...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mali pacjenci w wirtualnym świecie. Fundacja K.I.D.S. i Nationale-Nederlanden pracują nad projektem VR dla dziecięcych szpitali

VR dla dziecięcych szpitali

Wprowadzenie technologii VR, w odróżnieniu od tradycyjnych metod rozpraszania uwagi, pozwoli na przeniesienie dzieci na czas wkłucia dożylnego do wirtualnego świata. Rozwiązanie pomoże odciągać myśli pacjentów od zabiegu, minimalizując ich ból i stres, a tym samym budując pozytywne doświadczenia związane z pobytem w szpitalu. Skuteczność tego rozwiązania potwierdzają badania. Według Kliniki Nefrologii Pediatrycznej we Wrocławiu jego zastosowanie może zredukować lęk i niepokój towarzyszący podczas zabiegu o 70 proc. oraz krótkotrwały ból o 59 proc.

Dagmara-Witek-KusmiderProjekt „Wirtualna rzeczywistość lekarstwem na ból i lęk” to wyjątkowy projekt Fundacji K.I.D.S. W Klubie Innowatorów Dziecięcych Szpitali patrzymy na potrzeby dzieci oraz lekarzy ich oczami. Wiemy, z jak dużym stresem muszą się zmagać każdego dnia, szczególnie podczas bolesnych zabiegów medycznych. Dzięki projektowi VR możemy tę rzeczywistość zmienić. Pozwoli nam on ponownie, za pomocą nowych technologii, zmieniać szpitale dziecięce na miejsca bezpieczne i przyjazne małym pacjentom. Realizacja każdego z projektów nie byłaby możliwa bez naszych wolontariuszy, jednak wciąż poszukujemy ekspertów, których wiedza i doświadczenie wesprą działania fundacji. W tym celu powstał pomysł projektu „Najmłodszy headhunter na świecie”. Dzięki tej inicjatywie podjęliśmy długofalową współpracę z Nationale-Nederlanden. Wsparcie tej firmy jest dla fundacji wielkim krokiem. Wierzymy, że dzięki niemu będziemy mogli szybciej osiągnąć zamierzone cele.

Dagmara Witek-Kuśmider, wiceprezes Fundacji K.I.D.S., Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali  

Pierwszymi zabiegami, dla których zastosowana będzie wirtualna rzeczywistość są jedne z najczęściej odbywających się procedur przez zaimplantowane porty dożylne, tj.: pobieranie krwi do badań laboratoryjnych, przepłukiwanie portu dożylnego, jego nakłucie do chemioterapii lub rezonansu magnetycznego. W ramach pilotażu program prowadzony będzie w Oddziale Dziennym Chemioterapii, w Klinice Onkologii, w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Programem VR w pierwszej kolejności objęte zostaną dzieci w wieku 5-10 lat, u których wrażliwość na ból jest większa.

Celem programu jest stworzenie rozwiązania zorientowanego na potrzeby i specyfikę funkcjonowania jego grup docelowych – tzn. pacjentów, jego rodziców oraz pielęgniarek. Dlatego do projektowania tego rozwiązania fundacja K.I.D.S. zaprosiła szereg ekspertów oraz osób bezpośrednio z niego korzystających. W tym gronie znajdują się przedstawiciele naukowi, personel medyczny, dzieci, a także specjaliści z zakresu działań kreatywnych czy nowych technologii. Wśród nich znaleźli się także pracownicy Nationale-Nederlanden, którzy w ramach wolontariatu kompetencyjnego będą wspierać zespół pracujący nad pozytywnym doświadczeniem użytkowników technologii VR.

Bartosz SułkowskiKomfort i poczucie bezpieczeństwa są kluczowe w dochodzeniu do zdrowia każdego człowieka. Jako firma ubezpieczeniowa zdajemy sobie z tego sprawę i dokładamy wszelkich starań, aby te potrzeby spełniać oraz wspierać osoby w trudnych sytuacjach. Projekt Fundacji K.I.D.S. doskonale wpisuje się w nasz system wartości i misję. To niezwykle cenne doświadczenie – móc wykorzystywać nasze kompetencje i know-how z zakresu budowania pozytywnych doświadczeń i projektowania innowacyjnych rozwiązań, do pomagania innym. Mamy nadzieję, że technologie będą coraz częściej stosowane w służbie zdrowia najmłodszych pacjentów.

Bartosz Sułkowski, szef działu UX w Nationale-Nederlanden

Wprowadzanie innowacji do dziecięcych szpitali ma zwiększyć komfort pracy personelu medycznego, redukować stres u pacjentów, przyspieszać procedury, a także zmieniać całe doświadczenie związane z wizytą w szpitalu. Nationale-Nederlanden zostało partnerem strategicznym projektu VR. Motorem działania i współpracy organizacji jest wolontariat kompetencyjny. Dodatkowo firma wsparła finansowo pilotaż programu, którego start zaplanowany jest na jesień 2021 roku.


Źródło: Nationale-Nederlanden

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wiedza jest równie ważna jak pieniądze – wolontariat kompetencyjny

wolontariat kompetencyjny

Według Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego zorganizowanego przez FOB i CW wolontariat pracowniczy to nie tylko działanie wyróżniające firmy odpowiedzialne społecznie, ale też inicjatywa wspierająca kształtowanie poszczególnych kompetencji zawodowych wśród zatrudnionych. 100 proc. pracodawców, którzy zdecydowali się na wsparcie projektów pro bono, zauważyło u swoich pracowników wzrost umiejętności komunikacyjnych. Kolejną zdolnością, jaką rozwijają wolontariusze jest efektywność pracy w grupie, co zauważyło aż 95 proc. decydentów. Wzrost umiejętności do zarządzania projektami został zauważony w 85 proc. przypadków, a podejmowanie decyzji stało się łatwiejsze aż dla 81 proc. pracowników zaangażowanych w wolontariat. Jeśli chodzi o podejście pracowników do idei wolontariatu, większość z nich wyraża zadowolenie z możliwości wspierania ważnych inicjatyw, samorealizacji i możliwości poznawania samego siebie. Co ważne, aż 88 proc. badanych, dzięki zaangażowaniu w projekty charytatywne ma lepsze zdanie o swoim miejscu pracy. To bardzo ważne, ponieważ motywacja i zadowolenie z wykonywanej pracy buduje lojalność pracownika wobec pracodawcy oraz wspomaga pozytywne relacje w przedsiębiorstwie.

Wolontariat kompetencyjny, czyli jak powstał raport „Dziecięce Szpitale Przyszłości”

Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali od kilkunastu miesięcy pracował nad raportem ,,Dziecięce Szpitale Przyszłości’’. Stworzenie tak obszernego i bogatego merytorycznie dokumentu nie byłoby możliwe, gdyby nie grono ekspertów i liderów biznesu, którzy zainwestowali swój czas, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. W tym celu K.I.D.S. powołało specjalną grupę projektową, w ramach której spotkali się wolontariusze na co dzień pracujący w różnych firmach i wywodzący się z różnych kultur organizacyjnych. Interdyscyplinarny zespół opracował harmonogram działań, dzieląc się zadaniami zgodnymi z kompetencjami każdego z ekspertów i dostępnymi zasobami – nad całością procesu czuwał lider projektu – Maciej Malenda (Infermedica).

By stworzyć kompleksowy obraz szpitali przyszłości, pochylono się nad każdym aspektem doświadczeń, z jakimi spotykają się zarówno pacjenci, ich opiekunowie, jak i personel placówek medycznych. Poza wywiadami środowiskowymi i warsztatami, które pozwoliły rozpoznać problemy, zbadano stosowane na całym świecie rozwiązania. Eksperci K.I.D.S., kontaktując się z wiodącymi, zagranicznymi szpitalami, sprawdzili, jakie innowacje są wykorzystywane w celu ulepszania szpitalnej rzeczywistości i polepszenia doświadczeń pacjentów. W ten sposób zidentyfikowano 7 obszarów transformacji i 63 rozwiązania, których wprowadzenie pomoże w modernizacji środowiska szpitalnego.

To kompleksowa analiza sytuacji dziecięcych szpitali, baza nowoczesnych rozwiązań, szczegółowa wizja funkcjonowania ,,Szpitali Przyszłości’’ oraz dobre praktyki funkcjonujące już w innych krajach. Eksperci skoncentrowali się na tym, jakie przemiany powinny zajść w modelach działania, poszczególnych procesach, w myśleniu o personelu oraz infrastrukturze.

Wierzymy, że polska medycyna potrzebuje transformacji, a szpitale dziecięce powinny być motorem tych zmian. Łącząc wspaniały personel medyczny z chętnymi do pomocy specjalistami ze świata biznesu i nowych technologii, jesteśmy w stanie zrobić bardzo wiele. Można zmienić doświadczenia małych pacjentów, stawiając na nowoczesne rozwiązania i wspierając procesy digitalizacji. Chcemy wzbudzić szerszą dyskusję na ten temat i zachęcać do wspólnego tworzenia szpitali przyszłości.

Tomasz Rudolf, Współzałożyciel The Heart i wiceprezes ds. Innowacji K.I.D.S.

K.I.D.S. chce pogłębiać tematykę raportu, dlatego planuje regularne, dwugodzinne mini-seminaria online w gronie liderów zmian w szpitalach dziecięcych z Polski. Każde ze spotkań będzie poświęcone wymianie doświadczeń w jednym z obszarów transformacji. Zaproszeni goście z zagranicy (np. z European Children Hospital Organization) i świata biznesu oraz menedżerowie najciekawszych projektów z polskich szpitali będą przedstawiać swoje doświadczenia.

Wolontariat kompetencyjny w Publicis Groupe

Grupa Publicis wspiera swoimi kompetencjami K.I.D.S. od początku istnienia Fundacji. Agencje, prowadząc działania marketingowe 360, wspólnymi siłami budują świadomość i wiarygodność K.I.D.S. oraz promują realizowane projekty. Przykładem podjętych wcześniej inicjatyw, jest świąteczna kampania ,,Zmieniajmy na dobre’’ czy „#DołączDoStada K.I.D.S”, których celem była edukacja o roli Systemu Zdalnej Opieki i zbiórka funduszy na pierwsze wdrożenia telemedyczne.

Jako Publicis Groupe chcemy wprowadzać do branży jak najwyższe standardy etyczne. Działania w ramach wolontariatu kompetencyjnego to zupełnie inny poziom motywacji. Wspomagamy inicjatywę Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali na gruncie reklamowym, marketingowym oraz usługami z zakresu Public Relations. Wspierając Fundację, staramy się pobudzić społeczeństwo do dyskursu na temat innowacji, które pozwolą zmienić doświadczenia pacjentów, opiekunów i lekarzy.

Dagmara Witek-Kuśmider – Deputy Creative Director w Publicis Lion i wiceprezes ds. Komunikacji w K.I.D.S.

Stworzyliśmy dedykowany zespół specjalistów Public Relations do wsparcia K.I.D.S., stawiając projekt na równi z tymi, które jako agencja realizujemy komercyjnie. Zdajemy sobie sprawę, że znalezienie czasu na działania pro bono jest niezwykle trudne, dlatego nasi konsultanci z MSL mogą poświęcać się tej inicjatywie w godzinach pracy. Wolontariat kompetencyjny daje Fundacjom takim jak K.I.D.S. możliwość skorzystania z wysokiej jakości usług, które w normalnej sytuacji nie byłyby dla nich dostępne ze względu na koszty.

Sebastian Stępak – Chief Executive Officer w MSLGROUP

¹http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2019/11/III_badanie-wolprac-skrot-pub.pdf


Źródło: informacja prasowa Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF