...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

6 Złotych, 6 Srebrnych i 5 Brązowych Bębnów na Golden Drum dla polskich agencji!

Całe 7 statuetek trafiło do agencji Change Serviceplan (Group One) za kampanię „Unmute” dla Polskiego Związku Głuchych. Jednym Złotym, 1 Srebrnym i 2 Brązowymi Bębnami za akcję „Helping Whopper jr” dla Burger Kinga obdarzono Agencje 180 heartbeats + Jung von Matt. Agencja VMLY&R zdobyła 2 nagrody: Srebrny i Brązowy Bęben za kampanię „Pierwsza pomoc ludzkości” przygotowaną dla BNP Paribas. 3 Złote Bębny otrzymała agencja Grey Polska za kampanię „Parlament” dla Fundacji mamprawowiedziec.pl. Z jednym Srebrnym Bębnem wraca  Platige Image za kampanię „Dying Light 1 Pozostań człowiekem” dla firmy Techland. 

 

„Unmute”

 

 

„Helping Whopper jr”

 

„Pierwsza pomoc ludzkości”

 

 

W tym roku na festiwalu  Golden Drum przyznano łącznie 31 Brązowych, 28 Srebrnych, 24 Złote Bębny jak i 9 Grand Prix. Po niżej wymienimy kilka zagranicznych firm które otrzymały nagrody jak i udostępnimy przetłumaczone wypowiedzi odpowiedzialnych za projekty:

Agencja Roku, odnosząca największe sukcesy agencja reklamowa, która zebrał najwięcej punktów, to Publicis Italy.

 

„Jesteśmy bardzo zadowoleni i zaszczyceni otrzymaniem tej prestiżowej nagrody

co po raz kolejny świadczy o tym, jak stawianie marek w centrum kulturowym,

odpowiednie rozmowy i dostarczanie wartości się opłaca. Zdecydowanie

wierzą, że marki rozwijają się pod względem trafności, gdy cel i

autentyczności są w symbiozie. Ciężka praca wykonywana przez lata stworzyła

sprawdzony model danych jaki kreatywności połączony z odwagą

nasi ludzie i nasi klienci sprawiają, że marki rezonują. chciałbym wyrazić moje

szczere podziękowania dla całego zespołu za to, że tak się stało”.

– Bruno Bertelli, Global CEO Le Pub e Global CCO Publicis Worldwide.

 

Zaś siecią roku został holding reklamowy Publicis.

 

„Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że otrzymaliśmy tytuł sieci roku jako Publicis

na Złotym Bębnie drugi rok z rzędu. Poza tym było świetnie

zobaczyć więcej marek agencyjnych i po raz pierwszy zwycięzców z tworzenia Groupe

list of shortlist i zwycięzców. Wszystko to jest świadectwem i

ogólną siła twórczą grupy w regionie i poza nim oraz

z pewnością przykładem naszego zaangażowania w kreatywność, za którą również chcemy

podziękowaćwszystkim naszym klientom. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych zespołów”.

– Jorg Rommi, Chief Creative Officer, and Tomas Lauko, CEO at Publicis Groupe CEE

 

Nagrodę Niezależnej Agencji Roku przyznano agencji White Rabbit z Budapesztu.

 

„To wielka duma i zaszczyt mieć tę wyjątkową nagrodę,

zwłaszcza jako agencja węgierska. To wielki sukces nie tylko dla

nas, ale dla wszystkich, którzy pomogli i wspierali nas w drodze do

osiągnięcia tej nagrody. Wszystkie wyrazy uznania i wielkie podziękowania dla Seven.One

AdFactory/Creative House i WallDecaux! Wielkie gratulacje i uściski dla Daniela

Koller, Tom Schwarz i Friedrich-Paul Spielhagen! Mam nadzieję, że to jest

tylko  początek, a White Rabbit Budapest będzie kontynuować swoją podróż polegającą

na tworzeniu coraz to bardziej sensownych i efektywnych  produktów.”

– István Bracsok, Chief Creative Officer and Founding Partner at White Rabbit Budapest.

 

 

Tytuł Agencji Produkcyjnej Roku dla agencji produkcyjnej

który zebrał najwięcej punktów, zasilany przez Coca-Colę, trafił do greckiego GOOD PEOPLE.

 

„Witaj Golden Drum, jesteśmy zaszczyceni i zachwyceni byciem Produkcją 2022 roku. Toast za progres w przyszłości. Do zobaczenia za rok.”

-Good people

 

Tytuł Digital Agency of the Year dla agencji cyfrowej, która

zebrał najwięcej punktów, zasilany przez Coca-Colę, trafił do izraelskiego

DIBOOR.

 

„DIBOOR to agencja reklamowa z unikalnym podejściem cyfrowym dla obu stron

marki i przyczyny społeczne. Została założona przez kobietę, która miała pragnienie

stworzyć holistyczną platformę, która da każdemu kreatywny głos.

Kampania „Posłuchaj mojego głosu” zyskała ogromne zainteresowanie i

wpływ dzięki czemu udowodniliśmy, że my, reklamodawcy, mamy supermoc do ratowania życia. Tak zrobiliśmy w tej kampanii i tak też będziemy robić w przyszłych.

Jesteśmy podekscytowani i wdzięczni, że jako pierwsi wygraliśmy Digital Agency of the Year 

nagrodę roku na festiwalu Golden Drum.”

– Eyal Guy, Chief Creative Officer and Co-partner and Dana Koll ben

Yehuda, CEO and Co-partner, DIBOOR.

Jak i wiele innych…

 

https://goldendrum.com

Sebastian Nowak

Znamy zwycięzców 27. edycji festiwalu Golden Drum

Golden Drum zwyciezcy

Tytuł Agencji Roku, po raz drugi raz z rzędu trafił w ręce Publicis Italy z Mediolanu, tym samym przyczyniając się do ogólnego sukcesu spółki Publicis, która zebrała najwięcej punktów i została uhonorowana tytułem Sieci Roku.

Nagrodę dla najlepszej niezależnej Agencji Roku otrzymała agencja Voskhod z Jekaterynburga w Rosji.

Najlepszą marką, która wyróżniła się podczas 27. edycji festiwalu, zdobywając Brand Grand Prix, był Burger King z 2 nagrodami Grand Prix, 6 Golden Drums, 4 Silver Drums i 2 Bronze Drums we wszystkich kategoriach. Jorg Riommi, Eduardo Marques i Bruno Bertelli, autorzy kampanii Moldy Whopper, zostali uhonorowani tytułem Dyrektorów Kreatywnych Roku.

W sekcji All Juries, Best of Genius Loci – nagroda za kampanie dla lokalnej społeczności – trafiła do Publicis Latvia za projekt #StillSpeakingUp DeepTruth, przygotowany dla klienta Agencji – Propuesta Civica. Best of Social Good – nagroda upamiętniająca działania korzystne społecznie – została przyznana White Rabbit Budapest za kampanię non-profit Terms Against Bullying, prowadzonej przez Universidade de Madeira. Jury nie przyznało nagrody Best of COVID-19.

Najlepszym zgłoszeniem z regionu Adriatyku, które otrzymało specjalną nagrodę Adriatyckiej Agencji Roku, był projekt przygotowany przez UM Beograd, część McCann Beograd – kampanię Thank you, Doctors.

Najlepszym filmem z Konkursu Young Drummers, zaprezentowanym we współpracy ze słoweńską Izbą Turystyczną, było wideo pt. Imagine Slovenia, stworzone przez Dmitrija Sharova z Rosji.

Po rocznej przerwie, spowodowanej globalną pandemią, festiwal odnotował 25% wzrost zgłoszeń w konkursie. Z pośród wszystkich prac, kapituła wybrała 271 zgłoszeń i przyznała łącznie 46 Bronze Drum, 41 Silver Drum, 30 Golden Drum i 14 Grand Prix w różnych grupach i kategoriach. Laureaci otrzymali nowe, utrzymane w duchu zrównoważonego rozwoju trofea wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska – naturalnych i pochodzących z recyklingu.

Wszystkie wyróżnione prace dostępne są na stronie https://goldendrum.com/showcase.


Źródło: Golden Drum

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy zwycięzców tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum!

Przesłane prace w sekcji konkursowej WHAT recenzowało jury pod przewodnictwem Tiffany Rolfe, „Woman to Watch”.

 Zgłoszenia były ocenianie między innymi pod kątem, najlepszego rozwiązania i jego najbardziej efektywnej realizacji. poszczególnych prac przesuwających granice 

 – W tym roku mieliśmy wspaniały zespół jury, składający się z kreatywnych talentów z tej części świata jak i z poza regionu CEE. Dzięki temu zyskaliśmy nową perspektywę i spostrzeżenia w ocenie prac, które zakwalifikowane zostały na shortlisty Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyborów i mamy nadzieję, że zainspirują innych tak mocno,  jak nas  – powiedziała Tiffany Rolfe, przewodnicząca jury WHAT.

Przewodniczącym sekcji WHY jest Mikołaj Sadowski, dyrektor kreatywny i partner, 180hearbeats + Jung v Matt, Polska, niezależnej agencję Golden Drum roku 2018. Mikołaj zastąpił Álvaro Rodriguesa, który niestety nie mógł dołączyć na festiwal. 

 – W tym roku mamy wiele świetnych rzeczy. Nasz region był ostatnio bardzo kreatywny i na pewno można to zobaczyć na shortlistach! Duża liczba bardzo jakościowych prac zaowocowała długimi dyskusjami, ale uważam, że skończyliśmy z listą, która wielu uszczęśliwi 🙂 – Mikołaj Sadowski, Przewodniczący Jury WHY.

Gratulujemy! 

Zobacz finalistów: https://goldendrum.com/showcase

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bartek Klimaszewski oraz Mikołaj Sadowski członkami Jury Konkursowego 26. edycji Golden Drum

W poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: CO i DLACZEGO

Już po raz drugi nagrody festiwalu Golden Drum podzielone zostały na dwie główne kategorie: WHAT oraz WHY.

Jury kategorii WHAT będzie szukało wśród prac konkursowych odpowiedzi na pytanie CO jest ich wartością dodaną i wyróżnikiem na tle innych form komunikacji. W dobie niezliczonych źródeł i formatów mediowych, tradycyjne działania komunikacyjne muszą być wyjątkowo kreatywne, by zwracać uwagę i zapisywać się w pamięci. Takich rozwiązań będą oczekiwali członkowie Jury, analizując nadesłane zgłoszenia w kategoriach: Film, Druk, OOH, Audio, Digital & Mobile, Design, Innovation and Craft.  

Przewodniczącą Jury w kategorii WHAT jest Tiffany Rolfe, EVP oraz Chief Creative Officer w R/GA w USA, zdobywczyni licznych nagród kreatywnych, w tym Best of Show na One Show, Grand Prix i Titanium Lions w Cannes oraz Grand Clio. Polskę w Jury WHAT będzie reprezentował Bartek Klimaszewski, Creative Director w McCann Worldgroup Polska, zdobywca ponad 80. nagród, a wśród nich: KTR Polish Ad Club, Cannes Lions, New York Festivals, Effie, Eurobest, MIXX Awards i oczywiście Golden Drum.  

Z kolei członkowie Jury oceniającego prace z kategorii WHY będą szukali odpowiedzi na pytanie, DLACZEGO dana praca powstała? Współczesny konsument zasypywany jest setkami ofert i głównym wyznacznikiem jego decyzji jest odpowiedź na pytanie DLACZEGO wybrać dany produkt czy usługę zamiast innej, DLACZEGO posłuchać danego przekazu i zaufać konkretnemu usługodawcy. 

Jury oceni zgłoszone prace pod kątem powodu DLACZEGO przybrały daną formę: czy powstały na podstawie genialnego insightu, czy mają wyjątkowe znaczenie dla społeczeństwa? To będzie główny wyznacznik projektów zgłoszonych w kategoriach: Integrated, Activation, Brand Building, Functional Efficiency, Content, Engagement, Genius loci / Local Spirit, Social Good. 

Przewodniczącym Jury z kategorii WHY został Álvaro Rodrigues, CEO/CCO agencji Fullpack w Rio de Janeiro, jeden z najbardziej wpływowych reklamodawców w Brazylii, którego prace zdobyły wiele prestizowych nagród, w tym 26 statuetek Cannes Lions. Polskim przedstawicielem w Jury WHAT jest Mikołaj Sadowski, Chief Creative Officer & Partner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Wraz ze swoim zespołem zdobył ponad 230 nagród kreatywnych, w tym Cannes Lions oraz Eurobest.   

Nowa kategoria w konkursie – The Local Spirit / genius Loci. 

W tym roku po raz pierwszy Jury przyzna nagrodę Genius Loci – wyróżnienie dla projektu będącego swoistym manifestem wybranej kultury lub społeczności. W ten sposób organizatorzy chcą wyrazić uznanie dla projektów, które celebrują różnorodność i wspierają szerzenie wiedzy na ich temat.

 Young Drummers Competition

Tradycyjnie Słoweńska Organizacja Turystyki i Golden Drum zapraszają osoby poniżej trzydziestego roku życia do wzięcia udziału w konkursie na najlepszy i najbardziej kreatywny plakat. W tym roku tematem przewodnim jest: Słowenia, kraina czystych i zdrowych wód.

Głównym założeniem konkursu jest promocja Słowenii jako ciekawej i atrakcyjnej destynacji turystycznej. Nadesłane prace oceni pięcioosobowe Jury, którego przewodniczącym jest David Rolfe EVP i Director of Integrated Production, BBDO New York, USA. Autor zwycięskiej pracy otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 3000 Euro. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 10 września 2019 roku o godzinie 24.00. 

Więcej czasu na przesyłanie zgłoszeń 

Termin zgłaszania prac w 26. edycji konkursu Golden Drum został wydłużony!  Wszyscy chętni mogą nadsyłać swoje prace do 3 września 2019.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum

Tegoroczny festiwal rozpocznie się 17 października i potrwa dwa dni. Jego uczestnicy będą dyskutować jak branża kreatywna i jej działania może przyczynić się do poprawy sytuacji naszej planety. Tematem przewodnim festiwalu będzie Creatvity4Chnge.

Gwiazdami tegorocznej edycji będą:

Slavoj Żiżek: filozof i teoretyk kultury, dyrektor Birkbeck Institute for Humanities w Londynie który zajmuje się psychoanalizą, polityką i kulturą popularną. Slavoj Żiżek jest znany z prowokacyjnego stylu oraz wyrazistego humoru. Jest autorem 80 książek, jego debata z dr. Jordanem Petersonem
w Toronto została okrzyknięta intelektualnym wydarzeniem ostatniej dekady. 

Jeanette Liendo: jest starszą wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Mastercard, kieruje marketingiem firmy w całej Europie. Jej doświadczenie obejmuje pracę w Ameryce Łacińskiej, Ameryce Północnej i APEC. Z perspektywy międzynarodowego eksperta Jeanette opowie jak budować współpracę między klientem a agencją by stymulować proces kreatywny.  

Profesor Bogdan Draganski: to topowy badacz mózgu na świecie, ekspert w zakresie neuronauki. Jest konsultantem neurologii w Klinice Neurobiologii Klinicznej w Szpitalu Uniwersyteckim w Lozannie, dyrektorem laboratorium neuroobrazowania LREN. Na Golden Drum opowie o aktualnych technikach wykorzystywanych do modulowania poszczególnych funkcji mózgu, w tym jak zwiększać potencjał kreatywny. 

W Portoroż zobaczymy także Polaków: 

Michał Marczak: reżyser filmowy i reklamowy, jego ostatni film: „Wszystkie nieprzespane noce” został nagrodzony między innymi w Sundance oraz trafił do top zestawień takich magazynów jak Rolling Stone Magazine i IndieWire. Jego poprzednie dzieło, film „Fuck for Forest”, został uznany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej za najczęściej wyświetlany polski dokument za granicą w 2013 roku, a brytyjski magazyn Dazed & Confused wyróżnił „Fuck for Forest” jako jeden z 10 filmów najbardziej innowacyjnych i rozwijających gatunek dokumentu.  

Anna Różalska: założycielka i CEO agencji Match & Spark, reprezentującej ponad 40 twórców filmowych. W 2016 roku, podczas Festiwalu Filmowego w Cannes, magazyn Screen International przyznał jej prestiżowy tytuł „Future Leaders – Agents”. 

Wspólnie z Michałem Marczekiem opowie jak znaleźć odpowiednią osobę do projektu, a właściwie jak znaleźć odpowiedni projekt, jak pracować nad innym budżetem, znaleźć mądre rozwiązania, aby sprostać większym lub mniejszym wyzwaniom w każdym projekcie.

Agata Małkowska-Szozda: szefowa departamentu Reklamy, Marketingu i PR magazynu „Press”, współautorka książki „101 reklam, które musisz znać”, podsumowujących dwie dekady reklamy
w Polsce. 

Podczas Golden Drum poprowadzi dyskusję panelową „Let’s cut the bullshit”
z przedstawicielami agencji sieciowych i niezależnych, wśród nich znajdzie się także Mikołaj Sadowski.

Mikołaj Sadowski: Chief Creative Officer i partner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Laureat ponad 230 nagród, wśród nich Cannes Lions, Clio, NYF, Epica i Eurobest. W 2018 roku zdobył
na Golden Drum prestiżowy tytuł Golden Dragon dla najlepszej niezależnej agencji.

Golden Drum to jeden z najwyżej ocenianych konkursów kreatywnych w Europie, w zeszłym roku festiwal otrzymał prestiżową nagrodę Światowej Federacji Reklamodawców (World Federation
of Advertisers), przyznaną za podnoszenie poziomu komunikacji marketingowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i promowanie transparentności w reklamie. Nagrody Golden Drum uwzględniane są w rankingach, opracowywanych przez WARC (wcześniejsze Gunn Report), to przywilej zaledwie ośmiu festiwali regionalnych na świecie.

Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 13 sierpnia, ten dzień jest też ostatnim dniem kiedy są dostępne karnety EARLY BIRD. Jak co roku, częścią festiwalu będzie Young Drummers Competition, która jest skierowana do młodych osób, które nie ukończyły  30 roku życia. 

Kluczowe daty:

Festiwal:

  1. edycja Festiwalu GOLDEN DRUM: 17-18 października 2019

Ceremonia wręczenia nagród GOLDEN DRUM: 18 października 2019 o godzinie 20.30

Zgłoszenia:

Termin przyjmowania zgłoszeń: 13 sierpnia 2019 do godziny 24.00

Karnety festiwalowe EARLY BIRD: 13 sierpnia 2019 do godziny 24.00

Ogłoszenie shortlisty nominowanych w konkuresie Golden Drum: 16 października 2019

Termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu YOUNG DRUMMERS: 10 września 2019 do godziny 24.00

Rejestracja i zgłoszenia: https://engine.goldendrum.com

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Festiwal Golden Drum po raz kolejny wybiera MSL

Golden Drum to jeden z najwyżej ocenianych konkursów kreatywnych w Europie, w zeszłym roku festiwal otrzymał prestiżową nagrodę Światowej Federacji Reklamodawców (World Federation of Advertisers), przyznaną za podnoszenie poziomu komunikacji marketingowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i promowanie transparentności w reklamie. Nagrody Golden Drum uwzględniane są w rankingach, opracowywanych przez WARC (wcześniejsze Gunn Report), to przywilej zaledwie ośmiu festiwali regionalnych na świecie.

– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że znów możemy być częścią Golden Drum i budować pozytywny wizerunek festiwalu! Kilkuletnia już relacja z tak prestiżowym partnerem pokazuje wysokie standardy naszej pracy i skuteczność MSL w prowadzeniu kampanii multimarketowych – mówi Zofia Bugajna-Kasdepke, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu MSLGROUP CEE.

Warszawski hub MSL na rynki Europy Środkowo-Wschodniej będzie odpowiedzialny za prowadzenie kompleksowych działań komunikacyjnych Festiwalu Golden Drum w Chorwacji, Bułgarii, Czechach, Finlandii, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, Czarnogórze, Macedonii Północnej, Polsce, Serbii, Słowacji, Rumunii, Rosji i Turcji. W projekcie wezmą udział agencje MSL i lokalne biura Publicis Groupe, które sprawdziły się w pracy na rzecz poprzednich odsłon festiwalu. 

Kluczowe daty:

Festiwal:

  1. edycja Festiwalu GOLDEN DRUM: 17-18 października 2019

Ceremonia wręczenia nagród GOLDEN DRUM: 18 października 2019 o godzinie 20.30

Zgłoszenia:

Termin przyjmowania zgłoszeń: 13 sierpnia 2019 do godziny 24.00

Karnety festiwalowe EARLY BIRD: 13 sierpnia 2019 do godziny 24.00

Ogłoszenie shortlisty nominowanych w konkursie Golden Drum: 16 października 2019

Termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu YOUNG DRUMMERS: 10 września 2019 do godziny 24.00

Rejestracja i zgłoszenia: https://engine.goldendrum.com

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WHAT i WHY. Co zmienia się wraz z 25. edycją festiwalu Golden Drum? [WYWIAD]

Wiele osób mówi albo Cannes Lions albo nic…

Branża kreatywna powinna mierzyć swój talent podczas co najmniej kilku imprez. Filmowcom nie wystarczą Oscary, miejscem ważnych rozmów o współczesnym kinie jest Berlin z nagrodą Srebrnego Niedźwiedzia czy festiwal w Karlovych Varach. Podobnie Golden Drum tworzy przestrzeń do dyskusji o przyszłości branży kreatywnej i innowacji w komunikacji w naszym regionie. Agencje z krajów Nowej Europy coraz częściej pełnią rolę globalnych hubów marketingowych. Ich punkt widzenia, podejście do procesu twórczego i unikatowe rozwiązania można poznać wyłącznie w Portoroż. Przez wiele lat chcieliśmy dorównać Zachodowi, dziś szefowie agencji z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych przyjeżdżają na słoweński festiwal by poznać wschodzące gwiazdy i poczuć kreatywny ferment. W globalnej wiosce takie „inne źródła” inspiracji są dla nich bezcenne.

Co zmieniło się w formule festiwalu. Skąd te zmiany i czy to odzwierciedlenie zmian w samym podejściu do kreatywności?

Ambicją festiwalu jest nagradzanie najodważniejszych prac, a przez to podnoszenie standardów branży kreatywnej w zakresie odpowiedzialności społecznej. Konkurs został podzielony na dwie sekcje konkursowe. W „WHAT” oceniana będzie odpowiedź na wyzwanie komunikacyjne i efektywne wdrożenie pomysłu kreatywnego. Tu znajdą się konwencjonalne kategorie takie jak film, reklama prasowa, radiówka, OOH, audio, digital & mobile, craft, kampania zintegrowana czy osiągnięty zasięg kampanii. Dotychczas prace z mocnym przekazem społecznym były niejako ukryte pośród właśnie tych kategorii. Dlatego drugą, nowopowstałą sekcją jest „WHY” gdzie kampanie będą oceniane przede wszystkim ze względu na osiągnięty cel. Dlaczego powstała dana kreacja, czy przyczyniała się do rozwiązania problemu, czy wniosła wartość do społeczeństwa, czy była etyczna? W tej sekcji znajdziemy kategorie konkursowe obejmujące kampanie z zakresu między innymi budowania marki, innowacji, wpływu na pop kulturę. Kampanie dobroczynne lub społeczne będą miały szanse być zauważone, podczas jubileuszowej 25-tej edycji Golden Drum zadebiutuje kategoria “Social Good” z główną nagrodą o wymownej nazwie „The Best of Good”.

No właśnie, czego możemy się spodziewać po jubileuszowej, 25-tej edycji Golden Drum?

Program w tym roku jest wyjątkowo bogaty! Jak zostać innowatorem jutra – to jedno z kluczowych pytań tegorocznej edycji festiwalu. Zaproszeni goście będą poruszać różne aspekty współczesnej komunikacji, od technologii przez filozofię. Jakie wyzwania stoją przed branżą, gdzie szukać nowych idei i sposobów realizacji kampanii? Prelegenci Golden Drum będą zastawiali się nad źródłami inspiracji i wpływem ich działań na rozwiązywanie problemów społecznych i kształt przyszłości.

Warto wybrać się do Portoroż, by móc spotkać zarówno ludzi Wschodu, jak i Zachodu, między innymi takie osobowości jak: Sir John Hegarty, Barry Wacksman (światowy szef strategii R/GA), David Pivk (Brand Marketing Communication Director EMEA w Nike) czy legenda branży kreatywnej Farid Chehab (Leo Burnett MENA), antropolog kultury i strateg Philip L. McKenzie, Justin Billingsley (Publicis Emil) czy Michael Conrad (szef Berlin School of Creative Leadership Foundation). A to tylko kilka z długiej listy mocnych nazwisk. Dla mnie Golden Drum to zawsze również nowe odkrycia i niespodzianki.

Czy umiejscowienie festiwalu z powrotem w Portoroż przysporzy mu popularności?

Wiele osób tęskniło za niezwykła atmosferą Portoroż. Powrót nad Adriatyk to dobry krok, w tym roku o wymarzoną nagrodę Golden Drum znów zawalczy tysiące prac zgłoszonych przez zespoły z 40 krajów. Rozmawiałam z organizatorami, którzy podkreślają, że liczba aplikacji utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Festiwal otwiera się na nowe spojrzenia z południa Europy – w tym roku lista uczestniczących krajów zwiększyła się o Hiszpanię i Portugalię.

Rośnie liczba prac zgłoszonych przez młode talenty. Jestem jurorką kategorii YOUNG DRUMMERS i wiem, że czeka mnie pracowity czas. Sto sześćdziesiąt sześć prac do oceny mówi samo za siebie!

Z racji jubileuszu festiwal wróci do tego, co stanowiło esencję jego popularności. Od pełnych pasji prelekcji liderów kreatywności innowacji, przez merytoryczne prezentacje wskazujące kierunek rozwoju branży, po szalone wieczorne imprezy z widokiem na Adriatyk. Sama nie mogę się już doczekać!

Za co ty najbardziej lubisz Golden Drum?

Twórcy festiwalu nazywają go „najbardziej przyjacielską imprezą w branży” i coś w tym jest. Jego formuła pozwala poznać ikony branży, porozmawiać merytorycznie, ale i też wymienić luźniejsze uwagi przy lampce wina. Kameralny charakter festiwalu sprzyja nawiązywaniu znajomości i nieformalnym dyskusjom. Kompaktowość pozwala szybciej wybrać ciekawe warsztaty lub prelekcje, wszystko czego szukamy jest tu pod ręką. Golden Drum to też mniejszy blichtr i więcej luzu.

Do festiwalu zostały niespełna dwa tygodnie. Jak zachęcić szefa, by wysłał nas na festiwal?

Festiwal ma uznaną reputację, nagroda z Portoroż to prestiż i rozpoznawalność dla zespołów kreatywnych i agencji, to wyższe notowania w Gun Report. Zdobyty Golden Drum powoduje, że kampania zyskuje rozgłos, pojawia się częściej w międzynarodowych mediach i jest komentowana przez branżę. Case przebija się do świadomości jurorów i zyskuje większą szansę na kolejne wyróżnienia – to niewątpliwie zasługa silnej marki, jaką przez 25 lat wypracował sobie festiwal.

Ponad wszystko, nie ma lepszej motywacji do pracy! Golden Drum to koktajl inspiracji, pozytywnej energii i kreatywności na światowym poziomie. Jest jeszcze czas by zabukować bilety i stać się częścią tego święta!

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Golden Drum: termin na zgłoszenia przedłużony

Kampanie zgłoszone w tegorocznej edycji oceni 22 czołowych międzynarodowych ekspertów w dziedzinie komunikacji marketingowej z branż odpowiadających różnym kategoriom konkursowym. Na ich czele stanie Adrian Botan, Global Executive Creative Director McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council w Wielkiej Brytanii oraz Jaime Mandelbaum, Chief Creative Officer Y&R Europe z Czech.

Zmiany w programie konkursowym

Organizatorzy zapowiedzieli kilka nowości w programie konkursowym. Główny konkurs Golden Drum, jak zwykle podzielony na dwie części: Best Piece and Best Practice, w tym roku poszuka odpowiedzi również na bardziej konkretne pytania w nowych sekcjach „WHAT” (najlepsze rozwiązania i najbardziej efektywne wdrożenia) i „WHY” (przyczyny wyboru konkretnych sposobów komunikacji). Każda z nich ocenia inne grupy i kategorie konkursowe, które odzwierciedlają najnowsze trendy w branży reklamowej i kreatywnej. Jubileuszowa edycja festiwalu upłynie pod hasłem „Odkrywanie źródeł inspiracji”, a myślą przewodnią wszystkich spotkań będzie twórcza transformacja przyszłości, która inspiracje czerpie z codziennego życia.

Sekcje konkursowe

Sekcja „WHAT” rozpatrzy zgłoszone prace (indywidualne projekty z kategorii takich jak: Film, Print, Out of Home, Audio, Digital & Mobile, Reach, Integrated and Craft) pod kątem ich innowacyjności i efektywności.

Jury obradujące w sekcji „WHY” oceni kampanie pod względem celu, dla którego zostały stworzone. Prace podzielono na grupy tematyczne: aktywizacja, budowanie marki, efektywność funkcjonalna, rozrywka, innowacyjność, lokalny duch, wpływ popkultury i dobro społeczne.

Od lat nieodłącznym elementem festiwalu jest Young Drummers Competition. To konkurs skierowany do młodych twórców poniżej 30. roku życia. Mogą oni zgłaszać projekty plakatów przedstawiających słoweńskie miasto Piran, które wzmocnią jego wizerunek i postrzeganie nie tylko przez pryzmat atrakcyjnej destynacji turystycznej, ale też kulturalnej – jako ojczystego miasta barokowego kompozytora Tartiniego.

Konkursy są otwarte dla wszystkich agencji, reklamodawców, domów projektowych i produkcyjnych, firm mediowych i innych podmiotów zaangażowanych w tworzenie lub produkcję komunikacji marketingowej z 40 krajów. W poprzednich latach wiele nagród trafiło do polskich agencji, wśród których znalazły się m.in.: Leo Burnett Warszawa, Grey Worldwide Warszawa, Ogilvy&Mather, DDB&Tribal, Isobar Polska czy Saatchi&Saatchi.

Golden Drum to jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z reklamą. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1994 roku i stał się znanym na całym świecie symbolem branży reklamowej. Golden Drum to także inspirujące wykłady, prezentacje, warsztaty, spotkania i rozmowy z ludźmi reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż, coroczny gospodarz tego wydarzenia.

Partnerem komunikacyjnym tegorocznej edycji Golden Drum jest MSL.

Ważne daty:

Termin zgłoszeń: 3 września 2018

Termin zgłoszeń do Young Drummers Competition: 10 września 1018

Akredytacje: do 15 października 2018

Więcej informacji o Golden Drum na stronie: https://goldendrum.com/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Został miesiąc do zgłoszenia prac w konkursie Young Drummers w ramach 25. Festiwalu Golden Drum

Young Drummers to konkurs skierowany do młodych twórców poniżej 30. roku życia. Mają oni za zadanie stworzyć pracę prezentującą słoweńskie miasto Piran, w oparciu o slogan „Piran – miasto Tartini”. Celem plakatu jest wzmocnienie widoczności miasta i przedstawienie go jako jednego z najbardziej autentycznych, śródziemnomorskich miast, które oferuje odwiedzającym nie tylko turystyczną ofertę, ale i niezapomniane wrażenia i wydarzenia kulturalne m.in. związane z Giuseppe Tartini – wielkim artystą, słynnym wirtuozem skrzypiec i kompozytorem, który pochodził właśnie z Piranu.

Konkursowa praca powinna być stworzona w taki sposób, aby jej motyw i slogan mogły być użyte we wszystkich wymaganych kanałach komunikacji (media cyfrowe, ulotki, reklamy, itd.),a także skierowane były do trzech grup docelowych: mieszkańców miasta i słoweńskich odwiedzających, zagranicznych turystów oraz mediów międzynarodowych. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 3 000 EURO ufundowaną przez miasto Piran. Laureaci pierwszych trzech miejsc otrzymają bilety wstępu na 26. Festiwal Golden Drum organizowany w 2019 roku. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 19 października 2018 r. podczas ceremonii wręczenia nagrody Złoty Drum. Wszystkie zgłoszone prace zostaną wystawione podczas 25. Festiwalu Golden Drum.

Tegoroczne prace będą oceniane przez skład jurorski złożony z 5-ciu międzynarodowych uznanych ekspertów z branży kreatywnej: Josefine Richards – przewodnicząca konkursu (Dyrektor Kreatywna INGO Stockholm, Szwecja), Mitja Bokun (Ilustrator i Dyrektor Kreatywny, Słowenia), Zofia Bugajna-Kasdepke (Dyrektorka ds. Rozwoju Biznesu agencji MSL w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Polska), Johannes Newrkla (Partner Zarządzający i Współzałożyciel, Merlicek & Grossebner i CEO, Bluetango, Austria), Mag. Igor Novel (Dyrektor Biura Informacji Turystycznej Portorož, Słowenia).

Tegoroczna edycja festiwalu odbędzie się 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii.

Więcej o konkursie na https://goldendrum.com/competition/young-drummers-competition/

Więcej informacji o Golden Drum na stronie: https://goldendrum.com/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Team kreatywny Artegence wygrywa konkurs Young Drummers

Artegence zajmuje się tworzeniem kompletnej komunikacji marketingowej dla marek.
W oparciu o najnowsze trendy i technologie, buduje projekty, które w twórczy i skuteczny sposób komunikują oferty klientów i stanowią podłoże do komunikacji biznesowej.

 

Od ponad 22 lat istnienia, kampanie Artegence zdobyły wiele prestiżowych, branżowych nagród, na najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach, m.in. Effie Awards (Grand Prix w 2016r.), Mixx Awards (m.in. agencja roku 2013), KTR, Innovation AD, Golden Arrow (m.in. Agencja 20-lecia), Kreatura czy Golden Drum.

Kreacja | UX & design | strategia | data science | innowacyjne rozwiązania technologiczne | inteligentne platformy.

Robimy to.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF