Kampania #GamingBezBarier z dwoma nagrodami MIXX Awards Europe 2021!

Mixx award

Kampania #GamingBezBarier, przygotowana przez Fantasyexpo oraz Polską Ligę Esportową zdobyła na międzynarodowym konkursie MIXX Awards Europe 2021 srebrną statuetkę w kategorii Gry/E-Sport oraz brązową w kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility. Innowacyjność projektu polegała na stworzeniu pierwszego polskiego słownika gamingowego dla gry CS:GO dla Głuchych oraz przygotowania pierwszej na świecie transmisji esportowej, tłumaczonej na żywo na język migowy.

Stworzenie pierwszego gamingowego słownika polskiego języka migowego a tym samym likwidacja barier w pełnym odbiorze meczu esportowego u osób głuchych, to główne cele jakie przyświecały agencji gamingowej Fantasyexpo oraz Polskiej Lidze Esportowej. Na potrzeby projektu  zostało przetłumaczonych, bądź stworzonych od podstaw 19 znaków tłumaczących terminologię dedykowaną grze CS:GO. Do prezentacji i przedstawienia zarówno zasad gry jak i właśnie charakterystycznej dla rozgrywki terminologii przygotowano dedykowane wideo ze znakami i napisami.

Ponadto stworzony został cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów.

Słownik miał swoją premierę podczas finałów Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje.

Była to pierwsza na świecie transmisja esportowa, tłumaczona na żywo na język migowy. Jej przebieg można było śledzić w serwisie Twitch oraz na kanale Polsat Games.

Zaczęło się od „Zróbmy coś dla osób Głuchych” . Uważam, że esport powinien być dostępny dla każdego – bez jakichkolwiek wykluczeń! Bardzo się cieszę, że spotkałem na swojej drodze osoby, które uwierzyły ze mną w tę ideę i pomogły wdrożyć projekt #GamingBezBarier. Dedykuję tę nagrodę wszystkim Graczom – wspólnie pokonajmy wszelkie bariery!

Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo – pomysłodawca projektu

Szacuje się, że w Polsce jest około 1 miliona osób z problemami lub całkowitym brakiem słuchu, czyli zmysłu uznawanego przez wielu za podstawę w codziennym życiu.Problem głuchoty wyklucza cyfrowo wielu miłośników tej dyscypliny a komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji. Dlatego też z myślą o nich został stworzony pierwszy w Polsce gamingowy słownik języka migowego dedykowany grze Counter-Strike: Global Offensive.

Za pomysł, kreację i realizację słownika #GamingBezBarier odpowiedzialna jest agencja gamingowa Fantasyexpo, przy wsparciu Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet. Za realizacją pierwszej na świecie transmisji dla osób Głuchych stoi Polska Liga Esportowa.


Źródło: Fantasyexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#GamingBezBarier! Pierwszy gamingowy słownik migowy oraz turniej finałowy CS:GO z tłumaczem języka migowego!

Walcząc z wykluczeniem cyfrowym w esporcie, agencja gamingowa Fantasyexpo we współpracy z Fundacją Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet S.A. tworzą gamingowy słownik esportowy, a Polska Liga Esportowa zapowiada pierwszą w historii transmisję CS:GO tłumaczoną na język migowy - finały PLE.

Szacuje się, że w Polsce jest około 900 000 osób z problemem słuchu. Cyfrowe wykluczenie dotyka w negatywny sposób wiele osób. Zazwyczaj kojarzone jest z utrudnionym dostępem do Internetu czy nie posiadaniem komputera do pracy czy nauki. Lecz przyjmuje ono różne oblicza – nie tylko ogranicza na rynku pracy, w edukacji ale także w życiu osobistym czy w rozrywce, również w esporcie. W listopadzie bieżącego roku z inicjatywy agencji gamingowej Fantasyexpo powstał gamingowy słownik esportowy do gry Counter Strike: Global – Offensive dla głuchych.

Publikacja powstała dzięki współpracy i ogromnemu zaangażowaniu osób ze środowiska głuchych – Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet S.A. Wdrażanie programów usprawniających funkcjonowanie w przestrzeni publicznej to również cel kampanii Komunikacja bez barier, za którą odpowiedzialna jest firma Sevenet S.A.

Dostając propozycję współtworzenia słownika gamingowego dla osób głuchych nie mogliśmy się nie zgodzić. Wzięcie udziału w takiej akcji wpisuje się w misję działania Komunikacji bez barier, dzięki, której od 2011 roku udostępniamy osobom głuchym możliwość korzystania z tłumacza języka migowego online. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy wspólnie tworzyć historię rozszerzania dostępności esportu dla osób głuchych i jako pierwsi tłumaczyć tego rodzaju wydarzenie.

Karina Akseńczuk, Menadżerka Komunikacji bez barier, SEVENET S.A.

Dla polskiego słownika języka migowego przetłumaczono dziewiętnaście znaków związanych z grą CS:GO, niektóre z nich zostały stworzone przez tłumaczy z Fundacji Akademia Młodych Głuchych. Hasła zostały nagrane w krakowskim studiu Fantasyexpo, poddane postprodukcji i
jako całość tworzą materiał edukacyjny, dzięki któremu z większą łatwością będzie można zrozumieć rozgrywkę esportową i dać się ponieść emocjom osobom, dla których do tej pory esport był niedostępny.

Jestem dumny i szczęśliwy z tej inicjatywy. Pomysł zrodził się w mojej głowie i chodził za mną od dłuższego czasu aż udało mi się znaleźć naprawdę wspaniałych ludzi, z którymi mogę realizować ten projekt. Uważam, że w gamingu i esporcie nie istnieją żadne bariery, co udowadnia nasza akcja.

Bartosz Wilczek, Head of esports, Fantasyexpo

Link do słownika gamigowego:

Jest to pierwszy krok w procesie budowania i katalogowania słownictwa esportowego, unikatowy w skali światowej. W almanachu znalazły się m.in. takie słowa jak ACE, CLUTCH czy RUSH , które są podstawą dobrze poprowadzonej taktyki.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz