...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kiedy domy mają głos… Otodom z nową kampanią wizerunkową i identyfikacją wizualną

otodom

Od dziś w ramach nowej kampanii marki Otodom w telewizji będą emitowane trzy spoty. W każdym z nich to dom staje się narratorem i opowiada historię pierwszego „spotkania” z właścicielem. Ich idealne dopasowanie gwarantuje długotrwały i szczęśliwy związek – jak w życiu. Start kampanii zbiega się z rebrandingiem marki, która zyskała nowe logo i kompleksową identyfikację wizualną.

Nowe logo podkreśla zmiany

Otodom, najpopularniejszy serwis z nieruchomościami, świętuje właśnie 15-lecie.

W Internecie to kawał czasu, wiele się zmieniło. Od początku staraliśmy się jak najskuteczniej łączyć kupujących i sprzedających nieruchomości. Dziś – jako rynkowy lider – mamy ambicję, by nasza rola była szersza: staramy się inspirować, doradzać i pomagać poruszać się w niełatwym świecie nieruchomości. Dzielimy się wiedzą i danymi, by poszukujący nowego domu mogli podjąć świadome decyzje. Słuchamy naszych klientów i wprowadzamy kolejne narzędzia, które ułatwiają transakcje użytkownikom indywidualnym, agentom i deweloperom. A jednocześnie dbamy o emocje. O to, by poszukiwanie domu marzeń było przyjemnością. Te zmiany wymagały wyraźnego podkreślenia, stąd decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej i nowej platformie komunikacji.

Anna Adrian, Marketing Manager Otodom

Autorem nowego systemu identyfikacji wizualnej Otodom jest Kuba ‘Enzo’ Rutkowski z zespołem Kommunikat studio.

Naszym zadaniem nie było tylko uporządkowanie języka wizualnego Otodom, ale przede wszystkim zwizualizowanie zmiany jaka nastąpiła w strategii i komunikacji marki. Szukaliśmy również niekonwencjonalnego sposobu na zinterpretowanie tematu nieruchomości. Dlatego metafory zawarte w samym logotypie oparliśmy na prostych kształtach geometrycznych. Plany budowy, czy sama architektura opierają się głównie na kształcie kwadratu i prostokąta. Dlatego uprościliśmy ikony daszków, domków do jeszcze bardziej elementarnej symboliki domu jaką stał się kwadrat. Markę Otodom przedstawiliśmy jako kształt idealny, czyli koło, które jest zawarte w samej nazwie poprzez litery O. Połączenie tych dwóch figur stworzyło symbol, który zastąpił literę “O” w wyrazie “dom”, aby wzmocnić jeszcze bardziej jego znaczenie.

  Jakub ‘Enzo’ Rutkowski, właściciel i dyrektor kreatywny Kommunikat studio

Jak dodaje, sam logotyp to nie wszystko. Nowy system identyfikacji wizualnej został oparty na ewolucji i ulepszeniu dotychczasowych identyfikatorów marki, ale przeszedł także rewolucję, która uzupełniła je o nowe elementy. Dzięki dynamicznemu brandingowi, marka Otodom zyskała nie tylko bardziej profesjonalny charakter, ale także czytelny i nowoczesny wymiar.

Proste mechanizmy sprawiają, że branding jest przyjazny, pojemny i odważny, czyli w sam raz dla lidera.

  Jakub ‘Enzo’ Rutkowski, właściciel i dyrektor kreatywny Kommunikat studio

Potencjał filmowy i ładunek emocjonalny

Jednocześnie z rebrandingiem, rusza dziś nowa kampania reklamowa, w ramach której powstała seria trzech spotów. Jak podkreśla Anna Adrian, liczył się nie tylko oryginalny pomysł, ale i wykonanie. A te zagwarantowała agencja Leo Burnett, która do współpracy zaprosiła dom produkcyjny Dynamo i ekipę znakomitych filmowców, z utytułowanym reżyserem Michałem Marczakiem na czele.

Zauważyliśmy pewną analogię między poszukiwaniem domu i poszukiwaniem życiowego partnera. W obu przypadkach nieco błądzimy, balansujemy między tym, co podpowiada nam serce i rozum. Stąd pomysł przedstawienia Otodom jako „platformy randkowej”, która pomaga budynkom znaleźć idealnych mieszkańców, a ludziom – idealne domy. W końcu Otodom jest przestrzenią, w której wiedza i doświadczenie spotykają się z emocjami.

Maciej Porębski, dyrektor kreatywny Leo Burnett

W ten sposób powstały historie, w których narrację przejęły domy. Pierwszą opowiada artystyczny apartament nad morzem, rocznik 26, w którym zamieszkała para po pięćdziesiątce, potrafiąca docenić piękno wiekowego domu. „Ona wie, jak otrzymać każdy odcień błękitu, a on zna wszystkie kolory morza – nic dziwnego, że się zakochali”. W drugiej historii, jednorodzinny dom na przedmieściach wspomina jak bardzo przeżywał samotność i trudny czas poszukiwania swojej wymarzonej rodziny. W końcu znaleźli się na Otodom. Ostatnie mieszkanie – kawalerka w deweloperskim bloku – relacjonuje skomplikowane relacje z pewnym kawalerem, z którym co prawda długo się docierali, ale finalnie poczuli radość z idealnego dopasowania.

Personifikacja domów, która stanowi podstawę nowej platformy komunikacji Otodom, ma duży potencjał filmowy i niesie gigantyczny ładunek emocjonalny. Pokazując różne domy i historie ich spotkań z tak samo różnorodnymi właścicielami, dajemy widzom szansę na odnalezienie prawdy, a może też swoich potrzeb, marzeń i oczekiwań związanych z miejscem zamieszkania. Takie scenariusze to naprawdę rzadkość nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Ich lektura przeniosła mnie do złotych czasów światowej reklamy, przypominając ikoniczne już, kultowe filmy, dzięki którym postanowiłem zająć się reklamą i filmem w ogóle.

Michał Marczak, reżyser spotów do kampanii Otodom

Reżyser do współpracy przy tym projekcie zaprosił najlepszych – ekipę wywodzącą się przede wszystkim ze świata fabularnego – tak, aby powstały filmy oryginalne, bardzo emocjonalne i angażujące. Naturalne, prawdziwe i organiczne.

Dodatkową ciekawostką związaną ze spotami jest nietypowy zabieg muzyczny: w każdym ze spotów wykorzystano melodię „Time To Pretend” grupy MGMT, jednak w różnych aranżacjach, które podkreślają charakter poszczególnych filmów. Za muzykę odpowiada ceniony producent i instrumentalista, Marcin Macuk.

Kampania „Otodom, który mi odpowiada” inauguruje nową platformę komunikacji marki, którą Otodom we współpracy z Leo Burnett planuje kontynuować w przyszłości. Aktualna kampania potrwa do końca października. Spotom TV towarzyszyć będą reklamy radiowe oraz działania digitalowe, a także aktywności PR, influencer marketing oraz działania w social media. Za zakup mediów offline odpowiada dom mediowy Media Concept, za działania online SalesTube, aktywności PR prowadzi Havas PR Warsaw, natomiast za komunikację marki w kanałach social media odpowiada agencja dotRelations.


Źródło: Otodom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza identyfikacja wizualna tworzona na żywo przez społeczność marki za pomocą Sztucznej Inteligencji ma miejsce w tej chwili

Insta story CLEANT logo

CLEANT, rodzinna marka odzieżowa z Polski, na nowo definiuje swoją tożsamość wizualną w innowacyjny, wykorzystujący technologię sposób. Jako marka typu community-as-hero, wszystko, co robi, polega na równym angażowaniu wszystkich fanów. Dlatego cała społeczność marki tworzy na żywo jej nowy symbol przy użyciu Sztucznej Inteligencji i każdy może wziąć w tym udział, właśnie teraz.

Piorun, symbol używany od momentu powstania marki w 2014 roku, z którym utożsamiają się tysiące fanów, potrzebował aktualizacji wraz z identyfikacją wizualną, aby odzwierciedlić ambicje CLEANT. Celem projektu jest stworzenie symbolu, który wyglądałby tak, jak chce tego cała społeczność. Nowego pioruna należącego jednakowo do wszystkich.

Koncepcja zakłada, że fani marki rysują swoją wizję pioruna w aplikacji mobilnej (na urządzenia z systemem iOS i Android, dostępnej do pobrania już teraz). Następnie specjalnie opracowany system sieci neuronowej Sztucznej Inteligencji (a dokładniej Generative Adversarial Network opartej na algorytmach Deep Learning) nauczy się, przeanalizuje i znajdzie wzorce w całym zbiorze danych. Wreszcie wygeneruje n+1 piorun, odzwierciedlający zbiorową wizję tego, jak powinien wyglądać symbol marki, uwzględniający wszystkie pioruny w równym stopniu.

CLEANT logo piorun
Źródło: CLEANT

W przeciwieństwie do wszystkich projektów rebrandingowych, ten jest tworzony na żywo, a jego nieprzewidywalność przyciąga ogromną uwagę, ponieważ nikt nie spodziewa się, co wygeneruje Sztuczna Inteligencja.

Grzegorz Derlukiewicz, dyrektor zarządzający studia projektowego Redkroft

Każdy może pobrać aplikację CLEANT A.I. i wziąć udział w procesie, a następnie obejrzeć w aplikacji transmisję live z tworzenia pioruna przez A.I. (5 marca 2021 o godz. 16:00).

Marka będzie używać symbolu wygenerowanego przez Sztuczną Inteligencję na swoich produktach i w komunikacji. To prawdopodobnie pierwsza na świecie identyfikacja wizualna tworzona na żywo, mająca na celu udowodnienie, że wyższy poziom zaangażowania odbiorców jest możliwy. Na nowo definiuje również sposób tworzenia rzeczywistego wizerunku marki – z dala od kubików sieciowych agencji i sal konferencyjnych. Poprzez interakcję z publicznością w sposób innowacyjny, a nie podczas badań fokusowych. Stanowi to propozycję nowego wzorca tego, w jaki sposób powinny być projektowane żywe marki.

identyfikacja wizualna CLEANT
Źródło: CLEANT

Projekt rebrandingu prowadzony jest we współpracy z Redkroft, warszawskim studiem brandingowym zajmującym się projektami o najwyższym stopniu złożoności, specjalizującym się w tworzeniu skutecznych marek: dla liderów branży i tych, którzy do tego miana aspirują.

Technologię AI dostarcza NeuroSYS, jedna z czołowych firm zajmujących się sztuczną inteligencją w Polsce, oferująca szyte na miarę rozwiązania dla firm wymagających nieszablonowego podejścia, wykorzystującego najnowsze technologie i rozwiązania.

CLEANT to polska, rodzinna marka odzieżowa powstała w 2014 roku. W ostatnich latach zyskała ogromną popularność, co skutkowało m.in. projektami kolaboracyjnymi z globalnymi markami, jak Milka czy ASUS Republic of Gamers. Marka rozpoczyna proces redefinicji swojego języka wizualnego, który sprosta jej europejskim ambicjom. CLEANT określa siebie jako markę typu community-as-hero z silnym akcentem na komunikację na żywo.


Źrtódło: CLEANT

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Coloroffon z nową identyfikacją wizualną

Coloroffon logo identyfikacja wizualna rebranding

Studio Coloroffon, po ponad pięciu latach na rynku, zmienia swój wizerunek i przechodzi rebranding. Towarzyszy mu rozbudowa struktur firmy oraz rozwój usług digitalizacyjnych.

Nowy logotyp oraz identyfikacja wizualna oddają wielowymiarowe zmiany, które w ciągu ponad pięciu lat zaszły w funkcjonowaniu studia. W tym czasie zrealizowaliśmy blisko trzy tysiące projektów dla branży reklamowej i filmowej. Kilkukrotnie zwiększyliśmy zatrudnienie, obecnie w studio pracuje blisko 50 producentów oraz artystów. Rozbudowujemy działy zajmujące się tworzeniem animacji oraz efektów specjalnych do filmów krótko i pełnometrażowych a także digitalizacją plików i usługami HDR.

Magdalena Widuch, prezes zarządu oraz właściciel Coloroffon

Nowa identyfikacja koncentruje się na uwypukleniu zakresu kompetencji studia: „color” – color grading, „off”- offline, „on” – online. Nawiązuje także do sedna pracy postprodukcyjnej, czyli obróbki materiałów wizualnych w ruchu, której efekt końcowy w dużej mierze zależy od cech fizycznych światła.

Myślą przewodnią nowej identyfikacji wizualnej jest progresja – zarówno ta dosłowna, czyli progresywne zmiany, które zaszły w studio na przestrzeni ostatnich lat, jak również mniej dosłowna, czyli nawiązująca do istoty ruchu i spektrum świetlnego. Korzystając z dwuwymiarowych, czarno-białych, statycznych elementów graficznych uchwyciliśmy sedno ruchu i koloru samego w sobie. Poprawiliśmy także czytelność samej nazwy w logotypie przekształcając go w formę jednego wyrazu.

Roland Lewiński, creative director w Coloroffon

Obecnie Coloroffon składa się z pięciu działów: postprodukcji (Joanna Myszor), zajmującego się realizacją projektów reklamowych; filmowego, koncentrującego się na pracy z branżą filmową (Aneta Wyszyńska-Uryś); animacyjnego (Waldemar Woźniak), online (Krzysztof Karnicki) oraz DI (Aneta Wyszyńska-Uryś).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dynamo stawia na kompleksową obsługę – rozbudowa i zmiany w grupie

Dynamo nowa identyfikacja wizualna

Grupa Dynamo, specjalizująca się w kompleksowej produkcji i postprodukcji filmowej, odświeża wizerunek, uruchamia nowy serwis www i poszerza zakres kompetencji dynamicznie rozwijając Dynamo Digital Solution.

Dynamo Group wprowadza uproszczoną identyfikację wizualną dla wszystkich podmiotów wchodzących w skład grupy. Zmianie ulegają: logotypy, typografia, nawigacja wnętrz firmy oraz serwis www domu produkcyjnego Dynamo Film. Nowa komunikacja wizualna Dynamo jest minimalistyczna i przejrzysta. Monochromatyczne logotypy zostały uproszczone, zrezygnowano z ostrych krawędzi, kątów, znaków geometrycznych, a także wpisanych we wcześniejszą identyfikację wizualną, streetowych, wyraźnych ilustracji. Zastosowano prostą, ponadczasową typografię. Fragment litery „d” ze znaku głównego został wykorzystany we wszystkich akcydensach, systemie nawigacji oraz na nowej stronie www.dynamofilm.pl, która w nowej odsłonie jest intuicyjna i prosta. Za opracowanie koncepcji komunikacji wizualnej i wdrożenie nowego serwisu www odpowiada agencja komunikacji Open Minded Group.

Odświeżeniu wizerunku towarzyszy dalszy rozwój Dynamo Digital Solution.

Obserwując stale rosnące zapotrzebowanie rynku na realizacje projektów digitalowych, interaktywnych i niskobudżetowych, postanowiliśmy rozbudować Dynamo Digital Solution. Stawiamy na samowystarczalność i kompleksową obsługę projektów filmowych. Dlatego uzupełniamy wyposażenie filmowo-fotograficzne o najnowszy sprzęt renomowanych marek. Dzięki temu oferta Dynamo może być atrakcyjniejsza dla naszych klientów. Przestrzeń studia DDS udostępniamy także na potrzeby zewnętrznych realizacji: mniejszych planów filmowych, sesji, eventów oraz szkoleń.

Maciej Maciantowicz, CEO Dynamo Group

Dynamo Digital Solution oferuje: przestrzeń zdjęciową, sprzęt filmowo – fotograficzny i oświetleniowy, realizację i obsługę castingu oraz kompleksową produkcję i postprodukcję video kontentu dedykowanego komunikacji digitalowej. Struktura Grupy Dynamo umożliwia interdyscyplinarną obsługę projektów filmowych in house.

W skład grupy wchodzą: dom produkcyjny Dynamo Film (członek Klubu Producentów Reklamowych, działający w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR), studio postprodukcyjne Delapost, studio dźwiękowe, studio castingowe, Ring360 oraz Dynamo Digital Solution.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

White Paper Agency przeprowadziła rebranding Międzynarodowego Banku Współpracy Gospodarczej IBEC

W związku z obchodami 55-lecia działalności Międzynarodowy Bank Współpracy Gospodarczej IBEC przeszedł pierwszy w swojej historii rebranding. Stworzeniem nowej identyfikacji wizualnej zajęła się agencja White Paper Agency.

Międzynarodowy Bank Współpracy Gospodarczej IBEC przeszedł pełny rebranding. Zmiany powiązane zostały z obchodami 55 rocznicy działania. Przez cały okres dotychczasowej działalności IBEC żaden
z elementów identyfikacji wizualnej nie był zmieniany. W wyniku rebrandingu zrealizowanego przez White Paper Agency wszystkie elementy identyfikacji wizualnej i księgi znaku zostały zaprojektowane na nowo. Niezmieniona pozostała jedynie nazwa banku.

Ze względu na międzynarodowy charakter marki, która jest zarządzana przez 8 krajów, punktem wyjścia dla nowego logotypu stała się kula ziemska. Sygnet jest prosty, złożony z dynamicznych elementów. Linie
w formie okręgów mają symbolizować połączenie – skomentował Łukasz Sysa, CEO White Paper Agency.

Stworzone zostało m.in. nowe logo, znak towarowy, slogan, paleta firmowych kolorów i zestaw czcionek, projekty dokumentacji firmowej i materiałów promocyjnych. Brand Book powstał w języku angielskim
i rosyjskim. 

White Paper Agency to agencja świadcząca kompleksowe usługi z zakresu marketingu. Do klientów agencji należą m.in.: Coca-Cola, Polpharma, LS Airport Services, Alcon, SuperGrosz, Polregio, Oponeo.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szybkość i nowoczesność – Taxify zmienia nazwę na Bolt

Taxify, wiodąca europejska platforma do zamawiania przejazdu, zmienia dziś nazwę na Bolt, prezentując jednocześnie nowe logo. Dzięki zmianie identyfikacja wizualna marki będzie zgodna z szerszą wizją platformy transportowej, której oferta rozrosła się w ciągu ponad 5 lat istnienia od aplikacji do zamawiania przejazdu samochodem, przez możliwość zamówienia motoroweru, aż do platformy współdzielenia elektrycznych hulajnóg. Bolt jest partnerem 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Pięć lat temu misją Taxify było sprawienie, że transport w miastach będzie bardziej komfortowy i tańszy. Naszą pierwszą usługą w Estonii była aplikacja do zamawiania przejazdów taksówkami, która miała gromadzić wszystkie lokalne taksówki na jednej platformie. To rozwiązanie dało firmie jej pierwotną nazwę. Poczyniliśmy ogromny postęp we wprowadzaniu naszej wizji, jednak zaczęliśmy również wychodzić poza nazwę naszej marki. Biorąc pod uwagę ambicję do rozwiązywania problemów transportowych na szerszą skalę, chcemy, aby nazwa naszej marki odzwierciedlała jej przyszłość, a nie przeszłość. Nowa nazwa, Bolt, oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się – dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna” – wyjaśnia Markus Villig, założyciel i CEO firmy Bolt.

Wywodząca się z Estonii marka technologiczna działa w ponad 30 krajach na całym świecie, w których obsługuje już ponad 25 milionów pasażerów, będąc liderem w Afryce i w Europie. Jako pierwsza na świecie udostępniła również możliwość zarówno zamawiania przejazdu, jak i wypożyczania hulajnóg, w jednej aplikacji. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem usługi współdzielenia elektrycznych hulajnóg także w innych miastach.

W Polsce aplikacja jest dostępna od 2016 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpił jej niezwykle dynamiczny rozwój – Taxify pojawiło się w 8 nowych lokalizacjach. Obecnie z rozwiązania mogą już korzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Poznania, Aglomeracji Śląskiej, Łodzi, Lublina, Bydgoszczy, a od dziś – również Białegostoku. Wśród różnych kategorii, w których można wybierać przejazd, na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowa na polskim rynku kategoria Bez barier, w której przejazd zamówić mogą osoby z niepełnosprawnością, podróżujące z psem-przewodnikiem, czy seniorzy, a kierowcy są specjalnie przeszkoleni, aby móc pomagać pasażerom. Na razie jest ona obecna tylko w Warszawie, ale w nadchodzących miesiącach planowane jest również wprowadzenie takiego udogodnienia w innych miastach.

Nowa nazwa doskonale oddaje coraz szersze możliwości, jakie niesie ze sobą korzystanie z naszej platformy. Świadczy również o tym, że Bolt szybko rozwija się, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Wprowadzona dziś zmiana nie będzie miała wpływu na użytkowanie aplikacji” – mówi Alex Kartsel, Country Manager Bolt w Polsce.

Nowa marka będzie wprowadzana stopniowo w ciągu najbliższych tygodni na światowych rynkach. Ikona aplikacji początkowo pozostanie niezmieniona, aby użytkownicy i kierowcy mogli bez problemu znaleźć ją na swoich smartfonach. Aplikacja zaktualizuje się automatycznie, zatem jej użytkownicy nie będą musieli podejmować żadnych działań.  

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IMAGINE z identyfikacją wizualną dla Igrzysk Wolności

Igrzyska Wolności to jedno z ważniejszych wydarzeń intelektualno-edukacyjnych w Polsce. W tym roku na Igrzyskach, odbywających się pod hasłem “Bitwa o historię”, pojawi się Donald Tusk, Agnieszka Holland, Robert Biedroń, Dorota Masłowska czy Leszek Balcerowicz. Identyfikację wizualną wydarzenia zaprojektowała agencja IMAGINE.

Igrzyska to jedyna tego typu wydarzenie w Polsce, które przez trzy dni potrafi zgromadzić tak znakomitych gości i tylu uczestników. I to jeszcze w Łodzi. Wielkim tegorocznym sukcesem Organizatorów (Fundacja Liberte!) jest potwierdzona obecność Donalda Tuska, Przewodniczącego Rady Europejskiej.

Sama identyfikacja opiera się na nieco przewrotnym wykorzystaniu adaptacji klasycznej rzeźby Apolla. Agencja IMAGINE jest odpowiedzialna za key visual oraz kampanię w social mediach i na nośnikach OOH w Łodzi i Warszawie.

Autorem koncepcji jest Igor Pietrzak, UX Director w IMAGINE, który ma za sobą wiele lat pracy czysto kreacyjnej i do niedawna był w agencji Art Directorem. — Użycie na plakacie głowy Apolla spełnia bardzo dwie ważne funkcje: wykorzystuje symbol historyczny, za którym kryją się wszystkie cnoty ludzkie, często wyidealizowane. Zupełnie jak sam Apollo. I taka również bywa historia. Druga funkcja wynika z praktycyzmu: w przestrzeni miejskiej, pośród wielu reklam, użycie twarzy ludzkiej lub formy, która do ludzkiej twarzy nawiązuje, jest o wiele bardziej skuteczna niż inne zabiegi mające na celu zwrócenie uwagi odbiorcy. Zwłaszcza w przypadku plakatu miejskiego.

Charakterystyczną grafikę zaproponowano w kilku wariantach kolorystycznych, a reklama w mediach społecznościowych wyróżnia się również formą animowaną. Pół głowy Apolla pulsuje kolorami, oddając wizję twórców: — Głowa jest odwrócona do góry nogami, lekko pochylona, aby całości kompozycji nadać dynamiki. Przedzielenie głowy na dwie części, lewą tęczową i prawą czarno białą, nawiązuje do rozłamu kulturowego, jaki aktualnie ma miejsce w Polsce — dodaje Pietrzak.

Fundacja Liberté organizuje Igrzyska Wolności w Łodzi od 2014 roku. W tym roku wydarzenie skupia się na temacie historycznych interpretacji.

— Chcemy, aby jesienią 2018 roku Łódź stała się kolorową i otwartą oazą dla Polaków – Europejczyków, ostoją odpowiedzialnego patriotyzmu i radosnego świętowania niepodległości. Tworzymy alternatywne, kulturalne święto 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości — mówi Błażej Lenkowski, współorganizator wydarzenia. — Będziemy dyskutować o pojęciu patriotyzmu jako odpowiedzialności oraz o idei racji stanu. Zapraszamy wybitnych światowych historyków, aby tłumaczyć wpływ historycznych procesów międzynarodowych na losy społeczeństw oraz pokazywać wagę procesu integracji europejskiej dla budowania pokoju w Europie i dobrobytu w Polsce.

Igrzyska Wolności 2018 odbędą się w zrewitalizowanej elektrociepłowni EC-1. Dotychczas Łódź, w ramach Igrzysk Wolności, odwiedziły tysiące uczestników i setki znamienitych gości, m. in.: Robert Cooper, Adam Michnik, Jacek Dukaj, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Świetlicki, Brendan Simms, Michail Kasjanow i inni. Oprawę graficzną zobaczą nie tylko uczestnicy piątej już edycji festiwalu. IMAGINE stworzyło kampanię digital oraz OOH, w ramach strony internetowej Fundacji Liberté, social media oraz citylightów i billboardów w Łodzi i Warszawie. Identyfikacja wizualna Igrzysk na każdej z tych płaszczyzn jest spójna i bezpośrednio nawiązuje do misji, która przyświeca tegorocznej edycji Igrzysk Wolności.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PEKAES z nową stroną internetową

PEKAES, czołowy operator logistyczny, zaprezentował nową stronę internetową. Odświeżona warstwa graficzna, interaktywne mapy, intuicyjne funkcjonalności oraz wersja na urządzenia mobilne pozytywnie zaskoczą odwiedzających nową witrynę Spółki.

Uruchomienie nowej strony internetowej to kolejny etap zmian w zakresie identyfikacji wizualnej PEKAES. W ubiegłym roku Spółka zaprezentowała nowy logotyp, odmienioną kolorystykę, hasło i piktogramy. Zmiana wizerunku marki została podyktowana potrzebą dostosowania warstwy wizualnej do specyfiki działania Firmy, która w ostatnich latach zmieniła swój profil. PEKAES z firmy transportowej stał się jednym z czołowych operatorów logistyczno-intermodalnych z pełnym wachlarzem usług, co doskonale oddaje firmowe hasło „More than expected”.

Istotnym elementem nowej strony www jest także jej wersja na urządzenia mobilne. Zapewnia ona użytkownikom Internetu mobilnego szybki dostęp do wszystkich informacji dostępnych na witrynie z poziomu urządzeń przenośnych.

PEKAES obchodzi w tym roku 60. urodziny i bardzo się cieszę, że właśnie w roku jubileuszu uruchamiany nową witrynę. Proces zmian w zakresie identyfikacji wizualnej Spółki rozpoczęliśmy rok temu, a nowa odsłona naszej witryny jest jednym z etapów tych działań. Kolejnym elementem będzie uruchomienie nowej Strefy Klienta oraz Strefy Przewoźnika. Strona www często jest pierwszym punktem kontaktu z PEKAES, wizytówką Firmy, dlatego też zależy nam, aby była intuicyjna, przejrzysta i nowoczesna mówi Joanna Więckowska, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji, PEKAES.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Program Ochrony Rybołowa z identyfikacją wizualną od 2b design

Rybołów (Pandion haliaetus) to jeden z najrzadszych ptaków szponiastych występujących w Polsce. Populacja rybołowów w naszym kraju szacowana jest na 27 par. Celem projektu jest zwiększenie tej liczby, głownie poprzez prowadzenie inwentaryzacji populacji oraz działań ochronnych – m.in. poprzez zabezpieczenie stanowisk lęgowych, ograniczenie zagrożenia oraz edukację społeczeństwa. W ramach projektu wykonywane będą działania ochrony czynnej, organizowane szkolenia i warsztaty oraz organizowane konkursy dla uczniów szkół podstawowych.

Projekt to wspólne działanie kilku instytucji: Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (koordynator), 20 nadleśnictw położonych na północy kraju oraz Komitetu Ochrony Orłów. Program będzie finansowany ze środków programu LIFE, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Lasów Państwowych.

Dyrekcja Lasów Państwowych zdecydowała się na wprowadzenie identyfikacji wizualnej Programu Ochrony Rybołowa. Po rozstrzygnięciu przetargu, za jej stworzenie odpowiadała agencja 2b design.

Agencja 2b design była odpowiedzialna za kompleksową realizację identyfikacji wizualnej Programu, razem z jej
logotypem.

Logo składa się z sygnetu z wizerunkiem rybołowa oraz jego łacińskiej nazwy. W środek wpisane jest logo
programu LIFE.

 

Rybołów przedstawiony jest w charakterystycznej pozie, polując na pożywienie, które trzyma w szponach. Kołowy układ oraz rozpięte skrzydła symbolizują ochronę.



Zastosowana kolorystyka (ciemny brąz oraz zieleń) to nawiązanie do naturalnego środowiska rybołowa. Brąz odzwierciedla upierzenie rybołowa, natomiast zieleń symbolizuje jego naturalne środowisko.

Inspirację całej identyfikacji wizualnej zaczerpnęliśmy prosto z natury. Pojawiają się proste formy, odwołania
do kolorów ziemi i lasów.

 

Dodatkowo stworzyliśmy graficzny element uzupełniający – akwarelowy wizerunek rybołowa.

 

Oprawa wizualna została zastosowana na wszystkich materiałach informacyjnych Programu Ochrony
Rybołowa w Polsce.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Expander prezentuje nową identyfikację wizualną

Expander, pierwszy pośrednik finansowy w Polsce, redefiniuje wygląd swojej marki. Przedstawia nowe logo, serwis internetowy oraz wizualizację blisko 100 placówek w kraju. Celem zmian jest odświeżenie identyfikacji tak, by lepiej odzwierciedlała cechy, dzięki którym firma zawdzięcza swój rynkowy sukces – profesjonalizm, eksperckość, wszechstronność i elastyczne podejście do Klienta.

Minione miesiące były dla Expandera czasem dynamicznego rozwoju. W pierwszej połowie 2017 roku jego eksperci pośredniczyli w udzieleniu kredytów hipotecznych na kwotę ponad 3 mld złotych, wypracowując tym samym wolumen większy o blisko 20% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W odniesieniu do pierwszej połowy 2016 roku, Expander uzyskał wzrosty również w innych kategoriach produktowych – o 53% wzrosła sprzedaż kredytów firmowych oraz aż o 76% produktów inwestycyjnych. Rozwój usług sprawił, że oddziały Expandera stały się miejscem realizacji potrzeb finansowych nie tylko dla starszych, ale i młodszych klientów z tzw. pokolenia Y.

– Expander to połączenie 17-letniej tradycji i eksperckiej wiedzy ze znajomością potrzeb dzisiejszego Klienta. Współcześni konsumenci, w tym przedstawiciele pokolenia Y, traktują nowe technologie jako integralną część codziennego życia. Także od ekspertów finansowych oczekują otwartości, przejrzystej i sprawnej komunikacji w różnych kanałach. Dlatego stawiamy na stały rozwój naszej ofertyi inwestujemy w projekty w kanałach online. Chcemy, aby wygląd Expandera oddawał charakter oraz najważniejsze cechy firmy, dzięki którym zawdzięczamy dynamiczny rozwój. Zależy nam, by podkreślał również misję firmy, czyli bycie ekspertem od spraw ważnych dla swoich klientów – mówi Adrian Jarosz, prezes zarządu Expander Advisors.

– Świat na przestrzeni lat bardzo się zmienił a my razem z nim. Dokonując rebrandingu podążamy za potrzebami naszych Klientów. Celem jest odświeżenie marki, uwypuklenie jej atutów – rzetelności, profesjonalizmu oraz nowoczesności, jak również zwrócenie uwagi na rozwój, jaki dokonał się w obrębie funkcjonowania firmy na przestrzeni lat, w szczególności rozbudowa oferty. Jest to moment, w którym osobom, które korzystały z naszych usług możemy przypomnieć, że jesteśmy, jak również przedstawić się tym, którzy nas do tej pory nie znali (młodsze pokolenia) – dodaje Agnieszka Kiewesz, marketing brand manager Expander Advisors.

Zmianie uległo logo i claim. Na początku września pośrednik rozpoczął również dostosowywanie identyfikacji wizualnej blisko 100 oddziałów w całej Polsce oraz zmianę wyglądu materiałów reklamowych. Nowoczesna i spójna kolorystyka ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności brandu. Za odświeżenie identyfikacji wizualnej Expander odpowiada agencja White Cat Studio.

– Celem projektu było odświeżenie znaku Expander oraz uwydatnienie takich cech firmy jak nowoczesność, rzetelność i profesjonalizm. Przy pracy nad nowym znakiem zaczerpnęliśmy z poprzedniej identyfikacji to, co najlepsze: charakterystyczną kolorystykę i dynamikę. Została ona uzyskana przez zestawienie dwóch strzałek, które nachodząc na siebie tworzą trójwymiarową literę X. Dzięki temu zabiegowi X staje się wyrazistym i dynamicznym symbolem marki. Strzałki w nim zastosowane mają możliwość animacji, są charakterystycznym elementem stosowanym w komunikacji ATL i BTL jako key visual, stając się również bazą do tworzenia systemu ikon. W nowej identyfikacji wizualnej Expandera udało się zachować DNA marki, równocześnie dostosowując je do wymagań współczesnej komunikacji  – mówi  Michał Łojewski, dyrektor kreatywny, White Cat Studio.

– Skupiając się na emocjonalnej i bezpośredniej komunikacji, wychodzimy poza obszar finansowej,  dla wielu niezrozumiałej, mowy. Przybliżamy odbiorcom istotę kwestii finansowych w sposób prosty i przyjemny, jednocześnie pozostając partnerem dla tych, którzy są już ekspertami w tej dziedzinie. Klienci, którzy wybierają partnera finansowego, oczekują od niego pełnego profesjonalizmu, zrozumienia oraz perspektyw związanych z własnymi finansami. Szukają prawdziwego eksperta od spraw dla nich najważniejszych – a tym właśnie jest Expander. Przekazanie w wizerunku firmy tej cechy jest jedną z głównych korzyści wynikających z odświeżenia marki – mówi Agnieszka Kiewesz. 

Kolejną zmianą jest uruchomienie nowego serwisu internetowego. Expander.pl to przede wszystkim źródło praktycznej wiedzy finansowej. Na platformie na bieżąco publikowane będą artykuły zawierające porady ekspertów, objaśniające zagadnienia związane z finansami i analizujące rynek. Nie zabraknie też odpowiedzi na najczęściej zadawane przez konsumentów pytania. Ta część serwisu będzie na bieżąco rozwijana i poszerzana o nowe treści.

– Klienci mają coraz wyższe wymagania dotyczące komunikacji w kanałach online. Do tego dochodzi zmiana pokoleniowa – rosnącą grupą wśród naszych klientów są przedstawiciele pokolenia Y – dla nich pierwszym punktem styczności z marką jest właśnie Internet. Nasz serwis internetowy będzie dynamicznie rozwijany i stale wzbogacany o unikalne treści i narzędzia dla osób poszukujących optymalnych rozwiązań finansowych. Został wyposażony w zestaw kalkulatorów, które m.in. pozwolą szybko przeanalizować zdolność kredytową, obliczyć wartość dodatkowej emerytury, wypracowanej dzięki oszczędnościom czy wysokość składki ubezpieczeniowej – komentuje Agnieszka Kiewesz, marketing brand manager Expander Advisors.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF