...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wreszcie podniesiony limit na nieodpłatne przekazywanie upominków!

Limity_promocji

Branża upominków reklamowych ma powód do świętowania! 1. stycznia br. wreszcie zmieniły się przepisy na nieodpłatne przekazywanie upominków bez prowadzenia ewidencji, podnoszące limit z 10 zł na 20 zł. To przełomowy krok, który nadal co prawda jest niewystarczający, ale pierwszy raz od dawna ta arcyważna dla całej branży sprawa drgnęła z inicjatywy rządzących.

Nowy rok przyniósł bardzo pozytywne zmiany, które mogą być jaskółką kolejnych, pomyślnych dla branży reklamowej modyfikacji ustawy o VAT. PIAP od dawna lobbuje na rzecz zmiany prawa w kwestii podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków. Izba od lat przekonuje do swoich racji polityków odpowiedzialnych za rozwój gospodarki oraz pokrewne podmioty gospodarcze, które wspólnie z PIAP podkreślały długofalowe i wieloaspektowe, pozytywne skutki proklamowanych zmian.

Zmianie uległ art. 7 ust. 4. ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim obecnie przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary w dwóch wariantach limitów cenowych. W pierwszym przypadku są prezenty o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. W drugim wariancie mowa o prezentach, których przekazania nie ujęto w ewidencji, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia – jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł. Przed 1. stycznia br. ten limit wynosił 10 zł. W związku z tym, nieodpłatne przekazanie prezentu będzie podlegać opodatkowaniu VAT w przypadku prezentów o wartości przekraczającej 100 zł oraz prezentów o wartości powyżej 20 zł, ale nieprzekraczającej 100 zł, gdy nie jest prowadzona ewidencja osób obdarowanych.

Podniesienie limitu na nieodpłatne przekazywanie upominku bez prowadzenia ewidencji ułatwi proces przekazywania prezentów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie tą formą promocji. PIAP ocenia ten ruch jako próbę sprawdzenia przez ustawodawcę pozytywnych następstw decyzji dla skarbu Państwa. Izba zapowiada dalsze kroki proklamujące korzyści z tej linii zmian, mając nadzieję, że przysłużą się one zarówno gospodarce, jak i dostawcom upominków reklamowych oraz klientom końcowym.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 180 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.


Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Potrzeba matką wynalazków, czyli o gadżetach reklamowych w dobie koronawirusa

Nagły wybuch pandemii spowodował prawdziwą rewolucję: z dnia na dzień przestaliśmy uczestniczyć w konferencjach, koncertach, festiwalach, szkoleniach czy imprezach targowych. Sporo już napisano na temat tego, jak wspomniana sytuacja wpłynęła na branżę MICE. Co jednak z branżą artykułów reklamowych? Jak radzą sobie dystrybutorzy, dostawcy czy producenci gadżetów, kiedy nie odbywają się żadne eventy i wydarzenia? Na jakie obszary kierunkują swoje działania?

Od potrzeby do biznesu

Według wyników badań przeprowadzonych przez PIAP ponad 90% firm z rynku reklamowego odnotowało w marcu spadki obrotów. Zahamowanie wszelkiego rodzaju imprez pociągnęło za sobą wstrzymanie produkcji gadżetów i materiałów reklamowych, które zwykle towarzyszyły eventom. W tej sytuacji można albo rozłożyć ręce i czekać aż wróci zapotrzebowanie na smycze, kubki, antystresy czy inne popularne artykuły promocyjne albo spróbować jakoś zaadaptować się do nowych warunków, co też uczyniło większość firm z tego sektora, uruchamiając produkcję lub sprzedaż maseczek i wszystkich innych materiałów służących ograniczeniu pandemii.

Ale to był dopiero początek!

Oprócz maseczek ochronnych (Ba! Całej ich gamy – od tych jednorazowych po wielokrotnego użytku, jedno, dwu i wielowarstwowych, z certyfikatem i bez, aż w końcu te z indywidualnym nadrukiem!) w ofercie firm z sektora gadżetów reklamowych pojawiły się (albo raczej wyszły na światło dzienne) specjalnie linie produktów ‘BeSafe’, czyli wspomniane maseczki, ale też przyłbice ochronne, rękawiczki jednorazowe, środki do dezynfekcji i żele antybakteryjne.

Część z tych produktów z pewnością na stałe wejdzie już do kanonu gadżetów reklamowych. A ponieważ od niespełna miesiąca, decyzją rządu w ramach IV etapu odmrażania gospodarki, możemy już organizować wydarzenia, póki co do 150 osób (oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa), należy się spodziewać, że przybędzie nam jeszcze nowości i wynalazków z kategorii „artykuły higieniczne i BHP”.

 

Gadżety pierwszej potrzeby

Przy organizacji wydarzeń, event managerowie muszą postępować teraz zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju z Głównym Inspektorem Sanitarnym dla organizatorów spotkań biznesowych, szkoleń, konferencji i kongresów w trakcie epidemii SARS-CoV-2., które regulują zasady zapewnienia bezpieczeństwa w miejscu realizacji wydarzenia oraz zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom, pracownikom obsługi, dostawcom itp. Co to oznacza w praktyce? A no np. to, że należy zapewnić w miejscu realizacji spotkania odpowiednią liczbę dozowników z płynem czy też obowiązkowe stosowanie przez uczestników / pracowników obsługi / dostawców wydarzenia środków ochrony osobistej – maseczek / przyłbic i jednorazowych rękawiczek.

Te wytyczne niejako wskazują, na które artykuły będzie zatem największy popyt.
Firmy z sektora artykułów promocyjnych stale poszerzają swoją ofertę, np. w zakresie środków do dezynfekcji mamy już nie tylko żele czy chusteczki antybakteryjne do indywidualnego użytku (które świetnie posłużą jako gadżet z logo firmy wydawany na recepcji powitalnej), ale też specjalne stojaki na dozowniki do dezynfekcji rąk, które w połączeniu z możliwością umieszczenia na nich dodatkowych treści reklamowych staną się ‘must have’ każdego eventu.

 

Z kolei z wytyczną zachowania fizycznej odległości między uczestnikami min. 2 metry świetnie poradził sobie Burger King, zmieniając wygląd swojego najpopularniejszego gadżetu – papierowych koron. Zostały znacznie zwiększone, aby przypominać klientom o zachowaniu bezpiecznej odległości od innych osób.

Źródło: https://haps.pl/Haps/7,173951,25979091,burger-king-powieksza-slynne-papierowe-korony-maja-przypominac.html, Facebook / BurgerKing.Deutschland

 

Czy tego typu gadżety zagoszczą też w branży eventowej i będą rozdawane uczestnikom spotkań? – czas (i finezja organizatorów) pokaże! Ale trzeba przyznać, że kryzys zdecydowanie pobudza kreatywność!

A jakie inne gadżety będą ‘królować’ w tym specyficznym czasie?

 

Gadżety na miarę naszych czasów

Wbrew pozorom wynalazków i nowinek jest stosunkowo niewiele, wiele natomiast produktów przeżywa swoją drugą młodość.

Które produkty mają więc szansę stać się HITAMI sprzedażowymi (naturalnie oprócz wspomnianych wyżej maseczek, żeli, chusteczek bakteryjnych itp.)?

Poniżej przedstawiamy nasze typy:

  1. Buff – zwany też kominem czy po prostu – chustą wielofunkcyjną. Obecnie reklamowany głównie jako chusta OCHRONNA, zastępująca MASKĘ.
  2. Długopisy antybakteryjne – wykonane ze specjalnego tworzywa z dodatkiem antybakteryjnym sprawiają, że możemy pisać bez obawy o swoje zdrowie.
  3. Wizytówki / ulotki z powłoką przeciwbakteryjną i przeciwwirusową – wszystko dzięki antybakteryjnemu i antywirusowemu lakierowi dyspersyjnemu Lock 3, który niszczy bakterie, wirusy, grzyby i pleśnie.
  4. Butelki na wodę, kubki termiczne – najlepiej personalizowane imionami uczestników imprezy. Skąd ten wybór? Bo w dobie reżimu sanitarnego wyposażenie pracowników (w ramach bezpiecznego powrotu do pracy) czy uczestników eventu w spersonalizowany kubek/butelkę to nie tylko doskonałe działanie reklamowo – promocyjne, ale także dostosowanie się do obecnej sytuacji i zaleceń bezpieczeństwa.
  5. Sterylizator UV do telefonów z ładowarką bezprzewodową – czyli zestaw 2w1 – nie tylko odkazi (bo, jak ostrzegają mikrobiolodzy, na naszych smartfonach czai się więcej bakterii niż na desce klozetowej!), ale i naładuje Twój telefon (ze względu na koszt – powyżej 100 zł – może być to gadżet typu premium).
  6. A skoro o smartfonach mowa – wszelkie środki i ściereczki do czyszczenia ekranów – nie tak skuteczne jak sterylizator UV, ale z pewnością tańsze!
  7. Na koniec – prawdziwa wisienka na torcie – brelok ochronny MY-KEY-DISTANCE, reklamowany jako niezbędny pomocnik w czasach zwiększonego ryzyka infekcji. Zgodnie z instrukcją, ma być używany w miejscach, z którymi chcemy uniknąć bezpośredniego kontaktu, np. klamki, przyciski w windzie lub w transporcie publicznym.

 

Lista nie jest oczywiście zamknięta, wszak branża ta udowodniła nam już, że jest kreatywna i szybko adaptuje się do nowych okoliczności, dopasowując swoją ofertę produktową do aktualnych wymagań oraz potrzeb klientów.

Jedno jest pewne – branża gadżeciarska nie raz nas jeszcze zaskoczy! I oby tak dalej!

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Najlepsze gadżety na czas kwarantanny

najlepsze gadżety na czas kwarantanny

Epidemia COVID19 oraz związany z nią przymus kwarantanny mocno zaburzyły codzienne funkcjonowanie wielu osób. Nuda, trudności w organizacji pracy oraz brak poczucia celowości działań to często wymieniane niedogodności związane z zamknięciem w domu. W poniższym artykule przedstawiamy przegląd gadżetów, które pozwolą nam wprowadzić namiastkę normalności do codziennego funkcjonowania w czasie domowej izolacji. Dzięki nim nauczymy się lepiej zarządzać czasem, zwiększymy wydajność swojej pracy podczas permanentnego Home Office, ale także odprężymy się przy najwyższej jakości rozrywce lub nawet rozwiniemy swoje zainteresowania.

Według danych udostępnionych na serwisie Statista.com, do czasu wybuchu pandemii, przewidywania co do sprzedaży gadżetów technologicznych napawały optymizmem. W 2020 roku globalna wartość obrotu akcesoriami do smartfonów miała wynieść aż 77 miliardów dolarów. Sprzedaż tzw. wereables przyniosłaby producentom 25 miliardów dolarów zysku, inteligentne głośniki oraz zestawy VR wygenerować miały zaś dochód o łącznej wartości 16 miliardów USD.

Jak obecna sytuacja wpłynie na rynek produkcji i sprzedaży sprzętu technologicznego?

Nic nie jest pewne. Z jednej strony pozostawanie w domu może przyczynić się do zwiększenia częstotliwości korzystania z różnego rodzaju gadżetów. Z drugiej strony pojawia się pytanie, czy społeczna izolacja i związane z nią przestoje w działaniu przemysłu nie wpłyną negatywnie na podaż tego typu produktów. Zbliżająca się recesja może równie negatywnie wpłynąć na popyt, ze względu na znaczną redukcję konsumpcji. 

Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Fintek.pl

Inteligentny dom

Podręczny asystent domowy to jeden z gadżetów, który powinien znaleźć się w mieszkaniu każdego entuzjasty nowinek technologicznych. Google Home Mini to nowa, mniejsza wersja głośnika Google Home, który będzie Ci asystować w każdej, domowej czynności. Głośnik odpowie na wszystkie zadane pytania, dzięki czemu nie będziesz musiał sięgać po telefon czy komputer, a jego prosty, nowoczesny design dopasuje się do wystroju każdego wnętrza.

Smartwatch to także jeden z klasycznych gadżetów, który powinien posiadać każdy freak technologicznych nowości czy specjalista z sektora fintech/ecommerce. Inteligentne zegarki oferują zarówno giganci, m.in. Samsung, Apple, Huawei czy Xiaomi jak i mniejsze marki takie jak Garmin, czy Garett. Funkcje smartwatcha to między innymi odbieranie wiadomości, tworzenie i przeprowadzanie treningu fizycznego czy monitoring snu.

prognoza wartości rynku akcesoriów elektronicznych
Źródło: Fintek

Dla fanów gier i kinomaniaków

Fani gamingu spędzają długie godziny przed konsolą nie tylko podczas kwarantanny. W osiąganiu kolejnych leveli w ulubionej grze mogą jednak przeszkodzić inni domownicy korzystający z telewizora bądź konsoli. Warto wtedy zaopatrzyć się w jej przenośną wersję. Najpopularniejsze z nich to te od Nintendo.

Kwarantanna to także idealny czas na wzniesienie kina domowego na wyższy poziom. Warto zainwestować w projektor lub rzutnik, których ogromny wybór znajdziemy u takich producentów jak rzutniki.com czy projektory.pro. Odpowiedni sprzęt pozwoli nam na jeszcze lepszy odbiór treści wideo niż ekran komputera czy TV, dzięki czemu tęsknota za kinowymi seansami zmniejszy się choć odrobinę.

Gdy już podłączymy nasz rzutnik i zamierzamy odbyć kolejny, kilkugodzinny seans z Netflixem, warto pamiętać o naszym wzroku, który jest narażony zwłaszcza teraz kiedy większość wolnego czasu spędzamy przed szklanym ekranem. Pomocne mogą okazać się horyzontalne okulary pryzmatyczne, dzięki którym możemy oglądać telewizję oraz czytać w pozycji leżącej.

Porządny home office

Każdy, kto pracuje teraz z domu, wie jak ważne jest zachowanie odpowiedniego porządku na stanowisku pracy. Sterty dokumentów, laptop, telefon — w domowych warunkach łatwo o irytację z powodu nieporządku. Jednym z najczęstszych wypadków, jakie zdarzają nam się przy pracy, jest zalanie sprzętu bądź ważnych dokumentów. Pomocna może okazać się inteligentna butelka termiczna B-Life Smart, przeznaczona zarówno do ciepłych, jak i zimnych napojów. Butelka, oprócz szczelnego przechowywania napojów, posiada również funkcje takie jak wskazywanie temperatury napoju czy przypomnienie o spożywaniu płynów.

Rozmowy wideo ułatwić może zastosowanie poręcznych uchwytów i stojaków na szyję. Dzięki umieszczeniu telefonu w lekkim, poręcznym uchwycie możemy przemieszczać się po domu ze smartfonem bez używania rąk. Takie rozwiązania oferuje m.in. 4kom.pl.

Pomyśleć o takim zakupie powinni również pracodawcy. Pracownicy obdarowani tego typu pomocami będą wykonywać swoją pracę w dużo bardziej komfortowych warunkach, co pozwoli im podnieść poziom jej efektywności.

Praca w trybie home office to dla wielu osób duże wyzwanie. Niedogodności takie jak spadek produktywności czy kłopoty z organizacją pracy to obecnie dla prawie każdego z nas chleb powszedni. Gadżety pomagające w utrzymaniu wokół siebie porządku czy ułatwiające swobodne komunikowanie się to naprawdę świetny pomysł dla każdego.

Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Fintek.pl

Czas na nowe pasje

Trwająca kwarantanna to także idealny czas na rozwijanie nowych zainteresowań i próbowanie nowych rzeczy. W czasie trwającej pandemii modne stało się prowadzenie transmisji live z różnych zakątków miast Polski. Dzięki dronom możemy sprawdzać i kontrolować ilość pieszych poruszających się po ulicach. W sieci krąży również wiele nagrań artystów, którzy urządzają domowe koncerty na balkonach i tarasach, a to wszystko dzięki dronom. Najlepsze propozycje znajdziesz na megadron.pl i drony.net.

Tablety graficzne to kolejny, podręczny gadżet, który z powodzeniem może zastąpić komputer stacjonarny bądź laptop. Dzięki niemu możemy rozwijać swoje umiejętności rysownicze nawet w pozycji leżącej. Dla fanów pisarstwa polecamy wypróbowanie writing prompts, czyli narzędzi ułatwiających zaplanowanie układu treści i fabuły w pisanej powieści. Praktyczne wskazówki pomogą w odpowiednim rozmieszczeniu poszczególnych treści, bez zbędnego “lania wody” i powtórzeń.


Źródło: informacja prasowa Fintek

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Firmy inwestują w zadowolenie klientów

Gadżety reklamowe to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Dowodzą tego analizy branżowe, dzięki którym można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania tą formą promocji. Według badania „Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy” PIAP, artykuły promocyjne znajdują się na drugim miejscu najskuteczniejszych i jednocześnie najtańszych nośników informacji o firmie. Ponad 70% ankietowanych zapytanych o to, czy jest to efektywny sposób na wzbudzenie zainteresowania marką, odpowiedziało twierdząco. Ponad 80% przyznało, że wykorzystuje gadżety reklamowe w celu kształtowania wizerunku swojego przedsiębiorstwa. -„Wykorzystanie gadżetów reklamowych w promocji firmy staje się standardem prowadzenia działań marketingowych zarówno w małych jak i dużych przedsiębiorstwach. Z roku na rok odnotowujemy coraz większą ilość zamówień. Polacy idą za przykładem Amerykanów i inwestują w zadowolenie swoich klientów. Nasi przedsiębiorcy zaczynają rozumieć, że nieodłącznym elementem dobrego wizerunku jest dbanie o relacje ze swoimi zleceniodawcami” – mówi Michał Maciejewski, Prezes Zarządu, Reklamowe24.

 

Cechy dobrego gadżetu reklamowego

Trafione produkty reklamowe powinny być dobre jakościowo, atrakcyjne wizualnie i korzystne cenowo dla firm, które w nie inwestują. Właśnie te trzy cechy są najważniejsze dla przedsiębiorców, którzy decydują się na zakup gadżetów reklamowych. Ponad 68% osób biorących udział w badaniu PIAP, na pierwszym miejscu postawiło jakość, 65% wygląd, a 63% cenę gadżetów (były to pytania wielokrotnego wyboru). Te atuty są ważne także z punktu widzenia konsumentów, co potwierdzają badania z 2016 roku przeprowadzone przez Advertising Speciality Institute pt. „A cost analysis of promotional products versus other advertising media” . Dla obywateli Stanów Zjednoczonych oraz kilku największych miast świata, najważniejsza jest  użyteczność produktów reklamowych. Praktyczne zastosowanie gadżetów doceniają zwłaszcza mieszkańcy Meksyku (87%), Kanady (82%) oraz Madrytu (80%). Warto zaznaczyć, że spośród 9 krajów, w których przeprowadzono badanie, w żadnym ten współczynnik nie spadł poniżej 70%.

– Badania potwierdzają to, co od dawna podkreślamy – gadżet reklamowy powinien być przydatny i estetyczny. Najlepsze upominki to te, które są wykorzystywane przez klientów. Sam akt podarowania czegoś wzbudza pozytywne emocje, jednak aby efekt utrzymał się dłużej, a firma była odebrana pozytywnie, trzeba zwrócić uwagę także na przedmiot, który jest wręczany. Co więcej, podarowanie klientowi ładnego produktu, który nie posiada wartości praktycznej nie tylko nie wzbudzi dobrej reakcji, a może wręcz zaszkodzić wizerunkowi przedsiębiorstwa – dodaje Michał Maciejewski.

 

Ulubione prezenty firmowe

W styczniu 2016 roku portal Statista opublikował materiał na temat tego, jakie gadżety promocyjne są najpopularniejsze w Stanach Zjednoczonych. Ankietowani zostali zapytani o to, jakie posiadają produkty reklamowe. Najwięcej odpowiedzi dotyczyło odzieży oraz wyrobów tekstylnych, za nimi znalazły się produkty związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem oraz kalendarze – dwie ostatnie kategorie otrzymały ok. 30% procent głosów.  Czy konsumenci rzeczywiście najbardziej lubią dostawać t-shirty, torby i kurtki z logo firm? Według danych zgromadzonych przez Advertising Speciality Institute najlepsze wrażenie na Amerykanach robią torby i czapki reklamowe, zaraz za nimi znajdują się artykuły piśmiennicze, a dopiero później odzież reklamowa. Z kolei polscy przedsiębiorcy najczęściej inwestują w artykuły piśmiennicze (63%), kalendarze (61%) i artykuły biurowe (54%).

Warto zastanowić się nad tym, co dzieje się z gadżetami reklamowymi, które trafiają do klientów. Według Advertising Speciality Institute, konsumenci najczęściej przekazują upominki bliskim i znajomym. Dzięki temu firma uzyskuje większy rozgłos, a przedmioty trafiają do osób, które z nich korzystają. W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Londynie ponad 60% ankietowanych odpowiedziało, że wręcza otrzymane produkty komuś innemu.

– Podczas wyboru gadżetów trzeba się zastanowić nad ich przeznaczeniem. Praktyczne produkty często są przekazywane bliskim, co poszerza krąg odbiorców reklamy. Ważne jest określenie grupy docelowej, do której trafią gadżety. Jeśli klientami są w większości firmy z branży parentingowej, warto wybrać upominki dla dzieci, jeżeli natomiast chcemy obdarować duże korporacje, lepsze będą gadżety biurowe – podsumowuje Michał Maciejewski.

::

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF