Beata Magdziarz na stanowisku Chief Digital Officer w Havas Media Group

Beata Magdziarz Havas

Beata Magdziarz dołączyła do grona ekspertów digital w grupie Havas Media Group. W październiku 2021 obejmie stanowisko Chief Digital Officer.

Beata Magdziarz to ekspertka z wieloletnim i wszechstronnym doświadczeniem w obszarze digital marketing oraz digital communication, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększania efektywności procesów i sprzedaży. Ostatnio była odpowiedzialna za e-commerce i działania performance w T-Mobile. Kompleksowo odpowiadała za takie obszary digital marketingu jak strategia e-commerce, performance i digital media we wszystkich kanałach online, w tym sem, social media, programmatic, afiliacja oraz za marketing automation, analitykę e-commerce i SEO. Doświadczenie zdobyła po stronie wydawców (Vertigo Media, LeadR/Netsprint), agencji (GroupM, Socialyse/Havas Media Group) oraz klientów (T-Mobile, Red Bull). Ponadto, jest członkinią jury branżowych konkursów Effie Awards oraz Innovation. Założyła fundację „Her Digital Bar”, propagującą wiedzę o transformacji cyfrowej.

Na stanowisku Chief Digital Officer zastąpi Dominika Wałęgę. Do jej zadań będzie należało dalsze rozwijanie kompetencji, oferty i produktów digitalowych w grupie Havas. Ponadto, będzie odpowiedzialna za zarządzanie i koordynację wszystkich procesów digitalowych w grupie spółek Havas Media Group, wyznaczanie i wdrażanie standardów pracy, nadzór merytoryczny nad przetargami i wsparcie w pozyskiwaniu klientów digital.

Małgorzata WęgierekBardzo cenimy powroty naszych pracowników do zespołu – powrót Beaty do Havas Media Group nie tylko cieszy, ale zapewnia nam bardzo cenną perspektywę klienta, zrozumienie jego potrzeb i biznesu. Szerokie doświadczenie Beaty daje jej kompleksową wiedzę i znajomość środowiska digitalowego, całościowe spojrzenie na każdy projekt z perspektywy agencji, klienta, wydawcy. Jej dołączenie do naszej agencji to kolejny ważny krok w rozwoju ekspertyzy digital marketingowej grupy.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group


Źródło: Havas Media Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

55% kandydatów rozważa zmianę miejsca zamieszkania. Czy praca zdalna pobudziła w nas chęć do relokacji?

przeprowadzka

Michael Page zapytał kandydatów o ich plany dotyczące potencjalnej relokacji. Okazuje się, że od początku pandemii 15% pracowników przeprowadziło się z powodów zarobkowych. Zmianę miejsca zamieszkania w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje kolejne 19% respondentów, a 37% rozważa relokacje do innego miasta / regionu w niedalekiej przyszłości – wynika z badania Michael Page. Wśród tej samej grupy badanych, ponad 91% ankietowanych przyznało, że może wykonywać swoje obowiązki zawodowe zdalnie. Skąd zatem tak duża potrzeba zmiany miejsca zamieszkania? Czy w dobie powszechnego home office relokacja z powodów zarobkowych ma jeszcze znaczenie?

Powody relokacji

Mimo popularności home office, najczęstszym powodem przeprowadzki jest praca, a dokładniej potrzeba zamieszkania w bardziej rozwiniętym i dynamicznym gospodarczo obszarze. Na taką odpowiedź wskazało 60% ankietowanych przez Michael Page. Drugą najpopularniejszą przyczyną relokacji (29% wskazań) jest chęć poprawy jakości życia, poprzez zamieszkanie w bardziej atrakcyjnym regionie oferującym więcej możliwości w zakresie np. dostępu do służby zdrowia, infrastruktury czy czasu wolnego. 27% respondentów chce się przenieść w inne miejsce ze względu na nieruchomość, aby pozwolić sobie na zakup np. większego domu z ogrodem. 23% odpowiada, że szuka miasta, gdzie koszty utrzymania będą tańsze, a 20% chce być bliżej natury. 68% badanych uważa, że zmiana miejsca zamieszkania będzie miała pozytywny wpływ na wysokość pensji.

Marcin FleszarPowszechna praca zdalna obudziła w nas potrzebę migracji. Ponad połowa ankietowanych przyznaje, że myśli o przeprowadzce. Jednak kiedy przeanalizujemy powody zmiany miejsca zamieszkania możemy dostrzec wyraźnie dwie grupy respondentów, których oczekiwania znacząco się różnią. Cześć pracowników planuje przeprowadzkę ze względów zawodowych i chce po prostu mieszkać w bardziej rozwiniętym regionie, który oferuje więcej możliwości w życiu zawodowym i osobistym. Druga grupa natomiast to osoby, które niejako uciekają z wielkich aglomeracji, szukając miejsc gdzie będą mogli wieść spokojniejszy, a zarazem bardziej ekonomiczny tryb życia  i korzystać z uroków natury. Biorąc pod uwagę, że ponad 90% naszych ankietowanych przyznała, że częściowo lub całkowicie pracuje zdalnie, możemy przypuszczać, że na takie decyzje duży wpływ mają zmiany na rynku pracy i pozwolenie pracownikom na wykonywanie swoich obowiązków poza biurem. Praca zdalna otworzyła przed pracodawcami i kandydatami nowe możliwości. Aspekt lokalizacyjny przestał być barierą, na czym zyskują zarówno kandydaci, jak i pracodawcy. Osoby z mniejszych miejscowości mogą aplikować na stanowiska w dużych miastach. Firmy zlokalizowane w mniejszych miastach mogą natomiast rekrutować pracowników z całej Polski, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku pracy oraz pozwala pozyskać specjalistów o unikatowych kompetencjach, których do tej pory mogło brakować „na miejscu”.

Marcin Fleszar z firmy rekrutacyjnej Michael Page

Elastyczne warunki pracy, ale blisko do biura

59% badanych przyznaje, że zależy im na elastycznych warunkach pracy. Niemniej jednak, mimo perspektywy pracy z domu, dla niemal 54% respondentów ważna jest lokalizacja biura. Jeszcze większy odsetek badanych (64%) zwraca uwagę również na to ile czasu zajmie im dojazd do siedziby firmy.

Marcin FleszarWypowiedzi badanych wskazują na to, że z jednej strony respondenci chcą mieć możliwość korzystania z pracy zdalnej, ale z drugiej strony zależy im na ewentualnej szybkiej możliwości dotarcia do firmy. Możemy przypuszczać, że dla wielu osób home office jest bardzo wygodną alternatywą, ale czasami warunki domowe nie są w stanie zastąpić nam udogodnień nowoczesnego i komfortowego biura, z którego wiele osób chciałoby korzystać. Pracownikom zależy na możliwości wyboru, a pracodawcy, którzy zaoferują dwie alternatywy z pewnością zyskają na atrakcyjności na rynku pracy.

Marcin Fleszar z firmy rekrutacyjnej Michael Page

Coraz więcej ofert z elementem pracy zdalnej

Zdaniem 56% respondentów liczba ogłoszeń o pracę oferujących pracę zdalną wyraźnie się zwiększyła. Obserwacje ankietowanych pokrywają się z opiniami ekspertów z firmy rekrutacyjnej Michael Page.

Marcin FleszarW znacznej większości przypadków praca zdalna jest już standardem, zwłaszcza np. w branży IT. Jednak coraz więcej ogłoszeń oferujących taki model pracy zauważamy również w obszarach e-comerce, łańcuchu dostaw, customer service czy na niektórych nowoutworzonych rolach w strukturach SSC. Dodatkowo, w związku z przyspieszoną digitalizacja procesów produkcyjnych, które kryją się pod szerokim tytułem Industry 4.0, możemy spodziewać się, że taki tryb wykonywania obowiązków będzie coraz częściej pojawiał się również na wielu nowych stanowiskach – również takich, gdzie wykonywanie obowiązków spoza zakładu pracy wydaje nam się na ten moment niemożliwe.

Marcin Fleszar z firmy rekrutacyjnej Michael Page


Źródło: Michael Page

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mateusz Cygan – nowy Business Unit Director w V&P

Mateusz_Cygan

Stanowisko Business Unit Director w V&P w ostatnim czasie objął Mateusz Cygan. Mateusz będzie zarządzał działem Client Service agencji i odpowiadał za rozwój oferty z zakresu paid media.

Do zadań nowego dyrektora należeć będzie organizacja pracy oraz rozwój kompetencji w dziale Client Service, a także przygotowanie i zarządzanie ofertą agencji w zakresie zakupu mediów. Mateusz zadba, by cały zespół wyróżniał się doskonałą obsługą, elastycznością, szybkim reagowaniem na potrzeby klienta oraz budował wzorowe, długotrwałe relacje z klientami. Jego ambicją jest jeszcze bardziej wnikliwe poznanie i rozumienie ich biznesu oraz oferowanie im na tej podstawie innowacyjnych rozwiązań wynikających również z nowych kompetencji agencji, mocno rozwiniętych w obszarach digitalowych.

Mateusz ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami Client Service po stronie agencji, z naciskiem na obszar digital. Do V&P, w której zaczynał swoją karierę zawodową, wraca po 5 latach przerwy – przez ostatnie 2 lata zarządzał działami marketingu po stronie klienta (Gamivo i BrandLine Group), a wcześniej przez 3 lata piastował stanowisko Client Service Director | Interactive w agencji GPD.


Źródło: V&P

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grzegorz Łaguna rzecznikiem prasowym Kulczyk Foundation

Grzegorz Łaguna

Grzegorz Łaguna, do niedawna dziennikarz Telewizji Polsat, objął funkcję Rzecznika Prasowego Kulczyk Foundation.

Łaguna to wieloletni dziennikarz, publicysta i prezenter telewizyjny. Na antenie Telewizji Polsat relacjonował na żywo najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne w Polsce, m.in. wybory prezydenckie w 2020 roku. Polityką zajmował się także w studiu. Był jednym z głównych autorów „Wydarzeń” emitowanych o godzinie 12:50.

Reprezentowanie Kulczyk Foundation postrzegam jako przedłużenie dziennikarskiej misji. Fundacja ma na swoim koncie projekty realizowane w 65 krajach. Taka skala działania to ogromna odpowiedzialność, ale nie mam wątpliwości, że jestem we właściwym miejscu.

Grzegorz Łaguna

Wcześniej Łaguna był dziennikarzem m.in. Superstacji i Wirtualnej Polski. Na antenie Superstacji prowadził swój autorski program – „Debatę Grzegorza Łaguny” oraz liczne pasma informacyjne i publicystyczne. Był też gospodarzem wieczorów wyborczych.

W przeszłości pracował również w „Życiu Warszawy”, TVP Olsztyn i TVN Warszawa. Był autorem wielu wywiadów prasowych i telewizyjnych. Komentował też bieżącą politykę dla kilku innych redakcji.

Grzegorz Łaguna objął stanowisko 1 września 2021 roku. Rzecznik Prasowy Kulczyk Foundation jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej, ze specjalizacją telewizyjną.


Źródło: Kulczyk Foundation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Paweł Sztejter wchodzi do Zarządu JLL w Polsce

Pawel_Sztejer

Z początkiem września Paweł Sztejter został powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu firmy JLL w Polsce. Zastąpi w tej roli Kazimierza Kirejczyka.

Paweł Sztejter od 2018 roku kieruje pracami Działu Mieszkaniowego JLL, w którego skład wchodzą Zespoły: Badań Rynku Mieszkaniowego, Doradztwa Deweloperskiego oraz Doradztwa Transakcyjnego. Wcześniej wspólnie z Kazimierzem Kirejczykiem stworzył i przez ponad 25 lat rozwijał REAS, firmę doradczą świadczącą kompleksowe usługi związane z rynkiem mieszkaniowym. Po połączeniu firm w grudniu 2018 r. swoją aktywność koncentrował na wzmacnianiu usług z obszaru doradztwa transakcyjnego na rynku mieszkaniowym, którego JLL jest liderem na rynku polskim.
Zmiana w Zarządzie firmy jest naturalną kontynuacją procesu rozwoju usług związanych z doradztwem mieszkaniowym w Polsce i regionie Europy Środkowo – Wschodniej. Znaczenie tzw. sektora living na całym świecie rośnie, a pandemia tylko wzmocniła zainteresowanie kapitału inwestycyjnego tą klasą aktywów. W 2021 r. w regionie EMEA udział inwestycji w produkty mieszkaniowe w całkowitym wolumenie transakcyjnym przekroczył 35% i był najwyższy spośród wszystkich sektorów rynku nieruchomości.
Kazimierz Kirejczyk jako jeden najbardziej uznanych ekspertów rynku mieszkaniowego w Polsce będzie w dalszym ciągu wspierał prace Zespołu Mieszkaniowego w zakresie analiz strategicznych, długoterminowych prognoz i rozwijających się segmentów związanych z mieszkalnictwem, w tym budownictwa dla seniorów. Zwiększy jednocześnie swoje zaangażowanie w prace JLL Strategic Advisory Panel czyli działającego przy Zarządzie think-tanku, którym kieruje od początku tego roku.

Naszym celem jest zintegrowanie kompleksowej wiedzy JLL z wielu obszarów rynku nieruchomości oraz szersza analiza kierunków rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. W czasie, gdy zarówno sektor real estate, jak i całe jego otoczenie makroekonomiczne przechodzi tak dynamiczne zmiany, nasza uwaga jeszcze mocniej skoncentruje się na wzmocnieniu relacji z naszymi klientami oraz wykorzystaniu synergii wynikających z szerokiego zakresu kompetencji i wiedzy, jakim dysponuje zespół JLL w Polsce i na świecie.

Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający JLL w Polsce


Źródło: JLL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiany w Platige Image. Jan Blumczyński – Dyrektorem Zarządzającym Działu Animacji, Agata Bereś Dyrektorem Produkcji

Jan_Blumczynski_Agata_Beres

Zmiany w Dziale Animacji Platige Image: z dniem 1 września funkcję Dyrektora Zarządzającego Działu Animacji (Managing Director of the Animation Department) objął Jan Blumczyński, a na stanowisko Dyrektora Produkcji (Head of Production) powołana została Agata Bereś. Oba stanowiska piastowała wcześniej Magdalena Machalica, która pozostanie w strukturach Platige Image w charakterze doradczyni.

Jan Blumczyński jest absolwentem szkoły filmowej w Vancouver (2008). Od ponad 14 lat pracuje jako artysta 3D, nadzorował zespoły tworzące efekty specjalne do dużych hollywoodzkich produkcji i seriali klasy A. Pracował w takich studiach jak ScanlineVFX, RodeoFX, czy Method Studios. Pośród jego najważniejszych projektów można wymienić seriale Seria niefortunnych zdarzeń (2017) i Nierealne (2021), jeden z odcinków (pt. Zapłon), który prowadził, został nominowany do nagrody Emmy w kategorii „Wybitne osiągnięcia w dziedzinie efektów specjalnych”. Zdobywał też cenne doświadczenie przy dwóch marvelowskich blockbusterach: Kapitanie Ameryce: Wojnie bohaterów (2016) i Strażnikach Galaktyki vol. 2 (2017).

W przypadku tytułów Marvela liczył się zarówno know-how produkcyjny, jak i strona artystyczna wspomagana przez najnowsze rozwiązania technologiczne. Oba te obszary były na najwyższym poziomie. W Platige filozofia pracy jest podobna. W warszawskim studiu będę mógł wykorzystać dotychczasowe doświadczenia i dalej rozwijać technologię oraz wspierać zespół w tworzeniu najlepszej jakości projektów.

Jan Blumczyński

Agata Bereś studiowała produkcję filmową na PWSFiTV w Łodzi. Doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach reklamowych (m.in. Grey Group Poland i Testardo Gram), gdzie jako producentka pracowała przez ponad dekadę. Do tej pory w Platige pełniła funkcję Senior Producer w Dziale Animacji.


Źródło: Platige Image

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy szef serwisu WP Wiadomości

Jacek Amsterdamski

Jacek Amsterdamski, zastępca redaktora naczelnego WP i dyrektor wideo portalu, został nowym szefem serwisu WP Wiadomości. Będzie łączył tę funkcję z dotychczasowymi obowiązkami.

Nową rolę Jacek Amsterdamski obejmie 1 września. Będzie odpowiedzialny za wzmocnienie i rozwój treści newsowych w Wirtualnej Polsce. Marzena Suchan, która do tej pory zarządzała serwisem WP Wiadomości, z końcem sierpnia odchodzi z Wirtualnej Polski.

 Piotr MiesnikNieustannie budujemy i poszerzamy nasze zespoły dziennikarskie. W Wirtualnej Polsce jest coraz więcej autorskich treści, reportaży i materiałów śledczych. Jacek Amsterdamski przez ostatnie lata współtworzył takie programy wideo online jak „Tłit”, „Newsroom” oraz „WP News” dla Telewizji WP, które notują świetne wyniki. Chcemy wykorzystać jego doświadczenie, aby wzmocnić cały obszar newsów w WP oraz korzystać z możliwości synergii serwisów wideo i WP Wiadomości. Jednocześnie dziękuję Marzenie Suchan za ostatni rok niezwykle intensywnej pracy i realizację ważnych projektów dla naszego serwisu.

Piotr Mieśnik, redaktor naczelny WP

Jacek Amsterdamski w Wirtualnej Polsce pracuje od 2014 roku. W tym czasie był odpowiedzialny między innymi za przebudowę i profesjonalizację działu wideo oraz za dystrybucję, produkcję i emisję Telewizji WP. Wcześniej pracował w Telewizji Polskiej, Agorze i Onecie.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku z produktów internetowych GWP korzystało 21,1 mln Polaków.


Źródło: WP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Coraz więcej niezaangażowanych pracowników. Firmy stoją przed ryzykiem wielkiej fali odejść [BADANIE]

system zadowolenia pracowników

Z badań Kincentric wynika, że spada zaangażowanie polskich pracowników, a ich nastrój się pogarsza. W najbliższych miesiącach, w Polsce widoczna będzie dalsza presja na wzrost wynagrodzeń napędzana wysoką inflacją i niskim poziomem bezrobocia.

W trakcie pierwszych miesięcy pandemii Covid 19 badaliśmy na całym świecie doświadczenia pracowników i ocenę działań ich pracodawców. Polacy wyróżniali się znacząco niższym przekonaniem, że w razie trudnej sytuacji mogą liczyć na pomoc pracodawcy.

Magdalena Warzybok, Dyrektor Zarządzająca Kincentric Poland

Wyniki „Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021” przeprowadzone przez firmę Kincentric pokazują, że w Polsce mamy coraz więcej niezaangażowanych pracowników. Odsetek zupełnie niezaangażowanych pracowników stanowi niemal 25 proc. – to więcej niż na świecie, gdzie odsetek stanowi tylko 14 proc. pracowników. Okazuje się, że zaangażowanie polskich pracowników powraca do poziomu sprzed pandemii i wynosi 51 proc. (por.: 2019 – 51 proc., 2020 – 59 proc.).

Zaangażowany pracownik chętnie pozytywnie mówi o swoim pracodawcy i jest jego aktywnym ambasadorem, wiąże z nim swoją przyszłość i podejmuje wysiłek na rzecz powodzenia firmy. Nasze analizy jednoznacznie pokazują, że inwestycja w zaangażowanie pracowników ma wysoki zwrot w wynikach biznesowych organizacji, pomaga ograniczać koszty wynikające z niższej absencji, rotacji, wypadkowości czy koszty złej jakości, ale przede wszystkim zwiększa poziom innowacji, satysfakcji i utrzymania klientów. Koreluje także z większą dynamiką wzrostu sprzedaży czy rentownością biznesu.

Na przeciwnym biegunie mamy zupełnie niezaangażowanych pracowników – takich którzy aktywnie negatywnie mówią o swojej firmie, są gotowi zmienić pracę, gdy nadarzy się ku temu okazja i nie są skłonni do działania w imię firmy.

Magdalena Warzybok, Dyrektor Zarządzająca Kincentric Poland

Okazuje się także, że spadkowi zaangażowania pracowników w Polsce towarzyszy obniżenie nastrojów po pierwszym półroczu (w porównaniu do pierwszego kw. 2021). Polscy pracownicy mniej pozytywnie mówią o swojej pracy i są dużo bardziej skłonni do jej zmiany.

Polscy pracodawcy mają przed sobą kluczowe zadanie: transformacja kultury organizacyjnej i wypracowanie nowej formuły pracy odpowiedniej do wyzwań biznesowych danej organizacji, oczekiwań pracowników (którzy w większości powrotu do starego trybu pracy nie chcą) i gotowości Zarządu i menedżerów. Po stronie rządu najważniejsze będzie wypracowanie nowoczesnych ram prawnych, które zapewnią funkcjonowanie elastycznych form pracy. Przypomnijmy, że projekt dot. pracy zdalnej został skierowany w maju do konsultacji społecznych i międzyresortowych; przeszedł przez te konsultacje; pojawiło się jednak sporo komentarzy. Praca zdalna jest tymczasowo uregulowana na podstawie ustawy covidowej.

Magdalena Warzybok, Dyrektor Zarządzająca Kincentric Poland

Badania Kincentric jednoznacznie pokazują, że pracodawcy powinni pilnie zająć się tematem mądrego sposobu organizacji pracy na najbliższe miesiące, ponieważ praca zdalna negatywnie odbiła się na dzieleniu się wiedzą. Istotnie spadło także poczucie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.

Z punktu widzenia firmy, kluczowa w najbliższych miesiącach będzie walka z długotrwałymi skutkami stresu i zaburzenia równowagi między pracą a życiem osobistym, a także powikłaniami po-covidowymi. Organizacje mają wyzwania związane z szeroko rozumianym mental health.

Magdalena Warzybok, Dyrektor Zarządzająca Kincentric Poland

Praca zdalna i w reżimie sanitarnym negatywnie odbiła się na dzieleniu się wiedzą – ten aspekt jest oceniany niżej niż w 2019 i spadek jest znaczący (- 20 pp), co więcej trend spadkowy utrzymuje się od poprzedniego kwartału (-7 pp w stosunku do początku 2021). Wraz ze wciąż niższym niż przed pandemią i wciąż pogarszającym się (na tle 1 kw. 2021) poczuciem równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym, daje to mocny sygnał do tego, że pracodawcy powinni zająć się pilnie tematem mądrego sposobu organizacji pracy na najbliższe miesiące.

Z kolei wśród czynników, które wyraźnie zyskały w okresie pandemii, jest percepcja technologii i efektywności procesów – pomimo wyzwań związanych z pracą zdalną, pracownicy oceniają efektywność znacząco lepiej niż przed pandemią i lepiej nawet niż w pierwszym kwartalne 2021 r.

O ile badania pokazują, że adopcją technologii radzimy sobie bardzo dobrze, to nieuchronna digitalizacja blokowana jest przez ograniczenia po stronie kultury organizacyjnej, mentalności i przekonań menedżerów – otwartości na zmianę, gotowości do podejmowania ryzyka, zaufania czy zwinności działania.

Pandemia pokazała, którzy liderzy dali sobie radę w trudnych warunkach, a którzy nie. Dziś, potrzebne będzie przywództwo oparte na zaufaniu, budowaniu poczucia sensu, bliskie pracownika. To jest zadaniem firm. Z kolei zadaniem rządu byłoby wypracowanie rozwiązań, które wspierałyby – w obszarze edukacji – rozwój tzw. kompetencji przyszłości. Jak podkreślają eksperci Kincentric, w Polsce widoczna będzie dalsza presja na wzrost wynagrodzeń napędzana wysoką inflacją i niskim poziomem bezrobocia.

Stoimy przed ryzykiem wielkiej fali odejść, która będzie napędzała walkę o talenty szczególnie w branżach innowacyjnych, gdzie o naszych pracowników konkurencja jest już globalna i jak nigdy wcześniej nie będzie wymagała od pracowników kosztownej emocjonalnie relokacji. Teraz mogą podłączyć się ze swojego domu poza miastem czy pracować na szwajcarskich i amerykańskich warunkach.

Magdalena Warzybok, Dyrektor Zarządzająca Kincentric Poland


Źródło: Kincentric

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marzena Cieślewicz objęła stanowisko people & culture director w V&P Group

Marzena Cieślewicz

W ostatnich miesiącach Grupa V&P bardzo dynamicznie się rozwija, dlatego stworzyła nowe stanowisko people & culture director, które objęła Marzena Cieślewicz.

Jej rolą jest wspieranie rozwoju pracowników – zwłaszcza tych kompetencji, które zarówno indywidualnie, jak i zbiorowo będą niezbędne do realizacji biznesowych celów, zgodnie z wartościami firmowymi VISION & PEOPLE.

V&P to właśnie VISION & PEOPLE, czyli śmiałe i dalekosiężne wizje rozwoju, ambitne cele biznesowe i znakomici ludzie, dzięki którym możliwa jest ich realizacja. Istotne przy tym jest zachowanie kultury organizacyjnej, nie tracąc założeń, które bardzo stawiają na współpracę, komunikację i wartości firmy.

Do zadań Marzeny będzie należało ponadto rozbudowanie spójnego i zrozumiałego systemu HR, który towarzyszy pracownikom – od rekrutacji, przez wdrożenie, ewaluację, ocenę kompetencji i możliwości rozwojowych aż do osiągania gotowości do nowych ról i wyzwań.

Marzena ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu strategii HR, jak również modeli kompetencyjnych, rozwijaniu talentów, wspieraniu liderów w zarządzaniu zespołami, ewaluacji, rozpoznawaniu potencjału oraz kompetencji ekspertów i liderów, a także wskazywaniu kierunków w rekrutacji. Przez ostatnie 10 lat pracowała jako head of consulting w DDI Poland, gdzie doradzała, budowała i wdrażała skorelowane z priorytetami biznesowymi i kulturowymi, różnorodne strategie HR. Była partnerem dla członków zarządów międzynarodowych organizacji oraz ich liderów HR. Wcześniej pracowała jako HR manager w Kompanii Piwowarskiej.


Źródło: V&P Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy CX Director w Spacecamp

uściśnięcie dłoni

Tomasz Świtała dołączył do zespołu Spacecamp na stanowisku Customer Experience Director, wzmacniając kompetencje badawcze i strategiczne z zakresu budowania pozytywnego doświadczenia klienta.

Tomasz Świtała posiada szerokie kompetencje w zakresie zarządzania customer experience globalnych marek. W Spacecamp będzie nadzorował dział User Experience oraz współpracował z Arturem Puszkiewiczem odpowiedzialnym za komórkę Customer Experience Intelligence (CXI), wspierając go w tworzeniu i implementacji innowacyjnych usług.

Nowy Customer Experience Director wnosi do agencji znajomość najnowszych rozwiązań technologicznych stosowanych w marketingu i wsparciu sprzedaży z obszarów: projektowania programów lojalnościowych, grywalizacji, oprogramowań do digital signage, predictive calling, emotion tracking, czy rozszerzonej rzeczywistości (AR). Świtała pracował dla Amazon, eBay, Reebok, SAMSUNG, Energizer, Hankook, MERCK, 4F, CEDC czy PKO, między innymi w Cheil Poland, WebInterpret oraz Nowoczesnej Firmie. Połączenie jego kompetencji z badaczami, analitykami i strategami Spacececamp wzmacnia ofertę agencji o innowacyjne rozwiązania customer-centric.

Proponowane w Spacecamp strategie budowania CX, wynikają nie tylko z podejścia data-driven, ale przede wszystkim data-informed i data-inspired. To rozszerzone pozyskiwanie danych, również z badań doświadczeń i osobistych spostrzeżeń użytkowników (data-informed – uwzględnianie elementu ludzkiego) oraz w oparciu o trendy (data-inspired). Takie podjeście pozwala na tworzenie efektywnych ekosystemów marek. Intencją wdrażania nowych technologii każdorazowo jest tworzenie środowiska przyjaznego użytkownikom, ale także markom. Spacecamp dostarcza unikalne podejście badawcze oparte na digitalowych narzędziach oraz na autorskiej metodologii Branded Customer Experience Examinator (BCXX) pozwalającej ocenić relację marki z konsumentem i sprawniej podjąć decyzje wspomagające realizację celów biznesowych.

Mocna oferta działu CXI i UX jest kolejnym krokiem tworzenia w Spacecamp usług odpowiadających na realne potrzeby konsumentów. Badanie poziomu satysfakcji z rozwiązań dostarczanych przez markę jest niezbędnym elementem budowania doświadczeń konsumenckich realizujących cele biznesowe. Połączenie ekspertów Spacecamp z obszaru badań konsumenckich, customer experience, strategii digitalowych i komunikacyjnych umożliwia jeszcze skuteczniejsze doradztwo naszym klientom w  podejmowaniu efektywnych decyzji marketingowych, zarówno tych codziennych jak i długoterminowych.

 Alicja Miłuńska, managing director Spacecamp


Źródło: Spacecamp

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF