...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nasze produkty muszą być uwielbiane przez nas, zespół GLOV® i kobiety, które są nam najbliższe. AIP Seed prezentuje swoich kreatywnych

„Zderzamy je z rzeczywistością i tak powstają produkty GLOV® czy też nietuzinkowe pomysły na ich marketing, taki jak np. masterclasses z udziałem Kim Kardashian, w które nasza marka była wiele lat zaangażowana” – opowiada Ewa Dudzic, która wspólnie z Moniką Żochowską założyły GLOV®. „Bardzo pozytywnie oceniamy potencjał Glov do szybkiego skalowania biznesu na świecie. Doceniamy obecność Glov na ponad 50 światowych rynkach czy patenty, które tworzą nową kategorię na świecie – hydro demakijażu” – podsumowuje Dariusz Żuk, CEO AIP Seed

 

Brief: Jakie były początki Waszego projektu?
Ewa Dudzic: Początki projektu to rok 2011, kiedy to Monika wróciła z Tasmanii ze stażu z pomysłem stworzenia produktu do oczyszczania twarzy i demakijażu na bazie włókien wykonanych w mikrotechnologii. Była to niezwykła innowacja, która pochłonęła nasz prywatny czas na ponad 2 lata. W tym czasie tworzyłyśmy pierwsze prototypy produktów, trwały badania w laboratoriach oraz testy na konsumentkach. Finalny prototyp powstał w 2013 roku i w tym samym roku też został opatentowany. Wtedy też założyłyśmy firmę (Phenicoptere), poświęcając się temu projektowi w całości. Weszłyśmy na rynek ze sprzedażą internetową marki GLOV, a rok później pozyskałyśmy pierwszego globalnego klienta perfumeryjnego.

Brief: Co nowego wnosi Wasz projekt na rynek? Na jakie potrzeby odpowiada?
ED: Produkt ‘Rękawica do demakijażu’ GLOV® odpowiada na potrzebę łatwiejszego i bardziej naturalnego oczyszczania twarzy. Ułatwia życie każdego dnia. Poza naszą flagową kategorią produktów do demakijażu, mamy też inne akcesoria kosmetyczne, które uzupełniają rutynę pielęgnacyjną kobiet w nurcie naturalnej i świadomej pielęgnacji. Turbany skracające czas suszenia włosów, SCRUBEX do wygładzania ust czy nasza ostatnia nowość i hit social mediów COOLCURLTM – wałek do kręcenia włosów bez użycia ciepła. Posiadamy aktualnie kilka patentów i wzorów przemysłowych na nasze produkty.

Brief: Na jakich rynkach działacie?
ED: Produkty GLOV® są sprzedawane na ponad 50 rynkach Świata i doceniane przez klientki różnych kultur, od Europejskiej przez Arabską, aż po Azjatycką.

Brief: Jak widzicie dalszy rozwój swojego biznesu? Jakie nowe rozwiązania pojawią się na rynku?
ED: Dalszy rozwój GLOV® to dalsza ekspansja i wzmocnienie wizerunku marki na rynkach, na których działamy. Ponadto – stały rozwój portfolio o kolejne innowacyjne produkty. Intensywnie pracujemy też nad tym, aby wzmocnić nasz własny ecommerce i wyjść z nim na Europę Zachodnią. Aktualnie ponad 80% sprzedaży to sprzedaż przez partnerów, takich jak Sephora, Douglas, Rossmann czy Zalando.

Brief: Dlaczego Wasza firma odniosła sukces?
ED: Mamy świetne produkty. Nie musimy ich na siłę wciskać klientom, a partnerzy sami się zgłaszają do współpracy. Jeśli ktoś nas zapyta, dlaczego nie ma nas gdzieś w sprzedaży, odpowiadamy z uśmiechem “bo jeszcze ten klient się do nas nie zgłosił ;)”. A tak na serio, to dużym czynnikiem sukcesu w internacjonalizacji marki były nasze częste wyjazdy na zagraniczne targi, gdzie pokazywałyśmy produkty kupcom z całego świata, co prowadziło do nawiązywania współpracy. Innowacyjność i staranność wykonania produktów bardzo pomaga w przebijaniu się przez światową konkurencję. Marka GLOV® od początku była tworzona z myślą o rynku globalnym. Dodatkowo, dobrze wyczuwamy trendy – wyprzedziłyśmy choćby o kilka lat trend zero waste. Nasze produkty są bardzo przyjazne środowisku i pomagają ograniczyć zużycie plastiku i chemii. Udało nam się zamknąć ich obieg co oznacza, że zużyte GLOVy przerabiamy (recyklingujemy) na ławki, które stają w miejscach publicznych, jak np. bulwar w Gdyni.

Brief: Który moment w życiu uważacie za najbardziej kreatywny i dlaczego?
ED: Kreatywność towarzyszy nam każdego dnia. Wymyślanie pierwszych produktów GLOV® to był czas wyjątkowego fokusu twórczego, ale tak naprawdę każdego dnia powstają pomysły, projekty rozszerzające portfolio. To działka Moniki – która jest wyjątkowo kreatywna i ma kosmiczne idee. Zderzamy je z rzeczywistością i tak powstają produkty GLOV® czy też nietuzinkowe pomysły na ich marketing, taki jak np. masterclasses z udziałem Kim Kardashian, w które nasza marka była wiele lat zaangażowana.

Brief: Kto lub co było i jest inspiracją w Waszych działaniach Dlaczego?
ED: Inspiracją była nasza własna potrzeba. Nie znosiłyśmy demakijażu i chciałyśmy wymyślić coś, co ułatwi nam ten proces. Mam bardzo wrażliwą cerę i nie mogłam nigdy używać tradycyjnych produktów do demakijażu. Tak zostało, że każdy produkt tworzymy dla siebie. Kolejnym przykładem jest nasza linia kosmetyków naturalnych, które mają świetne składy o ponadprzeciętnej jakości. Monika, wielka fanka pielęgnacji włosów, opracowała maskę do włosów GLOV® Hair Harmony, która jest genialna i u większości klientek powoduje natychmiastowy efekt “wow!”. Nasze produkty muszą być uwielbiane przez nas, zespół GLOV® i kobiety, które są nam najbliższe. Tylko wtedy są zatwierdzane i wiemy, że mają duży potencjał sukcesu na rynku globalnym.

Brief: O czym powinni pamiętać Ci, którzy startują ze swoim biznesem?
ED: … Że to bardzo ciężka praca, a gratyfikacja finansowa przychodzi późno. Często głównym paliwem jest pasja do tworzenia i rozwoju. Tracąc to z oczu, może szybko zabraknąć siły, żeby brnąć do przodu pomimo niepowodzeń. Porażki są integralną częścią rozwoju, ale dzięki nim uczymy się, jak budować biznes lepiej i wprowadzać innowacje tam, gdzie są potrzebne.

 

Pytania do Dariusza Żuka, CEO AIP Seed – funduszu wspierającego rozwój Glov

Brief: Dlaczego Twój fundusz zainwestował w Glov? 

DŻ: W portfelu mamy ponad 40 spółek naszego funduszu, Glov jest w grupie pięciu topowych spółek z tzw. grupy A. Była to jedna z pierwszych naszych inwestycji, w którą się zaangażowaliśmy, ponieważ bardzo wierzyliśmy w obie Founderki i ich możliwości tworzenia unikalnych globalnie produktów. I to się sprawdziło. Doceniamy obecność Glov na ponad 50 światowych rynkach czy patenty, które tworzą nową kategorię na świecie – hydro demakijażu. Podobnie, bardzo pozytywnie oceniamy potencjał Glov do szybkiego skalowania biznesu na świecie.

Brief: W jakim zakresie wspieracie spółkę?

DZ: Wspieraliśmy Founderki właściwie na każdym etapie rozwoju ich spółki, tam gdzie widziały taką potrzebę – głównie w zakresie poszerzania zespołu oraz strategii rozwoju firmy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF