Mercedes-Benz Polska z potężną strategią esportową na polskim rynku!

ESPOT Mercedes

Mercedes-Benz od wielu lat dostrzega potencjał sportu elektronicznego i w ramach swojej strategii wspiera esportowe wydarzenia, a przy okazji odwołuje się do młodszych grup docelowych. Teraz polski oddział producenta ze Stuttgartu nawiązał współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją esportu w Polsce. Jeden z elementów partnerstwa to ESPOT powered by Mercedes-Benz, którego fizyczną „siedzibą” będzie ESPOT, czyli studio gamingowe w sercu Warszawy, miejsce nowoczesnej rozrywki zarówno dla całych rodzin, jak i dla aspirujących graczy.

Sport elektroniczny dynamicznie zyskuje na popularności – a pandemiczne warunki tylko przyspieszyły jego rozwój. Esportowe wydarzenia śledzi wielu fanów, a ich zawodnicy wyrastają na prawdziwe gwiazdy i zawodowo utrzymują się z rywalizacji. Esportowcy nie skupiają się na fizycznej sile, ale na sprawności intelektualnej – muszą wyróżniać się ponadprzeciętnymi zdolnościami koncentracji, znakomitą koordynacją ruchową i błyskawicznymi czasami reakcji. Istotne są także umiejętność współpracy w zespole. Podobnie w przypadku tradycyjnych sportów do osiągnięcia wysokiego poziomu sprawności umysłowej i fizycznej niezbędne są intensywne, codzienne treningi.

Globalna społeczność widzów śledzących esportowe rozgrywki liczyła w ubiegłym roku 495 mln ludzi, z czego 223 mln oglądało je regularnie. Trzon publiczności stanowią tu osoby w wieku od 18 do 34 lat, cyfrowo obyte i dobrze wykształcone, a około 30% z nich to kobiety – i odsetek ten wzrasta.

Raport na temat branży gamingowej w Polsce z 2020 r. podaje, że w naszym kraju w gry wideo gra ponad 16 mln użytkowników, a kobiety stanowią 47% z nich.*

W esport inwestują dziś profesjonalne tradycyjne kluby sportowe, a także marki – jak Mercedes-Benz. Producent samochodów premium ze Stuttgartu już od kilku lat wspiera esportowe serie i wydarzenia, odpowiadając na rosnącą popularność esportu i zwracając się do nowych, młodych grup docelowych. W 2020 r. został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń esportowych League of Legends, w tym ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata LoL.

Espot Jarosław Śmietana
Jarosław Śmietana Fot.: Mercecdes-Benz

Teraz Mercedes-Benz rozpoczyna współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją sportów elektronicznych w Polsce. Jej zawodnicy rywalizują między innymi w League of Legends – sieciowej grze komputerowej z gatunku multiplayer online battle arena, która w 2020 r. osiągnęła liczbę około 100 mln graczy. Illuminar Gaming od ponad 4 lat zrzesza najlepszych polskich graczy komputerowych. Ekipa sześciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski, reprezentuje nasz kraj na turniejach międzynarodowych, a jej występy obejrzały setki tysięcy osób. Największym osiągnięciem zespołu jest wicemistrzostwo Europy EU Masters.

Mercedes EQA
Fot.: Mercedes-Benz

Organizacje esportowe można porównać do klubów sportowych. Zamiast dyscyplin mamy tu konkretne tytuły gier. Obecnie w ponad 100 profesjonalnych drużynach League of Legends rywalizujących w regionalnych ligach na całym świecie gra ponad 800 esportowców.

Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją esportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na esport.

Fryderyk „Veggie” Kozioł, Head of Esports w Illuminar Gaming

Studio ESPOT zlokalizowane jest w Elektrowni Powiśle od października 2020 r. To przestrzeń do organizacji wydarzeń i miejsce nowoczesnej, odpowiedzialnej rozrywki zarówno dla rodzin, jak i aspirujących graczy, łączące światy gier wideo, sportu oraz muzyki. ESPOT oferuje w pełni wyposażone studio do transmisji online z dużą strefą gamingową (45 stanowisk z wysokiej klasy sprzętem i szybkim, bezpiecznym łączem internetowym oraz kamerami 4K), a także zapleczem gastronomicznym oraz przestrzenią dla nawet 100-osobowej publiczności. ESPOT podąża śladem powstających na całym świecie aren esportowych i jest pierwszym miejscem tego typu w Polsce, które łączy świat gamingu i esportu, ze światem lifestyle, muzyką i gastronomią.

ESPOT
Fot.: Mercedes-Benz

*Dane pochodzą z raportu „The game industry of Poland — Report 2020”


Źródło: ESPOT

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Illuminar Gaming z dywizją VALORANT – do organizacji dołącza drużyna Chakalaka!

Illuminar dywizja Valorant

VALORANT szturmem zdobywa scenę esportową i coraz więcej organizacji bierze pod swoje skrzydła zawodników drużynowego FPS-a wydanego przez Riot Games. Illuminar Gaming również dołącza do tego grona i podpisuje kontrakt z zespołem występującym dotychczas pod nazwą Chakalaka.

Skład Illuminar Gaming w VALORANT:

  • Kamil „frontside” Moroń
  • Kacper „AjMERiTO” Barszcz
  • Grzegorz „GRUBINHO” Ryczko
  • Karol „Nitro” Przedpełski
  • Sebastian „snikk” Kaminski
  • Dominik „NeroIntegrate” Dąbrowski – menadżer

Potwierdzam ploteczki! BOOM Chakalaka i mamy dywizję VALORANT w Illuminar. Cieszę się, że IHG po raz kolejny jest jedną z pierwszych organizacji w Polsce która inwestuje w świeżą grę esportową i liczę na to, że nasza inwestycja pomoże rozwinąć się całej scenie. Chłopaki są mocno zmotywowani i nastawieni na osiąganie dobrych wyników na poziomie europejskich rozgrywek. Dodatkowo Dominik, który posiada bogaty know-how zdobyty jeszcze za czasów THOSE GUYS, dobrze wpasowuje się w nasze struktury menadżerskie. Będzie co grać, a nasi fani będą mieli co oglądać. Spike podłożony!

Fryderyk „Veggie” Kozioł, Head of Esports w Illuminar Gaming

Zaczynamy nowy rozdział. Po wyboistej drodze w końcu zostaliśmy docenieni i mamy oparcie w postaci stabilnej organizacji. Jestem przekonany, że dzięki ciężkiej pracą całej drużyny i wsparciu Illuminar Gaming uda nam się zrealizować nasze cele. Trzymajcie kciuki!

Kamil „frontside” Moroń

Zawodnicy oraz przedstawiciele Illuminar Gaming są otwarci na wszelkie propozycje wywiadów. Zapraszamy do kontaktu: fryderyk.koziol@illuminar.pl, liliana.malinowska@illuminar.pl

Zachęcamy do śledzenia Illuminar Gaming w mediach społecznościowych:
Illuminar Gaming na Facebook
Oficjalna grupa – Wtajemniczeni
Illuminar Gaming na Twitterze
Illuminar Gaming na Instagramie


Źródło: Illuminar Gaming

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF