...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Inwestycja w SEO i marketing internetowy jako kluczowy czynnik rozwoju dzisiejszych firm

agencja seo

Zmiana przyzwyczajeń i upodobań konsumentów sprawia, że firmy muszą być obecne w Internecie. Konkurencja w sieci jest jednak ogromna, w związku z czym aby odnieść sukces w biznesie przedsiębiorcy muszą zainwestować w SEO oraz marketing internetowy. Jakie działania warto podjąć w tym zakresie? Jak tego typu inwestycja wpływa na rozwój firmy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Obecność firmy w Internecie – klucz do rozwoju

W obecnych czasach mało kto wyobraża sobie codzienne życie bez Internetu. Sieć służy obecnie nie tylko do uzyskiwania informacji i komunikacji, ale przede wszystkim do dokonywania zakupów, wyszukiwania usług, czy załatwiania spraw. Świadomość tego powinni mieć przedsiębiorcy, którzy chcąc rozwijać swój biznes, ponieważ nie da się obecnie tego robić bez obecności w Internecie. Swoją wizytówkę w sieci muszą posiadać zarówno firmy sprzedające produkty lub usługi w Internecie, jak i te, których działalność prowadzona jest stacjonarnie. W tym ostatnim przypadku obecność online jest kluczowa, ponieważ umożliwia potencjalnym klientom skontaktowanie się z firmą i skorzystanie z jej oferty. Oczywiście sama obecność w sieci może nie wystarczyć, ponieważ jak już wspomniano konkurencja w Internecie jest ogromna, w związku z czym należy podjąć działania by wyróżnić się na tle konkurencji. Co konkretnego zrobić? Przede wszystkim postawić na SEO oraz marketing internetowy.

Jak trafić do nowych klientów dzięki SEO?

SEO czyli pozycjonowanie stron www to działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce. Dlaczego są takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że większość użytkowników Internetu, a co za tym idzie potencjalnych klientów firmy odwiedza wyłącznie strony, które znajdują się na pierwszej stronie rezultatów przedstawianych przez Google po wprowadzeniu konkretnego hasła. Szacuje się, że niespełna 1/4 użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jak zatem dostać się do Top10 Google?

Przede wszystkim warto zadbać o SEO własnej witryny, na które składają się zarówno działania w jej zakresie, jak i pozyskiwanie linków zewnętrznych. Należy również zdać sobie sprawę, że pozycjonowanie stron www to działanie długofalowe, w związku z czym na wymierne efekty trzeba trochę poczekać. Oczywiście nawet drobne zmiany w obrębie witryny zostają docenione przez wyszukiwarkę, jednak najwyższe miejsca zajmują strony, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, a dbałość o ten aspekt jest w ich przypadku normą. Jak skutecznie wypozycjonować stronę w Google? Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty agencji interaktywnej Premium Digital, która obejmuje zarówno pozycjonowanie, jak i reklamę w sieci. Jest ona dostępna pod linkiem premiumdigital.pl.

Google Ads – płatna reklama w Internecie jako skuteczne narzędzie marketingowe

Pozycjonowanie stron www najlepiej połączyć z działaniami z zakresu marketingu internetowego. Takie rozwiązanie proponuje również wspomniana agencja Premium Digital, która oferuje stworzenie skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads. Czy warto z nich korzystać? Oczywiście, że tak, a skuteczność potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Clutch, które mówią, że 65% kliknięć użytkowników wyszukujących konkretnego produktu skierowanych jest do reklam Google Ads. Te same badania pokazują, że reklamy Google Ads sprawdzają się również w przypadku użytkowników mobilnych, ponieważ aż 52% kliknięć pochodzi z tego typu urządzeń.

Na znaczeniu zyskuje również płatna reklama w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads. W tym przypadku zaletą jest odpowiednie targetowanie przekazu, czyli zadbanie o to, by dotarł do konkretnej grupy odbiorców. Płatne reklamy w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych to realne wsparcie dla działań SEO, ponieważ strona, którą odwiedzają realni użytkownicy jest uznawana przez algorytm Google za wartościową, a co za tym idzie doceniana w formie wyższej pozycji. Oczywiście podstawą jest jej wartość, ponieważ nawet ogromny budżet przeznaczony na reklamę nie pomoże w sytuacji, gdy jest ona niewłaściwie opracowana i skierowana do przypadkowej grupy odbiorców. Z tego właśnie względu warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w tworzeniu skutecznych kampanii w Internecie.

Obecność firmy w Internecie to dziś podstawa skutecznego biznesu. Warto również pamiętać, że przyłożenie odpowiedniej wagi do działań SEO to klucz do widoczności firmy w wyszukiwarce, a co za tym idzie zwiększenia ruchu organicznego. Efektem jest natomiast stabilny rozwój działalności oraz uzyskanie przewagi nad konkurencją.


Źródło: premiumdigital.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ranking najlepszych portali sprzedających mieszkania dla deweloperów

Zmieniający się rynek, rozwój technologii i narzędzi marketingowych czy PR-owych oferuje nowe sposoby skutecznego dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje kreatywność i doświadczenie. Fuzje, przejęcia, atrakcyjne promocje oraz warunki płatności, innowacyjne technologie i narzędzia - wiele sprzedających nieruchomości portali prześciga się w pomysłach na pozyskanie klientów i mocno konkuruje o wysoką pozycję na rynku.

Z drugiej strony, od lat notujące duży wzrost i dysponujące olbrzymimi budżetami firmy deweloperskie łączy konieczność podejmowania działań marketingowych w celu uzyskania jak najlepszej sprzedaży wybudowanych nowych mieszkań (tylko w 2019 r powstało ich 207 tys.) i optymalizacji związanych z tym działaniem kosztów.

Wielokrotnie realizując kampanie dla firm deweloperskich, otrzymuje różne opinie i zapytania dot. rekomendacji współpracy z portalami sprzedającymi nieruchomości. Dyrektorzy marketingu i sprzedaży, a czasem nawet prezesi firm liderów rynku pierwotnego często wyrażają swoje preferencje dot. różnych portali i ich ofert. Zapewne, gdyby zestawić je wszystkie razem  (włącznie z lokalnymi), byłoby ich kilkadziesiąt. Popularne są więc te portale, które wykładają najwięcej na reklamę i dobrą widoczność w internecie (rozpoznawalność). Postanowiłem więc stworzyć ten pierwszy niezależny przegląd ofert kilku z nich wskazujący na możliwości i potencjał dla podjęcia współpracy. Tak jak różne są produkty deweloperskie oraz polityka korporacyjna, inne też są strategie sprzedażowe. Oferowane przez portale modele współpracy mogą być bardzo efektywne, ale w istocie sam deweloper i jego założenia marketingowe oraz polityka sprzedażowa (ROI) decydują o tym, czy dany portal stanowi dla niego wartościową opcję współpracy.

Poprosiłem firmę SEMSTAR, jednego z doświadczonych liderów sektora marketingu cyfrowego o stworzenie niezależnego zestawienia na podstawie przejrzystych kryteriów analitycznych. 

Portale internetowe generują ruch głównie z wyszukiwarki Google wyników organicznych i płatnych. Wspierają swoje kampanie re-marketingiem i reklamą display. Pamiętajmy, że developer takie działania może również prowadzić samodzielnie, wyprzedzając portale i docierając z pełną ofertą do potencjalnego Klienta. Zbierając dane o potencjalnym Kliencie i później wyświetlając mu spersonalizowane reklamy.

Michał Babiak, Prezes SemStar

Uwaga ta ma szczególne znaczenie dla profilu działań B2B, ale należy pamiętać, że portale obsługują też rynek wtórny B2C.  

 

Liderzy sprzedaży nowych mieszkań, czyli najpopularniejsze portale*

 

Ranking portali nieruchomości

Wykorzystując narzędzia SEMRush i SEMSTORM* analizujące miesięczny ruch SEO wśród portali kategorii nieruchomościowych, wynika że liderem jest otodom.pl (3.920.000), który ma ponad dwukrotnie większą liczbę odwiedzin niż kolejne w czołówce: nieruchomosci-online.pl (1.480.000),  gratka.pl (1.410.000)**,  morizon.pl (1.280.000),  rynekpierwotny.pl (500.000),  domiporta.pl (396.000) i obido.pl (57.000). 

**Pamiętajmy, że portal gratka.pl obejmuje również serwisy ogłoszeniowe niezwiązane z rynkiem nieruchomości, ale też z motoryzacją, usługami, ofertami pracy itp. Dlatego w jego wysokim wyniku wliczają się też frazy spoza obszaru kategorii nieruchomości, co jednak w istocie wskazuje na nieco niższą wartość dla kampanii deweloperów.

Ranking portali nieruchomości

Jak poprawić sprzedaż, czyli co deweloperom oferują portale mieszkaniowe?

 

Otodom –  największy udział w rynku

Jest częścią Grupy OLX – międzynarodowej firmy specjalizującej się w ogłoszeniach, co pozwala na prowadzenie szeroko zakrojonych badań i wykorzystywania ich do skutecznego docierania do szukających nieruchomości. Otodom to także wciąż najpopularniejszy serwis z nieruchomościami w Polsce, a według najnowszego, raportu PBI Gemius, tylko we wrześniu odwiedzony został przez ponad 4 miliony realnych użytkowników. Aktywnie współpracuje z 975 firmami deweloperskimi.

Z kolei z danych Similarweb wynika, że we wrześniu Otodom zanotował ponad 18 milionów wizyt. W ofercie serwisu znaleźć można mieszkania i domy, a także działki, nieruchomości komercyjne oraz inne inwestycje z całego kraju. Poza największym ruchem, serwis wyróżnia posiadanie obok ogłoszeń z rynku pierwotnego także ofert z rynku wtórnego, co z perspektywy poszukujących, którzy często nie mają jasno sprecyzowanych oczekiwań w początkowej fazie procesu, jest dużym atutem. W końcu, jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Kantar dla Otodom, aż 35% osób, które zdecydowało się na zakup mieszkania z rynku pierwotnego, brało pod uwagę również nieruchomości z drugiej ręki. Portal daje ten wybór i umożliwia poszukującym łatwą migrację pomiędzy dwoma rynkami.

Dodatkowe korzyści klienci otodom.pl czerpią z synergii, która jest wynikiem współpracy z siostrzanym serwisem OLX. Dzięki opcji szybkiego eksportu ofert, mogą oni dotrzeć ze swoją ofertą do nawet 6,45 mln realnych użytkowników miesięcznie (źródło danych: Badanie Gemius/PBI, wrzesień 2020 r.). Jednocześnie portal podchodzi indywidualnie do strategii prezentacji inwestycji. Badane są zainteresowania użytkowników, oceniane możliwości danej inwestycji, a deweloper otrzymuje propozycję konkretnego zestawu działań promocyjnych w uzgodnionym budżecie. Dział ekspertów ds. zarządzania ofertą na bieżąco sprawdza skuteczność tych działań. Jeżeli zajdzie potrzeba, proponują inne działania promocyjne, również takie dotyczące poprawy jakości samych ofert. 

Marcin Kawecki, Head of Primary Market Otodom
Marcin Kawecki, Head of Primary Market Otodom

Otodom to przede wszystkim serwis z największym dotarciem do osób szukających nieruchomości w Polsce. Unikalność naszej propozycji polega na połączeniu wspomnianego zasięgu z oferowaniem wszystkich typów nieruchomości. Dzięki temu stwarzamy deweloperom możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy klientów zorientowanych na nowe mieszkania i domy ale również do tych, którzy jeszcze zadają sobie pytanie „wtórny czy pierwotny”. Migracje między tymi rynkami są szansą i źródłem nowej sprzedaży. Jako Otodom dalej stawiamy na zrównoważony rozwój każdego z segmentów rynku, ale warto zaznaczyć, że mocniej rozwijamy propozycję dla deweloperów, czego efektem jest m.in. dedykowany zespół biznesowy oraz zmiany w naszym designie dla rynku pierwotnego, które są dopiero początkiem większej całości. Inne zmiany jakie nas czekają, to pewnością dalsze dostosowanie do realiów pandemii covid19. To przyśpiesza promocję rozwiązań dla sprzedaży bezkontaktowej – intensywniej promujemy oferty ze spacerami 3D oraz firmy umożliwiające zdalną obsługę.

Marcin Kawecki, Head of Primary Market Otodom

Z uwagi na ogólnopolski zasięg serwisu, oferowany jest jednakowy model współpracy dla wszystkich deweloperów. Jest to stały abonament za prezentację oferty w serwisie (369 zł), który zostaje wzmocniony elastycznym, spersonalizowanym doborem innych form promocji inwestycji. Rozliczenia z klientami biznesowymi prowadzone są na podstawie faktur wystawianych co 30 dni. Portal nie stosuje rozliczeń proforma, ani żadnych zaliczek. Klienci płacą z tzw. dołu za publikację swoich inwestycji (post paid).  Rozliczenia dot. publikacji oraz promocji  pojedynczych inwestycji, do których można dodać dostępne w jej ramach lokale. W okresie ostatnich 12 m/c portal wygenerował 920.000 leadów dla ofert z rynku pierwotnego. Obecnie w Otodom znaleźć można ok. 1500 inwestycji deweloperskich z całej Polski, w ramach których mieści się ponad 80.000 mieszkań i domów. 

 

 Nieruchomosci-online, portal rosnący wraz z rynkiem

Michał Kurczycki, dyrektor generalny Nieruchomosci-online.pl
Michał Kurczycki, dyrektor generalny Nieruchomosci-online.pl

Kierunek rozwoju Nieruchomosci-online.pl wyznaczają potrzeby jego użytkowników. Wsłuchiwanie się w nie leży w DNA naszej marki. Portal ułatwia znalezienie idealnie dopasowanej nieruchomości dzięki dopracowanym ścieżkom użytkownika, zastosowaniu algorytmów prezentujących podobne oferty na każdym punkcie styku z marką oraz wprowadzonemu już w 2014 roku standardowi podnoszenia jakości ogłoszeń .

Michał Kurczycki, dyrektor generalny Nieruchomosci-online.pl

Nieruchomosci-online.pl to portal z największą liczbą ogłoszeń nieruchomości w Polsce. Udostępnia poszukującym ponad 350 tys. ofert i co miesiąc odwiedzany jest przez ponad 4 miliony użytkowników, co daje mu drugą pozycję pod względem popularności. W ciągu ostatnich 4 lat ruch na portalu wzrósł o 300 procent, a tylko w ciągu ostatniego roku liczba poszukujących zwiększyła się o 2 miliony. Portal jest liderem pod względem widoczności w TOP 10 w wyszukiwarce Google. Istnieje na rynku od 2008 roku i konsekwentnie pozostaje niezależny od grup kapitałowych.

W ramach współpracy z portalem deweloperzy mają do wyboru trzy pakiety w rozliczeniu abonamentowym zróżnicowane pod względem stopnia zaawansowania możliwości promowania inwestycji, otrzymują m.in.: nowoczesną i kompletną prezentację inwestycji, dostęp do statystyk odwiedzin, mailing do poszukujących nieruchomości, reklamę kontekstową, czyli promowanie inwestycji wśród ofert z rynku wtórnego, wyświetlanie oferty w sekcji ogłoszeń wyróżnionych na listach nieruchomości, pozycjonowanie inwestycji w portalu oraz kampanię remarketingową inwestycji na największych polskich portalach. Nieruchomosci-online.pl umożliwia też skorzystanie z miesięcznego, bezpłatnego okresu testowego. Portal wyróżnia brak reklam na prezentacjach oraz bezpłatne wprowadzenie inwestycji na portal i ich aktualizacja przez doradców klienta. Poza promocją wynikającą z opcji abonamentowej, mogą oni poznać zalety inwestycji, czytając o niej na blogu Nieruchomosci-online.pl, a także na profilu portalu na Facebooku. Koszt abonamentu to Basic+ 180 zł/miesiąc, Standard+ 250 zł/miesiąc, Optimum+ 500 zł/miesiąc. Obecnie dostępna jest także oferta promocyjna – 4 miesiące w cenie 2 (faktura za 1 i 3 miesiąc, zaś 2 i 4 miesiąc jest gratis).

 

Fuzja Morizon i Gratka – synergia kluczem do sukcesu w przyszłości

Apetyt na pozycję lidera ma też inny silny gracz na naszym rynku – RASM. W tym roku Grupa Morizon Sp. z o.o. i Gratka Sp. z o.o  stały się częścią Grupy Kapitałowej Ringier Axel Springer Media AG (RASM) i rozpoczęły proces ścisłej współpracy. Serwisy Morizon.pl i Gratka.pl mają wraz z serwisami RASM zasięg ponad 3,12 mln realnych użytkowników miesięcznie w kategorii nieruchomości (dane za Gemius / PBI, lipiec 2020).

Jarosław Święcicki, Prezes Zarządu Grupa Morizon Sp. z o.o. oraz Prezes Zarządu Gratka Sp. z o.o.
Jarosław Święcicki, Prezes Zarządu Grupa Morizon Sp. z o.o. oraz Prezes Zarządu Gratka Sp. z o.o.

Uruchomienie prowadzonych równolegle kampanii Morizona i Gratki jest dla nas bardzo ważnym wydarzeniem, ponieważ wyznacza początek faktycznej współpracy między naszymi serwisami oraz mediami Ringier Axel Springer Polska. Dzięki rozbudowanej sieci partnerstw z serwisami RASM, Allegro oraz mediami PolskaPress staliśmy się jednym czołowych graczy na rynku nieruchomości w Polsce i mamy możliwość działania na niespotykaną dotąd skalę.

Jarosław Święcicki, Prezes Zarządu Grupa Morizon Sp. z o.o. oraz Prezes Zarządu Gratka Sp. z o.o.

Gratka.pl to jeden najpopularniejszych serwisów ogłoszeniowych w Polsce. Posiada bogatą bazę ponad 500 tys. ogłoszeń w kategoriach nieruchomości, motoryzacja, praca oraz oferty drobne. Natomiast Morizon.pl to jeden z największych w Polsce serwisów nieruchomościowych, posiadający bazę ponad 300 tys. ogłoszeń sprzedaży i wynajmu mieszkań, domów, działek i innych typów nieruchomości. Serwisy Grupy Morizon odwiedza co miesiąc ponad 2,3 mln osób, które szukają mieszkania (dane: Google Analytics, za lipiec 2020 r.) Współpracując z Grupą Morizon trafisz do znacznie szerszego grona użytkowników niż za pośrednictwem serwisów skupionych wyłącznie na rynku pierwotnym. Inwestycję prezentowane są nie tylko osobom szukającym mieszkania wśród ofert deweloperskich, lecz także tym, którzy rozglądają się za swoim M zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.

W ramach współpracy ogłoszenia zostaną wyświetlone również na Noweinwestycje.pl oraz na Allegro.pl – serwisie, który co miesiąc odwiedza aż 18 mln użytkowników. Portal od lat prowadzi także szeroko zakrojone działania marketingowe w najpopularniejszych polskich serwisach internetowych – na Facebooku, Instagramie oraz w sieci reklamowej Google. Dzięki efektywnie prowadzonym kampaniom jest w stanie dotrzeć miesięcznie do ponad 2 mln użytkowników poszukujących domu lub mieszkania i  zdobyć wysokiej jakości leady przy wsparciu o call center – prezentując wybrane inwestycje precyzyjnie dobranym grupom odbiorców, np. z konkretnej lokalizacji lub szukających M w określonej cenie.

Serwis za pośrednictwem działu call center może skontaktować się z wybranymi użytkownikami Morizon.pl i zaproponować im mieszkania z rynku pierwotnego, które mogą ich zainteresować. Gdy Twoja inwestycja znajdzie się już w serwisie, będziesz mógł skorzystać z zestawu skutecznych narzędzi, dzięki którym dodatkowo wzmocnisz widoczność swoich nieruchomości i uzyskasz najwyższe pozycje na listach ofert. W ofercie są też proste w użyciu i skuteczne wyróżnienia, punkty podbić, kampanie display’owe i wiele innych narzędzi pro sprzedażowych. Portal oferuje deweloperom cztery pakiety, które dopasowane są do potrzeb i pozwolą  najskuteczniej zdobyć klientów. W obecnej promocji kwoty wynoszą 500 zł za Standard , 1000 zł za Comfort, 2000 zł za Advanced, zaś pakiet Superior kosztuje teraz 4000 zł. Serwis współpracuje z 298 firmami deweloperskimi z rynku pierwotnego. Po przejęciu przez Ringier Axel Springer Media AG Gratka.pl – jednego z największych i najpopularniejszych serwisów ogłoszeń w Polsce – i zakupie większościowego pakietu akcji MZN Property SA – wydawcy czołowego serwisu nieruchomościowego Morizon.pl, rozpoczął się nowy etap działań mających na celu wzmocnienie pozycji rynkowej obu serwisów. 

 

Rynek pierwotny – ulubieniec deweloperów

Doświadczenie i skuteczność prowadzonych działań. Od ponad 11 lat pomaga użytkownikom znaleźć wymarzone mieszkanie, prowadząc kompleksową obsługę od doradztwa przy wyborze lokalu, przez możliwość pozyskania kredytu, a nawet dostęp do biura projektowego. Przewidujemy, że w 2020 roku z jego usług skorzysta ponad 4,5 mln osób zainteresowanych zakupem „M”. Dzięki unikalnemu algorytmowi, który stworzyli siedem lat temu zbierają informacje o ponad 250 zachowaniach użytkowników. Każde z nich ma swój scoring, który pozwala na idealne dopasowanie oferty do potrzeb danej osoby. RynekPierwotny.pl to portal zawierający obecnie największą ofertę nowych mieszkań, domów, lokali użytkowych i inwestycyjnych od ponad 1000 deweloperów z całej Polski. W jego bazie znajduje się prawie 70000 nowych nieruchomości, co wg  szacunków stanowi ok. 84% ofert z rynku. Serwis co miesiąc odwiedza  ok. 450 – 500 tys. unikalnych użytkowników i  w tym samym okresie  dostarcza deweloperom ok. 60 tys. leadów wysokiej jakości i  aktualizuje prawie 2000 ofert nieruchomości.

Model współpracy z deweloperami uzależniony jest od konkretnych potrzeb i wymagań klientów, które są zbierane podczas pierwszej rozmowy. Portal posiada rozbudowany wachlarz produktów – od rozwiązań dedykowanych, opartych o machine learning, które mają na celu osiągnięcie konkretnego targetu sprzedażowego, po standardowe działania marketingowe, wspierające wizerunek naszych klientów. Forma rozliczenia uzależniona jest od produktu, z którego klient chce skorzystać. Może to być abonament lub rozliczenie za efekt. Każdy z klientów w drodze zapytania otrzymuje kompletną wycenę działań, na które się decyduje.

Grzegorz Kurowski – Prezes Zarządu Property Group Sp. z o.o. wydawcy portalu RynekPierwotny.pl
Grzegorz Kurowski – Prezes Zarządu Property Group Sp. z o.o. wydawcy portalu RynekPierwotny.pl

Oprócz działań dedykowanych i standardowych związanych ze sprzedażą, oferujemy deweloperom również wsparcie PR-owe (ekspozycje w mediach) i SEO-we (nasze wizytówki inwestycji są jednymi z najlepiej widocznych w wynikach wyszukiwania Google) oraz bezpłatne szkolenia marketingowe prowadzone w naszym biurze lub online. Gwarantujemy również stały dostęp do innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu jeszcze lepsze dotarcie z ofertą do osób, które będą nią zainteresowane. Od początku istnienia naszego portalu inwestujemy w wiedzę i nowe technologie. Jako pierwsi na szeroką skalę wprowadziliśmy na rynek w 2012 roku wirtualne spacery a rok później usługę pośrednictwa “Znajdziemy dla Ciebie”. Obecnie od kilku lat rozwijamy technologię machine learningową w naszej wyszukiwarce, aby jeszcze lepiej poznać i sprostać wymaganiom naszych użytkowników. Siedem lat temu stworzyliśmy i rozwijamy specjalny algorytm, który bada ponad 250 indywidualnych zachowań osób, które wchodzą na nasz portal. Na ich podstawie tworzymy złożone modele predykcyjne, które pozwalają w ok. 92% dopasować daną nieruchomość do potrzeb użytkownika, tak aby spełniła jego oczekiwania. Dodatkowo, obecnie pracujemy również nad nowymi, niedostępnymi na naszym rynku, rozwiązaniami dla deweloperów, które pozwolą im na skuteczną promocję inwestycji, znajdujących się poza największymi miastami.

Mamy wiele planów – część z nich jest obecnie w trakcie weryfikacji, inne już realizujemy, ale nie chcemy ich jednak jeszcze zdradzać. Szykujemy kilka niespodzianek zarówno dla deweloperów jak i użytkowników. Kierunek jest  dla nas jasny: użytkownik mobilny i jego potrzeby oraz ciągła optymalizacja działań realizowanych dla deweloperów. Kolejne 5 lat to również dalsze prace nad naszym drugim projektem GetHome.pl, którego celem jest zaspokojenie potrzeb użytkowników, którzy szukają lokali na rynku wtórnym. W październiku, 1,5 roku po premierze, ruch organiczny na serwisie przekroczył pułap 100 000 unikalnych wejść. W tym czasie zyskał również zaufanie ponad 950 agencji pośrednictwa nieruchomości. A to tylko początek.

Grzegorz Kurowski , Prezes Zarządu Property Group Sp. z o.o. wydawcy portalu RynekPierwotny.pl

Efektywność serwisu potwierdzają też same liczby: 
  • współpraca z prawie 1000 firm deweloperskich – 92% z nich to wieloletni klienci, niektórzy są z serwisem niemal od samego początku
  • wg badań pracowni PBS – 43% użytkowników korzystających z portalu przyznało, że dzięki niemu znalazło i kupiło mieszkanie od dewelopera
  • tylko w ciągu ostatnich 10 miesięcy tego roku, serwis zrealizował z sukcesem ponad 4050 dedykowanych kampanii dla deweloperów 
  • w 2020 roku dostarczy ok. 695 tys. wysokiej jakości leadów deweloperom

Co ciekawe, portal podjął się inicjatywy stworzenia dedykowanego pisma (kwartalnika) branżowego dla deweloperów “Deweloper&Marketing”, dostarczając przy tym unikalne dane od partnerów merytorycznych, takich jak Nowy Marketing, Senuto, IMM, AdReport (Grupa Stroer) czy Sotrender.

Domiporta wytrwale do celu

Portal integruje wszystkie segmenty rynku mieszkaniowego na jednej platformie cyfrowej, a 51% odwiedzających serwis to kobiety. Łączy nabywców i posiadaczy nieruchomości, deweloperów, najemców, agencje pośrednictwa, banki finansujące zakup mieszkań oraz podmioty świadczące usługi projektowe.

Zakup i sprzedaż nieruchomości w Polsce to wciąż żmudny, wieloetapowy i offlinowy proces. Celem portalu jest jego uproszczenie i dostosowanie do potrzeb wymagających i nowoczesnych użytkowników. Dzięki jego innym markom z sektora wykończeniowo-meblowego – Merkury Market oraz Abra-meble.pl – również aktywnie pomaga tysiącom osób wyremontować i urządzić swoje wymarzone M.

Portal stara się spełniać biznesowe potrzeby klientów, a także reklamodawców podchodząc do każdego podmiotu indywidualnie. Oferuje trzy rodzaje pakietów dla deweloperów – w zależności od prezentacji inwestycji w DP – wyróżnienia, cotygodniowego podbicia ogłoszeń, obecności na stronie głównej w top inwestycje i reklamy w Google – Adwords (liczba kliknięć) kosztujące 450, 650 i 850 zł. Współpracuje z 184 deweloperami.

 

Obido technologie przyszłości

Portal koncentruje się na największych lokalnych rynkach mieszkaniowych w kraju – Kraków, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, oferując użytkownikom poszukującym mieszkań i domów w stanie deweloperskim, najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Oprócz pozostawionych preferencji będących bazą, duży nacisk kładzie na zbieranie danych wykorzystując w tym celu wyspecjalizowany zespół konsultantów i najnowocześniejsze technologie wchodzące w skład laboratorium sztucznej inteligencji. Dzięki tym rozwiązaniom z pracownikami biur sprzedaży kontaktują się osoby faktycznie zainteresowane nabyciem danej nieruchomości, zapoznane z rozkładem, lokalizacją, głównymi atutami i przeważnie ceną, co oprócz oszczędności czasu bardzo często najważniejszego i deficytowego zasobu handlowców, zwiększa prawdopodobieństwo przeprowadzenia transakcji.

W niedalekiej przyszłości obido.pl pojawi się również w Poznaniu, Łodzi i na Górnym Śląsku, gdzie na tę chwilę, podobnie jak w innych miejscach w kraju, realizuje kampanie „obido lite”, z wykorzystaniem sieci partnerskiej. W tym modelu opiera się przede wszystkim na doświadczeniach zebranych z kampanii przeprowadzonych dla ponad pół tysiąca inwestycji deweloperskich. Precyzyjne targetowanie oraz sprawna komunikacja dają przewagę konkurencyjną na zróżnicowanym rynku deweloperskim. Osoby poszukujące nieruchomości zawsze korzystają z obido bezpłatnie, zaś  deweloperom portal oferuje model abonamentowy zaczynający się od 1260 zł miesięcznie.

Marian Bruliński, wiceprezes i dyrektor marketingu OBIDO
Marian Bruliński, wiceprezes i dyrektor marketingu OBIDO

Kilka rzeczy sprawia, że obido jest czymś więcej niż tylko wyszukiwarką mieszkań i wyróżnia się wśród platform rynku deweloperskiego, wymienię tylko trzy najważniejsze aspekty. Po pierwsze, w obido użytkownik dostaje oferty lokali dopasowanych do jego preferencji przez mechanizmy sztucznej inteligencji (posiadamy własne laboratorium sztucznej inteligencji dofinansowane z dotacji) wspierane przez profesjonalny zespół niezależnych ekspertów. To dla poszukujących wielkie ułatwienie w rozeznaniu się na rynku, oszczędność czasu i realna pomoc w podjęciu najlepszej decyzji. Po drugie, każde mieszkanie dostępne na obido.pl ma fotorealistyczny spacer 3D, który znacznie ułatwia wybór mieszkania, wszak na rynku pierwotnym duża część dostępnych nieruchomości nie została jeszcze wybudowana. I w końcu po trzecie, trwa właśnie trzecia edycja konkursu obido i RMF FM, w którym każda osoba, która znalazła mieszkanie na obido i kupiła je, może wygrać 300 tys. zł. Jesienią 2020 r. uruchomiliśmy nową odsłonę serwisu obido.pl, która jest jeszcze bardziej przyjazna dla użytkowników i ma zaimplementowane kolejne rozwiązania technologiczne. O wszystkim opowiedzieliśmy podczas konferencji Proptech Ideas 2020, relację z której można obejrzeć na obido.com.

Marian Bruliński, wiceprezes i dyrektor marketingu OBIDO

Kreatywność i doświadczenie kluczem do sukcesu

Zachowania konsumentów wskazują, że na decyzję – trwającą zwykle od 3 do 6 m/c – dotyczącą zakupu mieszkania, w dużej mierze wpływa dobry marketing i proces komunikacji z klientem (CRM). Konsument przed obejrzeniem oferty „w realu”, analizuje średnio pięć parametrów online. Jeśli trzy z nich będą negatywne, szansa sprzedaży spada o 70 proc. Wśród skutecznych metod dostarczania klientów zainteresowanych zakupem na rynku pierwotnym jest współpraca z ww. portalami mieszkaniowymi. 

Warto zwrócić uwagę na to, że większość portali wypracowała ruch dzięki wyszukiwarkom. Dlatego dają także korzyść w pozycjonowaniu ofert (SEO) deweloperów czy ich kolejnych inwestycji, ponieważ zapewniają pojawienie się w TOP 10 najważniejszych słów kluczowych. Tak samo warto również śledzić rozwijający się rynek sprzedaży online oraz nowe narzędzia i  oferty portali skierowane do klientów B2B. Pamiętajmy jednak, że większość portali, jakie podaliśmy w zestawieniu umożliwia wyświetlanie wewnątrz swoich stron reklam graficznych poprzez ekosystem reklamowy Google. Takie rozwiązanie często daje dużo więcej korzyści niż samo ogłoszenie. Możemy wybrać dużo więcej opcji targetowania i wyświetlać reklamy osobom które weszły w interakcję z naszą firmą albo nawet konkurencją. 

Michał Babiak, Prezes SemStar
Michał Babiak, Prezes SemStar

W dzisiejszych czasach ogłoszenie w portalu nieruchomości to zwyczajna podstawowa czynność jaką może wykonać developer. Istnieje dużo innych skutecznych rozwiązań, jak np.: samodzielne reklama w Google (płatna i bezpłatna), remarketing, kampania na konkurencję (jeżeli np. użytkownik przeglądał strony innych developerów), kampania w mediach społecznościowych czy Wideo w YouTube.  W wszystkich tych kanałach możemy precyzyjnie targetować danych użytkowników, tak że mamy pewność, że widzi reklamę potencjalny klient wykazujący daną aktywność w tym obszarze. Dokładnie możemy badać statystyki jaka reklamy generuje nam najwięcej zapytań i możliwości sprzedażowych.

Michał Babiak Prezes SemStar

Jednak z mojego doświadczenia wyniesionego z kampanii marketingowych i działań sprzedażowych firm deweloperskich, wynika iż w większości są one zainteresowane aktywnością w obydwu wymienionych obszarach, gdyż żaden liczący się na rynku gracz nie pozostawi wolnego pola dla promocji swojej konkurencji. 

Ranking portali nieruchomości

*Do wykorzystanych w materiale analiz i zestawień wykorzystaliśmy dwa najlepsze na rynku profesjonalne narzędzie analityczne:

SEMRush to kompletne narzędzie, które pomaga dokładnie zrozumieć, na jakim etapie jesteśmy i gdzie plasują się nasi konkurenci w wynikach wyszukiwarek. SEMRush wyróżnia się wśród innych narzędzi, tym że jest bardzo dokładne i idealnie pasuje do szczegółowych i wysoko zaawansowanych projektów SEO. 

SEMSTORM pokazuje działania rywali, co znacznie ułatwia budowanie strategii marketingowej. Korzystając z systemu można ocenić w jakiej kondycji są główni rywale i nadzorować, czy na rynku pojawiają się nowi gracze. W SEMSTORM zobaczysz frazy dostosowane do odpowiedniego źródła. Niezależnie czy tworzysz filmy, opisujesz produkt, czy artykuł – zawsze zobaczysz odpowiednie podpowiedzi. Oprócz samych słów SEMSTORM dostarcza informacji także o tym, ile razy są wyszukiwane, ich trendach, średnim CPC i konkurencyjności.

Zapewne, gdyby zestawić wszystkie istniejące na rynku portale (włącznie z lokalnymi), byłoby ich kilkadziesiąt. Serwis Bebroker publikuje ogłoszenia nieruchomości jednocześnie w ok. 100 portalach (jak podaje średnia miesięczna liczba wyświetleń tych serwisów wynosi 600 mil). Jednak wiele z nich obsługuje serwisy dla rynku pierwotnego, jako wąską nisze całości działań generujących ruch.  Zwykle więc analizujemy, te, które były badane w przeszłości – wykorzystując nowe lepsze narzędzia. Dostępne są też zestawienia wg innych instrumentów analitycznych, jednak wszystkie z nich (w TOP 10 Google), w istocie potwierdzają trend. Należy też pamiętać, że portale potrafią dysponować szerszym spektrum ogłoszeń sprzedażowych lub być częścią większej grupy. Dlatego w ocenie eksperckiej często bazuje się na własnym wyborze i opini, odnoszących się do przedstawianego sektora rynku.

Źródła danych SEM STAR XI. 2020 :

najlepsze portale nieruchomości
Źródła danych SEM STAR XI.2020 r.
ranking najlepsze portale nieruchomości
Źródła danych SEM STAR XI. 2020 r.
ranking portali sprzedających nieruchomości
Źródła analitycznie SEM STAR XI 2020 r.

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Konferencja Online Marketing Day 2020 zakończona sukcesem! Prelekcje dostępne on-line

Online Marketing Day prelekcje online

Ponad 3 500 osób wzięło udział w pierwszej edycji Online Marketing Day - konferencji poświęconej digital marketingowi. W jej ramach 16 ekspertów i praktyków podzieliło się swoją wiedzą na temat: SEO, content marketingu, reklamy w social media, Google Ads i E-commerce.Wydarzenie, pod honorowym patronatem IAB Polska, zostało zorganizowane przez SEMSTORM. Konferencja była bezpłatna i w całości zrealizowana online.

OBEJRZYJ WYBRANE PRELEKCJE ONLINE MARKETING DAY 2020 

Cele Online Marketing Day 2020 zakładały wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych klientów, a specjalistów od marketingu w rozwoju kompetencji. W ramach wydarzenia zostały poruszone tematy związane z pozycjonowaniem, SEO dla e-commerce, content marketingiem, Google Ads oraz Facebook Ads.

Konferencja przeprowadzona w 100% online to dla nas zupełna nowość. Mimo tego prelegenci, prowadząca i nasz zespół stanęli na wysokości zadania. Chciałabym gorąco podziękować wszystkim występującym – to dzięki ich chęci dzielenia się wiedzą event mógł w ogóle powstać. Jestem także ogromnie dumna z ekipy SEMSTORM, która ciężko pracowała przez ostatnie miesiące na sukces wydarzenia. Uczestnicy stawili się tłumnie, wielu było z nami od rana do samego wieczora. Z pierwszych komentarzy wiemy, że słuchaczom taka forma bardzo się spodobała i dopytywali już o kolejną edycję.

Milena Majchrzak, Dyrektor Zarządzająca, SEMSTORM

Konferencja składała się z pięciu bloków tematycznych. Największą popularnością cieszyły się prelekcje związane z SEO i Content Marketingiem.

W ramach bloku SEO wystąpili: Małgorzata Tarnawska (Delante), Piotr Michalak (Grupa TENSE), Przemysław Michałek (Widoczni), Tomasz Stopka (SEMURAI), Paweł Bilczyński (Google Internetowe Rewolucje). Prelegenci opowiedzieli m.in. o tym jakie błędy są najczęściej popełniane przy procesie on-site SEO oraz jak je wyeliminować. Doradzali też, z jakich narzędzi skorzystać podczas analizy słów kluczowych i jak efektywnie ich używać, a także w jaki sposób współpracować z agencją SEO.

Zacne wydarzenie. Bardzo dobra organizacja, zaangażowana, stale komentująca społeczność oraz wysoki poziom merytoryczny prelekcji. Zdecydowanie warto byłoby wziąć udział w tej konferencji. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję i już teraz zgłaszam swój udział.

Tomasz Stopka, Właściciel agencji SEO Semurai

Podczas wykładów dotyczących content marketingu Milena Majchrzak (SEMSTORM), pokazała w jaki sposób tworzyć teksty, aby plasowały się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a Paweł Gontarek (Fabryka Marketingu) jak opracować content marketingową strategię, by uzyskać ruch na stronie.

Konferencję Online Marketing Day, zorganizowaną przez SEMSTORM, uważam za doskonałe miejsce poszerzenia wiedzy z zakresu marketingu internetowego. Różnorodność prelegentów oraz zakres tematyki powodują, że każdy znajdzie dla siebie coś interesującego. Z punktu widzenia prelegenta miło było uczestniczyć i podzielić się wiedzą z bardzo szerokim gronem uczestników. Jestem przekonany, że tego typu eventy będą niezwykle pomocne w budowaniu działań marketingowych przez słuchaczki i słuchaczy.

Paweł Gontarek, szef działu SEO, Fabryka Marketingu

O skutecznej reklamie w mediach społecznościowych opowiedziały z kolei: Julia Gołębiewska (Mindshare Polska), Dorota Gryglak (WhitePress®) i Anna Ledwoń-Blacha (More Bananas). Z prelekcji uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. jak prowadzić social media, aby wzmocnić markę i odpowiadać na potrzeby użytkowników oraz jak skutecznie targetować kampanie na Facebooku.

Online Marketing Day to pierwsza konferencja zrealizowana w całości online, w której brałam udział jako prelegent. Dzięki relacjom live w mediach społecznościowych czuło się prawdziwe emocje i zaangażowanie uczestników. Nie mogę doczekać się kolejnej edycji.

Julia Gołębiewska, SEM&Social Strategist, Mindshare Polska


Źródło: informacja prasowa Semstorm 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak koronawirus zmienia wzorce wyszukiwań i budżety reklamowe w Google Ads?

wzorce wyszukiwań budżety google Ads koronawirus

Cięcia budżetów reklamowych stały się faktem. Z przeprowadzonej przez Senuto analizy na próbie 109 374 domen wynika, że wydatki w Google Ads spadły o około 15%. Kategoria elektronika, która na samym początku kwarantanny traciła widoczność w Google - około 6% (stan z początku kwarantanny), już dwa tygodnie później odnotowała 15% wzrostu w porównaniu do czasu sprzed epidemii. Jak sytuacja przedstawia się obecnie, po ponad miesiącu kwarantanny? Damian Sałkowski, CEO Senuto został wyróżniony w 7. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Pytanie o skalę załamania rynku, w tym działań search, zadaje sobie w branży marketingu cyfrowego chyba każdy. Senuto, poszukując odpowiedzi, sięgnęło do tego, w co wierzy najbardziej, czyli do danych. Dane pochodzą z monitoringu Senuto Google Ads (248 570 fraz e-commerce) oraz z Google Search Console, do których aplikacja Senuto otrzymała dostęp dzięki integracji.

Jak koronawirus zmienił wzorce wyszukiwań – organic search?

Zmiana, którą obecnie możemy zaobserwować w organicznych wynikach wyszukiwania jest inna niż wszystkie te, z którymi mieliśmy do czynienia przed koronawirusem. Nie polega ona bowiem na nagłych zmianach pozycji, wynikających z aktualizacji algorytmu. Tym razem zmiana nie zachodzi po stronie Google, ale po stronie użytkownika i dotyczy zmian wolumenu wyszukiwania poszczególnych słów kluczowych.

Doskonale można to zaobserwować, analizując odsłony (views) stron internetowych w GSC. Poniższy wykres przedstawia sumaryczne zestawienie danych, które widzimy na kontach klientów Senuto, z nałożonym trendem (dane z Google Trends) słowa koronawirus dla Polski. Dane dotyczące odsłon podzielono na domeny e-commerce’owe i pozostałe.

odsłony e-commerce platformy e-commerce odsłony

Z danych odczytać można jedynie trendy, a więc wartości bezwzględne, które nie mają sensu analitycznego. Zdecydowanie widać jednak, że e-commerce w ujęciu ogólnym oparł się kryzysowi, a nawet notuje lekkie (w granicach 5-7%) wzrosty w stosunku do poziomu sprzed pojawienia się pierwszych przypadków koronawirusa w Polsce (okolice 17 lutego).

Jakie biznesy odnotowały mocny i negatywny wpływ, a jakie zyskały?

Dane z 24-26 marca pokazały, że na pewno wielkim przegranym jest turystyka (spadek 46%) czy branże powiązane z kategorią eventy (spadek 31%). Paradoksalnie na koronawirusie bardzo ucierpiał segment zdrowie: lokalne kliniki ortopedyczne, stomatologiczne, dermatologiczne itp.

Ucierpiały również wszystkie biznesy lokalne, takie jak kosmetyczka, fryzjer, kluby fitness czy dentysta.
Natomiast biznesem, który po pierwszym szoku zaczęły wychodzić na prostą jest moda, gdzie widać niewielki trend zwyżkowy. Ponieważ Polacy spędzają teraz czas w domach, wzrost odnotowały serwisy (w tym e-commerce) z obszaru hobby (13%) oraz zwierzęta domowe (56%).

Oczywiście beneficjentem jest grupa firm dystrybuujących środki ochrony osobistej i dezynfekcji, gdzie wzrosty sięgają 150-200%. Jest to również dobry czas dla elektroniki (30%), a także dom i ogród (49%).

Senuto infografika koronawirus wzorce wyszukiwań budżety reklamowe w Google Ads

Jak sytuacja wygląda obecnie (dane z 16.04.2020)?

Dane z 16 kwietnia pokazują, że w pierwszej połowie miesiąca dodatkowym zaburzeniem i przyczyną zmian w wynikach wyszukiwania były święta. Widać to na przykładzie kategorii hobby, która z tendencji mocno rosnącej (wzrost 13%) złapała spadki (8%). Można przypuszczać, że w tym czasie przerzuciliśmy swoje zainteresowanie na sprawy okołoświąteczne. Turystyka jednak niezmiennie kontynuuje swój rajd w dół (spadek 51%). Najprawdopodobniej coraz mniej ludzi ma nadzieję, na to, że wakacje będą jakkolwiek normalne. Dodatkowo nakłada się trend świąteczny. Co ciekawe, tak jak przypuszczano, kategoria moda się odbija. Inną kwestią jest, czy ten wzrost zainteresowania przekłada się na realne zakupy.

Pełna analiza zmian wyszukiwań i budżetów reklamowych dostępna jest na blogu Senuto.  Dane te będą aktualizowane co 2 tygodnie. Materiał powstał w ramach “Tarczy Antykryzysowej Senuto”.


Źródło: informacja prasowa Senuto

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

”W grupie siła”, czyli o nowościach wśród narzędzi do pracy nad kampaniami Google Ads

Chyba każdy, kto prowadzi własną działalność zarobkową, wie, jak ważna jest solidna i dobrze przygotowana reklama. W dzisiejszych czasach, nasycony wszelkimi usługami rynek nie daje dużo przestrzeni na innowacyjny pomysł na biznes, który sam z siebie będzie przynosić ogromne zyski. Trudno też znaleźć niszę, której wypełnienie zaowocuje wymiernymi finansowymi profitami. W tej sytuacji bardzo często to właśnie reklama pozwala na wybicie się spośród licznej konkurencji. Wiadomo też, że w dobie silnego rozwoju technologicznego i wszechobecności internetu to właśnie tu, w Sieci, promocja określonych usług czy produktów przynieść może najwięcej korzyści. Nic więc dziwnego, że reklamy Google Ads ciągle cieszą się stale wzrastającą popularnością.

Prowadzenie kampanii Google Ads nie jest jednak ani zadaniem prostym, ani mało wymagającym. Zwłaszcza jeśli zależy nam na faktycznych zyskach z zainwestowanego w nie budżetu i konwersjach. Stale zmieniające się opcje ustawień i zasad dotyczących reklam Google Ads wiążą się z koniecznością regularnego uaktualniania informacji, jak i posiadania sporej wiedzy o samym panelu. W związku z tym, wielu reklamodawców decyduję się na wsparcie ze strony agencji reklamowych, jest to jednak rozwiązanie dość kosztowne i często oznacza przekazanie kontroli nad kampanią osobom trzecim.

Dobra wiadomość jest taka, że równolegle do rozwoju samego Google Ads pojawia się w Sieci sporo ciekawych rozwiązań i narzędzi, które mają na celuwsparcie reklamodawców w ich samodzielnej pracy nad kampaniami. Właśnie taką pomocą jest serwis PromoNavi oferujący swoim użytkownikom szereg udogodnień i interesujących możliwości, a wiele z nich to absolutna nowość na rynku polskim.

Warto na wstępie zaznaczyć, że choć PromoNavi od niedawna jest dostępny dla polskich reklamodawców, to na świecie jest już rozpoznawalną marką. W Rosji, Brazylii czy Indonezji cieszy się popularnością. Z pewnością przyczynia się to tego fakt, że serwis ten jest oficjalnym Premier partnerem Google, co daje pewność użytkownikom, że oferowane usługi są sprawdzone i bezpieczne.

Co zatem oferuje PromoNavi?

 

  • Program partnerski CashBack

 

Najbardziej interesującą i unikatową propozycją jest chyba program partnerski CashBack polegający na stałym i regularnym zwrocie aż 5% z wydatków poniesionych na kampanie Google Ads. Warto zaznaczyć, że środki naliczane są każdego dnia. Można je przeznaczyć na kolejne kampanie lub poprosić o przelew na konto. Dodatkowo to użytkownik decyduje, kiedy i jakiej wysokości kwota ma zostać mu przelana.

Jak skorzystać z programu? Wystarczy zarejestrować się i w kilku prostych krokach połączyć konto Google Ads z PromoNavi. Cała procedura nie wprowadza żadnych zmian na kontach użytkowników, pracownicy PromoNavi nie ingerują w nie i dokładają wszelkich starań, by zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa i anonimowości.

 

  • Dedykowany opiekun kampanii

 

Dla wszystkich użytkowników, którzy korzystają z programu CashBack, PromoNavi oferuje opcję indywidualnego opiekuna kampanii, który doradzi, jak ją zoptymalizować, poprawić wyniki, a następnie będzie czuwać nad jej prawidłowym przebiegiem. Oczywiście tylko po wyrażeniu zgody i udzieleniu dostępu.

 

  • Narzędzia do optymalizacji

 

Bardzo interesującą propozycją są też liczne narzędzia służące  optymalizacji kampanii oraz ułatwieniu nad nią pracy. Wyjątkowa jest tutaj  dostępność różnych opcji na jednym portalu. Nie trzeba już szukać narzędzi i przeskakiwać ze strony na stronę celem pełnej weryfikacji, bo na PromoNavi znajdzie się właściwie wszystko, a nawet i więcej.

Szukając fraz kluczowych, można tu skorzystać jednocześnie z “planera słów kluczowych” jak i z narzędzia generującego różne wariacje fraz na podstawie wpisanych przez użytkownika słów powiązanych z promowanym produktem czy usługą. Natomiast opcja podglądu reklam konkurencji czy generatora ogłoszeń pomoże w tworzeniu relewantnych i przyciągających klientów tekstów.

Warto tu zaznaczyć, że serwis stale się rozwija i wprowadza coraz to nowe rozwiązania, które skracają czas pracy nad kampanią i przyczyniają się do jej automatyzacji.

 

  • Idea

 

Wyjątkowa jest też idea samego PromoNavi. Dlaczego? Ponieważ dla wszystkich osób, które nawiążą z serwisem współpracę w ramach programu partnerskiego, każde z oferowanych narzędzi jest darmowe. Jak to możliwe? Otóż wszystko opiera się na zasadzie współpracy i wspólnych korzyści. Jasne jest bowiem, że im więcej klików w daną reklamę, tym większy ruch na stronie, co daje szanse na wzrost konwersji, a tym samym lepsze zarobki. Analogiczna sytuacja ma miejsce i tutaj. Większy obrót z kampanii generuje większe zyski, które rosną wraz z ilością użytkowników. Tymi zyskami PromoNavi chce się podzielić, rozumiejąc że przy współpracy każda ze stron zyskuje. Powiedzenie, że “w grupie siła” ma tutaj autentyczne i bardzo głębokie znaczenie.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF