...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jacek Makowski Dyrektorem do spraw Rozwoju Rynku w Gemiusie

Jacek Makowski

Jacek Makowski dołączył do struktur Gemius Polska z początkiem grudnia 2021. Do jego najważniejszych zadań należeć będzie rozwój działalności spółki na polskim rynku, szczególnie w segmencie największych nadawców telewizyjnych i radiowych oraz wydawców internetowych.

Jako Dyrektor ds. Rozwoju Rynku Makowski będzie odpowiadał za tworzenie i wdrażanie strategii biznesowych najważniejszych produktów firmy w Polsce, w tym flagowego badania cross-mediowego – Mediapanelu, ich rozwój pod kątem sprzedażowym i marketingowym, jak również współpracę z kluczowymi klientami i organizacjami branżowymi.

Jacek Makowski posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu procesami biznesowymi na rynku mediów. Ostatnio pracował jako Dyrektor Zarządzający Gratka.pl (Polska Press, Ringier Axel Springer), wcześniej związany był między innymi z Allegro (Dyrektor Biura Reklamy), Ringier Axel Springer (Dyrektor Biura Reklamy Prasy Codziennej i Online) i Onetem (Dyrektor Działu Sprzedaży Usług Marketingowych).


Źródło: Gemius

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pomiar treści audio i wideo w badaniu Mediapanel już w marcu 2021

mediapanel video i audio

Gemius i Polskie Badania Internetu uruchamiają pomiar treści audio i wideo online w ramach Mediapanelu – pierwszego jednoźródłowego badania mediów w Polsce. Wyniki dostępne będą dla odbiorców badania już od 24 marca 2021.

Pomiar materiałów audio i wideo w badaniu Mediapanel obejmie na początku pięć grup playerów audytowanych – Grupę RMF, Grupę Agora, Grupę Wirtualna Polska, Grupę Polsat – Interia oraz Grupę ZPR Media. W ramach grup Wydawcy wydzielają brandy, czyli konkretne produkty ze swojego portfolio (np. IPLA, Tok FM, Open FM). Dane prezentowane będą w podziale na treści audio i wideo, z rozróżnieniem na materiały emitowane w modelu na żądanie (on demand) oraz linearnym (broadcast). Dodatkowo w modelu linearnym wyróżnione zostaną stacje telewizyjne i programy radiowe. Pozwala to na uwzględnianie danych z platform wideo (np. WP Pilot) w oglądalności koncesjonowanych stacji telewizyjnych oraz danych z platform audio (np. Eska GO) w słuchalności programów radiowych.

Marcowa publikacja danych to pierwszy etap rozpoczętego wdrożenia pomiaru treści audio i wideo online w Polsce. Pula wydawców objętych badaniem będzie sukcesywnie rozszerzana. Obecnie w procesie implementacji jest m.in. Ringier Axel Springer Polska. Od 1 lipca br. wyniki uwzględniać będą także playery, na których wydawcy nie umieszczą skryptów pomiarowych. Będzie to tzw. pomiar nieaudytowany, analogiczny do pomiaru serwisów i aplikacji w badaniu Mediapanel.

Gemius i PBI zapowiadają także wzbogacenie pomiaru o kolejne funkcjonalności. Wśród priorytetowych prac rozwojowych znajdują się: podział treści na redakcyjne i reklamowe oraz prezentacja miejsca osadzenia playera (konkretna aplikacja i domena).

Uruchomienie badania jest odpowiedzią nie tylko na rosnącą popularność serwisów wideo i audio, ale również na zwiększającą się konsumpcję mediów tradycyjnych za pośrednictwem Internetu. Ponieważ wraz za konsumentami podążają reklamodawcy, siłą rzeczy są oni zainteresowani zwiększeniem wydatków reklamowych w tych kanałach. Projekt uruchomiliśmy dzięki wspólnym wysiłkom: zaangażowaniu wydawców-Wspólników PBI oraz ciężkiej, ponad rocznej pracy wykonanej przez zespoły PBI oraz Gemius. Pomiar treści audio i wideo jest integralną częścią badania Mediapanel. Najpierw dołączymy do badania wydawców audytowanych. Następnie, wydawców nieobjętych naszym badaniem site-centric. W drugiej połowie roku będziemy dalej rozwijać badanie zgodnie z zaprezentowanym planem.

Paweł Laskowski, prezes PBI

Pomiar materiałów audio i wideo to ważne rozszerzenie badania internetu w Polsce, szczególnie w dobie dynamicznego rozwoju platform multimedialnych online.  Decyzja o udziale w tym badaniu była dla nas naturalnym krokiem, dzięki któremu możemy przedstawiać rynkowi kolejne części naszej aktywności mediowej.

Bartłomiej Zarębski, Head of Business Intelligence w Ringier Axel Springer Polska

Udostępnienie danych o oglądalności linearnych stacji telewizyjnych w ramach platform internetowych, takich jak WP Pilot, pozwala wyjść naprzeciw oczekiwaniom nadawców TV. Jest to krok w stronę realizacji zasady „Must Measure”, która ma być w zapowiedziach KRRIT uzupełnieniem zasady „Must Offer – Must Carry”.

Michał Gawryszewski, Dyrektor Działu Badań i Analiz w Wirtualnej Polsce Media.

Wdrożenie pomiaru treści audio i wideo do Badania Mediapanel otwiera istotny etap w jego rozwoju. Udostępnienie danych na temat oglądalności i słuchalności w internecie pozwoli wydawcom w kompleksowy sposób przyglądać się własnym odbiorcom, szacować zasięg całej grupy, a w konsekwencji optymalizować swoją ofertę. Reklamodawcy natomiast zyskają cenne informacje, przydatne do bardziej precyzyjnego planowania mediów.

Aleksandra Załęska, koordynująca zespół realizujący badanie po stronie Gemius

Badanie obejmie pomiar oglądalności i słuchalności zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych. Dane prezentowane będą w ramach standardowych wskaźników badania Mediapanel, takich jak Zasięg (Reach), Realni Użytkownicy (Real Users), Kontakty (Views) czy Średni czas na użytkownika (ATS). Wyniki opublikowane 24 marca obejmą dane za dzień poprzedni. Kolejne udostępniane będą codziennie tak jak pozostałe wyniki badania.


Źródło: Mediapanel 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Badanie internetu – wyniki badania Mediapanel za grudzień 2020

Badanie internetu

Szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 r. według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji.

W grudniu liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,3 mln osób.

 

WYDAWCY – INTERNET

 

Wszystkie urządzenia

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

DOMENY – INTERNET

 

Wszystkie urządzenia

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

APLIKACJE – INTERNET

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

1 Mediapanel to jednoźródłowe badanie cross-mediowe, obejmujące pasywny poziom konsumpcji internetu, telewizji i radia, realizowane dzięki współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz Komitetu Badań Radiowych. Kompleksowe rozwiązanie stanowi połączenie standardu badania internetu, standardu pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego badania Gemius. Mediapanel prezentuje dane w podziale na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio, w ramach 23 wystandaryzowanych wskaźników. Wyniki badania pozwalają określić łączny zasięg poszczególnych kanałów mediowych oraz szacować potencjał całych grup mediowych. Rozwiązanie dedykowane jest wszystkim podmiotom na rynku mediów: marketerom, wydawcom, agencjom reklamowym oraz domom mediowym. Wyniki badania dostępne są codziennie, za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu online.

2 Gemius to polska firma badawczo-technologiczna, która od ponad 20 lat z sukcesem rozwija i wdraża w Polsce oraz za granicą autorskie technologie badania mediów cyfrowych. Gemius mierzy m.in. oglądalność stron www i aplikacji internetowych, słuchalność treści audio w radiu i internecie, oglądalność treści wideo zarówno w telewizji jak i w playerach internetowych, a także oglądalność i słuchalność reklam towarzyszących konsumpcji tych wszystkich rodzajów treści. Firma działa na blisko 40 rynkach w regionie EMEA, a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, media, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji na stronie: www.gemius.pl.

3 PBI wspiera rynek wiedzą pozwalającą podejmować lepsze decyzje biznesowe w środowisku cyfrowym. W tym celu organizacja prowadzi i udostępnia wyniki badania Gemius/PBI stanowiące integralną część crossmediowego projektu Mediapanel. Z danych PBI korzystają przedstawiciele wydawców, domów mediowych, działów badawczych dużych firm oraz agencje interaktywne. PBI przyczynia się do rozwoju cyfrowego rynku, dzielą się także wiedzą ekspercką i nawiązują współpracę z organizacjami partnerskimi o zbliżonym profilu działalności.


Źródło: Mediapanel

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mediapanel – nowe jednoźródłowe badanie cross-mediowe

badanie crossmediowe

Gemius, Polskie Badania Internetu oraz Komitet Badań Radiowych uruchomiły nowe badanie obejmujące pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia – Mediapanel. Kompleksowy pomiar stanowi połączenie dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI, standardu pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego cross-mediowego badania Gemius.

Pierwsze wyniki udostępniono 2 października i obecnie publikowane są codziennie w nowoczesnym, intuicyjnym interfejsie online, który umożliwia analizę danych dla dowolnych okresów. Mediapanel jest pierwszym badaniem w Polsce, które prezentuje wspólny potencjał kluczowych mediów – internetu, radia i telewizji – a także poziom ich konsumpcji w domu i poza miejscem zamieszkania. Wystandaryzowane wskaźniki, wspólne dla wszystkich typów mediów, pozwalają dokonywać kompleksowych analiz cross-mediowych.

Badanie internetu, będące integralną część badania Mediapanel, jest realizowane według nowej ulepszonej metodologii. Dotychczasowi użytkownicy badania Gemius/PBI mają dostęp do danych w nowym interfejsie. Aktualny standard radiowy – Radio Track – realizowany na zlecenie KBR przez Kantar Polska, w badaniu jednoźródłowym pełni rolę badania założycielskiego. Natomiast cross-mediowe badanie Gemius, wykorzystujące pasywny pomiar telewizji oraz radia, realizowany za pośrednictwem mierników osobistych (smartfony z innowacyjnym oprogramowaniem pomiarowym), dostarcza informacji na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.

Mediapanel prezentuje dane cross-mediowe w podziale na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio. Treści objęte badaniem są dodatkowo klasyfikowane jako redakcyjne (editorial) lub komercyjne (commercial). Docelowo w wynikach Mediapanel uwzględniony zostanie również pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo w internecie.

Jako PBI uczestniczymy w tym projekcie, bo rozumiemy potrzeby rynku i marketerów związane z rozwojem badań mediowych w Polsce. Zdajemy sobie sprawę, że badania internetu są też najbardziej skomplikowanymi projektami badawczymi, wymagając nieustannego rozwoju i inwestycji. Jednocześnie internet jest według raportów rynkowych najbardziej wszechstronnym medium reklamowym. W naszym badaniu widowni internetowej dysponujemy także największym panelem badawczym w porównaniu z innymi badaniami mediów na polskim rynku. To zdecydowało, że uruchomiliśmy wraz z KBR i Gemius pomiar współkonsumpcji mediów.

Paweł Laskowski, prezes zarządu PBI

Naszym wspólnym celem jest dostarczenie obecnym i potencjalnym reklamodawcom jak najszerszego dostępu do danych na temat współkonsumpcji mediów, by każdy marketer był w stanie zaplanować jeszcze skuteczniejszą i efektywniejszą kampanię opartą o telewizję, internet i radio. Radio, oprócz tego, że świetnie sprawdza się jako wiodące medium w kampaniach reklamowych, doskonale uzupełnia aktywności telewizyjne i internetowe, zwiększając zasięgi i jednocześnie obniżając koszty dotarcia. Badanie słuchalności radia jest jednym najtrudniejszych elementów pasywnego pomiaru panelowego. Przede wszystkim ze względu na słuchanie w wielu miejscach, bardzo często poza domem i w różnych warunkach akustycznych. Wspólnie z Gemiusem, którego doświadczenie i know-how badawcze w tym zakresie jest bardzo duże, KBR będzie współpracować nad pełnym wykorzystaniem technologii, rozwiązaniem wszelkich problemów związanych z trudnościami w pomiarze radia. Planujemy korzystać także z doświadczeń z innych rynków, gdzie został wprowadzony lub jest testowany pomiar pasywny.

Mariusz Gołda, dyrektor marketingu w Grupie RMF, członek KBR

Nowe badanie, które zaprezentowaliśmy rynkowi, to krok milowy w sposobie pomiaru mediów w Polsce. Mediapanel jest odpowiedzią na wielokrotnie sygnalizowaną przez wydawców, reklamodawców i domy mediowe potrzebę kompleksowego, jednoźródłowego pomiaru mediów, który obejmie zarówno internet, jak i radio i telewizję. Jestem dumny, że rozwijana przez Gemius metodologia pasywnego pomiaru mediów znalazła uznanie najważniejszych organizacji branżowych – PBI i KBR – co przełożyło się na ich strategiczny udział w tym projekcie. Ich zaangażowanie w nowe przedsięwzięcie jest gwarantem najwyższej jakości danych internetowych i radiowych, które od 2 października dostarczamy użytkownikom.

Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.


Źródło: Informacja prasowa Gemius

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski internet w sierpniu 2020

kobieta przeglada internet

Liczba internautów w Polsce w sierpniu 2020 roku wyniosła ogółem 27,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln.

Wydawcy – wszystkie urządzenia

top 20 wydawcow wszytskie urzadzenia

Wydawcy – komutery osobiste i laptopy

top 20 wydawcy komputery i laptopy

Wydawcy – urządzenia mobilne

top 20 wydawcow urzadzenia mobilne

Domeny – wszystkie urządzenia

top 20 domen sierpień

Domeny – kompytery osobiste i laptopy

domeny top 20 komputery osobiste i laptopy

Domeny – urządzenia mobilne

urządzenia mobilne top 20 domeny

Aplikacje

top 20 aplikacji mobilnych


Źródło: informacja prasowa PBI Gemius 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gemius: DPD Polska najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce

DPD

Raport „E-commerce w Polsce 2020” przygotowany przez międzynarodową firmę badawczo – technologiczną Gemius jest analizą postaw, zwyczajów i motywacji e-konsumentów dokonywaną na podstawie ruchu w Internecie. W tym roku najchętniej wybieraną przez klientów e-sklepów firmą kurierską okazała się DPD Polska z wynikiem o 1 p.p. wyższym niż rok wcześnie (30%).

Raport potwierdził wyraźną tendencję polegającą na rosnącej popularności e-zakupów w Polsce. Grupa nabywców online stanowi w naszym kraju już 73 proc. ogółu internautów, co oznacza przyrost o 11 punktów procentowych rok do roku.

Staramy się spełniać oczekiwania nadawców i odbiorców paczek. Branża e-commerce cały czas się rozwija, a trudna dla wszystkich wiosna 2020 r. tylko potwierdziła, jak istotną i perspektywiczną gałęzią gospodarki jest sprzedaż w sieci i wspomagające ją usługi kurierskie. Dziś najważniejsze dla naszych klientów są bezpieczeństwo, niezawodność i wygoda. Epidemia COVID-19 spowodowała, że doszło do uproszczenia niektórych procedur, pojawiły się nowe usługi. Spodziewamy się, że wiele z wprowadzonych ostatnio usprawnień w sposobie doręczania przesyłek trwale zyska aprobatę nadawców i odbiorców. Mamy nadzieję, że społeczność wokół e-commerce je doceni.

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

Badanie, w którym wzięło udział 1544 internautów, przeprowadzono w dniach od 23.03 do 30.03.2020 roku. Zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na panelu internetowym.


Źródło: Informacja prasowa DPDgroup

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gemius po raz piąty nagrodzony w konkursie IAB Europe Research Awards

Gemius_RA_winner

Gemius zdobył srebrną statuetkę w kategorii Audience Measurement. Jury doceniło polską firmę za innowacyjne rozwiązanie, które dostarcza jednoźródłowych danych na temat konsumpcji mediów oraz kontaktu reklamowego w telewizji, radiu i internecie. Złotej statuetki w wymienionej kategorii nie przyznano.

Nagrodzone rozwiązanie jest pierwszym jednoźródłowym badaniem obejmującym pomiar telewizji, radia i internetu. Przeznaczone jest zarówno dla wydawców, jak i marketerów, którym dostarcza wiedzy niezbędnej do planowania mediów czy efektywnego zarządzania przestrzenią reklamową. Dane, pochodzące z jednoźródłowego panelu badawczego, wykorzystane są w badaniu rynku reklamy gemiusAdReal, narzędziu do analizy kampanii własnych gemiusPostBuy oraz w badaniu audytorium gemiusAudience.

Dzięki zastosowanej metodologii Gemius oferuje rynkowi narzędzia, które umożliwiają wydawcom i reklamodawcom kompleksowe planowanie strategicznych procesów, poczynając od dystrybucji treści i reklam, po weryfikację własnych kampanii reklamowych i otoczenia konkurencyjnego.

Przyznana Gemiusowi nagroda jest kolejnym laurem zdobytym w konkursach IAB Europe Research Awards. Wcześniej firma otrzymała nagrodę za projekt metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg w sieci ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis). Rok później Gemius zdobył statuetkę za metodologię pozwalającą na produkcję danych prezentujących oglądalność stron WWW z dnia na dzień (Overnight). W 2017 Gemius trzeci rok z rzędu został doceniony przez IAB Europe dzięki technologii pozwalającej na kompleksowy pomiar rynku reklamy online (gemiusAdReal). W ubiegłym roku zwycięstwo Gemiusowi przyniósł projekt #TrueSingleSource: gemiusPostBuy&gemiusAdReal, umożliwiający marketerom kompleksową analizę kampanii w mediach tradycyjnych oraz w digitalu.

Więcej informacji na rozwiązania Gemius oraz pozostałych nagrodzonych w konkursie znajduje się tutaj.


Źródło: Informacja prasowa Gemius SA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szczególne zainteresowanie informacjami, mniejsza popularność sportu. Rynek reklamowy w czasie pandemii

branża reklamowa

Telewizja, komórka czy może komputer? Czy i w jaki sposób stan epidemii wpłynął na zachowania Polaków jeśli chodzi o korzystanie z mediów? Odpowiedzi na te pytania dostarcza analiza Gemius, przygotowana na bazie cross-mediowych danych z gemiusAdReal oraz informacji o oglądalności witryn z badania Gemius/PBI.

Zbiorcze zestawienie liczby kontaktów reklamowych i użytkowników we wszystkich kanałach mediowych mierzonych przez Gemius (telewizja, radio, internet) wyraźnie wskazuje na wzrost aktywności w drugiej połowie marca – zarówno po stronie twórców komunikatów reklamowych, jak i ich odbiorców. Różnica w liczbie reklam, z którymi zetknęli się konsumenci w pierwszym tygodniu lutego i ostatnim tygodniu marca wynosi 14%, co przekłada się na zwiększenie liczby kontaktów reklamowych o ok. 3,7. Gwałtowny wzrost rozpoczął się w tygodniu, w którym rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią.

Wszystkie typy mediów
źródło: gemiusAdReal

Liczba użytkowników, którzy stykają się z przekazem marketingowym, nie uległa w omawianym okresie dużej zmianie. Skąd więc znaczący wzrost liczby kontaktów z reklamą? Z jednej strony wynikać to może z intensywniejszych działań marketerów w niektórych branżach, z drugiej strony – ze zmiany naszych przyzwyczajeń w zakresie konsumpcji mediów. Odejście od codziennej rutyny w naturalny sposób przełożyło się na to, że Polacy zaczęli więcej czasu spędzać z komórką w ręku, przy włączonym komputerze czy telewizorze, a intensyfikacja w konsumpcji mediów idzie w parze ze zwiększoną ekspozycją na przekaz reklamowy.

Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska

Jak wynika z danych, wzrost ogólnej liczby odnotowanych kontaktów reklamowych pomiędzy pierwszym tygodniem lutego a ostatnim tygodniem marca widoczny jest zarówno na kanałach digital (18% w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów oraz aż 32% w przypadku urządzeń mobilnych), jak i w telewizji (8%).

Platforma PC
źródło: gemiusAdReal
Platforma mobilna
źródło: gemiusAdReal
Platforma TV
źródło: gemiusAdReal

Przeanalizowaliśmy intensywność kontaktów reklamowych w telewizji, wyodrębniając poszczególne grupy tematyczne kanałów. Okazało się, że największy wzrost przypadł w udziale stacjom informacyjnym, a duży spadek odnotowały kanały sportowe. Zwiększona popularność anten newsowych wynika z naturalnego zapotrzebowania odbiorców na rzetelne informacje w czasie kryzysu. Spadek odnotowany w przypadku stacji sportowych może być natomiast następstwem odwołania większości imprez sportowych w okresie pandemii.

Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska

Kanały informacyjne
źródło: gemiusAdReal

W przypadku kanałów informacyjnych w analizowanym okresie obserwujemy istotny wzrost liczby kontaktów reklamowych (72%) oraz realnych użytkowników, którzy widzieli reklamy (38%).

Kanały sportowe
źródo: gemiusAdReal

Liczba kontaktów reklamowych na kanałach sportowych spadła o 82%, a liczba realnych użytkowników, którzy widzieli reklamy – o ponad połowę.

Zwiększone zainteresowanie publicystyką i informacjami widoczne jest również w internecie. Jak wynika z danych badania Gemius/PBI, liczba odsłon wygenerowanych na witrynach z tej kategorii wzrosła w analizowanym okresie (pierwszy tydzień lutego vs ostatni tydzień marca) o 60%, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby użytkowników o 9%. Najistotniejsze zmiany w liczbie odsłon zaobserwować można w przypadku urządzeń mobilnych – tu wskaźnik ten zwyżkował aż o 67%. Najwięcej użytkowników przybyło natomiast na platformie PC: liczba ta zwiększyła się w omawianym przedziale czasowym o 21%.

Informacje i publicystyka
źródło: Badanie Gemius/PBI, luty – marzec 2020

Podobnie, jak w przypadku telewizji, również w internecie spadła popularność serwisów poświęconych sportowi. O ile liczba użytkowników nie zmieniła się znacząco, o tyle wolumen wygenerowanych odsłon spadł na każdej z platform: odpowiednio o 33% (wszystkie urządzenia), 46% (komputery stacjonarne i laptopy) i 24% (urządzenia mobilne).

sport
źródło: Badanie Gemius/PBI, luty – marzec 2020

Zmiana w sposobie konsumpcji mediów na przestrzeni dwóch ostatnich miesięcy jest wyraźnie zauważalna. Z pewnością muszą ją brać pod uwagę marketerzy, planujący kampanie w tym niecodziennym okresie. Szczególną uwagę warto zwrócić na coraz większy clutter reklamowy. Taka sytuacja wymusza poszukiwania skutecznego sposobu na wyróżnienie się na tle konkurencji, aby być w stanie zawalczyć o uwagę odbiorców. To z pewnością niemałe wyzwanie, ale też okazja na zaprezentowanie zupełnie nowej jakości. Cieszę się, że kilku dużych reklamodawców podjęło już rękawicę i, często w bardzo kreatywny sposób, zmodyfikowało swój przekaz reklamowy, aby dostosować się do obecnej sytuacji w kraju.

Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska


Źródło: Informacja prasowa Gemius

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia

PBI Gemius badania internetu radia telewizji

Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.

Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi osobistemu (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.

Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu – w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych – dostępne będą w nowym, intuicyjnym interfejsie online oraz poprzez dedykowane API. Interfejs umożliwi nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.

Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie.

Paweł Laskowski, Prezes PBI

Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wyniki badania Gemius/PBI za czerwiec 2019

Liczba internautów w Polsce w czerwcu 2019 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,2 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln. WYDAWCY Wszystkie urządzenia Komputery osobiste i laptopy Urządzenia mobilne DOMENY Wszystkie urządzenia Komputery osobiste i laptopy […]

Liczba internautów w Polsce w czerwcu 2019 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,2 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln.

WYDAWCY

Wszystkie urządzenia

Komputery osobiste i laptopy

Urządzenia mobilne

DOMENY

Wszystkie urządzenia

Komputery osobiste i laptopy

Urządzenia mobilne

APLIKACJE MOBILNE

Liczebność próby: N= 168003. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z IV kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018r.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF