Esportowe inwestycje w marcu. Ponad 200 milionów dolarów kapitału dla ekosystemu esportu

esportowe inwestycje

W marcu 2021 roku The Esports Observer śledził 23 inwestycje pozyskane przez firmy zajmujące się esportem. Ujawnione inwestycje wyniosły 233 mln USD, co daje łączną sumę ujawnionych inwestycji w 2021 r. Do 1,9 mld USD

Oprócz kilku znaczących inwestycji, w tym rund finansowania za ponad 50 mln USD Overwolfa i 40 mln rund Envy Gaming z serii C, kilku transakcji w ramach oferty prywatnej firm esportowych notowanych na Toronto Stock Exchange Venture Exchange oraz wielu inwestycji początkowych, które w ciągu miesiąca zostały sfinalizowane. Super League Gaming jest w trakcie nabywania platformy technologicznej transmisji na żywo Mobcrush za kwotę transakcji, która prawdopodobnie przekroczy 60 mln USD, a Microsoft prowadzi rozmowy, aby nabyć platformę do czatu głosowego i społecznościowego Discord za ponad 10 miliardów dolarów. Nie wszystkie warunki finansowe  zostały ujawnione dla wszystkich transakcji wyróżnionych w tym artykule. 

Overwolf zbiera ponad 50 milionów dolarów dofinansowania

Platforma do projektowania aplikacji oraz gier Overwolf zebrała rundę finansowania Serii C o wartości 52,5 mln USD, której współprowadzą Griffin Gaming Partners i Insight Partners, przy udziale innych inwestorów, w tym Ubisoft, Warner Music Group, inwestorka Immortals Gaming Club – Meg Whitman, współzałożyciel Gen.G Kevin Chou i obecni inwestorzy Marker, Intel Capital i Liberty Media.

Firma Overwolf z Tel Awiwu ujawniła, że zamierza wykorzystać te fundusze, aby „zwiększyć siłę ognia przeznaczoną na tworzenie usług dla twórców oraz stworzyć więcej możliwości i pojazdów do inwestowania w społeczność twórców gier i we współpracy z nimi”.

Envy Gaming zabezpiecza fundusze od publicznej telewizji telewizyjnej

Organizacja esportowa z siedzibą w Dallas, Envy Gaming, zebrała rundę inwestycyjną Serii C o wartości 40 milionów dolarów, prowadzoną przez firmę nadawczą Gray Television, notowaną na amerykańskiej giełdzie nowojorskiej (NYSE). Jako główny inwestor, Gray Television przeznaczył 28,5 mln USD.

Gray Television dołącza do grupy właścicielskiej Envy Gaming, w skład której wchodzą były zawodowy gracz Call of Duty i założyciel Envy Gaming Mike Rufail, muzyk Austin Richard „Post Malone” Post, właściciel mniejszości Texas Rangers Ken Hersh oraz kilka rodzin z Teksasu i inwestorów krajowych.

Deweloper PUBG inwestuje w Nodwin Gaming z Indian Esports

Nodwin Gaming, firma zajmująca się esportem i grami w Indiach, zabezpieczyła inwestycję 22,5 mln USD (1,64 mld INR) od południowokoreańskiego dewelopera i wydawcy gier Krafton Inc., który jest najbardziej znany jako właściciel i wydawca PUBG i PUBG Mobile.

Inwestycja zostanie wykorzystana w celu zwiększenia skali w regionach, w których ma już przyczółek, i rozszerzenia się poza te granice. Regiony te obejmują Azję Południową, Afrykę i Bliski Wschód (z naciskiem na dalszą pracę z Dubaju). Będzie również wykorzystywać fundusze do dalszego budowania infrastruktury i wprowadzania ulepszeń w swojej dotychczasowej działalności oraz wspierania talentów.

Poza zwiększeniem zasięgu w regionach, w których jest już obecna, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Nodwin, Akshat Rathee, powiedział The Esports Observer, że ta inwestycja pozwoli firmie rozważyć stworzenie modeli franczyzowych i stworzenie e-sportu wokół „prawdziwego sportu ”, Takie jak krykiet i piłka nożna w Indiach i innych regionach, w których sport jest bardzo popularny.

Finansowanie dla nowych firm game development

Theorycraft Games, nowa firma tworząca gry założona przez weteranów Riot Games, Bungie, Blizzard i Valve Software, zebrała 37,5 miliona dolarów w rundzie finansowania Serii A prowadzonej przez NetEase. Theorycraft wykorzysta nowy kapitał w rekrutacji, aby zapełnić zespół pracujący nad „grą (PvP) kierowaną przez społeczność, dostępną na wielu platformach”.

Frost Giant Studios zapewniło sobie rundę inwestycyjną o wartości 5 milionów dolarów na dalsze rozwijanie niezależnej gry strategicznej czasu rzeczywistego (RTS). W inwestycji udział wzięli koreański fundusz venture capital Kona Venture Partners, a także Global Founders Capital, współzałożyciel RXBAR Jared Smith i przedsiębiorca zaplecza gier Eden Chen.

Przejęcia game deweloperów

Motorsport Games, deweloper gier wyścigowych, wydawcy i dostawca ekosystemu esportowego, notowany na giełdzie Nasdaq, w pełni przejął Studio397, dewelopera rFactor 2, od Luminis International za 16 milionów dolarów. Oczekuje się, że Studio397 z siedzibą w Holandii zachowa swoją nazwę, markę oraz istniejący zespół ds. Rozwoju i zarządzania po zakończeniu przejęcia. Ponadto Motorsport Games planuje wykorzystać swoje zasoby i wiedzę, aby ulepszyć rFactor 2, między innymi poprzez użycie silnika Unreal Engine firmy Epic Games i nakładanie warstw na dodatkowe komponenty, które Motorsport Games opracowało w ciągu ostatnich dwóch lat.

ByteDance, właściciel aplikacji TikTok i Douyin, przejął Szanghajskiego dewelopera i wydawcę gier Moonton poprzez swoją spółkę zależną NUVERSE zajmującą się grami. Firma, która jest najbardziej znana ze swojej mobilnej gry online dla wielu graczy (MOBA) Mobile Legends, pozostanie niezależnym deweloperem, wykorzystując zasoby ByteDance do ekspansji zagranicznej.

Epic Games, producent Fortnite i Unreal Engine, przejął Tonic Games Group, twórców popularnej gry imprezowej Battle Royale, Fall Guys: Ultimate Knockout. Tonic Games dołącza do innych studiów należących w całości do Epic, w tym Psyonix, dewelopera Rocket League, Chair Entertainment i People Can Fly.

Prywatne inwestycje

Notowany na giełdzie Toronto Stock Exchange (TSXV) Engine Media Holdings zamknął prywatną ofertę na 15 mln USD. Engine Media jest właścicielem kilku zasobów esportowych, gier i wiadomości, w tym platformy do analizy dystrybucji wideo o grach Stream Hatchet, dewelopera gier wyścigowych Eden Games oraz platformy turniejów esportowych UMG. Dyrektor generalny grupy, Louis Schwartz, ujawnił w komunikacie, że nowy kapitał zostanie wykorzystany na inwestycje w spółki zależne firmy i wykorzystanie „licznych możliwości rozwoju, które stoją przed nami”.

GameSquare Esports, notowana na kanadyjskiej giełdzie papierów wartościowych spółka matka agencji Code Red Esports, zakończyła przejęcie kanadyjskiej organizacji esportowej Reciprocity. GameSquare w pełni przejął firmę Reciprocity za kwotę około 14,44 mln CAD (11,57 mln USD).

Notowana na giełdzie Toronto Venture Exchange (TSXV) Real Luck Group, spółka macierzysta platformy zakładów esportowych Luckbox, pozyskała około 17,8 miliona dolarów CAD (14,1 miliona dolarów) w ramach prywatnej oferty. Spółka zamierza wykorzystać wpływy netto z oferty prywatnej na kapitał obrotowy i ogólne cele korporacyjne, takie jak inwestowanie w istniejący zespół i zwiększanie pozyskiwania użytkowników.


Źródło: Esportsobserver.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon Games otwiera Montreal Studio

Amazon Games

Amazon Games ogłosił, że Montreal będzie domem dla nowego studia deweloperskiego gier.

Amazon Games ogłosił, że Montreal będzie domem dla nowego studia deweloperskiego gier. Dołączając do studiów w Seattle, Orange County i San Diego, Amazon Games zatrudnia na różne stanowiska, a także na kluczowe wolne stanowiska w studiu w Montrealu, w tym twórców oprogramowania i artystów gier.

Amazon Games Montreal ma kilku doświadczonych weteranów branży jako szefa produkcji Luca Boucharda, Xaviera Marquisa jako dyrektora kreatywnego, Alexandre Remy jako szefa produktu i Romaina Rimokha jako dyrektora ds. Treści. Rimokh ostatnio pracował z głównym zespołem odpowiedzialnym za taktyczną strzelankę Rainbow Six Siege.

Pierwszym projektem studia będzie gra online dla wielu graczy oparta na nowym IP. Amazon ma obecnie kilka niezapowiedzianych projektów w fazie rozwoju, w tym grę MMO z otwartym światem o nazwie New World, która zostanie wydana w sierpniu 2021 roku.


Źródło: Esportsobserver

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Platige Image SA ogłasza strategię rozwoju na lata 2021-2025

Platige Image SA model biznesowy

Strategia rozwoju Platige Image S.A. na lata 2021-2025 zakłada ewolucję modelu biznesowego Spółki do modelu hybrydowego łączącego działalność w dotychczasowych obszarach usług serwisowych, z rozwojem projektów własnych (IP) w zakresie produkcji gier komputerowych (game development) oraz seriali i filmów (film development) z wykorzystaniem istniejących struktur produkcyjnych oraz uzupełnieniem brakujących kompetencji. Jarosław Sawko i Piotr Sikora, założyciele Platige Image zostali wyróżnieni w 1. i 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Strategia jest odpowiedzią na obserwowany w ostatnim czasie dynamiczny rozwój obszaru gier oraz zmieniające się trendy na rynku produkcji filmowej i serialowej, w tym w szczególności na zmiany wywołane pandemią Covid-19 zarówno w obszarze wewnętrznym (zarządzanie projektami, model pracy), jak też zewnętrznym (zmiany otoczenia rynkowego, trendów popytowych, technologii), w zestawieniu z posiadanymi przez Spółkę zasobami i kompetencjami oraz możliwościami ich efektywnego wykorzystania w nowych warunkach gospodarczych.

W obszarze usług serwisowych kluczową sferą rozwoju będzie animacja 3D. Strategia zakłada dalszy rozwój usług animacyjnych dla szybko rosnącego sektora game development (cinematiki i kontent „in game”), a także pozyskiwanie zleceń produkcyjnych w zakresie projektów serialowych zarówno dla sektora game development jak i na potrzeby platform streamingowych. Planowany jest także dalszy rozwój usług tworzenia efektów specjalnych (VFX) na potrzeby filmów i seriali.

Spółka planuje rozwój usług serwisowych w zakresie tzw. wirtualnej produkcji (virtual set) – obsługę projektów filmowych i reklamowych w zakresie dostarczania kontentu oraz obsługi planów zdjęciowych z wykorzystaniem ekranów LED.

Kontynuowana i rozwijana będzie także działalność w zakresie usług produkcji i postprodukcji reklamowej oraz usług na rzecz sektora broadcast, organizacji eventów oraz sektora entertainment.

Jednym z głównych filarów ma być rozwój technologiczny i wykorzystanie najnowszych dostępnych technologii w produkcji contentu.

W obszarze projektów własnych (rozwój własnych IP) Spółka planuje rozwój w dwóch obszarach – produkcji gier komputerowych (game development) oaz produkcji filmów i seriali (film development)

W obszarze game development Spółka planuje wykorzystać posiadane kompetencje w zakresie tworzenia grafiki komputerowej dla branży game development, rozbudowując je istotnie o kompetencje w zakresie produkcji i sprzedaży gier. Przewiduje się produkcję gier w różnych możliwych modelach n.in.: pozyskanie zespołów deweloperskich i tworzenie spółek celowych, zawiązanie spółek celowych z innymi deweloperami, produkcją gier in house, koprodukcja gier z innymi deweloperami i odpowiedzialność za wizualną stronę gry.

Projekty w obszarze film development dotyczyć będą filmów i seriali animowanych oraz live action. Wdrożony zostanie model pracy z budową portfela pomysłów własnych o charakterze IP, pozyskiwania pomysłów zewnętrznych, oceną ich komercyjnego potencjału, możliwości finansowania i optymalnej kosztowo produkcji.

Strategia na najbliższe 5 lat zakłada wykorzystanie najmocniejszych kompetencji Platige do dalszego rozwoju poprzez realizację zarówno projektów serwisowych jak i własnych. W najbliższej przyszłości zamierzamy postawić większy nacisk na ich rozwój, który będzie możliwy dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia, połączonego z rozwiniętymi kompetencjami kreatywnymi i wciąż rozwijanym zapleczem technologicznym.

Karol Żbikowski, CEO Platige Image

Autorskie projekty są nieodłącznym elementem DNA Platige od początku istnienia studia. W najbliższej przyszłości zamierzamy postawić większy nacisk na rozwój projektów własnych, który będzie możliwy dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia, połączonego z rozwiniętymi kompetencjami kreatywnymi i wciąż rozwijanym zapleczem technologicznym.

Piotr Sikora, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej


Źródło: Informacja prasowa Public Dialog

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF