...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy

Limitowana edycja tęczowej puszki Sprite

Sprite wierzy, że masowe, silne marki mają dziś do odegrania ważną rolę. Są słuchane, a to oznacza odpowiedzialność. Dlatego powinny mówić o rzeczach ważnych, a za takie uznaje równość, różnorodność
i wolność. Specjalna, limitowana edycja puszki z logo marki w kolorach tęczy i sloganem „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające” powstała, ponieważ Sprite wierzy w to, że każdy ma prawo do bycia sobą
i wyrażania tego. Miłość to miłość, bez względu na płeć. Sprite chce inspirować do świętowania różnorodności oraz wolności.

Aż 1/4 hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości
w Warszawie. Pojawi się również na lokalnych paradach w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.
Zaangażowanie Sprite we wsparcie organizacji wspierających LGBTQ+ ma szerszy wymiar. Wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Szerszy kontekst globalnej kampanii: Trwa sezon hejterów. Niech gadają. Żyj rześko. #iloveyouhater

Limitowana puszka Sprite z tęczowym logo oraz działania wspierające środowiska LGBTQ+, to jeden z wielu elementów polskiej odsłony globalnej kampanii Sprite „I love you hater”, która dotyczy problemu dyskryminacji oraz przejawów hejtu wobec różnych grup i osób – ze względu na ich wygląd, kolor skóry, religię czy poglądy. Kampania marki nie tylko wspiera różnorodność, ale idzie o krok dalej – mówi o tym, jak reagować na hejt. Slogany: „Trwa sezon hejterów” „Niech gadają. Żyj rześko”, które towarzyszą kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy – ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń, ale inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

Link do kampanii: 

Komunikacja kampanii opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach, z jakimi się spotykali. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostali nie aktorzy, ale osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy – np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za swoją pasją i być wiernym sobie, niezależnie
od ocen. Bohaterowie kampanii dają prostą radę:
hejt rodzi hejt, walcz z nim miłością. Stąd przekaz, wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.

Hejt nie zniknie z dnia na dzień, ale można się na niego uodpornić. To prostsze, kiedy wiemy, że hejt to nie siła, ale słabość, bo wynika ze strachu przed innością – przed innym wyglądem, kolorem skóry, religią, kulturą, czy orientacją seksualną. To wiara w siebie i życie w zgodzie ze sobą, dają siłę, która, pozwala przeciwstawić się hejtowi. Trzeba złapać do niego dystans, wierzyć w siebie i być sobą, a jedynym sposobem na niego jest miłość. Stąd też hasło „I love you hater” i melodia „All you need is love” jako motyw muzyczny kampanii.

Za adaptację całej kampanii „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko” na rynek polski odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom, dom produkcyjny Feel Movie wraz z duetem reżyserskim Natalią Jakubowską
i Łukaszem Gronowskim. Za obsługę marketingową kampanii odpowiadają firmy LiquidThread (aktywności
w internecie, m.in. w social media), Fortis (przygotowywanie materiałów BTL) oraz MediaCom (planowanie
i zakup mediów). Za obsługę PR odpowiada Big Picture, które odpowiadało także za przygotowanie ogólnoeuropejskiej strategii public relations/ public affairs, na bazie której pozostałe rynki budują narrację
i partnerstwa kampanii.

Kampania ma charakter długofalowy i obejmie szeroki mix mediów, docierających do młodej grupy docelowej. Bazując na YouTube i kilku formatach video o różnej długości, a także visualach i gifach, obejmie także inne formaty digital dopasowane do facebooka i instagrama. Reklama telewizyjna towarzysząca pierwszemu etapowi komunikacji trafiła na ekrany 1 maja. Zaplanowano także szereg działań w punktach sprzedaży,
a w dalszej perspektywie także ambient i udział marki w wydarzeniach specjalnych.

*Dane z badania Kantar 2019 „Postawy wobec hejtu”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Absolut pełen miłości!

Coraz częściej dotyka nas zjawisko hejtu – już co czwarty Polak doświadcza go przynajmniej raz w tygodniu. Nienawiść rodzi się z braku otwartości, samoakceptacji i tolerancji. W postaci obraźliwych haseł wypisywanych na murach i ścianach zalewa nasze ulice i miasta, ale co najgorsze potrafi zaśmiecić nasze serca. Na szczęście chociaż walka z hejtem bywa trudna jest możliwa. Gdzie szukać antidotum? W najpiękniejszym i najsilniejszym uczuciu, jakim jest miłość. To ona inspiruje nas do zmieniania życia na lepsze, do odważnych czynów i niespotykanej kreatywności. Ta myśl przyświeca marce Absolut, która od kilku miesięcy wspiera kampanię społeczną Love Over Hate. Nadszedł jej wielki finał.

Wybrane miejsca z Polski zostały oczyszczone z negatywnych haseł, a usunięta z nich farba posłużyła Pawłowi Swanskiemu do stworzenia niezwykłego murala w centrum Warszawy. Teraz kolej na „kropkę nad i”! Na zwieńczenie kampanii Love Over Hate, marka Absolut przygotowała wyjątkową edycję butelki, symbolizującej miłość, kreatywność i odwagę w stawianiu czoła hejtowi. Widniejące na niej słowo „MIŁOŚĆ” w kilkudziesięciu językach świata, pokazuje, że to uczucie nie zna granic i jest silniejsze niż jakiekolwiek podziały.

Jednym z fundamentalnych przeświadczeń marki Absolut jest wiara w bardziej otwarty świat, w którym każdy, bez wyjątku, jest traktowany w taki sam sposób. Jak do tego dążymy? Podejmując walkę z hejtem i przekształcając go w coś pozytywnego. Stąd pomysł ponownego wykorzystania farby zebranej z usuniętych haseł nienawiści. Nowa limitowana butelka jest symbolem tego procesu. Transformacja tuszu użytego do produkcji nadruku na limitowanej butelce, reprezentuje akcję przekształcania nienawiści w miłość – wyjaśnia Arkadiusz Dobosz, Brand Manager marki Absolut w Wyborowej Pernod Ricard.

Napisy na butelce, do których stworzenia posłużyła zebrana wcześniej farba istnieją w dwóch wersjach kolorystycznych – różowej i zielonej. Sam design butelki jest spójny z globalną wizją marki i kampanią Love Over Hate. Symbolizuje odwagę i kreatywność, niezbędne do wywołania pozytywnej zmiany.

Tak jak w przypadku wszystkich wódek Absolut, najnowsza edycja limitowanej butelki została wyprodukowana w okolicach miasteczka Åhus – w Szwecji. Zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Szkło wykorzystane w produkcji, aż w 70% jest szkłem pozyskanym z recyklingu (z poprzednich edycji butelek limitowanych). Materiał pochodzi z lokalnej huty znajdującej się w pobliżu miasteczka Limmared. Co ciekawe, wódka Absolut produkowana jest z najwyższej jakości ziarna, wedle unikalnej filozofii produkcji „One Source”. Warto podkreślić, że sama receptura pozostała bez zmian – od wersji standardowej, wersję specjalną różni się jedynie opakowanie.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF