...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Branże regulowane w social media – zestawienie IAB Poska

Social media

Niniejsze zestawienie jest efektem prac Grupy Roboczej Social Media, działającej w strukturach IAB Polska. Materiał zawiera podsumowanie regulacji przyjętych przez ustawodawcę w stosunku do branż regulowanych oraz zasad obowiązujących w poszczególnych mediach społecznościowych w Polsce. Publikacja została wzbogacona o wypowiedzi ekspertów zajmujących się markami z branż objętych ograniczeniami w reklamowaniu, a także komentarze prawników. Dzięki temu możemy zestawić teorię z praktyką oraz opiniami marketerów. Materiał skierowany jest do osób zajmujących się działaniami w kanałach digital, a w szczególności mediami społecznościowymi. Pragniemy podkreślić, że dokument nie ma charakteru prawnego. Natomiast wskazuje obszary, na które należy zwrócić szczególną uwagę, planując działania w mediach społecznościowych dla marek z branż regulowanych. Wierzymy, że ta publikacja będzie nie tylko interesująca dla czytelników, ale również pomocna podczas aplikowania do firm z branż regulowanych i w procesach przetargowych.

Barbara Drapała, Head of Social Media, Performics (Publicis Groupe), Szefowa Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

Publikacja zawiera szczegółowe informacje dla regulacji w różnych kanałach social media dla branż:

  • alkoholowej
  • erotycznej
  • gier i zakładów
  • farmaceutycznej
  • finansowej
  • kosmetycznej
  • spożywczej
  • ubezpieczeniowej
  • zbrojeniowej

Branże regulowane w social media


Źródło: IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Influencer Marketing – nowa Grupa Robocza w IAB Polska

Influencer marketing

Celem prac Grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń
i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne. Publikacje Grupy będą miały za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom.

Powstanie Grupy to istotny krok w kierunku lepszej orientacji polskiego rynku w temacie influencer marketingu, jak również stworzenie jasnych i przejrzystych zasad poruszania się marek w świecie influencerów. Jeszcze kilka lat temu zagadnienie to nie było w pełni wykorzystywane w obszarze digitalu. Dziś reklamodawcy wykazują dużo większe zainteresowanie współpracą z infuencerami i szerokimi benefitami płynącymi z tej formy działań. Wynika to między innymi z potrzeby większej skuteczności kampanii, jak i dotarcia do indywidulanych internautów z właściwym przekazem reklamowym.

 Marek Myślicki, Szef Grupy Roboczej, strategic partnerships director, GetHero

W składzie nowopowstałej Grupy Roboczej znaleźli się przedstawiciele firm: Tears of Joy, GetHero, TVN Media, Media Choice, Media Group, Mindshare, Nestlé, Kinguin, ONE House, LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset), Fantasyexpo, Universal Music Polska, Google, OMD, Labcon, Rankomat, Kantar Media, Reprise Digital, GroupM INCA, Streetcom, OpenMobi, Tarsago i Cyfrowy Polsat.

Powołanie Grupy Roboczej przy IAB Polska zajmującej się kluczowymi kwestiami z zakresu influencer marketingu to ważny krok w stronę uporządkowania zagadnień związanych z tym kanałem promocji. Gdy Związek zabiera się za jakiś temat, możemy ufać, że zostanie on opracowany w profesjonalny sposób, uwzględniający potrzeby wszystkich zainteresowanych. Jednym z pierwszych projektów Grupy będzie stworzenie standardów rynkowych, co w tej dziedzinie jest i potrzebne, i oczekiwane. Dobre praktyki współprac z twórcami, które zostałyby zaakceptowane przez wszystkie strony (influencerzy, agencje, marketerzy) przyczyniłyby się do dalszej profesjonalizacji tego obszaru. Podejmowanie dyskusji w szerokim gronie o różnych perspektywach pozwoliłoby również zmierzyć się z aktualnymi wyzwaniami, jak na przykład mierzalność efektów działań realizowanych przez twórców .

 Anita Serafin, członek Grupy Roboczej, director, invention, Mindshare Polska

Nabór do Grupy Roboczej jest wciąż otwarty.

Influencer Marketing to tylko jedna z dziewiętnastu Grup Roboczych IAB Polska, w których aktywnie uczestniczą najlepsi eksperci z branży cyfrowej. Do prac w ramach Grup zapraszamy wszystkie firmy, które chciałyby mieć wkład w rozwój rynku digital w Polsce. Regularne spotkania dają okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz omówienia problemów i zagadnień wspólnych dla danego sektora. Dzięki współpracy z różnymi instytucjami i organizacjami rządowymi, IAB Polska od początku istnienia wspiera i reprezentuje interesy podmiotów z branży interaktywnej, a także aktywizuje współpracę między różnymi segmentami rynku. Co istotne, prace w ramach Grup Roboczych gwarantują neutralny grunt do przeprowadzenia dialogu dla konkurujących ze sobą na co dzień przedsiębiorstw. Dzięki temu, możliwe jest wypracowanie wspólnych stanowisk, standardów, kodeksów i innych dokumentów dotyczących tematyki szeroko pojętej komunikacji cyfrowej. Dodatkowo, wszystkie firmy, które współpracują pod parasolem naszej organizacji, są jako pierwsze informowane o wszelkiego rodzaju zmianach, które zachodzą na rynku digital marketingu nie tylko w Polsce, ale również na świecie.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Przedstawicieli firm zainteresowanych udziałem w pracach Grupy zapraszamy do kontaktu z Anną Garwolińską, menedżerem ds. relacji i inicjatyw członkowskich w IAB Polska: a.garwolinska@iab.org.pl, +48 515 298 577.


Źródło: Informacja prasowa IAB Polska

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF