...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rozpalmy Gadu-Gadu!

 

“Rozpalmy Gadu-Gadu!” – pod tym hasłem rozpoczęła się w pierwszym dniu wiosny kampania zapowiadająca finansowanie społecznościowe najpopularniejszego polskiego komunikatora. GG znane z kultowego dźwięku wiadomości, zabawnych emotek i statusów dostępności oraz opisów, powraca do komputerów i smartfonów użytkowników. W zamian za środki pozyskane drogą finansowania społecznościowego, spółka Fintecom, właściciel GG, planuje przeprowadzić gruntowne zmiany w oprogramowaniu komunikatora, a dzięki temu udostępniać nowe funkcje, również te, o które proszą użytkownicy. Zapisy na deklaracje już ruszyły na stronie https://gg.emiteo.pl

GG wraca z dużymi planami na rozwój i nowym pomysłem na model biznesowy. Komunikator docelowo ma być nie tylko centrum prostej, bezpiecznej komunikacji, ale także aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjonalnościami, w tym narzędziem do szybkich płatności. Geneza pomysłu pochodzi od właściciela – firmy Fintecom, operatora znanego wcześniej pod marką England.pl oferującego przelewy międzynarodowe i posiadającego status Krajowej Instytucji Płatniczej, nadawany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).

To dzięki Fintecom, legendarna polska marka od 2018 roku może rozwijać się nadal i należeć ponownie do polskiego właściciela. Dzięki temu GG nie podzieliło losu wielu innych znanych polskich marek internetowych, które zniknęły z polskiego krajobrazu. Dzisiaj w Gadu-Gadu zalogowanych jest blisko 0,5 mln użytkowników miesięcznie, korzystających z jego wersji mobilnych i na komputer.

Komunikator wymaga stałego podążania za zmianami technologicznymi. Fundusze pozyskane z crowdfundingu planujemy przeznaczyć na przygotowanie nowej technologii, w tym m.in. rozmów audio-wideo na wszystkich wersjach GG oraz szyfrowania end-2-end – zapowiada Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o. – Dotychczas zainwestowaliśmy już kilka milionów złotych w utrzymanie i rozwój Gadu-Gadu. Wprowadziliśmy nowe i polubione przez użytkowników funkcjonalności, jak np. Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www, galerię; wiele rzeczy uprościliśmy, ale przede wszystkim poprawiliśmy obsługę i bezpieczeństwo. Wszystko po to, aby GG znowu było prostym, najszybszym i bezpiecznym narzędziem do komunikacji. Do dalszego rozwoju zapraszamy akcjonariuszy, również spośród społeczności, już jako współwłaścicieli kultowej marki.

Zostań współwłaścicielem legendy

Spółka nie ujawniła jeszcze kwoty inwestycji, jaką planuje pozyskać. – Obecnie zachęcamy każdego do deklarowania kwoty, jaką chciałby zainwestować w GG. Deklaracje można składać na stronie https://gg.emiteo.pl, gdzie można podać swój e-mail, na który w odpowiednim czasie prześlemy informację o terminie zapisów. Mamy nadzieję, że będzie to jeden z najgorętszych projektów finansowanych społecznościowo – mówi Romuald Remus i dodaje, że dzięki objęciu akcji przez użytkowników, każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem popularnego słoneczka-legendy.

Obecny właściciel wiąże duże plany i nadzieje z rozwinięciem GG, a do współpracy przy odbudowie marki zaprosił Jarka Rybusa, odpowiadającego za komunikację GG w latach jego największej popularności. To wówczas GG zorganizowało ogólnopolskie Gadu Dyktando, projekt łączności z Międzynarodową Stacją Kosmiczną, czy nadawało numery GG znanym osobistościom i instytucjom. Z Gadu-Gadu korzystał wtedy co drugi Polak, a ówczesny właściciel był notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut GG na giełdzie został uznany debiutem roku. Dzisiaj polski komunikator musi mierzyć się z dużą konkurencją komunikatorów i serwisów społecznościowych, ale to nie na rynku szybkiej komunikacji Fintecom planuje odnieść główny sukces.

Nostalgia i nowoczesność

Przykłady innych polskich marek, które powróciły po latach zapomnienia pokazują, że sentyment Polaków do własnych marek nadal jest silny. – Liczymy nie tylko na nostalgię i wspomnienia powracających użytkowników, ale również na nowych dzięki przyszłym funkcjonalnościom m.in. płatnościom P2P, rozmowom audio-wideo i wielu innym. Cieszą nas powracający użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Rozpalmy razem Gadu-Gadu! – zachęca Agnieszka Remus, prezes spółki Fintecom, osobiście wielka pasjonatka GG.

Właściciel GG podkreśla jego polskie korzenie i strategiczne powiązanie z polską infrastrukturą. – Serwery Gadu-Gadu znajdują się w Polsce, tutaj posiadamy siedzibę, tu płacimy podatki – dodaje Agnieszka Remus. – Nasze plany sięgają jednak daleko poza granice. Już oferujemy wersję angielską komunikatora pod adresem ggapp.com Na pewno jednak będziemy koncentrować się na rynku polskim, tutaj chcemy odbudować komunikator i wokół niego udostępniać wygodne płatności, a te, wykonywane ze smartfona, są dzisiaj uwielbiane przez młode pokolenie.

Obecnie przychody Fintecom pochodzą z usług finansowych oraz samego komunikatora, w tym z reklam oraz GG Premium. W 2022 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły blisko 4 mln zł.

Głęboko wierzymy w odbudowę legendy GG i jej solidne podstawy – mówi Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o. – Użytkownicy mocno angażują się w rozwój Gadu-Gadu, nie tylko przekazując nam wiele bezcennych wskazówek, opinii i rad na temat komunikatora, ale również wspierają finansowo jego utrzymanie i rozwój, czego przykładem jest duży sukces wprowadzonej w 2022 roku wersji płatnej GG Premium. Stale korzysta z niej już 18 tys. użytkowników i liczba płacących regularnie miesięczny abonament, utrzymuje się na stabilnym poziomie. Gorąco wierzymy, że przepisując komunikator i wprowadzając więcej wartościowych funkcji, liczba wspierających będzie znacząco rosła.

Rozpoczęta w pierwszym dniu wiosny kampania “Rozpalmy Gadu-Gadu!” zapowiada zbliżającą się akcję crowdfundingu. Wszyscy zainteresowani mogą zapisywać się na alert i deklarować wpłaty na stronie https://gg.emiteo.pl

Bieżące informacje dla potencjalnych Inwestorów na https://gadu-gadu.pl/category/dla-inwestorow/

Najnowsze, bezpłatne wersje komunikatora GG dostępne są na www.gg.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gadu-Gadu uruchamia swoją płatną wersje

GG

Kultowe GG pojawiło się w 2000 roku. Platforma była popularna w Polsce i służyła nam jako główny komunikator przed wypromowaniem się Facebooka czy innych portali społecznościowych. Jednak obecnie aplikacja nie jest już tak atrakcyjna jak kiedyś. Platforma toczy walkę o każdego użytkownika, a pozyskanie środków ma zapewnić konto GG Premium.

Od teraz użytkownicy będą mogli korzystać z kont w dwóch formach: Standard oraz Premium. Drugi wariant będzie można pozyskać, opłacając abonament, który wynosi 4,90 zł miesięcznie. Jeśli zdecydujemy się na półroczną subskrypcję, otrzymamy darmowy miesiąc. Przy całorocznym abonamencie zwiększy się to nawet do 3 miesięcy korzystania z usługi Premium gratis.

Płatna wersja konta pozwoli nam cieszyć się aplikacją bez reklam, większą ilość miejsca w galerii, a także da użytkownikom nielimitowane wiadomości i zaproszenia wysyłane z katalogu publicznego. Ponadto otrzymamy pozycjonowanie się w czołówce wyszukiwania w katalogu GG.

Adam Daniluk

Na 20. urodziny GG zadebiutowało z wersją anglojęzyczną komunikatora

urodziny GG

Można korzystać z niej na urządzeniach z systemem Android, iOS oraz w wersji webowej GG. Niedługo gotowa będzie też anglojęzyczna wersja desktopowa. Wszystkie informacje o GG są dostępne dla anglojęzycznych użytkowników na stronie internetowej https://www.ggapp.com/.

Gadu-Gadu
źródło: Biuro prasowe GG

Ale to nie koniec sierpniowych nowości!

Firma HUAWEI poinformowała o obecności GG w jej AppGallery (https://appgallery7.huawei.com/#/app/C101806813). Z powodu wygaśnięcia licencji Google na aktualizacje smartfonów HUAWEI, firma stworzyła swój własny system operacyjny, a GG dostosowało do niego swoją aplikację. Będzie ona działała na nowych smartfonach marki, której ambasadorem na całą Europę jest Robert Lewandowski. W ciągu pierwszych kilku dni aplikacja została zainstalowana na 115 000 urządzeniach HUAWEI.

Trwają prace nad kolejnymi nowościami. Firma Fintecom, od 2018 roku właściciel GG, sukcesywnie realizuje swoje zapowiedzi odnośnie rozwoju komunikatora. Jednocześnie rozwija swoje dwie inne marki z branży fintech: England.pl oraz FXCity.

20 lat GG


Źródło: Biuro prasowe GG

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwszy rok Gadu-Gadu z nowym właścicielem

Przejęcie GG zbiegło się z 18. urodzinami GG. W sierpniu ubiegłego roku mieszkańcy Warszawy i Mielna mieli okazję wziąć udział w świętowaniu pełnoletności pierwszego polskiego komunikatora (i jak dotąd jedynego). Później nastąpiły porządki w bazie GG – każdy użytkownik został powiadomiony o nowym administratorze danych oraz musiał zaakceptować nowy regulamin zgodnie z zasadami RODO. Jeśli tego nie zrobił, jego konto zostało zanonimizowane i wypadło ze zbioru aktywnych użytkowników. Sprawiło to, co prawda, że liczba użytkowników okresowo zmalała, ale dzięki pozbyciu się „martwych dusz” wiadomo, że milion aktualnych użytkowników GG to użytkownicy aktywni i logujący się do aplikacji. 

Statystyki 

Wśród nich przeważają mężczyźni (55,55%), zaś pod względem wieku najliczniejsza jest grupa 16-25 lat (51,62%), następnie grupa 26-35 lat (23,60%) i – z niewiele mniejszym udziałem procentowym użytkownicy w wieku 36-45 lat (18,04%). 

Użytkownicy GG wymieniają miesięcznie średnio 426 milionów wiadomości. Mogą załączać do wiadomości grafiki, gify (to nowość wprowadzona w 2019 roku), mają też do dyspozycji kultowe emotikony GG. Komunikator pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, mogą być one w dowolnym formacie i rozmiarze. Funkcją GG, której nie posiadają inne komunikatory, jest losowanie rozmówcy. Jest ona chętnie używana przez osoby w różnym wieku. Liczba wykonywanych losowań stale rośnie, średnia z ostatnich 2 miesięcy to 98 321 227. 

Bezpieczeństwo 

Po fali niepokojących doniesień na temat niestosownych wiadomości wysyłanym osobom nieletnim, England.pl podjął stanowcze kroki w celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom GG. Wdrożone zostały nowe systemy automatycznych zabezpieczeń i ulepszono już istniejące mechanizmy. Każdy użytkownik może zgłosić do działu bezpieczeństwa podejrzany profil. Zwiększone zostało zatrudnienie w dziale bezpieczeństwa i wydłużone godziny pracy. 

Co ważne, zmieniono również minimalny wiek użytkowników na 16 lat. Ułatwiono kontakt telefoniczny, a także mocno uproszczono użytkownikom komunikatora kontakt z działem pomocy/ wsparcia/ bezpieczeństwa w GG. Ponadto GG prowadzi kampanie informacyjno-uświadamiające na swoim blogu oraz w kanałach social media na temat zagrożeń, z jakimi można się spotkać korzystając z internetu. Na tym jednak firma nie poprzestaje – planowane są dalsze działania zwiększające bezpieczne korzystania z GG, o czym powiadomimy już niebawem. 

#poGGadajmy 

Po wprowadzeniu najpilniejszych poprawek England.pl postanowił przypomnieć o kultowym polskim komunikatorze kampanią #poGGadajmy. Ruszył blog pod adresem gadu-gadu.pl, profile @poGGadajmy na Facebooku oraz Instagramie. Jednak głównym elementem kampanii był film reklamowy „Nie musisz mówić”. W efekcie dyskusji, jaka rozgorzała na jego temat, o GG znowu stało się głośno. Liczne publikacje na najbardziej poczytnych portalach wygenerowały w sieci wiele wzmianek o komunikatorze, a redakcje Forbes oraz Business Life Polska opublikowały artykuły o GG na swoich łamach. O GG znowu zaczęło być głośno. 

WOŚP 

W styczniu GG ponownie wzięło udział w zbiórce dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy rejestrując Wirtualny Sztab WOŚP, a jego nowi właściciele odcięli się od kontrowersyjnych słów założyciela Gadu-Gadu krytykujących ideę zbiórki. 

Czas na #shoppinGG 

W odpowiedzi na zapytania użytkowników powstał sklep online z obrandowanymi gadżetami: shop.gg.pl Teraz fani kultowego słoneczka mogą zaopatrzyć się w koszulki, torby, parasole lub kubki. Oferta będzie systematycznie poszerzana o kolejne produkty i usługi. Wkrótce będzie można kupić także atrakcyjne, niskie numery GG. 

GG dla firm 

Właściciele England.pl, firmy, która rozwija się w sposób zrównoważony i umacnia na rynku swoją pozycję od 14 lat, mają na uwadze również potrzeby przedsiębiorców. Lada dzień zaistnieje możliwość przekształcenia zwykłego konta GG w konto firmowe, a także możliwość obsługi panelu reklamowego z poziomu konta. Trwają prace nad kolejnymi udogodnieniami i ofertą specjalną dla użytkowników instytucjonalnych. 

Reklama w kanałach GG 

Komunikator stwarza możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do unikatowego grona potencjalnych klientów. Za pośrednictwem GG można zamieszczać reklamy na stronie www.gg.pl, blogu GG, webowej wersji komunikatora o nazwie Sunrise, desktopowej wersji komunikatora nazwanej Phoenix oraz w mobilnej wersji komunikatora. Szczegóły dostępne są prezentacji. Reklama w GG doskonale sprawdza się w takich branżach jak telefonia komórkowa, gry komputerowe, rozrywka (film, muzyka), usługi online (poczta kwiatowa, zamawianie jedzenia itp.), moda młodzieżowa, pożyczki. 

Fintechowa przyszłość 

Ale to nie koniec nowości. W kwietniu tego roku Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie licencji firmie England.pl Sp. z o.o., co stworzyło możliwość wzbogacenia GG o usługi fintech. Najbliższe tygodnie pokażą, jakie będą to konkretnie rozwiązania. 

Pierwszy rok pod nową banderą przyniósł GG wiele pozytywnych zmian. Zarząd England.pl ma plan na zrównoważony rozwój i ekspansję w horyzoncie czasowym trzech do pięciu lat. Konsekwentny rozwój marki England.pl oferującej usługę szybkich przelewów miedzy Polską a Wielką Brytanią oraz rozszerzenie usług firmy o przelewy do kolejnych krajów europejskich (pod brandem FXCity) pokazuje, że GG również będzie konsekwentnie i systematycznie rozwijane.

 Czy GG zagrozi Messengerowi i WhatsApp? Nikt w zarządzie England.pl Sp. z o.o. nie ma takich ambicji. GG będzie szło własną drogą. Jak jednak pokazują losy różnych marek i produktów, każdy scenariusz jest możliwy. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF