.

Czym kieruje się PKN Orlen przy wyborze sportowców, których wspiera?

Wspieramy sportowców w tych dyscyplinach, które wpisują się w charakter koncernu, odpowiadają profilowi naszej działalności biznesowej. Stąd konsekwentne zaangażowanie w motorsport oraz inne dziedziny budzące pozytywne skojarzenia wśród naszych obecnych i możliwych klientów. W ramach szerokiej analizy poprzedzającej podjęcie współpracy sprawdzamy m.in. osiągnięcia, potencjał zawodników oraz dyscypliny, wartość mediową oraz wizerunek, który musi być spójny z wartościami marki.

Decyzja o podjęciu współpracy z Robertem Kubicą to był strzał w 10. Czy łatwo jest zostać sponsorem w Formule 1?

Słuszność tej decyzji potwierdzają wzrosty sprzedaży na stacjach ORLEN, ale także np. wzrost oglądalności Formuły 1 w Polsce o ponad 600 proc. Obecność w Formule 1 to złożone przedsięwzięcie. Mamy bardzo duże doświadczenie w sponsoringu związanym z motorsportem, ale F1 stanowiła dla nas pewną nowość. Przez pierwszy sezon nauczyliśmy się bardzo wiele i pomogło nam to w negocjacjach z potencjalnymi partnerami na ten rok, w tym z Alfa Romeo Racing.

Nie jest to jedyna dyscyplina sportowa, którą sponsoruje PKN ORLEN. Jakie jeszcze dyscypliny znajdują się w kręgu zainteresowań marki?

Mamy się czym pochwalić. Od wielu lat jesteśmy sponsorem reprezentacji siatkarskich kobiet i mężczyzn, a pod koniec zeszłego roku staliśmy się sponsorem tytularnym warszawskiej drużyny siatkarskiej, występującej w najwyższej klasie rozgrywkowej. Bardzo ważna jest dla nas również lekkoatletyka. Od ponad 10 lat tworzymy Grupę Sportową ORLEN, która wspiera sportowców w przygotowaniach do wielkich imprez, w tym do igrzysk olimpijskich w Tokio. Tworzą ją głównie lekkoatleci, ale są tam również kolarze torowi czy zawodniczka judo. Jesteśmy także sponsorami drużyn piłki ręcznej i piłki nożnej Wisły Płock, a od zeszłego sezonu także partnerem Ekstraklasy. W ostatnim czasie do naszych podopiecznych dołączyli Bartłomiej Marszałek startujący w niezwykle widowiskowej wodnej Formule 1 oraz lotnicza Grupa Akrobacyjna Żelazny. Aktywnie działamy również w obszarze sportu amatorskiego. Niezwykle ważne jest dla nas wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, następców dzisiejszych mistrzów. Dlatego przy każdej umowie sponsorskiej duży nacisk kładziemy właśnie na ten obszar. Często stanowi on integralną część naszego zaangażowania.

Jak wygląda przyszłość sponsoringu sportowego?

Jesteśmy obecnie na etapie postępującej komercjalizacji sportu, która będzie trwała. Jest to dobre zjawisko, bo oznacza jednocześnie profesjonalizację tego obszaru, co jest pozytywną perspektywą zarówno dla marek, jak i dla sportowców. Coraz więcej firm traktuje sponsoring sportowy, jako platformę biznesowego rozwoju i świadome przedsiębiorstwa będą w stanie efektywnie tę dziedzinę wykorzystać.

Anita Florek

ORLEN tytularnym sponsorem Alfa Romeo Racing

Kubica Alfa Romeo Orlen

PKN ORLEN został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp ORLEN będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. Nazwa Koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Zupełnie nowym obszarem współpracy pomiędzy PKN ORLEN a zespołem będzie szkolenie młodzieży, w ramach ORLEN Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport. Specjalnie dla Brief.pl, komentuje Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej. PKN ORLEN jest partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

Robert Kubica Daniel Obajtek
Robert Kubica i Daniel Obajtek, fot. PKN Orlen

 

Nasza współpraca z PKN ORLEN dotychczas układała się świetnie i cieszę się, że zostajemy razem na kolejny sezon. Zaczynam nowy rozdział w karierze dołączając do Alfa Romeo Racing ORLEN. To zespół, który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i miło będzie zobaczyć znajome twarze, które pamiętam jeszcze z Hinwil. Czas i okoliczności się zmieniły, ale jestem przekonany, że determinacja i głód sukcesu pozostaną niezmienne. Liczę, że moje doświadczenie pozwoli nam wspólnie wykorzystać szanse, które czekają w nadchodzącym sezonie.

Robert Kubica

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki ORLEN. Logotyp Koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing ORLEN. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN ORLEN, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez Koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, VERVA Street Racing. Dotyczy to także Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN.

 

W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team.

bolid Alfa Romeo Racing ORLEN
fot. PKN Orlen
Alfa Romeo Racing ORLEN
fot. PKN Orlen

 

 

 

 

 

 

 

Gdy PKN ORLEN wjechał z Robertem Kubicą na tory Formuły 1, współpraca ta stała się główną osią komunikacji marki. Co więcej, okazała się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Wartość ekspozycji logotypu ORLEN po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł. F1 należy do jednej z najchętniej oglądanych dyscyplin o potencjalnym zasięgu szacowanym na niemal ¼ całej populacji globu. W dodatku cieszy się wielkim prestiżem w świecie sportu, który umożliwia nieosiągalną dotąd ekspozycję polskiej marki na arenie międzynarodowej. Nasza decyzja o wejściu w Formułę 1 była więc działaniem przemyślanym. Będzie ono wsparciem dla rozpoczętego przez nas procesu ujednolicania wizerunku sieci stacji, które będą funkcjonować pod jednym szyldem. ORLEN prowadzi działalność na sześciu rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. W Europie Środkowo-Wschodniej ma ponad 2800 stacji paliw, a jego produkty petrochemiczne i rafineryjne docierają na sześć kontynentów do ponad 100 krajów. Zaangażowanie w Kubicę i F1 pozwoliło nam pobić kolejne rekordy w segmencie detalicznym, gdzie zysk operacyjny w III kwartale 2019 wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do danych sprzed roku. Od początku podkreślaliśmy, że nasze działania sponsoringowe traktujemy długofalowo, dlatego nadal jesteśmy z Robertem i wzmacniamy pozycję marki poprzez współpracę Alfa Romeo Racing ORLEN.

Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630%. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki ORLEN podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki ORLEN jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji ORLEN. Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN kontynuuje współpracę z Robertem Kubicą i zostaje w Formule 1 w przyszłym sezonie

Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.

– Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. 

Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1.

Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN ORLEN silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 %. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN).

Sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. PKN ORLEN posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Motorsportowe emocje w kampanii ORLENu

ORLEN – największa innowacyjna polska marka umacnia swoją międzynarodową pozycję. Za sprawą Roberta Kubicy – jedynego Polaka w historii Formuły 1, jest widoczna na wyścigowych torach na całym świecie. Właśnie ruszyła nowa kampania wizerunkowa Koncernu, która stawia na emocje, związane z powrotem sportowca do motorsportu.

W spocie wizerunkowym postawiono na emocjonalny przekaz, oparty o cechy kojarzone z Robertem Kubicą – wytrwałość, energię i determinację w dążeniu do celu. Jego kariera to najlepszy dowód na to, że jeżeli masz w sobie siłę walki, sportową pokorę oraz ogromną chęć zwyciężania, niemożliwe cele stają się realne. Te wartości są również bliskie marce ORLEN. Kampania PKN ORLEN pokazuje, że każdy wyjątkowy talent, potrzebuje wyjątkowego mecenasa. W tym kontekście nikogo nie powinien dziwić fakt nawiązania współpracy pomiędzy championami w swoich dziedzinach.
Od pewnego czasu poszukiwaliśmy nowej, rozpoznawalnej twarzy sportowca, która stałaby się ambasadorem marki ORLEN w Polsce i na świecie. Zależało nam, żeby przy tej okazji komunikować podstawową branżę Koncernu, stąd wybór sportów motorowych był oczywisty. Formuła 1 to innowacyjne technologie, duży prestiż i rozpoznawalność na całym świecie – powiedział Marcin Stefaniak, Dyrektor Biura Promocji i Reklamy, PKN ORLEN. Kubica to wyjątkowa postać współczesnego sportu, zawodnik, który po dramatycznym wypadku wrócił do sportu wyczynowego. Jego postać doskonale pasuje do przekazu budowanego wokół marki ORLEN. To kierowca o światowych horyzontach, którego starty niosą ogromny ładunek emocji dla wszystkich kibiców – dodaje Marcin Stefaniak.

 

 

PKN ORLEN dołączył do wąskiego grona światowych firm, które poprzez najbardziej elitarny sport motorowy wzmacniają rozpoznawalność swoje logo. Wejście do Formuły 1 to przede wszystkim decyzja biznesowa. Grupa ORLEN ma dziś aktywa w pięciu państwach Europy i Ameryki Północnej, a produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie.
Komunikację z wykorzystaniem wizerunku Roberta Kubicy, ORLEN rozpoczyna od trzydziestosekundowego spotu. Możemy w nim zobaczyć ujęcia z toru, prezentujące  Roberta Kubicę za kierownicą bolidu F1. Jednocześnie staje się on klientem stacji ORLEN, na które każdy może przyjechać i cieszyć się podobnie jak sportowiec, oferowanymi tam produktami.
Wraz z uruchomieniem kampanii reklamowej, poszerzona zostanie oferta na stacjach ORLENu. Znajdą się w niej produkty marki VERVA z wizerunkiem jedynego Polaka w Formule 1 – batony proteinowe, napoje izotoniczne i energetyczne. Jednocześnie dla fanów Roberta Kubicy i sportów motorowych przygotowana została szeroka gama gadżetów. Wśród nich znajdziemy odzież sportową: koszulki, torby i czapki oraz kubki, breloki, magnesy oraz smycze. Nie zabraknie również szeregu artykułów, zachęcających do wspólnego kibicowania polskiemu kierowcy – naklejki, chorągiewki, opaski silikonowe, zapachy samochodowe i ramki do tablic rejestracyjnych.
Spot będzie można obejrzeć w telewizji od 8 kwietnia br. przez dwa tygodnie. Zaplanowana jest również w kampania VOD, displayowa oraz w social media. Za kreację kampanii odpowiadała agencja Red 8 Advertising, spot zrealizował dom produkcyjny Film it.

Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.

PKN ORLEN

ORLEN wystartuje w F1

PKN ORLEN został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Martini Racing. Logotyp ORLEN znajdzie się na bolidach oraz kombinezonach zawodników występujących w najbardziej prestiżowych i najpopularniejszych wyścigach świata.

Współpraca PKN ORLEN i Williams Martini Racing otwiera nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale też w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki. Warto pamiętać, że Grupa ORLEN ma  dziś  aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a nasze produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także fakt, że w bolidzie Williamsa zasiądzie jedyny w historii Polak, Robert Kubica, któremu chcemy towarzyszyć w jego ponownej drodze na szczyt – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

 

 

W ramach pakietu sponsorskiego logotyp PKN ORLEN pojawi się na bolidach Williams Martini Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych. Dodatkowo logotyp Koncernu będzie można zauważyć na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników, a także odzieży personelu zespołu.
Cieszymy się, że mogliśmy związać się z firmą czującą ducha motorsportów, z którą mamy wiele wspólnego. Williams Martini Racing to zaawansowane technologie, innowacje i przede wszystkim najwyższej klasy inżynieria. Wiemy, że dla PKN ORLEN te wartości są równie ważne, dlatego wspólnie będziemy walczyć o najwyższe cele – powiedziała Claire Williams, Zastępca Szefa Zespołu Williams Martini Racing.
Współpraca między PKN ORLEN, a Williams Martini Racing to świetna widomość. Nie mogę doczekać się powrotu do F1,  jestem dumny, że będę reprezentować Polskę na torach Formuły 1, jeżdżąc bolidem z logotypem naszego narodowego koncernu – powiedział Robert Kubica.

Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.

PKN ORLEN