...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Forum IAB 2020: jakość to filar skutecznej reklamy internetowej [BRIEF PATRONUJE]

Logotyp QUALID IAB Polska

Internet jest dzisiaj medium reklamowym numer jeden i kierowane są tam ogromne budżety, co przyciąga czasami nieuczciwe praktyki biznesowe. Bardziej niż kiedyś musimy jako branża zintensyfikować działania zwalczające cyberprzestępczość i zjawiska takie jak chociażby fraud reklamowy. Branża cyfrowa od lat dba o to, aby jakość ekosystemu reklamowego była jak najwyższa. W tym celu powstało wiele rozwiązań technologicznych, samoregulacyjnych i edukacyjnych. Dobrym przykładem jest wprowadzony przez nas przed rokiem Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który bardzo uszczelnia i chroni przed nadużyciami ekosystem automatycznego zakupu powierzchni reklamowej. Postanowiliśmy kontynuować działania w obszarze jakości i wzorem najbardziej zaawansowanych rynków Europy Zachodniej i USA, zdecydowaliśmy wprowadzić kilka rozwiązań, które jako jednolity system pod nazwą QUALID ma swoją premierę podczas Forum IAB 2020.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Program poprawy jakości QUALID ma na celu opracowywanie, gromadzenie, propagowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczyniać się będą do poprawy jakości reklamy cyfrowej, co z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie reklamodawców. Program tworzony i rozwijany jest wraz z ekspertami pracującymi w ramach Grup Roboczych IAB. QUALID, oficjalnie zaprezentowany na Forum IAB 2020, skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców.

Działania podejmowane w ramach Programu QUALID są nastawione na edukację rynku – na tłumaczenie na czym polegają negatywne zjawiska, w jaki sposób wydawcy, firmy sektora adtech czy agencje i domy mediowe mogą sobie z nimi radzić. Jednocześnie pomagają podejmować decyzje, które zapewniają bardziej efektywne wykorzystanie budżetów reklamowych. 

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

W przyszłości Program QUALID będzie rozwijany i rozszerzany o kolejne elementy, które odpowiadać będą bieżącym wyzwaniom rynkowym. Program otwarty jest dla wszystkich członków IAB Polska, a w pierwszej kolejności proces przystąpienia rozpoczęły firmy z grona Rady Nadzorczej IAB Polska, co jest wyrazem zaangażowania w wyzwanie, a także sygnałem gotowości do dalszej, wytężonej pracy na rzecz szeroko pojętej jakości.

Mając na uwadze dalszy jakościowy rozwój reklamy cyfrowej IAB Polska apeluje do wszystkich podmiotów branży internetowej o przystąpienie do Programu QUALID.

Proces przystąpienia do Programu poprawy jakości QUALID zaczyna się od rejestracji na dedykowanej stronie internetowej. Następnie kandydująca firma przechodzi obowiązkowy okres przejściowy, trwający maksymalnie 6 miesięcy, w czasie którego należy dopełnić określonych warunków Programu w wybranych kategoriach. W tym okresie dana firma otrzymuje od nas szary stempel QUALID. Po weryfikacji dopełnienia warunków przyznajemy kolorowy stempel jakości w danej kategorii lub złoty stempel QUALID, który oznacza spełnienie warunków we wszystkich czterech obszarach czyli: brand safety, fraud, programmatic oraz viewability. 

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Więcej informacji na temat Programu poprawy jakości QUALID można znaleźć: https://www.iab.org.pl/qualid/

Forum IAB 2020

Podczas Forum IAB, które rozpoczęło się 6 października, wystąpi blisko 80 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.

Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby: „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci.”, „Czy to już czas dla marek, żeby zdjąć maski?”, „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają eko ściemę.”, „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych.”, „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”, „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie.”

Sponsorzy: Wirtualna Polska Media, Orange, Nielsen, Salesforce, BLIX, GetResponse
Sponsor wspierający: Adform, Mindshare, Xandr, adQuery, TikTok, Meetrics
Patroni medialni: Brief, Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, gazeta.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, naTemat, Nowy Marketing, onet.pl, Online Marketing, Puls Biznesu, rp.pl, Rzeczpospolita, Social Press, Wirtualna Polska Media
Patroni honorowi: Business Centre Club, Rada Reklamy
Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Digital Poland, Havas Media Group, Sarigato
Partner prawny: Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.


Apel IAB Polska 

dotyczący przystąpienia do Programu poprawy jakości QUALID

Ubiegły rok przyniósł historyczną zmianę na rynku reklamowym w Polsce – wydatki na reklamę internetową przewyższyły te na reklamę telewizyjną. Przez ostatnie 20 lat internet dynamicznie ewoluował i stał się pełnoprawnym medium, które czeka w najbliższym czasie wiele zmian w obszarze jakościowym.

Dlatego Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zdecydował się stworzyć Program QUALID który, poprzez edukację oraz wyznaczanie dobrych praktyk i standardów, promuje najlepsze rozwiązania przyczyniające się do podnoszenia jakości i transparentności oraz wzmocnienia zaufania do reklamy internetowej w Polsce.

Rada Nadzorcza IAB Polska aktywnie wspiera tę inicjatywę, dlatego firmy z jej grona jako pierwsze zadeklarowały przystąpienie do Programu QUALID w najbardziej adekwatnych dla swego biznesu kategoriach.

Apelujemy do wszystkich podmiotów branży internetowej, aby również do niego przystąpiły. Mamy pewność, że współpraca w celu podnoszenia standardów jakościowych w rezultacie przełoży się pozytywnie na kondycję całego ekosystemu reklamowego.

Integracja rynku w celu lepszej koordynacji działań na rzecz jakości reklamy online jest koniecznym
i naturalnym krokiem rozwoju reklamy cyfrowej w Polsce. Po okresie szybkiego i gwałtownego wzrostu, czas na zmierzenie się z nowymi wyzwaniami, ukierunkowane działania branży na rzecz standaryzacji usług internetowych i dalszej poprawy szeroko pojętej jakości.

W 2020 roku prace IAB Polska w kontekście jakości są skupione na czterech obszarach: Brand Safety, Fraud, Programmatic i Viewability.

W ramach każdego z nich pracuje grupa specjalistów – rynkowych praktyków, przedstawicieli wszystkich stron rynku, którzy po analizie bieżącej sytuacji oraz obowiązujących standardów, zarekomendowali dalszy kierunek działań.

Program QUALID w pierwszej fazie działalności stawia branży internetowej jasne cele:

  • Edukacja w zakresie wyzwań i możliwości dotyczących ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki (Brand Safety).
  • Podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z aktywności oszustów oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu (Fraud).
  • Pozytywne wpływanie na bezpieczeństwo i transparentność zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych (Programmatic).
  • Dalsze umacnianie znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych (Viewability).

W przyszłości Program QUALID będzie rozwijany i rozszerzany o kolejne elementy, które odpowiadać będą bieżącym wyzwaniom rynkowym.

Program otwarty jest dla wszystkich członków IAB Polska, a w pierwszej kolejności proces przystąpienia rozpoczęły firmy z grona Rady Nadzorczej IAB Polska, co jest wyrazem zaangażowania w wyzwanie, a także sygnałem gotowości do dalszej, wytężonej pracy na rzecz szeroko pojętej jakości.

Samoregulacje są od lat sprawdzonym narzędziem stosowanym przez branżę reklamy online.
To właśnie branża pierwsza dostrzega pojawiające się problemy i często dotkliwie je odczuwa. Równolegle szuka rozwiązań, dobrowolnie poddając się wspólnie ustalonym zasadom, czego przykładem są wypracowane kodeksy, dobre praktyki i standardy. IAB Polska aktywnie włącza się w te inicjatywy i angażuje w ich koordynację.

Polski rynek podąża za pozytywnym przykładem innych europejskich krajów, które na przestrzeni ostatnich lat wdrożyły szereg programów zajmujących się szeroko pojętą jakością w branży reklamy cyfrowej. Jednocześnie Program QUALID jest przypomnieniem, że źródłem reklamy jest człowiek, a skuteczność reklamy zależy od lepszego zrozumienia potrzeb odbiorcy.

Mając na uwadze dalszy jakościowy rozwój reklamy cyfrowej w Polsce apelujemy do wszystkich podmiotów branży internetowej o przystąpienie do Programu QUALID.

IAB Polska


Źródło:  informacja prasowa IAB Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu? [BRIEF PATRONUJE]

In trust we trust Forum IAB

Jak wynika z najnowszego badania IAB Polska, w obliczu pandemii prawie połowa internautów deklaruje, że zintensyfikowała zakupy w sieci. Co czwarty intensywniej korzysta z usług online. Dlatego warto zadać pytanie, jaką wartość, nie zawsze pieniężną, ma zaufanie dla każdego uczestnika rynku: klienta, pracownika, właściciela. Dlaczego warto inwestować w działania, które budują zaufanie i jak chcemy nasze obietnice wobec konsumenta spełniać?

Reklama cyfrowa to skomplikowany system naczyń wzajemnie powiązanych, w którym wszystkie elementy mają wpływ na efekt końcowy: jakość. Dbając o jakość na każdym etapie procesu, budujemy zaufanie, a to z kolei przekłada się na wymierne efekty dla całego ekosystemu.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Podczas sesji plenarnej – otwierającej konferencję – prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online. Tomasz Piątkowski (GroupM) oraz Tomasz Rzepniewski (Wavemaker) odpowiedzą na pytanie co mają wspólnego: kartele narkotykowe, napady na bank i reklama online. Podczas inscenizowanego procesu sądowego postarają się rozstrzygnąć, kto jest odpowiedzialny i współtworzy warunki sprzyjające rozwojowi ad fraud – drugiemu, po handlu narkotykami, najbardziej intratnemu przestępczemu biznesowi na świecie. Sebastian Szade (Starcom) opowie o tym jak ufa mózg oraz o neurobiologicznych i ewolucyjnych fundamentach zaufania, jako wartości dla działań marketingowych. W myśl zasady, że „aby zrozumieć konsumenta najpierw należy zrozumieć człowieka”, postara się wyjaśnić i przybliżyć zaufanie od strony wiedzy neurobiologicznej, antropologicznej oraz psychologicznej oraz wyjaśni czym jest zaufanie z punktu widzenia naszego mózgu i procesów myślowych. Rafał Oracz (Ad Next) w swoim wystąpieniu zmierzy się z pytaniem: jak in-housing zmieni rynek reklamowy? Kiedy w 2018 roku sir Martin Sorell ustąpił ze stanowiska prezesa stworzonego przez siebie konsorcjum WPP, stało się jasne, że świat reklamy jaki znamy zmierza ku końcowi. Był to spektakularny, ale jedynie symboliczny punkt w trwającym procesie erozji zaufania pomiędzy reklamodawcami i agencjami. Jego skutkiem był między innymi trend przenoszenia kompetencji agencyjnych „do domu”, czyli do wewnątrz struktur marketera. Choć rozpoczął się kilka lat wcześniej, znalazł swoją kulminację w grudniu 2019 roku, kiedy Procter and Gamble podjął decyzję o przeniesieniu 30% wydatków mediowych do obsługi wewnętrznej. Prezentacja Michała Mańkowskiego (Grupa naTemat) pod tytułem „5 razy, gdy zostałem wydyma… gdy „nadwyrężono moje zaufanie” i czego się z tego nauczyłem o naszej branży. I raz, gdy sam zrobiłem to innym” zakończy sesję plenarną Forum IAB. Opowie on o tym, że oczekiwania kontra rzeczywistość to w branży mediowej często dość brutalne starcie. Podczas swojej prelekcji wpuści widzów za kulisy bycia wydawcą internetowym i na podstawie własnych doświadczeń opowie o kilku konkretnych, ale uniwersalnych sytuacjach, gdy został wprowadzony w błąd lub wspomniane oczekiwania bardzo mocno rozjechały się z rzeczywistością.

Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.
Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby: „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci.”, „Czy to już czas dla marek, żeby zdjąć maski?”, „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają eko ściemę.”, „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych.”, „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”, „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie.”

Tegoroczna edycja odbędzie się 6-7-8 października i zgromadzi przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Uczestnicy oprócz dostępu do transmisji na żywo z wszystkich wystąpień prelegentów, mogą liczyć na szereg dodatkowych korzyści, między innymi:

  • sesje Q&A z wybranymi prelegentami oraz wirtualne spotkania z uczestnikami konferencji,
  • dostęp do strefy stoisk partnerskich z możliwością organizacji spotkań z wystawcami, prezentacjami multimedialnymi, wykładami.

Rada Programowa

Nad programem Forum IAB czuwa Rada Programowa, w której zasiada 50 ekspertów. W tym roku przewodniczy jej Olga Korolec – CMO, Ringier Axel Springer Polska. Wiceprzewodniczącymi są: Paweł Gala – CEO, Wavemaker; Grzegorz Krzemień – prezes zarządu, GoldenSubmarine; Dariusz Maciołek – dyrektor zarządzający pionem komunikacji, BNP Paribas.

Sponsorzy: Wirtualna Polska Media, Orange, Nielsen, Salesforce, BLIX
Sponsor wspierający: Adform, Mindshare, Xandr, adQuery, TikTok
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, gazeta.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, naTemat, Nowy Marketing, onet.pl, Online Marketing, Puls Biznesu, rp.pl, Rzeczpospolita, Social Press, Wirtualna Polska Media, BRIEF
Patroni honorowi: Business Centre Club, Rada Reklamy
Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Digital Poland, Havas Media Group, Sarigato
Partner prawny: Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najpierw zmieniamy technologię, a później technologia zmienia nas – 3 kluczowe inspiracje prosto z Forum IAB 2018

Adrianna_Kubik-Przybył_fot.Joanna_Warszawska.jpg

Technologia, sztuczna inteligencja, machine learning oraz roboty – to słowa, które przez tegorocznych prelegentów zostały odmienione przez wszystkie przypadki. Jednak równie często na sali padały takie pojęcia, jak konsument, potrzeby, emocje, kreatywność oraz unikatowe doświadczenie.

Aby sprawdzić, która kategoria wyrazów była bardziej popularna, należałoby użyć robota, który przeanalizowałby wszystkie prelekcje zarówno pod kątem najczęściej wypowiadanych słów, jak i zaprezentowanych obrazów, oraz oszacował przewagę jednego zbioru nad drugim.

Opozycje, takie jak człowiek vs. technologia, mają w sobie ogromny ładunek emocjonalny, ponieważ są zapowiedzią nierozstrzygalnego sporu. Tymczasem tegoroczne Forum IAB pokazało, że postawienie znaku przeciwstawności między nimi mija się z celem.

Poniżej znajdziesz 3 kluczowe zagadnienia, które stały się motywem przewodnim dla tegorocznych prelegentów konferencji.

 

  1. Kiedy zastąpią nas roboty?

To jedno z pytań, nad którymi zastanawiali się na forum między innym Sławomir Skowerski z GoldenSubmarine i Justyna Bakalarska z Marketera+. W swoich prezentacjach prelegenci pokazali, jak zmieni się zawód copywritera i dziennikarza dzięki sztucznej inteligencji. Aby w pełni zrozumieć, na czym będzie polegała rola twórcy treści w kolejnych dekadach XXI wieku, warto zapoznać się z kilkoma danymi.

 

Sztuczna inteligencja – kluczowe fakty

  • Już w 2017 roku 37% przedsiębiorstw korzystało ze sztucznej inteligencji, a 22% planowało uczynić to w najbliższej przyszłości.
  • Szacuje się, że w 2019 roku ponad 75% dużych i średnich przedsiębiorstw będzie wdrażać zaawansowane narzędzia analityczne oparte na sztucznej inteligencji.
  • Do 2021 roku wydatki firm na badania i rozwój sztucznej inteligencji wyniosą 200 mld dolarów.
  • Do 2025 roku roboty mogą zastąpić 16% pracujących.
  • 49% czasu pracy w Polsce zajmują czynności, które można zautomatyzować do 2030 r. Szacuje się, że to ok. 7,3 mln miejsc pracy, które czeka likwidacja.

Jak (nie)wielkie jest prawdopodobieństwo, że Twój zawód zostanie zastąpiony przez roboty? Nic prostszego – możesz to sprawdzić tutaj. Odetchnąć z ulgą mogą ci, którzy na co dzień pracują z tekstem. Mimo tego, że w 2017 roku bot o nazwie Heliograf napisał dla Washington Post 850 tekstów, to prognoza dla twórców treści jest dobra – wskaźnik prawdopodobieństwa automatyzacji pracy wynosi zaledwie 33%.

W których obszarach wskaźnik ten wynosi więcej niż 50%? Automatyzacji mogą zostać poddane przede wszystkim przewidywalne i powtarzalne czynności np. zbieranie i analiza danych. Dlatego kluczowe kompetencje na rynku pracy, zgodnie z przewidywaniami McKinsey & Company, to umiejętności miękkie, takie jak kreatywność czy umiejętność pracy w zespole.

Obydwa wątki (automatyzację oraz kreatywność zespołu) świetnie połączyła Marta Pichlak-Miarka z OMD na przykładzie case study wykorzystania sztucznej inteligencji do analizy contentu na Instagramie dla marki McDonald’s w kampanii #mamsmakanamaka. Prezentację możesz zobaczyć tutaj.

  1. Co powinno znajdować się w centrum działań marketingowych?

Odpowiedź jest prosta: konsument i jego potrzeby. Z pewnością trend human first był motywem przewodnim Forum IAB 2018.

Choć technologia zmienia naszą rzeczywistość, nadal jednak człowiek decyduje o tym, które rozwiązania zostaną powszechnie wykorzystywane – przekonywał Tadeusz Żórawski. Prelegent zacytował słowa Lucii Adams, konsultantki do spraw digitalu: „digital to 90% człowieka i 10% technologii” i zwrócił uwagę, że przywykliśmy do dyskutowania o tym temacie tak, jakby proporcje te były odwrotne. Tadeusz Żórawski pokazał, jak technologia odmienia wiele obszarów naszego funkcjonowania, ale swoje wystąpienie podsumował jednak hasztagiem #pamietajżeczłowiekjestnajważniejszy.

Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media Poland, alarmował, że już niemal połowa polskich internautów korzysta z AdBlocka. Wskazywał również, że konsumenci chcieliby, aby doświadczenia, które oferują im marki, były bardziej atrakcyjne. W lekko ironiczny sposób zwracał na to uwagę także Wojtek Walczak z Melting Pot – zaprezentował nietrafione kreacje, którymi bombardowani są użytkownicy w sieci.

Nowy marketing – fakty, które warto zapamiętać

  • W 2000 roku średni czas skupienia konsumenta na danym komunikacie wynosił 12 sekund. Obecnie jest to 8 sekund, czyli krócej niż… u złotej rybki (9 sekund).
  • Nawet jeśli internauta nie ma włączonego AdBlocka, to i tak nie zauważa niemal 89% reklam.
  • 59% Polaków uważa, że świat dostarcza im zbyt wielu bodźców.

 

  1. Kim jest dzisiejszy użytkownik internetu – czyli jak działa cyfrowa dopamina?

Do refleksji na temat sposobu korzystania z urządzeń mobilnych zachęcał między innymi Jacek Dymkowski z Netsprint. Milenialsi sięgają po telefon ponad 150 razy dziennie. A Ty, jak często ciągu dnia zerkasz na smartfona? Aby to sprawdzić, wystarczy zainstalować na telefonie jedną z aplikacji analizującą Twoją aktywność, np. Moment na Iphone’a. Wyniki mogą okazać się… zastanawiające.

Marta Sułkiewicz z Gemiusa wskazywała, jakich aplikacji używamy podczas przerw reklamowych w telewizji. Po herbatę do kuchni chodzą już tylko najwytrwalsi. Wśród ulubionych aktywności podczas bloku reklamowego wymienia się przeglądanie social mediów (33%) oraz korzystanie z aplikacji gamingowych (21%).

Wojtek Walczak wyjaśniał, dlaczego jest to aż tak wciągające – użył pojęcia cyfrowej dopaminy, która zalewa nasz mózg dzięki aktywności online. Facebook, Google, Apple to kluczowi gracze, od których warto się uczyć, jak wykorzystywać ten efekt, aby fundować użytkownikom jak największe dawki dopaminy.

W tym kontekście ciekawie brzmią ostatnie zapewnienia ze strony Google – Sundar Pichai, CEO Google, powiedział, że obecnie firma pracuje nad tym, by wprowadzić rozwiązania, które zaoszczędzą czas użytkowników. Co więcej, w nowym Androidzie P, dostępnym już w sierpniu, znajdzie się funkcja Android Dashboard, analizująca aktywność na urządzeniu mobilnym. System zakłada możliwość ustawienia przypomnień, które pomogą nam oderwać się od aktywności mobilnych np. oglądania filmów na YouTubie. Czy tylko ja przeczuwam, że funkcja ta podzieli los klasycznego budzika, który przestawiamy przynajmniej 4 razy przed ostatecznym wstaniem z łóżka?

Człowiek – fakty, które warto zapamiętać

  • W 2020 roku dojrzałość osiągną osoby, których dzieciństwo i dorastanie upływały w całkowicie zdigitalizowanym świecie (digital natives).
  • O 27% wzrasta ryzyko depresji wśród heavy userów social mediów.
  • Z badań przeprowadzonych w 2016 roku przez Uniwersytet Nottingham Trent wynika, że  telefon sprawdzamy 85 razy dziennie, a na przeglądaniu internetu spędzamy 5 godzin dziennie
  • Najnowsze badania Gemiusa dowodzą, że 36% internautów to tzw. super light viewierzy TV (czyli okazjonalni widzowie), a 26% to light viewerzy TV.

 

Forum IAB 2018: podsumowanie

Jak marketerzy i agencje mogą się odnaleźć po „Powrocie do przyszłości”? Trafnym podsumowaniem wydarzenia są słowa Tadeusza Żórawskiego, który zachęcał do tego, by nauczyć się funkcjonowania w rzeczywistości VUCA (volatility – zmienność, uncertainty – niepewność, complexity – złożoność i ambiguity – niejednoznaczność). To, że akronim ten pochodzi z terminologii wojskowej, może nam dać wiele do myślenia…

Warto pamiętać, że w tak burzliwych czasach kluczowe znaczenie zyskuje współpraca między rozmaitymi podmiotami oraz wzajemna wymiana doświadczeń i wiedzy. Wszystko po to, aby móc dostarczać konsumentom coraz lepsze doświadczenia. A tego życzę wszystkim marketerom, agencjom, podmiotom działającym na rynku marketingu cyfrowego oraz sobie samej.

 

Źródła:

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Forum IAB 2018: to człowiek i jego emocje muszą być w centrum zainteresowania branży marketingowej

forum IAB

Tegoroczna, 12 już edycja Forum IAB odbyła się w dniach 6-7 czerwca br. w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, pod hasłem „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”. Przez dwa dni przez konferencję przewinęło się łącznie ponad 1300 uczestników. Wzięło w niej udział blisko 100 prelegentów, którzy opowiedzieli o najnowocześniejszych rozwiązaniach i trendach w komunikacji marketingowej, a także obecnych wyzwaniach branży. W obliczu cyfryzacji naszego świata branża marketingowa przypomniała, że najważniejszy jest człowiek.

– Rozpoczynając pracę nad tegorocznym Forum zastanawialiśmy się, czy standardy w marketingu internetowym sprzed kilku lat nadal obowiązują, jak się zmieniły oraz gdzie w tym wszystkim jest konsument. Zachłysnęliśmy się nowinkami technologicznymi, a człowiek stał się niezauważalny. Musimy odbudować lub zbudować na nowo jego zaufanie – mówiła Anna Gruszka, szefowa Rady Programowej tegorocznej edycji Forum IAB, Chief Digital Officer IPG Mediabrands.

Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska podkreślił, że inspiracją do tegorocznej edycji wydarzenia była refleksja dotycząca kierunków i tempa rozwoju marketingu interaktywnego. – Rynek reklamy cyfrowej w Polsce rozwija się i rośnie bardzo dynamicznie. Jednocześnie zmienia się i dojrzewa. Ilość powoli ustępuje miejsca jakości komunikacji. Kluczowe staje się jeszcze większe uwzględnianie oczekiwań konsumenta, lepsze zrozumienie jego potrzeb. Wyzwania takie, jak brand safety, blokowanie reklam czy RODO dodatkowo mobilizują rynek digitalowy –  komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Prelegenci Forum IAB zwracali także uwagę na konieczność współpracy między markami i umiejętność dostosowania się do zmian. – Świat już jest smart, marketing też. To się nie cofnie, więc trzeba przygotować się na różne scenariusze. Wciąż powstają nowe rozwiązania, w ciągu chwili wszystko może się zmienić – mówił Tadeusz Żórawski, ekspert komunikacji marketingowej.

Nowy marketing. Jaki on jest?

Jaka jest kondycja branży marketingowej? Jak jest postrzegana i przed jakimi wyzwaniami stoją współcześni marketerzy? Te i inne pytania zadawał Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media Poland, poruszając temat kondycji branży i jej przyszłości. – Obecnie możemy mówić o dwóch perspektywach w marketingu. Pierwsza to taka, w której marketing dynamicznie się rozwija, staje się coraz ważniejszy w firmach, dostarcza konsumentom coraz więcej dobrych doświadczeń. Z kolei w drugiej widać, jak wiele jeszcze przed nami. W tej perspektywie technologia używana jest powierzchownie, a badania konsumencie pokazują, że dostarczane przez nas doświadczenia nie są do końca takie dobre. Obydwa spojrzenia są wartościowe, gdyż pokazują że jest potencjał w poprawie doświadczeń – komentował Krzysztof Sobieszek.

Eksperci dyskutowali też o strategiach reklamowych i zachowaniach konsumenta w digitalu. Marta Sułkiewicz, Chief Sales Officer w Gemiusa przestawiła najnowsze wyniki badań poświęcone reklamom w komputerach, smartfonach i telewizji. – Rynek reklamy online przechodził wiele zawirowań. Viewability, non-human traffic, brand safety to nasze problemy. Jednak ten rok był przełomowy. Po raz pierwszy globalne wydatki na digital przekroczyły wydatki na reklamę telewizyjną. Według badań MAGNA telewizja to 35% rynku, a digital to już 41%. Wspólnie stanowią większość rynku reklamy, więc jako branża powinniśmy bardziej myśleć w kategoriach współpracy niż konkurencji – mówiła Marta Sułkiewicz.

Z badań Gemiusa wynika, że ponad 90% konsumentów używa telefonów w trakcie reklam telewizyjnych, a blisko 30% kontaktów z reklamą telewizyjną odbywa się przy korzystaniu ze smartfona. – Na tym przykładzie widać, że warto podchodzić komplementarnie do reklamy i dywersyfikować źródła jej emisji – przekonywała Marta Sułkiewicz.

Człowiek wymaga zrozumienia

Konsument w marketingu to najważniejszy element efektywnej komunikacji. Eksperci Forum IAB starali się zrozumieć, czego obecnie oczekuje od reklam ich odbiorca oraz jakie ma wymagania. Podkreślali, że im więcej empatii i uczuć dostanie on od marki, tym chętniej do niej powróci, uzna ją za wartościową.

– Konsument chce wartościowych treści, dopasowanych do jego osobowości i stylu życia. 89% reklam przechodzi niezauważonych właśnie dlatego, że nie spotykają się z potrzebami odbiorców – mówił Wojciech Walczak, Strategy Director & Partner w Melting Pot.

Podczas Forum poruszano także temat ilości i jakości komunikatów, które docierają do konsumenta. – We współczesnym świecie nie dość że wielu marketerów zabiega o jego uwagę, to podaż komunikatów niekomercyjnych jest ogromna – co minutę na YouTube pojawia się blisko 500 godzin nowego kontentu. Konsument ma prawo być w takiej rzeczywistości  zmęczony,  a w efekcie staje się coraz bardziej wymagający, również wobec marek – dodały Marta Zuska, Senior Business Development Manager, Performics i Adrianna Stępniewska, Account Director, Zenith.

Eksperci podkreślali zjawisko uciekania konsumentów od agresywnych i niedopasowanych reklam. – Użytownicy internetu nie deklarują jednak, że chcą zablokować wszystkie reklamy, ale te zbyt nachalne. Komunikujmy się więc z nimi odpowiednim kanałem dotarcia i z odpowiednim kontentem – doradzali Mateusz Boczar i Paweł Godula z Netsprint.

 

Technologie, AI i emocje

Gośćmi specjalnymi Forum byli: profesor Kevin Warwick – emerytowany profesor uniwersytetów Reading i Coventry oraz doktor Aleksandra Przegalińska prowadząca badania w Massachusetts Institute of Technology. Obydwoje podkreślali, jak technologia i maszyny mogą poszerzyć ludzkie możliwości i jego postrzeganie świata. Profesor Warwick, który zasłynął m.in. przeprowadzaniem eksperymentów na sobie i swojej żonie zaznaczył, że przyszłością technologii, sztucznej inteligencji, ale możliwe też i marketingu, będzie możliwość komunikowania się myślami. – Będziemy mogli komunikować się myślami, a wręcz wpływać na myśli, kontrolować je, zmieniać. Jak to wpłynie na marketing? Zobaczymy, ale to jest przyszłość – mówił Kevin Warwick.

Aleksandra Przegalińska skupiła się na opisaniu reakcji, jakie u człowieka wywołuje obcowanie z chatbotem, jednym z najszybciej rozwijających się kanałów komunikacji AI. – Przy rozwijaniu technologii musimy mieć na uwadze, że jej głównym odbiorcą będzie człowiek. Nie możemy zapomnieć, że w trakcie jej użytkowania pojawia się czynnik ludzki, jego emocje i uczucia, które wpływają na to, jak odbieramy informacje przekazywane nam przez technologie – podsumowała.

Prelegenci Forum poświęcili też m.in. uwagę tematyce blockchain. Potencjał tej technologii jest dopiero odkrywany, jednak już dziś wielu ekspertów zapowiada, że to narzędzie zmieni biznes. – Blockchain zmienia świat i jest najważniejszym tematem w środowisku technologicznym. Jest też coraz silniej związany z branżą marketingu – przekonywali.

O zaletach blockchain mówili także Grzegorz Smyka i Tomasz Rzepniewski z Wavemaker:  – Dla nas jest to technologia intrygująca i interesująca, jednocześnie bezpieczna, szybka i transparentna. Na świecie jest już wiele przykładów jej zastosowania, np.  Walmart wykorzystał blockchain do prześledzenia historii pochodzenia jedzenia, które znajduje się na półkach w ich sklepach.

Dokonania Grup Roboczych

Poza trzema głównymi ścieżkami tematycznymi (nowy marketing, człowiek, technologia) w programie znalazł się także nurt innowacji biznesu. Serię prelekcji przygotowały też wybrane grupy robocze IAB Polska. Wystąpili m.in. przedstawiciele grupy Viewability, którzy obalali mity związane z widocznością reklam w internecie oraz grupy Gry i Esport, którzy opowiedzieli o szansach i wyzwaniach stojących przed marketerami planującymi działania w świecie gamingu i esportu. Grupa Brand Safety podkreślała coraz większe znaczenie bezpieczeństwa marki w komunikacji, a grupa Content Marketing skupiała się na trendach w obszarze marketingu treści. O zautomatyzowanym procesu sprzedaży i zakupu powierzchni mówiła grupa Programmatic.

Najlepsi eksperci marketingu

Wśród 100 prelegentów Forum znaleźli się goście z zagranicy i najlepsi polscy eksperci marketingu – przedstawiciele agencji (m. in. z Publicis Media, Wavemaker, GoldenSubmarine, Netsprint, Deloitte Digital, Havas Media Group), marketerów (Allegro, OLX, L’Oreal), instytutów badawczych (IR Center, Gemius, Mobile Institute, Nielsen) czy wydawców (Agora, naTemat, AszDziennk).

Więcej informacji na temat 12 edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Badacze sztucznej inteligencji – Kevin Warwick i Aleksandra Przegalińska gośćmi specjalnymi FORUM IAB 2018

A. Przegalinska

Profesor Kevin Warwick zajmuje się badaniami nad sztuczną inteligencją, systemami biomedycznymi, robotyką i cyborgami, jest dyplomowanym inżynierem i członkiem IET. Na FORUM IAB wystąpi z prelekcją What is it like to be a Cyborg? Na podstawie wyników eksperymentów pokaże, jak wykorzystać technologię implantów i elektrod do stworzenia cyborgów: biologicznych mózgów dla robotów, których celem jest „ulepszanie” ludzkich możliwości oraz łagodzenie objawów chorób neurologicznych. Przedstawi również przykłady obszarów, w których połączenie mózgu biologicznego z technologią komputerową już przynosi efekty.

K.Warwick

Doktor Aleksandra Przegalińska aktualnie prowadzi badania nad sztuczną inteligencją w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Interesuje się rozwojem nowych technologii, zwłaszcza technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych. Pierwszego dnia FORUM IAB wystąpi z prelekcją Human – Machine Interaction – jak najlepiej rozmawiać z maszynami? Opowie o robotach, botach społecznych i humanoidalnych. Przedstawi również wyniki swoich najnowszych badań dotyczących interakcji człowiek-bot.

Podczas sesji plenarnej wystąpią także: Tadeusz Żórawski z PHD Poland z prezentacją pt. SmartHuman – jak wykorzystujemy (i jak będziemy wykorzystywać) dobrodziejstwa ery cyfrowej, Krzysztof Sobieszek  z Publicis Media Poland, który opowie o transformacji marketingu w pigułce oraz Wojtek Walczak z Melting Pot, który zdradzi gościom przepis na komunikację z uzależnionymi od digitalu. Podczas prelekcji (R)ewolucja rynku reklamy. Nie tylko online Marta Sułkiewicz z Gemiusa zaprezentuje najciekawsze wnioski z przeprowadzonego badania, a Tomek Rzepniewski i Grzegorz Smyka z Wavemaker pochylą się nad zagadnieniem wpływu technologii blockchain i kryptowalut na rynek reklamy.

Wśród 130 prelegentów Forum znajdą się najlepsi polscy eksperci marketingu – przedstawiciele agencji (m. in. z MediaCOM, Group M, Publicis Media, Starcom, Wavemaker, GoldenSubmarine, Netsprint, Deloitte Digital, Havas Media Group), marketerów (Allegro, OLX, Amica, Procter & Gamble), instytutów badawczych (IR Center, Gemius, Mobile Institute, Nielsen) czy wydawców (Agora, naTemat, AszDziennk).

 

 FORUM IAB 2018: Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia

12 edycja FORUM IAB odbędzie się w Warszawie w dniach 6-7 czerwca w Multikinie Złote Tarasy. Blisko 130 ekspertów podczas 90 prelekcji zaprezentuje trendy i wyzwania komunikacji marketingowej w obliczu postępującej digitalizacji i automatyzacji. W tym roku uwaga prelegentów i gości będzie skupiona na powrocie do wartości i na konsumencie, zrozumieniu jego potrzeb, oczekiwań i doświadczeń, których znajomość i poprawna interpretacja stanowi podstawę sukcesu marketerów i agencji. Pieczę nad programem objęła Rada Programowa Forum IAB, składająca się z 38 ekspertów branży marketingowej.

Wydarzeniem towarzyszącym Forum IAB będzie DIMAQ Day – warsztaty poświęcone kompetencjom marketingowym, skierowane do profesjonalistów szeroko pojętej branży online.

Uczestnikami wydarzenia będą przedstawiciele reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych, firm technologicznych.

Sponsorami Głównymi Forum są: Wirtualna Polska Media, TVN, Orange, OLX, GetResponse, Wavemaker, Grupa Onet-RAS Polska, Inis, Allegro.pl, Mexad, Teads. Sponsorzy Wspierający to: Adform, AdRetail, PHD Media Direction, trnd. Partner Technologiczny: LG, współpraca: Newspoint, Monday – Agencja komunikacji zintegrowanej.

Głównym Partnerem Medialnym Forum IAB 2018 jest Marketer+. Partnerzy Medialni: Brief.pl, Grupa Onet-RAS Polska, Forbes, Gazeta.pl, gazetaprawna.pl, Harvard Business Review Polska, Marketing przy kawie, My Company Polska, Magazyn Online Marketing, naTemat, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Social Press, Wirtualna Polska Media, wyborcza.pl.

Partnerzy Honorowi: KIG, Rada Reklamy

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatu otrzymują punkty certyfikacyjne.

Więcej informacji na temat 12 edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak to jest przegrać przetarg, czyli agencyjny „chleb powszedni”

brief

Różne są przyczyny przegrywania przetargu czy konkursu ofert. Do najważniejszych z nich niewątpliwie zaliczają się: za wysoka cena, niewystarczające osadzenie idei kreatywnej w strategii albo w końcu – zbyt mało „fajny” pomysł na komunikację. Czasami na decyzję klienta wpływają różne pomniejsze czynniki, jak to, ile i jakie osoby dedykujemy do obsługi danego projektu, doświadczenie w podobnych tematach, znajomość narzędzi i technologii czy też dostępność czasowa zespołu.

Jedne z tych czynników są bardziej obiektywne, inne mniej. W rozbudowanych i dobrze prowadzonych przetargach, klienci starają się w jakiś sposób sformalizować nawet te najbardziej subiektywne czynniki, takie jak np. „fajność” idei. Często korzystają przy tym z różnego rodzaju matryc, które wypełniają wszystkie osoby zaangażowane w przetarg po stronie klienta. W ten sposób można w pewien sposób porównać coś, co często jest „nieporównywalne”, czyli jakość, fajność czy pojemność idei kreatywnej.

Kiedy po zakończeniu przetargu otrzymujemy taką konstruktywną informację zwrotną ze wskazaniem mocnych i słabszych stron naszej propozycji, oprócz żalu spowodowanego przegraną, pojawia się także zrozumienie. Co więcej, rodzą się też konstruktywne wnioski, wskazówki, w jaki sposób usprawnić naszą pracę. Tak, aby móc przygotowywać propozycje jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb klienta.

Zdecydowanie gorzej jest, kiedy takiego feedbacku nie dostajemy albo w odpowiedzi na prośbę o umotywowanie podjętej decyzji – dostajemy kilka okrągłych, nic niemówiących zdań. „Dziękujemy za udział w przetargu. Bardzo wysoko oceniliśmy Państwa agencję. Zdecydowaliśmy się wybrać inną”. To wywołuje gniew i irytację, bo przecież w taki przetarg nierzadko wkładamy kilka tygodni pracy i najzwyklejsza ludzka przyzwoitość wymagałaby wyjaśnienia podjęcia takiej, a nie innej decyzji.

Prawda też jest taka, że wielu rozczarowań po przegranym przetargu można by uniknąć za sprawą precyzyjnie przemyślanego i napisanego briefu, a także dobrze poprowadzonego przez agencję debriefingu. Jasne określenie budżetu na działania kampanijne (produkcyjnego i mediowego), pozwala uniknąć przeszacowania budżetu. Wskazanie KPI-ów pozwala zaś dopasować odpowiednie kanały komunikacyjne. Przedstawienie wniosków z poprzednich działań marketingowych, umożliwia agencji uniknąć powtórzeń i błędów.

W świecie komunikacji marketingowej, który współtworzą przedstawiciele klienta i agencji, niezwykle ważna jest szczerość. To, jak otwarcie marketer zakomunikuj swoje potrzeby, zaowocuje jakością przygotowywanych przez agencję propozycji. Szczerość i szacunek dla wzajemnej pracy są potrzebne w trakcie całego procesu przetargowego. Szczególnie wtedy, gdy z jakiegoś powodu, po kilkutygodniowych pracach, nie trafiamy w gusta klienta. Tym bardziej, że przypadki płacenia za udział w postępowaniu, wciąż należą do rzadkości.

Więcej na temat szczerości i dobrych praktyk we współpracy pomiędzy agencją a klientem opowiem podczas FORUM IAB. Przed nami dwunasta edycja najbardziej inspirującej konferencji marketingowej w kraju, organizowanej przez IAB Polska. Już 6-7 czerwca 2018 w warszawskich Złotych Tarasach czeka nas kilkadziesiąt unikalnych wystąpień pod tematem przewodnim „Powrót do przyszłości: nowy marketing, człowiek, technologia”.

 

Wincenty Kokot, Business Development Director w GoldenSubmarine

Szczegółowy program oraz informacje o zapisach znajdują się na stronie: https://forumiab.pl/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

O powrocie do wartości i emocji oraz roli technologii we współczesnym marketingu na Forum IAB 2018

Związek IAB Polska ogłosił właśnie program i listę prelegentów Forum IAB, które od lat wytycza standardy najlepszych praktyk i stanowi jedno z najważniejszych źródeł inspiracji, wiedzy i doświadczeń  w szeroko pojętej branży marketingu. Tegoroczna, 12 już edycja, która odbędzie się w dniach 6-7 czerwca br. w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, przebiegnie pod hasłem „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”. Podczas dwóch intensywnych dni eksperci opowiedzą o najnowocześniejszych rozwiązaniach i trendach w komunikacji marketingowej, a także obecnych wyzwaniach i problemach, jakie przed nią stoją. Bardzo ważnym motywem będzie konsument, jego doświadczenia i oczekiwania, czyli to, co jest kluczowe dla sukcesu pracy agencji i marketerów. W dobie nieuniknionej i wszechobecnej cyfryzacji naszego świata  branża marketingowa przypomni, że najważniejszy jest człowiek.

– Choć zaawansowana technologia zdominowała nasze otoczenie, trend Human1st okazuje się niezwykle silny, a odkrycie prawdziwych potrzeb i analiza realnych zachowań konsumenta stały się kluczowym elementem skutecznej komunikacji. Chcemy skłonić uczestników do refleksji nad tym, gdzie w świecie big data i automatyzacji znajduje się odbiorca usług, jego emocje i wartości. Chcemy też ocenić, które technologie się sprawdziły i w których tkwi jeszcze niewykorzystany potencjał dla komunikacji marketingowej – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Forum IAB

Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia

Temat przewodni konferencji będzie analizowany w trzech blokach tematycznych: nowy marketing, człowiek i technologia. Prelekcje pierwszego bloku będą dotyczyły m.in. innowacji, granic akceptacji internautów dla personalizacji w marketingu internetowym, sztuki komunikacji zintegrowanej w świecie cyfrowym, bezpieczeństwa marki. Nie zabraknie zagadnień związanych viewability, w tym ze standardami widoczności reklam online stworzonych w ramach prac jednej z grup roboczych IAB Polska.

– Nowe modele marketingowe, modyfikacja czy nawet dezaktualizacja znanych nam mechanizmów skłaniają do refleksji, czy pewne prawa, wartości i reguły są ponadczasowe. Zadaniem marketera będzie zawsze jak najefektywniejsze dotarcie do konsumenta. Jednak jak nie zagubić się w gąszczu trendów, rozwiązań czy chociażby zmian w prawie związanych z RODO? – komentuje tematykę Anna Gruszka, szefowa Rady Programowej tegorocznej edycji Forum IAB, Chief Digital Officer IPG Mediabrands.

Blok poświęcony człowiekowi to zgłębienie zachowań i wyborów współczesnego konsumenta. Będzie dotyczył sposobów komunikowania się z uzależnionymi od digitalu czy unikającymi reklam, a także pułapek badań oglądalności czy kierowania się danymi przez influencerów. – W świecie przypadkowych kliknięć, pomijanych przez konsumenta reklam zarówno w mediach tradycyjnych, jak i digitalowych, prelegenci zastanowią się nad rolą emocji, które mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe – wyjaśnia Anna Gruszka.

Ostatni blok tematyczny to szeroko pojęta technologia i możliwości jej wykorzystania, w tym sztuczna inteligencja, big data czy modelowanie atrybucji. – Technologii używamy na co dzień, jednak jako marketerzy musimy wiedzieć, które narzędzia przynoszą najlepsze efekty w naszej pracy, a które okazały się krótkotrwałą modą oraz co jeszcze warto wykorzystać i w co zainwestować, żeby jeszcze skuteczniej dotrzeć do konsumenta – mówi Anna Gruszka.

Prelegentom Forum nie będzie można zarzucić unikania trudnych tematów, odmówić dystansu czy poczucia humoru. „Jak sprawić, aby człowiek nie cierpiał, gdy kontaktuje się z nim marka”, „Zdrowaś sieci, treści pełna, czyli o tym jak wierzy Internet”, „Jeszcze genialny marketing nie zginął, póki my żyjemy” to przykłady tematów prelekcji ekspertów, którzy postanowili podejść do ważnych i niejednokrotnie trudnych kwestii niestandardowo, ale też z przymrużeniem oka.

Wydarzeniem towarzyszącym Forum IAB będzie DIMAQ Day – warsztaty poświęcone kompetencjom marketingowym, skierowane do profesjonalistów szeroko pojętej branży online.

Merytoryczną opiekę nad programem Forum sprawuje 38 członków Rady Programowej, którzy wspólnie z IAB Polska przygotowują wydarzenie.

Najlepsi eksperci marketingu

Wśród 100 prelegentów Forum znajdą się najlepsi polscy eksperci marketingu – przedstawiciele agencji (m. in. z Publicis Media, Starcom, Wavemaker, GoldenSubmarine, Netsprint, Deloitte Digital, Havas Media Group), marketerów (Allegro, OLX, L’Oreal), instytutów badawczych (IR Center, Gemius, Mobile Institute, Nielsen) czy wydawców (Agora, naTemat, AszDziennk).

Nie zabraknie rozpoznawalnych nazwisk, takich jak: Krzysztof Sobieszek z Publicis Media, Artur Kurasiński z Revolver, Paweł Sala z Freshmail, Justyna Bakalarska z Marketer+, Marta Sułkiewicz z Gemius, Wojtek Walczak z Melting Pot, Grzegorz Smyka i Tomasz Rzepniewski z Wavemaker, Sebastian Szade ze Starcomu,  Rafał Madajczak z ASZdziennik.pl, Cezary Glijer z K2 Media czy Tadeusz Żórawski.

Uczestnikami wydarzenia będą przedstawiciele reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych, firm technologicznych. Uczestnictwo w wydarzeniu jest płatne. Opłata dla firm członkowskich IAB wynosi 1490 zł netto, a dla firm niezrzeszonych 1690 zł netto (po 15 kwietnia opłata wzrasta). Posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują rabat – 100 zł netto. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatu otrzymują 30 punktów certyfikacyjnych.

Sponsorami Głównymi Forum są: Wirtualna Polska Media, TVN, Orange. Sponsorzy Wspierający to: Adform, AdRetail, PHD Media Direction. Współpraca: Newspoint, agencja komunikacji zintegrowanej Monday.

Głównym Partnerem Medialnym Forum IAB 2018 jest Marketer+. Partnerzy Medialni: Brief.pl, Gazeta.pl, gazetaprawna.pl, Harvard Business Review Polska, Marketing przy kawie, My Company Polska, naTemat, Magazyn Online Marketing, Puls Biznesu, Social Press, wyborcza.pl i Wirtualna Polska.

Więcej informacji na temat 12 edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF