...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

KitKat wkracza na rynek esportu w Polsce!

AGO-Rogue-KitKat

Należąca do firmy Nestlé marka KitKat w ostatnim tygodniu rozpoczęła swoje działania marketingowe w branży esportu.

Firma Nestlé rozpoczęła swoje działania w esporcie od przekrojowej współpracy. Wsparli drużynę AGO Rogue, Ultraligę — turniej League of Legends, a także transmisje telewizyjną Polsat Games.

KitKat został sponsorem organizacji AGO Rogue, które posiada jedną z najlepszych drużyn w League of Legends. Poza logotypem na koszulce i pasywnym brandingiem współpraca zespołu z marką KitKat obejmować będzie szereg aktywacji na profilach w mediach społecznościowych zespołu, jak i zawodników. Batonik będzie towarzyszył im podczas meczów oficjalnych, treningów oraz chwil przerwy, czyli zawsze wtedy, gdy gracz odczuwa głód i potrzebuje sięgnąć po przekąskę.

„Czas na przerwę czas na KitKat” to hasło doskonale znane wśród wielbicieli batonów. Mamy nadzieję, że od teraz również wszystkim graczom podczas przerw pomiędzy rozgrywkami będzie przyświecać myśl „czas na KitKat”. Liczymy, że dzięki temu zawodnicy AGO ROGUE będą mieli mnóstwo energii, by stawiać czoła przeciwnikom i wygrywać, za co trzymamy kciuki!

Julia Łysio, KitKat Brand Manager

Wspólnie z ROGUE zbudowaliśmy drużynę, której zadaniem jest zdominowanie rozgrywek w Polsce i następnie walka na arenie międzynarodowej. Jak na razie cel ten realizujemy, o czym świadczy pierwsze miejsce zdobyte przez AGO ROGUE w sezonie zasadniczym Ultraligi. Niezwykle cieszy nas, że pierwszą współpracę nawiązaliśmy z KitKat, czyli jedną najbardziej popularnych marek z portfolio Nestle.

Maciej Opielski, Partner AGO Rogue

KitKat został również oficjalnym partnerem Ultraligi — Mistrzostw Polski w League of Legends, a także polskiej transmisji European Championship będącymi najbardziej prestiżowymi rozgrywkami League of Legends w Europie. Obie transmisje realizowane będą przez kanał Polsat Games. Wspólne działania oznaczają nowe segmenty transmisji, a także promocję hasła „Nawet prosi czasem potrzebują przerwy”.

Rozpoczęcie współpracy z tak ważnym partnerem pozwoli między innymi na wprowadzenie do naszych transmisji nowych segmentów, które uatrakcyjnią całe show. Wspólne działania mają także przyczynić się do szerzenia akcji #zostanwdomu i Czyste Ręce 2020.

Bartosz Pawlik, Dyrektor Sprzedaży i Strategii w firmie Frenzy

Zmagania Ultraligi i AGO Rogue można śledzić na antenie Polsat Games w telewizji, a także w Internecie na platformach IPLAY.TV, Twitch oraz Youtube. Decydujące zmagania czekają nas już w nadchodzącym tygodniu 31 marca i 1 kwietnia, gdzie AGO ROGUE, K1ck Neosurf i devils.one będą walczyć o tytuł Mistrza Polski.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Simracing, czyli wirtualne wyścigi

simracing wirtualne wyścigi_

Trwająca epidemia koronawirusa praktycznie wyłączyła z rywalizacji środowisko sportowe. Przełożone o rok UEFA EURO 2020 oraz Igrzyska Olimpijskie, rozgrywki ligowe, europejskie puchary. Przedstawiciele klubów, organizatorzy rozgrywek ligowych szukają alternatywy i chyba na tym polu najlepiej radzą sobie przedstawiciele sportów wyścigowych.

Nowego sezonu nie zdążyła zainaugurować Formuła1. Planowane na 15 marca 2020 roku Grand Prix Australii na torze Albert Park w Melbourne zostało odwołane w ostatniej chwili, a w zamian fani Formuły mogli oglądać zmagania na wirtualnym torze. W wyścigu udział wzięli zawodnicy F1 oraz czołowi e-kierowcy znani z F1 Esports Series. Wyścig wygrał Węgier Dany Bereznay, jeden z najlepszych kierowców esportowych, reprezentujący esportowy team Alfa Romeo Racing ORLEN. Na 6. miejscu rywalizacje zakończył kierowca McLarena Lando Norris, a 11. bramkarz Realu Madryt — Thibaut Courtois, na co dzień fan motoryzacji i simracingu.

Druga edycja odbyła się w niedzielę 22 marca. Wirtualne Grand Prix Bahrajnu nie było już spontaniczną inicjatywą, ale zostało odpowiednio przygotowane przez włodarzy F1. Oprawa znana z tradycyjnego cyklu Formuły 1, studio poprzedzające wyścigi, oprawa, czy wreszcie udział w wydarzeniu profesjonalnych kierowców, znanych z cyklu F1, F2 i Formuły E: Lando Norris, Stoffel Vandoorne, Esteban Gutierrez czy brat Lewisa Hamiltiona — Nick Hamiltion.

 

Pierwsze zawody oglądało na żywo około 170k widzów na Youtube i Twitchu, drugi event tylko w Internecie na żywo śledziło prawie 110k widzów, a warto wspomnieć, że wydarzenie transmitowały też stacje posiadające prawa do transmisji Formuły 1, w Polsce jest to kanał Eleven Sports.

Ale profesjonalny simracing to nie tylko F1 Esports Series, choć ta seria odegrała znaczącą rolę w profesjonalizacji wirtualnych wyścigów. W 2017 roku wydawca gry „Formula 1” firma Codemasters oraz Formula One Group zorganizowały pierwszą edycję F1 Esports Series. Zawody podzielone zostały na trzy etapy kwalifikacji. W 2019 roku do głównego cyklu próbowało się zakwalifikować ponad 109 000 zawodników z 156 państw. Obecnie w F1 Esports Series w ostatnim etapie rywalizacji oglądamy zmagania profesjonalnych simracerów, którzy analogicznie do F1 rywalizują podzieleni na zespoły. W 2019 roku swoich reprezentantów miały już wszystkie teamy występujące w wyścigach F1. Różnica pomiędzy klasyczną a wirtualną odmianą najpopularniejszej z serii wyścigów polega na tym, że w esportowej odsłonie najważniejszą rolę odgrywają umiejętności zawodników, a nie tylko bardzo dobrze przygotowany bolid. Przykładem może być dopiero 8. pozycja w klasyfikacji generalnej zespołów F1 Esports Series teamu Mercedes, który w ostatnich latach wręcz zdominował rywalizację w Formule 1.

W 2017 roku największe jak do tej pory zawody esportowe dla kierowców oraz simracerów zorganizowali włodarze Formuły E. W zawodach VISA Formula-E Vegas eRace – największym do tej pory turnieju simracingowy na świecie, pula nagród wynosiła 1.000.000 $.

 

Od 2009 roku swój wirtualny cykl organizuje też najpopularniejsza z amerykańskich serii wyścigowych, czyli NASCAR. Pula nagród w 2019 r. wynosiła 100.000 $. W bieżący roku oficjalnym sponsorem esportowej edycji NASCAR została Coca-Cola. Warto dodać, że inaugurujące cykl zawody NASCAR Pro Invitational Series, które odbyły się w minioną niedzielę, na żywo obejrzało 903 000 widzów, co jest rekordem pod względem oglądalności esportu w kanałach sportowych. Partnerem cyklu jest telewizja sportowa FOX Sport, a zawodnicy rywalizują na platformie iRacing.com.

Oczywiście w simracing inwestują także inne serie wyścigowe oraz konstruktorzy znani z tradycyjnych wyścigów, oraz rajdów. Od 2016 roku eportowy cykl posiadają Rajdowe Mistrzostwa Świata „Esports WRC”, PORSCHE Esports Supercup — oficjalne esportowe mistrzostwa Porsche 911 GT3 Cup. Pula nagród w 2019 roku wyniosła 100.000 $., McLaren World’s Fastest Gamer — turniej teamu F1 McLaren od 2017 r. Zwycięzca został oficjalnym członkiem zespołu McLaren. Esports WTCC/WTCR — oficjalny turniej organizowany od 2017 r. Pula nagród w 2019 roku – 25.000 EUR. W 2019 roku najwyższe miejsca na podium zajęli Polacy, reprezentujący Williams Esports. Jakub Brzeziński został Mistrzem Świata a Nikodem Wiśniewski Wicemistrzem Świata. W 2020 roku rozegrana zostanie pierwsza edycja simracingowych Mistrzostw Polski, organizowana pod patronatem w Polskiego Związku Motorowego.

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.

Sekcja Wiedza Esports ESE

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

Marka Wilkinson Sword wchodzi w świat gamingu z kampanią zachęcającą do kształtowania swojego stylu oraz charakteru

Wilkinson Sword wchodzi w esport _

Gimper, Rojo oraz profesjonalni zawodnicy esportowi w digitalowej kampanii Wilkinson Sword. To pierwsze działanie marki w świecie esportu oraz gamingu. Celem projektu jest nie tylko promocja brandu, ale również łamanie stereotypu gracza oraz rzucenie światła na autentyczne emocje i wysiłek wkładany w wypracowanie własnego stylu i charakteru. Wilkinson Sword w sześciu spotach przybliża sześć historii popularnych influencerów, skupiając się na wyzwaniach, jakie podejmowali w dążeniu do osiągnięcia sukcesu. Akcja jest częścią szerszej kampanii wizerunkowej nawiązującej do korzeni marki, której hasło to „Sharpening your style since 1772”.

Startuje digitalowa wizerunkowa kampania marki Wilkinson z udziałem Tomasza „Gimpera” Działowego, Patryka „Rojo” Rojewskiego oraz profesjonalnych graczy – Pawła „Innocenta” Mocka, Daniela „Stompa” Płomińskiego, Michała „Mono” Gabszewicza oraz Mateusza „Kikisa” Szkudlarka. Wszyscy bohaterowie to uznane osobowości w świecie gamingu i esportu. Kampania skupia się na ich indywidualnych cechach, stylu oraz drodze, którą każdy z bohaterów przeszedł, aby osiągnąć sukces. Historie oparte są na pomyśle wewnętrznej rozmowy bohatera z samym sobą, w której podsumowuje on swoją drogę do sukcesu, wspomina przeszkody, które musiał pokonać, analizuje swoje decyzje oraz zmiany jakie w nim zaszły.

https://www.facebook.com/MSkikis/videos/1089442501401467/

Aktywność z influencerami ze świata esportu i gamingu realizowana jest w ramach szerszej kampanii wizerunkowej nawiązującej do korzeni marki. Wilkinson Sword pomaga kształtować wizerunek od 1772 roku, inspirując pokolenia mężczyzn do wyrażania swojej osobowości i indywidualnego stylu. Realizacja kampanii koncentruje się na spocie „Przyszłość jest w Twoich rękach”, charakteryzującym się imponującym językiem wizualnym. Marka produktów do golenia z historią sięgającą 1772 roku, ożywia swoje historyczne znaczenie i skupia się na ważnych chwilach w życiu mężczyzn z różnych epok. Łączy ich wszystkich moment, kiedy przyszłość leży w ich rękach.

Najnowsza aktywność to pierwszy krok marki w świecie esportu i gamingu, ale od samego początku Wilkinson Sword chciał zaoferować odbiorcom dodatkowe wartości i ciekawe historie ludzi, którzy ciężko pracowali na swój sukces i z determinacją budowali swój własny styl i charakter.

Esport i gaming to obecnie najszybciej rozwijająca się dziedzina rozrywki. To emocje, wyzwania, przełomowe momenty w życiu młodych ludzi. Chcemy jako marka być obecni w świecie autentycznych bohaterów i zachęcać naszych konsumentów, aby z odwagą budowali swój styl i charakter – tak jak ich idole.

Beata Kozieł, Regional Marketing Manager Poland, Edgewell Personal Care Poland

Akcja prowadzona jest na kanałach twórców i marki Wilkinson Sword. Koncepcję kreatywną kampanii oraz działania z influencerami przygotowała agencja marketingu esportowego TeamPlay. Zakupem mediów zajął się Wavemaker. Za stworzenie konceptu branded conetntu i reżyserię odpowiedzialny jest Marek Spadło, a produkcję zrealizował dom produkcyjny Artcore.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

AVEZ Esport dzięki wsparciu od STS powalczy w eliminacjach Flashpoint

STS parnerem AVEZ Esport CS GO

STS, największy bukmacher w Polsce, nawiązał współpracę z AVEZ Esport – jedynym polskim zespołem CS:GO, który zakwalifikował się do eliminacji do Flashpoint. Bukmacher został głównym partnerem wyjazdu do Los Angeles, gdzie ośmiornice będą reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej w znaczącym turnieju.

W obszarze gamingu STS nieustannie zwiększa skalę działalności i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy. Aktywnie angażujemy się we wsparcie perspektywicznych polskich graczy, zarówno zawodników indywidualnych, jak i drużyn oraz organizacji e-sportowych. Sponsorujemy także istotne dla polskiej sceny e-sportu wydarzenia i turnieje. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć AVEZ Esport, zostając głównym partnerem wyjazdu ośmiornic do Los Angeles, gdzie rozegrają kwalifikacje do Flashpoint.

Mateusz Juroszek, prezes STS

Cieszymy się, że największy bukmacher w Polsce docenił nasze osiągnięcia na światowej scenie CS:GO. Ponadto, nawiązanie współpracy z tak renomowaną firmą w pierwszą rocznicę powstania organizacji AVEZ świadczy, że rozwijamy się w dobrym kierunku. Mamy nadzieję, że nasz występ w kwalifikacjach Flashpoint sprawi radość wszystkim kibicom oraz graczom STS.

Wojciech Sagan, Członek Zarządu AVEZ Esport

AVEZ Esport jako jedyna polska drużyna nie przegrywając żadnego spotkania, przeszła kwalifikacje Flashpoint i tym samym awansowała do etapu eliminacji, który odbędzie się w Los Angeles. W zaplanowanych na 3-5 marca rozgrywkach AVEZ będzie rywalizować m.in. z Chaos Esports Club, SKADE, Orgless czy Redeption POA. Drużyny walczą o pulę nagród w wysokości 64 tys. dolarów oraz dwa miejsca w ligowych rozgrywkach, gdzie do wygrania będzie milion dolarów.

E-sport na dobre zagościł w pierwszej dziesiątce dyscyplin najchętniej obstawianych przez naszych graczy i cały czas zyskuje na popularności. Dlatego inwestujemy w budowę jeszcze większej rozpoznawalności wśród fanów e-sportu – nieustannie rozwijamy ofertę, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom graczy i wspieramy rodzimą scenę e-sportu w dalszym rozwoju i profesjonalizacji, czego dowodzi współpraca nawiązana z AVEZ Esport.

Mateusz Juroszek, prezes STS

Bukmacher aktywnie angażuje się we wspieranie polskiego sportu, będąc największym prywatnym podmiotem na rodzimym rynku sponsoringu. Firma jest oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej, a także sponsorem głównym Jagiellonii Białystok oraz oficjalnym bukmacherem Lecha Poznań, Cracovii, Pogoni Szczecin, Korony Kielce, Górnika Zabrze, Zagłębia Lubin, Anwilu Włocławek, Asseco Resovii oraz PGE Vive Kielce, a także Polskiej Ligi Siatkówki, Futsal Ekstraklasa czy innych klubów i związków sportowych.

STS angażuje się także we wsparcie e-sportu. Bukmacher sponsoruje x-kom AGO, jedną z najlepszych drużyn CS:GO w Polsce. STS jest sponsorem Pawła ‘innocenta’ Mocka – zawodnika CS:GO, który gra na scenie międzynarodowej. Ten kontrakt był pierwszym w Polsce przypadkiem, gdy bukmacher wsparł indywidualnego zawodnika e-sportowego, grającego w Counter-Strike’a. Bukmacher zdecydował się także na wsparcie Damiana „Nervariena” Ziaji, jednego z najpopularniejszych influencerów polskiej sceny League of Legends. Podpisana z nim umowa to pierwszy w Polsce przypadek zaangażowania bukmachera w działania promocyjne skierowane do społeczności League of Legends. W minionych sezonach firma wspierała Polską Ligę Esportową – jedne z ważniejszych rozgrywek CS:GO w kraju – oraz drużynę e-sportową Izako Boars. STS włączył się również w inicjatywę dobroczynnego meczu rozegranego pomiędzy czołowymi polskimi drużynami CS:GO. Ponadto w grudniu 2018 r. bukmacher zorganizował – wraz z ‘innocentem’ i ‘Nervarienem’ – plebiscyt na e-sportową inicjatywę, który, głosami kibiców, wygrał kobiecy turniej lanowy CS:GO.

Więcej informacji na www.sts.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF