Marka E.Wedel dołożyła słodką cegiełkę do budowy szkoły w Ghanie

E.Wedel Ghana

Sobota 4 września 2021 to data wyjątkowa nie tylko ze względu na przypadający tego dnia Dzień Czekolady. Dla dzieci, mieszkających w oddalonej o ponad 8 000 km od Warszawy ghanijskiej Temie, dzień ten był inauguracją roku szkolnego i początkiem nowego, ważnego etapu w ich życiu. Dzięki Omenaa Foundation i wsparciu E.Wedel otwarta została szkoła KIDS HEAVEN SCHOOL, która pomoże zapewnić dzieciom solidne wykształcenie i szansę na lepszą przyszłość.

Otwarcie szkoły jest zwieńczeniem marzenia Omeny Mensah, która zakładając swoją Fundację, zaczęła zbierać fundusze na jej budowę. Decyzję o pomocy najbiedniejszym dzieciom z Ghany w zdobyciu edukacji Omena podjęła 7 lat temu. To wtedy po raz pierwszy odwiedziła kraj, z którego pochodzi jej ojciec i poznała trudy życia mieszkających tam ludzi. Uznała, że porządne wykształcenie pomoże odmienić los dzieci i sprawi, że staną się niezależne i będą potrafiły samodzielnie decydować o swoim życiu. W zbieraniu funduszy na budowę szkoły Omenę postanowiła wesprzeć marka E.Wedel.

Marka E.Wedel jest silnie związana z Ghaną. Z tego miejsca pochodzi najwyższej jakości kakao wykorzystywane do produkcji naszych czekoladowych słodkości. Jako odpowiedzialny producent chcemy wspierać rozwój lokalnych społeczności, z którymi współpracujemy od wielu lat, dlatego pod koniec 2018 roku postanowiliśmy wesprzeć działania Fundacji. Rozpoczęliśmy wspólne projekty, których celem było pozyskanie funduszy na budowę szkoły dla dzieci w Ghanie. Charytatywna sprzedaż Czekotubek w sieci Rossmann, czy realizowana we współpracy z Maciejem Zieniem akcja „#Każda koszula pomaga”, istotnie przyczyniły się do spełnienia marzeń dzieci z Ghany. Dzięki zebranym w tych akcjach funduszom byliśmy w stanie sfinansować budowę dachu szkoły i tym sposobem dołożyć swoją cegiełkę do tego ważnego również dla nas projektu. Aby ułatwić dzieciom start w szkole, przekazaliśmy wyjątkowe plecaki, które przydadzą się każdemu uczniowi oraz słodkie drobnostki.

Dominika Igielińska, Branded Content Manager E.Wedel

Budowa i wyposażanie szkoły, od momentu wkopania kamienia węgielnego pod inwestycję do dnia oficjalnego otwarcia, trwała ponad 4,5 roku. Był to bardzo intensywny czas pełen radości, gdy obserwowaliśmy szybkie postępy prac, ale też trudny, bo — jak to bywa przy tak dużych inwestycjach — napotykaliśmy problemy, które opóźniały prace.

Omenaa Mensah

Budynek nowej szkoły jest przestronny i ma powierzchnię 1 500 m2. Mieści 6 klas lekcyjnych, salę komputerową, bibliotekę, pokój nauczycielski, pomieszczenia administracyjne i socjalne oraz 4 pomieszczenia pomocnicze i noclegowe dla wolontariuszy z Polski.

E.Wedel jest Partnerem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: E. Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

20 lipca Jeff Bezos i jego brat Mark dołączą do zwycięzcy aukcji o pierwszy załogowy lot rakiety New Shepard

Jeff Bezos kosmos

Kwota licytacji już osiągnęła poziom 2,8 mln $ i uczestniczy w niej niemal 6 000 osób z 143 krajów świata.

Oferty składane są na stronie BlueOrigin.com, a cała procedura zakończona zostanie internetową aukcją na żywo, która odbędzie się 12 czerwca. Osoby zainteresowane uczestnictwem w aukcji na żywo muszą zarejestrować się do 10 czerwca. Informacje dotyczące rejestracji znajdują się na stronie BlueOrigin.com.

Zwycięzca aukcji poleci w przestrzeń kosmiczną jako uczestnik pierwszego załogowego lotu systemu nośnego New Shepard.

Poniżej znajduje się link do postu Jeffa Bezosa na Instagramie dotyczącego ogłoszenia.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Jeff Bezos (@jeffbezos)

Kwota zwycięskiej oferty zostanie przekazana na fundację Blue Origin, Club for the Future, której misją jest inspirowanie przyszłych pokoleń do wiązania swojej kariery zawodowej z naukami ścisłymi, technologią, inżynierią i matematyką oraz wsparcie dla kształtowania przyszłości życia w kosmosie.


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„#Każdy plakat pomaga” w edukacji uczniów!

E.Wedel plakaty

25 czerwca w ramach charytatywnego projektu „#Każdy plakat pomaga” na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga rozpocznie się sprzedaż limitowanych plakatów zaprojektowanych przez Jana Kallwejta, cenionego polskiego ilustratora. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która wykorzysta pieniądze na zakup komputerów do polskich domów dziecka. Akcja powstała z inicjatywy E.Wedel we współpracy z Fundacją Omeny Mensah oraz marką Empik.

Razem możemy więcej

„#Każdy plakat pomaga” to projekt, który ma na celu wsparcie uczniów z domów dziecka w Polsce. Szczególnie w czasach epidemii dostęp do edukacji stał się wyzwaniem dla wielu placówek. Z myślą o zapewnieniu lepszego jutra dzieciom, E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik zorganizowali wyjątkową akcję. Empik przygotował dedykowaną platformę sprzedażową, E.Wedel we współpracy z Janem Kallwejtem stworzył wyjątkowe projekty plakatów, a Omenaa Mensach w ramach swojej fundacji skoordynuje zakup laptopów – niezbędnych w lekcjach online.

Jesteśmy pewni, że wykształcenie jest trampoliną do szczęścia i dobrego życia. Dlatego wspólnie z Omenaa Foundation oraz marką Empik dążymy do tego, aby każde dziecko miało możliwość edukacji zdalnej. Już dziś chcemy jak najlepiej przygotować wychowanków domów dziecka na powrót do nauki we wrześniu. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji, dzięki której możemy przyczynić się do lepszego jutra młodego pokolenia.

Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager

W ramach akcji powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów. Projekty przedstawiają różne ciekawe historie, związane zarówno z marką E.Wedel, produkcją czekolady, jak i działalnością Omenaa Foundation. Tytuły plakatów to:

  • „Moc edukacji”
  • „Chłopiec na zebrze”
  • „Jak powstaje słodka przyjemność?”
  • „Sekret ziarna z Ghany”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”

Od wielu lat misją Empiku jest wspieranie edukacji najmłodszych. Szczególnie teraz, gdy szkoła funkcjonuje na nowych zasadach a uczniowie muszą sprostać dodatkowym wyzwaniom, chcielibyśmy pomóc podopiecznym ośrodków opiekuńczo-wychowawczych odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Dlatego łączymy siły z marką E.Wedel i Omenaa Foundation, by dać dzieciom z domów dziecka swobodny dostęp do narzędzi, które pozwolą im dalej rozwijać pasje i zdobywać wiedzę – również w trybie zdalnym.

Monika Marianowicz, Menadżer Działu PR w Empiku

Aby dopasować się do różnych preferencji i wnętrz, projekty są dostępne trzech formatach – A4 w cenie 43,99 zł, A3 w cenie 55,99 zł i B2 w cenie 69,99 zł. Liczba sztuk w sprzedaży jest ograniczona. Kupując plakat na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga można przyczynić się do poprawy jakości edukacji polskich uczniów.

Omenaa Foundation i E.Wedel

Omena Mensah wraz z marką E.Wedel regularnie realizują projekty, które wspierają zarówno dzieci z Ghany, jak i z Polski. Od 2018 roku E.Wedel wspiera jeden z celów fundacji, czyli budowę szkoły w Ghanie. W ramach współpracy zostało zrealizowanych wiele projektów m.in. „Każda koszula pomaga” przy wsparciu Macieja Zienia czy charytatywna sprzedaż Czekotubek w Rossmanie.

Dotychczas nasze działania skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Ale wybuch pandemii sprawił, iż wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów, miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa – mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje – Od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im blisko 300 komputerów i laptopów. Choć rok szkolny się skończył prośby o pomoc otrzymujemy nadal, stąd pomysł na akcję „#Każdy plakat pomaga”. Mam nadzieję, że plakaty z charytatywnym przesłaniem spodobają się i będziemy mogli pomóc kolejnym, potrzebującym dzieciom.

Omena Mensah, Fundator, Prezes i Inicjator Foundation Omenaa

E.Wedel mecenasem sztuki

Współpraca z grafikami oraz obecność w świecie sztuki silnie wiąże się historią E.Wedel. Marka już w XX wieku działała z wieloma cenionymi artystami m.in. Leonetto Capiello, Mają Berezowską, Zofią Stryjeńską czy Karolem Śliwką. W zeszłym roku natomiast polscy młodzi ilustratorzy stworzyli nowe opakowania pianek Ptasie Mleczko®. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała mural, który widnieje na ścianie Fabryki E.Wedel. Przy projekcie #Każdy plakat pomaga marka E.Wedel nawiązała współpracę z Janem Kallwejtem, który dzięki swoim charakterystycznym ilustracjom zasłynął zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Sprzedaż charytatywnych plakatów odbywa się wyłącznie na dedykowanej platformie zaprojektowanej przez Empik: www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga


Źródło: informacja prasowa Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Communication Unlimited wspiera kobiety i daje im siłę – program „CU for Africa”

Communication Unlimited wspiera kobiety

Zbliżający się Dzień Dziecka to doskonała okazja, aby pogłębiać świadomość, iż szansa na edukację, to szansa na lepsze życie dla dzieci na całym świecie. Nowy projekt „CU for Africa” www.cuforafrica.pl to program stypendialny dla uczennic w Ghanie i na Madagaskarze, organizowany przez Communication Unlimited we współpracy z fundacją Dolly Foundation i Akany Avoko Faravohitra.

Nasza agencja od lat prowadzi programy pomocowe, ale ten projekt jest wyjątkowy. Wspiera edukację młodych kobiet, dając im realną szansę na lepsze jutro w dorosłym życiu. To część naszego zaawansowanego, strukturalnego wsparcia kobiet w Afryce, które chcą wyrwać się z życiowej opresji.

Elżbieta Wojtczak Inicjatorką i ambasadorką akcji, CEO CU Communication Unlimited

Symbolem programu jest unikatowa torba z tradycyjnym wzorem KENTE. Torby powstają na kursach krawieckich dla kobiet w Afryce. Nabyte na warsztatach umiejętności pozwalają kobietom zdobyć pracę, dzięki nim dostają realną możliwość wydobycia się z biedy i stagnacji. Każdy kto wesprze akcję pomocową otrzyma taką właśnie unikalną, ekologiczną torbę. Dzięki pomocy Communication Unlimited młode kobiety z fundacji Akany Avoko Faravohitra stawiają pierwsze kroki w nauce szycia na sprzęcie zakupionym przez Agencję.

CU for Africa_dla patronów-1
źródło: Communication Unlimited Sp. z o.o.

Roczne stypendium dla jednej uczennicy z Afryki to koszt 100 euro. Cały dochód zasila konto fundacji Dolly Foundation, programu Brain Girl Academy oraz fundacji Akany Avoko Faravohitra. Darczyńcy fundując roczne stypendium otrzymują unikatową, ekologiczną torbę oraz certyfikat. Aby wesprzeć działania i dowiedzieć się więcej, wejdź na stronę na: www.cuforafrica.com

CU znaczy „SEE YOU”. Do zobaczenia.

Zauważamy ludzi w potrzebie. Nie godząc się na ich status quo, pomagamy im, znajdujemy nowe możliwości. Dostrzegamy Ziemię, która woła o pomoc.


Źródło: Informacja prasowa Communication Unlimited Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podczas epidemii wyżywią najbiedniejszych. Potrzebują Twojej pomocy!

Different restauracja fundacja

W czasie epidemii dowożą ciepłe, dwudaniowe posiłki osobom starszym oraz dotkniętym ubóstwem rodzinom. Dla fundacji non profit „Człowiek w potrzebie”, która od 15 lat pomaga najbiedniejszym, ten projekt to być albo nie być. Jest on newralgiczny również dla jej podopiecznych.

Z powodu epidemii coraz więcej osób potrzebuje pomocy.

Telefon fundacji dzwoni co chwilę. Nie damy rady pomóc każdemu. Nad weryfikacją beneficjentów pomocy czuwa nasz pracownik socjalny, Ośrodki Pomocy Społecznej i Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawa.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Projekt nie zostanie zrealizowany bez wsparcia darczyńców, dlatego fundacja uruchomiła zbiórkę na portalu Pomagam.pl. Przygotowaniem posiłków zajmie restauracja Different, którą fundacja otworzyła w kwietniu w 2018 roku. To dzięki niej fundacja realizuje swoje cele statutowe, które skupione wokół materialnej pomocy dla najbiedniejszych polaków. Different obsługiwana jest przez niewidomych kelnerów, którzy serwują posiłki w całkowitej ciemności. Fundacja zatrudnia 22 pracowników, z czego 17 to osoby niepełnosprawne.

Restauracja to nasz sposób na pomaganie. Wnioski o dotacje, zbiórki publiczne nie pokrywają nawet 30 proc. naszych potrzeb. Pomagamy przetrwać dużej liczbie osób, dostarczając żywność i wsparcie psychologiczne. Dzięki Different poszliśmy o krok dalej i zamiast prosić się o przysłowiową rybę, zmajstrowaliśmy wędkę. Całość zysków, jakie wygeneruje DIFFERENT, będzie przeznaczana na cele charytatywne naszej fundacji. Niestety, z powodu epidemii zamknęliśmy restaurację, mając do wynagrodzenia 22 pracowników, na umowach o pracę. Pożyczka 5 tys. zł, którą rząd proponuje w ramach parasola ochronnego, pokryje 1/20 miesięcznych kosztów utrzymania restauracji.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Zwraca ona również uwagę, że zarządzanie organizacją non profit różni się od prowadzenia typowej firmy.

Spora część przedsiębiorców ma oszczędności, dzięki którym ma szansę przetrwać. My takiego luksusu nie mamy. Jesteśmy młodą firmą, która dopiero od 5 miesięcy miała rentowność miesięczną. Jak to bywa na początku działalności, mamy spore zadłużenie czynszowe.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Different, zlokalizowana w Atlas Tower przy al. Jerozolimskich w Warszawie, to przedsięwzięcie unikatowe na skalę krajową. Restauracja w 2019 zdobyła pierwsze miejsce w konkursie Lodołamacze, Polskiej Organizacji Pracodawców Osób Niepełnosprawnych. Restauracja otrzymała również Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2019 (pierwsze miejsce) od Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

Zbiórka na portalu Pomagam.pl:
https://pomagam.pl/posilkikryzysowe


Źródło: informacja prasowa fundacji Człowiek w potrzebie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Julia Krysztofiak-Szopa rezygnuje ze stanowiska prezes zarządu Fundacji Startup Poland

Julia Krysztofiak-Szopa, dotychczasowa prezes zarządu Fundacji Startup Poland ogłosiła dzisiaj rezygnację z pełnionej funkcji. Nie odchodzi jednak całkowicie z organizacji. Będzie pełnoprawnym członkiem jej rady.

Fundacja Startup Poland powstała w 2015 roku. Na początku funkcję prezesa pełniła Eliza Kruczkowska. W 2016 roku stanowisko objęła Julia Krysztofiak-Szopa. Zadaniem fundacji jest wspieranie start-upów. Corocznie organizacja publikuje raport analizujący sytuację start-upów na polskim rynku. 

Prezes fundacji zapowiedziała odejście ze stanowiska z końcem stycznia 2020 roku. Wyraziła potrzebę zmiany otoczenia z organizacji non-profit i ogłosiła, że poszukuje nowych wyzwań zawodowych w obszarach mediów, public affairs&advocacy, inwestycji VC i technologii, również poza Polską. 

– Startup Poland, w tej chwili największy think tank technologiczny w Polsce z ponad 35 ambasadorami w każdym polskim mieście, jest teraz na ważnym etapie, na którym sprawdzony, profesjonalny model operacyjny potrzebuje skalowania i bezwzględnego przywództwa. Głęboko wierzę, że nowy zarząd nie tylko zapewni ciągłość naszym działaniom, ale także będzie potrafił wykorzystać ten moment w życiu organizacji, aby nadać Startup Poland jeszcze większą siłę – czytamy na profilu Facebook’owym Julii Krysztofiak-Szopa 

Pomimo rezygnacji z funkcji Krysztofiak-Szopa zadeklarowała dalsze wsparcie fundacji już jako członek jej rady. 

 

Anita Florek

LoveBrands Relations wraz z Fundacją będzie upowszechniać czytanie

LoveBrands Relations, agencja strategicznej komunikacji zintegrowanej, będzie do końca roku wspierać pro bono Fundację Powszechnego Czytania. Wspólne działania w szczególności skupią się wokół nagradzanego projektu „Książka na receptę”. Do zadań agencji będzie należało doradztwo komunikacyjne oraz przygotowanie planu i realizacja działań media relations wokół jesiennej wizyty legendarnego Prof. Barrego Zuckermana z USA.

Fundacja Powszechnego Czytania zajmuje się propagowaniem idei codziennego głośnego czytania dzieciom, a tym samym włączenie rekomendacji codziennej lektury do praktyk profilaktyki rozwojowej wśród całego personelu medycznego otaczającego oczekujących i młodych rodziców.

Jak wynika z licznych badań i opracowań regularne głośne czytania dziecku jest najprostszą oraz najskuteczniejszą z czynności, która może skutecznie wspomóc rozwój psychospołeczny dziecka. Z tego powodu Fundacja Powszechnego Czytania zdecydowała się na rozpoczęcie programu „Książka na receptę. Recepta na sukces”, której celem jest dosłownie zachęcenie do przepisywania przez środowisko lekarskie czytania książek dzieciom analogicznie do leków na receptę.  

Celem projektu jest dotarcie do pediatrów, neonatologów, położnych, pielęgniarek w całej Polsce – podkreśla Maria Deskur, prezeska Fundacji. – Zależy nam, by rekomendowali, a nawet przepisywali rodzicom swoich pacjentów codzienne głośne czytanie od momentu ich urodzenia, jako część profilaktyki zrównoważonego rozwoju. Taka czynność może nie tylko usprawniać u dzieci funkcjonowanie procesów poznawczych, ale również korzystnie wpływa na emocje i zachowanie, stymulując zrównoważony rozwój i ich gotowość szkolną. Za swój najważniejszy cel uważamy dotarcie z ideą czytania do środowisk i rodzin, w których rodzice i dzieci na co dzień nie czytają w ogóle. Głęboko wierzymy, że jeżeli nam się to choć w części uda, to w ciągu najbliższych lat całe społeczeństwo odczuje pozytywne skutki takiego działania. 

W tym celu Fundacja chciałaby na sam początek, nie tylko dostarczyć każdej przychodni w Polsce plakaty do poczekalni, specjalnie przygotowane bloczki „recepty” rekomendujące czytanie do rozdawania rodzicom czy naklejki do rozdawania dzieciom, ale również odpowiednio przeszkolić personel. Docelowo zależy jej na wprowadzeniu rekomendacji codziennego czytania na stałe do profilaktyki rozwojowej polskiej pediatrii i neonatologii, jak ma to miejsce m.in. w USA. 

Bardzo zaimponował nam odważny, z pozoru szalony pomysł Fundacji, by w Polsce wzorem krajów anglosaskich przekonywać lekarzy, położnych i pielęgniarki do przepisywania głośnej lektury książek jako profilaktyki rozwojowej u dzieci – podkreśla Dorota Bieniek-Kaska, prezeska zarządu LoveBrands Relations. – Jako agencja od prawie 5 lat przeprowadziliśmy i prowadzimy wiele programów edukacyjno-społecznych, w różnych obszarach terapeutycznych z branży farmaceutycznej. Wierzymy, że nasze doświadczanie oraz umiejętności wspomogą Fundację w znalezieniu sojuszników i fundatorów dla tego szczytnego celu. Wszystkich chętnych do zaoferowania pomocy w realizacji celu Fundacji Powszechnego Czytania zachęcamy do kontaktu. 

Agencja LoveBrands Relations oprócz prężnej działalności komercyjnej chętnie wspomaga różne organizacje pożytku publicznego na zasadzie pro bono. Do tej pory pod jej opieką oprócz Fundacji Powszechnego Czytania znajduje się Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad półtora miliona na pomoc osobom po amputacjach – Poland Business Run 2017

Rekordowa liczba ponad 20 tysięcy osób stanęła wczoraj na starcie charytatywnego biegu Poland Business Run. W inicjatywę zaangażowało się aż 8 polskich miast. Jak podaje organizator – Fundacja Poland Business Run łącznie udało się zebrać ponad milion sześćset tysięcy złotych, które trafią do osób po amputacjach kończyn.

20 135, czyli o ponad 4 tysiące więcej niż w roku poprzednim – tylu zawodników wzięło udział w szóstej edycji Poland Business Run. Tegoroczna impreza była rekordowa pod wieloma względami – liczby miast gospodarzy, zebranych środków oraz beneficjantów, którym uda się pomóc.

Oprócz Krakowa, Warszawy, Łodzi, Poznania, Katowic, Gdańska i Wrocławia po raz pierwszy pobiegł również Lublin. Swoje pięcioosobowe sztafety wystawiły 1363 firmy z całego kraju, a event wspierało ponad 1100 wolontariuszy. Wszystko po to, by pomóc osobom z niepełnosprawnością narządów ruchu. Już wiadomo, że zebrane środki pozwolą na zakup protez i opłacenie rehabilitacji dla co najmniej 66 osób.

Chciałam serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom biegu, organizatorom, sponsorom, partnerom i wolontariuszom. Wczoraj w każdym z miast zalał nas ocean pozytywnej, charytatywnej energii! Udało się zebrać prawie pół miliona złotych więcej niż w roku ubiegłym. Dzięki temu kolejni podopieczni Fundacji będą mogli naprawdę „stanąć na nogi” i być może pobiec z nami w kolejnej sztafecie – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.

Uczestnicy biegu o 10:30 wystartowali jednocześnie w 8 miastach, pokonując dystans ok. 3,8 km na osobę. Łącznie jedna drużyna przebiegła 19, a wszystkie razem ponad 77 tysięcy kilometrów! Choć pogoda nie rozpieszczała na starcie pojawiły się tysiące zawodników. Wiele osób, które na co dzień nie biegają, raz w roku zmobilizowało się w szczytnym celu.

Tradycją biegu jest obecność na nim celebrytów i sportowców – w tym roku w evencie wzięli udział m.in. Mateusz Janicki, Maurycy Popiel, Bartłomiej Topa, Przemysław Cypryański, Anna Dereszowska, Antoni Królikowski, Magdalena Soszyńska, Robert Korzeniowski, Tomasz Ciachorowski, Artur Kozłowski, Adrianna Palka, Jan Kliment czy Karolina Gorczyca.

W bieg zaangażowali się również żołnierze, którzy pobiegli dla swoich kolegów rannych w czasie wykonywania misji. W krakowskiej edycji biegu wystartowała 6 Brygada Powietrznodesantowa, natomiast na terenie bazy wojskowej w Kosovie wystartował Kosovo Business Run.

Oprócz środków z opłat startowych, na cele dobroczynne skierowana została również każda złotówka zebrana w akcji „Pomagam bardziej”. Zespoły, które wzięły w niej udział i zgromadziły w danym miesiącu największą kwotę, otrzymały Żółtą Koszulkę Lidera zaprojektowaną przez Łukasza Jemioła. Świadczy ona o wyjątkowym zaangażowaniu w niesienie pomocy tym, którzy najbardziej jej potrzebują.

Poland Business Run organizowany jest już od 6 lat. Od pierwszej edycji udało się zmienić życie 139 osób, które teraz same wspierają kolejnych potrzebujących. Choć bieg już się odbył, charytatywna działalność Fundacji Poland Business Run jeszcze się nie kończy – trwa akcja „Wsparcie po Starcie”, w ramach której robiąc zakupy u partnerów akcji, część środków przekazujemy na pomoc podopiecznym Fundacji. Szczegóły na stronie: www.wsparciepostarcie.org.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF