Izabela Albrychiewicz awansuje na stanowisko CEO GroupM CEE, zarządza 10 rynkami regionu

GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię i Hercegowinę, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.

Izabela Albrychiewicz, związana z grupą WPP od ponad 24 lat, obejmuje nowo utworzone stanowisko po czterech latach w roli CEO GroupM Poland. Przez ostatnie dwa lata lokalne obowiązki łączyła z rolą Cluster Lead CEE, w ramach której wspierała rozwój kompetencji i oferty regionalnych biur GroupM.
Nowe podejście do zarządzania rynkami Europy Środkowo-Wschodniej zapewni GroupM lepsze dopasowanie do potrzeb klientów. Izabela Albrychiewicz, jako CEO CEE, będzie teraz aktywniej wspierać marketerów w realizacji ich celów biznesowych na poziomie regionu.

Skoncentrowane na wzroście i rozwoju klientów, współpracujące w ramach CEE rynki, zacieśnią współpracę na gruncie wymiany wiedzy, narzędzi i technologii.

– Taka integracja rynków Europy Środkowo-Wschodniej pozwoli lepiej wykorzystać ich łączną skalę, zwiększy wydajność i zapewni szybkość podejmowania decyzji. Otworzy także lepsze możliwości kariery dla naszych pracowników. Ten bliższy „alians” będzie służył obecnym klientom o zasięgu regionalnym (CEE) oraz pozwoli nam skutecznie wspierać biznes międzynarodowych klientów, którzy zdecydują się rozszerzyć działalność o rynki CEE – skomentował Josh Krichefski, CEO GroupM na region EMEA i Wielką Brytanię – Izabela od jakiegoś czasu nieformalnie te zadania realizowała. Teraz jej rolę formalizujemy, dostrzegając jej wkład i fundamentalne znaczenie dla sukcesu GroupM w CEE .

– Jako Cluster Lead w CEE miałam szansę bliżej poznać i zrozumieć rynki regionu. Jestem pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu ich liderów, widzę wielki potencjał bliższej współpracy i wymiany wiedzy oraz innowacji pomiędzy nimi. Ukonstytuowanie mojej nowej roli zbiega się z trendem regionalizacji struktur w obrębie działów marketingu, które tym samym szukają partnerów agencyjnych również na poziomie regionalnym. W nowej roli będę więc bliżej potrzeb reklamodawców i specyfiki globalizującego się rynku mediów – mówi Izabela Albrychiewicz – Na znakomitej większości rynków regionu GroupM jest największym graczem, z udziałem oscylującym wokół 30 proc. inwestycji reklamowych. Chciałabym, żeby w każdym z krajów, poza skalą marka GroupM była też pierwszym skojarzeniem szefów marketingu na hasło „efektywność i innowacje”.

Regionalna CEO GroupM zwraca też uwagę na makroekonomiczny potencjał regionu CEE, który w najbliższych latach będzie rozwijał się szybciej niż zachodnie gospodarki – pokazują to m.in. prognozy Komisji Europejskiej. Postawy konsumentów w regionie sprzyjają aktywności reklamowej m.in. branż retail, telekomunikacyjnej, FMCG czy farmaceutycznej. Inwestycjom reklamowym sprzyjała też m.in. rekordowo niska stopa bezrobocia na większości rynków CEE, wpływająca na budżety i aktywność konsumentów w kategorii dóbr trwałych.

::

GroupM to mediowa grupa inwestycyjna odpowiadająca za blisko 1/3 światowych inwestycji reklamowych na świecie oraz w Polsce. GroupM tworzy platformę technologiczną i negocjacyjną dla agencji mediowych WPP: EssenceMediacom, Mindshare i Wavemaker. Zapewnia ich klientom dostęp do zaawansowanych technologii zakupowych i specjalistycznych usług marketingowych oferowanych m.in. przez takie marki jak Finecast, Xaxis, plista czy INCA. GroupM na całym świecie zabiega o podniesienie standardów widoczności reklam oraz zapewnienie markom bezpiecznego otoczenia reklamowego.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konferencja “Amazon Day by NextM” już 17 czerwca! [BRIEF PATRONUJE]

Amazon Day next

W czwartek, 17 czerwca br. odbędzie się „Amazon Day by NextM” – pierwsza taka konferencja online poświęcona Amazonowi. To wydarzenie dedykowane marketerom i przedsiębiorcom zainteresowanym rozwojem biznesu na platformie Amazon. Rejestracja na wydarzenie organizowane przez GroupM trwa. Konferencja została objęta akredytacją DIMAQ – posiadacze certyfikatów mogą otrzymać punkty recertyfikacyjne za udział w „Amazon Day by NextM”.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym – w 2020 roku rynek e-handlu urósł aż o 35%, osiągając wartość 100 mld złotych. Prognozy na kolejne lata, choć nie tak spektakularne, wciąż są znaczące – eksperci przewidują średnioroczny wzrost o 12%.

Ostatnie miesiące pokazały nam, że rynek e-commerce wciąż nie jest nasycony – dynamiczna ekspansja Amazona w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jego wejście na różne rynki lokalne to zdecydowanie jedne z ważniejszych wydarzeń na rynku handlu, które może zmienić krajobraz zarówno branży e-commerce, jak i marketingu oraz reklamy. Dzięki doświadczeniu, sprawdzonym procesom obsługi klienta, zaawansowaniu narzędzi promocyjnych na platformie, a także ogromnym środkom na inwestycje Amazon ma realne szanse zmienić status quo branży e-handlu. Wejście nowego gracza oznacza również nowe możliwości promocji i reklamy.

W odpowiedzi na zmiany zachodzące zarówno na rynku handlu online, jak i marketingu oraz reklamy, GroupM organizuje konferencję online „Amazon Day by NextM”, które odbędzie się już 17 czerwca br. w godz. 10:00 – 13:00.

Wspólnie z ekspertami GroupM odpowiemy na najbardziej nurtujące pytania i poruszymy kluczowe dla marketerów kwestie:

  • czy Amazon jest dla wszystkich i kiedy warto być obecnym na platformie,
  • jak działa platforma Amazon,
  • jak prowadzić efektywną sprzedaż,
  • jak stworzyć strategię obecności na platformach sprzedażowych?

Rejestracja na „Amazon Day by NextM” jest już otwarta.
Udział w konferencji jest bezpłatny.

Wydarzenie zostało objęte akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów mogą otrzymać 20 punktów recertyfikacyjnych za udział. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych. Więcej informacji TUTAJ.


Źródło: Mindshare

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

MediaCom numerem 1 w globalnym rankingu RECMA za 2018

MediaCom został uznany przez firmę badawczą RECMA za najlepszą agencję w 2018 r. jeśli chodzi o nowy biznes, co odzwierciedla najlepszą w swojej klasie zdolność tej sieci do pozyskiwania nowych klientów, jak również utrzymywania już obsługiwanych.

Z danych raportu RECMA New Biz Balance wynika, że sieć MediaCom zdobyła w 2018 r. nowe biznesy o wartości 2,76 miliarda dolarów, czyli więcej niż którykolwiek z konkurentów. Dane są oparte na analizie ponad 1 tys. przetargów o wartości ponad 10 milionów dolarów.

W 2018 r. sieć wygrała liczne przetargi na obsługę budżetów tak dużych marek jak m.in.: Mars, Adidas, Bose i Hilton.

MediaCom zachował także, po wygranych przetargach, obsługę globalnego budżetu firmy Shell oraz brytyjskiego budżetu Sky.

Wcześniej, w 2017 roku, według danych RECMA, MediaCom zwiększył swoje przychody o ponad 2,6 mld dol., pozyskując takich klientów jak m.in. PSA Peugeot Citroën, Walgreen Boots Alliance, Richemont i Falabella.

„Nowobiznesowe zespoły MediaCom i cała sieć zanotowały w ciągu ostatnich dwóch lat niesamowite wyniki. Dynamiczny rozwój biznesu pozyskanych i utrzymanych przez nas klientów dzięki podejściu Systems Thinking dostarczył nam biznesowych case’ów i innowacyjnych rozwiązań, które wraz z naszą ciężką pracą były podstawą naszego sukcesu” – mówi Toby Jenner, światowy dyrektor operacyjny MediaCom.

Dom mediowy MediaCom Warszawa działa na polskim rynku od 1996 r. Do jego klientów należą m.in. P&G, PLAY, TCCC, Mars, Danone Group, Akzo Nobel oraz zdobyci w wyniku lokalnych rozstrzygnięć w ostatnich kilkunastu miesiącach tacy klienci jak: Polpharma, Hortex, Netia, Manta, iRobot. W wyniku przesunięć globalnych MediaCom Warszawa przejął również w ostatnich kilkunastu miesiącach obsługę budżetów: Adidas, PSA, Opel i Tesco.

Wraz z Mindshare i Wavemaker (powstały z połączenia domów mediowych: MEC i Maxus) wchodzi w skład GroupM, będącej operacyjnym ramieniem WPP (czołowego holdingu reklamowego na świecie) i największą grupą negocjacyjną w Polsce.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Anna Lubowska CEO GroupM Polska

GroupM, działająca w ramach holdingu WPP mediowa grupa inwestycyjna, powołała Annę Lubowską na stanowisko CEO GroupM Poland. Lubowska związana z WPP od 25 lat, w ostatnim czasie z GroupM, będzie odpowiedzialna za dalszy rozwój firmy w Polsce. Anna Lubowska stanie na czele Executive Committee GroupM w Polsce, w skład którego wchodzą CEO każdej z agencji (Mindshare, MEC, MediaCom i Maxus). Będzie odpowiadać za całokształt działań operacyjnych GroupM i zarządzanie jej finansami.

Lubowska będzie raportować bezpośrednio do Dominica Graingera, CEO GroupM EMEA, współpracując ściśle z Rafałem Wolnomiejskim, COO GroupM Polska, odpowiedzialnym za zarządzanie operacyjne spółką. Anna Lubowska staje na czele ponad 800 osobowego zespołu specjalistów obejmującego pracowników agencji mediowych należących do GroupM w Polsce.

Anna jest ambitnym i inspirującym liderem, praca z nią jest przyjemnością – powiedział Dominic Grainger, CEO, GroupM EMEA –Znakomite wyniki pracy dla MEC w Polsce i w regionie CEE, zaangażowanie oraz oddanie ludziom, z którymi pracuje, sprawiają, że jest właściwą osobą, by pokierować GroupM w Polsce.

Anna Lubowska przez blisko 20 lat związana była z domem mediowym MEC, od 2009 roku
na stanowisku Chairman MEC, Russia and CIS zarządzała rozwojem biznesu w 29 krajach. Wcześniej pełniła funkcję CEO CEE i CEO MEC Poland. Pod jej kierownictwem agencja MEC stała się największym domem mediowym w kraju, który od 15 lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Effie Effectiveness. Wcześniej związana była również z agencjami holdingu WPP – JWT/Parintex i Y&R. Pierwsze doświadczenia zawodowe po skończeniu studiów fana Uniwersytecie Warszawskim gromadziła jako dziennikarz kobiecego magazynu Przyjaciółka.

Ponadto, w latach 2009-2011 Anna Lubowska równolegle pełniła obowiązki Prezesa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej (SAR) oraz zasiadała w jury licznych konkursów marketingowych, takich jak: Effie, Cannes Lions, Golden Drums, Media Trendy, Golden Hummer czy European MIXX Awards.

Wiodąca na świecie grupa mediowa GroupM ma na celu maksymalizację efektywności działań spółek mediowych holdingu WPP, poprzez współdziałanie w zakresie gromadzenia danych, rozwijania technologii, negocjacji kosztowych, tworzenia treści, rozwoju narzędzi własnych i innych kluczowych dla firmy rozwiązań. GroupM jest partnerem najbardziej innowacyjnych i skutecznych agencji mediowych – Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, Essence i m / SIX oraz platformy programistycznej Xaxis. Współpracując z GroupM, marketingowcy mogą zyskać przewagę strategiczną, dzięki inteligentnemu wykorzystaniu danych, technologii, umiejętności negocjacyjnych i kompetencji specjalistów GroupM.

Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, marketingowcy potrzebują silnych partnerów, którzy wspierają
ich w dotarciu do odbiorców i angażowaniu ich w komunikację. Cieszę się, że wspólnie z agencjami GroupM możemy stawiać czoła tym wzywaniom, z myślą o satysfakcji klientów 
– komentuje Anna Lubowska, CEO GroupM Polska. Nasza grupa oferuje kompleksowy pakiet usług obejmujących siłę negocjacyjną, zaplecze technologiczne i zasoby zaangażowanych specjalistów. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych dysponujemy pogłębioną wiedzą na temat polskich konsumentów, dzięki czemu możemy dostarczać im najbardziej adekwatne treści reklamowe. Właśnie w ten sposób budujemy przewagę naszych klientów.

GroupM to wiodąca na świecie mediowa grupa inwestycyjna, partner technologiczny i negocjacyjny agencji WPP – Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, Essence i m/SIS, a także platformy technologicznej Xaxis. Głównym celem GroupM jest maksymalizacja skuteczności działań agencji medialnych WPP, poprzez wykorzystanie siły negocjacyjnej rynkowego lidera, współpracę w zakresie rozwoju technologii, narzędzi digitalowych oraz tworzeniu treści.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF