...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rebranding Grupy SARE efektem finalizacji strategii rozwoju w kierunku kompleksowego digitalu

Digitree Group rebranding SARE

Prawdziwy rebranding obejmuje cztery warstwy: wizualną, dotyczącą zmiany logotypu oraz identyfikacji wizualnej, werbalną czyli sposób w jaki mówimy o marce, warstwę produktów/usług oraz rdzenia emocjonalnego, obejmującego skojarzenia pojawiające się u odbiorcy słysząc nazwę danego brandu.

Digitree Group  (do niedawna SARE) zrealizowała całościowy rebranding, a impulsem do zmian były produkty
i usługi czyli rozszerzenie kompetencji głównie w obszarze e-commerce. Przez lata, spółki SARE i INIS tworzyły kierunki rozwoju e-mail marketingu w Polsce i tym samym były utożsamiane wyłącznie z tym kanałem komunikacji. Natomiast, dziś realia są zupełnie inne.

Dziś INIS generuje 60 proc. swoich przychodów efektywnie dostarczając także szereg innych rozwiązań reklamowych i produkty niezwiązane z e-mail marketingiem. Dla mnie osobiście rebranding Grupy SARE jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku oraz naszych klientów, ale przede wszystkim pokazanie, że Digitree Group tworzą spółki i projekty budujące komplementarny ekosystem sprzedażowo-marketingowy dla wszystkich, chcących realizować skuteczne kampanie w Internecie.

Roman Grygierek, CEO INIS

Zmiana nazwy stanowi podpisanie się pod realizacją strategii rozwoju Grupy. Dziś Grupa jest mocna we wdrażaniu platform e-commerce jak Magento2, czy wdrażaniu dla klientów marketing automation, który ratuje porzucone koszyki, w budowaniu rozwiązań technologicznych wspierających e-commerce, jak również wideo, które stanowi atrakcyjny rozwój marketingu internetowego.

W 2020 roku stawiamy na rozwój usługi Google Shopping, czyli analityki wspierającej sprzedaż w postaci rekomendacji odpowiednich feedów produktowych w Google, poprzez narzędzia, które posiadamy wewnątrz Grupy. Drugim rozwiązaniem jest Revhunter, który analizuje ruch na stronach internetowych i pozwala docierać do anonimowych użytkowników, by następnie realizować do nich kampanie e-mail i display. To także rozwój marketing automation, który pozwala integrować różne systemy, by skutecznie dostarczać efekty kampanii. Ponadto, to wprowadzenie nowych wdrożeń e-commerce, już nie tylko największych w Europie jakim jest Magento2, ale także Prestashop, która jest stosowania u klientów o mniejszych potrzebach, ale jest szybko wdrażalna i optymalna jeżeli chodzi o obsługę e-commercową.

Dariusz Piekarski, CEO Digitree Group

Digitree Group (digitree.pl) wyróżnia się na rynku kompleksową obsługą w zakresie narzędzi oraz danych, które są zintegrowane wewnątrz Grupy oraz współpracą z klientem prowadzoną przez jednego specjalistę. Klient ma zatem komfort współpracy z jedną osobą i przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa, ponieważ cały proces marketingowy i sprzedażowy, a przede wszystkim odpowiedzialność za jakość wygenerowanych leadów, sprzedaży i innych efektów działań marketingowych, realizowana jest w jednym miejscu.

Istotą jest także zmiana podejścia do obsługi klienta. Najważniejsze jest wsłuchanie się w jego potrzeby
i znalezienie najlepszych rozwiązań i narzędzi realizujących jego cele wśród zasobów Digitree Group, ale także rynku MarTech. Tutaj nie ma jednej uniwersalnej recepty na sukces, do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie, poznać jego mocne i słabe strony. Oprócz narzędzi, z pomocą przychodzą nam dane, dzięki którym potrafimy docierać do nietypowych grup docelowych, realizując działania marketingowe dla branży agro, budowlanej, elektrycznej czy retail. Wszystkie działania prowadzone na naszym rodzimym rynku, ze skutecznością możemy realizować także na rynkach europejskich, więc naszym celem jest także wprowadzanie klientów na rynki zagraniczne.

Krzysztof Bińkowski, CEO agencji JU:

Digitree Group to także ludzie, którzy budują zespół blisko 300 specjalistów pracujących na sukces Grupy. Mają szansę rozwoju zawodowego od specjalisty do eksperta zarówno w obszarze programowania, marketingu internetowego czy prowadzenia projektów i rozwoju produktów. To także zmiana zarządzania projektami poprzez wprowadzenie inkubatora, który angażuje developerów, product ownerów oraz  wszystkich tych, którzy są zainteresowani rozwojem Grupy.

Zmiana nazwy Grupy Kapitałowej nie wpłynęła na nazwy pozostałych spółek wchodzących w jej skład: INIS – dostawcy efektywnych mediów reklamowych, JU: –  agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter – monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget – sieć reklamy wideo, Cashback services – serwis cashbackowy, Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej,  Sales Intelligence, oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat, zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento. Niezmienne pozostaną również nazwy brandów funkcjonujących w Grupie, takich jak SAREsystem czy SAREhub, zapewniających narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy logotyp

robot i napis zmiana

Do Grupy Kapitałowej SARE (wkrótce Digitree Group) należą spółki i projekty oferujące kompleksowe usługi
z zakresu digital marketingu, tj. SAREhub i SAREsystem, zapewniające narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation, INIS – e-mailingowa sieć reklamowa i sieć afiliacyjna, JU: – agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter – monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget – sieć reklamy wideo, Cashback services – serwis cashbackowy, a także Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej oraz dwie nowe spółki, przejęte przez SARE w 2018 r., zajmujące się usługami dla e-commerce, tj. Fast White Cat oraz Sales Intelligence.

W sierpniu Grupa SARE ogłosiła, że planuje zmianę nazwy na Digitree Group, a z końcem września akcjonariusze spółki zagłosowali za tym pomysłem. Zmiana stanie się oficjalna po wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego.

 

logo digitree

Obraz 1. Logo Digitree Group.

 

– Zmiana pozycjonowania Grupy podyktowana jest rozszerzeniem zakresu usług przez spółki należące do naszej Grupy Kapitałowej. Pozycjonowanie marek, funkcjonujących dotychczas w Grupie SARE, zostanie wzmocnione przez nową, zintegrowaną komunikację Digitree Group. Rebranding związany jest ze zmianą struktury przychodów oraz zatrudnienia – obecnie niemal połowa naszych obrotów generowana jest z usług świadczonych dla branży e-commerce, a jeszcze 2 lata temu były to głównie działania e-mail marketingowe. Również odsetek programistów, pracujących dla Grupy, wzrósł do 25% wszystkich pracowników. – komentuje Dariusz Piekarski, Prezes Zarządu SARE S.A. – Grupa SARE to dziś dużo więcej niż tylko e-mail marketing, więc chcemy to zaakcentować. W ubiegłym roku dołączyły do nas dwie spółki: Sales Intelligence, oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat, zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento. Inwestycje te przyniosły Grupie wzrost przychodów o niemal 30% w pierwszym półroczu 2019 r., a Grupa otworzyła się tym samym na nowe obszary działalności. Zmiana jest możliwa, dzięki silnemu fundamentowi, który stanowi autorska technologia.

Rebranding pozwala na lepsze zdefiniowaniem tego, czym aktualnie zajmuje się Grupa. Zapewniając klientom szeroki wachlarz usług i kompleksowe rozwiązania digitalowe, odpowiada na zdecydowaną większość ich potrzeb w zakresie marketingu internetowego. Grupa prowadzi swoich klientów od celu po efekt i tym samym bierze odpowiedzialność za realizowane działania. Wszystko to odbywa się w jednym miejscu, dzięki własnym danym, technologii, autorskim narzędziom, doświadczeniu i wiedzy specjalistów.

– Sam proces rebrandingu i tworzenia nowej identyfikacji wizualnej Grupy realizujemy wewnętrznie wraz
z agencją JU:, która zajmuje się doradztwem strategicznym marek w Internecie. Digitree Group ma być marką zapewniającą cały digital w jednym miejscu, więc naturalnym ruchem podjętych prac był wybór agencji tworzącej jedną z silnych gałęzi naszego digitalowego drzewa. – mówi Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Dyrektor Marketingu/Pełnomocnik Zarządu SARE.

– Nowa nazwa i identyfikacja wizualna pozwala pokazać pełen zakres kompetencji, jakie oferuje grupa kapitałowa. W mojej ocenie był to ruch niezbędny, zmiana dzięki której zostanie podkreślony zintegrowany charakter oferty Grupy. – komentuje Anna Lubowska, Członek Rady Nadzorczej SARE.

Grupa SARE (Digitree Group) działa w obszarze wsparcia procesów sprzedaży marketingiem internetowym, skutecznie wdrażając w kraju i za granicą innowacyjne rozwiązania technologiczne. Zapewnia kompleksowe rozwiązania w segmencie digital marketingu dzięki unikatowym danym, technologii, autorskim narzędziom, doświadczeniu i wiedzy specjalistów. Analizuje dane, wyciąga wnioski, tworzy rekomendacje i personalizuje działania, tym samym pomagając swoim klientom w realizacji zamierzonych celów i biorąc odpowiedzialność za efekty wdrożonych działań.

 

 

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Viral marketingowy – co warto wiedzieć?

Marketing wirusowy wymaga dużej kreatywności, znajomości rynku, potrzeb społeczeństwa oraz zdobycia dużego zaangażowania użytkowników.

Wiadomości szybko rozprzestrzeniają się i są udostępniane od jednej osoby do drugiej. Działania te głównie wykorzystywane są w mediach społecznościowych, gdzie możemy skutecznie dotrzeć do tysiąca ludzi w niewyobrażalnie krótkim czasie. Ważne jest aby przy tworzeniu viralowej treści nie używać zwrotów proprzedażowych, typu: Kup teraz.

 

Zaletami marketingu wirusowego są między innymi:

niższe koszty  reklamy – poprzez udostępnianie treści do licznego grona odbiorców trafia ona do coraz większej liczby osób, które być może wcześniej nie słyszały o naszej marce.

większa rozpoznawalność marki – emocje są częścią naszego życia, ludzie utożsamiają się z wieloma treściami. Jeśli viralowa reklama trafi do serc naszych odbiorców to pewne jest jedno – zostanie ona zapamiętana.

rozpowszechnianie  wiadomości o marce w bardzo krótkim czasie

pomaganie w rozwoju firmy, tworząc szum mediowy.

Kampania wirusowa może mieć charakter jednorazowej zachęty użytkowników do marki, ale może też być wpisana w strategię firmy.

 

Ciekawym przykładem Viralu sprzed kilku dni jest kampania IKEI. Twórcy celnie dopasowali się ze swoim produktem, który idealnie pasował do ważnego wydarzenia na skalę światową. Ślub Harry’ego i Meghan. Reklama wzbudziła wśród odbiorców ogromne rozbawienie i dzięki temu treść została wirusowo rozprzestrzeniana w sieci.

 

Zdjęcie IKEA źródło: https://www.facebook.com/IKEApl/

 

Innym przykładem wzbudzającym pozytywne emocje u usera są m.in. zwroty, które do dnia dzisiejszego kojarzone są z daną marką, np.: „prawie robi wielką różnicę“, „a świstak siedzi i zawija je w te sreberka“, „pragnienie nie ma szans“, „Może to jej urok, może to maybelline“, „brawo ty“, „pij mleko będziesz wielki“, “no to frugo”, „Rama – tak smaczna, że aż się chce smarować z dwóch stron”, oraz popularny tekst, który z pewnością czytając zaśpiewasz: „dłuższe życie każdej pralki to calgon“.

 

Niestety marketing wirusowy ma również swoje ciemne strony. Takim przykładem może być akcja zorganizowana przez markę Reserved, która wywołała burzę  i falę krytyki wśród internautów. Akcja dotyczyła filmiku w którym zakochana Amerykanka prosi Polaków o pomoc w znalezieniu chłopaka Wojtka, którego poznała podczas koncertu i nieoczekiwanie utraciła z nim kontakt. Internauci bardzo się zaangażowali aby pomóc pięknej Dee Dee. Jednak cała ta historia została zmyślona na potrzeby nowej kolekcji odzieży. Po całej akcji marka przeprosiła swoich odbiorców, którym zagrano na uczuciach. Większość z nich wypominała marce oszustwo, kłamstwo i brak lojalności. W tym wypadku cel marketingu wirusowego został osiągnięty i to na dużą skalę bo akcją zainteresowały się nie tylko media społecznościowe ale również tv, gazety, portale newsowe. W kampanii można zauważyć silne oddziaływanie emocji. Zaczynając od wzruszenia, a kończąc na rozczarowaniu i złości. Wszyscy zaangażowani wczuli się w miłosną historię bohaterki, która okazała się zwykłym oszustwem co doprowadziło potencjalnych klientów do zniechęcenia wywołując przeciwny skutek niż zaplanowano.

 

Prtscreen Reserved źródło: youtube.com kanał: Onet100

 

Istnieje wiele sposobów, w których marketing wirusowy może odnieść sukces. 

Należy pamiętać, aby treści przekazywanej wiadomości były krótkie, wyraźne i przyciągały uwagę ludzi. Treści powinny być udostępniane na wszystkich możliwych kanałach, celem maksymalizacji efektu. Kampania musi oddziaływać na emocje odbiorcy, aby ich zmotywować do dzielenia się nimi z innymi.

Autor artykułu:

Magdalena Mielewczyk – Account Executive  w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Czy aparat smartfona może sprzedawać?

Shoppable AR to nowa funkcja Snapchata, która pozwala reklamodawcom na dodanie swojej strony internetowej do sponsorowanych filtrów fotograficznych, wykorzystywanych przez użytkowników przy udostępnianiu swoich zdjęć i filmów na Snapchacie. Opcja ta pozwala na kupowanie produktów, oglądanie dłuższych form wideo oraz instalowanie aplikacji bez konieczności opuszczania Snapchata.

Nowa funkcjonalność Snapchata będzie dostępna dla reklamodawców w różnych wariantach. Firma zainteresowana wykorzystaniem funkcji będzie mogła np. wziąć udział w licytacji, w celu wykupienia miejsca wśród różnych filtrów. Miejsce to będzie wykupowane w procesie licytacji, zaczynającym się od kwoty 100 $ za jeden dzień. Filtr ten będzie pojawiał się użytkownikom po przesunięciu palcem. Innym sposobem na umieszczenie swojej nakładki produktowej na aparat Snapchata będzie wykupienie emisji filtra do konkretnej grupy docelowej, spośród użytkowników aplikacji. Użytkownicy należący do tej grupy zobaczą filtr reklamodawcy bezpośrednio, za pomocą funkcji głównej kamery, bez konieczności wykonywania jakiejkolwiek akcji, a reklamodawca rozliczany będzie za ilość wyświetleń danego filtra przez użytkowników. Dodatkowo, każdy reklamodawca będzie miał możliwość wykupienia pierwszego filtra, który wyświetlać się będzie wszystkim użytkownikom. Pierwszymi firmami, które zdecydowały się na przetestowanie nowej funkcjonalności Snapchata są: Adidas, Clairol, King i STX Entertainment.

Shoppable AR to kolejna próba wprowadzenia elementu bezpośredniej sprzedaży produktów w aplikacji. W lutym tego roku, testowano funkcję kupowania produktów związanych ze Snapchatem za pośrednictwem aplikacji. Produkt (np. tańczącego hot-doga) można było zakupić, skanując tzw. snapcode, a produkty znikały podobnie jak zamieszczane przez użytkowników snapy. Próba dotarcia z reklamą poprzez nakładki fotograficzne z opcją „kup” jest wynikiem tego, że ponad połowa populacji Stanów Zjednoczonych w wieku od 13 do 34 lat przynajmniej raz w każdym tygodniu używa filtrów na Snapchacie (jak wynika z obserwacji samych twórców aplikacji) a około 70 milionów użytkowników korzysta z filtrów codziennie. Jest to ogromny potencjał sprzedażowy, zwłaszcza dla reklamodawców mających w swojej ofercie produkty dla ludzi młodych, którzy przeważają wśród użytkowników aplikacji.

Autor artykułu:

Katarzyna Szarek – Account Executive  w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Fake news… co to, po co i dla kogo?

Bzdurne, nieprawdziwe informacje, rozprzestrzeniane poprzez serwisy informacyjne, media elektroniczne czy serwisy społecznościowe, wprowadzają obecnie coraz więcej chaosu i zamętu w naszej i tak wystarczająco „skomplikowanej” rzeczywistości. Ale dlaczego tak jest? Dlaczego tak chętnie wierzymy w nieprawdę i po co fake news są w ogóle wymyślane i tworzone?

Zagadnienie fake news nie jest tematem nowym. Już bowiem w średniowieczu dochodziło do pogromów Żydów na podstawie absurdalnych doniesień o dokonywanych przez nich rzekomo mordach rytualnych. Również w czasie walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych powszechne było rozpowszechnianie fałszywek na temat króla Jerzego. Obecnie jest to zjawisko (problem?) ogólnoświatowy. Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich (IFLA) podała nawet gotową receptę jak się połapać, czy news to tak naprawdę news czy fake news. Rozważyć źródło i autorów wiadomości, czytać treść a nie tylko nagłówek oraz ocenić źródła pomocnicze (czyli sprawdzić czy inne serwisy podają te same informacje) to tylko niektóre jej założenia. Ale czy nam się chce to robić? Czy po prostu wierzymy w to co inni napiszą? W obecnych  czasach mamy do czynienia z sytuacją, że kategorie prawdy i fałszu przestają mieć znaczenie. Zatarciu uległa granica pomiędzy prawdziwym a fałszywym newsem. Często nieprawdziwe informacje w błyskawiczny sposób zostają zdemaskowane, a mimo to nie stawiają one w złym świetle autorów, a czasem, paradoksalnie, zwiększają ich zainteresowanie. Spowodowane jest to między innymi narastającą pogonią mediów za tanią sensacją i popytem na tego rodzaje informacje, a także bazowaniem na emocjach zamiast na rzetelnym przekazie wiadomości. Ponadto „jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi na pewno o… kasę”. Zdecydowanie tak.

Publikowanie sensacyjnych nagłówków i klikanie w nie, jak największej rzeszy odbiorców się po prostu opłaca. Jest to łatwy sposób na zarabianie pieniędzy przez firmy medialne. Obecnie coraz częściej widoczne jest podejmowanie walki ze zjawiskiem fake news. Po amerykańskich wyborach w 2016 roku Facebook zaczął oznaczać niewiarygodne wiadomości i ostrzegać przed nimi czytelników. Również w Polsce podejmuje się tego typu działania. Przykładem organizacji zajmującej się wykrywaniem fałszywych wypowiedzi, głównie polityków, jest Stowarzyszenie Demagog. Pozostaje jednak pytanie czy wymyślanie głupot w Internecie świadczy o głupocie autora, czy raczej odbiorców w nie wierzących?  Kwestię pozostawiam do samodzielnego rozważenia…

Autor artykułu:

Luiza Jasińska – Account Manager  w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Trendy mediowe w 2018r. Gdzie znajduje się klucz do sukcesu?

Otóż z każdym rokiem widać ewidentnie trend precyzyjnego i jakościowego podejścia do obsługi klientów. Czasy planowania dużo i tanio skończyły się dawno temu, oczywiście są nadal Klienci i specyficzne branże w których ten model sprawdza się idealnie – natomiast nie potrzeba specjalisty aby prowadzić tego typu działania i zazwyczaj klienci bez większych problemów robią to samodzielnie.

Kluczem do sukcesu jest precyzyjny i spersonalizowany przekaz reklamowy, który jeszcze do niedawna pojawiał się na spotkaniach briefingowych u klientów, ale jak przychodziło do realizacji to różnie bywało z dowożeniem deklarowanych wyników. Oczywiście narzędzia chociażby Google pozwalały na tego typu działania, ale klienci nieustannie dążyli do wdrażania kolejnych powierzchni reklamowych, efektem czego były komórki RTB praktycznie w każdej agencji digitalowej czy domu mediowym.

W 2018r. bardzo ważną rolę będą niewątpliwie odgrywały media społecznościowe i cała nadzieja w tym, iż reklamodawcy zrozumieją, że osoba wew. firmy zajmująca się także działaniami social w przerwie od swoich głównych obowiązków to niekoniecznie najlepsze rozwiązanie.
Interakcja z użytkownikiem/klientem musi odbywać się nieustannie, praktycznie 24h na dobę..
Z biegiem lat zmieniało się także postrzeganie kanału social od strony klientów, nie traktują fanpage‘a klienta jedynie jako miejsce z informacją o nowych produktach czy usługach a zdecydowanie jako platformę do komunikacji z kompetentnymi doradcami. Wyraźnie widać trend wśród reklamodawców, iż kanał social jest coraz wartościowszą platformą komunikacji i przeznaczane są na nią coraz większe środki finansowe. Wszystko wskazuje na to, iż tendencja wzrostowa nabierze jeszcze większego tempa w trakcie obecnego roku.

Jeśli jesteśmy już przy zaangażowaniu i interakcji z użytkownikami to nic nie robi tego lepiej, niż  transmisje live a tu pojawia się cały segment związany z wideo w sieci. Najprawdopodobniej w 2018 roku doświadczymy dużego wzrostu zainteresowania treściami wideo, zarówno na platformach VOD, YouTube czy na serwisach społecznościowych. Coraz więcej osób deklaruje, iż w pełni świadomie korzystają z materiałów wideo przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, ale także przenosi się z tradycyjnych ofert telewizyjnych na rzecz platform typu Netflix. Odchodząc nieco od tradycyjnych formatów reklamowych nie możemy pomijać Content Marketingu, klienci zaczęli doceniać tego typu rozwiązania, gdyż w dużej mierze mogą produkować tego typu treści na własną rękę lub przy pomocy niedużych nakładów finansowych.

Bardzo często podczas rozmów z klientami pada pytanie czy to właśnie ten rok będzie rokiem mobile…
Moim zdaniem tak bardzo każdy czekał na ten moment, iż nie zauważył że lata mobile się już rozpoczęły i mają się całkiem dobrze. Oczywiście nie można porównywać kanału mobile pod względem wydatków do chociażby mailingu czy display‘u, ale bardzo często kanał mobile jest niesłusznie pomijany.
93% Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego (wg TGI) a w roku 2016 sprzedano ponad 8 mln smartfonów.

Źródło: Kantar Millward Brown, badanie TGI / Trends in Mobile – Mindshare

 

Zaciera się także granica pomiędzy ruchem z desktopu a urządzeniami mobilnymi, jak wynika z badania Gemius, w październiku 2017r. aż 90% ruchu stanowiły wejscia z urządzeń mobilnych.

Źródło: Gemius, badanie gemiusTraffic: Ruch PC vs. non-PC / Trends in Mobile – Mindshare

 

Dzięki chociażby usłudze geotrappingu możemy dotrzeć precyzyjnie do osób z konkretnych lokalizacji co jest bardzo istotne w przypadku klientów mających punkty lub salony sprzedaży.
Dodając do tego precyzyjne targetowanie demograficzne i behawioralne mamy praktycznie 100% dotarcie do osób z TG.

Czy w 2018r. czeka nas coś przełomowego jeśli chodzi o rynek reklamowy?
Wg mnie nie, natomiast należy bardzo uważnie przyglądac się rynkowi rzeczywistości wirtualnej (VR) oraz rzeczywistości rozszerzonej (AR). Przychody w 2017r. z VR są szacowane na ok. 2.2 miliarda dolarów
a z AR na 1.2 miliarda dolarów.

Źródło: https://www.superdataresearch.com/market-data/virtual-reality-industry-report/ 

Pojawiają się głosy, iż AR wyprzedzi VR pod względem wydatków w przeciągu kilku najbliższych lat a sam Tim Cook (CEO Apple inc.) przyznał, iż AR jest jedną z najważnieszych technologii ostatnich lat.
Czas pokaże, jednak myślę, że w 2018r. powinniśmy najbardziej skupić się na tym czego oczekuje od nas Klient i przekazać mu kompleksowe, precyzyjne rozwiązania przy wykorzystaniu już sprawdzonych
i rozwiniętych narzędzi.

Autor artykułu:

Piotr Michalak – Strategy Business Development Director  w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Snapchat. Nowe możliwości?

Mimo, iż  prezentujemy w nim tylko mikro momenty, bo chodzi tu o uchwycenie chwili, a każda sekunda jest ulotna i tak zyskał grono zwolenników i pasjonatów, co ma swój urok i przekłada się na wyświetlenia ponad 7 miliardów filmów dziennie. Znaczne zainteresowanie tym medium przyczyniło się do rozwoju reklamy na Snapie. Wiele marek zaczęło korzystać z tego narzędzia, aby dotrzeć do swoich klientów. Aplikacja umożliwia bowiem promowanie produktu lub usługi poprzez formy natywnej reklamy w postaci grafiki czy też wideo połączonego z tekstem. Użytkownicy nie odbierają wówczas działań marketingowych jako perswazyjnej promocji, co przekłada się na wzrost świadomości i zainteresowania marką.
Warto tutaj także współpracować z właściwie dobranym „duszkiem brandu”, który dzięki swoim zasięgom i tworzonemu kreatywnemu contentowi, zrzesza grono fanów, wpływając na rozpoznawalność reklamodawcy.

Snapchatowi mimo posiadanych zalet dla klientów i uczestników tej społeczności, nie brakowało jednak wad. Brak możliwości analizy danych, robienie screenów co 24 godziny ze statystykami, aby przedstawić rezultaty swojej pracy i zaangażowania grupy docelowej jest naprawdę bardzo uciążliwe. Ale to już przeszłość. Snapchat wprowadził możliwość śledzenia danych w specjalnej zakładce. Teraz w Snapchat Stories, zobaczymy takie dane, jak:
– łączną liczbę wyświetleń w ostatnim tygodniu, miesiącu i roku;
– łączny czas spędzony przez użytkownika na oglądaniu Stories podawany w minutach;
– liczbę unikalnych użytkowników, średni czas usera spędzony na oglądaniu oraz konwersje;
– dane demograficzne, czyli płeć, przedział wiekowy i lokalizację w której przebywali odbiorcy danego materiału;
– profil behawiorlany użytkownika, czyli jego zainteresowania.

Widok narzędzi analitycznych w aplikacji Snapchat.

Poprzez wprowadzenie mierzenia efektów działań, Snapchat będzie mógł wpłynąć na współpracę z markami i Influencerami. Dla zwykłego użytkownika aplikacji, nowa funkcjonalność nie będzie aż tak przydatna – skorzystają z niej z pewnością autorzy Stories, działający na potrzeby reklamodawców. Twórcy dzięki temu narzędziu będą mogli w łatwiejszy sposób udowadniać swoją skuteczność w popularności treści w konkretnych grupach odbiorców Snapa. Rozwój sfery analitycznej daje szansę na jeszcze większy rozwój aplikacji w przyszłości.

Autorka artykułu:
Paulina Jaktorska – Head of Client Service Team w mr Target, spółce należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Branded content a zaspokajanie potrzeb klienta

To pewnego rodzaju odejście od tradycyjnej reklamy, będącej coraz już mniejszą zachętą dla potencjalnego klienta. Reklama branded content połączona jest z treściami rozrywkowymi. Oznacza to, że finalny produkt dostarcza nam określone korzyści, mimo że posiada wyraźnie wyszczególnioną markę. Najpopularniejszą formą branded content są oczywiście filmy, ale wykorzystywane są również gry, blogi i aplikacje.

Branded content narodził się w radiu, około 1930 roku. Za jego „ojca” uznaje się koncern Procter & Gamble, który w tamtych czasach aktywnie promował w radiu swoje mydła, sponsorując radiowe show. Branded content jest wiarygodny, zaciekawia swoim przekazem i formą. Nie jest nachalny, nie epatuje brandem. Jest zrobiony inteligentnie. Nieumiejętnym „lokowaniem” produktu łatwo bowiem można stracić skuteczność i autentyczność. Spektakularnym przykładem umieszczenia produktu w realizacjach branded contentowych jest przyciągająca do kin i przed telewizory miliony widzów, seria filmów animowanych z udziałem figurek popularnych klocków.
Produkt widzimy na ekranie non stop i nikogo to nie razi, bo ta obecność jest nieodzowna i tłumaczy się sama. Branded content wymusza otwarte, niekonwencjonalne podejście do promocji oraz dostosowywanie formy do faktycznych potrzeb współczesnego odbiorcy. Najnowszy trend w obszarze branded content związany jest z zyskującymi coraz większą popularność urządzeniami mobilnymi. Tzw. „second screen”, czyli „drugie ekrany” dają nam zupełnie nowe możliwości. Wystarczy, że podczas oglądania filmu, show czy innego programu mamy pod ręką smartfon z zainstalowaną na nim odpowiednią aplikacją. Rozpoznaje ona to, co aktualnie pojawia się na ekranie, a następnie uruchamia odpowiednią stronę www z kontentem uzupełniającym w stosunku do tego, co prezentuje telewizja, lub daje dostęp do dodatkowych treści wideo, niedostępnych w inny sposób.

Branded content to przyszłość reklamy, to nowy sposób dotarcia do klienta, który szuka nie tylko produktu, ale i rozrywki. To podejście do klienta w sposób inteligentny, kreatywny i traktowanie go jak równorzędnego partnera, a nie tylko „oglądacza” reklam w telewizji. O ważności tej formy reklamy, może świadczyć również fakt, że w największym konkursie reklamowym – Cannes Lions, stworzono niedawno dodatkową, poświęconą branded content, kategorię.

Autorka artykułu:
Luiza Jasińska – Account manager w mr Target, spółce należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Gamer Advertising – marketing gier, sposoby efektywnej komunikacji marketingowej

Marketing gier komputerowych stał się samodzielną i dobrze już rozwiniętą dziedziną wiedzy.  Nie są popularne tylko wśród dzieci i młodzieży, ale także wśród starszych konsumentów Internetu. Gry komputerowe zaczynają dominować wśród dostępnych form rozrywki. Coraz więcej osób zaczyna je traktować także jako sposób na życie, co tłumaczy chociażby rosnącą popularność e-sportowców.

Agencja Newzoo w raporcie Global Games Market Report szacowała, że do końca 2017 roku światowy rynek gier osiągnie wartość niemal 109 mld dolarów, w samej zaś Polsce jest to kwota sięgająca niemal 1,9 mld złotych. Analiza badań Polish Gamers Research z 2016 roku, podaje, że w Polsce gra tyle samo kobiet (50%), co mężczyzn (50%), a statystyczny gracz mieszka na wsi (37%), ma wykształcenie średnie (45%), stałe zatrudnienie (45%), najczęściej gra w domu (90%) i woli urządzenia mobilne.

źródło: Raport: Kondycja Polskiej Branży Gier ’17

 

Te liczby wcale nie dziwią biorąc pod uwagę fakt, iż współczesny rynek oferuje szereg gier za darmo. Najpopularniejszymi grami na świecie są gry sieciowe, takie jak Heartstone, League of Legends czy World of Tanks. Wydawcy zarabiają na sprzedaży dodatków, np. umożliwiających zmianę wyglądu postaci, czy zakup nowego, lepszego czołgu. Niektóre z możliwości poszerzających umiejętności czy wzbogacające aspekty techniczne danego sprzętu kosztują nawet do kilkuset złotych.

Zaczynając jednak od początku, gry komputerowe były wykorzystywane jako aparat reklamowy od czasu ich wejścia na rynek. Pierwsze produkcje były bardzo ograniczone ze względu na technologie, ale im bardziej się rozwijały, tym większe możliwości marketingowe dawały. Rozwój Internetu i nauki spowodował znaczne zmiany w świecie technologii gier, co miało wpływ na rosnące ilości graczy i zmianę profilu samego użytkownika z nerda do masowego gracza. Dynamizm na rynku gier, rozwój sprzętu i akcesoriów do grania, jak innowacyjne komputery z dodatkami ułatwiającymi rozgrywkę z podświetlaną klawiaturą czy matrycą z techniką G-Sync, fotele dedykowane gamingowcom, czy chociażby ogromny wybór konsoli, pozwoliły na stworzenie kilku narzędzi do wykorzystywania gier w marketingu:
– reklamy statyczne w grach (lokowanie produktów)
– reklamy dynamiczne w grach (in-game advertising)
– gry reklamowe (advergames)
– działania marketingowe w grupach graczy (game event marketing)
– wykorzystanie mechanik gier (gamifikacja, grywalizacja)

Marketerzy, widząc w tej dziedzinie przyszłość reklamy, inwestują w działania skierowane do graczy, a w gamer advertising wchodzą nawet największe korporacje. Jak w takim razie wykorzystać atuty gamingowe jakie daje świat, aby odnieść sukces w świetle własnej marki?

Inwestycja w banery, czyli IGA

Najpopularniejsza formą zaistnienia jest IGA, czyli in-game advertising. Banery reklamowe wyświetlane są w czasie gry. Niestety, tani sposób emisji, nie jest wystarczający. Użytkownicy charakteryzują się ślepotą banerową, widzimy to co nas interesuje i z naszego punktu widzenia jest dla nas przydatne, pomijając przy tym resztę komunikacji, która dla nas jest nieistotna. Inną popularną formą IGA jest wideo-reklama, emitowana w trakcie gry. Rodzi to z kolei zagrożenie zniechęcenia do marki i produktów, emisja w tym wypadku odbywa się w trakcie gry, nie ma możliwości jej wyłączenia, tylko odtworzenie materiału do końca co umożliwia powrót do rozgrywki.

Inwazyjna gra własna, czy jest gwarancją sukcesu?

Dbając o swój biznes i cele komercyjne można stworzyć własną grę dopasowaną do oferowanych produktów i własnych potrzeb zbytu, prezentując wchodzącą na rynek usługę w innowacyjny sposób. To tzw. advergaming. Rodzi to jednak ryzyko biznesowe. Stworzenie własnej gry równa się z wysokimi kosztami produkcji, zwłaszcza gdy ma być ona wielopoziomowa, posiadać atrakcyjną grafikę, czy różne scenariusze odkrywane przez użytkowników z każdym poziomem rozrywki. Zagrożenie zbyt dużych kosztów stworzenia gry, a finalnego zwrotu z inwestycji (ROI) dla firmy, powoduje, że z tego rodzaju marketingu korzystają głównie duże firmy.

Game Rewards, aktualny trend, czy stały sukces?

Marki, których grupą docelową są gracze, mogą spróbować skorzystać z serwisów lojalnościowych, czyli tzw. Game Rewards Platforms. Firmy za pośrednictwem platformy nagradzają graczy, w zamian za wykonywanie określonych zadań. Mogą to być konkursy, akcje promocyjne, kupony zniżkowe zamieszczone na stronie marki, ukierunkowane chociażby na zakup produktów czy usługi, za które gamerzy nagradzani są punktami w swoich grach. Polscy gracze są entuzjastami takich aktywności, benefit korzyści jaki za nimi przemawia jest silniejszy niż zdrowy rozsądek, dlatego też bardzo łatwo nas skłonić do tego rodzaju zachowania.

Entuzjaści gier komputerowych, są zatem doskonałą grupą docelową. Wystarczy, że dostarczymy im pewne benefity, a spełnią nasze oczekiwania i staną się zaangażowani w procesy, jakie chcemy osiągnąć poprzez wywołanie w nich aktualnej potrzeby posiadania.

Paulina Jaktorska – Head of Client Service Team w mr Target, spółce należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Nowości w emisji Trueview. Google stawia na video.

Emisja na YouTube umożliwia wykorzystanie rozmaitych formatów wideo, szerokich możliwości targetowania i docierania do potencjalnego klienta, a wszystko po to, by przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Reklamy TrueView zabezpieczają reklamodawców przed opłatami za przypadkowe wyświetlenia. Płaci się tylko wtedy, kiedy widz obejrzy daną reklamę. Dają także możliwość wyboru użytkownikowi treści, jakie chce oglądać, zgodnie z jego zainteresowaniami, pasjami, czy hobby. Konsekwencją tego jest generowanie większej ilości wyświetleń przez odbiorców, gdyż konsumują treści, jakie bezpośrednio na nich oddziałują. Reklamodawcy mogą decydować jakie środki finansowe chcą przeznaczyć na wyświetlenie, dzięki temu trafiają do odpowiednich odbiorców w zadowalającej cenie, nie ponosząc kosztów każdego wyświetlenia. Korzyści zatem są obustronne: widz otrzymuje interesujący content, a reklamodawca jakościowe odtworzenie w dobrej cenie, mając także swobodę wyboru emitowanych treści. Mogą to być filmy dłuższe niż 30 sekund, różne formaty emisji, prezentacja produktów czy badanie opinii konsumentów.

Reklamy TrueView oferują ponadto szeroki zasięg, dlatego też mogą pojawiać się nie tylko na YouTube, ale i na stronach innych wydawców sieci reklamowej (jednakże treści wideo wykorzystywane w reklamach TrueView, muszą znajdować się na YouTube). Istnieją dwa rodzaje reklam TrueView: In-Stream oraz Discovery.
In-Stream, jest reklamą emitowaną przed, w trakcie, oraz po filmikach w YouTube. Po 5 sekundach użytkownik ma możliwość pominięcia reklamy. Reklamodawca płaci jedynie za pełne obejrzenie spotu. Pozwala użytkownikom wybrać treści wideo jakie chcą oglądać, reklamodawca wówczas ponosi opłatę za zaangażowanie usera, który obejrzał 30 sekund filmu.
Główną ideą TrueView Discovery Ads jest zachęcenie widza do kliknięcia i obejrzenia materiału wideo. Ten rodzaj reklamy składa się z kliku elementów: tekstu i miniatury materiału wideo. Wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania, na stronie głównej i przy powiązanych filmach na Youtube lub stronach sieci reklamowej Google. Reklamodawca płaci za emisję w chwili, gdy użytkownik kliknie w obraz kierujący do materiału wideo i obejrzy film.

Źródło: Google

Nie może i tu zabraknąć wzmianki o smartfonach i konsumpcji contentu wideo na mobile. YouTube już w 2016 roku zdecydował się stworzyć format reklamowy na urządzenia mobilne, usprawniając przez to „user experience” reklamy online. Bumper Ads to 6-sekundowe spoty, których nie można pominąć, dedykowane głównie dla mobilnej wersji YouTube. Służą jako trailer do dłuższych reklam wyświetlanych w serwisie na desktopie. W czerwcu YouTube wprowadził możliwość transmisji 360 w aplikacji mobilnej.

 

Źródło: Google

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolejnymi zmianami w 2017 było wprowadzenie przez YouTube przeglądania polecanych filmów w trakcie emisji jednego z materiałów wideo na pełnym ekranie. W dolnej części wówczas pojawiał się komunikat z polecanymi filmami. Nowością ulepszającą dotarcie do widza poprzez emisję TrueView jest Consumer Patterns i Life Events. Ten pierwszy polega na docieraniu do klientów na bazie ich zachowań, intencji zakupowych, stylu życia, preferencji, reakcji na wszelakie komunikaty w sieci poprzez wykorzystywanie statystyk i danych Google. Dzięki temu, teraz możemy docierać np. do użytkowników, którzy odwiedzają salony fryzjerskie, pasjonują się koncertami, czy kupują bilety na kabarety.
Z kolei Life Events dociera do widza w chwili, gdy znajduje się w trakcie przygotowań do ważnego wydarzenia, np. zakończenia studiów czy ślubu. Odpowiednio dobrana emisja może spowodować nawet zmianę nawyków, przyzwyczajeń zakupowych, czy po prostu wyższe transakcje.
Kolejną nowością jest ukierunkowanie YouTube bezpośrednio ku zwiększeniu sprzedaży. TrueView shopping umożliwia dokonywanie zakupów poprzez emisję produktów przed i w trackie materiałów wideo, pozostając jednocześnie widoczne po zakończeniu spotu. Dzięki temu, przekaz reklamowy wzbogacany jest o elementy interaktywne, przedstawiające informację o interesujących odbiorcę przedmiotach, kierując go bezpośrednio do strony www, gdzie może dokonać zakupu.

Źródło: Google

 

To jednak nie koniec zmian jakie szykuje Google. W 2018 roku, wycofa z emisji najbardziej uciążliwe dla użytkowników formaty reklamowe. 30 sekundowe produkcje przestaną irytować odbiorców. YouTube chce skupić się na spełnieniu oczekiwań nie tylko swoich widzów, ale i klientów. Zmiany są odpowiedzią na konkurencję i nowe możliwości w zakresie wideo, jakie oferuje Facebook.

Autorka artykułu:
Paulina Jaktorska, Head of Client Service Team w mrTarget, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group