...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Raport Meetrics Q3/2021: Wskaźniki widoczności reklam online są bardzo zróżnicowane, różnice te sięgają nawet 30 punktów procentowych

widocznosc reklam display

Reklamy displayowe były w Polsce bardziej widoczne w trzecim kwartale 2021 r. (64 proc., wobec 62 proc. w Q2), w przeciwieństwie do reklam wideo, których widoczność się pogorszyła (z 78 na 76 proc.). Rzuca się w oczy wysoka zmienność współczynników widoczności (Viewability) - zarówno przy porównywaniu ze sobą różnych formatów reklam, jak i przy porównaniu Viewability tych samych formatów reklam w różnych okresach.

Współczynniki widoczności formatów reklam są bardzo dynamicznie zmienne. W zależności od typu reklamy i otoczenia w jakim są emitowane, poszczególne formaty straciły maksymalnie nawet do 27 punktów procentowych w okresie zaledwie trzech miesięcy – to wnioski płynące z najnowszego raportu „Viewability Benchmarks” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą reklamy digital.

Widoczność (Viewability) reklam display w Polsce wzrosła w III kwartale do 64 proc. (wobec 62 proc. w II kwartale). Co ciekawe, wskaźnik 64 proc. został odnotowany zarówno dla reklam desktopowych, jak i mobilnych. Najlepiej widocznym formatem w Polsce na desktopach był skyscraper (81 proc. Viewability), a w mobile’u – mobile banner 320×50 (89 proc. Viewability). Jednocześnie z kwartału na kwartał w Polsce obniżyła się nieco widoczność reklam wideo (z 78 proc. do 76 proc.).

“Benchmark Report Q3 2021” zawiera m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklam i szczegółowe porównania pomiędzy różnymi krajami europejskimi. Raport pokazuje też wspólne przyczyny braku widoczności reklam digital w podziale procentowym, a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy wziąć pod uwagę na różnych rynkach. Najczęstszą przyczyną słabej widoczności reklam jest – tu bez zmian – nieoptymalne pozycjonowanie.

Nasza analiza trendów Viewability na poziomie formatów reklam wykazała, że ​​efektywność reklam online jest bardzo zmienna, nawet w stosunkowo krótkim okresie. Różnice te pogłębiają się tym bardziej jeśli porównujemy różne rynki i różne środowiska reklamowe. Jeśli brand advertising ma generować wiarygodne efekty reklamowe, to konieczne jest systemowe wdrożenie analizy i strategii optymalizacji w obszarze weryfikacji reklam, aby utrzymać w ryzach takie silne fluktuacje.

Hubert Świtalski, Regional Manager CEE Meetrics

Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych i ich viewability, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

Meetrics, wiodący europejski dostawca rozwiązań do weryfikacji efektywności reklam, jest od sierpnia br. częścią amerykańskiej grupy DoubleVerify, notowanej na nowojorskiej giełdzie (NYSE: DV).

Od 2008 r. Meetrics dostarcza rozwiązań do polepszania jakości marketingu online. Dodatkowo, mierząc Viewability reklam online, Meetrics dostarcza narzędzi do kontroli środowiska reklamowego, grup docelowych i zapobiega reklamom fraudowym. Meetrics jest pierwszą europejską firmą akredytowaną przez MRC (Media Rating Council) za wyspecjalizowane wykrywanie fraudów i pomiary viewability dla reklam display i wideo. Wiodące światowe firmy polegają na produktach i usługach Meetrics. Firma jest także jedynym europejskim dostawcą neutralnych pomiarów Viewability współpracującym z Facebookiem i Google.

Pobierz pełny raport

Więcej informacji: www.meetrics.com


Źródło: Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Meetrics wdraża narzędzia do zaawansowanych pomiarów efektywności reklam wideo

laptop

Meetrics - wiodący europejski dostawca rozwiązań do weryfikacji efektywności reklam - wprowadza nowe, mocno rozbudowane narzędzia do pomiaru kampanii wideo, pod nazwą Advanced Video Metrics.

Wprowadzana właśnie technologia o nazwie Advanced Video Meetrics (AVM), pozwoli na dokonywanie pomiarów i zestawień szczegółowych parametrów efektywności wyświetlanych reklam wideo, na czele z ich widocznością i słyszalnością.

Branża reklamowa nadal poświęca dużo czasu i wysiłku na stosunkowo bezsensowne wskaźniki i raporty. Dotyczy to szczególnie właśnie reklamy wideo. Wskaźniki ukończenia filmu (Video Completion Rates) niewiele tak naprawdę mówią o skuteczności reklamy i efektywności kampanii. Istnieje obecnie wyraźna nierównowaga między wysiłkami reklamodawców a możliwościami kontroli kampanii.

Philipp von Hilgers, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Meetrics

Nowe narzędzie pomiarowe udostępnione przez Meetrics bada do jakiego stopnia emitowane reklamy wideo są „oglądalne” i słyszalne, a przez to jak bardzo są efektywne. Dzięki Advanced Video Metrics standardy jakości dla wyświetleń reklam wideo mogą dokładnie odzwierciedlać pożądane warunki udanego touchpointu – nawet jeśli te wymagania znacznie przekraczają międzynarodowe standardy rynkowe.

Hubert ŚwitalskiAdvanced Video Metrics umożliwia naszym klientom nie tylko porównywanie skuteczności ich kampanii ze średnimi międzynarodowymi, ale także dostosowywanie kryteriów weryfikacji do celów konkretnej kampanii czy linii kreatywnej. Obecnie standard rynkowy według IAB to 50% widocznej powierzchni reklamy wideo przez 2 sekundy. W AVM będziemy mogli zadać takie parametry jak np. 50% powierzchni przez 50% czasu plus włączony dźwięk. Dzięki temu przykładamy sensownie ten sam procent czasu do spotów niezależnie od tego czy trwają 6, 15 czy 30 sekund. I dodatkowo monitorujemy włączenie dźwięku. Jeśli marketer uzna, że chce mierzyć reklamę z dźwiękiem to w momencie wyłączenia dźwięku przez użytkownika reklama zostanie uznana za niespełniającą kryteria widoczności według AVM.

Hubert Świtalski, Regional Manager CEE w Meetrics

Nowe narzędzie firmy Meetrics (AVM) może być używane po prostu w całej „otwartej sieci”, jak również być implementowane na platformach wybranych partnerów, takich jak np. YouTube. Oznacza to, że z AVM próg widoczności powierzchni reklamowej, jak i pożądany minimalny czas wyświetlania na ekranie będzie można dowolnie dobierać. Dla każdego odtworzenia reklamy wideo Meetrics zaraportuje, czy reklama była odtwarzana z dźwiękiem, była widoczna i wyemitowana w pełnej długości, wskaźniki uwzględnią również to czy cały obszar obrazu, a nie tylko jego część, był widoczny przez odpowiednio długi czas, wystarczający do uzyskania efektu reklamowego. AVM uwzględniać będzie też tzw. klasy widoczności, w celu wizualizacji zmian wskaźników widoczności na przestrzeni emisji całej reklamy.


Źródło: Meetrics

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport Meetrics Q2/2021: Wskaźniki reklam wideo w II kwartale w Polsce w dół, dla reklam display – stabilne

projekt na biurku

Średni współczynnik widoczności (viewability) reklam displayowych pozostaje na polskim rynku po II kwartale bieżącego roku na identycznym poziomie jak kwartał wcześniej, podczas gdy reklamy wideo są o kilka punktów procentowych mniej widoczne w porównaniu z I kwartałem.

W II kwartale bieżącego roku średnia oglądalność reklam wideo w polskim internecie spadła o 2 punkty procentowe, do 78 proc. (wobec 80 proc. w Q1). Reklamy displayowe utrzymały natomiast współczynnik widoczności na poziomie 61 proc., identyczny jak kwartał wcześniej – to wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmarks”, opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą reklamy digital. Średnie viewability reklam display dla wszystkich badanych rynków europejskich wyniosło 57 proc. (odnotrowujac spory spadek względem I kwartału, kiedy wskaźnik ten wynosił 61 proc.).

Meetrics wprowadza w najnowszej edycji swojego raportu dodatkowe, bardziej szczegółowe wskaźniki widoczności dla reklam wideo (m.in. w zależności od wielkości video playera), pomagając polskiej branży reklamowej jeszcze lepiej mierzyć efektywność tego obszaru reklamy digital. Najnowszy “Benchmark Report, Q2 2021” zawiera również szczegółowy przegląd wskaźników widoczności dla poszczególnych formatów reklamowych w Polsce, jak i mnóstwo możliwości porównywania ich z innymi europejskimi rynkami.

Raport pokazuje też ranking najczęstszych przyczyn braku widoczności reklam (w podziale procentowym), a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy obecnie brać pod uwagę na różnych europejskich rynkach.

Stabilizująca siHubert Świtalskię na wysokim poziomie średnia oglądalność reklamy display to bardzo pozytywny sygnał dla polskiej branży reklamowej. Reklamodawcy i agencje korzystają z narzędzi pomiarowych, które pozwalają zadbać o jakość i dobór odpowiednich placementów reklamy digital. Widać, że to już przynosi pierwsze rezultaty. Niemniej jednak równoczesny spadek widoczności reklam wideo dowodzi, że kwestie przejrzystości i jakości pozostają ważne dla dalszego rozwoju rynku w kontekście efektywności reklamy.

Hubert Świtalski, Regional Manager CEE w Meetrics

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Meetrics

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Meetrics Q1/2021: Polski rynek e-reklamy wraca do formy po “szoku” z końcówki roku [RAPORT]

Widoczność reklam

Wskaźniki widoczności reklam w polskim internecie po “szoku” w końcówce ubiegłego roku, wróciły do normy i europejskiej średniej. Viewability zarówno reklam graficznych, jak i wideo, znacznie wzrosło w pierwszym kwartale 2021 roku. W najnowszym raporcie Meetrics po raz pierwszy prezentuje nowe szczegółowe wskaźniki widoczności dla reklam wideo - w podziale na wielkość ekranów, na których są odtwarzane.

W pierwszych miesiącach 2021 roku Viewability (widoczność) reklam wideo w Polsce wzrosła aż o 7 procent, do 80 procent. Również średnie wskaźniki Viewability dla reklam typu display (“bannerowych”) mocno wzrosły, aż o niemal 10 proc. – do 61 procent – pokazuje najnowszy raport „Viewability Benchmarks” przygotowywany cokwartalnie przez firmę Meetrics, europejskiego lidera na rynku pomiarów i analiz e-reklamy. Meetrics uwzględnia w najnowszym raporcie po raz pierwszy nowe szczegółowe wskaźniki widoczności dla reklam wideo – w podziale na wielkość ekranów, na których są odtwarzane.

Raport „Viewability Benchmarks” pokazuje także szczegółowo m.in. dane dotyczące poszczególnych formatów reklamowych, jak również pozwala na porównania trendów z poszczególnych rynków europejskich.
Raport wskazuje także na główne powody braku widoczności lub słabej widoczności reklam digital (czołowym powodem pozostaje tradycyjnie złe umiejscowienie reklamy na stronie, jednak przyczyn słabej widoczności reklam może być dużo więcej).

Przez ostatnie trzy miesiące polski rynek bardzo mocno popracował nad efektywnością reklamy w internecie. Jednak by nie tylko utrzymać się w europejskiej średniej, ale wznieść się ponad ten poziom, należy cały czas pamiętać o tym co jest kluczem do sukcesu, w kontekście widoczności naszych reklam w sieci. A kluczem tym jest jakość miejsca w którym tę reklamę umieszczamy, czyli mówiąc branżowym językiem – dobry placement. Oczywiście ważne jest również korzystanie z dostępnych narzędzi pozwalających na weryfikację jakości wyświetlania reklam.

Hubert Świtalski, Regional Manager CEE Meetrics

Pełny raport, zawierający szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: Meetrics

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Hubert Świtalski awansuje na pozycję Meetrics Regional Manager CEE

Hubert Świtalski

Hubert Świtalski, Country Manager firmy Meetrics na Polskę, awansuje na stanowisko Regional Manager CEE – odpowiedzialny będzie za rozwój biznesu Meetrics na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Hubert Świtalski, Country Manager firmy Meetrics na Polskę, awansuje na stanowisko Regional Manager CEE. Pozostanie szefem firmy na Polskę, jednak odpowiedzialny będzie za rozwój biznesu na szybko rosnących rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – pozyskiwanie klientów, a także wspieranie istniejących relacji zarówno z reklamodawcami, jak i wydawcami mediów oraz organizacjami branżowymi.

Jako Country Manager Poland Hubert Świtalski od kilku lat działa na rzecz dobrych praktyk reklamowych. Od dawna już też obserwujemy szybkie wzrosty na rynkach reklamy digital w Europie Środkowo-Wschodniej. Cieszymy się z rozwoju naszego zespołu i wiemy, że w oparciu o doświadczenie Huberta będziemy teraz w stanie wesprzeć marketerów także na innych rynkach tego regionu.

Manuel Koubek, Commercial Director / Member of Managing Board, Meetrics

Hubert Świtalski został szefem Meetrics Polska w 2019 roku. Do Meetrics przeszedł z Polsat Media, gdzie w strukturach Biura Reklamy zarządzał zespołem AdTube – odpowiadał m.in. za współpracę z influencerami oraz partnerami z obszaru Social Media, jak również z domami mediowymi i kluczowymi klientami.

W branży pracuje od 12 lat. Karierę rozpoczynał w 2009 roku; przed Polsat Media pracował m.in. w Agorze (jako Agency Group Head) i Ströer Media (jako Agency Sales Deputy Director).

Hubert Świtalski jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Nauk Politycznych, specjalizacja Marketing Polityczny).

Meetrics od 2008 roku dostarcza rozwiązań do polepszania jakości marketingu online. Dodatkowo, mierząc Viewability reklam online, Meetrics dostarcza narzędzi do kontroli środowiska reklamowego, grup docelowych i zapobiega reklamom fraudowym. Meetrics jest pierwszą europejską firmą akredytowaną przez MRC (Media Rating Council) za wyspecjalizowane wykrywanie fraudów i pomiary viewability dla reklam display i wideo. Wiodące światowe firmy polegają na produktach i usługach Meetrics. Firma jest także jedynym europejskim dostawcą neutralnych pomiarów Viewability współpracującym z Facebookiem i Google.

Więcej informacji: www.meetrics.com


Źródło: Meetrics

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport Meetrics Q3/2020: w trzecim kwartale spadły wskaźniki widoczności reklamy display i wideo w Polsce

reklama display

Po bardzo dobrym drugim kwartale, w trzecim kwartale br. formaty reklam display odnotowały gorsze wskaźniki, zarówno w Polsce, jak i w Europie. Również reklamy wideo odnotowały pogorszenie widoczności, w Polsce większe niż w skali Europy - wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital.

Po wzroście w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do ​​75% (w II kwartale było to 79 %). Widoczność (viewability) reklam display spadła w tym samym okresie do 57% – w II kwartale było to 58% (średnia dla badanych krajów europejskich wyniosła 61 proc., wobec 63 proc. kwartał wcześniej).

Pozytywnym wyjątkiem były display’owe reklamy mobilne, których viewability nieznacznie wzrosło kwartał do kwartału (z 56 do 57%). To wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizami reklam cyfrowych. Raport zawiera również m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklam i szczegółowych wyników dla innych rynków europejskich, w podziale na reklamę wideo i display, a tę ostatnią w rozbiciu na display desktop i display mobile. Raport pokazuje też ranking typowych przyczyn braku widoczności reklam, a także pozytywne i negatywne trendy na poszczególnych rynkach. Nieoptymalne pozycjonowanie nadal jest najczęstszą przyczyną braku widoczności reklamy.

Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „diabeł tkwi w szczegółach”. Różnice w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego gdzie dana reklama wideo jest wyświetlana. Różnic tych nie można zidentyfikować, obserwując jedynie wskaźniki ukończenia filmów. By dysponować wiarygodnymi danymi widoczność musi być mierzona przez cały czas trwania filmu, wtedy można mieć pewność, że przekaz reklamowy został dostarczony skutecznie i rzetelnie.

Hubert Świtalski, Country Manager Meetrics

Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów reklamowych i porównania wielu rynków europejskich, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: Informacja prasowa Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Meetrics Q2/2020: W ciągu jednego kwartału bardzo duży wzrost widoczności reklam displayowych zrównoważył długotrwały trend spadkowy z poprzednich 12 miesięcy [RAPORT]

statystyki raport meetrics

Po kilku kwartałach spadków w II kwartale br. wskaźniki widoczności reklam displayowych w Polsce zanotowały bardzo mocne odbicie. Wzrosły aż o 10 punktów procentowych, zbliżając się do średniej międzynarodowej. Wzrost ten jest konsekwencją zmienionych wzorców konsumpcji mediów podczas kryzysu COVID-19. W przeciwieństwie do reklamy display, reklama wideo odnotowała niewielkie zmiany.

Pozytywny wpływ kryzysu COVID-19 na widoczność (Viewability) reklam display w drugim kwartale w Polsce, jest wyjątkowy na tle wszystkich innych badanych rynków europejskich – wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital. Raport wskazuje na rekordowy kwartalny wzrost wskaźnika Viewability w naszym kraju jeśli chodzi o reklamy display (wskaźniki dla reklam wideo odnotowały tylko niewielkie zmiany). Wzrost ten wyniósł aż 10 punktów procentowych, osiągając poziom 58 proc., co pozwoliło polskiemu displayowi zbliżyć się do średniej międzynarodowej (która w II kwartale wyniosła 63%).

Raport zawiera także m.in. szczegółowe dane dla rynku polskiego, jak i wszystkich innych badanych rynków europejskich, czy rozbudowany przegląd poszczególnych formatów reklam. Raport pokazuje też typowe przyczyny braku widoczności według rozkładu procentowego (najczęstszym powodem braku widoczności jest nadal nieoptymalne pozycjonowanie), a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy wziąć pod uwagę na różnych rynkach.

Ostatnie miesiące miały ogromny pozytywny wpływ na jakość reklam online w Polsce. Podczas gdy wskaźniki na rynkach międzynarodowych poprawiły się tylko częściowo, to widoczność polskich kampanii displayowych poprawiła się we wszystkich formatach. W drugim kwartale zaobserwowaliśmy wśród marketerów większe zainteresowanie wynikami jakościowymi kampanii. Zmienione wzorce korzystania z mediów otwierają możliwości monetyzowania powierzchni normalnie “mniej pożądanych”, które jednak dają możliwość dłuższego obcowania z reklamą. Raport Benchmark zawiera ważne aktualne dane. Zapoznanie się z nimi, pomiar i optymalizacja są kluczowe dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w trzecim kwartale.

Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland

Pełny raport, zawierający szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics.

POBIERZ PEŁNY RAPORT MEETRICS Q2/2020 

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: informacja prasowa Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF