...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mistrz Innowacyjnej Transformacji docenia liderów technologicznej zmiany [BRIEF PATRONUJE]

Mistrz Innowacyjnej Transformacji

Misją inicjatywy Mistrz Innowacyjnej Transformacji jest promowanie liderów technologicznej transformacji w Polsce. Nagrodę przyznajemy firmom lub osobom, które w ciągu ostatnich trzech lat wdrożyły projekt oparty na nowych technologiach i w sposób istotny zwiększyły efektywność organizacyjną, rynkową lub miały pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia. To już druga edycja konkursu. Pierwsza spotkała się z […]

Misją inicjatywy Mistrz Innowacyjnej Transformacji jest promowanie liderów technologicznej transformacji w Polsce. Nagrodę przyznajemy firmom lub osobom, które w ciągu ostatnich trzech lat wdrożyły projekt oparty na nowych technologiach i w sposób istotny zwiększyły efektywność organizacyjną, rynkową lub miały pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia.

To już druga edycja konkursu. Pierwsza spotkała się z dużym zainteresowaniem – wpłynęły 54 zgłoszenia, a udział w konkursie wzięły największe firmy w Polsce. Wśród laureatów znalazły się taki firmy, jak CCC S.A, Alior Bank, IBM Polska, PZU czy też Bio Family.

Znalezienie się w gronie laureatów konkursu to znaczące wyróżnienie i możliwość zaprezentowania sukcesów firmy szerokiemu gronu światowych ekspertów, polskich przedsiębiorców i liderów cyfrowej transformacji. Podsumowanie konkursu i kongresu oraz prezentacja sylwetek zwycięzców zostaną opublikowane na łamach
magazynu „MIT Sloan Management Review Polska” i w innych mediach wspierających inicjatywę.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się na uroczystej gali podczas III Kongresu MIT Sloan Management Review, który odbędzie się 21-22 kwietnia 2021 r. Zwycięzców wyłoni Kapituła Konkursu, w skład której wchodzą uznani eksperci i praktycy biznesu.
Warunkiem udziału w konkursie jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, opisanie projektu oraz wskazanie liderów transformacji, których firma chciałaby wyróżnić.

Harmonogram

do 01.03.2021 r. – nabór zgłoszeń w ramach pierwszego etapu konkursu
09-11.03 2021 r. – wstępna selekcja zgłoszonych projektów, którą przeprowadzi zespół
badawczy ICAN Institute
15-22.03.2021 r. – głosowanie członków Kapituły, podczas którego wyłonieni zostaną
laureaci konkursu
21.04.2021 r. – uroczyste wręczenie statuetek w konkursie

Kategorie nagród

Technologia i rynek

Kategoria, w której wyróżnimy projekty związane z transformacją technologiczną procesów mających istotny wpływ na rynek, klienta, otoczenie biznesowe. Projekty te mogą dotyczyć takich obszarów, jak: oferta produktowa, kanały komunikacji, sprzedaż, logistyka.

Technologia i organizacja

W ramach tej kategorii wyróżnimy projekty związane z transformacją technologiczną procesów wewnątrz organizacji, które znacząco poprawiły wskaźniki efektywności funkcjonowania firmy.

Odpowiedzialna technologia

Kategoria, w ramach której wyłonione zostaną najlepsze projekty związane z transformacją technologiczną w obszarze środowiska i społeczeństwa – takie, które w istotny sposób wpłynęły na otoczenie i poprawę jakości życia.

Jeden kandydat może być zgłoszony w jednej lub więcej niż jednej kategorii konkursowej.
Można również zgłosić więcej niż jeden projekt i wyróżnić więcej niż jednego lidera.

W ramach powyższych kategorii wyłonimy osoby lub firmy, które zyskają miano:
/ MISTRZA TRANSFORMACJI
właściciel firmy bądź prezes – osoba decyzyjna w nagrodzonym projekcie
/ MISTRZA WDROŻENIA
menedżer odpowiedzialny za wdrożenie nagrodzonego projektu
/ CYFROWEJ ORGANIZACJI
firma bądź zespół odpowiedzialne za wdrożenie nagrodzonego projektu.

 

BRIEF objął patronatem mediowym Konkurs oraz III Kongres MIT Sloan Management Review, który odbędzie się 21-22 kwietnia 2021 r. Serdecznie zapraszamy!

MIT Sloan Kongres

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

NOSPR razem z IBM Watson tworzą nowatorską przestrzeń interakcji z muzyką klasyczną

muzyka klasyczna

IBM (NYSE: IBM) oraz Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, przy współpracy z Fujitsu Technology Solutions, ING Bankiem Śląskim, Urzędem Miasta Katowice – partnerami strategicznymi, a także firmą GAZ-SYSTEM i szkołami zrzeszonymi w programie P-TECH ogłosiły uruchomienie posiadającego zdolność werbalnej interakcji, wirtualnego NOSPR AI. Wykorzystuje on rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwiając internautom rozmowę na żywo ze sztuczną inteligencją na temat muzyki klasycznej.

Do końca 2020 roku na platformie internetowej ai.nospr.org.pl można „dopytywać” sztuczną inteligencję o tematy dotyczące muzyki klasycznej, otrzymując natychmiastowe odpowiedzi w języku polskim – jednocześnie przenosząc się do wirtualnej sali koncertowej katowickiej NOSPR. Na platformie można zadawać pytania głosowo i pisemnie, słuchając interpretacji utworów „Ognistego Ptaka” Igora Strawińskiego i „Karnawału Zwierząt” Camille’a Saint-Saënsa w wykonaniu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. NOSPR AI opowie, co kompozytor miał na myśli pisząc dany utwór, jaki instrument gra partię solową czy, na przykład, ile waży fortepian. IBM oraz NOSPR mają nadzieję na rozbudowę tego narzędzia w kolejnych latach.

W ramach projektu NOSPR AI, w sieci zostały udostępnione rzadko publikowane nagrania audiowizualne Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Teraz można ich posłuchać jako inspiracji do rozmowy ze sztuczną inteligencją o świecie dźwięków. Projekt NOSPR AI daje muzyce klasycznej „głos” – ukazując ją jako żywą część kultury, na którą nie trzeba patrzeć przez pryzmat utartych schematów. Po raz pierwszy staje się zjawiskiem, o którym można swobodnie dyskutować.

Projekt NOSPR AI jest zwieńczeniem trwającej blisko rok ścisłej współpracy zespołu IBM Services
z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach i ekspertami świata muzyki klasycznej, grupą IT z Fujitsu Technology Solutions, a także uczniami szkół zrzeszonych w programie P-TECH. Zespół IBM Services był odpowiedzialny za budowę rozwiązania, utrzymanie i rozwój aplikacji w chmurze publicznej IBM oraz szkolenie posiadającego zdolność werbalnej interakcji, wirtualnego NOSPR AI w zakresie udzielania odpowiedzi na pytania w języku polskim.

Uruchomienie projektu zostało poprzedzone szerokimi testami jakościowymi prowadzonymi przez zespoły projektowe IBM i NOSPR. W treningu inicjalnym, w ciągu niecałych 3 tygodni, zebrano 9 tysięcy pytań. Ogromny wpływ na budowanie zbioru mieli uczniowie i nauczyciele ZSTiO nr 2 i ŚTZN w Katowicach, którzy wspierają projekt w ramach programu edukacyjno-zawodowego P-TECH, a także reprezentanci ZSTiO nr 3 w Chorzowie, I LO w Mikołowie oraz członkowie Towarzystwa Przyjaciół NOSPR, pracownicy ING Banku Śląskiego, Urzędu Miasta w Katowicach i Fujitsu Technology Solutions.

W kolejnym etapie baza wiedzy została wykorzystana do treningu sztucznej inteligencji IBM Watson Assistant, na której oparty jest NOSPR AI, pod kątem uzyskania najlepszych odpowiedzi na pytania. Rozwiązanie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby po uruchomieniu produkcyjnym możliwe było jego „douczanie”. Dzięki wykorzystaniu chmury publicznej IBM do przechowywania tysięcy danych tworzących bazę wiedzy, możliwe jest ciągłe podnoszenie jakości oraz dokładności udzielanych odpowiedzi.

NOSPR nieustannie stara się być motorem przemian w postrzeganiu muzyki klasycznej, m.in. poprzez ukazywanie jej w coraz to nowych kontekstach społeczno-kulturowych. Jesteśmy otwarci na eksplorowanie nowych dróg komunikacji ze słuchaczami, dlatego też nawiązanie tej współpracy wydało nam się całkiem naturalne. Wielką wartość dla nas ma fakt realizacji tego projektu przy wsparciu tak ważnych instytucji ze świata biznesu, technologii i jednostek samorządowych. Jest to właściwie nasze wspólne dzieło i prawdopodobnie nie ujrzałoby światła dziennego, gdyby każda z organizacji chciała je stworzyć samodzielnie.

Ewa Bogusz-Moore, Dyrektor Naczelna i Programowa NOSPR

Naszym projektem udowadniamy, że sztuka jako forma komunikacji, może korzystać z rozwiązań takich jak IBM Watson Assistant, działający w IBM public cloud, aby łączyć klasyczny świat dźwięków ze współczesnością. Dzięki temu o muzyce klasycznej można opowiadać lekko, zyskując przy tym możliwość obcowania z interpretacjami najlepszej orkiestry symfonicznej w Polsce, w dowolnym miejscu i czasie.

Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie

Projekt NOSPR AI jest przykładem tylko na pozór wykluczających się obszarów: technologii i sztuki. Przy współpracy obecnych w Katowicach inwestorów: IBM, Fujitsu Technology Solutions oraz ING Bank Śląski, podążamy ścieżką cyfrowej transformacji obserwowanej na całym świecie. Dzięki naszej współpracy zostanie stworzone nowoczesne narzędzie do edukacji muzycznej, pozwalające na wykorzystanie sztucznej inteligencji do prowadzenia rozmowy z człowiekiem na temat wybranych utworów muzycznych. Projekt jest unikatowy i jesteśmy dumni z faktu, iż w nim uczestniczymy.

Bogumił Sobula, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Katowice

W ING sztuczna inteligencja jest obecna na co dzień. Pomaga nam w lepszym podejmowaniu decyzji oraz ich przewidywaniu, a także wspiera procesy, które wcześniej wykonywaliśmy ręcznie. Ten projekt zainteresował nas, bo połączenie świata kultury ze sztuczną inteligencją jest nieoczywiste i zaskakujące. I dodatkowo angażuje młodych ludzi, którzy stoją przed wyborem kierunku swojego rozwoju. Szerzenie wiedzy związanej z technologią wśród młodzieży jest dla nas bardzo ważne, bo daje im możliwość świadomego zaplanowania przyszłej kariery. NOSPR AI udowodniło nam wszystkim, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. Dzięki temu niezwykłemu projektowi możemy w łatwy i przyjemny sposób zgłębić wiedzę o utworach, kompozytorach, wykonaniu i muzyce w ogóle.

Sławomir Soszyński, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego

Nasz wspólny projekt to efekt świetnej pracy zespołowej i symbol synergii świata korporacyjnego z sektora IT ze światem sztuki. To właśnie innowacyjność, innowacyjne rozwiązania, innowacyjne technologie pomagają nam budować lepszy świat. Świat, w którym nie tylko ufamy sobie nawzajem, ale także ufamy otaczającym nas technologiom. One bowiem pomagają nam w codziennych obowiązkach, ale też umożliwiają odkrywanie sztuki, w tym przypadku muzyki klasycznej, w zupełnie nowym wymiarze. Co istotne, projekt udało się zwieńczyć pomimo pandemii, która wywróciła świat do góry nogami i wprowadziła zasady społecznego dystansu. Technologie, które mamy, pozwalają nam trwać, działać, odnosić sukcesy i tworzyć wspaniałe produkty także w naszych „domowych biurach.

Aleksandra Durzyńska-Prochowska, Dyrektor Zarządzająca Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions

Więcej informacji na stronie https://ai.nospr.org.pl.


Źródło: Informacja prasowa IBM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Studenci AD2020 wskazują, gdzie chcieliby rozpocząć karierę [RAPORT]

Uniwersum_Ranking

Universum Talent Survey, przeprowadzane przez Universum Global, to największe tego rodzaju badanie na świecie, w którym biorą udział studenci z ponad 60 krajów. W tegorocznej edycji badania wzięło udział ponad 16 000 polskich studentów. Jak co roku, na podstawie głosów uczestników badania, zostały stworzone rankingi Universum Most Attractive Employers Poland w siedmiu kategoriach: biznes, inżynieria, informatyka, nauki medyczne, nauki ścisłe, nauki humanistyczne oraz prawne.

Najważniejszymi atrybutami marki pracodawcy dla studentów kierunków biznesowych, inżynieryjnych i IT są: dobre zarobki w przyszłości i dobre perspektywy kariery. Następne w kolejności dla studentów kierunków biznesowych i przyszłych inżynierów są: szacunek dla pracowników, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz szkolenia i rozwój. Studenci kierunków informatycznych wymieniają: szkolenia i rozwój, szacunek dla pracownika i przyjazne środowisko pracy.

 

 

 

Szacunek dla pracowników wkradł się do ścisłej czołówki najważniejszych atrybutów marki pracodawcy dość niedawno, ale wydaje się, że zagości tam na dłużej. Kandydaci chcą mieć pewność, że pracodawca będzie dbał o swoich ludzi i ich szanował, niezależnie od ich poglądów.

Anna Macnar, CEO HRM Institute – partner Universum w Polsce

Najbardziej atrakcyjni pracodawcy w Polsce w rankingu Universum 2020
W TOP10 w rankingach poszczególnych kategorii znaleźli się:

Ranking Biznes/ Commerce
1. gle
2. Microsoft
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Facebook
5. NBP Narodowy BanGook Polski
6. TVN
7. PKO Bank Polski
8. Amazon
9. Volkswagen Group
10. Deloitte

Ranking Inżynieria
1. Mercedes-Benz Manufacturing Polska
2. Google
3. Volkswagen Group
4. Budimex
5. Microsoft
6. Polskie Linie Lotnicze LOT
7. Volvo Group
8. Toyota
9. Grupa Skanska
10. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

Ranking IT
1. Google
2. Microsoft
3. Facebook
4. Intel
5. Ubisoft
6. Amazon
7. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT RED
8. Samsung Electronics Polska
9. IBM Polska
10. Techland

Ranking Nauki Ścisłe
1. Google
2. Polpharma
3. Ziaja
4. L’Oréal Polska
5. Dr Irena Eris
6. Microsoft
7. Bayer
8. Wedel
9. Nestlé Polska
10. Nivea Polska

Ranking Nauki humanistyczne / Sztuka / Edukacja
1. Google
2. TVN
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Grupa Empik
5. Facebook
6. Microsoft
7. Polskie Radio
8. Telewizja Polsat
9. IKEA
10. Sephora

Ranking Prawo
1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych
2. Kancelaria Wardyński i Wspólnicy
3. Google
4. Polskie Linie Lotnicze LOT
5. Microsoft
6. PKO Bank Polski
7. TVN
8. SMM LEGAL Maciak Mataczyński Adwokaci
9. Deloitte
10. Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Ranking Zdrowie / Medycyna
1. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie
2. Ministerstwo Zdrowia
3. Grupa Lux Med
4. Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
5. Medicover
6. Centrum Medycyny Sportowej
7. Centrum Medyczne ENEL-MED
8. Polpharma
9. Bayer
10. EMC Instytut Medyczny

Więcej o wynikach badania i preferencjach polskich studentów można przeczytać na stronie programu DREAM EMPLOYER.  Czytaj więcej >

UNIVERSUM to Globalny Lider Employer Brandingu. Przeprowadza największe na świecie badanie dotyczące oczekiwań studentów dotyczących kariery – Universum Talent Survey. Zaufany partner dla ponad 1200 klientów i 1500 uniwersytetów na całym świecie, w tym wielu firm z listy Fortune 500 i instytucji akademickich o międzynarodowej renomie. Pomaga pracodawcom zrozumieć, przyciągnąć i zatrzymać obecnych i przyszłych idealnych pracowników, wykorzystujących doświadczenie, wiedzę i usługi w zakresie badań, doradztwa strategicznego i rozwiązań w zakresie komunikacji.

Na polskim rynku Universum reprezentowane jest przez HRM Institute


Materiał na podstawie informacji prasowej www.hrminstitute.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF