...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pięknie różni i wspólnie silni. Czego dziś oczekuje się od pracodawcy? [WYWIAD]

Sephora_Wywiad

Zmieniły się nasze potrzeby, oczekiwania i postrzeganie tej najzwyklejszej zawodowej codzienności. Na nowo zaczęliśmy tworzyć definicje systemów i formy pracy, benefitów i obszarów, które realnie wspierają pracowników. Zrewidowaliśmy akcenty, na które warto stawiać w komunikacji, przekształcamy tematy, o których warto mówić, a co ważniejsze – o które warto pytać. Można powiedzieć, że employer branding mocno wrócił do swoich korzeni. To właśnie employee – pracownik – stanął w centrum naszej uwagi, a brand, jako marka i jej dobrodziejstwa, ustąpiła mu miejsca. Rozmowa z Magdaleną Rusiecką, Dyrektor HR Sephora i Patrykiem Adamczykiem, Dyrektorem Zarządzającym BeAbout.

Joanna Makolus, Dream Employer/Brief: Rozmawiamy na przełomie roku zacznijmy od podsumowania jakie zmiany zaszły w szeroko rozumianym employer brandingu w 2021 roku?

Magdalena Rusiecka, Sephora:  W zeszłym roku pojawiło się wiele hipotez, że na rynku zajdą duże zmiany w związku z dużym wzrostem bezrobocia spowodowanym locdownami i pandemią. Tymczasem Polska znajduje się wśród 5. krajów w Unii Europejskiej z najniższym poziomem bezrobocia, gdzie toczy się prawdziwa walka o talenty i kompetencje, wykorzystywane w procesie transformacji digitalowej. Jednocześnie, pandemia przyniosła zmiany w obszarze oczekiwań kandydatów wobec pracodawców – jak home office, w przypadku pracowników biura, otwarta na różnorodność kultura organizacyjna, zaangażowanie CSR i inne.

Strategia EB powinna brać to pod uwagę i być skrojona na miarę, pod potrzeby określonej grupy kandydatów, do której chcemy dotrzeć, uwypuklając jednocześnie unikalność organizacji. Mam tu na myśli również odpowiedni dobór kanałów komunikacyjnych.

Patryk Adamczyk, BeAbout: Rok 2021 jeszcze mocniej skupił naszą uwagę na nas samych, na pracownikach, na ludziach, którzy tworzą biznes. To efekt uboczny pandemii. Po latach skupiania się na automatyzacji, technologii i innowacyjności, my, którzy tworzymy te listy priorytetów, przywróciliśmy siebie na podium.

Jednak to, co jest mocno widoczne i odczuwalne to zmiana, która zaszła w nas samych. Zmieniły się nasze potrzeby, oczekiwania i postrzeganie tej najzwyklejszej zawodowej codzienności. Na nowo zaczęliśmy tworzyć definicje systemów i formy pracy, benefitów i obszarów, które realnie wspierają pracowników. Zrewidowaliśmy akcenty, na które warto stawiać w komunikacji, przekształcamy tematy, o których warto mówić, a co ważniejsze – o które warto pytać. Można powiedzieć, że employer branding mocno wrócił do swoich korzeni. To właśnie employee – pracownik – stanął w centrum naszej uwagi, a brand, jako marka i jej dobrodziejstwa, ustąpiła mu miejsca.

JM: Jakie strategie marek pracodawcy dzisiaj wygrywają i przyciągają ludzi?

Magdalena: Wygrywają te strategie, które dobrze adresują potrzeby kandydatów, a jednocześnie są autentyczne, czyli spójne z tym, co naprawdę może znaleźć kandydat w organizacji, gdy do niej trafi i stanie się jej pracownikiem.

Patryk: Niezmiennie te, które są szczere, prawdziwe, odważne i mówią wprost. Pozwolę sobie tutaj przywołać tagline naszej agencji, który brzmi “If you want to be desired, just be about you”. Jeśli chcesz być pożądany, jeśli chcesz przyciągać to po prostu bądź sobą. Zaczyna nam to w branży HR i EB całkiem sprawnie wychodzić. Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że koloryzowanie rzeczywistości, składanie obietnic bez pokrycia, które krótkofalowo mają przynieść nam korzyści np. w postaci dużego spływu aplikacji i dobrego, napompowanego PR w perspektywie długofalowej kosztuje nas o wiele więcej. A te koszty to straty, które w nas uderzają.

Przez tempo ostatnich lat, ścigaliśmy się w konkursach piękności. Kto ma więcej benefitów, kto ma piękniejsze biuro, kto ma świetnie płatne projekty stażowe, kto ma piłkarzyki, strefę relaksu i bardziej dynamiczne czy rozwijające środowisko pracy – cokolwiek to znaczy.

Nie wszyscy mają na to budżety, nie wszystkim jest to potrzebne i co najważniejsze – nie wszyscy tego oczekują. Za to na pewno stać nas wszystkich na szczerość i tak po prostu po ludzku, każdej ze stron na niej zależy.

JM: Jak w kilku zdaniach można dzisiaj określić markę pracodawcy Sephora?

Magdalena: Nasza marka pracodawcy jest niezmiennie spójna z naszym lokalnym i globalnym DNA. Mówimy o sobie #wearesephora, jako o zespole pasjonatów piękna i ekspertów w dziedzinie beauty i wymagającej branży jaką jest retail. Często dołączają do nas pasjonaci makijażu, pielęgnacji, zapachów, ale na dłużej pozostają eksperci, którzy cenią sobie szybkie tempo pracy i współpracę w zespole jako istotny element budowania zaangażowania.

JM: Mówicie o sobie #WeAreSephora i pod tym hasztagiem kryją się przeróżne wartości – równości, tolerancji, akceptacji, wolności. Nie wszystkie marki w Polsce mają odwagę na taką transparentność i komunikację – skąd bierzecie ją w Sephora? Dlaczego podkreślacie to w swojej komunikacji?

Magdalena: W Sephora mówimy, że wierzymy w moc piękna. Piękno łączy nas we wspólnym celu: odkrywaniu i wyrażaniu siebie, wolności bez osądzania. Piękno to też szacunek wobec drugiego człowieka – niezależnie od wieku, wartości, wykształcenia, orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej, pochodzenia lub religii. To właśnie jest „The Unlimited Power of Beauty” – nasza wizja piękna, którą zaprezentowaliśmy wiosną 2020 roku. The Unlimited Power of Beauty jest swoistym podpisem, który firmuje silny, ambitny i szeroki punkt widzenia na to, czym jest piękno. Podkreśla wiodącą rolę, jaką Sephora pełni w branży kosmetycznej, zachęca do wyrażania siebie, pokazując różnorodność, prawdę i moc piękna w każdej jego współczesnej postaci.

JM: Nie boicie się tego, że dzisiaj atmosfera w Polsce wokół tematów LGBT jest napięta i często kontrowersyjna i może wpływać na biznes i markę pracodawcy?

Magdalena: W Sephora od lat wspieramy grupy i osoby mniej uprzywilejowane społecznie, a dane statystyczne wskazują, że osoby ze społeczności LGBTQ+ właśnie do takich należą. Pozytywna reakcja naszych obserwatorów zgromadzonych m.in. wokół oficjalnych profili społecznościowych Sephora w Polsce na informację o rozpoczęciu współpracy i wsparcia dla KPH (Kampania Przeciwko Homofobii), pokazała, że kierunek jest wręcz pożądany. Spotkaliśmy się z bardzo pozytywną reakcją, dlatego wierzymy, że był to słuszny ruch, również w kontekście budowania marki pracodawcy.

Sephora jest firmą zaangażowaną zarówno społecznie, jak i w środowiskowo. Współpracujemy globalnie oraz lokalnie z zewnętrznymi partnerami, fundacjami, z którymi realizujemy programy i akcje społeczne m.in. na rzecz wyrównywania szans społecznych, skierowane do grup wykluczonych społecznie. Jesteśmy sygnatariuszem Karty Różnorodności i od 10 lat współpracujemy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W Polsce naszymi partnerami są m.in. Fundacja Sukces Pisany Szminką, Fundacja Zaczyn, czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W 2019 podpisaliśmy pięć standardów postępowania przedsiębiorstw, uchwalone przez ONZ, w celu przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji przedstawicieli wspólnoty LGBTI. W Polsce wraz z majem 2021 roku połączyliśmy nasze siły ze Stowarzyszeniem Kampania Przeciw Homofobii. Wspólnie prowadziliśmy działania informacyjne i edukacyjne. Rozpoczęliśmy również program bezpośredniego wsparcia; od września ruszył program stażowy w naszych perfumeriach, skierowany do osób poszukujących pracodawców otwartych na różnorodność. Przed nami także warsztaty makijażu z naszymi ekspertami, które kierujemy do osób transpłciowych.

JM: Patryk, czy dużym wyzwaniem jest dzisiaj wspieranie tak odważnych klientów jak Sephora w działaniach EB w Polsce?

Patryk: Tak. Po pierwsze dlatego, że jest to globalna ikona kategorii beauty. Po drugie dlatego, że Sephora stawia na wyrażanie siebie i prawdę, nawet wtedy, kiedy wiąże się to z trudnymi tematami, które mogą być wyzwaniem w kontekście zarządzania wizerunkiem. Po trzecie dlatego, że pozycja lidera zobowiązuje do tego, aby wyznaczać kierunek, przecierać szlaki, inspirować, motywować, edukować i co najtrudniejsze – osadzać to w naszej, wymagającej, polskiej rzeczywistości.

Od największych powinno się wymagać, a nie oczekiwać i Sephora świetnie zdaje sobie z tego sprawę. Przyjmuje to wyzwanie i chce je realizować. Dzisiaj marka pracodawcy jest tak silna, jak odważni i mądrzy są jej managerowie. Wygrywają Ci, którzy wierzą w swoje wartości i realizują swoje misje, dbając o wzajemny szacunek i wolność bez osądzania.

Dla mnie i dla Maćka Hassy wraz z całym naszym zespołem to wielka satysfakcja i przyjemność, że możemy współpracować z marką, która tak bardzo chce sprawić, by świat był piękniejszy. Piękny w różnorodność, niezależność, dbałość o naszą planetę i nas samych.

JM: Co dzisiaj przyciąga kandydatów do pracy w kategorii beauty?

Patryk: Myślę, że w znacznej mierze, jak sama nazwa wskazuje i jak powiedziała wcześniej Magda, jest to piękno. Oczywiście jest to pewnego rodzaju metafora, ale bardzo trafna i prawdziwa. Bo przecież piękne jest, to kiedy w pracy możesz realizować swoje pasje, kiedy możesz być tym, kim naprawdę jesteś, kiedy akceptuje się i wspiera Twoje indywidualności, talenty i wizje. To buduje i wzmacnia całą kategorię. Za to przecież ją kochamy.

Beauty, jak każda branża ma swoją charakterystykę i odnosząc się do wspomnianej wcześniej szczerości, trzeba powiedzieć, że niesie ona za sobą sporo trudności i wyzwań, które nie są dla każdego. Z całą pewnością jest to ścieżka dla tych, którzy lubią i mają odwagę wychodzić poza schematy, ale potrafią też równoważyć to z nieustanną nauką, profesjonalizmem i często pokorą. Dlatego, że odbiorcy, a w zasadzie klienci kategorii beauty są przecież różni – pięknie różni. Właśnie na taki świat i na takie wyzwania powinniśmy być gotowi.

JM: Choć pandemia to już dziś #newnormal, to nadal pytamy o jej wpływ na firmy. Także wszystkie organizacje przystępujące do naszego konkursu Dream Employer: jaki wpływ na codzienną pracę w Sephora miała pandemia, co się zmieniło?

Magdalena: Pandemia na pewno wpłynęła na zmianę zachowań Klientów, którzy nie mogąc swobodnie dokonywać zakupów w sklepach stacjonarnych realizowali swoje potrzeby w naszym sklepie internetowym. Osobiście uważam, że nie wrócimy do stanu sprzed pandemii, bo model sprzedaży zmienił się bezpowrotnie w znacznie szybszym tempie niż przewidywaliśmy.

Zmiana modelu zakupowego przyśpieszyła na pewno tempo digitalizacji i automatyzacji procesów w wielu obszarach biznesu, a także bardzo mocną koncentrację na budowaniu spójnego doświadczenia zakupowego Klienta we wszystkich kanałach sprzedaży.

To z kolei wymusza jeszcze większą koncentrację na rozwoju kluczowych z punktu widzenia strategii omnichannelowej kompetencji digitalowych, analitycznych. Praca w systemie zdalnym wymaga też innego podejścia do rozwoju kompetencji menadżerskich, aby nadal utrzymywać wysoki poziom zaangażowania i motywacji zespołów, niezbędnych w budowaniu wyjątkowego doświadczenia zakupowego z Sephora wśród naszych Klientów. Ograniczenie pracy zespołowej podczas pandemii na pewno wpłynęło na zaangażowanie, które w przeprowadzonym przez nas ostatnim, globalnym badaniu, nie było na tak wysokim poziomie, jak w latach poprzednich. Dlatego właśnie teraz, gdy restrykcje są mniejsze, a my mogliśmy powrócić do regularnej pracy stacjonarnej, mocno stawiamy na team building oraz komunikację.

JM: Czego nowego dowiedzieliście się o sobie – jako organizacja – podczas pandemii?

Magdalena: Pandemia pokazała nam na pewno siłę i zaangażowanie naszych zespołów, jak również dużą zwinność biznesową, szybkiego reagowania i dostosowywania się do nowych, wymagających warunków.

Na pewno w najbliższym czasie jeszcze bardziej skoncentrujemy się na budowaniu zaangażowania i rozwoju kompetencji kluczowych z punktu widzenia naszego biznesu, o czym już wspominałam.

JM: Czy jest coś, co nie wyszło, a udało Wam się to poprawić i możecie podzielić się tym doświadczeniem z innymi? Mówimy o procesach, polityce lub inicjatywie.

Magdalena: Myślę, że dziś w czasie pandemii wiele organizacji mocno koncentruje się na kwestiach związanych z szeroko rozumianym wsparciem swoich pracowników w zakresie utrzymania dobrej kondycji psychofizycznej, jak również pomocy w trudnych sytuacjach losowych.

My również uruchomiliśmy takie wsparcie „LVMH Heart Fund” w ramach inicjatywy grupy LVMH, do której należy Sephora. Spotkało się to z bardzo pozytywnym odzewem naszych pracowników, doceniających duże zaangażowanie samych właścicieli LVMH.

JM: Co wyróżnia Was na tle innych pracodawców, co jest Waszą mocną stroną? Z czego jesteście dumni jako firma w kontekście dbania o markę pracodawcy?

Magdalena: Z jednej strony jesteśmy globalną korporacją, a mimo to, czujemy się jak w rodzinie, mogąc liczyć na wsparcie i zaangażowanie współpracowników. Towarzyszy nam w pracy wyjątkowa atmosfera i pozytywne emocje koleżanek i kolegów, nawet w tych najbardziej trudnych momentach. Sephora jako marka globalna daje nam możliwość rozwoju kariery zawodowej również poza granicami naszego kraju w ramach całej grupy LVMH. Temat mobilności międzynarodowej jest mocno wspierany i rozwijany, ponieważ różnorodność zespołów jest kluczowym elementem w kreowaniu nowych rozwiązań dla naszych Klientów, a tym samym rozwoju  naszego biznesu.

Już od października zapraszamy na naszą globalną stronę kariery https://jobs.sephora.com/, na której można znaleźć oferty pracy z całego świata i jeszcze lepiej poznać całą grupę LVMH, do której należymy wraz z innymi znanymi markami.

JM: Badania pokazują, że pracownicy odczuwają duże większe zmęczenie niż wcześniej i nie do końca sobie z tym radzą. Rosną też oczekiwania, że pracodawca pomoże im sobie z tym poradzić. Jakie działania podejmujecie, aby dbać o wellbeing pracowników?

Magdalena: W celu budowania zaangażowania naszych zespołów jeszcze bardziej wsłuchujemy się w potrzeby ludzi, zdając sobie sprawę, że wiele z nich ma dziś nowy wymiar i zyskało nowy priorytet. W ramach naszej strategii wellbeing posiadamy rozwiązania, które na pewno będziemy kontynuować i wzmacniać, ponieważ mają istotny wpływ na dobre samopoczucie naszych pracowników: doradztwo psychologów i ekspertów, pomoc materialna w trudnych sytuacjach. Dodatkowo zależy nam na jak najlepszym dostosowaniu tych rozwiązań do potrzeb naszych współpracowników poprzez danie im możliwości samodzielnego podejmowania decyzji o wyborze określonych rozwiązań wpisujących się w ich indywidualne, różnorodne potrzeby. Stąd zdecydowaliśmy się między innymi na wprowadzenie kafeteryjnego wyboru benefitów.

JM: Na koniec pytanie do Patryka. Powiedz proszę, jakiemu trendowi w relacjach pracodawca-pracownik będziecie się szczególnie przyglądać w nadchodzących miesiącach?

Patryk: Myślę, że słowo elastyczność jest tutaj kluczem. Ten klucz musi łatwo otwierać te same drzwi. Od strony pracodawcy i od strony pracowników. Cały czas funkcjonujemy w czasie pełnym wyzwań, zmieniają się nasze przyzwyczajenia, potrzeby i oczekiwania. Wiemy, że dzisiaj biznes, w tym również nasi Klienci cały czas uczą się pracy hybrydowej lub zdalnej. Wiemy, jak trudna dla pracowników blue collars jest nadal rzeczywistość pracy z nieustannie zmieniającymi się obostrzeniami. Wokół tego wszystkiego pojawia się dużo frustracji. Pracodawca chce realizować cele i co naturalne – prowadzić biznes zwiększając przychody mimo szalejącej pandemii i zawirowań gospodarki. Pracownik chce mieć poczucie bezpieczeństwa zarówno w kontekście zatrudnienia, zdrowia, jak i zarobków. To ostatnie w kontekście rosnącej inflacji zaczyna mieć ogromne znaczenie. Takich punktów wspólnych jest jeszcze więcej, ale perspektywa każdej ze stron jest inna, dlatego komunikacja, wyrozumiałość i właśnie wspomniana elastyczność będą odgrywały kluczową rolę. Każda ze stron musi spróbować dostrzec wzajemną perspektywę, każda powinna się wzajemnie wspierać.


Magdalena Rusiecka związana jest z sektorem HR od ponad 20 lat. Zarządzała działami HR w firmach retailowych – m.in. Leroy Merlin i EURO-net oraz z branży FMCG i B2B, jak Tchibo i JohnsonDiversey. Z Sephora Polska związana była w latach 2011-2017, a obecnie od 2020 roku, pełni rolę Dyrektora HR Sephora na rynek Polski oraz Czech. Prywatnie dumna mama dwóch dorosłych synów i miłośniczka sportów.

 

Patryk Adamczyk jest współwłaścicielem i dyrektorem zarządzającym Be About | Hybrid Agency, pierwszej w Polsce agencji hybrydowej działającej w obszarze employer brandingu, komunikacji, PR i marketingu marki pracodawcy. W ostatnich latach był dyrektorem marketingu i obsługi klienta w Grupie Absolvent odpowiedzialnym za współpracę z firmami w obszarze employer brandingu oraz strategię i marketing targów pracy Absolvent Talent Days. Adamczyk w ostatniej dekadzie był związany m.in. z Johnson & Johnson, gdzie pracował przy projektach budowania wizerunku i komunikacji portfolio w Europie Środkowo-Wschodniej, a następnie z Ringier Axel Springer Polska, jako brand manager segmentu video w Onet.

Joanna Makolus

Znamy finalistki XII edycji konkursu Bizneswoman Roku

Sukces pisany szminką

Poznaliśmy listę finalistek w kategoriach otwartych XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku – najstarszej i największej inicjatywy, w której nagradzane są przedsiębiorcze Polki oraz Liderzy działający na rzecz równości w biznesie. Po raz kolejny polskie Bizneswoman zaprezentowały swoje osiągnięcia, ale po raz pierwszy w tak trudnych czasach gospodarczych, jakim jest pandemia covid19. To właśnie te mocno poszkodowane branże, jaką jest między innymi branża gastronomiczna, zostały docenione przez loże ekspertów, które zakwalifikowały do konkursu odważne biznesowo i społecznie inicjatywy, podejście przyjazne środowisku wraz z innowacyjnością zastosowanych rozwiązań.

Podczas tegorocznych obrad wybrano 25 finalistek, wśród nich są również znane ogólnopolskie marki. Największy odsetek nominowanych – prawie 30% stanowią przedstawicielki firm, fundacji i start-upów związanych z nowymi technologiami. Wśród nich znalazła się na przykład firma inSTREAMLY, rewolucjonizująca obszar livestreamingu, czy ZOWIE – rozwiązanie usprawniające obsługę klienta. Na kolejnym miejscu, jeżeli chodzi o liczebność, uplasowały się firmy z branży gastronomicznej oraz żywieniowej – stanowią 12% całej listy.

Doceniony został na przykład catering dietetyczny Pomelo oraz dwie firmy z produktami roślinnymi – WEGE SIOSTRY oraz Planteris. Taki sam odsetek finalistek stanowią te związane z branżą kosmetyczną. Wśród nich znalazła się firma Anwen, produkująca kosmetyki do pielęgnacji włosów oraz MOKOSH – producent kosmetyków naturalnych. Przez ten rok mocno rozwinęły się również organizacje przeciwdziałające wykluczeniu cyfrowemu oraz organizacje przyjazne rodzicom, co jest na pewno dużym ukłonem dla pracowników z dziećmi w czasach pracy zdalnej.

Na co stawiają polskie bizneswoman?

Wśród finalistek tegorocznej edycji konkursu Bizneswoman Roku pojawiły się kobiety, których biznesy są odpowiedzialnie społecznie, ekologiczne i wspierają rozwój lokalnych społeczności – od ekologicznej odzieży z upcyklingu po roślinne alternatywy dla mięsa i nabiału czy naturalne kosmetyki. Docenione zostały także projekty poruszające ważne kwestie ogólnospołeczne takie jak: walka o prawa zwierząt, przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu czy budowanie lokalnych kobiecych społeczności.

Dorota StrosznajderTegoroczne zgłoszenia pokazują, że idea przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie i działających zgodnie z wizją zrównoważonego rozwoju nie jest tylko pustą mrzonką, ale realnie widoczną zmianą.

 Dorota Strosznajder, Dyrektor komunikacji korporacyjnej Henkel Polska i laureatka poprzedniej edycji konkursu Bizneswoman Roku

Nie tylko odpowiedzialność za środowisko, ale także nowe technologie

Oprócz projektów stawiających na ekologię, wyraźnie widać, że polskie przedsiębiorczynie stawiają na nowe technologie. Tegoroczne finalistki wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania w obszarach takich jak: livestreaming, nanotechnologia czy e-commerce.

Jarosław DąbrowskiBardzo się cieszę, że po raz kolejny mogę uczestniczyć w pracach Loży Ekspertów i Jury. Kiedy postanowiliśmy wesprzeć konkurs Bizneswoman Roku, nie miałem nawet przez chwilę wątpliwości, że przyciągnie on najlepsze z najlepszych przedsiębiorczynie. Finalistki tegorocznej edycji tworzą rozwiązania, które mają faktyczny wpływ na nasze codzienne życie i na rozwój biznesu. Jest to szczególnie ważne w czasach pandemii. To kobiety, które mogą stać się prawdziwymi “role models” i zainspirować kolejne pokolenia młodych Polek.

Jarosław Dąbrowski, Dyrektor ds. technologii IGT Poland

Covid kontra kobiece biznesy

Pomimo kryzysu wywołanego przez pandemię do konkursu wpłynęła rekordowa liczba nominacji – 912, czyli o 202 nominacje więcej niż w XI edycji. To cieszy i pokazuje, że Polkom determinacji nie brakuje. Pomimo tego, że coraz więcej firm ma problemy i często zmuszonych jest do pożegnania się z rynkiem, przedsiębiorcze kobiety nie zamierzają spocząć na laurach. Adaptują swoje pomysły biznesowe do nowej sytuacji na rynku albo tworzą zupełnie nowe rozwiązania.

Łukasz ZembowiczFinalistki tegorocznej edycji wyróżniają się odwagą i niebywałą umiejętnością strategicznego myślenia oraz planowania. Wszystkie przeprowadziły swoje biznesy przez trudny czas pandemii. Myślę, że ich upór i wytrwałość mogą być inspiracją nie tylko dla małych i średnich przedsiębiorstw, ale także dla dużych korporacji i każdego z nas.

 Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska

Poznaj finalistki XII edycji konkursu Bizneswoman Roku

Biznes Roku: Firma Poniżej 10 milionów zł

  • Anna Rutkowska – Didiuk i Anna Didiuk – MOKOSH
  • Joanna Zubik-Borucka – KatalogMarzeń.pl
  • Anna Foszer – Pomelo

Biznes Roku: Firma Powyżej 10 milionów zł

  • Anna Kołomycew – Anwen
  • Katarzyna Trawińska – Prouvé
  • Beata Drzazga – BetaMed
  • Zuzanna Wachowiak – BIZUU

Działalność Społeczna

  • Alina Jeleń – Stowarzyszenie Kobiet Kwiaty Kociewia
  • Agnieszka Sikora – Fundacja po DRUGIE
  • Małgorzata Szadkowska – Fundacja Compassion in World Farming Polska

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

  • Magdalena Janczewska – Fundacja Pro Cultura
  • Iwona Duda – Fundacja Sarigato
  • Aleksandra Gościniak – Imagospot

Organizacja przyjazna rodzicom

  • Philip Morris Polska Distribution
  • Shell Polska
  • A4BEE Architects for Business

Pomysł na Start/Biznes lokalny

  • Paulina Sołtyk – Osnowa
  • Anna Szynal – Smart Kids Media
  • Weronika Matyka – WMS x KOREPETYCJE

Start-up Roku

  • Magdalena Rzymanek-Paczkowska i Zuzanna Rzymanek – WEGE Siostry
  • Iga Czubak – Planteris
  • Maja Schaefer – ZOWIE

Liderka w Nowych Technologiach

  • Anna Krzyżanowska – Duński Instytut Technologiczny
  • Aleksandra Wolska – LSP Life
  • Wiktoria Wójcik – inSTREAMLY

Kiedy dowiemy się kto zdobędzie statuetkę?

Jak co roku finalistki zostały wyłonione przez Loże Ekspertów, w których skład wchodzą polscy start-uperzy, inwestorzy, przedsiębiorcy społeczni, innowatorzy oraz eksperci i ekspertki z różnych obszarów – od sprzedaży i strategii cenowych, po zarządzanie strategiczne, modele biznesowe, marketing czy wykorzystanie nowych technologii. Ostatecznego wyboru laureatek dokona Jury Główne pod przewodnictwem Dr Ireny Eris. W konkursie Bizneswoman Roku rozdano już ponad 100 statuetek. Kto zdobędzie kolejne dowiemy się podczas transmisji z gali finałowej już wkrótce.


Źródło: Sukces Pisany Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fundacja Sukces Pisany Szminką: 26 proc. kluczowych stanowisk w firmach zajmują kobiety

Bizneswoman Roku- Sukces Pisany Szminką

Polska zajmuje jedno z najwyższych miejsc w Unii Europejskiej pod względem przedsiębiorczości kobiet, dotyczy to głównie małych przedsiębiorstw. We wszystkich firmach objętych badaniem tylko 30 proc. członków zarządów to kobiety, a jedynie w 23 proc. pełnią one funkcję prezesa. Dlatego wciąż potrzebujemy inicjatyw wspierających Polki w realizacji marzeń o prowadzeniu własnego biznesu.

Kobiety w Polsce stanowią 52 proc. ludności, a ich potencjał przedsiębiorczości jest duży, potrzebne są tylko szanse i możliwości jego realizacji. W ciągu jedenastu lat działania konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką nagrodzono już ponad setkę przedsiębiorczyń, założycielek firm nie tylko ogólnopolskich, ale i międzynarodowych.

W zarządach dużych firm wciąż jest za mało kobiet

O ile w budowaniu mniejszych biznesów przez kobiety Polska na tle innych krajów Europejskich wypada dobrze, to we władzach dużych firm, prowadzonych przez kilkuosobowe zarządy, kobiety są już w mniejszości.

Z danych zebranych przez agencję badawczą Bisnode a Dun & Bradstreet Company po przebadaniu 550 tys. firm wpisanych do rejestru KRS w Polsce, które mają wpisany skład zarządu pośród małych, średnich, dużych czy akcyjnych spółek wynika, że 30 proc. członków zarządów to kobiety. Z kolei tam gdzie pośród powyższych firm została wpisana w rejestr funkcja prezesa to w 23 proc. stanowią kobiety.

Oznacza to, że zaledwie 26 proc. kluczowych stanowisk w firmach zajmują kobiety. W porównaniu do roku 2018 to 2-procentowy wzrost. Jeszcze mniejszy jest udział kobiet w radach nadzorczych spółek obecnych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – wynosi 12,7 proc. To wzrost o 1,6 proc. w ciągu ostatnich 10 lat.

Przedsiębiorcze Polki na tle Unii Europejskiej

W Unii Europejskiej pod względem przedsiębiorczości kobiet zajmujemy jedno z najwyższych miejsc – co trzecia firma w Polsce jest założona i prowadzona przez kobietę. Zazwyczaj są to jednak niewielkie przedsiębiorstwa, zatrudniające do 9 osób, najczęściej z branży usługowej, w której aż 75 proc. firm należy do kobiet. Są to przede wszystkim salony fryzjerskie, salony urody, ale też kancelarie prawne, zakłady opieki zdrowotnej lub niewielkie przedsiębiorstwa produkcji i naprawy odzieży.

Komisja Europejska, w odpowiedzi na wezwanie Parlamentu Europejskiego, już w 2012 r. proponowała wprowadzenie parytetów ze względu na płeć, obierając za cel osiągnięcie 40-procentowego udziału kobiet w radach nadzorczych spółek giełdowych do końca 2020 r. Najbliżej tego są obecnie kraje skandynawskie, najdalej kraje bałkańskie oraz południowej i środkowej Europy – w tym Polska.

Przed realizowaniem się w biznesie kobiety często powstrzymuje brak wiary we własne możliwości. Jak wynika z badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, zaledwie 9 proc. kobiet deklaruje, że nie brak im pewności siebie, by podejmować ambitne zadania, a prawie 60 proc., wprowadzając zmiany w swoim życiu zawodowym, kieruje się oceną innych. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką od 12 lat stara się zwalczać te obawy, nagradzając kobiety, które dzięki determinacji i zaangażowaniu odniosły sukces w biznesie. Potrzeby takich inicjatyw dowodzi ogromne zainteresowanie, jakim się cieszą – w XI edycji r. w kategoriach otwartych konkursu Bizneswoman Roku wpłynęło ponad 700 nominacji. Mimo trudnych warunków, w jakich obecnie wszyscy działamy, trwa zbieranie nominacji do kolejnej edycji konkursu.

Małgorzata Kożuchowska i Karolina Adamska- XI Edycja Bizneswoman Roku
Małgorzata Kożuchowska i Karolina Adamska/ Źródło: Rocket Science

O konkursie

Kandydatki mogą zgłaszać się do konkursu samodzielnie lub zostać nominowane przez osoby trzecie, które już zauważyły ich sukcesy i chciałyby, żeby docenili je też inni. Zgłoszeń oraz nominacji można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl

Jeśli zgłoszenie nastąpi przez nominację od osób trzecich, kandydatka otrzymam maila z informacją o nominacji, linkiem do regulaminu oraz kategorii. Podejmując decyzję o starcie w konkursie, będzie musiała wypełnić formularz on-line w właściwej kategorii.

Zgłoszenia są przyjmowane w 7 kategoriach otwartych:

  • Biznes Roku, Przychód powyżej 10 mil złotych
  • Biznes Roku, Przychód poniżej 10 mil złotych
  • Pomysł na start / Biznes Lokalny
  • Startup Roku
  • Liderka w Nowych Technologiach
  • Organizacja przyjazna rodzicom
  • Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – liderka, biznes, organizacja
  • Działalność Społeczna

Zgłoszenia przyjmowane są do 28 lutego 2021 r.

W kategoriach zamkniętych: Grand Prix: Inspiratorka Roku, Male Champion of Change, Female Champion of Change kandydatki i kandydaci nominowani są przez członków Jury konkursu, ekspertów oraz Fundację.

Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, Google Cloud, Henkel Polska, HUAWEI, IGT Poland, SKANSKA
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, emba@UW, Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech, ABSL, Polska Izba Biznesowa we Włoszech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Onet, Forbes Women, Uroda Życia, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Polska Times, Twój Styl, Polacy we Włoszech


Źródło: Rocket Science

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza ogólnopolska relacja gali finałowej XI edycji konkursu Bizneswoman Roku

gala finałowa

Coroczna gala Bizneswoman Roku organizowana przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką to finał największego i najstarszego konkursu w Polsce nagłaśniającego sukcesy przedsiębiorczych kobiet i promujący różnorodność w biznesie. Konkurs docenia osoby odważnie realizujące projekty biznesowe, naukowe i społeczne. W tym roku, w związku z pandemią, uroczysty finał XI edycji, podczas którego zostaną wręczone statuetki, po raz pierwszy w historii odbędzie się w Internecie. Najlepszą jedenastkę obejrzymy w najbliższą sobotę (27 czerwca) na www.polskatimes.pl i kanałach społecznościowych Fundacji o godz. 20.00.

Udział w konkursie pozwala kobietom rozwinąć swój biznes nie tylko na skalę ogólnopolską, ale i na międzynarodową czego dowodzi historia konkursu. To także jedyny konkurs w Polsce, w którym nagrody przyznawane są polskim biznesmenom, którzy doceniają równość i różnorodność w biznesie. Do tej pory, we wszystkich edycjach, zostało nagrodzonych już 90 osób.

Finał każdej edycji konkursu to dla mnie czas wdzięczności, dlatego z całego serca dziękuję wszystkim partnerom, którzy są z nami od wielu lat. Partnerom, którzy dołączyli do nas wierząc, że wspólnie możemy zmienić kawałek świata i patronom medialnym którzy nagłaśniają sukcesy naszych laureatek i finalistek. Dziękuję wszystkim uczestniczkom konkursu, których w tym roku było kilkaset. Dziękuję im za zaufanie. Przed nami wszystkimi zapewne trudny rok. Ale trudne sytuacje przynoszą też wiele szans, które można przekuć w sukces. Zatem jak mawiał Churchill – nigdy nie marnujcie dobrego kryzysu.

Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką

W XI edycji konkursu przyznano także Grand Prix w kategorii Inspiratorka Roku. Nagroda, za aktywną działalność społeczną, odwagę, ważny głos w sprawach istotnych dla kobiet i nie tylko, trafiła do Mai Ostaszewskiej. Jury doceniło osobiste zaangażowanie laureatki oraz wykorzystanie jej wpływu jako liderki opinii publicznej dla celów wyższych. Uznano, że głos Mai Ostaszewskiej, jest dziś jednym z kluczowych głosów Polek.

W tym roku, w kategoriach otwartych Bizneswoman Roku wpłynęło rekordowo 710 nominacji. Laureatki i laureatów obecnej edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku znajdziecie pod tym linkiem: https://bizneswomanroku.pl/laureatki/.

Zapraszamy do obejrzenia filmu zapowiadającego galę:

KATEGORIA BIZNES ROKU

  • Firma – Przychód Powyżej 10 milionów zł – Anna Krajewska, Salad Story
  • Firma – Przychód Poniżej 10 milionów zł – Monika Kowal, SOTI Natural

KATEGORIA START-UP ROKU

  • Katarzyny Boryckiej-Kiciak, OASIS Diagnostics
  • Katarzyny Przybył, XOXO Solutions

KATEGORIA POMYSŁ NA START / BIZNES LOKALNY

  • Justyna Borska, JAMINO LDT
  • Julia Święch i Weronika Zimny z Agencji OGIEŃ (wyróżnienie)

KATEGORIA LIDERKA W NOWYCH TECHNOLOGIACH

  • Magdalena Jander, Uvera
  • Annie Ogar, Insignes Labs (wyróżnienie)

KATEGORIA DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA

  • Maria Lipiak z Fundacji Leżę i Pracuję
  • Jadwiga Jagieło, Fundacja Wielkie Serce dla Dzieci (wyróżnienie)
  • Magdalena Lesiewicz, Fundacja Onkorejs – Wybieram Życie (wyróżnienie)

W kategoriach zamkniętych jury nagrodziło 5 osób w 3 kategoriach:

KATEGORIA FEMALE CHAMPION OF CHANGE

  • Dorota Strosznajder – Dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Polsce i krajach bałtyckich,
  • pełnomocniczka ds. odpowiedzialności społecznej w HENKEL POLSKA.

KATEGORIA MALE CHAMPION OF CHANGE

  • Andrzej Pacek – Head of NatWest, Dyrektor Oddziału, National Westminster Bank PLC SA, Oddział w Polsce
  • Michał Gajewski – Prezes Zarządu, Santander Bank Polska (wyróżnienie)

KATEGORIA NAUKA I BIZNES

  • dr Beata Fałda, Prorektor ds. studenckich, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie (wyróżnienie)
  • dr hab. Ewa Kurantowicz, Rektor Dolnośląskiej Szkoły Wyższe, Dolnośląska Szkoła Wyższa (wyróżnienie)

KATEGORIA ORGANIZACJA PRZYJAZNA RODZICOM

W tym roku Jury zdecydowało, że nie przyzna nagrody w tej kategorii.

Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: Mastercard

Partner wspierający: Coca-Cola

Partner edukacyjny: Microsoft

Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google Cloud, HUAWEI

Partner merytoryczny: Deloitte

Partnerzy konkursu: Shell, emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Humanites

Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Patroni medialni: TVN Discovery, ChilliZet, Polska Press Grupa, Onet, Forbes, Forbes Women, Uroda Życia, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, HiCash, MamStartUp, polki.pl, Perspektywy, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Polska the Times


Źródło: Informacja prasowa Sukces Pisany Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prawie 12 proc. kobiet już straciło pracę podczas pandemii, a 10 proc. nie wie, czy nie nastąpi to w najbliższej przyszłości [RAPORT]

kobiety na rynku pracy

Koronawirus odciska piętno na sytuacji kobiet w Polsce. Okazuje się, że 1/3 ankietowanych przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką poświęca na pracę więcej czasu i ma więcej obowiązków zawodowych niż przed wybuchem pandemii. 1/3 pracuje obecnie nawet po 11 h dziennie, nierzadko łącząc obowiązki zawodowe z opieką nad rodziną. Polki boją się utraty pracy, godzą się na mniejsze zarobki i przyznają, że nawet w trakcie urlopu były lub są zmuszane do wykonywania zawodowych obowiązków. Choć szanse na awans i rozwój kariery odeszły teraz na drugi plan, to nie znikła determinacja i chęć samodoskonalenia.

Praca kobiet a koronawirus

Pandemia koronawirusa mocno odbija się na sytuacji zawodowej Polek. Co piąta ankietowana przez Fundację Sukces Pisany Szminką boi się, że straci pracę. Prawie 12 proc. już ją straciło, a 10 proc. nie wie, czy nie nastąpi to w najbliższej przyszłości.

Jak to się ma do oficjalnych danych? Otóż według GUS w kwietniu bez pracy pozostawało ogółem 5,8 proc. Polaków (960 tys. Polaków), z czego około połowę stanowiły kobiety. W kwietniu br. w porównaniu z marcem przybyło ogółem 56,4 tys. bezrobotnych, wśród obu płci. Jednak urząd statystyczny podaje tylko dane o bezrobociu rejestrowanym, nie bierze pod uwagę małych firm i dotyczą one zatrudnionych na umowach o pracę. Tymczasem z powodu zapaści w turystyce, branży beauty, gastronomii czy eventowej wiele kobiet pracujących na umowach zlecenie czy o dzieło jest obecnie w trudnej sytuacji. Jednak według Polskiego Instytutu Ekonomicznego bezrobocie w Polsce może wynieść 14%, jeśli do lipca gospodarka nie zostanie całkowicie odmrożona.

Z raportu wynika też, że 4,6 proc. najbliższych ankietowanym kobietom już straciło pracę, a 38,4 proc. boi się, że nastąpi to niedługo. Cieszy jednak fakt, że ponad połowa takich obaw nie wyraża.

Utrata pracy
źródło: ROCKET SCIENCE Sp. z o.o.

Wiele firm, które stara się przetrwać, składa wnioski o pomoc rządową w ramach tarcz antykryzysowych. Aby nie przeprowadzać zwolnień, zdecydowały się na obniżki wynagrodzeń. Aż 36,5 proc. Polek ankietowanych przez Fundację przyznało, że spotkała je ta sytuacja. Szczegółowe wyniki pokazują, że u 12,8 proc. kobiet zarobki spadły o 10-20 proc., a u 11 proc. o 20-50 proc.. Prawie 1/10 przyznała, że w wyniku pandemii zarabia mniej aż o połowę. Pociesza fakt, że 42 proc. ankietowanych odpowiedziało, że ich pensja się nie zmieniła. Tylko niewielki odsetek badanych – ok. 5 proc. – dostało jakąkolwiek podwyżkę.

Zarobki
źródło: ROCKET SCIENCE Sp. z o.o

Zmiana w dochodach Polek nie oznacza, że pracują one mniej. Prawie 1/3 ankietowanych przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką odpowiedziała, że od czasu rozpoczęcia pandemii w Polsce pracuje więcej niż wcześniej. Co więcej, u ok. 29,5 proc. kobiet czas pracy wydłużył się od 1 do ponad 3 godzin.

Ile czasu w ciągu dnia Polki poświęcają teraz na obowiązki zawodowe? Okazuje się, że prawie 34 proc. kobiet pracuje między 8 a 11h dziennie. Nie wynika to jednak ze złej organizacji czasu – ponad 1/3 (32 proc.) przyznaje, że ma obecnie więcej obowiązków zawodowych niż przed koronawirusem.

Czas pracy

Warto zauważyć, że kiedy po 12 marca zamknięto szkoły, przedszkola i żłobki, wiele kobiet musiało wziąć tzw. zasiłek opiekuńczy na dzieci (do 8 lat) albo urlop (opieka nad dziećmi w starszych klasach, przestoje firm, zamknięcie zakładów fryzjerskich, restauracji, hoteli, galerii handlowych i wielu punktów usługowych). Prawie co 5. ankietowana przez Fundację została zmuszona, aby wziąć przysługujące jej „wolne”. Ale co gorsza 12,5 proc. kobiet (co 10. ankietowana!) przyznało, że pracodawcy wymagali od nich pracy na urlopie.

Kariera i rozwój osobisty

Polki, choć boją się o utratę pracy i przyszłość finansową swoją i swoich rodzin, nie zamierzają spocząć na laurach, a sytuację związaną z koronawirusem traktują przejściowo. Prawie 65 proc. ankietowanych zapytana przez Fundację, czy wierzy w rozwój zawodowy, odpowiedziała twierdząco. To jedna z bardzo dobrych informacji, jakie płyną z Raportu „Sytuacja kobiet w czasie pandemii”.

Niestety w możliwość awansu i podwyżki w najbliższym czasie nie wierzy aż 58,8 proc. ankietowanych, a 15,5 proc. nie wie, czy może na to teraz liczyć. Aż 1/3 uważa, że przez sytuację związaną z koronawirusem straciła możliwość uzyskania lepszego stanowiska w firmie, rozwoju zawodowego czy udziału w nowym projekcie. Cieszy fakt, że w czasie pandemii większość Polek nie czuje się dyskryminowana – jednak odsetek pań, które tego doświadczają nie jest mały i wynosi 13,5 proc.

Warto zaznaczyć, że nawet będąc niepewne co do przyszłości zawodowej, ponad 71 proc. kobiet sięga po nowoczesne narzędzia online by rozwijać swoje kompetencje.

Wyniki ankiety pokazały, że z powodu pandemii sytuacja Polek na rynku pracy jest trudna. Polki z jednej strony boją się  o bezpieczeństwo materialne swoje i swoich rodzin, ale z drugiej pozostają optymistkami. Obecnie na znaczeniu będą zyskiwać wszelkie formy wsparcia zawodowego i osobistego, dlatego Fundacja zwiększyła działania w tym obszarze.

Olga Kozierowska, prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką

Rodzina i związek a koronawirus

Pogodzenie kariery zawodowej z obowiązkami rodzinnymi, w tym opieką nad dziećmi, zakupami, gotowaniem, nauką online czy zadbaniem o dobre relacje rodzinne – to chyba najtrudniejsze zadanie Polek w obecnych czasach.

Prawie 39 proc. ankietowanych przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką przyznało, że musi obecnie pracować i jednocześnie opiekować się rodziną. Co prawda drugie tyle kobiet odpowiedziało, że nie musi, 23 proc. sytuacja ta nie dotyczy.

Pozytywnym wydaje się fakt, że mężczyźni (prawie 60 proc.) dzielą się obowiązkami domowymi z partnerkami i żonami. Nie zmienia to faktu, że główny ciężar spada tu i tak na kobiety – 44,7 proc. kobiet przyznało, że ma obecnie więcej obowiązków domowych.

Co ciekawe ponad 80 proc. Polek pytanych o chęć powiększenia rodziny nie planuje tego w najbliższym czasie. Chciałoby tego zaledwie 11 proc. z nich.

Kobiety – ponad połowa ankietowanych – nie zamierzają jednak rezygnować z planów wakacyjnych, choć i te mocno uległy zmianom z powodu obaw o zdrowie, zamknięcia granic czy niepewnej sytuacji w krajach czy miejscach, w których do tej pory chętnie wypoczywały.

Pobierz pełny raport “Sytuacja Polek w czasie pandemii” 


Źródło: Informacja prasowa ROCKET SCIENCE Sp. z o.o

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Ostatni Twój Weekend” w gronie finalistów 2020 Ad Age A-List & Creativity Awards

VML&R Ad Age A-List & Creativity Awards

Projekt zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów - Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, został finalistą corocznego podsumowania w kategorii „Best Work for Good”. Ad Age A-List wyróżnia najlepsze projekty oraz największe osobowości branży reklamowej.

Ad Age A-List

A-List obejmuje wszystkie obszary marketingu i rodzaje agencji, które tworzą globalny obraz branży reklamowej i marketingowej. Redaktorzy „Ad Age” dokonują swojego wyboru, biorąc pod uwagę szereg czynników, m.in. kreatywność, innowacyjność, wyniki finansowe czy zdolność do budowania biznesów obsługiwanych klientów.

Poznaj wszystkich finalistów

Zwycięzców poznamy 14 kwietnia podczas gali w Nowym Jorku.

https://www.facebook.com/VMLYR/videos/3340840172609783/

We Are VMLY&R

Powody do radości mają nie tylko twórcy projektu „Ostatni Twój Weekend”. W tegorocznym zestawieniu biura VMLY&R pojawiają się wielokrotnie. „Experiential Campaign of the Year”, „Best Work for Good” czy „Idea of The Year” to tylko kilka kategorii, w których sieć VMLY&R walczy o nagrody.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grand Prix Glass i Titanium Lion dla akcji „Ostatni Twój Weekend” na festiwalu Cannes Lion

21 czerwca 2019 roku zapisze się na długo w historii polskiej branży reklamowej. Kampania „Ostatni Twój Weekend” otrzymała Grand Prix w kategorii Glass oraz Titanium Lion na festiwalu Cannes Lions – najbardziej prestiżowym konkursie w branży reklamowej. To największy sukces Polski w historii festiwalu – nigdy wcześniej żadna akcja nie zwyciężyła w tych najbardziej uznanych kategoriach. Wcześniej, wspólna inicjatywa Banku BNP Paribas, Mastercard, Gazeta.pl, agencji VMLY&R, Wavemaker, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i Papaya Films, zdobyła 3 statuetki (Brązowe Lwy) w kategoriach Print&Publishing, Media and Brand Experience&Activation.

W kategorii Titanium Lion jury docenia nowatorskie podejście do tematu i projekty reprezentujące całkowicie nowy punkt widzenia, natomiast Grand Prix w kategorii Glass wyróżnia działania na rzecz równości płci. Bardzo się cieszę, że kampania „Ostatni Twój weekend” została doceniona właśnie w tych obszarach. To dowodzi, że osiągnęliśmy założony cel zarówno w formie, jak i treści. Akcja miała wywołać w odbiorcach poczucie dysonansu – zwrócić uwagę na problem braku edukacji, a często też braku refleksji, związanych z równością płci. Oto teksty o równości płci i podmiotowości kobiet ukazują się w magazynie erotycznym słynącym z seksizmu. W czasie, kiedy tysiące komunikatów walczą o naszą uwagę, sukces daje tylko wykorzystanie niestandardowych form i nośników – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

„Ostatni Twój Weekend” podczas samego festiwalu w Cannes otrzymał nominacje aż w 12 kategoriach. Twój Weekend był magazynem erotycznym przez lata słynącym z seksistowskich artykułów i zdjęć niepozostawiających wiele miejsca na wyobraźnię. Pomysłodawcy kampanii zdecydowali się wykupić prawa do tytułu i wydać ostatni numer w zupełnie odmienionej formie. „Ostatni Twój Weekend” nawiązywał do oryginału układem i nazwami rubryk, ale traktował o równości praw i szans obu płci.

Jestem ogromnie szczęśliwy i dumny. I szczerze mówiąc, wciąż nie mogę w to uwierzyć. Nie zdołalibyśmy zrealizować tego projektu, gdyby nie ogrom pracy ze strony naszego klienta – Gazeta.pl oraz jej równie odważnych partnerów: BNP Paribas Bank Polska i Mastercard. Nie ugięli się pod ciężarem polaryzującej polskie społeczeństwo dyskusji wywołanej przez „Ostatni Twój Weekend”. Potrzebujemy dziś w Polsce więcej takich marek i stojących za nimi marketerów. Marta, Darek, Michał – jesteście moimi bohaterami. – Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director & Partner, VMLY&R Poland

Nagroda na Cannes Lions to wyjątkowy zaszczyt, zwłaszcza Grand Prix w Glass: the Lions for Change – ważnej i znaczącej kategorii. Nasza codzienna praca w Gazeta.pl polega na tworzeniu platformy do rozmów, rzucaniu światła na ważne kwestie i inspirowaniu zmian. Wierzę, że projektem „Ostatni Twój Weekend” zrobiliśmy właśnie to wszystko i na dodatek w spektakularny sposób. Jestem bardzo wdzięczna za wszystkie nagrody, ponieważ są one kolejną okazją do kontynuowania ważnej dyskusji o potrzebie równości. – Marzena Szkolak, Content Director, Gazeta.pl; Editor-in-chief, „Ostatni Twój Weekend”

Dodatkowo, w ramach tegorocznego konkursu w Cannes Lions, nominację otrzymała również kampania Banku BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”?

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions odbył się w dniach 17-21 czerwca 2019 roku. To międzynarodowy festiwal dedykowany komunikacji kreatywnej, branży reklamowej oraz dziedzinom pokrewnym. Jest największym i najważniejszym spotkaniem branży reklamowej i kreatywnej na świecie. Festiwal, podczas którego ma miejsce rozdanie nagród – „Lwów”, odbywa się corocznie w Palais des Festivals w Cannes we Francji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartowała IX edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku!

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką nagrodzi najlepsze przedsiębiorczynie w Polsce. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 listopada 2017r.

Kandydatki do tytułów Bizneswoman Roku w kategoriach konkursowych mogą zgłosić się same lub zostać nominowane przez osoby trzecie.

W IX edycji konkursu pojawiają się ważne nowości. Są to trzy kategorie, których stworzenie odpowiada zmianom zachodzącym w polskiej gospodarce. Pierwsza to Nauka i Biznes. W tej kategorii nominowane będą kobiety jednocześnie prowadzące projekty naukowe i realizujące działania z obszaru przedsiębiorczości.

Kolejna kategoria to Influencerka Roku. Tu nominowane będą wpływowe kobiety działające w sferze Internetu. Treści, które tworzą i prezentują powinny mieć pozytywny i znaczący wpływ społeczny lub biznesowy.  Laureatka w tej kategorii zostanie wybrana w głosowaniu internautów, które odbędzie się na www.sukcespisanyszminka.pl

Ostatnia nowość to kategoria Male Champion of Change. Kategoria, w której nominowani będą  mężczyźni realizujący działania na rzecz promowania różnorodności i budowania kultury włączającej, równości płci i wspierania kobiet w biznesie.

– Konkurs Bizneswoman Roku wciąż się rozwija, a nowe kategorie są tego wyrazem. Bacznie obserwujemy trendy i zmiany, jakie zachodzą w biznesowej rzeczywistości. Widzimy, że wciąż dużo mamy jeszcze do zrobienia, by potencjał kobiet był w pełni doceniony. To korzystne dla wszystkich, zwłaszcza dla stabilnego rozwoju polskiej gospodarki. Wiele badań i raportów pokazuje, że tylko biznes zbudowany na różnorodności i talentach kobiet oraz mężczyzn będzie w stanie sprostać wyzwaniom niedalekiej przyszłości – tłumaczy Olga Kozierowska, współzałożycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i pomysłodawczyni konkursu.

Pozostałe kategorie konkursu Bizneswoman Roku to:

– Liderka w Korporacji,

– Moja Firma,

– Start-up Roku,

– Kobieta w Nowych Technologiach,

– Pomysł na Biznes

W tym roku nagrodę Grand Prix otrzyma kobieta posiadająca niezwykłe osiągnięcia w dziedzinie sztuki. Nagrodę tę przyzna specjalne jury pod przewodnictwem Ewy Łabno-Falęckiej – Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Mercedes Benz.

– Nasze badania prowadzone na całym świecie, w tym w Polsce, potwierdzają, że kobiety nadal trafiają na większe bariery związane z rozwojem zawodowym i rozwojem własnego biznesu niż mężczyźni. Dlatego, jako firma, która działa w oparciu o kulturę włączania i różnorodności, z pełnym przekonaniem  drugi rok z rzędu zostaliśmy partnerem strategicznym konkursu Bizneswoman Roku, służącego wspieraniu utalentowanych kobiet w życiu zawodowym. Już teraz mocno kibicujemy wszystkim osobom, które będą nominowane w poszczególnych kategoriach IX edycji tej inicjatywy – mówi Marta Życińska, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Konkurs składa się z trzech etapów. Wstępnej selekcji dokonuje partner merytoryczny konkursu – firma Deloitte. Wyboru finalistek dokonują przedstawiciele Loży Ekspertów, składających się z kluczowych specjalistów w danych obszarach. O tym, kto zostanie laureatką w danej kategorii zadecyduje Jury, w którego skład wchodzą czołowi przedstawiciele świata biznesu oraz reprezentanci największych firm w Polsce. Jury przewodniczy dr Irena Eris.

Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny. Kandydatki, które zgłaszają się same lub nominowane są przez osoby trzecie do 30 listopada 2017 roku muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go na adres konkurs@bizneswomanroku.pl

Formularze, regulamin i informacje o kategoriach znajdują się na stronie: https://bizneswomanroku.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF