Emisja publiczna funduszu Millennials Venture Capital o wartości ponad 4 mln zł

Millennials VC

Millennials Venture Capital ASI S.A. uruchamia publiczną emisję akcji o wartości 4.286.000 zł. – to pierwsza w Polsce kampania crowdfundingowa Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej o strategii Venture Capital.

Zebrane środki posłużą do zakupu udziałów w minimum 3 kolejnych spółkach portfelowych. Cześć środków Millennials przeznaczy na innowacyjny projekt z branży kryptowaktywów, do tworzenia którego już zaprosił topowe kancelarie prawne i zagranicznych partnerów z Polski, Estonii i Luksemburga.

Millennials_VC_misja
Źródło: Millennials VC

Pierwszy VC dedykowany dla Milenialsów zamierza ubiegać się o notowanie wszystkich akcji na rynku alternatywnym NewConnect jeszcze w tym roku. Emisja zakończy się 14 lipca lub wcześniej, jeżeli inwestorzy wyczerpią pulę dostępnych akcji przed czasem. W emisji mogą wziąć udział inwestorzy, którzy zdecydują się na inwestycję minimum 10 tys. zł. Fundusz idzie po kwotę 4.286.000 zł emitując akcje stanowiące 16,05% w kapitale zakładowym. Cena jednej akcji to 1,00zł

Millennials_VC
Źródło; Millennials VC

Model biznesowy funduszu zakłada wypłacanie inwestorom 20% zysków netto w formie dywidendy, oraz reinwestowanie 80% zysków w zakupy kolejnych technologicznych spółek portfelowych. Zysk netto fundusz będzie realizował z udanych wyjść z inwestycji oraz z działalności operacyjnej polegającej na akcelerowaniu spółek portfelowych.

Millennials_VC_akcelerator
Źródło: Millennials VC

Millennials inwestuje w spółki technologiczne o wysokim potencjalne zysku i wysokim ryzyku. Podpisał już umowy przedinwestycyjne z 2 nowymi podmiotami: wśród nich spółka Self Learning Solutions oraz Buylando.io, a kolejne 2 nowe spółki znajdują się na zaawansowanym etapie due-diligence. Millennials selekcjonuje spółki technologiczne, które najlepiej poradziły sobie w dobie pandemii COVID-19 i odpowiadają na potrzebę digitalizacji i cyfryzacji. Zgodnie ze strategią funduszu portfel spółek docelowo składać się będzie z minimum 10 pozycji portfelowych reprezentujących nowoczesne i przełomowe sektory takie jak: FinTECH, MarTECH, EdTECH, EnergyTECH, MedTECH, E-Commerce, AI jak również zupełnie nowy, globalny sektor kryptoaktywów.

Emisja funduszu skierowana jest głównie do przedstawicieli Pokolenia Y – Milenialsów, czyli osób pomiędzy 26, a 40 rokiem życia, których w samej Polsce jest ponad 8 milionów. Milenialsi dobrze odnajdują się na rynku pracy i osiągają wysokie zarobki, pozwalające na generowanie nadwyżek finansowych. Fundusz prowadzony jest przez doświadczony zespół ekspertów związanych od 15 lat z rynkiem kapitałowym. Prezesem Millennials Venture Capital jest Bartosz Mazurek, który uczestniczył w budowie wielu spółek z rynku kapitałowego takich jak: Szkoła Inwestowania, Crowdway, Prosper Capital Dom Maklerski, czy Prosper Capital Advisors. Wiceprezesem Funduszu jest Andrzej Dyngosz, doświadczony ekspert finansowy i inwestor giełdowy, który zdobywał doświadczenie jako doradca biznesowy dla globalnych korporacji, m.in. Toshiba, Nordea, Yum Brands etc.

Bartosz-MazurekOdpowiadamy na potrzeby inwestycyjne Milenialsów – inwestujemy w sposób mądry i odpowiedzialny społecznie w projekty o podwyższonym ryzyku, ale i o potencjalnej wysokiej stopie zwrotu. Dajemy inwestorom możliwość uczestniczenia w tym modelu biznesowym skupiającym się na spółkach wzrostowych, generujących przychody na rynku zaawansowanych technologii dywersyfikując zainwestowane oszczędności Inwestorów. Nasza społeczność, do której sam należę, ma bardzo wysokie wymagania dotyczące każdej dziedziny życia, także inwestowania. Dlatego stworzyliśmy fundusz, który łączy kapitał, wiedzę i doświadczenie, aby uwolnić potencjał inwestycyjny Milenialsów. Również jako pierwsi w Polsce budujemy 10’osobową Radę Naukową Millennials odpowiadającą za TOP10 technologicznych branż i sektorów gospodarki cyfrowej, która będzie wspierać Zarząd i Radę Nadzorczą w strategii „disrupt & create”

Bartosz Mazurek, prezes zarządu  ASI S.A.

Andrzej-DyngoszSzalejąca pandemia przyśpieszyła trend „digitalizacji wszystkiego. Spółki, które posiadają model biznesowy wpisujący się w ten trend będą największymi beneficjentami obecnej dekady. Jednocześnie fundusze, które są w stanie wytypować founderów stojących na czele przełomowych technologii osiągną stopy zwrotu daleko przekraczające możliwości indywidualnych inwestorów. Jeśli dodamy do tego napływ pieniędzy jakiego doświadcza w ostatnich 2 latach sektor VC, zauważymy, że doświadczenie i kompetencje zarządzających VC są obecnie bardzo pożądane przez inwestorów na całym świecie

Andrzej Dyngosz, wiceprezes zarządu Millennials Venture Capital ASI S.A.

Obecnie fundusz posiada 4 spółki portfelowe. Udziały w dwóch z nich wkrótce zostaną sprzedane po kilkuletnim okresie inwestycji i akceleracji spółek. Docelowo fundusz będzie inwestował do 2 mln € w spółkę portfelową w okresie jej akceleracji, czyli budowania wartości przed kolejną zagraniczną rundą finansowania. Emisja prowadzona jest przez stronę akcje.millennials.vc, zapraszamy do zapoznania się ze strategią Millennials Venture Capital.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Freya Capital – nowy fundusz inwestycyjny w Polsce!

Freya Capital

Freya Capital to fundusz Venture Capital, którego celem jest wsparcie inwestycyjne firm na wczesnym etapie rozwoju. Fundusz został wyłoniony w najnowszej edycji programu PFR Starter. Jego całkowita kapitalizacja wynosi ok. 64 mln zł.

Freya CapitalFreya Capital zamierza inwestować w przedsiębiorstwa na wczesnym etapie rozwoju (seed / early stage), prowadzące działalność w Europie, o dużym potencjale wzrostu oraz z planami ekspansji na rynki międzynarodowe. W ramach współpracy, fundusz będzie wspierał przedsiębiorstwa zarówno merytorycznie, jak i biznesowo, korzystając przy tym z wiedzy swoich partnerów.

Fundusz Freya Capital został powołany przez zespół doświadczonych przedsiębiorców – Huberta Anyżewskiego, Zbigniewa Barwicza, Jana Grochowicza, Michała Lewandowskiego, którzy przed utworzeniem Freya Capital założyli, rozwinęli i sprzedali w sumie ponad 10 spółek. Ich łączna wartość przekroczyła 800 mln zł.

Założyciele funduszu przeprowadzili również lub uczestniczyli przy ponad 100 różnego rodzaju transakcjach – od finansowania zalążkowego seed, przez późniejsze rundy finansowania, aż do wyjść z inwestycji o łącznej wartości ponad 3,7 mld zł. Dzięki temu, Partnerzy Zarządzający Freya Capital posiadają szerokie, międzynarodowe doświadczenie w obszarze prowadzenia biznesu oraz rozwoju różnych firm, w tym także startupów. W swoich dotychczasowych karierach brali oni udział w każdym z istotnych etapów rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw – zarówno w Polsce, jak i za granicą – jako inwestorzy, doradcy oraz menedżerowie. W wyniku połączenia tych doświadczeń i współpracy z wieloma międzynarodowymi podmiotami
(w szczególności z Europy, Kanady, USA i Azji), Freya Capital oferuje swoim partnerom nie tylko zaangażowanie kapitałowe, ale również kompleksowe wsparcie produktowe, biznesowe i operacyjne.

Zbigniew BarwiczFreya Capital powstała, aby wesprzeć młode, polskie firmy nie tylko finansowo, ale i merytorycznie, oferując im tzw. pakiet smart money. Twórcy start-upów są ekspertami przede wszystkim w zakresie oferowanych przez siebie produktów lub usług, a często nie w obszarze rozwoju firmy. My im w tym pomożemy – kontynuując i rozwijając zresztą to, co robimy od ponad 25 lat. Każdy z założycieli Freya Capital ma doświadczenie w budowaniu własnych przedsiębiorstw oraz w pracy z krajowymi i międzynarodowymi projektami biznesowymi. Znamy i rozumiemy otoczenie rynkowe, dzięki temu wiemy, jak odpowiednio przygotować biznes do skalowania oraz pozyskania kolejnych rund finansowania. Naszym długoterminowym celem jest wsparcie około 25 firm. Na rozwój jednego projektu możemy przeznaczyć do 4 mln złotych. Przy większych przedsięwzięciach nie wykluczamy także koinwestycii z innymi funduszami.

Zbigniew Barwicz, Współzałożyciel i Partner Zarządzający Freya Capital

Całkowita kapitalizacja funduszu, który działa w ramach programu PFR Starter, to 64 mln zł. Na rozwój swojej działalności Freya Capital uzyskała maksymalną pulę środków, jakie przyznaje PFR Ventures jednemu podmiotowi.


Źródło: Freya Capital

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cateringoo nabiera rozpędu. Firma pozyskała 2 mln zł i rusza na podbój Polski

Cateringoo_platforma dofiansowanie

Cateringoo odmienia sposób, w jaki firmy zamawiają catering na spotkania biznesowe. Choć start-up działa niespełna od dwóch lat, ma już na koncie sporo sukcesów. Właśnie zamknął rundę inwestycyjną na 2 mln zł od funduszu KnowledgeHub, uruchomił nową wersję swojej platformy online i szykuje się na podbój kolejnych polskich miast. Natalia Myszkowska, założycielka Caterinoo jest laureatką 9.edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Cateringoo działa na zasadzie marketplace’u, łącząc firmy cateringowe z klientem biznesowym. Ułatwia pracę recepcjonistek, asystentek, specjalistów ds. marketingu czy pracowników działu HR, czyli osób odpowiedzialnych za catering na spotkaniach w firmach. Platforma online pozwala na szybkie porównanie ofert wielu dostawców i zamówienie cateringu przez internet. Skraca ten obowiązek do kilku minut, gwarantuje przejrzystość cen, które są takie same jak bezpośrednio u dostawcy i pozwala na pełną kontrolę procesu. Zapewnia też jakość cateringu, bo wszyscy dostawcy są starannie weryfikowani.

Firma powstała półtora roku temu, a latem 2019 roku połączyła się z konkurencyjnym start-upem Caterfly, spółką z portfolio Daftcode. Dobre wyniki i stabilny rozwój Cateringoo sprawiły, że  szybko wzbudziło zainteresowanie inwestorów, w efekcie czego niedawno zamknęło pierwszą rundę inwestycyjną. Od funduszu KnowledgeHub firma pozyskała 2 miliony złotych na umocnienie swojej pozycji w Warszawie oraz na wyjście ze swoją ofertą do kolejnych miast – Wrocławia i Krakowa – gdzie już rozbudowuje zespoły sprzedażowe. Środki od inwestora Cateringoo przeznaczy również na promocję i rozbudowę platformy.

Nie chcemy, by nasi klienci marnowali czas na wyszukiwanie i porównywanie dostawców cateringu. Zrobiliśmy to za nich. Przygotowaliśmy również ofertę cateringową, która spełnia wymagania biznesu. Nasza platforma ma sprawić, że recepcjonistka zamawiająca catering na spotkanie zrobi to w kilka minut i już o nic nie będzie musiała się martwić. To klienci, którzy mają filie w różnych miastach, skłonili nas do ekspansji poza Warszawę. Odciążamy ich w procesie zamawiania cateringu i kontaktów z dostawcami, a do takiej wygody można się szybko przyzwyczaić.

Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo

Już dziś Cateringoo ma stabilną pozycję w branży cateringu biznesowego i może pochwalić się czterokrotnym wzrostem rok do roku.

Od początku kluczowa jest dla nas profesjonalna obsługa klienta i zapewnienie takiej jakości, by klient do nas wracał. Jesteśmy dumni z tego, że ponad 60% klientów pozyskanych w pierwszych miesiącach nadal korzysta z naszych usług. 

Natalia Myszkowska. 

Jaki był rok 2019 w Cateringoo?

Rośnie też średnia wartość zamówienia, która obecnie wynosi ponad 2000 zł. Rozszerzyliśmy sieć dostawców. Urósł również zespół, który przez niecały rok powiększył się z 3. do 12. osób.

Karol Lasota, COO Cateringoo

W lutym Cateringoo wypuściło kolejną wersję platformy online. Teraz klienci mogą samodzielnie wymieniać pozycje menu na takie, które lepiej im pasują.

 Budując produkt, bardzo uważnie słuchamy sugestii klientów, co widać w kolejnych wersjach naszej platformy. Od momentu wprowadzenia nowych rozwiązań miesięczna częstotliwość zamawiania przez aktywnych klientów wzrosła trzykrotnie.

Szymon Czarnecki, szef zespołu technologicznego w Cateringoo

 

Cieszymy się, że Cateringoo zdecydowało się na połączenie ze start-upem powstającym w Daftcode. Dzięki temu mogliśmy szybciej zrekrutować silny zespół i zbudować prosty w użytkowaniu serwis online do wyszukiwania i zamawiania cateringu. Można w nim wybierać i dostosowywać oferty do potrzeb danej firmy i formatu spotkania, dopełnić wszelkich formalności, takich jak płatności i faktury czy komunikować się z dostawcami. Produkt świetnie odpowiada na potrzeby rynku, a spółka błyskawicznie stała się ważnym graczem w swojej branży, z którego możemy być dumni.

Paweł Seweryn, CEO Daftcode

 

Inwestycja w Cateringoo to nie tylko inwestycja w zaawansowany technologicznie marketplace, ale również w ciekawy i dynamicznie rosnący rynek, który już teraz wart jest w samej Europie ponad 15 miliardów euro. Firma bardzo szybko się rozwija, ma świetny zespół i mam nadzieję, że nasze środki pomogą jej zrealizować ambitne cele.

Krzysztof Dębowski, Co-Managing Partner KnowledgeHub

Wśród stałych klientów Cateringoo są wymagające firmy, które regularnie zamawiają catering na spotkania biznesowe. Możemy tu wymienić dużych graczy, takich jak The Boston Consulting Group, czy Allen Overy, ale także polskie firmy technologiczne, na przykład znany globalnie Booksy, czy rosnący w siłę Packhelp. Szybki wzrost firmy zaowocował nagrodą dla założycielki Cateringoo, Natalii Myszkowskiej, która w 2019 roku została wyróżniona w konkursie 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fundusz wspierający Facebooka, Netflixa VICE Media oraz Spotify inwestuje w Grupę Pracuj

W dniu 28 czerwca 2017 roku międzynarodowa firma inwestycyjna TCV i właściciele Grupy Pracuj podpisali umowę inwestycyjną, na mocy której TCV obejmie mniejszościowy pakiet udziałów i wesprze rozwój Grupy Pracuj.

Grupa Pracuj to wiodący dostawca rozwiązań wspomagających firmy w rekrutacji, utrzymaniu i rozwoju pracowników w Europie.Jest właścicielem Pracuj.pl w Polsce oraz Rabota.ua na Ukrainie. Firma oferuje również rozwiązania technologiczne w modelu SaaS wspierające prowadzenie skutecznej rekrutacji i usprawniające komunikację oraz procesy HR w firmach. Grupa Pracuj została wielokrotnie wybrana w rankingu AON Hewitt jako „Najlepszy Pracodawca”

„Grupa Pracuj to doskonały przykład celu inwestycyjnego, jakich szuka TCV. Przemysław Gacek założył i rozwinął firmę aż do lidera rynkowego w Europie Centralnej. To pokazuje niesamowity potencjał Grupy Pracuj na przyszłość. Niecierpliwie czekamy, by rozpocząć współpracę z założycielami i zarządem Grupy w celu wspierania rozwoju jej perspektywicznych rozwiązań dla rynku HR. Bardzo też cieszymy się, że będziemy mieli okazję współpracować z tak wybitnym zespołem menedżerskim tutaj w Polsce” – zaznaczył John Doran, partner w TCV.

TCV finansuje kapitałowo prywatne i publiczne firmy technologiczne w USA, Europie i na świecie. To pierwsza inwestycja TCV w Polsce. W wyniku umowy, do rady nadzorczej Grupy Pracuj dołączą John Doran i David Yuan, partnerzy w TCV.

„Nasza kultura organizacyjna nastawiona jest na ciągłe uczenie się, dlatego szukaliśmy inwestora, który wniesie do spółki przede wszystkim inspirację i wiedzę. TCV doskonale pasuje do tych założeń – inwestuje długoterminowo w spółki technologiczne takie jak nasza, budując trwałe partnerstwa. Współpraca z TCV wesprze nasz dotychczasowy rozwój – wiedza i wieloletnie doświadczenie inwestora w sektorze technologicznym ułatwią dalszy wzrost naszych głównych biznesów i rozwiązań SaaS, które rozwijamy” – mówi Przemysław Gacek, prezes zarządu Grupy.

Dla grupy TVC, która do tej pory zainwestowała ponad 9 miliardów dolarów w takie firmy jak Facebook, Netflix, Spotify, VICE Media, Rent the Runway, Believe czy Payoneer jest to pierwsza inwestycja w Polski rynek.

::

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF