...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Grupa Polsat nawiązuje współpracę ze startupami

zebranie konferencja

W ramach akceleracji w programie Impact Poland, którego jednym z odbiorców technologii jest Plus, do współpracy z Grupą Polsat wybrano dwa startupy. Otrzymają one grant z programu akceleracyjnego Impact Poland w wysokości do 250 tysięcy złotych i wsparcie Grupy Polsat w procesie rozwoju swojego rozwiązania i próbie jego komercjalizacji.

Ze względu na zaangażowanie Grupy Polsat w działania związane z ochroną środowiska i na rzecz zrównoważonego rozwoju, obszarem poszukiwań innowacyjnych rozwiązań była ekologia.

Plan Be

Pierwszym ze startupów jest startup Plan Be, który pracuje nad kompleksowym narzędziem wspierającym proces osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz raportowania śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw w sposób niskokosztowy i niewymagający specjalistycznej wiedzy. Z jednej strony to dedykowany cyfrowy green manager, który śledzi trendy, dba o stronę merytoryczną, a z drugiej to aplikacja, która kształtuje eko-nawyki i dostarcza zweryfikowaną wiedzę na temat śladu węglowego produktów i klientów. W Grupie Polsat aplikacja zostanie udostępniona pracownikom wraz ze specjalnie przeznaczonymi dla nich wyzwaniami ekologicznymi.

Pergamin

Drugi z wybranych startupów, to rozwiązanie z obszaru legal – tech, ale z wpływem również na ekologiczne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Mowa o Pergamin, który rozwija platformę nowej generacji do zarządzania umowami. W ramach swojego rozwoju biznesowego, oprócz umożliwienia podpisywania umów poprzez coraz powszechniejszy podpis elektroniczny, Pergamin pracuje z Grupą Polsat nad rozbudowaniem modułów wspierających proces tworzenia i negocjacji umów, tak aby zoptymalizować ten proces, przyspieszyć pracę, ograniczyć ludzkie błędy i dać możliwość większej kontroli nad całością prac nad umową odpowiednim osobom w organizacji. Narzędzie to może się przyczynić zarówno do optymalizacji kosztowej funkcjonowania organizacji oraz do redukcji zużywanego przez firmę papieru. Odbiorcami tego rozwiązania w Grupie Polsat będzie kilka departamentów, w tym departament prawny.


Źródło: Grupa Polsat

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grupa Polsat kupuje Interię

Grupa Polsat kupuje Interię

Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii.

Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus

Grupa Interia znajduje się obecnie w pierwszej trójce krajowych graczy w Internecie, zarówno pod względem realnych użytkowników, jak i liczby odsłon stron oraz jest liderem pod względem dynamiki wzrostu. Jest czołowym graczem na polskim rynku mediów nowej generacji, docierającym do blisko 60% użytkowników Internetu w kraju. Z jej usług co miesiąc korzysta ponad 16 mln realnych użytkowników. Liczba odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda. Należący do grupy portal internetowy Interia.pl, jeden z trzech największych portali horyzontalnych w Polsce, udostępnia indywidualnym użytkownikom Internetu bogaty wybór najwyższej jakości serwisów informacyjnych, multimedialnych, społecznościowych i komunikacyjnych.

Grupa Interia jest biznesem odnoszącym duże sukcesy, ale musimy mieć pewność, że wyraźnie koncentrujemy się na naszych kluczowych priorytetach strategicznych. Dlatego cieszymy się, że możemy sprzedać Grupę Interia Grupie Polsat, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem strategicznym. Dziękujemy Prezesowi Zarządu Arturowi Potockiemu i całej ekipie Interii za konsekwentny i udany rozwój biznesu i życzymy wszystkiego najlepszego!

Veit Dengler, COO Bauer Media Group

Dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze Internetu. To istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. To również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logiem Polsatu. Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w Internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, IPLA, Netia czy marki Telewizji Polsat. Natomiast Polsat Media może wesprzeć sprzedaż powierzchni reklamowych Interii.

Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Liczymy zarówno na potencjał Grupy Interia, jak i jej pracowników, ich kompetencje i doświadczenie, które z pewnością pozwolą nam skutecznie realizować nasze ambitne cele.

Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat

Finansowanie transakcji przeprowadzone zostanie w całości ze środków własnych Telewizji Polsat.

Finalizacja transakcji uwarunkowana jest uzyskaniem przez Telewizję Polsat zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji.

Doradcą prawnym Telewizji Polsat przy transakcji był Greenberg Traurig Grzesiak sp.k. a Trigon pełnił rolę doradcy finansowego.


Źródło: informacja prasowa Grupy Polsat 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF