BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Rozpoczynamy od akcji realizowanej w ramach programu Zielony Fundusz dla Warszawy, prowadzonego przez Zarząd Zieleni m.st. Warszawy. Dzięki współpracy, już tej jesieni zasadzimy na terenie Parku Praskiego 3 drzewa: klon, grab i jabłoń purpurową.
Cieszę się, że w ramach Zielonego Funduszu dla Warszawy zgłosiło się do nas Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i możemy rozpocząć długofalową współpracę opartą na kreatywnych rozwiązaniach dla zieleni w mieście. Mimo że Park Praski w zeszłym roku przeszedł pełną modernizację, posadzenie 3 nowych drzew sprawi, że Park będzie jeszcze atrakcyjniejszy dla odwiedzających – informuje Monika Gołębiewska-Kozakiewicz, dyrektorka Zarządu Zieleni
Dziękujemy SAR za tak nietuzinkowy prezent. Przyjmujemy go z olbrzymią wdzięcznością. Wierzymy, że to dopiero początek branżowych działań na rzecz przyrody, a 3 drzewa pączkować będą wieloma innymi akcjami, które środowisko reklamy sprezentuje środowisku nas wszystkich. To działanie również idealnie wpisuje się w zainicjowany przez SAR projekt ESG dla branży komunikacji marketingowej, którego IAA Polska jest partnerem. Razem możemy zdecydowanie więcej. – podkreśla Agnieszka Sora, prezeska Stowarzyszenia.
SAR zachęca do włączenia się w akcję i wspólnego dbania o Park Praski. „Będziemy zapraszać Was na majówki, zwiedzanie parku, zbieranie śmieci, czy sadzenie drzew i krzewów” – zachęca Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR
Plakat-prezent dla IAA Polska stworzyła Ola Jasionowska, członkini Zarządu KTR. Za strategię i ideę kreatywną odpowiada team kreatywny SAR – Piotr Wojnarowski i Kamil Gamza. Twórcy zrzekli się swoich honorariów i przeznaczyli je na cele społeczne. https://zzw.waw.pl/zielony-fundusz/https://eko.um.warszawa.pl/-/park-praski
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Jakie jest spojrzenie Roberta Bednarskiego na przyszłość Internetu? W co powinny inwestować firmy technologiczne? A na co powinien zwrócić uwagę internetowy twórca, odbiorca lub marketer?
Prowadząca rozmowę Agnieszka Sora, Regional Consulting Lead NCE GfK, Prezeska IAA Polska, zapytała między innymi o to, jak metaverse wpłynie na komunikację marketingową marek.
Oto co odpowiedział Robert Bednarski:
Metaverse wpłynie ogromnie na marketing i już dziś widzimy tę pozytywną zmianę. Mówiąc o perspektywach, warto popatrzeć szerzej, czym ten metaverse w praktyce będzie. Gdy myślimy o metaverse, to w szczególności myślimy o wykorzystaniu rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej w bardzo wielu obszarach codziennego życia – począwszy od bycia ze sobą i komunikowania się, w sytuacji, gdy obecność fizyczna nie jest możliwa, poprzez wszelkie zastosowania w pracy, edukacji, medycynie, rozrywce, podróżach, zakupach, czy w kształtowaniu świadomości brandów. Mówimy o bardzo szerokim spektrum nowych możliwości – pojawia się gigantyczna płaszczyzna do wykorzystania dla małych i dużych firm, by w tej przestrzeni być i z niej korzystać – w pełnym wymiarze tunelu marketingowego, od kształtowania świadomości poprzez wszystkie etapy, aż do zakupów. (…) Wierzymy, i takie są dziś badania, że w perspektywie 10 lat około miliarda ludzi będzie korzystać z różnego rodzaju funkcjonalności metaverse. W ślad za tym będzie tworzył się olbrzymi rynek o wartości dziesiątek miliardów dolarów. Jest to wyjątkowa szansa dla tych, którzy będą tworzyć technologię, ale i dla kreatywności – zarówno osób indywidualnych, jak i firm.
Więcej inspiracji w tym i kolejnych podcastach IAA POWER PODCASTS – nowym formacie branżowej dyskusji, proponowanej przez IAA Polska.
IAA Polska jest jedyną organizacją w kraju, która skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji reklamowej: z mediów, agencji oraz reklamodawców z rozmaitych branż. Aktualnie jest ich już ponad 160 i to grono stale się powiększa.
Misją IAA Polska jest kształtowanie zrównoważonego rozwoju rynku komunikacji marketingowej – z poszanowaniem zasad etycznych. Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca, a przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży. Stowarzyszenie występuje w imieniu całego środowiska: wpływa na otoczenie legislacyjne, promuje dobre praktyki, upowszechnia wiedzę na temat innowacji i nowych trendów, realizując konkretne projekty.
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa nieprzerwanie od 1993 r.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Podczas tegorocznych obchodów inauguracyjnych, IAA koncentruje się na wszystkich tych, których dotknęła pandemia COVID-19. Kampania #BringBackCompassion zachęca ludzi na całym świecie do okazywania aktów współczucia, a także do uczczenia osób, które walczą z pandemią i jej skutkami. Hashtagi kampanii to #BringBackCompassion i #IAACares.
Wyznaczamy ten jeden szczególny dzień w kalendarzu, aby zmobilizować wszystkie marki, marketerów i agencje na całym świecie do skupienia się na marketingu na rzecz szczytnej idei. Jesteśmy niezwykle dumni z tej inicjatywy, tym bardziej, że jest ona bardzo zgodna z naszym pozycjonowaniem jako „globalnego kompasu komunikacji marketingowej”. Mamy nadzieję, że z czasem organizacje takie jak np. ONZ również przyłączą się do nas, celebrując komunikację marketingową, jej ludzi i kreowane marki, które sprawiają, że świat jest trochę lepszy.
Joel E. Nettey, World President & Chairman IAA, podczas wirtualnej, globalnej ceremonii inauguracyjnej
Światowy Dzień Marketingu i Komunikacji będzie obchodzony każdego roku 3 października i corocznie IAA ogłaszać będzie obszar tematyczny, na którym skoncentrują się obchody i kampania. Akcja kontynuowana będzie przez cały miesiąc październik. Wybór daty 3 października nie jest przypadkowy – jest to dzień urodzin Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, które powstało 83 lata temu w Nowym Jorku.
Obejrzyj wywiad z Agnieszką Sorą, prezeską Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce:
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
IAA Polska zakończyło pierwszy etap rekrutacji do programu liderskiego Marketing Masterminds. Zainteresowanie programem było ogromne i przerosło oczekiwania: wpłynęło bowiem aż 119 nominacji, potwierdzonych kompletnymi zgłoszeniami kandydatów. Celem programu jest wskazanie marketingowych talentów, wsparcie ich w dalszym rozwoju i przygotowanie do roli liderów przyszłości.
Kandydatów do programu nominować mogli jedynie członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizatora przedsięwzięcia. Marketingowe talenty zarekomendowane przez nich to niewątpliwie przyszłość naszej branży. Teraz przed niezależną agencją executive search – firmą Antal, wspierającą IAA Polska w rekrutacji – stoi niezwykle trudne zadanie, by wyłonić najlepszych z najlepszych. W kolejnym etapie, na podstawie analizy formularzy zgłoszeniowych i CV, wytypowanych zostanie maksymalnie 30 osób do przeprowadzenia zaawansowanej diagnozy kompetencji w oparciu o profesjonalne narzędzie psychometryczne i wywiad. Finalnie do bezpłatnego, dwuletniego programu, który uruchomiony zostanie w czerwcu 2021 r., zakwalifikowanych zostanie 12-15 osób – przyszłych liderów branży komunikacji marketingowej.
Na uczestników czeka wiele rozwijających aktywności i możliwość zbudowania marki osobistej. Przed nimi mentoring uznanych marketingowych ekspertów i wyjątkowe spotkania „inside the boardroom”, podczas których branżowe autorytety podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Ważną korzyścią dla uczestników będzie także feedback rozwojowy i diagnoza potencjału przywódczego, przygotowujące ich do roli liderów przyszłości.
Nominowanie danej osoby do programu to docenienie jej potencjału i roli, jaką niebawem odegra. W otoczeniu każdego z nas jest Marketing Mastermind – przyszły lider lub liderka branży. Rekomendując ich do udziału w programie, daliśmy czytelny sygnał, że dostrzegamy tę wyjątkowość.
Jacek Olechowski, CEO Mediacap i prezes zarządu IAA Polska.
W Kapitule programu zasiadają branżowi eksperci z grona członków IAA Polska oraz przedstawicielka partnera programu – firmy Antal. To oni czuwają nad prawidłowym przebiegiem procesu kwalifikacji uczestników i realizacją programu: Jacek Olechowski, CEO MediaCap, Prezes Zarządu IAA POLSKA, Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV w TVN MEDIA, Członek Zarządu IAA Polska, Anna Piotrowska-Banasiak, Development Director Antal, Jakub Potrzebowski, Partner zarządzający Group One S.A., Przewodniczący Rady Nadzorczej IAA Polska, Michał Sobolewski, Dyrektor strategii marketingowej i rozwoju biznesu w Nationale-Nederlanden, Członek Zarządu IAA Polska, Igor Kaleński, Prezes BBDO Polska, Global e-commerce Lead w Molecular BBDO, Członek Rady Nadzorczej IAA Polska oraz Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska.
Organizatorem programu Marketing Masterminds jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Partnerami programu są Antal Polska, TVN Media i Grupa Mediacap.
Program Marketing Masterminds skierowany jest do osób pracujących w branży komunikacji marketingowej, po stronie marketera, mediów lub agencji, które mają minimum trzy i nie więcej niż trzynaście lat doświadczenia na stanowisku specjalistycznym lub menedżerskim. Kandydatów nominowali członkowie IAA Polska – mogły to być osoby pracujące w ich firmach lub osoby, z którymi współpracują. Ważne było, by kandydaci mieli już na koncie konkretne sukcesy, potrafili przewodzić zmianom i kierować zespołem . Głównym celem programu jest wsparcie w rozwoju osób z potencjałem, które już teraz wyróżniają się w swoich firmach, a w niedalekiej przyszłości będą liderami najważniejszych branżowych projektów i być może zasiądą w zarządach firm.
Organizator programu – IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy – jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa nieprzerwanie od 1993 r. i jest jedyną organizacją w kraju, która skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji reklamowej. Aktualnie jest ich ponad 130.
Stowarzyszenie jest platformą dialogu, formułowania potrzeb i podejmowania inicjatyw, dzięki którym rynek usług marketingowych może harmonijnie wzrastać i rozwijać się. Dzięki przynależności do Stowarzyszenia jego członkowie nie tylko wymieniają doświadczenia, ale też uczestniczą w działaniach na rzecz rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów, wpływają na kształt i jakość regulacji dotyczących całej branży marketingowej oraz kształtują wizerunek reklamy odpowiedzialnej społecznie i etycznej.
Jacek Olechowski, CEO MediaCap i Prezes Zarządu IAA Polska weźmie udział jako jeden z ekspertów w wydarzeniu #eksperci: Różne pokolenia w firmie – potencjał, który warto wykorzystać, które odbędzie się 13 maja o godz. 10:00.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Zmiany demograficzne wpływają na rzeczywistość polskiego rynku pracy, a „młody i dynamiczny” zespół przestał być jednym z walorów atrakcyjnego pracodawcy. W czasach, w których różnorodność pokoleniowa jest faktem, coraz więcej organizacji stawia na zespoły „doświadczone i różnorodne”. Drogą do sukcesu jest otwartość i świadomość potencjału drzemiącego w łączeniu wiedzy i doświadczenia osób dojrzałych z pokładami kreatywności młodego pokolenia. Dobre praktyki w tym aspekcie są źródłem inspiracji między innymi dla branży marketingowej, w której czerpanie z „diversity” stanowi ogromną wartość dodaną w budowaniu strategii komunikacji, tworzeniu produktów i zrozumieniu odbiorcy.
Anna Piotrowska-Banasiak, Development Dirctor, Antal
O czym porozmawiają eksperci 13 maja o 10:00?
Co tak naprawdę kryje się pod coraz częściej spotykanym hasłem „Diversity&Inclusion”?
Różne oblicza i zjawiska wynikające z różnorodności wiekowej (Pokolenie X,Y,Z, Silver Generation, pokolenia mentalne i metrykalne, Silver Tsunami etc)
Jaki potencjał i możliwości tkwi w różnorodności pokoleniowej i jak wykorzystują go najlepsi pracodawcy?
Jakie są wyzwania pracowników z różnych grup wiekowych?
Jakie są wyzwania pracodawców dot. zarządzania różnorodnością wiekową?
Jak wygląda w praktyce podejście pracodawców w polskich realiach do różnorodności w tym różnorodności pokoleniowej?
Wpływ pandemii i niepokojące zjawiska (zwolnienia osób 50+ i pokolenia wchodzącego na rynek pracy)
Ciekawe praktyki pracodawców z polskiego rynku
Czym zajmuje się Diversity Manager?
W dyskusji wezmą udział:
Anna Piotrowska-Banasiak
Ekspert z zakresu Rekrutacji, HR i Employer Brandingu z ponad 16-letnim doświadczeniem zdobytym w strukturach międzynarodowych firm doradztwa personalnego w Polsce, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Od 2006 roku związana z Antal Polska, gdzie tworzyła i zarządzała liniami biznesowymi współpracującymi z wiodącymi polskimi i międzynarodowymi organizacjami. Aktualnie jako Dyrektor Rozwoju Antal wspiera rozwój dywizji Antal Employer Branding, Antal HR Consulting i Antal Market Research oraz angażuje się w inicjatywy związane z rozwojem rynku pracy.
Jacek Olechowski
Założyciel i prezes Mediacap SA, grupy kapitałowej z obszaru technologii i reklamy (GPW:MCP). Kluczowe marki MCP to: LTTM (Lifetube, Talentmedia, Gameset) – lider rynku influencer i gaming marketing, którego kanały stanowią ok. 12% oglądalności youtube w Polsce, generując 1mld obejrzeń i 4mld minut watchtime miesięcznie; Freundschaft – wiodąca firma reklamowa oraz IQS – piąta największa agencja badawcza w kraju. Mediacap zatrudnia 370 osób i pracuje dla ponad tysiąca marek. W przeszłości był także współzałożycielem takich firm jak: DFF, Change i Group One. Prezes IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy
Rozmowę moderuje Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny BRIEF, członek honorowy IAA.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W trakcie panelu eksperci porozmawiają m. in. o procedurach opisanych w Białej Księdze Komunikacji Marketingowej i zastanowią się, czy ich stosowanie może pozytywnie wpływać na efektywność postępowań przetargowych.
Panel poprowadzi Agnieszka Kosik, Head of Facebook Poland.
Na liście panelistów znajdują się:
Beata Dąbrowska, Marketing Director w eobuwie.pl SA
Marcin Karolak, Global Category Leader Marketing w E.ON
Adrian Kawecki, CEO Mindshare Poland
Komentarza eksperckiego udzielą:
Maciej Herman, CEO LOTTE Wedel
Iwona Kołodziejek, Former Media Auditor Accenture, CE
Gospodarzami spotkania będą: Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska i Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.
Zachęcamy do przekazania informacji o panelu wszystkim z branży, dla których ten temat jest istotny. Dzielmy się wiedzą i doświadczeniem.
Panel interaktywny w zaproponowanym przez IAA i SAR formacie to nie tylko dyskusja moderatora z panelistami. To również możliwość „wejścia na wizję” i zabrania głosu na żywo, bezpośrednia interakcja z pozostałymi uczestnikami spotkania w warunkach bardzo zbliżonych do tych, które znamy z realu. Zachęcamy do przygotowania pytań i AKTYWNEGO udziału w kwietniowym panelu.
Moderatorka:
Agnieszka Kosik, Head of Poland, Facebook
Odpowiada za rozwój biznesu i pracę z klientami na polskim rynku. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży mediowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 15 lat była związana z agencją MediaCom, gdzie najpierw pełniła funkcję Dyrektor Zarządzającej oraz Dyrektor ds. rozwoju biznesu, by w 2008 roku przejąć rolę CEO agencji. Przez 10 lat była odpowiedzialna za strategię oraz rozwój firmy. Jest laureatką nagród Business Woman Roku 2016 i dwukrotnie AdMan Roku 2015 i 2016.
CREDO ZAWODOWE:
Wierzę, że różnorodność w środowisku zawodowym nas wzbogaca. Tylko dzięki niej możemy iść naprzód i tworzyć innowacje – szczególnie w branży tak bardzo polegającej na kreatywności. Postęp nie tworzy się dzięki przytakiwaniu sobie, lecz na bazie dobrze pojętego konfliktu. Dlatego zawsze staram się dobierać do zespołu osoby silne, postrzegające świat w inny sposób niż ja.
Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel, właściciel marki E.Wedel
W firmie od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał, zajmując stanowiska w działach komercyjnych takich firm jak Kompania Piwowarska, Frito Lay oraz Procter and Gamble. W ciągu ostatnich kilku lat Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i obecnie znajduje się gronie 3 największych producentów polskiej branży słodyczowej. Jego produkty są eksportowane do ponad 60 krajów na wszystkich kontynentach. Dzięki odważnym i rewolucyjnym zmianom komunikacyjnym firma otrzymała w ciągu ostatnich lat szereg nagród, m.in. złotą Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem”, czy brązowy Spinacz za e-sportowy projekt „Wedel Up! Zagrajmy inaczej”. Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych konkursów produktowych, plebiscytów i rankingów.
Iwona Kołodziejek, Former Media Auditor Accenture, CEE
Ekspert z obszaru mediów i marketingu, z ponad 25-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. po stronie dostawców mediów, w agencji reklamowej, domach mediowych oraz w firmie konsultingowej. Zajmowała kluczowe stanowiska w branży. Była m.in. Dyrektorem Zarządzającym Optimedia Poland i Wiceprezesem ZenithOptimedia Group. Przez ostatnie 12 lat jako Media Management Lead w Accenture na Europę Środkowo-Wschodnią pracowała dla wiodących reklamodawców, zwiększając efektywność ich inwestycji mediowych na kilkunastu rynkach. Wspierała też tworzenie i wejście do Polski jednej z największych na świecie agencji digital – Accenture Interactive. Była jurorem konkursów Effie i Media Trendy. Jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Filologii angielskiej oraz stypendystką Nottingham Trent University w Anglii.
Absolwent SGH oraz MBA z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakupach korporacyjnych, w ramach których zarządzał licznymi obszarami zakupów strategicznych, w tym w zakresie współpracy z działami marketingu i komunikacji korporacyjnej. Przez wiele lat związany z branżą telekomunikacyjną, by następnie swoje cenne doświadczenie wykorzystywać w praktyce w branży bankowej, farmaceutycznej oraz energetycznej. Obecnie odpowiada za zakupy z obszaru marketingu w ramach międzynarodowej firmy energetycznej E.ON, odpowiadając za strategie zakupowe oraz współpracę m.in. z agencjami mediowymi, kreatywnymi oraz interaktywnymi.
Na stanowisku Prezesa Zarządu Mindshare pracuje od 2004 roku. Jako CEO zarządza agencją, odpowiadając za jej rozwój oraz utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami. Praca nad konsekwentnym budowaniem marki Mindshare w ostatnim okresie przyniosła wyróżnienia „Agencja Roku 2019” oraz „Agencja oferująca najwyższą jakość w 2020” wg „Media i Marketing Polska”. Dzięki wcześniejszej inwestycji agencji w poszerzenie oferowanych usług digitalowych z naciskiem na e-commerce oraz pozyskaniu wielu nowych budżetów tj. Kaufland, Red Bull czy Zalando na przełomie 2019/2020, Mindshare przeszło praktycznie suchą stopą przez trudny okres pandemii.
Beata Dąbrowska, Marketing Director w eobuwie.pl SA
Lider marketingu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w branży FMCG (spożywczej, medycznej), medialnej i reklamowej (zarówno po stronie klienta, jak i agencyjnej). Współpracowała m.in. z takimi firmami jak: Nestlé, UPS Zdrowie, Dentsu. Posiada wybitne umiejętności zawodowe w zakresie przywództwa i negocjacji – jest mediatorem Polskiego Centrum Mediacji i Trenerem Współpracy. W eobuwie.pl odpowiedzialna m.in. za tworzenie i wdrażanie strategii marki, komunikację 360, partnerstwa i relacje oraz rozwój zespołu marketinguotterdam.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Agencja Communication Unimited na zlecenie Międzynarodowego Stowarzyszenie Reklamy (IAA Global New York) przygotowała światową kampanię promującą rolę marek „Why Brands Matter”. Premiera kampanii miała miejsce podczas wirtualnej konferencji IAA „Creativity 4 Better” w Bukareszcie. Wkrótce będzie obecna na billboardach w krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych, Azji i Australii oraz w internecie.
O tym, jak ważne są marki, przekonujemy się, gdy nagle znikają. Dlatego nasza kampania odwołuje się do najprostszych, znanym nam wszystkim sytuacji. Pokazujemy m.in. mecz, w którym obie drużyny występują w takich samych strojach (kolory klubowe to marki), powiewające na masztach białe flagi tylko z nazwami kraju, bo przecież kolory państwowe to również marki. Jedną z odsłon kampanii jest zdjęcie człowieka z częściowo zasłoniętą twarzą. Przez to trudno go rozpoznać. Twarz to również marka, a nie mieć marki, to tak, jak nie mieć tożsamości.
Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów, firm, organizacji, ale i rządów na znaczenia marek. Organizacje międzynarodowe oraz rządy poszczególnych państw wprowadzają lub planują wprowadzać ograniczenia komunikacji marketingowej coraz większej liczby produktów.
Zdaniem Międzynarodowego Stowarzyszenie Reklamy IAA paradoks polega na tym, że wobec braku kontaktu z marką, która dotychczas była gwarancją jakości danego produktu, konsumenci zaczynają podejmować decyzje zakupowe na podstawie ceny. Finał jest taki, że wybierają najtańszy i często najniższej jakości produkt.
Marki pomagają konsumentom w świadomych decyzjach. Umożliwiają szybką identyfikację produktów i minimalizują ryzyko złego wyboru. Jeśli firma nie ma możliwości kierowania komunikacji marketingowej do konsumentów, jak ma informować o swoim produkcie i jego przewagach nad innymi? Jest komunikacja marketingowa o benefitach produktu jest niemożliwa, same benefity również tracą swój sens. Kto się o nich przekona? Skąd się o nich dowie? Ograniczanie swobody komunikacji marketingowej hamuje innowacyjność, zmusza producentów do poszukiwania najtańszych, a nie najlepszych rozwiązań.
Dagmara Szulce, Managing Director IAA Global
Coraz częściej słychać głosy organizacji i rządów, które wprowadzają lub planują wprowadzać ograniczenia reklamowania wybranych produktów w celu ochrony zdrowia obywateli. W wielu krajach nie można reklamować alkoholu, wyrobów tytoniowych, słodzonych napojów. Są plany zakazu reklam żywności z wysoką zawartością tłuszczów i słodyczy. Cel jest słuszny, ale sposób w jaki chce się ratować zdrowie obywateli jest jak leczenie grypy cholerą .
Regulacje, które ograniczają wolność marki, nie wpływają bezpośrednio na niepożądane zachowania. Czy zakaz reklamy artykułów tytoniowych spowodował, że zmniejszyła się liczba palaczy? Czy rzeczywiście nie będziemy jedli tłustych serów, bo nie zobaczymy ich w reklamach? Zamiast zakazywać, warto informować i edukować oraz dać konsumentom wybór. Gdy odbiorcy zostaną pozbawieni zostają kontaktu z marką i skojarzeń z nią związanych, nieuniknione stanie się kierowanie w decyzjach zakupowych wyłącznie ceną.
Cytując pamiętną reklamę proszku Dosia z lat dziewięćdziesiątych – „jeżeli nie widać różnicy, to po co przepłacać?”. Ograniczenia w komunikowaniu o markach to rodzaj cenzury, który ma niezmierzone konsekwencje. To marki napędzają gospodarkę, a ograniczenia w jednej kategorii mogą szybko przejść do drugiej.
Specjalnie dla BRIEF Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited
Marki są najcenniejszym zasobem nie tylko firm, ale i gospodarek. Według IAA ustawodawcy powinni rozważyć nowe, oparte na współpracy podejście regulacyjne, uwzględniające rozwój technologii i zmieniające się zachowania konsumentów.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Dzień dobry!
Witamy Cię w nowej odsłonie serwisu. Zdajemy sobie sprawę, że zostało jeszcze trochę do poprawy i cały czas nad tym pracujemy. Jeśli chcesz zgłosić swoje uwagi – napisz do nas na rp@brief.pl