...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znamy zwycięzców IAB MIXX Awards 2023!

5 grudnia br. podczas gali IAB MIXX Awards 2023 w Warszawie, IAB Polska uhonorował najlepsze kampanie w branży marketingu cyfrowego. Tytuł Best in Show trafił do kampanii "Zhakowany koncert w Roblox" zrealizowanej przez GONG, Game Changer oraz MediaHub dla ING Bank Śląski. Spośród 62 statuetek jury przyznało 7 złotych nagród.

 

 

W konkursie IAB MIXX Awards 2023 zawalczyły 224 kampanie, z czego 45 kampanii dostało 62 nominacje w 16 kategoriach konkursowych. W tej edycji konkursu jury przyznało aż 7 złotych statuetek wybitnym kampaniom, w tym „Telefon Anki” (TWIN. collective , Panowie Programiści, Storytel), która zgarnęła 3 złote statuetki. Najczęściej nagradzaną, która jednocześnie zdobyła tytuł Best in Show, była kampania „Zhakowany koncert w Roblox” (GONG, Game Changer, MediaHub, ING Bank Śląski), która otrzymała łącznie 7 nagród.
Podczas gali przyznano pięć nagród specjalnych: Agencją Roku został GONG, Domem Mediowym Roku – MediaHub, a Reklamodawcą Roku – ING Bank Śląski. Człowiekiem Roku została Inga Songin, a Maciej Gałecki otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

– IAB MIXX Awards każdego roku demonstruje siłę i dynamikę naszej branży. W 2023 roku jesteśmy świadkami, jak daleko może nas zabrać kreatywność połączona z technologią. Każdy laureat to inspiracja i przykład tego, jak marketing cyfrowy może kształtować naszą rzeczywistość. Chciałbym szczególnie pogratulować agencji GONG, która po raz drugi z rzędu zdobyła tytuł Agencji Roku oraz ING Bankowi Śląskiemu, ponownie wybranemu na Reklamodawcę Roku. Ponadto moje gratulacje kieruję do Macieja Gałeckiego, który otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za Całokształt Dokonań za jego znaczący wkład w branżę. Wyjątkowym osiągnięciem jest także wyróżnienie Ingi Songin jako Człowieka Roku. Jej sukces jako przedstawicielki reklamodawcy podkreśla różnorodność talentów i liderów w naszej branży – powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Podczas uroczystej gali przyznano łącznie 7 złotych, 17 srebrnych, 25 brązowych statuetek, 13 wyróżnień, 5 nagród specjalnych oraz tytuł Best in Show. Pełna lista nagrodzonych dostępna jest na stronie IAB MIXX Awards.

Zwycięzcy 2023

Sponsorzy kategorii: ABi Media Holding, Blix, DIMAQ, Gazeta.pl, Hybrid, QuestPass, Grupa Sarigato, Taboola
Patroni honorowi: Business Centre Club, Krajowa Izba Gospodarcza, PIIT, Rada Reklamy
Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, naTemat, Rzeczpospolita, NowyMarketing, Marketing przy kawie, Online Marketing, Marketer+
Współpraca prawna: Traple Konarski Podrecki & Partners
Współpraca: Newspoint, Super Efektywny Marketing, DIMAQ, QUALID
***
O IAB MIXX Awards
Polska edycja międzynarodowego konkursu IAB MIXX Awards odbywa się od 2007 roku. Jest to druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Pierwsze wydanie konkursu miało miejsce w 2005 roku, zorganizowane przez amerykański oddział IAB.
***
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (IAB MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 1999 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Grzegorz Kiszluk

Przetargowe Bingo

 Pierwsza szerokozasięgowa kampania branżowa promująca dobre praktyki przetargowe

 

O kampanii

Głównym tematem kampanii Przetargowe Bingo skierowanej do branży reklamowej jest stosowanie prostych i intuicyjnych – skutecznych zasad przetargowych – wszystkie rekomendowane zasady i dobre praktyki można znaleźć na stronie: www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo. Kampania ma na celu pokazać, że branży reklamowej zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną praktyką. Stosowanie dobrych praktyk jest gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej. Projekt promuje spot Przetargowe Bingo, na planie którego, obok Aktora Janusza Chabiora spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych.
W ramach kampanii zaplanowana jest również kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.

10 skutecznych zasad przetargowych

Określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury
Zaproszenie nie więcej niż 5 Agencji
Profesjonalny i przemyślany brief
Jawny budżet
Briefing z każdą Agencją osobno
Adekwatny czas na opracowanie propozycji
Timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony
Obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen
Negocjacje w duchu partnerstwa
Wynagrodzenie pracy przetargowej

Szczegółowy opis zasad:  www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo

Organizatorzy

Kampania to kolejne działanie w ramach inicjatywy koalicji branżowej SAR, PSML, IAA Polska, ze wsparciem IAB i POR (Polska Organizacja Reklamodawców). Dotychczas w wyniku Dialogu Branżowym powstała m.in. Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej będąca zbiorem rekomendacji i narzędzi w 9 kategoriach marketingowych.

Spot kampanii

Kampanię promuje spot Przetargowe Bingo, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych. Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, za media Mindshare Poland, za produkcję filmu F25 Production House, za komunikację PR – Monday Group Agencja Komunikacji.

W filmie wystąpili:

Mariusz Gerałtowski (PSML)
Dominik Górka (Live Age)
Dorota Haller (HONOR / HUAWEI)
Magdalena Heinrich (AstraZeneca)
Jakub Kamiński (Brain)
Adrian Kawecki (Mindshare)
Olga Kustra-Kowalczyk (IKEA)
Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas)
Jerzy Minorczyk (IAA Polska)
Paweł Patkowski (Orange)
Lena Stryjewska (2012 agency)
Maciej Twardowski (Ogilvy)
Paweł Tyszkiewicz (SAR)
Marcin Wocial (Play)

Najważniejsze linki
strona inicjatywy: www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo
spot kampanii: https://youtu.be/sK0E_OZp6H4

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IAB HowTo: (r)ewolucja influencermarketingu

IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu to organizowana przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska konferencja poświęcona marketingowi influencerskiemu. W czasie wydarzenia eksperci branżowi reprezentujący czołowe firmy obecne na polskim rynku pokażą trendy, studia przypadków oraz odkryją tajniki efektywnej współpracy z twórcami. IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu odbędzie się 16 marca 2023 r. w formule stacjonarnej w Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów w Warszawie.

 

Influencer marketing podlega nieustannej transformacji, a zapotrzebowanie na influencerów nie maleje. Obserwujemy zmianę ważności platform na których publikują internetowi twórcy, a trendy w formatach i rodzajach treści zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek.

W roku 2022 pojawiły się pierwsze rekomendacje dotyczące influencer marketingu wydane przez Prezesa UOKiK, które podkreśliły wagę prawidłowego oznaczania treści reklamowych, a według sygnałów dochodzących z różnych stron to dopiero początek drogi uregulowania całej branży. Zmusiły one niejako influencerów do transparentności i bardziej kreatywnego podejścia do działań reklamowych, by utrzymać, a nie zniechęcić swoich obserwatorów.  

Mówcy konferencji IAB HowTo: (r)ewolucja influencermarketingu opowiedzą nie tylko o dokonujących się zmianach, ale także odkryją sens i tajniki efektywnej współpracy z twórcami oraz narzędzia, które pozwolą naskuteczne działanie w zakresie influencer marketingu zgodnie z prawem.

Gdzie i kiedy?

Konferencja “IAB HowTo: (r)ewolucja influencermarketingu” odbędzie się 16 marca 2023 r. w formule stacjonarnej, w Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów w Warszawie.  Rozpoczęcie o godzinie 9:30.

Dla kogo?

Wydarzenie przeznaczone jest dla marketerów, brandmanagerów, reklamodawców, domów mediowych, agencji, freelancerów oraz twórców internetowych.

W agendzie

Wśród tematów, które poruszymy na konferencji, znajdują się m.in.:

Ekonomia twórców – czy influencerzy potrzebują jeszcze marek do współpracy (i co z tym zrobić).
Influencer marketing po rekomendacjach Prezesa UOKiK – Panel Dyskusyjny
Jak to wszystko spiąć? Case study kampanii „Ród Smoka” HBO Max.
Influencerzy i trendy – czyli dwie rzeczy, o których należy pamiętać budując kanał marki na TikToku.
Aspekty prawne w influencer marketingu

 

Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wydarzenia jest starannie dobrane grono prelegentów. Wśród występujących podczas konferencji ekspertów znajdują się: Hanna Strzałkowska, Salvadore de Angelis (Nielsen), Mateusz Górecki (WE!RE Fantasy), Łukasz Kepiński(Tears of Joy), Kamil Bolek, (ekspert w zakresie wykorzystania YouTube i influencerów w komunikacji marki), Agnieszka Karcz, Piotr Wasilewski(Traple, Konarski Podrecki i Wspólnicy), Klaudia Jamróz, Natalia Żmuda (Labcon), Aleksandra Szkiłądź (DDOB), Łukasz Walczak (GetHero), Maciej Dutkowski, Marek Myślicki (Stor9), Krzysztof Lehmann (UOKiK), Jakub Wątor (Spider’s Web+), Kacper Pakuła (LifeTube), Aleksandra Rutkowska (Streetcom), Dominika Stryjewska, Marcin Woźniak (LiquidThread)

Konferencja będzie okazją, aby dowiedzieć się więcej o wpływie, jaki influencerzy mogą mieć na Twoją markę i jak skutecznie korzystać z ich mocy. Zarezerwuj już dziś swoje miejsce na konferencji i dołącz do dyskusji z innymi specjalistami z branży!

Pełna agenda wydarzenia oraz bilety: https://howto.iab.org.pl/influencer-2023/

Konferencja organizowana jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków Grup Roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą
i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu komunikacji marketingowej.

Wydarzenie jest objęte akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w IAB HowTo, posiadacze certyfikatu otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych.

Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, NowyMarketing, Brief, Marketing przy Kawie

Współpraca: Newspoint

Więcej informacji: https://howto.iab.org.pl/influencer-2023/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport IAB Polska i PBI: Ponad połowa firm gotowa na erę post-cookie

Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich, a 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę. Zapraszamy do lektury II edycji raportu IAB Polska i PBI: Reklama online w dobie post-cookie. Publikacji towarzyszy też wykaz metod personalizacji reklamy bez 3rd party cookies, które już działają lub wkrótce będą.

 

Na polskim rynku bardzo wzrosła świadomość nadchodzących zmian związanych z wygaszaniem third party cookies. Niepokój wzbudza jednak niski poziom współpracy – firmy skupiają się głównie na testowaniu własnych rozwiązań, a znaczna część nie chce dzielić się identyfikatorami swoich użytkowników z innymi podmiotami na rynku. Zupełnie inaczej dzieje się np. na rynku czeskim – tam kluczowe podmioty porozumiały się celem stworzenia uniwersalnego identyfikatora. Pozytywne jest natomiast to, że w naszym ekosystemie istnieje coraz więcej rozwiązań technologicznych, które ułatwią funkcjonowanie rynku reklamowego po wycofaniu third party cookies. Nasz rynek powinien dążyć do większej współpracy oraz zwiększenia liczby zalogowanych użytkowników. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie tylko “twarde” loginy będą mogły stać się walutą mówi Paweł Laskowski, Prezes Zarządu, PBI

Wykaz metod personalizacji reklam bez 3rd party cookies znajduje się tu: https://bit.ly/3gnx4Df 

Publikacje miały swoją premierę 1 grudnia br. podczas IAB ExpertPanel prowadzonego przez Grupę Roboczą Programmatic IAB Polska, autorów raportu. Nagranie webinaru można obejrzeć tutaj: https://livewebinar.com/836-850-039

Na potrzeby raportu, który jest drugą edycją opracowania koncentrującego się na przedmiotowej kwestii, zrealizowano badanie ilościowe online z przedstawicielami różnych stron rynku komunikacji cyfrowej (m.in. wydawców, domów mediowych i agencji marketingowych oraz reklamodawców).

Respondentami byli pracownicy podmiotów, które funkcjonują w obrębie ekosystemu IAB Polska – firmy członkowskie oraz te, które aktywnie uczestniczą w działaniach związku bądź śledzą kanały informacyjne.

Kiedy oddawaliśmy w Państwa ręce pierwszą edycję raportu Reklama on-line w dobie post-cookie, byliśmy niemal przekonani jak dalej potoczą się wydarzenia. Życie lubi nas jednak zaskakiwać i oto półtora roku później ciasteczka 3rd party mają się nieźle. Jednak rynek nie pozostał w bezruchu i w międzyczasie powstało wiele alternatywnych rozwiązań, a zarówno wydawcy, jaki i reklamodawcy oraz agencje, przygotowują się na to, co ma nadejść. W II edycji naszego raportu przedstawiamy, co się od marca 2021 roku zmieniło i jak rynek dzisiaj zapatruje się na świat bez ciasteczek 3rd party dodaje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska

Raport do pobrania tu: https://bit.ly/3VzAuSE 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KRRiT chce kontrolować twórców internetowych

KRRiT youtube

KRRiT przypomina i upomina, że czas na zgłoszenie się do krajowego rejestru minął z początkiem lutego, a coraz więcej twórców internetowych spełnia wymogi rejestracji. Jak te przepisy sprawdzają się w praktyce?

Dołączenie do rejestru dla twórców treści na YouTube oznaczałoby dodatkowe obowiązki oraz w niektórych przypadkach opłaty z tym związane. Warto jednak pamiętać, że nie każda osoba mająca konto na platformie podlega tym przepisom. Zgłoszenie się do rejestru obowiązkowe jest dla kanałów, które opublikowały przynajmniej dwa publiczne filmy na kanale oraz na nich zarabiają. Zarobki w tym przypadku oznaczać mogą zarówno umowę zawartą z YouTube AdSense, jak i przychody związane z promocją produktów w materiałach. Dużo wątpliwości budzi podatek VoD wynoszący 1,5% dochodu. Według wyliczeń ekspertów powinien on objąć twórców z widownią wyższą niż 80 tysięcy osób lub takich, których obroty roczne przekraczają 9 milionów złotych. Jednak według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za weryfikacje kanałów odpowiedzialny powinien być Polski Instytut Sztuki Filmowej, do którego trafiają wpływy z danego podatku.
W celu wyjaśnienia niejasności oraz wypracowaniu działającego i jasnego systemu rozmowy z KRRiT prowadzi Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. IAB prosi również o niekaranie niezgłoszonych twórców do czasu wypracowania sensownych kryteriów dotyczących twórców internetowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IAB MIXX Awards – gala rozdania nagród za najlepsze kampanie digitalowe

IAB MIXX Awards

IAB MIXX Awards to konkurs organizowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB, w którym nagradzane są wyjątkowe kampanie marketingowe digital. 2 grudnia poznaliśmy zwycięzców konkursu.

Najlepszą kampanią digitalową okazał się projekt „Najmłodszy headhunter na świecie” przygotowany przez Publicis Worldwide Polska dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW.

Jury konkursu przyznało 10 złotych statuetek kampaniom:

  • „#GamingBezBarier” w kategorii Games & eSport,
  • „Bez LGBT+ nie ma Polski” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR,
  • „Cyberpunk 2077 – Night City zmienia wszystkich” w kategorii Cross Media Integration,
  • „KRÓL w CANAL+” w kategorii Cross Media Integration,
  • „Najmłodszy headhunter na świecie” w kategoriach Best Use of Social Media oraz Online Marketing with Influencer,
  • „Stop kobietobójstwu!” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR,
  • „Walka o każdy grosz – Jak CCC podwoiła sprzedaż mobilną?” w kategorii Performance Marketing,
  • „Zanuć Turururu” w kategorii Innovation & Smart Solution,
  • „Żywiec Męskie Granie #wdomu” w kategorii Digital Experience.

 

Pełna lista zwycięzców w załączeniu oraz tutaj: https://mixx-awards.pl/zwyciezcy-2021/

Serdecznie gratulujemy wszystkim nominowanym!


źródło: IAB Polska

Adam Daniluk

Tak zwycięża się w digitalu. Nagrody IAB MIXX Awards rozdane!

IAB MIXX Awards 2020

Już po raz czternasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Hulaj z głową” przygotowany przez GONG i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także 4 złote statuetki dla kampanii: „Hulaj z głową” w kategorii Content Marketing, „RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze” w kategorii Limited Budget, „#ZdalniDoPomocy” w kategorii Online Marketing with Influencer oraz „Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2020 były: „T-raperzy znad Wisły – Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Zdobyły one po trzy statuetki.

Tegoroczna Gala IAB MIXX Awards nie odbyła się w tradycyjnym wydaniu, lecz przeniosła się do internetu. Jest to podyktowane przede wszystkim bezpieczeństwem uczestników, które jest naszym priorytetem, dlatego decyzja dotycząca przeprowadzenia transmisji online rozdania nagród była jedynym właściwym krokiem w obecnej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę, że uderzenie kryzysu nie ominęło całego ekosystemu reklamowego, dlatego tym bardziej doceniamy każde zgłoszenie w tegorocznej edycji IAB MIXX Awards. W tak trudnym dla wszystkich momencie chcemy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania oraz pokazują, że relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2020 zawalczyły 43 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało GONG, Domem Mediowym Roku – MullenLowe MediaHub, natomiast Reklamodawcą Roku – ING Bank Śląski. Człowiekiem Roku została Izabela Albrychiewicz (CEO GroupM), a CEO Gemius Marcin Pery otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań CEO Gemius Marcinowi Pery. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży badawczej. Człowiekiem Roku została CEO GroupM Izabela Albrychiewicz, która jest wybitną postacią branży reklamowej, od 20 lat odnoszącą sukcesy zarówno na polskim rynku, jak i międzynarodowym.

Włodzimierz Schmidt

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2020 

 

NAGRODA NAZWA KAMPANII KLIENT (MARKA) ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Best Use of Social Media
WYRÓŻNIENIE Jalapeno Challenge McDonald’s Isobar Polska, OMD
WYRÓŻNIENIE T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
BRĄZ „Żeby nie kusiło. Zostań w domu.” Porsche Polska Porsche Polska PHD, DDB Warszawa
SREBRO Człowiek, który na wszystkim oszczędzał ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Brand Awareness and Positioning

WYRÓŻNIENIE Tym, którzy… Grupa Maspex (Tymbark) Grupa Maspex
BRĄZ T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
BRĄZ Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata BNP Paribas Bank Polska Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, Feeders Agency
SREBRO Dzień bez parawanu Kompania Piwowarska (Tyskie) GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik  Studio, Zenith, Tailor Made PR
SREBRO Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Commerce

WYRÓŻNIENIE Jak kampanią w światowy dzień zwierząt podnieść sprzedaż o ponad 55% jedzenia dla zwierząt największych marek? MARS POLSKA (Pedigree i Whiskas) LVL UP MEDIA, Mars Polska, MediaCom Warszawa, BBDO, Bluecloud Interactive
BRĄZ Omnichannelowa aplikacja mobilna Multikina Multikino Infinity Group
 

Content Marketing

WYRÓŻNIENIE Łomża Swoją Drogą Van Pur (Łomża) Lulu Production, MediaCom Warszawa
BRĄZ Moje miejsce zawsze z Legią Grupa Żywiec (Królewskie) Twin, Just, Starcom
BRĄZ T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
ZŁOTO Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Cross Media Integration

WYRÓŻNIENIE Moje miejsce zawsze z Legią Grupa Żywiec (Królewskie) Twin, Just, Starcom
BRĄZ Kampania proekologiczna „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci?” ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub, Brain
SREBRO Bank zielonych zmian BNP Paribas Bank Polska Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland, Feeders Agency
SREBRO Tym, którzy… Grupa Maspex (Tymbark) Grupa Maspex
 

Data Driven & Precision Marketing

WYRÓŻNIENIE Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? PKO Bank Polski (Miniratka) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
WYRÓŻNIENIE Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
BRĄZ AUDIOBOOKI OD BP BP Mindshare Polska, Justtag Group, mSpark
SREBRO Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Cube Group, Agencja Warszawa
 

Games & eSport

WYRÓŻNIENIE Kobieca liga esportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem! The Coca-Cola Company (Sprite) MediaCom Warszawa , ESL GAMING POLSKA 
WYRÓŻNIENIE Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie Wargaming Play MediaCom Warszawa, Fantasyexpo
BRĄZ Ghost Recon Breakpoint – Użyj i Ożyj Ubisoft GONG, Mindshare Polska
SREBRO KFC na mapach CS:GO 2 AmRest (KFC) Fantasyexpo
 

Innovation & Smart Solution

WYRÓŻNIENIE Display Chat Bot Atopik Polska Open Mobi
WYRÓŻNIENIE KITT 2020 MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) Isobar Polska, Mastercard, Carat Polska
WYRÓŻNIENIE Shake to Play Play (Aplikacja Play24) Plej, Play, MediaCom Warszawa
BRĄZ Dwie Arety BNP Paribas Bank Polska Feeders Agency
BRĄZ Odcięci od świąt Stowarzyszenie mali bracia Ubogich OLX, BBDO
 

Launch

WYRÓŻNIENIE Karnet Wszystkomający do CityFit CityFit CityFit
WYRÓŻNIENIE Wkręć się w zoodle i pożegnaj nudę w kuchni! Philips Carat Polska
WYRÓŻNIENIE Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Agencja Warszawa, Innogy Polska, Cube Group
 

Limited Budget

WYRÓŻNIENIE BLACK FRIDAY Decathlon Polska Przestrzeń, MullenLowe MediaHub
WYRÓŻNIENIE Trzy billboardy za Sieradzem naTemat.pl naTemat.pl
BRĄZ Korona Polskich Skałek Decathlon Polska (Simond by Decathlon) Neon Shake, MullenLowe MediaHub
ZŁOTO RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze Rano Zebrano Agencja Warszawa
 

Offline Digitizing

WYRÓŻNIENIE Mural dla służby zdrowia naTemat.pl naTemat.pl
WYRÓŻNIENIE Trzy billboardy za Sieradzem naTemat.pl naTemat.pl
BRĄZ Dzień bez parawanu Kompania Piwowarska (Tyskie) GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik Studio, Zenith, Tailor Made PR
BRĄZ Symulakra – Rzeźba tworzona przez siły miasta Screen Network Screen Network, panGenerator
 

Online Marketing with Influencer

WYRÓŻNIENIE Kiedy znika brud, pojawiają się pomysły. Reckitt Benckiser (Cillit Bang) Chromatique Creative Agency
WYRÓŻNIENIE KITT 2020 MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) Isobar Polska, Mastercard
ZŁOTO #ZdalniDoPomocy ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Performance Marketing

WYRÓŻNIENIE 365 Dni Testów Renault Renault Polska OMD
WYRÓŻNIENIE Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? PKO Bank Polski (Miniratka) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
WYRÓŻNIENIE “Tailor-made” oferty z eSky eSky.pl eSky.pl
BRĄZ Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Cube Group, Agencja Warszawa
SREBRO Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
 

Public Service, non-profit campaign & CSR

WYRÓŻNIENIE Bez jaj OLX OLX
BRĄZ Zmieniajmy na dobre Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali Publicis
SREBRO Dzień na U Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie PHD, DDB Warszawa, Garden of Words, Avon Cosmetics Polska
ZŁOTO Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy Polska Akcja Humanitarna (Program dożywiania dzieci Pajacyk) Polska Akcja Humanitarna, Kwadratowa Masakra,  Craftserve 
 

UX

BRĄZ Shake to Play Play (Aplikacja Play24) Plej, Play, MediaCom Warszawa
BEST IN SHOW
Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie jest co roku organizowane przez IAB Polska.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsor Gali: WP 25 lat
Sponsorzy wspierający: TVP, Havas Media Group, DIMAQ
Współpraca: Newspoint
Organizator: IAB Polska
Oficjalny audytor: PwC
Partner prawny: Traple. Konarski Podrecki i Wspólnicy


Źródło: IAB Polska

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spektakularny sukces polskich kampanii reklamowych na europejskiej arenie

mixx awards 2020

Aż 10 statuetek zdobyły polskie kampanie w prestiżowych konkursach MIXX Awards Europe i Research Awards 2020, organizowanych przez IAB Europe. Co roku spośród kilkuset kampanii z całej Europy, międzynarodowe jury nagradza te najbardziej efektywne, inspirujące i skuteczne. W tym roku innowacyjność i kreatywność Polaków zdobyły szczególne uznanie na forum europejskiej branży reklamowej.

Po owocnej dla polskich agencji edycji z 2019 roku, z przyjemnością poznaliśmy listę tegorocznych zwycięzców, którzy nie tylko wykorzystują najskuteczniejsze działania digital marketingowe, ale także edukują i inspirują poprzez prezentację nowych rozwiązań i trendów.

Nagrodzone polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital to:

  1. Kategoria Branded Content (MIXX Awards Europe 2020)
    ZŁOTO: Kampania “Jak TO Robić?” / “How to do IT?” zrealizowana przez Abstra dla Durex / Reckitt Benckiser (kampania nagrodzona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategoriach BEST IN SHOW, CONTENT MARKETING oraz ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER)
    BRĄZ: Kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland
  2. Kategoria Effective Use of Data (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania Mobile Proximity Marketing for BP zrealizowana przez Mindshare Poland dla BP (kampania wyróżniona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategorii OFFLINE DIGITIZING)
  3. Kategoria Games & E-Sports (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „An unexpected return to the studio” zrealizowana przez MediaCom Warsaw/Fantasyexpo dla Old Spice / Procter & Gamble
  4. Kategoria Non-Profit / Corporate Social Responsibility (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski
    BRĄZ: Kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland
  5. Kategoria Social Media (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski
  6. Kategoria Video Advertising (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania Citi Simplicity Card – YouTube Director’s Mix zrealizowana przez Feno dla Citi Handlowy
  7. Kategoria Search Advertising (MIXX Awards Europe 2020)
    BRĄZ: KampaniaSearch and beyond. Profitable growth of the market leader zrealizowana dla Vola.ro przez Adequate
  8. Kategoria Audience Measurement (Research Awards 2020)
    SREBRO: Gemius i PBI (Polskie Badania Internetu) za koncepcję jednoźródłowego pomiaru cross-mediowego

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy. Tegoroczna edycja MIXX Awards Europe i Research Awards 2020 to ogromny sukces polskiej branży reklamy digital, która z roku na rok jest coraz liczniej obsypywana prestiżowymi nagrodami w międzynarodowych konkursach. W tym roku co piąta statuetka trafiła w ręce Polaków – to historyczny sukces, którego wkład w budowanie reputacji kreatywnej Polski na świecie jest nie do przeceniania. Polski rynek reklamy digital jest nie tylko jednym w najbardziej perspektywicznych w Europie, ale również wyróżnia się światowym poziomem.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Pełna lista zwycięzców MIXX Awards Europe i Research Awards 2020 dostępna jest na stronie IAB Europe.
Obecnie trwają zgłoszenia do 14. polskiej edycji konkursu IAB MIXX Awards na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zgłoszenia w 16 kategoriach konkursowych można przesyłać do 10 czerwca 2020. Organizatorem konkursu jest IAB Polska.

Kampanie reklamowe mogą zgłosić zarówno agencje reklamowe, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz reklamodawcy, niezależnie od wielkości czy budżetu wydanego na projekt. Jedynym warunkiem wzięcia udziału w nim jest zrealizowanie projektu wykorzystującego co najmniej jeden kanał digital.

IAB MIXX Awards to jedyny w naszym kraju konkurs, w którym kampanie reklamowe oceniane są jako całość – jury analizuje zgłoszone w poszczególnych kategoriach projekty, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Jury ocenia nie budżet, ale umiejętne połączenie konceptu kreatywnego z przełożeniem kampanii na adekwatne efekty. Zwycięskie projekty to te, które najefektywniej zachęcają do interakcji z marką, prezentują najskuteczniejsze rozwiązania w reklamie cyfrowej, a jednocześnie inspirują i wskazują kierunki rozwoju branży.

Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2007 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.


Źródło: Informacja prasowa Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#6 spotkanie DIMAQ VOICE Online już we wtorek

Dimaq Voice Online

Pojęcie marketing automation (MA) służy do określenia działań w zakresie automatyzacji procesów komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dlatego kolejne spotkanie z cyklu DIMAQ VOICE Online poświęcimy właśnie temu zagadnieniu.

Nowa formuła online

Kolejne Spotkanie online odbędzie się tradycyjnie we wtorek, 12 maja. Na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u udostępnimy przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będziemy zbierać komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, przeprowadzimy Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

Marketing automation

Na najbliższym spotkaniu porozmawiamy o optymalizowaniu budżetu marketingowego. Prelegentem na najbliższym spotkaniu będzie Daniel Werner, Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub. Tematem prelekcji będzie „#PatrzSzerzej na czas kryzysu i zobacz jak marketing automation, pomoże Ci optymalizować budżety marketingowe.”

Podczas prelekcji zostaną poruszone następujące wątki:
– jak odzyskiwać ruch, za który z pewnością zapłaciłeś do tej pory sporo,
– maile transakcyjne jako działania cross- i up- sellingu,
– omnichannel koniecznością marketing automation i ratowania budżetów.

Daniel Werner – obecnie pełni rolę CEO spółki Cashback services sp. z o.o., odpowiadając za rozwój technologiczny i sprzedażowy m. in. projektów zrabatowani.pl i zaangazowani.pl – serwisu cashbackowego działającego na rynku polskim oraz Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub – narzędzi do Marketing Automation. Posiada 10-letnie doświadczenie w branży FMCG i zajmował różne stanowiska sprzedażowe w wielu topowych firmach w Polsce.

W Grupie Digitree Group jest od 2015 roku, początkowo w roli Brand Managera projektu zrabatowani.pl, tworząc go od podstaw. Przed podjęciem pracy ze zrabatowani.pl Daniel pracował w firmie Żabka Polska, wspierając ajentów we wprowadzaniu globalnej strategii marki. Prywatnie fan fotografii, motocykli i książkowych kryminałów.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta- nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: http://bit.ly/2tcXgIi

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.


Źródło: informacja prasowa DIMAQ Voice 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DIMAQ VOICE Online – spotkania z digitalem w digitalu #2

Dimaq Voice Online

Czas na #2 DIMAQ VOICE Online! Przenosimy się do Internetu, czyli jak na digital marketing przystało. Weź udział w najbliższym DIMAQ Voice Online nie ruszając się z domu. Prelegent najbliższego spotkania udowodni, że Content is King.

Nowa formuła online

Spotkanie online odbędzie już 14 kwietnia, we wtorek. Tradycyjnie we wtorek na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u zostanie udostępniona przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będą zbierane komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, zostanie przeprowadzona sesja  Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

Kreatywny „content” – proste?

Kolejnym prelegentem jest Maciej Sawicki z White Bits. Celem prezentacji będzie przekonanie słuchaczy, że za kreatywnym „contentem” w mediach społecznościowych stają powtarzalne schematy, które można wykorzystywać.

Na przykładzie kampanii Podlaskie.travel prelegent pokaże, jak opracować strategię komunikacji tak, aby pomagała tworzyć kreatywne treści.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta – nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: https://bit.ly/2RjqxK6

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF