Glovo Polska z nowymi managerami ds. Country Growth & Marketing, PR & Public Affair oraz Brand Marketing Services

Glovo

Glovo, jeden z liderów branży delivery, nieustannie rozwija się na polskim rynku. Do zespołu dołączyli Jakub Sobczak, Country Growth & Marketing Manager, Maciej Jeleński, PR & Public Affairs Manager, oraz Bartosz Załuski pełniący rolę Brand Marketing Services Managera.

Glovo mocno stawia na nowe inwestycje oraz rozwój na polskim rynku. Aplikacja delivery, która rozpoczęła działalność w naszym kraju w lipcu 2019, została pobrana przez polskich użytkowników ponad 3 miliony razy. Kataloński gigant właśnie powiększył polski zespół o trzech nowych managerów, którzy pokierują działaniami Country Growth & Marketing, PR & Public Affairs oraz Brand Marketing Services.

Maciej Jeleński z początkiem czerwca objął stanowisko PR & Public Affairs Managera. Do Glovo dołączył wprost z Parlamentu Europejskiego, gdzie pełnił rolę doradcy prasowego oraz politycznego, odpowiedzialnego między innymi za projekty legislacyjne i komunikacyjne z zakresu transportu, turystyki oraz praw kobiet, a także równouprawnienia. Wcześniej pracował jako ekspert ds. public relations oraz public affairs w Konfederacji Lewiatan oraz sektorze finansowym i bankowym.

Jakub Sobczak od lipca wzmocni Glovo jako Country Growth & Marketing Manager. Marketer z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży spożywczej, kosmetycznej i OTC, pracował dla znanych marek zarówno na poziomie lokalnym, jak w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Kampanie z jego udziałem były wyróżniane m. in. nominacją do nagrody Effie. W Glovo będzie odpowiadał za kreowanie oferty odpowiadającej na potrzeby użytkowników oraz wspieranie rozwoju partnerów biznesowych.

Wraz z początkiem lipca, nowym Brand Marketing Services Managerem Glovo został Bartosz Załuski, który wraz ze swoim zespołem odpowiada za budowanie relacji i współpracy między Glovo a największymi markami na rynku. Kieruje również sprzedażą narzędzi marketingowych dostępnych w ramach platformy. Wcześniej pracował dla takich firm jak Coca-Cola HBC, Diageo i Bacardi, zdobywając szerokie doświadczenie w obszarze zarządzania sprzedażą i marketingu.


Źródło: Glovo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Glovo Tech Hub – technologiczny rozwój w Polsce

Glovo Tech Hub

Hiszpański gracz rynku delivery nie zwalnia tempa. Glovo rozwija działalność swojego Centrum Technologicznego w Warszawie. Polscy specjaliści IT ulepszą działanie aplikacji oraz rozwiną jej nowe funkcjonalności, a firma chce inwestować w Polski rynek.

Glovo – gigant mocno stąpający po polskim rynku

Polscy użytkownicy mogą korzystać z usług Glovo już od niemal 2 lat. W tym czasie aplikacja została pobrana niemal 2 miliony razy. Glovo chce inwestować w Polski rynek i rozwija w Warszawie otwarte w lipcu 2020 roku najnowocześniejsze centrum technologiczne – Glovo Tech Hub. Firma nieustannie powiększa swój zespół w Polsce. Warszawski Tech Hub to drugi tak wyspecjalizowany oddział firmy w Europie. Pierwszy mieści się w Barcelonie, z której pochodzi Glovo. Specjaliści z branży IT będą nieustannie pracować nad rozwojem oprogramowania aplikacji, który ma przynieść dodatkowe oszczędności poprzez automatyzację i optymalizację interakcji platformy i użytkowników.

Polska jest rynkiem niezwykle szybko rozwijającym się, chcemy w niego inwestować. Centrum technologiczne w Warszawie, które rozwijamy, jest drugim tego typu miejscem w Europie. Chcemy zatrudnić najwyższej klasy specjalistów z branży IT, którzy jeszcze bardziej rozwiną naszą aplikację oraz oferowane przez nas usługi i dostarczą użytkownikom możliwie najlepszych doświadczeń. Miniony rok sprawił, że rozwój technologiczny nabrał jeszcze większego znaczenia, dlatego nieustannie podążamy za zmianami. Jednym z najważniejszych wyzwań dla Glovo jest teraz wspieranie Q-Commerce, czyli ultraszybkiej dostawy, której czas wynosiłby maksymalnie 30 minut.

  Carlos Silvan, manager Glovo Polska

Zespół do Centrum Technologicznego nieustannie się rozrasta, a Glovo stale otwiera kolejne rekrutacje. Obecnie pracuje w nim ponad 50 osób, docelowo ma zatrudniać około 100 specjalistów IT.

Od startupu do globalnego gracza delivery

Hiszpański startup branży delivery, który w tym roku będzie obchodził swoje 5 urodziny, szturmem zdobył już nie tylko polski rynek, ale także hiszpański, ukraiński czy rumuński. Za pomocą Glovo użytkownicy mogą zamówić nie tylko jedzenie z ulubionych restauracji, ale także zakupy z sieci handlowych i punktów partnerskich, parafarmaceutyki, nawet poprosić kuriera o odbiór paczki czy złożyć zamówienie specjalne. Firma planuje mocno zwiększyć ekspansję, prognozując na obecny rok ponad 100 milionów zamówień, a w 2022 roku nawet 200 milionów. Tak śmiałe plany Glovo upatruje właśnie we wsparciu ze strony technologicznej.

Rynek delivery nieustannie rośnie, a my chcemy być akceleratorem tych zmian. Rozwój centrum technologicznego w Polsce to jeden z etapów, które są dla nas jako firmy ogromnie ważne. Na innych rynkach testujemy nowe usługi, takie jak sprzedaż biletów w wersji elektronicznej, zamówienia z odbiorem osobistym, czy dostarczenie tekstów na COVID, które chcemy wdrażać globalnie.

Carlos Silvan, manager Glovo Polska


Źródło: 38 Content Communication

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Hub Technologiczny Glovo w Polsce – gdzie, kiedy i kogo będzie potrzebował start-up?

programisci pracuja na laptopie

Wraz z wejściem do Polski Glovo, aplikacji mobilnej dostarczającej produkty na życzenie, start-up uruchomił w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. Firma dostrzega w kraju potencjał rynku pracownika i zapowiada, że do końca roku zatrudni jeszcze ponad 20 osób na specjalistyczne stanowiska. Polscy eksperci będą pracować przy rozwoju oprogramowania, które będzie wdrażane globalnie w aplikacji.

Glovo to platforma, dzięki której użytkownicy mogą zamówić niemal wszystko: dania z restauracji, zakupy spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Hiszpański start-up cały czas powiększa swój zespół w Polsce, budując centrum technologiczne w stolicy kraju. Jest to drugi taki oddział w Europie. Pierwszy został otwarty w Barcelonie, w której mieści się także główna siedziba firmy.

Polska technologiczna siła

Warsaw Tech Hub powstał w wyniku zakupu istniejącej już na polskim rynku platformy PizzaPortal w 2019 roku. Wraz z przejęciem zespołu deweloperskiego rozpoczęto rozbudowę technicznego oddziału Glovo. Powodem takiej decyzji jest bardzo wysoki poziom kształcenia technologicznego i inżynieryjnego w Polsce. W opublikowanym w lipcu rankingu Perspektywy 2020 w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 5 szkół technicznych w tym m.in. Politechnika Warszawska, która zajęła trzecie miejsce w skali kraju. Polska cieszy się też zainteresowaniem inwestorów z zagranicy. Przykładem jest Google Campus Warsaw, inkubator nowoczesnej przedsiębiorczości stworzony przez Google, czy strategiczne partnerstwo Operatora Chmury Krajowej z globalną spółką technologiczną Microsoft.

Polska coraz częściej zostaje dostrzegana na technologicznej mapie Europy, a z pewnością wkrótce też i świata. Wszystko poprzez utalentowane pokolenie, rozwijającą się gospodarkę, ale także otwartość na innowacje. Właśnie dzięki temu Glovo Warsaw Tech Hub rozwija się tak szybko. Jak dotąd zespół zasiliło 30 inżynierów i ekspertów technologicznych. Do końca 2020 roku planujemy zatrudnić kolejne 20 osób.

Carlos Silván, General Manager Glovo Polska

Wsparcie dla kurierów i rozbudowa zasięgu

Do tej pory start-up poszukiwał specjalistów produktowych (Product Manager) i inżynierów na stanowiska: Software Engineer (Android, iOS, Backend, Frontend) oraz Engineering Manager. Glovo zapowiada, że przez najbliższe kilka miesięcy rekrutacje będą kontynuowane, aby docelowo zbudować zespół liczący około 50 osób.

Choć warszawski Hub ściśle współpracuje z oddziałem w Barcelonie, by realizować wspólne cele, to polska załoga będzie docelowo posiadać kompletne i niezależne zespoły, o dużym stopniu autonomii. Utworzone już w Warszawie teamy odpowiadają przede wszystkim za usprawnienie procesu uzyskiwania wsparcia przez kurierów. Doskonalone są narzędzia pomagające dostawcom w rozwiązywaniu powszechnych problemów, które mogą się zdarzyć podczas dowozu do klienta np. brakujący produkt i konieczność zaproponowania alternatywy albo nieobecność zamawiającego pod wskazanym adresem. Zespół, w pełni zlokalizowany w Warszawie, pracuje też nad ciągłym ulepszaniem narzędzi do sprawnej komunikacji pomiędzy działem wsparcia klienta a użytkownikiem, w tym automatyzacją części czynności (np. inteligentne chatboty). Ponadto team odpowiada za projekty z zakresu Fleet Automation – automatyzacji procesów zarządzania flotą kurierów oraz z zakresu Growth, czyli działań zwiększających zasięg platformy oraz wpływających na pozyskiwanie nowych użytkowników.

Drugie centrum technologiczne w historii firmy jest integralną częścią planu start-upu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy, oprócz bieżących projektów, będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online.


Źródło: informacja prasowa Glovo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kule ortopedyczne i dyskotekowe w Krakowie, 3 kilo ziemniaków w Warszawie – znana aplikacja ujawnia najciekawsze zamówienia użytkowników

Glovo dostawa zakupy

Z tą aplikacją można zamówić cokolwiek. Wydawać by się mogło, że życzenia użytkowników Glovo skupią się jednak na popołudniowych lunchach, produktach spożywczych z supermarketów czy też usługach kurierskich. Nic bardziej mylnego. Okazało się, że Polacy rzeczywiście zamawiają z dostawą niemal… wszystko.

Hiszpańska aplikacja zajmująca się dostawami na życzenie działa w Polsce od lipca 2019 roku. Przez ten czas zdążyła rozszerzyć swoją działalność i obecnie funkcjonuje w 15 największych miastach w Polsce. Użytkownicy aplikacji mogą zamawiać produkty lub wybierać usługi z siedmiu kategorii: Jedzenie, Supermarkety, Przekąski i napoje, Kurier, Apteki, Prezenty oraz Cokolwiek.

Korzystający z ostatniej kategorii czasem zaskakują, a ich zamówienia stają się ciekawym wyzwaniem dla kurierów. Start-up przeprowadził analizę życzeń wpisywanych w aplikację przez Polaków w ciągu ostatnich miesięcy i ujawnił te najbardziej kreatywne.

TOP 10 najciekawszych zamówień z Glovo

  1. Seria książek o Sherlocku Holmesie w języku rosyjskim – w tym wypadku, podobnie jak brytyjski detektyw, kurier Glovo miał niełatwą zagadkę do rozwikłania.
  2. Duża, biała, prasowana kość dla psa – jak widać, od głodu ocalony został nie tylko człowiek.
  3. Ciekawe rzeczy na 30 urodziny cioci – tutaj większą kreatywnością niż zamawiający, musiał popisać się kurier.
  4. Kula ortopedyczna, czarna x2, najtańsza – złożone zmieściły się w żółtym plecaku.
  5. Kula dyskotekowa – przyjęcie zostało ocalone.
  6. Strój dla psiaka na zdjęcia do fotografa – po raz kolejny w centrum zainteresowania byli czworonożni przyjaciele.
  7. 10 piw Desperados o 11 rano w niedzielę – można przypuszczać, że sobotnia impreza się przeciągnęła.
  8. Rakieta do squasha – wspierając zdrowy styl życia, kurier ruszył do sportowych sklepów.
  9. Pościel, prześcieradło i świece zapachowe – zestaw ozdobił wnętrze i pozwolił się zrelaksować.
  10. Strój Mikołaja (dwuczęściowy + czapka i broda) – magia świąt została podtrzymana.

Glovo zaznacza, że do każdego zamówienia podchodzi indywidualne – stoi za tym sztab ludzi.

Czasem zdarzają się wyjątkowo niestandardowe prośby, ale nie odrzucamy ich na samym początku, tylko szukamy dostępnych opcji. Specjalny zespół ocenia najpierw wiarygodność takiego zamówienia, a potem możliwość jego realizacji w danej lokalizacji. Kolejno przypisujemy kuriera, który najszybciej będzie mógł produkt nabyć i dostarczyć. Jeśli dostawca ma problemy, to w każdej chwili może skontaktować się z zespołem, który doradza, gdzie produktu odszukać. Staramy się dowozić najróżniejsze artykuły, o które poprosi klient – nie uda nam się dowieźć mebli, ale resztę pozycji na pewno rozważymy.

 Maria Raszdorf, Marketing Manager w Glovo

Wierni klasyce

Oprócz niespotykanych próśb wiele życzeń ma podobny charakter. Prym wiodą sytuacje związane z kluczami. Pomoc kuriera okazała się niezbędna 109 razy w miastach w całej Polsce, najczęściej w Warszawie – interwencja była potrzebna aż 56 razy. Przypadki są różne. Zdarzyło się, że ktoś zamknął mieszkanie od wewnątrz, a pęk kluczy zostawił na zewnątrz i nie mógł się wydostać. Kurierzy działali także, kiedy to zepsuł się zamek i trzeba było uwolnić petenta od strony klatki schodowej, odbierając klucz pod drzwiami.

By mieć ciągłą łączność ze światem użytkownicy Glovo, prosili często o dostarczenie ładowarki. Kurierzy w takich sytuacjach zaradzili już 39 razy – najczęściej w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Kolejny zapominanym przedmiotem są notatki studenckie, które Glovo dowoziło na uczelnie. Z ciekawszych przypadków kurierom zdarzało się też… przeprowadzać pobudki przez domofon, na prośbę zamawiających, czy dowozić bukiety kwiatów, najpierw samemu wybierając kwiaty do wiązanki.

Szybciej i wygodniej

W obliczu ciągłego braku czasu dostawa zakupionego, niestandardowego, ale potrzebnego w danej chwili przedmiotu wiele ułatwia. Szczególnie jeśli zamówienie dotrze do odbiorcy w czasie krótszym niż godzina. Glovo właśnie to stawia sobie za cel: sprawienie, że każdy będzie miał natychmiastowy dostęp do swojego miasta. Ponadto, firma dąży do zmiany sposobu, w jaki do tej pory kupowaliśmy wszystko, co jest nam niezbędne każdego dnia.

W ciągu ośmiu miesięcy obecności w Polsce aplikację pobrano ponad 300 000 razy ze sklepów App Store lub Google Play. Liczba będzie rosnąć, gdyż firma zapowiada wejście do kolejnych polskich miast.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Glovo zyskuje kolejne 150 milionów euro i osiąga status jednorożca

Oscar Pierre Glovo jednorożec start-up

Hiszpański start-up zajmujący się dostawami na życzenie osiągnął status jednorożca, po zyskaniu 150 milionów euro w rundzie finansowania serii E, prowadzonej przez Mubadala Investment Company. Po ostatnich inwestycjach Glovo utrwala swoją pozycję na rynku i umacnia się w pozycji światowego lidera w sektorze dostaw na żądanie, zmierzając w kierunku pełnej rentowności.

Glovo, jeden z najszybciej rozwijających się graczy w kategorii on-demand delivery, ogłosił pozyskanie 150 milionów euro (167 milionów dolarów) ze środków inwestycyjnych z serii E. Najnowsza runda została przeprowadzona przez Mubadala, przy dalszym wsparciu poprzednich inwestorów: Drake Enterprises, Idinvest i Lakestar.

Po zakończeniu ostatniej rundy firma otrzymała status jednorożca (ang. unicorn), co czyni ją drugą prywatną firmą w Hiszpanii, którą wyceniono na ponad miliard dolarów.

Start-up z siedzibą w Barcelonie, dostarczający wszystko, od żywności po artykuły spożywcze i produkty parafarmaceutyczne, umocnił swoją pozycję na rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej i Afryce. Glovo w swej kategorii jest jednym z dwóch czołowych graczy w 24 z 26 krajów, w których działa. Obecnie jeszcze bardziej ugruntował swoją pozycję światowego lidera.

aplikacja Glovo jednorożec
fot. Glovo
dostawca Glovo startup jednorożec
fot. Glovo

Coraz więcej talentów w europejskich centrach technologicznych

Glovo nieustannie rozwija swoje możliwości inżynieryjne i systemy technologiczne. Niedawno firma weszła na polski rynek, przejmując PizzaPortal, na mocy umowy o wartości 35 milionów euro. Dodatkowo hiszpański start-up ogłosił w tym roku budowę drugiego w Europie centrum technologicznego – tym razem w Warszawie. Firma planuje rozszerzyć swój globalny zespół technologiczny, zatrudniając 300 dodatkowych inżynierów do połowy 2020 r., z czego 40 z nich oraz 50 ekspertów ds. technologii i produktów będzie pracowało z nowego warszawskiego biura.

Inwestycja w rozbudowę zespołu inżynieryjnego ma na celu ulepszenie możliwości technologicznych aplikacji. Będzie to między innymi: dalsze usprawnianie obsługi użytkowników, skrócenie czasu oczekiwania kurierów i klientów. Ważnym elementem strategii rozwoju jest otwieranie nowych dark stores czyli magazynów spożywczych dedykowanych zakupom za pomocą aplikacji mobilnej oraz cook rooms, czyli powierzchni do wynajęcia przez restauratorów, w których będą mogli przygotowywać jeszcze więcej jedzenia na wynos dla kurierów Glovo.

Większy nacisk na artykuły spożywcze i współpracę z wiodącymi detalistami

Glovo stale wprowadza innowacje w sektorze dostaw i rozbudowuje swoją ofertę obejmującą wiele segmentów. Aby przyspieszyć rozwój kategorii spożywczej, start-up będzie nadal poszukiwać strategicznych partnerstw (na podobnych zasadach jak obecna współpraca z siecią Carrefour) oraz inwestować we własne dark stores.

Obecnie firma prowadzi siedem takiego typu magazynów w Europie i Ameryce Łacińskiej. Znajdują się one w Barcelonie, Madrycie, Buenos Aires i Limie. Do 2021 roku Glovo planuje zwiększyć ich liczbę do 100.

Serdecznie witamy Mubadala, czyli inwestora, dzięki któremu umocniliśmy naszą pozycję w branży. Osiągnięcie statusu jednorożca jest naprawdę ekscytującym dowodem na to, że mamy talent
i odpowiednią determinację do wprowadzania innowacji, a także odgrywamy ważną rolę w kategorii
on-demand delivery. Pomimo szybkiego rozwoju, nadal jesteśmy wierni naszej wizji. Chcemy sprawić, że wszystko w miastach, staje się natychmiast dostępne.

Oscar Pierre, współzałożyciel i Dyrektor Generalny Glovo

Cieszymy się, że możemy poprowadzić rundę finansowania w ramach Serii E, aby umożliwić Glovo powiększenie zespołu i wsparcie w rozszerzeniu oferty. W czerwcu 2018 r. Mubadala uruchomiła fundusz o wartości 400 milionów euro, który został przeznaczony na inwestycje w europejskie firmy technologiczne. To dowód na nasze zaangażowanie w rozwój tego rynku.

Frederic Lardieg, Partner w zespole Ventures Europe w Mubadala Capital

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF