Studenci AD2020 wskazują, gdzie chcieliby rozpocząć karierę [RAPORT]

Uniwersum_Ranking

Universum Talent Survey, przeprowadzane przez Universum Global, to największe tego rodzaju badanie na świecie, w którym biorą udział studenci z ponad 60 krajów. W tegorocznej edycji badania wzięło udział ponad 16 000 polskich studentów. Jak co roku, na podstawie głosów uczestników badania, zostały stworzone rankingi Universum Most Attractive Employers Poland w siedmiu kategoriach: biznes, inżynieria, informatyka, nauki medyczne, nauki ścisłe, nauki humanistyczne oraz prawne.

Najważniejszymi atrybutami marki pracodawcy dla studentów kierunków biznesowych, inżynieryjnych i IT są: dobre zarobki w przyszłości i dobre perspektywy kariery. Następne w kolejności dla studentów kierunków biznesowych i przyszłych inżynierów są: szacunek dla pracowników, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz szkolenia i rozwój. Studenci kierunków informatycznych wymieniają: szkolenia i rozwój, szacunek dla pracownika i przyjazne środowisko pracy.

 

 

 

Szacunek dla pracowników wkradł się do ścisłej czołówki najważniejszych atrybutów marki pracodawcy dość niedawno, ale wydaje się, że zagości tam na dłużej. Kandydaci chcą mieć pewność, że pracodawca będzie dbał o swoich ludzi i ich szanował, niezależnie od ich poglądów.

Anna Macnar, CEO HRM Institute – partner Universum w Polsce

Najbardziej atrakcyjni pracodawcy w Polsce w rankingu Universum 2020
W TOP10 w rankingach poszczególnych kategorii znaleźli się:

Ranking Biznes/ Commerce
1. gle
2. Microsoft
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Facebook
5. NBP Narodowy BanGook Polski
6. TVN
7. PKO Bank Polski
8. Amazon
9. Volkswagen Group
10. Deloitte

Ranking Inżynieria
1. Mercedes-Benz Manufacturing Polska
2. Google
3. Volkswagen Group
4. Budimex
5. Microsoft
6. Polskie Linie Lotnicze LOT
7. Volvo Group
8. Toyota
9. Grupa Skanska
10. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

Ranking IT
1. Google
2. Microsoft
3. Facebook
4. Intel
5. Ubisoft
6. Amazon
7. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT RED
8. Samsung Electronics Polska
9. IBM Polska
10. Techland

Ranking Nauki Ścisłe
1. Google
2. Polpharma
3. Ziaja
4. L’Oréal Polska
5. Dr Irena Eris
6. Microsoft
7. Bayer
8. Wedel
9. Nestlé Polska
10. Nivea Polska

Ranking Nauki humanistyczne / Sztuka / Edukacja
1. Google
2. TVN
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Grupa Empik
5. Facebook
6. Microsoft
7. Polskie Radio
8. Telewizja Polsat
9. IKEA
10. Sephora

Ranking Prawo
1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych
2. Kancelaria Wardyński i Wspólnicy
3. Google
4. Polskie Linie Lotnicze LOT
5. Microsoft
6. PKO Bank Polski
7. TVN
8. SMM LEGAL Maciak Mataczyński Adwokaci
9. Deloitte
10. Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Ranking Zdrowie / Medycyna
1. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie
2. Ministerstwo Zdrowia
3. Grupa Lux Med
4. Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
5. Medicover
6. Centrum Medycyny Sportowej
7. Centrum Medyczne ENEL-MED
8. Polpharma
9. Bayer
10. EMC Instytut Medyczny

Więcej o wynikach badania i preferencjach polskich studentów można przeczytać na stronie programu DREAM EMPLOYER.  Czytaj więcej >

UNIVERSUM to Globalny Lider Employer Brandingu. Przeprowadza największe na świecie badanie dotyczące oczekiwań studentów dotyczących kariery – Universum Talent Survey. Zaufany partner dla ponad 1200 klientów i 1500 uniwersytetów na całym świecie, w tym wielu firm z listy Fortune 500 i instytucji akademickich o międzynarodowej renomie. Pomaga pracodawcom zrozumieć, przyciągnąć i zatrzymać obecnych i przyszłych idealnych pracowników, wykorzystujących doświadczenie, wiedzę i usługi w zakresie badań, doradztwa strategicznego i rozwiązań w zakresie komunikacji.

Na polskim rynku Universum reprezentowane jest przez HRM Institute


Materiał na podstawie informacji prasowej www.hrminstitute.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grupa Lux Med i Grupa Azoty w programie akceleracyjnym IMPACT_Poland (2.0)

26 lutego jedenaście zakwalifikowanych startupów, działających w branży medycznej, energetycznej, programistycznej, chemicznej i motoryzacyjnej, rozpoczęło program akceleracyjny IMPACT_Poland (2.0).

Uczestnicy mają już za sobą inaugurację, w trakcie której poznali mentorów prowadzących, z którymi będą pracować w następnych miesiącach. Nawiązali także pierwsze kontakty z partnerami programu. Start-upy będą miały szansę pracować z czterema firmami, liderami w swojej branży: Grupą LUX MED, Grupą Azoty, eo Networks i AG Centrum. Każda z nich jest zainteresowana praktycznymi testami pochodzących od start-upów technologii i dalszą komercyjną współpracą z nimi.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się tak szybko przejść do etapu pracy ze start-upami – mówi Anna Dymowska, dyrektor projektu w FundingBox.  – Po doświadczeniach zdobytych w pilotażu ScaleUP i w projektach grantowych finansowanych w ramach H2020, sprawnie uruchomiliśmy praktyczną akcelerację w ramach nowej edycji finansowanych przez PARP programów akceleracyjnych. Już odliczamy dni do Demo Day! Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć na scenie start-upy z wypracowanymi we współpracy z naszymi dużymi partnerami innowacyjnymi produktami i usługami, a zapowiadają się one bardzo interesująco. – dodała Anna Dymowska.

Nabór start-upów potrwa do 23 maja 2019 roku. Do programu można aplikować za pomocą formularza na stronie www.impactpoland.pl. Szansę na przyjęcie do programu mają zespoły posiadające przynajmniej prototyp produktu lub usługi i są w stanie – we współpracy z partnerem akceleratora – przygotować go do wdrożenia w ciągu zaledwie kilku miesięcy trwania programu. Kolejna edycja akceleratora zapowiada się równie interesująco. Planowane jest rozszerzenie o firmy między innymi z branż: zarządzania nieruchomościami, logistyki i energetyki.

IMPACT_Poland to unikatowy, autorski program akceleracji startupów, opracowany przez FundingBox Accelerator Sp. z o.o. Celem Programu jest przyspieszenie rozwoju oraz wsparcie innowacyjnych, kreatywnych mikro- i małych przedsiębiorców oraz sprawdzenie ich potencjału z wykorzystaniem infrastruktury, doświadczenia oraz zasobów odbiorców technologii (dużych i średnich przedsiębiorstw).

Podczas programu zespoły otrzymują dofinansowanie w formie grantu w kwocie do 200 000 zł. Oprócz gotówki, każdy zespół może liczyć nawet na 400 godzin doradztwa mentorów, dbających o efektywny przebieg współpracy z dużymi firmami i zapewniających specjalistyczne wsparcie w zakresie rozwoju technologii, kreowania wizerunku, ochrony własności intelektualnej i innych, indywidualnie dopasowywanych do potrzeb.

Charakterystyczną cechą programu IMPACT_Poland jest indywidualny, spersonalizowany według potrzeb każdego z uczestników przebieg procesu akceleracji oraz skupienie na przyspieszaniu rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć poprzez wykorzystanie infrastruktury, doświadczenia i zasobów większych firm – partnerów programu. Program ze szczególną uwagą podchodzi do post-akceleracji – obejmując swoich absolwentów pomocą w komercjalizacji i pozyskiwaniu inwestorów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF