FACEIT łączy siły z GUCCI

faceit x gucci

Organizator turniejów e-sportowych FACEIT poinformował o nadchodzącej kolaboracji z luksusową marką Gucci.

FACEIT i Gucci będą wspierać rozwój graczy w ich karierze w FACEIT i FACEIT Pro League. Firmy będą również pracować nad wzmocnieniem obecnych gwiazd, które są pozytywnymi wzorami do naśladowania w społeczności.

Michel Attisani, współwłaściciel FACEIT

Nie ma jeszcze informacji, jak konkretnie będzie wyglądała współpraca z luksusową marką.

Gucci jest jednym z największych domów mody na świcie, charakterystycznego loga i połączenia kolorów, nie da się pomylić z nikim innym. O burzliwej historii rodu, powstaje film „Dom Gucci”, którego premiera odbędzie się w listopadzie bieżącego roku, a jedną z głównych ról ma zagrać m.in. Lady Gaga.

Nie jest to pierwsza współpraca GUCCI z marką e-sportową. W zeszłym roku pojawiły się luksusowe zegarki sygnalizowane logiem Fnatic, oraz plecak powstały we współpracy z 100 Thieves.


Autor: 

Adam Daniluk 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Największe kolaboracje – giganci promują się poprzez esport

Fnatic

W świat sportów elektronicznych wchodzą już naprawdę duże marki. Warto mieć to na uwadze, że popularność esportu wzrosła do takich rozmiarów, że niektóre znane organizacje, czy też całe turnieje, potrafią zebrać wokół siebie naprawdę ciekawych sponsorów. To kilka jednorazowych kolaboracji, czy też długotrwałych współprac, o których usłyszeć mogli nawet fani niezwiązani z esportem.

Fnatic x Gucci

Źródło: https://www.gucci.com/pl/en_gb/st/capsule/gucci-fnatic-watches-collection

Kolaboracja największej esportowej marki z jednym z najbardziej znanych domów mody opierała się na jednym przedmiocie. Limitowany zegarek z logiem i kolorystyką Fnatic można było nabyć za 1350 funtów. Zostało wyprodukowane zaledwie 100 sztuk, a nakład zszedł po ok. 48 godzinach.

Poza kolaboracją z luksusową marką, Fnatic dało fanom coś znacznie bardziej casualowego. Mowa tu o bluzach z odzieżową marką Champion. Również były to limitowane przedmioty, a ich cena wynosiła ok. 120$

BMW w e-sporcie

BMW w esporcie
Źródło: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0307496EN/%E2%80%9Cunited-in-rivalry%E2%80%9D-%E2%80%93-bmw-teams-up-with-world%E2%80%99s-leading-esports-teams?language=en

W kwietniu 2020 miała miejsce informacja, która mogła zaskoczyć nawet osoby ze środowiska esportowego. BMW, będącą bardzo szanowaną marką motoryzacyjną ogłosiła współpracę z Cloud9 (USA), G2, Fnatic (Europa) oraz FunPlus Phoenix (Chiny) i T1 (Korea). Umowa zakładała, że zawodnicy będą jeździć na mecze pojazdami spod szyldu BMW, będą mieli ich logo na koszulkach, oraz będą dodawać posty sponsorowane.

G2 x adidas

G2 x Adidas
Źródło: https://g2esports.com/blogs/news/adidas-partnership-announcement

Adidas stał się głównym sponsorem G2 w 2021 roku. Drużyna podpisała z nimi dwuletnią umowę, a teraz, na wzór drużyn piłkarskich, na ich oficjalnych koszulkach widnieje logo. Dodatkowo, nowy merch jest dostępny także dla fanów. W oficjalnym sklepie pojawiła się bluza i spodnie z logiem g2 x adidas. Niestety nie posiadam informacji ile obecnie sprzedano sztuk.

Nike i kolekcja WORLDS 2020

Oficjalny sponsor na koszulkach drużyn z chińskiej ligi League of Legends LPL, model butów Air Force 1 z motywem League of Legends, a także cała kolekcja poświęcona Mistrzostwom Świata 2020. Nike chce inwestować w esport i pokazał to już właśnie zeszłoroczną kolekcją. Najlepiej oglądany turniej esportowy był świetnym momentem by wejść w tę branżę.

Illuminar x LODIS

Lody_Illuminar
Źródło: Illuminar Gaming

Pierwsza kolaboracja z rodzimych stron w zestawieniu, to lody promowane marką Illuminar. Promocja odbyła się na łamach PLE, gdzie pierwsze osoby mogły spróbować smaku nowych lodów, a wśród nich znalazły się takie osobistości jak Marcin Gortat czy Piotr “Izak” Skowyrski (a także wielu innych!). Sama kampania promocyjna przyniosła ogromne korzyści w postaci zasięgów: posty zobaczyło ok. 135 tys osób, a o akcji pisały takie portale jak Interia (Esporter) oraz Onet (Esportmania).


Autor: Adam Daniluk

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

High fashion i streetstyle – małżeństwo z rozsądku czy płomienny romans?

Zalando Lounge

Współprace luksusowych domów mody i marek sportowych, outdoorowych czy streetwearowych to trend, który wciąż przybiera na sile. Dlaczego ekskluzywne marki z wieloletnią tradycją łączą siły z młodymi brandami znajdującymi się pozornie na przeciwległym modowym biegunie? Co tak bardzo elektryzuje odbiorców w tego rodzaju kolaboracjach? Sprawdźmy.

The North Face i Gucci – zachwycający outdoor z myślą o ochronie środowiska

Jedną z najbardziej zaskakujących, a przy tym interesujących współprac łączących markę high fashion i sportowy brand jest The North Face x Gucci. Projekty nawiązują do lat 70., jednak nie sposób odmówić im ducha współczesności – zarówno w wymiarze funkcjonalnym, jak i na poziomie wartości przyświecającym stworzeniu kolekcji. Puchowe kurtki i płaszcze, kombinezony oraz dodatki wyróżnia design zaczerpnięty z oryginalnych kolekcji outdoroowej marki z lat 70. We współpracy z Gucci nabrały zupełnie nowego wymiaru.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez JARED LETO (@jaredleto)

Soczyste kolory i wyraziste wzory to wkład włoskiego domu mody, który całkowicie odmienił charakter klasyki outdooru. Jeśli chodzi o biznesowy wymiar współpracy, dla North Face łączenie sił z innymi markami nie jest niczym nowym. Dla domu mody Gucci to natomiast bezprecedensowa sytuacja – zwłaszcza w czasie, w którym kieruje nim Alessandro Michele.

Wśród powodów nawiązania współpracy jest nowe podejście Gucci do mody przyjaznej dla środowiska. Kultowa włoska marka podejmuje działania zmierzające do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Dom mody zaskoczył również rewolucyjnym podejściem do kalendarza rządzącego światem mody obfitującego w fashion weeki, ogłaszając prezentowanie nowych kolekcji tylko dwa razy w ciągu roku. Zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko to wartość, która leży na sercu także marce The North Face. We wspólnie stworzonych projektach wykorzystano materiały z poprzednich kolekcji domu mody Gucci. Część akcesoriów uszyto z produktów poddanych recyklingowi, w tym pozyskanych z plastiku czy sieci rybnych.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez The North Face (@northfacexgucci)

Nie można też pominąć czasu, w którym doszło do współpracy – w 2020 roku coraz więcej osób poszukiwało wytchnienia w naturze, więc wkroczenie do świata outdooru z luksusowych wybiegów również przez tak wielkiego gracza na rynku fashion jak Gucci, nie powinno budzić zdziwienia.

Louis Vuitton i Supreme – weteran high fashion spotyka giantów streetwearu

Współpraca między Louis Vuitton i Supreme to dowód, że moda uliczna ma coraz większy wpływ na high fashion. Kultowy brand nawiązujący do skaterskich korzeni i dom mody z najwyższej półki – wielu osobom trudno było wyobrazić sobie, jak tak pozornie różne koncepcje mody stojące na przeciwległych biegunach mogą ze sobą współgrać. A jednak – udało się. Wśród motywacji do połączenia sił z pewnością można doszukiwać się tego, że świat high fashion dostrzegł potencjał pokolenia millenialsów i kolejnych.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Supreme (@supremenewyork)

Dlaczego jednak ta kolaboracja budziła tyle emocji? Louis Vuitton to marka o ponad 150-letniej tradycji, będąca kwintesencją francuskiego szyku. Supreme jest z kolei młodym amerykańskim brandem mocno zakorzenionym w kulturze skateboardingu. Wbrew pozorom Supreme, podobnie jak Louis Vuitton, to marka na swój sposób ekskluzywna – przed sklepami amerykańskiej firmy ustawiają się kolejki osób, które są gotowe czekać naprawdę długo, by zyskać jeden z projektów produkowanych w limitowanej liczbie sztuk. Obie marki połączyły siły, by stworzyć odzież i dodatki sygnowane ich logotypami.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Supreme (@supremenewyork)

Bluzy, okrycia wierzchnie i akcesoria dostępne w ograniczonej ilości szybko znalazły nabywców. Współpraca między Louis Vuitton i Supreme doskonale wpisuje się w trend, w którym spotykają się dwa dotychczas odległe od siebie modowe światy. Domy mody o wieloletniej tradycji nie mogą i nie chcą bagatelizować potęgi streetwearu. Z kolei moda uliczna chętnie czerpie z potencjału high fashion. Takie połączenie to styl, który wyróżnia w tłumie, jest niebanalny, a przy tym niezwykle funkcjonalny.

Dior i Jordan – sportowy komfort i wyrafinowane detale

Kolejną interesującą kolaboracją w świecie mody jest spotkanie high fashion i sportu. Dobrym przykładem jest Jordan i Dior. Ta współpraca cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że o tym, kto stanie się posiadaczem butów Air Jordan 1 na etapie premiery zdecydowało losowanie. W obuwiu połączono potencjał obu brandów – klasyczny fason sneakersów Jordan i wyraziste detale charakterystyczne dla Diora.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez antmansw9 (@antmansw9)

Oprócz obuwia w skład kolekcji weszła też odzież i inne dodatki. Marki zdecydowanie spotkały się w połowie drogi, łącząc to, co je wyróżnia. Sportowy komfort i luksusowe wykończenia, streetwearowe fasony i wyrafinowane detale – efekt to naprawdę zaskakująca mieszanka, od której trudno oderwać wzrok. Twórcy kolekcji zgodnie stwierdzili, że przyczyną rozpoczęcia współpracy była chęć rozwoju, poszukiwanie innowacji i odkrywanie nowych wymiarów kreatywnego designu. Nie ulega wątpliwości, że w tym przypadku udało się to osiągnąć – Dior wniósł do ponadczasowych sportowych ubrań i dodatków swoje zamiłowanie do detali i jakości.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez RaffleX (@rafflex.co.uk)

Air Jordan 1 stworzone razem z Diorem to jednak nie jedyne buty, które powstały wskutek kolaboracji marki high fashion i sportowego giganta. Na uwagę zasługuje też projekt Comme des Garcons i Air Jordan, który prezentuje całkiem inną interpretację kultowej „jedynki”. Japońska marka nadała sneakersom bardziej drapieżny look. Modele czarne i białe z wysokimi cholewkami wykończonymi metalowymi okuciami to całkiem inny styl – wciąż streetwearowy i funkcjonalny, a przy tym bardziej szykowny. Obuwie ze skóry ozdobione logotypami marek, z efektownym, wydłużonym językiem i paskami zapinanymi na metalowe sprzączki z pewnością dobrze wpisuje się w trend mariażu mody ulicznej i świata high fashion.

Streetwear i high fashion – strategia win-win bez kompromisów

Potencjał mody streetwearowej jest obecnie większy niż kiedykolwiek. To dlatego marki luksusowe tak chętnie zwracają się ku współpracy z brandami reprezentującymi gałęzie mody powiązane ze streetwearem czy sportem. Przedstawiciele pokolenia millenialsów i kolejnych cenią modę uliczną – dosłownie i w przenośni. Są w stanie zapłacić za nią więcej, gdy zapewni im jakość i wyjątkowy design, a to z kolei oferują marki luksusowe. Domy mody takie jak Gucci, Balenciaga czy Versace chętnie korzystają z potencjału sprzedażowego, jakim mogą poszczycić się marki sportowe czy streetwearowe. Warto też zwrócić uwagę na inny biznesowy aspekt – sprzedawane w wysokich cenach ubrania i dodatki casualowe to stosunkowo niski wydatek dla marki na poziomie produkcji. Wielkie zainteresowanie dodatkowo podnosi fakt, że większość tego rodzaju kolekcji tworzona jest w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

W świecie, w którym dresowy komplet i sneakersy z powodzeniem konkurują ze świetnie skrojonym garniturem i eleganckimi butami, tendencja nawiązywania współpracy pomiędzy markami luksusowymi a streetwearowymi i sportowymi nie budzi już zdziwienia. Mimo to projekty tworzone przez legendarne domy mody i kultowe dla młodszego pokolenia brandy wciąż zaskakują świeżością, która elektryzuje fanów mody.


Źródło: Zalando Lounge

 

 

 

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przegląd wydarzeń w esporcie: Crunchips, Tarczyński, Wedel, Lotto, Chiny, AGO, Valorant, Epic Games, Unicef, Beckham, Gucci

Branża esportu nie zwalnia. Na polskim rynku Crunchips, Tarczyński, Wedel i Lotto prezentują kolejne aktywacje, podczas gdy za granicą inwestuje Beckham i marka Gucci, a partnerstwo z hiszpańską organizacją rozpoczyna Unicef. Worldsy w League of Legends pod znakiem zapytania, na polskim podwórku w Ultralidze dominuję AGO. Valorant otwiera swój kanał, a Epic Games store notuje ogromne wzrosty.

Przeglad wydarzen esport ESE

Chiny odwołują wszystkie międzynarodowe eventy do końca roku

Chiny zdecydowały się na odwołanie wszelkich sportowych imprez międzynarodowych w 2020 roku, co pod znakiem zapytania stawia przebieg League of Legends World Championship (zwanych potocznie Worlds), które miały odbyć się w Szanghaju w ostatnim kwartale tego roku. Organizatorzy mistrzostw deklarują jednak, że turniej odbędzie się bez przeszkód.

Hiszpański Team Heretics rozpoczyna współpracę z UNICEF

Fot. Unicef

Współpraca ma na celu wykorzystanie możliwości esportu w celu szerzenia pozytywnego wpływu gier wśród młodych osób. Team Heretics i UNICEF Spain będą edukować młodych ludzi poprzez esport i gry, promować socjalizację, prawa dzieci i przede wszystkim podejmą wyzwanie zmniejszenia toksyczności i zastraszania młodych osób w sieci poprzez promowanie pozytywnych zachowań podczas zabawy. Brawo!

AGO Rogue na prowadzeniu w Alior Bank Ultraliga

AGO Rogue z bilansem 11 wygranych i zaledwie jedną porażką prowadzi w Alior Bank Ultraliga w League of Legends. Kolejne miejsca zajmują 7more7 Pompa Team, Komputronik H34T, K1ck Neosurf i Illuminar Gaming. Decydująca kolejka odbędzie się w kolejnym tygodniu, która rozstrzygnie końcową kolejność sezonu zasadniczego.

Riot Games tworzy oficjalny kanał Valorant

Fot. Kanał Valorant Polska

Riot Games odpowiadając na spore zainteresowanie społeczności utworzyło oficjalny kanał VALORANT // Polska, na którym pojawiać się będą treści edukacyjne dla osób zainteresowanych tym tytułem. Kanał ma zamiar edukować zarówno początkujących graczy, jak również chce trafiać do zawodników o wyższych ambicjach.

Epic Games Store – wyrasta konkurentacja dla Steama

Epic Games w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacząco zwiększył liczbę swoich użytkowników. Pomogły mu w tym super promocje na takie kultowe gry jak GTA V, czy Civilization VI. Niemniej platforma zanotowała już w 2020 roku 60 milionów użytkowników. Liderem rynku jest Steam, z ponad 100 milionami użytkowników w tym roku. Różnica się zmniejsza.

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.

Tarczyński organizuje własny turniej esportowy

Fot. Valve

Marka Tarczyński po raz kolejny wchodzi w świat gamingu, organizując drugą edycję rozgrywek Tarczyński ChampionChips w grze Counter-Strike: Global Offensive. Zwycięzcy pojadą do centrum treningowego Game Spot. Skomentują najlepsi analitycy CS:GO. Więcej  o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

David Beckham współwłaścicielem organizacji esportowej

Guild Esports to nowa organizacja esportowa z siedzibą w Londynie, która ma skupiać się na wyszukiwaniu i rozwoju młodych talentów w esporcie. Chce wykorzystywac tradycyjny model akademii sportowych do wyszukiwania najzdolniejszych graczy, w celu ich późniejszego trenowania i rozwoju. O organizacji piłkarza pisaliśmy wcześniej tutaj.

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Fot. Fnatic

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic. Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji. Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. O kooperacji pisaliśmy wcześniej tutaj.

E.Wedel rozwija platformę gamingową

Na mocy rozstrzygniętego przetargu, E.Wedel rozszerza współpracę z agencją mediową Zenith w zakresie gaming marketingu. Kontrakt realizowany będzie w kooperacji z wewnętrzną komórką Publicis Groupe o nazwie Game Lab, specjalizującą się w planowaniu działań marketingowych klientów w gamingu. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj.

LOTTO organizuje Lato z esportem

W Ogrodzie przy Belwederze odbył się piknik gamingowy Lato z esportem, na którym spotkała się młodzież, której pasją i zainteresowaniem są gry komputerowe i esport. Na przybyłych gości czekało wiele przygotowanych atrakcji od LOTTO, które pozwoliły na aktywne spędzenie popołudnia – zarówno przy rywalizacji esportowej jak i sportowej.

Polecam również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie:

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic.

Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji.  Na zegarku dostrzec można również logo Gucci „GG”, które oznacza również „dobrą grę” i jest tradycyjnym podziękowaniem po rozgrywce w grach wideo. Cena modelu – 1350 euro, czyli około 6000zł.

Dla komunikacji produktu przygotowano film promocyjny z udziałem pięciu graczy z zespołu Fnatic League of Legends European Championship. Gucci opracował również mini grę, w której gracze zanurzają się w podwodnej jaskini w łodzi podwodnej z logo Fnatic.

https://twitter.com/i/status/1276062630390702080

Fnatic jest jedną z największych organizacji esportowych na świecie, z czołowymi w skali świata dywizjami League of Legends, czy Counter-Strike. Organizacja od wielu lat stawia na rozwój swojego merchandise i posiada jedną z najlpopularniejszych linii ubrań esportowych na świecie. Fnatic oferuje sezonowe kolekcje, a wcześniej sprzedawała produkty we współpracy m.in. z Champion, czy Hello Kitty.

Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. LV we współpracy z Riot Games wydała zestaw przedmiotów w grze League of Legends na mistrzostwa świata w zeszłym roku, a także zaprojektowała skrzynkę z trofeami turnieju.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana