...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rusza Esportowy Turniej Polski!

Esportowy Turniej Polski

Rusza kampania Esportowy Turniej Polski - gamingowe rozgrywki organizowane przez Centrum GovTech przy współpracy z Gameset. Partnerem głównym turnieju w Counter-Strike: Global Offensive i szachy został Totalizator Sportowy

Esportowa akcja składać się będzie z fazy kwalifikacji i turniejów finałowych, które potrwają do 16 maja. W ramach wydarzenia odbędą się turnieje popularnych gier – Counter-Strike: Global Offensive, StarCraft II oraz szachów online! Promocją turnieju zajmą się związani z tymi grami profesjonalni zawodnicy oraz influencerzy. To właśnie na ich kanałach będzie można śledzić rozgrywki. Zapisy do turniejów ruszą 21 kwietnia o 20:00 na stronie www.esportowyturniejpolski.pl.

Kwalifikacje do turniejów Counter-Strike: Global Offensive oraz szachów online będą przeprowadzane z podziałem na województwa, co pozwoli na efektywniejsze dotarcie do mieszkańców poszczególnych jednostek terytorialnych w Polsce. Finał turnieju StarCraft II poprzedzą dwutygodniowe kwalifikacje ogólnopolskie, w których zmierzyć się może 2048 zawodników. Zwycięzca turnieju StarCraft II otrzyma komputer gamingowy, wicemistrz zestaw peryferiów i gamingowy procesor Intel Core i9-9900, a trzeci gracz na podium procesor Intel Core i9-9900.

Turniej Counter-Strike: Global Offensive odbędzie się w trybie 2vs2. Szansę na udział ma aż 256 drużyn z każdego województwa. Regionalne kwalifikacje odbędą się na zasadzie drabinki turniejowej do 1 wygranej mapy. W kolejnym etapie, do którego przejdzie 16 najlepszych drużyn, rozegrana zostanie faza grupowa czterech grup po 4 drużyny w każdej, a następnie półfinał i finał w formacie BO3, czyli do dwóch wygranych map. Drużyna, która zwycięży w decydującym starciu otrzyma zestaw dwóch foteli gamingowych oraz procesorów Intel Core i9-9900, wicemistrzowie turnieju zdobędą dwa procesory, a zdobywcy trzeciego miejsca zestawy peryferiów gamingowych.

Zawodnicy szachów online zmierzą się w trybie 1vs1 na timerze 8 minutowym do jednej wygranej. W kwalifikacjach wojewódzkich znajdzie się 512 miejsc na każdy region. Najlepszy gracz zdobędzie gamingowy komputer, wicemistrz zestaw peryferiów oraz gamingowy procesor Intel Core i9-9900, a trzeci gracz na podium procesor Intel Core i9-9900.

Gaming to jedna z tych dyscyplin, w której Polacy mogą śmiało konkurować z całym światem. Mam nadzieję, że ten turniej będzie okazją nie tylko do jej utrwalenia, ale przede wszystkim do dobrej zabawy i zdrowej rywalizacji. Wszystkich serdecznie zapraszamy i mamy nadzieję – do zobaczenia w finale!

Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech

Totalizator Sportowy jest związany z polskim esportem od 2019 roku. Z ogromną satysfakcją obserwujemy, jak dynamicznie rozwija się gaming w naszym kraju. Esportowy Turniej Polski to kolejna odsłona naszej współpracy w tym obszarze i liczymy, że to wydarzenie przyniesie zawodnikom i ich fanom wiele pozytywnych emocji.

Aida Bella, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego

Kampania Centrum GovTech ma na celu promocję użycia sztucznej inteligencji w dziedzinach kreatywnych i informowanie o innowacjach technologicznych. Wkrótce ogłoszona zostanie także konferencja, podczas której rozmawiać będziemy o wsparciu twórców oraz rozwoju branży kreatywnej.

Partnerem głównym turnieju w Counter-Strike: Global Offensive i szachy został Totalizator Sportowy. Za organizację turnieju odpowiada agencja Gameset (grupa LTTM).


Źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Hackathon dla Miast – znamy zwycięzców i ich innowacyjne rozwiązania

hackaton dla miast

Prawie 200 programistów z całej Polski wzięło udział w 48-godzinnym Hackathonie dla Miast organizowanym przez Polski Fundusz Rozwoju wraz z GovTech Polska w ramach cyklu wydarzeń GovTech Festival. Jury wyłoniło cztery zwycięskie rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania czterech miast: Chełma, Stargardu, Świdnika i Zduńskiej Woli. Zwycięski zespoły otrzymały 30 000 złotych oraz możliwość przetestowania i wdrożenia swojego rozwiązania w wybranym samorządzie.

Jury, w którym zasiadali przedstawiciele PFR, GovTech Polska, samorządowcy oraz eksperci wyłoniło cztery najciekawsze rozwiązania, które ich zdaniem najlepiej odpowiadają na wyzwania zgłoszone do Hackathonu dla Miast przez Chełm, Stargard, Świdnik i Zduńską Wolę.

  • Zespół Klamp za stworzenie “Systemu Zarządzania Odpadami (SZO)” – zintegrowanego systemu łączącego w jednym miejscu dane pochodzące m.in. z Sanepidu, Urzędu Miasta czy firm odbierających odpady, dla wyzwania z zakresu bezpiecznej segregacji odpadów w Chełmie.
  • Zespół Smart Team za stworzenie strony internetowej znani-lokalnie.pl wraz z aplikacją dla wyzwania z zakresu generatora lokalnego biznesu w Stargardzie.
  • Zespół AiRonmen za stworzenie “Agregatora mobilności mieszkańców”- platformy integrującej informacje o mobilności mieszkańców z wielu źródeł danych np. kamery, ZTM, GUS dla wyzwania z zakresu mobilności w Stargardzie.
  • Zespół GBX Soft za stworzenia intuicyjnego narzędzia informatycznego Stop Smog, pozwalającego obliczyć i porównać koszty wymiany starego pieca na nowy system ogrzewania. Dotyczy to wyzwania z zakresu energetycznej transformacji miasta w Zduńskiej Woli.

W ramach GovTech Festival udało nam się zorganizować pierwszy taki – Hackathon dla Miast. Najważniejszym elementem tego wydarzenia, było stworzenie takich rozwiązań, które w pierwszej kolejności można wdrożyć w tych czterech miastach, biorących udział naszym wydarzeniu. Najbardziej zależy nam jednak, żeby kontynuować rozwój i wdrażanie innowacji w kolejnych samorządach. Dlatego mam nadzieję, że rozwiązania wypracowane w ramach minionego weekendu, już niedługo będą dostępne dla kolejnych obywateli w kolejnych miastach w całym kraju.

Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech

Podczas weekendowego wydarzenia, w którym wzięło udział ponad 45 zespołów programistów, wszyscy uczestnicy mieli możliwość konsultacji swoich pomysłów zarówno z mentorami, jak i samorządowcami. Dodatkowo uczestnicy mieli możliwość udziału w szkoleniach, jak również w różnego rodzaju aktywnościach fizycznych. Bardzo duża liczba zgłoszeń, zarówno ze strony miast jak i programistów pokazuje, że organizacja takich wydarzeń cieszy się dużą popularnością.

Dla PFR ten hackathon jest niezwykle ważnym doświadczeniem, jak również pokazuje konsekwentność naszych działań. Już 3 lata temu uruchomiliśmy pakiet dla miast średnich, który jest skierowany do samorządów i służy rozwojowi polskich miast przyszłości. Rozwiązania wypracowane w tym Hackathonie dla Miast pokazują to, jak wychodzenie z pandemii i rozwój powinny wyglądać w dłuższej perspektywie. Dziękuję wszystkim za udział i mam nadzieję, że te zwycięskie rozwiązania będą miały wpływ na życie mieszkańców.

Bartłomiej Pawlak, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju

Więcej informacji o Hackathonie dla Miast oraz zwycięskich rozwiązaniach znajdziesz na stronie www.hackathondlamiast.pl


Źródło: informacja prasowa PARP

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN wyłonił kontrahenta w ramach programu GovTech

programu GovTech

PKN ORLEN aktywnie angażuje się w rozwój segmentu detalicznego, stawiając m.in. na współpracę z polskimi startupami. Jej celem jest pozyskanie nowych, innowacyjnych technologii. Dzięki podpisaniu umowy w ramach programu GovTech, koncern wykorzysta sztuczną inteligencję AI oraz wizję komputerową w celu opracowania funkcjonalności, która pozwoli na uproszczenie i zautomatyzowanie dotychczasowego sposobu identyfikacji tankowanych pojazdów.

W celu zwiększenia wygody użytkowników aplikacji mFLOTA, PKN ORLEN podpisał umowę ze startupem Veturai, specjalizującym się we wdrażaniu rozwiązań opartych o Sztuczną Inteligencję AI oraz wizję komputerową. W ramach nawiązanej współpracy firma będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie pilotażu i wdrożenie mechanizmu automatycznej identyfikacji pojazdu wspierającego istniejący system obsługi transakcji poprzez aplikację mFlota. Opracowywana funkcjonalność pozwoli na uproszczenie i zautomatyzowanie dotychczasowego sposobu weryfikacji tankowanych pojazdów. System opierać się będzie na skanowaniu specjalnie zaprojektowanych znaczników holograficznych umieszczonych na szybie pojazdów, które w połączeniu z modelem samouczących się algorytmów zweryfikują cechy pojazdów przypisanych do kart flotowych.

Od lat pozostajemy branżowym liderem rozwiązań mobilnych. Jako pierwsi na polskim rynku wdrożyliśmy aplikację pozwalającą klientom biznesowym na łatwe i przejrzyste zarządzanie transakcjami flotowymi. Sukcesem, szczególnie w dzisiejszych realiach i zmianach zachowań związanych z epidemią, okazała się uruchomiona aplikacja mobilna, pozwalająca klientom indywidualnym na dokonywanie płatności bezpośrednio przy dystrybutorze. Wierzymy, że udział programie GovTech i rozpoczęcie współpracy z firmą Veturai pozwoli na dalszy rozwój innowacyjnych technologii i zwiększy satysfakcję i bezpieczeństwo naszych klientów.

Patrycja Panasiuk, dyrektor Biura Innowacji PKN ORLEN

Firma Veturai została wyłoniona w ramach otwartego konkursu realizowanego w ramach Programu Govtech Polska. Do konkursu zgłosiło się ponad 100 uczestników, ponad 50 podmiotów przygotowało ofertę z propozycją odpowiedzi na wyzwanie PKN ORLEN.

Program GovTech Polska wykorzystuje formułę konkursową, która jest alternatywą dla klasycznego postępowania przetargowego oraz sposobem na stworzenie skutecznego modelu pozyskiwania najnowszych technologii dla administracji publicznej oraz spółek Skarbu Państwa. Nie tylko pomaga wprowadzić sektor publiczny na ścieżkę rozwoju opartą o innowacje i nowoczesne technologie, ale też stwarza optymalne warunki do wdrażania najlepszych pomysłów utalentowanych jednostek z naszego kraju w sektorze publicznym. Celem programu jest usprawnienie dialogu między sektorem publicznym, a innowatorami: przedsiębiorcami MŚP, start-upami, środowiskiem naukowym oraz samymi obywatelami. Wszystkimi, którzy chcą znaleźć najbardziej innowacyjne i efektywne rozwiązania rzeczywistych wyzwań.


Źródło: Biuro Prasowego PKN ORLEN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startuje #FakeHunter – system do walki z infodemią

#FakeHunter walka z dezinfromacją

PAP i GovTech Polska uruchamiają aplikację #FakeHunter, czyli nowe narzędzie do walki w sieci z dezinformacją o koronawirusie. Za pomocą tej aplikacji każdy internauta będzie mógł zgłosić wątpliwą treść do sprawdzenia, a następnie otrzymać wiarygodną, zweryfikowaną odpowiedź.

Na początku marca Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła, że pojawieniu się koronawirusa (SARS-CoV-2), towarzyszy ogromnych rozmiarów „infodemia”, czyli globalny zalew informacji. Niektóre z nich są prawdziwe, inne nie. Razem tworzą mieszankę wybuchową, która wywołuje wśród ludzi dezorientację i panikę.

W czasie pandemii fałszywe doniesienia na temat choroby COVID-19, często powielane przez środki masowego przekazu i media społecznościowe stają się wyjątkowo groźne. Od tego, czy ludzie będą kierować się informacją potwierdzoną w wiarygodnych źródłach, czy też ulegać dezinformacji zależy zdrowie i życie milionów osób i firm nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Dlatego Polska Agencja Prasowa i GovTech wdrażają projekt #FakeHunter – społeczny system weryfikacji treści publikowanych w Internecie, którego celem jest demaskowanie nieprawdziwych wiadomości dotyczących SARS-CoV-2. Integralną częścią programu jest specjalna aplikacja, za pomocą której, każdy internauta będzie mógł zgłosić wątpliwą treść do sprawdzenia, a następnie otrzymać wiarygodną odpowiedź, zweryfikowaną przez społecznych liderów opinii oraz ekspertów PAP. Wszystkie weryfikowane doniesienia wraz z werdyktami znajdą się w specjalnym serwisie połączonym z aplikacją #FakeHunter.

Po specjalnej akcji rekrutacyjnej do pomocy w walce z dezinformacją dołączyło ponad 300 wolontariuszy. Część już została przeszkolona w sprawdzaniu faktów i korzystaniu z systemu. Razem z zespołem ekspertów PAP będą weryfikować przesyłane przez internautów, budzące wątpliwości, informacje o koronawirusie. Projekt jest otwarty, można powiedzieć, że to dopiero pierwsza faza rozwoju całego systemu.

Wojciech Surmacz, prezes zarządu PAP 

#FakeHunter to odważny krok w walce z dezinformacją. Projekt ma na celu walkę ze wspólnym wrogiem w obliczu infodemii. Do udziału w akcji i używania naszego narzędzia zachęcamy wszystkich internautów i dziennikarzy, by wspólnie stawić czoła temu wyzwaniu.

 Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech

Wtyczka do pobrania i zainstalowania aplikacji #FakeHunter znajduje się na stronie https://fakehunter.pap.pl/.

Partnerami projektu są Demagog, DO OK, Objectivity, Amazon Web Services.


Źródło informacji: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF