...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Are you ready to change? – 11. konferencja Havas Media Group

hmgc

Już 23 maja w warszawskiej Hali Gwardii odbędzie się 11. edycja Havas Media Group Conference. W tym roku wydarzenie odbywa się pod hasłem "Are you ready to change"?, a zaproszeni goście będą rozmawiać o zmianie w komunikacji związanej z globalną transformacją digitalową.

Zbliża się 11. edycja konferencji Havas Media Group, która w tym roku będzie skupiać się wokół zmiany w komunikacji, nie tylko marketingowej. W dobie transformacji digitalowej, na styku nowych technologii, narzędzi i przestrzeni komunikacyjnych marki stają wciąż przed nowymi wyzwaniami, aby angażować konsumentów i efektywnie przyciągać ich uwagę. Zmianie ulegają również oczekiwania konsumentów wobec marek. Dlatego właśnie nowa komunikacja będzie tematem przewodnim Havas Media Group Conference. Podczas konferencji w tematykę zmiany w biznesie wprowadzi gości Anna Jakubowski, specjalistka od strategii oraz rozwoju biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Następnie Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group opowie o zmianie w komunikacji marketingowej w oparciu o wnioski płynące z badań. Sagi Chemetz z Havas Blink, jeden z pierwszych aktywistów social mediowych w Izraelu, będzie mówić o wielkim potencjale kontentu w społecznościach. Wśród zaproszonych prelegentów są również Frédéric Josué, globalny dyrektor 18 Havas, który opowie o technologii voice search, zmieniającej podejście do wyszukiwania informacji w środowisku digitalowym czy Lawrence Taylor (Global Managing Director), odpowiedzialny za globalny rozwój wszystkich digitalowych jednostek w grupie Havas.

Podczas konferencji odbędą się także trzy tematyczne panele dyskusyjne. Pierwszy z nich, Historie, które wszyscy kochamy, poprowadzi Anna Kuropatwa (Strategy&Insights Director) i będzie dotyczyć storytellingu oraz wartości angażującego kontentu. Drugi, Biznes, który mówi, poprowadzi Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw i będzie związany z technologią voice search. Ostatni z nich poprowadzi Wiola Łada-Szewczenko, Head of Ecselis & DBI Poland pod hasłem: Niecodzienne opowieści o danych.

Na zakończenie, wszystkich do działania nakręci Jurek Owsiak, a Manuel Hubauld z Universal Music opowie o angażującej komunikacji marketingowej w obszarze muzyki. Zgromadzonych gości muzycznie pożegna występ Natalii Nykiel.

– Tematem przewodnim naszej konferencji w tym roku jest zmiana. Zmiana, nie tylko w komunikacji marketingowej, ale przede wszystkim zmiana w dobie globalnej, digitalowej transformacji biznesu. Nowe narzędzia, technologie czy przestrzenie komunikacyjne powodują, że marki, marketerzy i specjaliści od komunikacji stają przed trudnym wyzwaniem stworzenia jednego, sprawnie działającego ekosystemu komunikacyjnego. Mam nadzieję, że nasi goście, rozmowy i wystąpienia zainspirują wszystkich uczestników konferencji do tworzenia jakościowej komunikacji na miarę XXI wieku. Serdecznie zapraszamy! – mówi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.

Konferencja Havas Media Group Are you ready to change? odbędzie się 23 maja 2018 r. w Hali Gwardii przy Placu Żelaznej Bramy 1 w Warszawie. Więcej informacji o wydarzeniu oraz uczestnictwie można znaleźć tutaj: http://hmgc.pl

Havas Media Group – agencja specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands. W jej skład wchodzą niezależne domy mediowe Havas Media, Fullsix Media i Arena Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki: Affiperf (programmatic trading desk), Ecselis (agencja multichannel performance realizująca cele biznesowe marek), DBI (data driven marketing), Mobext (strategiczne rozwiązania w kanałach mobile), LuxHub (strategie komunikacji marek luksusowych i premium), Socialyse (butik kreatywny wykorzystujący siłę mediów społecznościowych), 18 Havas Warsaw (dedykowane rozwiązania łączące trendy w mediach i technologii) oraz Havas Story Plantation (kompleksowe strategie kontentowe). W ramach grupy działa także Havas Sports & Entertainment – jednostka wyspecjalizowana w budowaniu zaangażowania marek w obszarze sportu i rozrywki oraz dział badań Intelligence Team. Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Group zarządza Małgorzata Węgierek.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

LuxHub przedstawia Polskich affluentów – raport z badania Obraz Zamożnego Konsumenta w Polsce

LuxHub – struktura powstała w Havas Media Group, dedykowana komunikacji marek luksusowych, przeprowadził unikalne badanie jakościowe dotyczące polskich affluentów. Wyniki badania zostały przedstawione podczas konferencji Polish Luxury Market Summit 2017.

Celem badania Obraz Zamożnego Konsumenta w Polsce jest poznanie i zrozumienie polskiego „affluenta” (zamożnego – przyp.red.)  z perspektywy prowadzenia skierowanej do niego komunikacji marketingowej. Badanie obejmuje takie zagadnienia jak sposób spędzania wolnego czasu i korzystania z mediów, stosunek do luksusu i jego wyznaczników, stosunek do marek luksusowych czy czynniki związane z wyborem dóbr tego segmentu wśród osób będących potencjalnymi klientami marek luksusowych oraz premium.

Styl życia zbliżony do zachodniego

Polscy affluenci w swoim zachowaniu w i życiowych postawach w coraz większym stopniu przypominają zachodnie klasy wyższe (oczywiście bez spełniania kryterium urodzenia). Ważniejsze niż klasycznie ostentacyjne symbole statusu stają się wartości postmaterialne, rodzina, czas oraz doświadczenia w kontrze do posiadania. Najwięcej spośród badanych osób (45%), definiowało luksus jako dysponowanie własnym czasem i możliwość cieszenia się życiem.

Dla największego odsetka badanych (41%) marki luksusowe to przede wszystkim gwarancja wysokiej jakości. Informacje na temat marek luksusowych polscy zamożni klienci czerpią od znajomych (90%), z czasopism i gazet (60%), a także z wystaw sklepowych. Topowe marki utożsamiane z luksusem to Luis Vuitton, Ferrari, BMW czy Mercedes.

Jeśli chodzi o konsumpcję mediów jest to grupa korzystająca z nich w dosyć tradycyjny sposób. Od ogółu populacji odróżnia ją bardzo regularne czytanie prasy codziennej. W przypadku kolorowych magazynów wśród badanych wyjątkowo popularne okazały się być Wysokie Obcasy (zwłaszcza wśród kobiet), a także Newsweek, Polityka, Przekrój oraz Forbes i Harvard Business Review.

Treści prasowe, które są szczególnie interesujące w tej grupie to: artykuły/reportaże o tematyce społecznej, artykuły o tematyce gospodarczej/ekonomicznej, artykuły o tematyce związanej z wykonywanym zawodem, podróże oraz wywiady.

Połowa badanych codziennie ogląda TV, a najchętniej oglądane stacje oraz platformy to TVN, TVN24 oraz YouTube. Nieregularnie, średnio raz w tygodniu badani oglądają takie kanały tematyczne jak: Discovery, Planete, Canal +, Canal + sport, Netflix, Kuchnia + czy Domo. Tradycyjne radio jest nadal bardzo ważne i słuchane najczęściej w samochodzie, podczas przemieszczania się po mieście oraz drogi z lub do pracy. Wymienione w badaniu stacje radiowe to TOK FM, RMF, ZET, Chili ZET oraz RMF Classic.

Warto zwrócić uwagę na rosnącą rolę kanałów społecznościowych w procesie zakupowym marek z segmentu premium. 57% badanych poszukuje porady u znajomych z FB przed zakupem, a 33% dzieli się opiniami o produkcie w social media. Ważny jest również internet, gdzie witryny www zaczynają przypominać witryny sklepowe. Wg badania oficjalna strona marki zajmuje trzecie miejsce pod względem istotności w ścieżce decyzyjnej konsumenta. 55% badanych wskazało ją jako najważniejszy element procesu zakupowego.

 

Musimy pamiętać, że ważność poszczególnych kanałów komunikacji zmienia się w zależności od etapu ścieżki zakupowej. Na przykład, w budowaniu świadomości kluczowe są media Paid, zaś im bliżej samego zakupu, tym ważniejsze okazują się być Owned i Earned

 

Metodologia: Badanie Obraz Zamożnego Konsumenta 2017 składało się z dwóch części, ilościowej CAWI n=300 oraz jakościowej w formie IDI.

::

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

Anita Florek