10-ta jubileuszowa gala Digital Dragons Awards na antenie Polsat Games

Już 16 maja poznamy laureatów najbardziej prestiżowych nagród polskiej branży gier wideo – Digital Dragons Awards. W tym roku gala rozdania statuetek wraca do wyjątkowej przestrzeni Centrum Kongresowego ICE w Krakowie. Uroczystą galę poprowadzą dziennikarze Polsat Games, a wydarzenie zostanie wyemitowane na antenie stacji 27 maja o godz. 18:00.

Tegoroczna edycja Digital Dragons jest wyjątkowa przede wszystkim dlatego, że nagrody dla najlepszych twórców gier w Polsce i na świecie przyznane zostaną po raz dziesiąty. Z tej okazji organizator, czyli Krakowski Park Technologiczny (KPT), ponownie zdecydował się na realizację gali z Centrum Kongresowego ICE, które w ostatnich latach stało się miejscem cyklicznych spotkań polskiej i światowej śmietanki z branży gamedev. Następnie gala zostanie wyemitowana 27 maja o godz. 18:00 na jedynym polskim kanale telewizyjnym dla graczy i entuzjastów esportu – Polsat Games. Organizację wydarzenia wspiera Miasto Kraków.

O tym, że należy przygotować się na prawdziwe show świadczy zaangażowanie w produkcję wydarzenia firmy FRENZY, która zadba o kwestie techniczne i realizacyjne. Galę ponownie poprowadzą Radosław Nałęcz i Tadeusz Zieliński – współtwórcy m.in. programu telewizyjnego Faux Paux. Scena nie byłaby jednak kompletna bez obecności Soni Wojciechowskiej z Krakowskiego Parku Technologicznego, która z Digital Dragons związana jest od samego początku. Program gali zostanie uświetniony specjalnie przygotowanym występem muzycznym.

W tym roku nagrody przyznane będą w sześciu kategoriach: Best Polish Game, Best Mobile Game, Best Polish Game Design, Best Polish Game Art, Best Polish Original Soundtrack oraz Best Foreign Game. Faworytami w gronie nominowanych są takie tytuły jak: The Medium od Bloober Team, Chernobylite studia The Farm 51 i The Chronicles of Myrtana: Archolos (The Chronicles of Myrtana Team). Wszystkie wymienione gry nominowane są aż w czterech kategoriach. Przyznane zostaną także nagrody specjalne – Special Recognition Award 10-lecia oraz nagroda dla najlepszej gry indie ostatniej dekady.

W tym roku świętujemy dziesięciolecie Digital Dragons. Pomysł na konferencję wyszedł ze środowiska branży gier. Przede wszystkim chodziło o to, żeby docenić twórców tej, wówczas jeszcze będącej tuż przed wielkim boomem, branży. Dlatego od samego początku było wiadomo, że jednym z bardzo ważnych elementów będą nagrody dla twórców gier. Nasze wspaniałe smocze jajo gości obecnie w wielu polskich studiach, a niektóre z nich mogą poszczycić się kilkoma trofeami. W tym roku chcemy także docenić twórców gier niezależnych: nagrodzimy grę indie, która osiągnęła największy sukces w ciągu ostatniej dekady, Ogromnie się cieszymy, że Polsat Games docenił wagę tego wydarzenia i nasza gala będzie także dostępna na antenie telewizyjnej. 

Łukasz Słoniowski, wiceprezes zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego

Jak przyznają sami organizatorzy, tegoroczna edycja nagród jest jedną z bardziej różnorodnych w dotychczasowej historii nagród. Warto pamiętać, że tytuły nominują przedstawiciele polskiego gamedevu. Do finału głównego konkursu na najlepszą polską grę zakwalifikowały się bardzo różne gatunkowo gry. Znajdziemy tu przygodowy horror (The Medium), symulator warsztatu samochodowego (Car Mechanic Simulator 2021), survival horror (Chernobylite), symulator dorastania (Growing up) oraz rozbudowany mod do gry Ghotic II (The Chronicles of Myrtana: Archolos).

O zwycięzcach decyduje głosowanie jury złożonego z przedstawicieli największych portali poświęconych grom, a także: reprezentanta świata nauki Pawła Węgrzyna z Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego, redaktora naczelnego gamemusic.pl i współtwórcy Game Music Festival Mateusza Borkowskiego, oraz Oli Olszar, autorki bloga „6 kolorów gier” poruszającego tematykę różnorodności i LGBTQIA+ w grach wideo. W tym roku do jury został zaproszony także przedstawiciel Festiwalu Muzyki Filmowej. FMF odbywa się w Krakowie od kilkunastu lat i również prezentuje muzykę z gier.

To zaszczyt, że po raz kolejny możemy być częścią tego wyjątkowego wydarzenia. Polska branża twórców gier z roku na rok rośnie w siłę i ważne jest, aby w odpowiedni sposób zaprezentować jej osiągnięcia szerszemu odbiorcy. Jesteśmy pewni, że przygotowana wspólnie z Digital Dragons oprawa wydarzenia zostanie z entuzjazmem odebrana przez wszystkich fanów elektronicznej rozrywki.

Marcin Kilar, dyrektor zarządzający FRENZY

 

 Założeniem kanału Polsat Games jest dostarczanie rozrywki miłośnikom gier wideo i esportu, ale także tworzenie przestrzeni do prezentowania osiągnięć rodzimej i światowej branży gamedev. Przykładem są m.in. programy takie jak Faux Paux, czy transmisje z najważniejszych wydarzeń branżowych, do których z pewnością można zaliczyć Digital Dragons. To prawdziwa przyjemność móc ponownie gościć na naszej antenie tak ważne dla środowiska wydarzenie, które od lat kreuje pozytywny wizerunek polskich twórców gier wideo i nagradza ich za kreatywność i pomysłowość.

Ewa Czekała, szefowa kanału Polsat Games


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Epic Games inwestuje w polskie studio

Bound

Epic Games zainwestowało w nowe studio. Pracować w nim będą osoby będące do tej pory częścią polskiego Plastic Studio.

Studio Plastic do tej pory odpowiedzialne było za tytuły takie jak Bound, Datura i Linger in Shadows. Pierwsze projekty studia pojawiły się jeszcze jako ekskluzywne gry na konsole Playstation 3 i 4. Póki co nie wiadomo jeszcze nic o przyszłych planach, które będą od teraz realizowane pod szyldem Epic Games. Studio stawiało do tej pory na tworzenie oryginalnych gier, będących unikalnym doświadczeniem.

Pilotowanie rozwoju firmy Epic w Polsce to dla naszego zespołu ogromny zaszczyt. Polska to rozwijający się ośrodek skupiający niezwykle utalentowanych programistów, których potrzebujemy, by opracowywać fantastyczne nowe przygody dla graczy z całego świata.

Michał Staniszewski, Epic Games

Epic poinformowało, że poszukuje pracowników do nowego zespołu.

Adam Daniluk

Zgłoś swoje studio i zgarnij Złoty Bilet podczas Digital Dragons 2021

Digital Dragons 2021

Szansa dla zagranicznych studiów: zdobądź Złoty Bilet do programu akceleracyjnego podczas DD2021.

W tym roku konferencja Digital Dragons otwiera drzwi do programu akceleracji dla startupów spoza Polski. Jego uczestnicy mają wyjątkową okazję zdobycia grantu do 70 tys. Euro. W ramach konferencji uruchomiono właśnie szybką ścieżkę, nazwaną przez organizatorów Złotym Biletem do programu akceleracji. Zagraniczne startupy chcące rozwijać swój biznes w Polsce mogą już zgłaszać swoje projekty. Jednemu z nich Złoty Bilet zostanie przyznany podczas tegorocznej konferencji Digital Dragons.

Akcelerator Digital Dragons powered by KPT Poland Prize to program dla młodych i obiecujących studiów deweloperskich spoza Polski, chcących rozwijać swój biznes właśnie w tym kraju, posiadających prototyp w trakcie produkcji lub mających track record we wcześniejszym wytworzeniu i wydawaniu gier. Obok typowych dla akceleratora możliwości znalezienia wydawcy, pozyskania partnerów lub mentorów oferuje również szansę sfinansowania własnych projektów.

W ramach programu twórcy mogą liczyć na non-equity grant w wysokości nawet 70 000 EUR, wsparcie ze strony organizatorów oraz inwestorów i wydawców będących partnerami programu. Uczestnicy mogą być pewni, że w trakcie trwania akceleracji zostanie im udzielona pomoc w znalezieniu firm i instytucji wspierających startupy we wszelkich kwestiach formalnych, jak np. założenie i prowadzenie spółki.

Organizatorzy przewidują dwie ścieżki zakwalifikowania się do programu – standardową oraz przyśpieszoną, zwaną również Złotym Biletem. W ramach standardowej ścieżki aplikacje planowo zbierane są do 9 września, po czym nastąpi etap selekcji i rozmów indywidualnych.Natomiast startupy, które wybiorą przyspieszoną ścieżkę i chcą zaprezentować się podczas konferencji Digital Dragons, mają czas na rejestrację do 17 sierpnia. Do 31 sierpnia zostaną poinformowane, czy zakwalifikowały się do pitchowania. 8 września wystąpią przed jury złożonym z ekspertów i partnerów DD Akceleratora i już 9 września dowiedzą się, kto z nich zostanie zaakceptowany do programu. Ci, którzy nie dostaną Złotego Biletu, dalej będą brani pod uwagę w standardowym trybie rekrutacji.

Złoty Bilet, który zostanie przyznany podczas tegorocznej konferencji oznacza automatyczną przepustkę do programu akceleracyjnego. Aby go zdobyć, należy wypełnić formularz rejestracyjny, a po zakwalifikowaniu się, zaprezentować swój projekt 8 września podczas konferencji Digital Dragons w formule pitching battle. Spośród stających w szranki projektów, konkursowe jury zdecyduje, kto najbardziej zasługuje na Złoty Bilet. Wyniki zostaną ogłoszone finałowego dnia konferencji – 9 września.

Digital Dragons to jedna z największych europejskich gamedevowych konferencji. W tym roku wydarzenie odbędzie się w dniach 7-9 września w formie online oraz offline – podczas trzeciego specjalnego dnia. Organizatorzy, zadbali o liczne, interesujące prelekcje i przygotowali panele dyskusyjne, które poruszą istotne dla branży gier tematy, ponadto umożliwili umawianie spotkań biznesowych i wygodny networking.

 

Zgłoś chęć uzyskania Złotego Biletu do programu akceleracji 

Zgłoś się

 


Źródło: Digital Dragons

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Totalizator Sportowy oraz Fundacja Indie Games Polska kontynuują współpracę

Totalizator sportowy

Totalizator Sportowy ponownie wesprze polską branżę gier. Spółka została partnerem audycji „Polska w grze” oraz formatów audiowizualnych szykowanych przez redakcję PolskiGamedev.pl, w których udzielać się będą utytułowani twórcy, prawnicy, analitycy giełdowi oraz publicyści.

Współpraca Totalizatora Sportowego i Fundacji Indie Games Polska ma między innymi pomóc w promocji sektora gier wideo jako przyszłościowego miejsca pracy oraz zbudować pomost między producentami gier a światem nauki.
W realizacji tego drugiego celu ma służyć również druga edycja współorganizowanego przez Totalizator Sportowy game jamu. Pierwsza edycja odbyła się wiosną 2020 roku i zachęcała do zapoznania się z tajnikami tworzenia gier. Udział wzięli niej amatorzy i profesjonaliści, a wydarzenie, nad którym honorowy patronat objęły Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, odbiło się szerokim echem w mediach, wśród influencerów oraz uczestników, których było ponad 1000.
Staramy się wspierać polską branżę gier na wiele sposobów . Jednym z nich jest serwis informacyjny PolskiGamedev.pl, który w ciągu 2 lat stał się jednym z najważniejszych mediów poświęconych branży twórców gier wideo. Na przełomie roku ukazało się jednorazowe wydanie specjalnego magazynu poświęconego branży. Dodatkowo od roku powstaje podcast “Polska w grze”, w którym gośćmi są przedstawiciele branży, prawnicy, analitycy biznesowi.
Jakub Wójcik, Indie Games Polska
W ramach współpracy z Totalizatorem działalność serwisu zostanie rozszerzona o nowe formaty audio, pojawi się również format wideo. Więcej informacji na ten temat pojawi się w późniejszym czasie.
Dla Totalizatora Sportowego współpraca przy projektach gamingowych nie jest niczym nowym. W poprzednich latach Totalizator był partnerem Kongresu „Sektor gier: nauka + edukacja + przemysł”, który odbył się podczas Game Industry Conference, a także współorganizatorem konkursu na mobilną grę losową i pierwszej edycji jamu #ZostanWDomuRobGry. Jego eksperci dzielili się także swoją wiedzą na łamach portalu PolskiGamedev.pl i na platformie edukacyjnej Indie Booster.

Źródło: Totalizator sportowy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

USA i Izrael – liderami wspierania rozwoju sektora gamingowego

branza gier video

Rządy na całym świecie, dostrzegając potencjalne korzyści płynące z rozwoju odnoszącej sukcesy branży gier wideo, podjęły różne środki w celu wsparcia lokalnego przemysłu. Poniżej opis niektórych takich inicjatyw. Izrael to najważniejsze centrum high-tech na świecie (po Stanach Zjednoczonych). Również Polski rząd od lat dostrzega potencjał branży w zakresie stymulowania wzrostu PKB, innowacyjności i stara się zapewnić mu czołowe miejsce wśród liderów. Nawet Amerykańska Izba Handlowa wspiera ekspansję polskich firm i przedsiębiorców, w utworzonym na początku roku programie „American Investor Desk”, który pomaga odnieść sukces na topowym rynku amerykańskim.

USA liderem z ambicjami

Stany Zjednoczone zajmują pozycje lidera pod względem całkowitej liczby pracowników w branży, którą tworzą  ponad 3 tysiące firm, zatrudniających w przybliżeniu pół miliona ludzi. Gry wideo to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego w USA. Według najnowszych danych branża gier wideo jest obecnie większa niż branża filmowa i muzyczna razem wzięta, co czyni ją główną branżą rozrywkową. Szacuje się, że w tym roku globalny rynek gier wygeneruje 152,1 miliarda dolarów od 2,5 miliarda graczy na całym świecie. Firmy posiadające największy udział w amerykańskim rynku gier wideo to Microsoft Corporation, GameStop Corp., Sony Corporation, Nintendo Co. Ltd., Activision Blizzard Inc. i Electronic Arts Inc.  Uważane przez niektórych za miejsce narodzin gier, napędzane gorączką gier arkadowych w latach 60-tych i wprowadzeniem pierwszych komputerów osobistych i domowych konsol do gier w latach 70-tych. Stany Zjednoczone są też globalnie czołowym krajem pod względem zatrudnienia przy tworzeniu gier, zdecydowanie wyprzedzając kolejne w rankingach tj. Wielką Brytanię, Kanadę i Japonię.

Izrael dobrym miejscem dla rozwoju innowacji

Izraelskie startupy osiągnęły rekordowy poziom ponad 6 miliardów dolarów, a kraj, który był nowicjuszem na światowej scenie gier wideo, w krótkim czasie osiągnął znaczące sukcesy na skalę światową, jak np. firm „Playtika”czy „Plarium”. Za sprawą sukcesu kolejnych izraelskich firm jak: TabTale, Overwolf, Simplay, Quarterback czy FTX Games, Tel Awiw jest coraz częściej kojarzony z tym sektorem. Unikalny dla innowacji ekosystem sprawia, że jest to pierwszy kraj docelowy dla organizacji, które chcą wprowadzać innowacje (poza Stanami Zjednoczonymi). Izrael może pochwalić się ponad 6000 startupów, a każdego roku powstaje około 600 nowych, to drugi najbardziej innowacyjny kraj na świecie, zajmuje trzecie miejsce na liście firm technologicznych notowanych na NASDAQ (po USA i Chinach), drugi na świecie w kategorii badania i rozwoju-jako procent PKB (4,1%), z najwyższą na świecie liczbą startupów na mieszkańca.

Już kilka lat temu 200 firm zajmujących się grami, generowało tam ponad 1 miliard dolarów przychodów i zatrudniało około 4.000 pracowników. Lokalny przemysł gier stale zajmuje wysokie miejsce wśród przodujących sektorów przemysłu w Izraelu i zdobywa sławę na całym świecie. Playtika-największa izraelska firma zajmującą się grami została założona w 2010 roku przez Roberta Antokola i Uri Shahaka. W maju 2011 r. firma została kupiona przez Caesars Entertainment Corporation. W lipcu 2016 r. działalność firmy została przejęta za 4,4 miliarda dolarów przez chińskie konsorcjum.

Są trzy kraje, na których koncentrujemy się obecnie w przypadku deweloperów spoza Stanów Zjednoczonych: Chiny, Rosja i Izrael.

 

Sean Ryan, dyrektor Gaming Partnership Facebook

Fundamentami sukcesu Izraela są m.in. programy akademickie, takie jak:

Program tworzenia gier „Mentor College”, który zapewnia wszechstronne szkolenie praktyczne w zakresie wszystkich kluczowych obszarów produkcji gier (projektowanie, grafika, programowanie i dźwięk), tworzenie portfolio gier i produkcja gier na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Praktyki oferowane są wybitnie zdolnym studentom.

Tiltan oferuje 3-letni program tworzenia gier z 2 ścieżkami specjalizacji, jeden dla programistów
a drugi dla artystów. Nauka obejmuje mechanikę narracji i projektowania gier, projektowanie poziomów i daje szansę pracy (jak w prawdziwym studio) nad projektowaniem gry. Uczelnia ma niezależne studio na terenie kampusu, które prowadzi projekty w świecie rzeczywistym, od urządzeń mobilnych i Xbox po AR / VR.

Program rozwoju gier Shenkar College, działający od 2009 r., Obejmuje takie obszary, jak modelowanie 2D i 3D, interfejs użytkownika, zarządzanie produkcją gier i pisanie gier wideo. Uczelnia od 2 lat współpracuje z MIT, prowadząc wspólny inkubator gier dla uczniów obu szkół.

IAC-Izraelska Szkoła Animacji, oferuje wydział gier wideo obejmujący różne obszary projektowania i tworzenia gier, w tym projektowanie 2D i 3D (Unity 3D, DS Max3), Digital Sculpting (ZBrush), UX i UI, AI, Motion Capture, AR / VR i publikowanie gier mobilnych / internetowych.

IDC Herzliya oferuje specjalizację z gier komputerowych w ramach trzyletnich studiów licencjackich z informatyki. Program oferuje praktyczne warsztaty, podczas których uczniowie są pod opieką liderów branży w zakresie produkcji gier oraz biznesowych aspektów tworzenia i dystrybucji gier.

„Hasifa”, oddział Open University oferuje program rozwoju gier wideo obejmujący takie obszary, jak narracja dla różnych gatunków gier, sztuka i kreatywność, UX, 2D (Construct 2) i wprowadzenie do Unity3D i Maya. Studenci także zdobywają praktyczne doświadczenie w tworzeniu wersji demo.

Bezalel oferuje ścieżkę specjalizacji „Game Design” w ramach 4-letniego tytułu licencjata Visual Communications (B.Des). Studia obejmują kursy projektowania gier, grafiki i tworzenia gier, współpracę z programem informatyki Uniwersytetu Hebrajskiego oraz szeroką gamę kursów akademickich, studiów i kursów magisterskich prowadzonych przez liderów branży.

Dlaczego przemysł gier jest tak ważny dla rozwoju?

Adam Białas
Adam Białas,  ekspert rynku

Branża gier wideo jest niezwykle istotna dla przyszłości gospodarek. Charakteryzuje się intensywnymi badaniami i rozwojem, inwestując znaczne środki w rozwój nowych technologii, dążąc do tworzenia coraz bardziej innowacyjnych gier i usług dla kolejnego pokolenia graczy. Inwestycje te generuje również efekt „rozprzestrzeniania się technologii”, które są korzystne dla innych segmentów gospodarki poprzez wprowadzanie nowych technologii i wspieranie zwiększonej produktywności. Ponieważ jest to innowacyjna, wysoce kreatywna i oparta na technologiach branża, rozwój sektora gier często prowadzi do powstania oryginalnych pomysłów, koncepcji, modeli biznesowych i technologii mających zastosowanie w różnych sektorach przemysłu. Branża gier wideo jest aktywnie zaangażowana w rozwój nowych technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna (VR), analityka dużych zbiorów danych (Big Data) i sztuczna inteligencja (AI), które mają odgrywać kluczową rolę w pobudzaniu wzrostu w wielu gałęziach przemysłu i staną się niezbędnym składnikiem przyszłego sukcesu gospodarczego.

Adam Białas, ekspert rynku

Wyższe uczelnie w Polsce stworzyły już ponad 60 kierunków studiów, kształcących kadry dla tego sektora.
Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.
Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.

Chcemy przekazać obecnym studentom, a przyszłym managerom wiedzę niezbędną do rozpoczęcia kariery zawodowej w jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów na świecie. Wspólnie opracowany przez nas i naszych partnerów kierunek pozwoli poznać między innymi zasady zarządzania projektami, zrozumieć specyfikę nadzorowania zespołów deweloperskich, produkcji i promocji gier, czy też kwestie związane z szacowaniem budżetu. Umożliwiamy też odbycie praktyki w studio deweloperskim oraz dostarczymy studentom materiały do praktyk.

Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A. oraz jeden z wykładowców na kierunku Zarządzanie w branży gier video na Uczelni Łazarskiego

 

Kilka innych przykładów wspierania rozwoju branży:

  • Hiszpania

Fundusz Krajowego Wsparcia Rozwoju Gier Wideo, którym zarządza i finansuje hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu, które wspiera rozwój projektów oprogramowania i gier. Udzielane wsparcie jest połączeniem subwencji i pożyczki. Maksymalna kwota dotacji to 10% całkowitych wydatków projektu. Pomoc w formie pożyczki może uzupełnić dotację do 100% kosztów projektu.

  • Dania

DFI, który jest finansowany przez duńskie Ministerstwo Kultury, oferuje program dotacji dla duńskich gier wideo. Wsparcie jest udzielane na rozwój, produkcje i uruchamianie cyfrowych, interaktywnych gier, niezależnie od platform technologicznych i procesu dystrybucji. Fundusz oferuje wsparcie na etapie rozwoju, produkcji i uruchomienia w wysokości od 50 do 60% budżetu każdego etapu.

  • Holandia

The Dutch Game Garden (DGG) to finansowany przez rząd inkubator i centrum biznesowe z wieloma lokalizacjami w Holandii, mający na celu przyspieszenie rozwoju holenderskiej branży gier zarówno w kraju, jak i za granicą. Fundacja zapewnia szerokie wsparcie początkującym i uznanym twórcom gier. Ponadto fundusz gier finansowany przez holenderskie Ministerstwo Edukacji, Kultury i Nauki , zachęca do rozwoju gier artystycznych.

  • Finlandia

Doskonały przykład siły branży gier wideo w wyłonieniu się Finlandii jako światowego lider w tej dziedzinie, z ponad miliardem ludzi na całym świecie grających w gry wyprodukowane w kraju z 5,5 miliona ludności. Branża gier wywarła zarówno kulturowy, jak i ekonomiczny wpływ na fińskie społeczeństwo. Sektor gier wideo w Finlandii koncentruje się głównie wokół sektora mobilnego, a zdecydowana większość firm tworzy gry na tę platformę. Ta specjalizacja może mieć swoje korzenie w historycznej dominacji Nokii na fińskim rynku mediów, ale przypisuje się ją również stosunkowo niskim kosztom tworzenia gier na tę platformę. Dystrybucja cyfrowa, choć nie była pozbawiona zagrożeń, takich jak konieczność pokrywania kosztów produkcji i marketingu, dawała tym, którzy zaryzykowali, możliwość zostania uznanymi nazwiskami i liderami rynku. Ważną rolę w fenomenalnym sukcesie odegrała firma Rovio’s Angry Birds i była siłą napędową boomu na startupy w branży. Kolejnym znaczącym wydarzeniem był rozwój modelu biznesowego free to play (F2P). W modelu F2P konsumenci mają bezpłatny dostęp do gier, ale za dodatkową opłatą oferowane są dodatkowe funkcje i aktualizacje. Tytuły, takie jak Clash of Clans, Hay Day i Clash Royale, wyniosły fiński przemysł na nowe wyżyny, ponieważ pięć najpopularniejszych gier Supercell dotarło do rekordowego poziomy 100 milionów graczy (dziennie) i zarabiało ponad 5 milionów dolarów dziennie.

  • Francja

Fundusz wsparcia dla gier wideo (FAJV) jest współfinansowany przez francuskie Ministerstwo Przemysłu i Centre National du Cinéma (CNC). FAJV wspiera firmy już na etapie rozwoju lub w fazie produkcji. Dwie podstawowe formy oferowanej pomocy to dotacja na tworzenie własności intelektualnej oraz wsparcie finansowe na badania, rozwój i innowacje. Finansowanie może również obejmować wydarzenia handlowe.

  • Polska 

Jakub Wójcik
Jakub Wójcik – Star Drifters

Wsparcie polskiej branży gier wideo się opłaca, zwłaszcza, że gry wideo stały się istotnym elementem tzw. dyplomacji kulturalnej. Właśnie dlatego Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego uruchomiło program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”, a Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wystartowało z inicjatywą GameInn, a więc corocznymi dotacjami na prace badawczo-rozwojowe. Natomiast PARP wspiera finansowo promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych. Wsparcie sektora ze strony rządowej pokazuje, że ta gałąź przemysłu jest istotna ale również bardzo przyszłościowa.

Jakub Wójcik, Business Drifter w Star Drifters

 

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Pekao Leasing wspiera 15 letniego developera gry Esports Empire

Pekao Leasing postanowiło wspierać młodzież, mającą pasję oraz zapał do rozwijania swoich umiejętności. Jedną z takich osób jest piętnastoletni Bartosz Lenk, młody twórca gier dla młodzieży.

Inwestycja w talent wymaga nie tylko czasu, ale również pieniędzy. Nie zawsze młodych i ambitnych ludzi stać na najlepsze i jednocześnie najdroższe sprzęty oraz oprogramowanie. Dlatego tak istotne jest, aby wspierać młodych i zdolnych w ich działaniu.

Jedną z takich osób jest Bartosz Lenk – piętnastolatek, uczeń pierwszej klasy technikum w Łukowie (woj. lubelskie). Wydana w 2019 roku gra jest już jego czwartym tytułem przeznaczonym dla młodzieży. Nastolatek trafił w niezagospodarowaną lukę i stworzył pierwszą tego rodzaju produkcje na świecie.

Esport Empire to gra, w której wcielamy się we właściciela drużyny esportowej. Poprzez rozwijanie swoich umiejętności, zdobywamy pieniądze, które pozwalają na tworzenie coraz to lepszych zespołów. To świetny przykład gry ekonomicznej osadzonej w świecie Roblox, w którą od czasu premiery zagralo już ponad 1,7 miliona osób. Świetny wynik, biorąc pod uwagę wiek twórcy.

Esports Empire

Pekao Leasing zauważyło u Bartosza potencjał i postanowiło wesprzeć chłopca w rozszerzaniu pasji. Młody programista otrzymał zestaw kursów, szkoleń oraz profesjonalną kamerkę internetową, które pomogą mu w rozwijaniu umiejętności programowania, niezbędnych dla każdego twórcy gier komputerowych. Wszystko po to, aby mógł tworzyć coraz to nowsze i lepsze gry.

Bartek to bardzo bystry i twórczy chłopak. Jesteśmy pod dużym wrażeniem jego umiejętności w tak młodym wieku. Zobaczyliśmy w nim duże zaangażowanie i pasję. Widać, że mimo młodego wieku wie, co chce robić w przyszłości i udoskonalać swoje umiejętności. Zawsze będziemy wspierać młodych i zdeterminowanych ludzi, którzy pragną osiągnąć sukces. Mamy nadzieję, że kursy i szkolenia, które mu podarowaliśmy, pomogą mu w doskonaleniu swoich umiejętności, a dzięki profesjonalnej kamerce internetowej będzie mógł nagrywać coraz lepsze materiały o grach.

Bartosz Węsierski, Członek Zarządu Pekao Leasing

 

Warto wspierać młode talenty, jak również szybko rozwijające się branże, którą z pewnością jest gamedev i jego esportowa odnoga. Brawo Pekao Leasing! A Bartoszowi Lenkowi życzymy, aby w przyszłości zawitał do grona naszego flagowego rankingu 50 najbardziej kreatywnych osób w biznesie.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Targi Gamedev & Creative Careers Expo 2018.

Już w najbliższą sobotę 17 listopada w godzinach 9.00 – 17.00 w Warszawskiej Szkole Filmowej przy ul. Gen. Zajączka 7 odbędą się Targi Gamedev & Creative Careers Expo 2018.

Jest to pierwsze w stolicy to wydarzenie poświęcone nawiązywaniu kontaktów między pracodawcami, a osobami chcącymi rozwijać kariery w branży gier wideo i pokrewnych sektorach kreatywnych. GCCE 2018 odwiedzi ponad tysiąc osób chcących rozwijać swoje kariery w branżach kreatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem gamedevu. Z kolei wystawcy będą mieli okazję spotkać poszukujących pracy i zleceń programistów, grafików, ilustratorów, animatorów, specjalistów marketingu i PR, testerów, designerów, muzyków, tłumaczy, analityków czy producentów. Jest to jedyne takie wydarzenie w Polsce.

Oprócz samych targów i oferty pracodawców na gości czekać będą panele i prezentacje wystawców, a także praktyczne szkolenia przygotowane przez ekspertów z firmy Techland: PROJEKTOWANIE GIER AAA – LEVEL I GAME DESIGN W TECHLANDZIE oraz CONCEPT ART – OD CZEGO ZACZĄĆ?.

Partnerem Strategicznym GCCE 2018 jest firma Techland, partnerem głównym zaś QLOC. Oprócz nich na swoje stoiska zapraszają m.in. CD Projekt RED, GOG.com, Warszawska Szkoła Filmowa, People Can Fly, Klabater, Immersion, Wacom, hyperbook, Narra.pl, Nordcurrent Warsaw, Walkabout czy Varsav Game Studios.

Organizatorem imprezy jest wydawca magazynu PIXEL, bloga www.pixelpost.pl oraz organizator corocznego Festiwalu Gier Pixel Heaven.

Wstęp dla gości jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na stronie www.gcce.eu.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF