...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Finały PLE W ESPORT SPOT!

PLE finały

Finały Polskiej Ligi Esportowej potrwają od 2 do 4 grudnia. Zwieńczenie rozgrywek w tę sobotę będzie można obejrzeć w lokalu ESPORT SPOT na Powiślu.

Polska Liga Esportowa (PLE) to jedna z wiodących polskich lig e-sportowych. Platformą najważniejszych rozgrywek PLE jest gra Counter-Strike: Global Offensive. Odbywają się one w dwóch dywizjach, skupiających po 10 zespołów: PGE Dywizji Mistrzowskiej i Lotto Dywizji Profesjonalnej. Jednym z wczesnych inwestorów PLE S.A. jest gwiazda NBA Marcin Gortat, w kwietniu tego roku do grona współwłaścicieli dołączył także Dawid Podsiadło.

PLE od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego e-sportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa. To właśnie dzięki tej innowacji drużyny mogą podzielić między sobą pulę wynoszącą 250 000 zł.

Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak choćby product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game, z których korzysta np. sponsor tytularny. – PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec

– Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.

Partnerem PLE jest również Polsat Games. Finałowe mecze CS:GO odbywać się będą w formulę LAN w studio Polsat Games. Finały będzie można także obejrzeć na Watch Party w gamingowym centrum Esport Spot przy ul. Zajęczej 4 w Warszawie. Atmosfera i lista znanych z mediów gości przypominać będzie loże VIP podczas najważniejszych meczów futbolowych.

A już dziś rozpoczynają się półfinały turnieju: Izako Boars podejmą organizację x-com AGO, a jutro walkę o finał stoczą Honoris z Mad Dogs PACT. Transmisja odbędzie się na kanale Polsat Games.

 

Adam Daniluk

ESL Mistrzostwa Polski ponownie rozpaliły polskich fanów CS:GO

ESL Mistrzostwa Polski

Niemal 3 miesiące rywalizacji, 50 tysięcy złotych w puli nagród i walka o tytuł najlepszej drużyny w Counter Strike Global: Offensive. 16 maja zakończył się 22 sezon turnieju ESL Mistrzostwa Polski, którego oglądalność na platformie Twitch osiągnęła ponad 1,4 mln wyświetleń (live views). Zwycięzcą całego cyklu okazała się drużyna HONORIS pod przewodnictwem legend polskiej sceny CS:GO, Wiktora „Taza” Wojtasa i Filipa „Neo” Kubskiego.

Począwszy od fazy zasadniczej turnieju, która rozpoczęła się 8 marca 2021 r., rozgrywki transmitowane były z katowickiego centrum produkcyjnego ESL, ekskluzywnie na popularnej platformie Twitch. ESL wyemitowało w sumie ponad 167 godzin streamingu, a walki o najlepszą drużynę w CS:GO obserwowało ponad 600 tys. unikalnych widzów (średnio 22 tysiące), którzy spędzili przed ekranami ponad 276 tys. godzin. Największym zainteresowaniem cieszyły się oczywiście zmagania finałowe, które odbyły się w weekend 15 i 16 maja. Oglądało je w sumie około 68 tys. unikalnych widzów, którzy kibicowali swoim drużynom przez ponad 68 tys. godzin.

O tym, że ESL Mistrzostwa Polski cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, świadczy chociażby duża liczba drużyn, które zgłosiły się do udziału w rozgrywkach, a było ich 554, czyli około 2700 osób. Niektórzy brali udział dla zabawy, niektórzy dla pieniędzy, a inni dla chwały, ale w ostatecznym rozrachunku do półfinałów dostały się cztery najlepsze grupy czyli HONORIS, x-kom AGO, Anonymo i Izako Boars.

ESL Mistrzostwa Polski
Źródło: ESL

Adrian KostrzębskiZa nami już trzeci sezon ESL Mistrzostw Polski rozegrany w całości online. Mimo braku zawodników w katowickim studiu, po raz kolejny udało nam się stworzyć wyjątkowe show, które przyciągnęło przed ekrany tysiące fanów esportu. Przy realizacji tego wyjątkowego turnieju pełnymi garściami czerpaliśmy z nowinek, które udało nam się zaimplementować m.in. przy okazji Intel Extreme Masters Katowice 2021, jak chociażby kamerki transmitujące na żywo reakcje graczy czy wyposażanie drużyn w zestawy do przeprowadzania wywiadów na odległość.

Adrian Kostrzębski, Rzecznik Prasowy ESL Polska

Wyjątkowość krajowych rozgrywek organizowanych przez ESL polega też na tym, że dają one możliwość awansu do turniejów międzynarodowych. W tym sezonie jest to faza play-in Intel Extreme Masters Cologne 2021 i DreamHack Masters.

Głośno, głośniej, ESL MP

Komunikacja wokół całego wydarzenia wspierana była przez działania PR, social media oraz poprzez zaprzyjaźnione redakcje, takie jak cybesport.pl i sport.pl. Ta druga została w tym roku oficjalnym partnerem medialnym mistrzostw. Od momentu ogłoszenia turnieju w mediach pojawiło się ponad 1 500 artykułów i wzmianek na temat ESL Mistrzostw Polski, które dotarły do około 4,2 mln czytelników.

ESL Polska za pośrednictwem własnych kanałów społecznościowych oraz kanałów cybersport i talentów związanych z firmą zdołała dotrzeć z informacją o mistrzostwach do ponad 11 mln osób. Dużym zainteresowanie cieszyły się m.in. treści wideo, takie jak cykliczne podsumowania kolejek ESL MP, które na kanale youtube obejrzało ponad 120 tys.  fanów esportu, oraz klipy z najlepszymi akcjami na Twitterze, które zainteresowały ponad 150 tys. osób. W sumie materiały wideo wyświetlone zostały ponad 700 tys. razy.

Do promocji wydarzenia zaangażowane zostały również gwiazdy sceny esportowej ale także sportowej. Warto tu wspomnieć m.in. o specjalnym materiale wideo prezentującym historię tego najdłużej działającego, krajowego cyklu rozgrywek esportowych, w którym wystąpiły takie legendy jak Wiktor „Taz” Wojtas i Grzegorz „Szpero” Dziamałek. ESL pokusiło się także o zainteresowanie nowych fanów, za sprawą filmu tłumaczącego zasady CS:GO z udziałem mistrzyni MMA Joanny Jędrzejczyk.

W projekt zaangażowane było również grono partnerów i sponsorów, do którego w tym roku należały takie firmy jak Sokołów, paysafecard i NTT System. Sokołów już w 2019 roku był sponsorem turnieju Games Clash Masters, rok później zaangażował się w 21 edycję ESL Mistrzostw Polski, a w tym roku był sponsorem polskiej transmisji jednego z największych na świecie turniejów esportowych – Intel® Extreme Masters Katowice 2021. Partnerem statystyk meczowych w trakcie transmisji był natomiast paysafecard, który był również sponsorem IEM Katowice 2021.


Źródło: ESL Gaming

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

x-kom AGO ESL Mistrzem Polski w Counter-Strike: Global Offensive

x-kom AGO

Weekend pełen esportowych emocji zakończył się szczęśliwie dla drużyny x-kom AGO, która pokonała 2:0 rewelację 22. sezonu ESL Mistrzostw Polski, zespół HONORIS. x-kom AGO zgarnia lwią część z puli 50 tysięcy złotych, tytuł ESL Mistrza Polski w CS:GO oraz awans do ESL National Championships Global Playoff. Na tej imprezie, która odbędzie się pod koniec maja, ośmiu zwycięzców rozgrywek krajowych ESL powalczy o bilet do fazy play-in Intel Extreme Masters Cologne 2021 lub przepustkę na IEM Summer.

Popularne Jastrzębie już po raz trzeci stanęły na najwyższym stopniu podium ESL Mistrzostw Polski. Mimo pewnych kłopotów w fazie zasadniczej, x-kom AGO pokazało pazur i w play-offach nie dało sobie wydrzeć zwycięstwa.

Pierwsza mapa, Inferno, to prawdziwy dreszczowiec i pokaz umiejętności obu drużyn. Początek spotkania należał do HONORIS, które poczuło się dość pewnie przy wyniku 9:3. Ta pewność nie trwała jednak zbyt długo, gdyż Jastrzębie w fantastycznym stylu doprowadziły do wyrównania 10:10, a później otarły się o zwycięstwo przy wyniku 15:14. Na to jednak przyszło im jeszcze poczekać, gdyż HONORIS doprowadziło do dogrywki. Finalnie mapa Inferno padła łupem x-kom AGO przy stanie 19:16.

Mapa Nuke, mimo niezłego początku dla podopiecznych Roberta „mSr-a” Pieńkowskiego okazała się klasycznym przykładem teatru jednego aktora. x-kom AGO zdominowało zagubionego rywala i druga część spotkania zakończyła się wynikiem 16:6. Mimo porażki, drużyna HONORIS pokazała, że jest w stanie rywalizować z najlepszymi – a przypomnijmy, że był to ich debiutancki sezon.


Źródło: ESL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!

Przeglad wydarzen esport ESE

Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!

puki lewy
Fot. TVP Sport

Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to,  że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.

Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem

Honoris
Fot. Honoris

Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.

Orlen Stay & Play – włącz się do gry

Orlen stay and play
Fot. Orlen

Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu!  Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift

devils.one
Fot. Devils.one

Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności

Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych

331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.

Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games

Fot. Ubisoft

Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.

Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio

W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.

Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour

Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.

24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego

Le Mans
Fot. Swipe Right

ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.

Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania

Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.

PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol

W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.

Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana