Gametoon Arena – cykl turniejów esportowych z emisją w telewizji

Telewizja Gametoon na początku roku wyszła z inicjatywą do graczy organizując serię turniejów Gametoon Arena na platformie Free for all. Dzięki tej akcji, telewizja jest blisko graczy, fundując im rozgrywki esportowe w różnego rodzaju gry oraz blisko widzów dostarczając im rozrywki za pośrednictwem swojego kanału w serwisie Twitch jak i audycjami w tradycyjnej telewizji.

Seria turniejów esportowch Gametoon Arena rozpoczęła się w maju br i od tego czasu przygotowała dla fanów esportu cztery odrębne turnieje w gry takie jak Counter Strike Global Offensive, Tekken, Brawl Stars oraz Clash Royale. W każdym z turniejów gra toczyła się o pulę nagród wysokości 2000 PLN. W sumie w rozgrywkach wzięło udział 1925 zawodników. Największą popularnością cieszyły się turnieje w gry mobilne, do których zapisy kończyły się po kilku minutach od ich otwarcia. Równie dużym uznaniem cieszyły się rozgrywki w najpopularniejszą obecnie grę FPS – Counter Strike Global Offensive. Ciekawym eksperymentem okazał się też turniej w grę Tekken, która ma dość małe i hermetyczne community. Jego realizacja pokazała, że i na gry z rodzaju bijatyk jest przestrzeń w polskim esporcie.

Rozgrywki w ramach Gametoon Arena trwają od maja i w tym czasie w sumie w ciągu 20 dni transmisyjnych dostarczone zostało ponad 50 godzin kontentu w serwisie Twitch na kanale Gametoon Polska. Widzowie mieli okazję oglądać rozgrywki ze wszystkich kwalifikacji oraz meczów finałowych. Najchętniej oglądane były rozgrywki Brawl Stars, których finały obejrzało 40.000 unikalnych widzów, co przełożyło się na średnią ilość 1100 oglądających podczas transmisji. Sporą popularnością mogły cieszyć się też mecze Counter-Strike’a – jeszcze podczas kwalifikacji zebrało się 27.000 unikalnych widzów. Treści z każdego streamu są odpowiednio przetwarzane i produkowany jest z nich materiał przekazywany do emisji w telewizji Gametoon. Dzięki temu, również widzowie zasiadający przed tradycyjnymi odbiornikami mają okazję oglądać najlepiej wyselekcjonowane fragmenty rozgrywek a gracze mają szansę zadebiutować na szklanym ekranie.

Projekt Gametoon Arena jest dedykowanym formatem, dopasowanym zarówno do potrzeb społeczności graczy oraz fanów esportu jak i do potrzeb klienta, który może dotrzeć do wielu grup docelowych różnymi kanałami.  Przygotowany w ten sposób system godzi interesy wszystkich trzech grup oraz jest projektem, który ma szansę na stałe zagościć w kalendarzu zarówno Gametoona jak i platformy Free for all. Warto podkreślić, że jest to nowatorski trend, w którym telewizja produkuje treści w ten właśnie sposób.

Cała seria turniejowa przygotowana jest na platformie Free for all, za której realizację odpowiada agencja gamingowa Fantasyexpo. Projekt jest kontynuacją legendarnej kiedyś areny Fantasyexpo Challenge, która została dostosowana do aktualnych standardów. Rozgrywki w ramach Gametoon Arena w dalszym ciągu będą kontynuowane i w ramach serii będzie można zobaczyć mecze popularnych gier takich jak World of Tanks czy Counter Strike Global Offensive. Wszystkie informacje odnośnie harmonogramu i planowanych rozgrywek publikowane są na stronie freeforall.gg oraz na fanpage Free for all.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz