...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Publicis Groupe promuje kodeks zasad współpracy z influencerami

Publicis Groupe, która jako pierwsza grupa komunikacyjna na polskim rynku ogłosiła wdrożenie kodeksu z zasadami współpracy dla influencerów, kontynuuje promocję dokumentu i wspólnie z twórcami zachęca do rozwijania branży w oparciu o podstawowe wartości.

Kodeks współpracy influencerów z agencjami należącymi do Publicis Groupe obejmuje dwanaście zasad, które muszą być zaakceptowane przez twórców, chcących nawiązać współpracę biznesową z Grupą i realizować z nią kampanie reklamowe dla klientów.

– Wprowadzony przez nas jesienią ubiegłego roku kodeks zasad współpracy z influencerami został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i środowisko twórców internetowych. Wszystkie umowy, które od tamtej pory podpisujemy z influencerami zawierają już ten dokument i spotyka się to z pełną akceptacją ze strony naszych partnerów – mówi Monika Pruszczyńska, Integrated Communication Director w agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe.

Grupa kontynuuje promocję kodeksu w branży marketingowej i we współpracy ze znanymi influencerami stworzyła film, który przybliża zasady kodeksu. W filmie wystąpili Kinga Paruzel, Anna Małysa (Anka Śmietanka), Weronika Jaguś, Jakub Przeździecki (Coocharz) i Kacper Porębski (Jasper), którzy zachęcają do rozwijania branży w oparciu o bliskie im wartości, spójne z zasadami wprowadzonymi przez Publicis Groupe. Film pojawi się na kanałach społecznościowych Agencji i Publicis Groupe.

12 zasad Kodeksu dla influencerów, współpracujących z Publicis Groupe:

  1. Podstawową wartością towarzyszącą mojej twórczości jest szacunek do społeczności i mojego audytorium.
  2. Jako twórca internetowy tworzę materiały do moich kanałów internetowych, przestrzegając prawa.
  3. W moich materiałach nie zachęcam i nie inspiruję do zachowań sprzecznych z prawem.
  4. W moich materiałach nie wykorzystuję materiałów i informacji pozyskanych poprzez złamanie prawa.
  5. Oznaczam reklamy i zawsze informuję, że dany materiał jest efektem płatnej współpracy zgodnie z wytycznymi UOKiK.
  6. Reaguję na działania mojej społeczności, mogące wyzwalać agresję, przemoc lub formy dyskryminacji. Nie toleruję hejtu w wypowiedziach mojej społeczności.
  7. Nie promuję używania narkotyków i nielegalnych substancji psychoaktywnych i nie nawiązuję do tego w swoich treściach.
  8. Jeśli tworzę materiał przeznaczony dla dzieci i młodzieży, dochowuję najwyższych standardów, by uwzględnić ich stopień rozwoju, możliwości krytycznego myślenia i kształtowanie moralnej postawy.
  9. Respektuję prawa osób występujących w moich materiałach i posiadam od nich stosowną zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Respektuję prywatność moich odbiorców i publikuję ich odpowiedzi i komunikację ze mną, kiedy otrzymam na to jasną zgodę.
  10. Biorę odpowiedzialność za treści, które publikuję i dochowuję wszelkiej staranności, by były uczciwe, wiarygodne oraz skierowane do obserwującej mnie grupy docelowej.
  11. Dbam o język wypowiedzi, w szczególności o to, by treści, które mogą docierać do grupy niepełnoletniej, były pozbawione wulgarności.
  12. Rzetelnie i wnikliwie sprawdzam propozycje współpracy, które otrzymuję. Nie zgadzam się na promowanie marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie moich odbiorców.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Jesteś tym, co kupujesz” – trendy w handlu detalicznym w Europie Środkowo-Wschodniej, we wspólnym raporcie Publicis Groupe CEE i GWI

 

 

Kluczowe wnioski raportu:

⦁ Za decyzją zakupową stoi inspiracja: Konsumenci i konsumenci w regionie CEE mniej chętnie szukają w internecie konkretnych informacji i szczegółów o markach czy produktach, wolą natomiast odkrywać nowości i inspirować się. Platformy społecznościowe pełnią kluczową rolę w zmianie tych zachowań, szczególnie wśród młodszych konsumentek i konsumentów, u których inspiracja ma coraz większe znaczenie w procesie zakupowym.

IRL ponad URL: W odróżnieniu od globalnych trendów, w regionie CEE konsumentki i konsumenci preferują robienie zakupów w sposób tradycyjny, osobiście. Jednak młodsi konsumentki i konsumenci z regionu wykazują większą skłonność do korzystania z e-commerce, przy czym tylko w jednym kraju, w Polsce, przeważa robienie zakupów online.

⦁ Przedmioty osobiste to ulubiony cel zakupów impulsywnych: Konsumentki i konsumenci w regionie CEE okazują się działać wyjątkowo impulsywnie – wyższy odsetek dokonuje nieplanowanych zakupów kluczowych produktów. Istotne jest strategiczne budowanie brandu na kluczowych platformach typu discovery, które sprawiają, że marka staje się top of mind właśnie wtedy, kiedy podejmowane są spontaniczne decyzje zakupowe.

– Inwestujemy w rozpoznawalność GWI w regionie, jako głównego źródła pozwalającego na dogłębne zrozumienie konsumenta w różnych krajach (takich jak Polska, Rumunia, Czechy, Węgry, Bułgaria, a ostatnio również Chorwacja). Połączenie doświadczenia w prowadzeniu globalnych badań firmy GWI i naszej eksperckiej znajomości rynku pozwala pokazać zachowanie konsumentek i konsumentów w regionie. Dzięki partnerstwu, realizujemy również własny panel badawczy Publicis Groupe, dzięki któremu dostarczamy naszym klientkom i klientom wiedzę na temat tego, w jaki sposób alokować środki na media, wykorzystując różne formy kontaktu z odbiorcą, tak aby zapewnić wzrost biznesu i ROI – mówi Maria Tudor, Chief Operating Officer Publicis Groupe CEE.

Zdaniem Marii Tudor raport „Jesteś tym, co kupujesz” pozwala poznać perspektywę handlu detalicznego regionu CEE i zrozumieć zachowania zakupowe konsumentek i konsumentów w regionie. – Jako lider w branży, doceniamy siłę, jaka leży we współpracy i dzieleniu się wiedzą. Wierzymy, że w ten sposób podniesiemy poprzeczkę dla całej branży. Dlatego też szeroko udostępniamy wyniki raportu. Możemy skorzystać z tych wskazówek, aby wdrażać innowacje i lepiej pomagać klientom. Przyglądamy się całemu obszarowi commerce i przygotujemy podobne dogłębne badania dla innych branż i kategorii – dodaje Tudor.

Szeroko zakrojone badania przeprowadzane przez GWI po raz kolejny okazały się być kluczowe w zrozumieniu motywacji, jaka stoi za zachowaniem konsumentek i konsumentów – dodał Jason Mander, Chief Research Office, GWI. – Te odkrycia to mapa drogowa dla marek, które chcą zbudować wartościowe relacje z klientkami i klientami w regionie CEE.

GWI oraz Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) współpracują obecnie na 7 rynkach w regionie: w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, na Węgrzech, Rumunii i w Polsce, oferując unikatowe spojrzenie na cyfrowe trendy konsumenckie w regionie, a także umożliwiając włączenie studium nad regionem CEE do globalnych badań prowadzonych przez GWI.

– Raport ”Jesteś tym, co kupujesz”, przygotowany wspólnie przez Publicis Groupe CEE i GWI, ma szczególną wartość dla firm, które planują ekspansję biznesu na rynki Europy Środkowo – Wschodniej. Dowiemy się z niego nie tylko jak różnią się zachowania zakupowe użytkowniczek i użytkowników internetu w poszczególnych krajach, ale także na przykład z jakich konkretnie źródeł informacji i inspiracji korzystają najchętniej przedstawiciele Generation Z, a z jakich Baby Boomers. Możemy też sprawdzić jakiego rodzaju czynniki wpływają w największym stopniu na preferencje zakupowe w różnych pokoleniach konsumentek i konsumentów, a podobnych możliwości do porównań raport daje o wiele więcej – ocenia Norbert Kałużny, Creative Commerce Strategy Director w Publicis Groupe Polska.

Skąd pobrać raport? Pełna wersja raportu „Jesteś tym, co kupujesz” – trendy w handlu detalicznym w 2023 roku (wersja globalna) jest dostępna pod linkiem. Aby uzyskać dostęp do raportu dla regionu CEE, należy skontaktować się z karen.lim@publicisgroupe.com.

GWI to nowoczesne badania konsumenckie na żądanie, o globalnym zasięgu. Dostępne dla wszystkich, nie tylko dla ekspertów. To platforma stworzona dla firm, które potrzebują świeżych i wnikliwych danych o swoich klientach. Wartości, decyzje zakupowe, sposób korzystania z mediów czy zwyczaje związane z mediami społecznościowymi – to wszystko znajdą Państwo u nas! GWI pracuje na próbie 2,7 miliarda ludzi z ponad 50 krajów. Dzięki czemu, platforma stała się stałym punktem odniesienia dla agencji, marek i firm mediowych, które chcą dowiedzieć się, co popycha ich odbiorców do działania. Więcej informacji, można uzyskać na www.gwi.com.

O Grupie Publicis – The Power of One

Grupa Publicis jest globalnym liderem komunikacji. Grupa działa w każdym z ogniw łańcucha wartości, świadcząc od usług konsultingowych po wdrożeniowe, łącząc transformację marketingową z transformacją biznesowo – cyfrową. Grupa Publicis ma pozycję partnera w transformacji Klientów, dzięki spersonalizowanemu podejściu. Grupa bazuje na dziesięciu kompetencjach z zakresu czterech obszarów: komunikacji, mediów, danych i technologii. Dzięki ujednoliconej i płynnej organizacji, jej Klienci mają ułatwiony dostęp do wszystkich kompetencji na każdym rynku. Grupa Publicis jest obecna w ponad 100 państwach, zatrudnia około 101 tys. profesjonalistów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe mierzy realny zasięg kampanii OOH w czasie rzeczywistym

 

Nowe narzędzie Publicis Groupe, pod nazwą Precision OOH, korzysta z danych geolokalizacyjnych od ponad 1,6 mln użytkowników aplikacji mobilnych partnerów, współpracujących z Proxi.cloud oraz rozwiązań Xeneco będącego właścicielem platformy Outdoor Media Integrator, wspierającej proces planowania i optymalizacji kampanii OOH. Precision OOH pozwala w czasie rzeczywistym mierzyć między innymi: liczbę kontaktów z reklamą i unikalny zasięg nośników reklamowych, daje dostęp do danych demograficznych osób, które miały kontakt z kampanią oraz umożliwia poznanie ich profili behawioralnych, opartych na informacjach o odwiedzanych przez nich lokalizacjach.

– Po wielu miesiącach prac i testów nowego narzędzia, możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się wspólnie z Xeneco i Proxi.cloud, stworzyć badanie, które sprawi, że rynek reklamy zewnętrznej w Polsce będzie badany w najnowocześniejszy obecnie sposób. Tego oczekiwali od nas klienci, którym zależy na precyzyjnym pomiarze każdego kanału komunikacji, ale myślę, że czekał na to cały rynek reklamy zewnętrznej i cieszę się, że to innowacyjne podejście będzie mogło w niedalekim czasie stać się nowym, doskonalszym standardem na polskim rynku badań mediów – mówi Iwona Jaśkiewicz – Kundera, Chief Investment Officer w Publicis Groupe.

Badanie Precision OOH polega na połączeniu danych geolokalizacyjnych dorosłych użytkowników aplikacji mobilnych z informacjami o lokalizacji wszystkich nośników reklamy zewnętrznej w Polsce. Dzięki wykorzystaniu dostępnych źródeł danych statystycznych pozwala także określić demografię, a także umożliwia zbieranie informacji o kierunkach przemieszczania się użytkowników w skali kraju i tego, w zasięgu jakich punktów sprzedaży się znajdują. Na tej podstawie opisanych zostało blisko 30 profili behawioralnych powiązanych z miejscami, które najczęściej odwiedza użytkownik. Dzięki temu Precision OOH umożliwia określenie struktury widowni, do której dotarła reklama na wybranym nośniku OOH oraz wybrać lokalizacje tych nośników, które najbardziej sprzyjają dotarciu do pożądanych odbiorców każdej kampanii.

Wykorzystanie w pomiarze danych użytkowników pochodzących z aplikacji mobilnych pozwala także skorzystać reklamodawcom z usługi retargetingu dostarczanej przez Proxi.cloud. Dzięki OOH Mobile Retargeting kampania realizowana na nośnikach outdoorowych może zostać wzbogacona o kampanie wyświetlaną w środowisku mobilnym. Co ważne emisje reklam w aplikacjach i na stronach mobilnych wyświetlone zostaną na smartfonach jedynie tym użytkownikom, którzy wcześniej mieli kontakt z reklamą OOH.

– Udało nam się sklasyfikować nośniki pod względem ich widoczności, wyznaczając tzw. viewability range oraz wykreślając dla nich geofence’y. Dzięki temu, że badanie obejmuje cały obszar Polski, uwzględniamy w zasięgu również osoby podróżujące pomiędzy miastami. Badanie uwzględnia również pomiar, nośników cyfrowych (DOOH) znajdujących się zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz centrów handlowych – dodaje Mateusz Czaplicki, Trading Director w Publicis Groupe.

Badanie jest dostępne wyłącznie dla kampanii realizowanych przez marketerów we współpracy z agencjami mediowymi Spark Foundry, Starcom i Zenith, należącymi do Publicis Groupe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Al i Laura Ries Parą Roku Briefu 2010 – #zArchiwumBriefu

 

Właśnie książki Ala Ries  – na początku lat 90′ – polecili mi moi mentorzy do przeczytania w pierwszej kolejności, kiedy to niespodziewanie z Teatru Powszechnego, gdzie byłem wicedyrektorem, „znalazłem się w reklamie”.

Pierwszym zawodem, w moim życiu, był zawód producenta w Teatrze Telewizji — w latach jego największej chyba świetności. Skoro pracowałem w telewizji, czyli w medium, to moi przyszli szefowie polskiego oddziału – jednej z największych światowych sieci reklamowych Publicis (był wtedy połączony z amerykańskim FCB) – uznali, że to doskonała rekomendacja, żebym został dyrektorem działu mediów ich agencji. (sic!)

Pracowałem więc „w reklamie”, ale pierwsze trzy książki, które polecano mi przeczytać były o marketingu i nosiły tytuły: „Marketing”, „Pozycjonowanie” i „22 niezmienne prawa marketingu”. Współautorem dwóch z tych pozycji był Al Ries.

Po latach spotkalem Ala Riesa osobiście, kiedy w 2010 był w Polsce ze specjalnym wykładem na zaproszenie firmy Bigram. Wtedy to przeprowadziłem z nim wywiad do Briefu i wręczyłem nasze wyróżnienie.

W październiku 2010 Ala Riesa i jego żonę Laurę uhonorowaliśmy tytułem Pary Roku Briefu, za konsekwentne propagowanie praw marketingu ( i nie tylko tych 22) które są podwalinami sukcesu w biznesie.

 

Wywiad ukazał się w specjalnym wydaniu magazynu Brief, a autorem okładki był sam Andrzej Pągowski.

Grzegorz Kiszluk

Sebastian Hejnowski awansuje w strukturach Publicis Communications

Zakres odpowiedzialności Sebastiana Hejnowskiego, dotychczasowego CEO MSL Central and Eastern Europe, rozszerzy się o dwie kolejne spółki. Od 10 października raportować będą do niego szefowie Arc, Leo Burnett i MSL.

Grupa Publicis chce uprościć funkcjonowanie agencji i zmniejszyć ilość biurokracji, w związku z tym systematycznie redukuje liczbę podmiotów prawnych. Marki Arc, Leo Burnett oraz MSL będą funkcjonowały jako osobne oddziały w ramach jednej spółki LBG Sp. z o.o., której CEO będzie Sebastian Hejnowski.

Hejnowski jest jednym z członków zespołu zarządzającego Publicis Communications, jest liderem procesów integracyjnych oraz budowania synergicznych rozwiązań pomiędzy poszczególnymi dywizjami Publicis Groupe. Ostatnie dwa lata spędził dzieląc swój czas między Warszawę i Paryż, gdzie pracował w biurze Publicis Groupe.

Sebastian to dynamiczny menedżer, który buduje efektywne organizacje i zapewnia ich wzrost. Jego skuteczność i umiejętności zarządzania będą ważnym elementem budowania zintegrowanej oferty spółek w jednym z filarów grupy –   mówi Tomasz Pawlikowski, Chairman & CEO Publicis Communications.

Transformacja biznesowa Publicis Groupe to proces, którego zadaniem jest stworzenie nowoczesnych rozwiązań z różnych dziedzin marketingowych, retailowych, technologicznych. Modularność oferty Publicis Groupe to odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku i firm, będących klientami koncernu. Firma stawia na rozwiązywanie problemów biznesowych klientów, tworzenie rozwiązań, które budują dla nich nowe perspektywy wzrostu i komunikację, która pozwala zdobywać istotną pozycję na rynku.

Więcej informacji: http://www.publicisgroupe.pl/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF