...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trwa rekrutacja do trzeciej edycji Akademii GPW Growth

GPW

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie prowadzi rekrutację do trzeciej edycji Akademii GPW Growth – cyklu wykładów i warsztatów adresowanych do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Udział w programie pozwala nabyć kompetencje, które w przyszłości mogą pomóc firmom w debiucie na warszawskim parkiecie.

Rozpoczęła się rekrutacja do kolejnej, trzeciej już edycji Akademii GPW Growth. Projekt ten należy do najważniejszych inicjatyw zawartych w strategii rozwoju Grupy Kapitałowej GPW do 2022 roku.

Akademia GPW Growth jest programem edukacyjnym, mającym na celu wsparcie w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. To nie tylko szkolenia oparte na wykładach teoretycznych, ale bardzo dużo uwagi jest poświęcone na część praktyczną, zajęcia w grupach, case study, To też możliwość spotkania z praktykami biznesu i przedstawicielami największych firm i instytucji działających na rynku.

Maciej Bombol, dyrektor Działu Rynku Pierwotnego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

W Polsce istnieje ponad dwa miliony przedsiębiorstw, z czego ponad 99 proc. należy do sektora MŚP. Jak przekonuje Maciej Bombol, celem Akademii jest podzielenie się z nimi cennymi wskazówkami i doświadczeniami pozwalającymi na rozwój i wzrost.

Poza kompetencjami „twardymi”, takimi jak zarządzanie ryzykiem, operowanie kapitałem czy prawidłowe raportowanie wyników, uczestnicy Akademii mają możliwość rozwinięcia także „miękkich” umiejętności, odnoszących się do tworzenia właściwych relacji w zespole czy budowania osobistego potencjału lidera.

Akademia GPW Growth to zdecydowanie coś więcej niż tylko szkoła. To unikalny program łączący ambitny biznes, świat praktyków oraz znakomite miejsce do wymiany doświadczeń między uczestnikami i nabywania wiedzy, którą z pewnością dalej będziemy mogli i chcieli rozwijać .

Beata Kępowicz, uczestniczka poprzedniej edycji programu

O sukcesie Akademii decyduje rozbudowana baza kontaktów giełdy oraz jej szerokie zaplecze eksperckie, w skład którego wchodzą uznani analitycy rynkowi i doświadczeni specjaliści z największych spółek, zarówno tych prywatnych, jak i należących do Skarbu Państwa. Patronat nad tym unikatowym projektem objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Organizatorem inicjatywy jest GPW we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się m.in: Polski Fundusz Rozwoju S.A., EY Academy of Business, Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., NBS Communications, CFA Society, Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych, Business Dialog, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Klub Dyrektorów Finansowych. Akademia została również objęta patronatem medialnym przez: Forbes, Biznes24 i Polska Press.

Osoby zainteresowane szkoleniem mogą zgłaszać się do trzeciej edycji Akademii pod adresem growth@gpw.pl.

Więcej informacji na stronie GPW Growth.


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

GPW: InPost S.A. debiutuje na rynku obligacji CATALYST

GPW InPost

W piątek, 16 lipca o godzinie 10:00 na należącym do Giełdy Papierów Wartościowych rynku CATALYST (papiery dłużne) debiutuje InPost Société Anonyme. Firma wyemituje obligacje o wartości 500 mln zł, z ustaloną datą wykupu na 29 czerwca 2027 r. Emitent zamierza przeznaczyć środki z emisji na spłatę bieżącego zadłużenia, w tym związanego z finansowaniem nabycia spółki Mondial Relay za kwotę 513 mln euro. Rafał Brzoska, CEO InPost został wyróżniony w 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

InPost S.A. wyemituje 1000 obligacji o jednostkowej wartości 500 tys. zł. Były one oferowane w trybie oferty publicznej skierowanej wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych (tj. bez wymogu sporządzenia prospektu lub memorandum informacyjnego). Obligacje przydzielono 21 inwestorom kwalifikowanym – w tym subfunduszom.

Obligacje InPost S.A. będą podlegać wykupowi w dniu 29 czerwca 2027. W Warunkach Emisji dopuszczone są również opcje wykupu przedterminowanego – zarówno na żądanie obligatariusza, jak i emitenta.

InPost S.A. zamierza przeznaczyć środki z emisji obligacji na spłatę bieżącego zadłużenia i finansowanie bieżącej działalności operacyjnej. Zadłużenie wynika m.in. z akwizycji wiodącej francuskiej spółki e-commerce Mondial Relay, której nabycie, wg. raportu opublikowanego 1 lipca 2021, kosztowało InPost S.A. 513 mln euro.

Obligacje spółki są zabezpieczone poręczeniami udzielonymi przez podmioty należące do grupy InPost: Integer.pl S.A., InPost Paczkomaty Sp. z o.o., Integer Group Services Sp. z o.o. oraz InPost Sp. z o.o. Poręczyciele odpowiadają solidarnie z emitentem za jego zobowiązania z obligacji do łącznej kwoty stanowiącej równowartość 120 proc. wartości nominalnej wszystkich wyemitowanych i niewykupionych obligacji.

Emitent jest również zobowiązany do utrzymywania tzw. Wskaźnika Pokrycia Poręczeń, który zapewnia, że poręczycielami są podmioty, których EBIDTA wynosi co najmniej 80 proc. skonsolidowanej EBIDTA.

Grupa InPost jest największą w Polsce firmą kurierską dostarczającą przesyłki za pośrednictwem automatycznych paczkomatów. Akcje InPost S.A. są notowane na rynku regulowanym, prowadzonym przez Euronext Amsterdam od 27 stycznia 2021 r. Od 21 czerwca 2021 grupa podlega ocenie ratingowej Fitch Ratings oraz Moody’s Inwestor Service.

Debiut In Post S.A. będzie dziewiątym w tym roku debiutem na rynku papierów dłużnych i 128 od początku istnienia CATALYST.


Źródło: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Absolwenci drugiej edycji GPW Growth ruszają na podbój rynku

GPW Growth

Uroczystą galą w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zakończyła się druga edycja Akademii GPW Growth - cykl wykładów i warsztatów adresowany do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. 24 uczestników kursu odebrało certyfikaty „Ready for Growth” potwierdzające nabyte kompetencje, które w przyszłości mogą pomóc ich firmom zadebiutować na warszawskim parkiecie.

Akademia GPW Growth jest jedną z inicjatyw strategicznych #GPW2022 – wieloletniego planu rozwoju i funkcjonowania spółki, którego celem jest umacnianie giełdy w Warszawie na pozycji jednego z czołowych, europejskich parkietów. W miniony weekend odbyło się podsumowanie drugiej edycji projektu.

W 2018 roku zarząd GPW zdecydował się umieścić w nowej strategii program edukacyjny dedykowany małym i średnim przedsiębiorcom. Na polskim rynku działa ponad dwa miliony firm, z czego ponad 99 proc. należy do sektora MŚP. Postanowiliśmy podzielić się z nimi cennymi wskazówkami i doświadczeniami pozwalającymi na rozwój i wzrost.

 Izabela Olszewska, członek zarządu GPW i gospodarz wydarzenia

24 przedstawicieli firm z różnych branż, zarówno ich właściciele, jak i członkowie kadry zarządzającej, otrzymało certyfikaty „Ready for Growth” stanowiące potwierdzenie zdobytej wiedzy oraz praktycznych umiejętności.

Warunkiem uzyskania cennego dyplomu był aktywny udział w cyklu 10 spotkań networkingowych z ekspertami i praktykami biznesu, warsztatach oraz case studies.

O sukcesie Akademii zdecydowała rozbudowana baza kontaktów giełdy oraz jej szerokie zaplecze eksperckie, w skład którego wchodzą uznani analitycy rynkowi i doświadczeni specjaliści z największych spółek, zarówno tych prywatnych, jak i należących do Skarbu Państwa. Patronat nad tym unikatowym projektem objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologi.

 Izabela Olszewska, członek zarządu GPW i gospodarz wydarzenia

Poza kompetencjami „twardymi”, takimi jak zarządzanie ryzykiem, operowanie kapitałem czy prawidłowe raportowanie wyników, uczestnicy Akademii rozwijali również te „miękkie”, odnoszące się do tworzenia właściwych relacji w zespole czy budowania osobistego potencjału lidera. To właśnie na ich znaczenie dla odniesienia sukcesu w biznesie wskazywała Ewa Opolska z EY Academy Of Business, jednego z partnerów programu.

Firmy to nie tylko cyfry i tabele, ale ludzie je tworzący. Istotne jest, aby bezcenna wiedza zdobyta podczas tego roku akademickiego na warszawskiej giełdzie wsparła wasz rozwój osobisty. Prawdziwy lider to osoba o szerokich horyzontach nieunikająca nowych, trudnych wyzwań, ale jednocześnie efektywnie angażująca w ich realizacje partnerów i współpracowników.

Ewa Opolska, EY Academy Of Business 

Zamykając drugą edycję Akademii GPW Growth, Izabela Olszewska zaprosiła jej uczestników do dołączenia do Klubu Absolwenta – platformy wymiany doświadczeń i pomysłów, a także nawiązywania relacji biznesowych. Zapowiedziała również, że w związku z ogromnym zainteresowaniem kolejnych przedsiębiorstw udziałem w programie, już we wrześniu ruszy trzecia odsłona wydarzenia.

Mam nadzieję, że z niektórymi spółkami, których przedstawiciele uczestniczyli w Akademii, już niebawem będziemy mogli się spotkać na warszawskim parkiecie – czy to na NewConnect, czy to później na Głównym Rynku.

 Izabela Olszewska, członek zarządu GPW i gospodarz wydarzenia


Źródło: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pepco – debiut marzeń na warszawskiej giełdzie

Pepco na GPW

12,5 proc. można było zarobić pierwszego dnia notowań na GPW w Warszawie na akcjach Pepco Group. W chwili zamknięcia dnia akcje spółki kosztowały 45 zł za walor, podczas gdy cena wyjściowa wyniosła 40 zł.

Pepco Group to doskonale znany w Polsce właściciel europejskiej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych i jednocześnie największy wartościowo debiut na warszawskim parkiecie od wielu miesięcy.

W ofercie publicznej inwestorzy kupili prawie 92,5 mln akcji za niemal 3,7 mld zł. Początkowo papiery były sprzedawane po 40 zł akcję, co oznacza, że inwestorzy ocenili wartość Pepco na 23 mld zł. Lokuje to spółkę w drugiej dziesiątce największych giełdowych graczy.

Wybór Warszawy jako miejsca naszego giełdowego debiutu od początku wydawał się naturalny. Pepco jest obecne na polskim rynku od ponad dekady osiągając na nim wielkie sukcesy. Tutejszą giełdę cechuje zaś dynamizm i stabilność gwarantujące inwestorom poczucie bezpieczeństwa.

Andy Bond, prezes Pepco Group podczas oficjalnej inauguracji notowań

Bond podkreślał, że aktualna strategia grupy koncentruje się na rozwijaniu firmy w okresie po pandemii, gdy klienci ponownie zaczynają pojawiać się w sklepach stacjonarnych.

Naszymi grupami docelowymi są przede wszystkim rodziny i konsumenci o dochodach poniżej średniej poszukujący odzieży, artykułów wyposażenia domu czy produktów szybko zbywalnych w konkurencyjnych cenach. Średnią wartość koszyka zakupowego szacujemy na 70 – 80 zł. Dlatego bardziej niż na cyfrowych kanałach sprzedaży koncentrujemy się na zachęcaniu klientów do odwiedzenia jednego z ponad tysiąca naszych sklepów w całej Polsce.

Andy Bond, prezes Pepco Group podczas oficjalnej inauguracji notowań

Marek Dietl, prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie przekonywał, że dostrzega wielki potencjał Grupy Pepco i związane z nim perspektywy wzrostu wartości jej akcji i stałego umacniania pozycji na rynku.

Historię rozwoju Pepco i warszawskiej giełdy łączy bardzo wiele. Zaczynaliście od jednego sklepu, aby z czasem stać się wiodącą siecią w Europie. 30 lat temu na GPW notowanych było zaledwie 5 spółek – obecnie mamy blisko tysiąc emitentów i jesteśmy najważniejszą giełdą w tej części kontynentu.

Marek Dietl, prezes zarządu GPW

Marek Dietl przekazał prezesowi Pepco Group dyplom GPW oraz srebrną statuetkę byka, symbolizującą giełdową hossę.

Biorąc pod uwagę skuteczność strategii pańskiej marki, jak i olbrzymie zainteresowanie inwestorów akcjami spółki, jakie obserwujemy w trakcie tej konferencji, ten talizman prawdopodobnie nie będzie potrzebny.

Marek Dietl, prezes zarządu GPW

Zarejestrowane w Holandii Pepco Group zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych pod markami: PEPCO, Dealz oraz Poundland (te dwa ostatnie sprzedają produkty o ujednoliconych poziomach cenowych) obejmującą ponad 3 tysiące sklepów w 16 krajach.

Na koniec marca 2021 r. doskonale znana w Polsce sieć sklepów pod marką PEPCO obejmowała ponad 2,2 tys. sklepów w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech, a w kwietniu 2021 otworzyła swój pierwszy dyskont w Hiszpanii.


Źródło: GPW

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Powstał Indeks Łukasiewicza INNOVATOR

Indeks Łukasiewicza

Nowy indeks na warszawskiej giełdzie jest wspólnym przedsięwzięciem promocyjnym Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Prezentuje i promuje spółki giełdowe, które rozwijają swój potencjał we współpracy z polskim sektorem naukowym, reprezentowanym przez Łukasiewicza. Notowania wg ustalonego modelu będą publikowane codziennie od 12 kwietnia 2021r.

Nowy indeks na warszawskiej giełdzie jest wspólnym przedsięwzięciem promocyjnym Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Prezentuje i promuje spółki giełdowe, które rozwijają swój potencjał we współpracy z polskim sektorem naukowym, reprezentowanym przez Łukasiewicza. Notowania wg ustalonego modelu będą publikowane codziennie od 12 kwietnia 2021r.

Koncepcję Indeksu Łukasiewicza INNOVATOR zaprezentowali Piotr Dardziński, Prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz i Marek Dietl, Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) w grudniu 2020 roku podczas „Debiutu Łukasiewicza”. Dziś, 1 kwietnia 2021 r., w drugą rocznicę powstania Łukasiewicza została opublikowana lista uczestników indeksu oraz szczegółowe informacje na temat jego metodyki.

Nastał czas, aby silniej niż kiedykolwiek wspierać i promować podmioty, które korzystają z wiedzy i kompetencji polskich naukowców. Spółki giełdowe kooperujące z Łukasiewiczem wiedzą już, że działamy nadzwyczaj sprawnie i elastycznie, bo nasz unikalny system Wyzwań Łukasiewicza pozwala w nie więcej niż 15 dni roboczych przygotować dla przedsiębiorcy propozycję opracowania skutecznego rozwiązania wdrożeniowego. Promując współpracę z polską nauką chcemy wzmocnić gen nowoczesności i innowacyjności w spółkach notowanych na giełdzie. Mamy nieosiągalny dla innych podmiotów na polskim rynku B+R zespół ponad 4500 kreatywnych ludzi (naukowców i inżynierów), którzy tworzą z pasją rozwiązania dla biznesu poszukującego innowacji. Indeks Łukasiewicza INNOVATOR już dziś skupia podmioty różnej wielkości i z różnych branż. Jednocześnie ma potencjał do bycia znacznie szerszym, bo 4 kierunki badawcze Łukasiewicza: zdrowie, inteligentna mobilność, transformacja cyfrowa oraz zrównoważona gospodarka i energia mogą pracować na powodzenie wielu przedsięwzięć biznesowych.

Piotr Dardziński, Prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz

W ostatnich latach kompleksowo został przebudowany system wsparcia innowacyjności w Polsce. Efekty widać w liczbach – nakłady krajowe brutto na badania i rozwój wzrosły z 0,94% PKB w 2016 roku do poziomu 1,32% w roku 2019 i wyniosły 30,3 mld zł, co z kolei jest wzrostem w stosunku do 2018 roku o 18,1%. Ambitny plan na zwiększenie nakładów na badania i rozwój do 1,7% PKB w 2020 roku wydaje się więc jak najbardziej możliwy do zrealizowania. Wiele spółek giełdowych opiera swoje strategie konkurowania na rozwijaniu innowacyjnych produktów i usług. Chcemy te spółki pokazać inwestorom poprzez umieszczenie ich w nowym indeksie INNOVATOR tworzonym z Siecią Badawczą Łukasiewicz.

Marek Dietl, Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW)

Portfel Indeksu obejmuje spółki notowane na Głównym Rynku GPW oraz na rynku NewConnect, które współpracują z Łukasiewiczem. Wagi wszystkich spółek uczestniczących w Indeksie są równe na dzień okresowego przeglądu. Aktualizacja listy uczestników indeksu będzie przeprowadzana cztery razy do roku: po ostatniej sesji marca, czerwca, września oraz grudnia.

Indeks Łukasiewicza INNOVATOR jest kalkulowany w trybie jednolitym. Wartości Indeksu Łukasiewicza INNOVATOR będą udostępniane przez GPW Benchmark autoryzowanym agencjom informacyjnym, tak samo jak inne indeksy giełdowe.

Pierwszy portfel indeksu obejmuje 14 spółek giełdowych:

Indeks Łukasiewicza


Źródło: Sieć Badawcza Łukasiewicz

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Answear.com planuje debiut na GPW

Krzysztof Bajołek

Właściciel Answear.com, czołowej platformy cyfrowej sprzedaży odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej, złożył Prospekt Emisyjny do zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego. Spółka chce zadebiutować na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych. Debiut planowany jest na koniec 2020 r. Krzysztof Bajołek, prezez zarządu Wearco S.A. spółki będącej właścicielem Answear.com, został wyróżniony w 3. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria i Ukraina. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach Spółki.

Już niedługo Answear.com dołączy do grona spółek publicznych. To naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą już obecną skalą działalności i jeszcze większym apetytem na przyszłość. Złożyliśmy Prospekt Emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego, co oznacza, że jesteśmy coraz bliżej debiutu na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych.

Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Wearco S.A. – spółka jest w trakcie zmiany nazwy na Answear.com S.A.

Sklep oferuje około 80 tys. produktów z ponad 350 światowych marek. Istotną częścią oferty są marki premium (np. Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY). Produkty z niższej półki cenowej są oparte głównie o markę własną Answear LAB.

Jesteśmy pierwszym graczem w segmencie elektronicznej sprzedaży odzieży i obuwia na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu osiągamy przewagę na polu rozpoznawalności marki oraz niższych kosztów marketingu. Nasi klienci doceniają nasz doskonały serwis w postaci szybkiej dostawy, łatwych zwrotów, oraz atrakcyjnego programu lojalnościowego. Jesteśmy również beneficjentami szybkiego wzrostu rynku e-commerce.

Krzysztof Bajołek

Według ekspertów wartość handlu elektronicznego w Polsce może przekroczyć rekordowe 100 mld zł już w 2020 r. Jak szacuje Unity Group, w kolejnych latach do 2025 r. jego wartość będzie rosła co najmniej o 20 proc. rocznie. Natomiast rynek odzieży i obuwia w Polsce ma w 2020 r. osiągnąć wartości 40,3 mld zł, co oznacza wzrost r/r o 4,13 proc.*

Answear.com dynamicznie rośnie zarówno pod względem liczby klientów, jak i sprzedaży. Już ubiegły rok był bardzo dobry – przychody ze sprzedaży spółki w 2019 roku wyniosły 311,2 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 40,9 proc. r/r, a w tym roku obserwujemy dalszy, skokowy wzrost zainteresowania zakupami w sieci w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Krzysztof Bajołek

Właścicielem platformy Answear.com jest Wearco S.A. Spółka jest w trakcie rejestracji zmiany nazwy na Answear.com S.A.

Prospekt po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego zostanie opublikowany na stronie internetowej Spółki https://answear.com/relacjeinwestorskie.

 

*Raport PMR – Clothing and footwear retail market in Poland 2019, (listopad 2019 r.)


Źródło: informacja prasowa Answear.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF