...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

ESL Gaming odnawia długoterminowe partnerstwo z paysafecard

ESL gaming

Organizator imprez i firma produkcyjna ESL Gaming rozszerzyła współpracę z paysafecard usługodawcą przedpłacanych płatności. W wyniku nowego partnerstwa planowane aktywacje z paysafecard mają odbyć się na IEM Katowice 2021 w Polsce, Mistrzostwach Krajowych Niemiec, ESL Mobile Europe i MENA.

Zgodnie z komunikatem dla każdego turnieju będą dostępne „dedykowane aktywacje”. Jedną z takich inicjatyw będzie segment zaangażowania widzów podczas transmisji o nazwie „paysafecard Super Fan”, w którym widzowie IEM Katowice będą opowiadać, dlaczego są fanami konkretnych graczy. Historie będą przesyłane za pośrednictwem strony internetowej IEM Katowice, a najlepsze z nich otrzymają ekskluzywną paysafecard i torbę z gadżetami ESL Gaming.

Paysafecard jest długoterminowym, zaufanym partnerem ESL i przez lata wykazał się ogromnym zaangażowaniem we wspieranie i rozwijanie społeczności graczy i esportu.

Patrząc w przyszłość na kolejny ekscytujący rok esportu w 2021 roku, cieszymy się, że mamy tego partnera u naszego boku i nadal piszemy świetne historie o bohaterach w CS: GO i grach mobilnych.

Jasmin Haasbach, dyrektor Global Brand Partnerships w ESL

Współpraca między ESL a paysafecard rozpoczęła się w styczniu 2018 r., kiedy paysafecard został uznany za globalnego partnera platformy płatniczej dla wszystkich flagowych wydarzeń ESL. Usługodawca płatności przedpłaconych współpracuje również z G2 Esports, a ostatnio we wrześniu 2020 roku połączył siły z organizacją esportową NEO skupioną na FIFA.

W odniesieniu do odnowionej umowy z ESL Gaming, wypowiedział się Konstantinos Maragkakis.

 Paysafecard od dawna jest obecny w esporcie i jesteśmy dumni z naszego aktywnego wkładu w społeczność na przestrzeni lat. Partnerstwo z ESL pozwala nam oddać hołd temu połączeniu z esportem i zapewnić wyjątkowe możliwości fanom. Z niecierpliwością czekamy na kolejny udany rok wspierania społeczności jako partner płatniczy.

Konstantinos Maragkakis, rzecznik e-sportu paysafecard


Źródło: Esportsinsider

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESL Mistrzostwa Polski w CS:GO 2021. Przyszli Mistrzowie powalczą w międzynarodowych turniejach

ESL Mistrzostwa Polski

IEM Katowice 2021 jeszcze na dobre się nie rozkręcił, a ESL Polska już zapowiada kolejne turnieje. Tym razem powody do zadowolenia będą mieli miłośnicy rozgrywek krajowych, którzy obejrzą swoje ulubione drużyny w ramach wiosennej edycji ESL Mistrzostw Polski w CS:GO. W tym roku będzie o co walczyć, gdyż zwycięzcy awansują do National Championship Playoffs, który daje z kolei możliwość awansu do fazy play-in ESL One Cologne 2021 i DreamHack Masters. Otwarte kwalifikacje do edycji wiosennej startują już 20 lutego, a w finałach zobaczymy 10 najlepszych drużyn, które powalczą o pulę nagród w wysokości 50 tys. zł.

O tym, jak ważne są krajowe mistrzostwa organizowane przez ESL, świadczy tegoroczny udział drużyny Wisła All in Games Kraków, która ma możliwość rywalizacji z najlepszymi drużynami świata w turnieju IEM Katowice 2021. Udział polskich drużyn w największych międzynarodowych turniejach esportowych to nie lada gratka także dla kibiców, którzy mogą dopingować drużyny krajowe.

Źródło: Biuro Prasowe ESL Polska

Harmonogram wiosennej edycji ESL MP:

Kwalifikacje:

  • 20-21 lutego: pierwsza tura otwartych kwalifikacji
  • 24-25 lutego: druga tura otwartych kwalifikacji
  • 1-2 marca: zamknięte kwalifikacje

Faza zasadnicza: rozpocznie się w dniach 8-9 marca i zakończy w dniach 26-27 kwietnia po 9 tygodniach zmagań.

Faza play-off:

  • 5 maja – Pierwsza runda play-off (#5 vs #8 oraz #7 vs #6)
  • 6 maja – Druga runda play-off (#3 vs #4 oraz mecz wygranych z rundy pierwszej)
  • 7 maja – mecz decydujący o ostatnim miejscu w półfinale.
    Półfinały – 8 maja
    Finał – 9 maja.

Krajowe rozgrywki organizowane przez ESL Polska, mają tę przewagę, że dają awans do rozgrywek międzynarodowych. Zwycięzca edycji wiosennej ESL MP automatycznie awansuje do National Championship Playoffs, gdzie w przypadku zwycięstwa będzie mógł zagrać w fazie play-in ESL Cologne 2021. Natomiast wicemistrz National Championship Playoffs ma zagwarantowany awans do turnieju DreamHack Masters.

Adrian Kostrzębski, rzecznik prasowy ESL Polska

Znane są także przybliżone terminy jesiennej edycji ESL Mistrzostw Polski, która potrwa od sierpnia do listopada. Co ważne zwycięzca ESL MP Jesień 2021 awansuje do play-in Katowice oraz do National Championship Playoffs. Laureat National Championship otrzyma z kolei miejsce w fazie play-in IEM Katowice, a wicemistrz awans do turnieju DreamHack Masters.

Zapowiedź ESL Mistrzostw Polski Wiosna 2021


Źródło: Biuro Prasowe ESL Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozkład jazdy IEM Katowice 2021

IEM Katowice 2021

W tym roku z uwagi na obostrzenia, turniej Intel® Extreme Masters zostanie rozegrany online. Aby zapewnić fanom esportu najwyższy poziom emocji, tegoroczna edycja będzie pokazem możliwości technologicznych i realizatorskich firmy ESL. Oprócz wirtualnego studia i technologii rzeczywistości rozszerzonej, na widzów czekać będą najsłynniejsi w Polsce komentatorzy, prowadzący oraz eksperci, a także konkursy i aktywności dodatkowe. „Stay tuned”, bo pierwszy mecz zamkniętych kwalifikacji rusza już 16 lutego o godz. 12:00.

Kibicuj naszym!

W trakcie tegorocznego IEM Katowice, nie zabraknie też polskich wątków, a chodzi oczywiście o występ zespołu Counter-Strike: Global Offensive Wisły All iN! Games Kraków, która powalczy w swoim pierwszym meczu kwalifikacyjnym z bardzo mocnym VIrtus.pro. W rozgrywkach CS:GO zobaczymy także Mateusza „mantuu” Wilczewskiego, który zagra w duńskiej drużynie OG. Polski zawodnik będzie także obecny w rozgrywkach Starcraft 2, a będzie nim nie kto inny jak Mikołaj „Elazer” Ogonowski, który dzielnie walczył w ubiegłorocznej edycji turnieju. W tym roku, Mikołaj zagra w barwach x-kom AGO

IEM z gwiazdami

Plejada gwiazd to mało powiedziane. Tegoroczną edycję IEM Katowice 2021 poprowadzą znani i lubiani, Kinga Kujawska i Filip „Testree” Mątowski. Niemniej ciekawie prezentuje się grono komentatorów. W tym roku, zmagania w CS:GO zrelacjonują Maciej „Morgen” Żuchowski, Kuba „Kubik” Kubiak i Piotr „Izak Skowyrski. Ale czym byłyby rozgrywki na światowym poziomie bez wyważonego głosu ekspertów. Podczas tegorocznej edycji IEM swoimi, celnymi jak headshoty, spostrzeżeniami podzielą się Jarosław „pashaBiceps” Jarząbkowski, Jakub „kuben” Gruczyński, Paweł „Innocent” Mocek, Tomasz „phr” Wójcik i Łukasz „Hermes” Pożyczek.

Słowo od sponsorów

Jak co roku, najważniejszym partnerem wydarzenia jest miasto Katowice. Mimo iż w tym roku do stolicy Górnego Śląska nie przyjadą fani esportu to, właśnie z katowickiego ESL Production Hub realizowane i transmitowane będą mecze, które z zapartym tchem śledził będzie cały świat. Katowice są i będą symbolem esportu made in Poland, a Spodek miejscem, gdzie na najwyższym podium chcą stanąć najlepsi esportowcy.

O dodatkowe atrakcje zadbają też sponsorzy polskiej transmisji, tacy jak producent przekąsek dla graczy Sokołów i RTV EURO AGD. Każdego dnia, fani będą mogli wziąć udział m.in. w konkursie polegającym na udzieleniu poprawnych odpowiedzi na pytania zadane przez komentatora lub gościa w studiu. Do zgarnięcia będą karty upominkowe do RTV EURO AGD o wartości od 100 do 500 złotych. Inne bonusy to m.in. „viewing party” na discordzie, dedykowane emojis na Twitchu, ramka na zdjęcie na Facebooku, turniej w CS:GO rozgrywany na Platformie ESL Play pod patronatem miasta Katowice i konkurs na SUPER FANA, który zostanie zrealizowany wspólnie z Paysafecard.

Gdzie oglądać?

Transmisje wszystkich meczów w ramach IEM Katowice 2021, jak i rozgrywek towarzyszących w Warcraft 3 będzie można oglądać na kanałach ESL na Twitchu.

CS:GO
Twitch ESL Global (eng) – https://www.twitch.tv/esl_csgo
Twitch ESL Poland (pl) – https://www.twitch.tv/esl_csgo_pl

Starcraft 2

Twitch ESL Global (eng) – https://www.twitch.tv/esl_sc2
Twitch ESL Poland (pl) – https://www.twitch.tv/esl_sc2_pl

Warcraft 3 Reforged
https://www.twitch.tv/esl_wc3 (streaming bez polskiej transmisji)


Źródło: ESL Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sokołów partnerem polskiej transmisji IEM Katowice Firma poszerza swoją obecność w branży e-sportu

Sokołów IEM Katowice

Sokołów po raz kolejny angażuje się we wsparcie e-sportu. Tym razem firma została partnerem polskiej transmisji legendarnego już turnieju IEM Katowice. Najnowsza edycja rozgrywek startuje 16 lutego, a udział w niej wezmą najlepsi gracze i drużyny z całego świata. Sokołów będzie obecny podczas transmisji on-line tego wyczekiwanego przez kibiców wydarzenia, promując przekąski mięsne, jako produkt idealnie odpowiadający potrzebom fanów e-sportu.

E-sport rozwija się niezwykle dynamicznie, przyciągając szerokie grono graczy, jak i kibiców. Sokołów od lat wspiera sport tradycyjny, a wychodząc naprzeciw aktualnym trendom, angażuje się również mocno w ten nowy obszar sportowych zmagań. Firma była sponsorem turnieju Games Clash Masters w 2019 roku, a także partnerem ESL Mistrzostw Polski w ubiegłym roku. Sokołowa nie mogło zatem zabraknąć na nadchodzącym największym święcie graczy w Polsce, czyli turnieju IEM Katowice 2021.

Tegoroczna edycja, ze względu na bieżącą sytuację pandemiczną, w całości odbędzie się on-line. Podczas rozgrywek na pewno nie zabraknie jednak wielkich emocji. IEM Katowice 2021 łączy wszystkie turnieje ESL i DreamHack dla najpopularniejszych tytułów e-sportowych. Pula nagród osiągnie poziom 1 000 000 dolarów. Wydarzenie stanowi platformę dla najbardziej utytułowanych zawodników i drużyn do rywalizacji na najwyższym poziomie.

Rozgrywki z całą pewnością zgromadzą rzesze fanów z całego świata. Wydarzenie będzie relacjonowane na polskim kanale Twitch ESL. Sokołów jest polskim partnerem transmisji i będzie obecny w studiu przez cały czas trwania turnieju, promując także swoje produkty. Wysokiej jakości kabanosy (Francuskie, Luksusowe, Sokoliki) są znakomitą propozycją przekąski zarówno dla zawodników, jak i dla dopingujących ich kibiców. Wygodne w spożyciu, a jednocześnie pożywne, dobrze sprawdzają się podczas e-sportowych aktywności.

Wszystkie z dotychczasowych aktywności Sokołowa w zakresie wspierania e-sportu spotkały się z niezwykle pozytywnym odbiorem, dlatego plany firmy obejmują kontynuację tych działań.


Źródło: Quality Public Relations

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rok pod znakiem esportu

IEM Katowice

Rok 2020 był dla ESL Polska, jednym z trudniejszych, ale i ważniejszych okresów w 10-letniej działalności. Mimo globalnych zawirowań, firmie udało się zrealizować 16 dużych turniejów, w których wzięło udział ponad 36 mln graczy na całym świecie. Łączna pula nagród wyniosła 8 305 000 dolarów. Sukcesem okazał się turniej IEM Katowice 2020, który mimo zakazu udziału publiczności, zgromadził przed ekranami rekordową liczbę fanów esportu – w szczytowym momencie rozgrywki w CS:GO oglądało 1 017 337 widzów.

Pandemia koronawirusa zmusza wiele firm do zmiany strategii biznesowych i głębokich reorganizacji. Branżami, które najmocniej odczuwają skutki ograniczeń wprowadzanych z uwagi na walkę z COVID-19 są m.in. rozrywkowa i ta związana z organizacją różnego rodzaju wydarzeń.

Na własnej skórze przekonała się o tym firma ESL Polska, która była zmuszona do zorganizowania swojej najważniejszej w roku imprezy Intel Extreme Masters Katowice bez udziału publiczności. Mimo że lekcja ta była bolesna, dała silny impuls do rozwoju i pozwoliła z tarczą przejść przez cały 2020 rok.

Czego nauczył nas IEM Katowice 2020?

Na kilkanaście godzin przed otwarciem bramek, Wojewoda Śląski zakazał udziału publiczności w wydarzeniu Intel Extreme Masters Katowice 2020. Mimo to turniej okazał się dużym sukcesem i zgromadził przed monitorami i telewizorami rekordową liczbę fanów esportu. W szczytowym momencie rozgrywek w CS:GO, wydarzenie oglądało jednocześnie 1 017 337 widzów (wyłączając Chiny), co stanowi wzrost o ponad 38 proc. względem turnieju ESL One Cologne 2019. W sumie Katowicki IEM 2020 miał wyższą ogólną oglądalność od eventu w Kolonii aż o 46 proc.

IEM Katowice 2020 pokazał, że pomimo zakazu organizacji eventów offline, rozgrywki esportowe transmitowane w sieci, zaprezentowane w atrakcyjny sposób, mogą przyciągać rekordową widownię i budzić duże zainteresowanie sponsorów. Paradoksalnie konieczność pozostania w domu przyciągnęła do esportu nowych widzów. Badania przeprowadzone przez firmę Newzoo wskazują, że w 2020 roku liczba widzów esportu w Europie wzrosła o ponad 7 proc., do 92 mln, z czego około 1/3 to zagorzali fani, którzy oglądają rozgrywki częściej niż raz w miesiącu.

W organizacji rozgrywek na najwyższym poziomie bez wątpienia pomogło otwarte na początku 2020 roku studio produkcyjne ESL, pozwalające na organizację kilku dużych wydarzeń esportowych jednocześnie. Wraz z przejściem do online, firma rozwinęła także swoje kompetencje i wdrożyła nowe rozwiązania technologiczne, takie jak wirtualne studio czy rzeczywistość mieszana (mixed reality). W 2020 roku ESL rozwinął się także jako globalna organizacja za sprawą połączenia się z firmą DreamHack, organizatorem największych na świecie festiwali gamingowych.

16 turniejów, 12 gier, miliony graczy

W 2020 roku firma ESL Polska zorganizowała 16 turniejów, takich jak m.in. Six Invitational 2020, Quake World Championship 2020, UEFA eEURO 2020, IEM Katowice 2020, Brawl Stars World Championship, Clash Of Clans World Championship, globalne turnieje PUBG MOBILE, Canal+ Ekstraklasa Cup, ESL Mistrzostwa Polski i Ekstraklasa Games. W zależności od tytułu i platformy, zawody przyciągały miliony graczy lub toczyły się o nagrody sięgające milionów dolarów.

IEM Katowice

Z tych pierwszych warto wymienić zawody Brawl Stars World Championship, trwające od stycznia do sierpnia 2020 roku, w których udział wzięło w sumie ponad 100 000 zawodników. To jednak nic, gdy przyjrzymy się turniejowi Clash Of Clans World Championship, w którym zmierzyło się ponad 36 mln graczy, czyli mniej więcej tyle ile wynosi populacja Polski. Te zawody były także rekordowe z uwagi na sumaryczny czas spędzony przez widzów przy transmisji, która wynosiła 1 312 105 godzin. Ogromne zainteresowanie wzbudziła także nasza rodzima „Grarantanna”, w ramach której boje toczyło prawie 80 000 polskich graczy.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się turnieje przeznaczone głównie dla profesjonalnych zawodników i drużyn. To tam gra toczyła się o największe pieniądze, a emocje sięgały zenitu. Największa pula nagród była do zgarnięcia w turnieju Six Invitational rozgrywanym w arenie Place Bell w Montrealu, gdzie zebrali się najlepsi zawodnicy Rainbow 6: Siege. 16 drużyn walczyło o pulę nagród w wysokości aż 3 milionów dolarów, której lwia część padła łupem przedstawicieli SpaceStation Gaming z USA.

Niewiele mniej do wygrania było w szeregu turniejów w PUBG MOBILE, zorganizowanych we współpracy z Tencent Games, gdzie w puli znalazło się 2 mln dolarów. Pół miliona dolarów było natomiast do zgarnięcia w turnieju CS:GO rozegranym w ramach Intel Extreme Masters Katowice 2020. W katowickim Spodku spotkało się 16 topowych drużyn, z których najlepsza okazała się Natus Vincere. O wysokiej randze zawodów w Stolicy Górnego Śląska świadczy oglądalność, która wyniosła 51 851 078 godzin. Tyle właśnie czasu spędzili oglądający podczas transmisji. Katowice gościły także 2 edycje ESL Mistrzostw Polski, których sumaryczny czas spędzony przez widzów podczas transmisji wyniósł 630 896 godzin.

Jedną z ciekawszych realizacji była seria turniejów Gaming Without Borders. Była to odpowiedź społeczności graczy i profesjonalnych esportowców na szalejącą na świecie pandemię. Na przestrzeni siedmiu tygodni, elitarni zawodnicy mierzyli się grając w sześć popularnych tytułów takich jak Rainbow 6 Siege, PUBG MOBILE, DOTA 2, Fortnite, CS:GO i FIFA 20. Zwycięzcy mogli zdecydować jakiej organizacji charytatywnej przeznaczona zostanie ich część nagród, których pełna pula wyniosła astronomiczne 10 milionów dolarów.

Miano jednej z najtrudniejszej realizacji przypadło natomiast turniejowi Drone Champions League. 57 zawodników z 21 krajów mierzyło się w serii niezwykle dynamicznych wyścigów, gdzie najmniejszy błąd oznaczał porażkę. Aby zapewnić wyrównaną walkę, specjalny 5-osobowy zespół ESL na bieżąco monitorował przebieg gry i obsługiwał systemy opóźnienia sygnałów audio i wideo od wszystkich graczy. O szybkim tempie powietrznej walki świadczą krótkie interwały pomiędzy wyścigami, które wynosiły zaledwie 45 sekund.

Wszystkie zrealizowane przez ESL Polska projekty przełożyły się na ponad 1000 godzin streamingu, którego sumaryczna oglądalność przez fanów wynosiła ponad 75 000 000 godzin, łączną pulę nagród w wysokości ponad 8 milionów dolarów (plus 10 milionów w ramach Gaming Without Borders) oraz ponad 36 mln uczestników. Całkiem nieźle jak na “covidowy” rok.


Źródło: ESL Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marzec miesiącem esportu. Tak mówiło się w sieci

Neticle esport

Sporty elektroniczne cieszą się dużą popularnością w Polsce, a jednym z przystanków głośnych mistrzostw e-sportu Intel Extreme Masters od 2013 roku są Katowice. W tym roku jednak niespodziewanie światem wstrząsnęła pandemia koronawirusa. W jaki sposób wpłynęła ona na to wydarzenie i na krajową scenę graczy? Na to pytanie odpowiada zajmujący się analizą mediów i tekstu Neticle.

Neticle zbadało następujące tematy
– E-sport
– IEM Katowice
– Twitch
– Popularne gry (takie jak: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Call of Duty: Warzone, Fortnite)

Zobaczmy, czego dowiedziano się ze wzmianek internetowych pierwszych trzech miesięcy tego roku.

Marzec był miesiącem esportu

Poniższy wykres pokazuje liczbę wzmianek dotyczących wymienionych wyżej czterech słów kluczowych w rozkładzie dziennym. IEM Katowice zorganizowano między 28. lutego a 1. marca, co jest widoczne w znaczącym wzroście liczby wzmianek. Możemy także zauważyć, że wraz z zaostrzeniem środków epidemiologicznych i koniecznością pozostania w domach, ilość wzmianek związanych z grami i z esportem wzrosła w marcu niebagatelnie.

Liczba wzmianek online między 1 stycznia a 31 marca. Badanie Neticle

Bardzo wymowna jest również kwestia tego, do jak wielu użytkowników dotarły wzmianki dotyczące badanych słów kluczowych: IEM Katowice dnia 27 lutego na przykład aż do 7,1 miliona osób (ale i e-sport oraz gry do blisko 3 milionów użytkowników przez kilka dni z rzędu). Wzmianki te jednak nie były całkowicie pozytywne, wtedy bowiem okazało się, że przez pandemię widzowie nie będą mogli wziąć udziału w mistrzostwach osobiście i całe widowisko przeniesione zostanie w przestrzeń online. Mimo że każdy otrzymał zwrot ceny wejściówki, decyzja wywołała wśród wielu oburzenie i sprzeciw. Kilkaset osób protestowało pod katowicką areną Spodek, domagając się zezwolenia na udział w wydarzeniu, jednak bezskutecznie.

Liczba internautów, do których dotarły wzmianki w rozkładzie dziennym. Badanie Neticle

Powyższe świetnie obrazuje wykres Indeksu Opinii online: suma opinii o wydźwięku pozytywnym, negatywnym lub neutralnym na temat IEM Katowice, dnia 27. lutego była – choć w niewielkim stopniu, ale jednak – negatywna, ale nie licząc tego jednego dnia pozostawała cały czas pozytywna. Wielu internautów przyznało, że decyzja o wykluczeniu widowni była słuszna i potępiło protestujących, inni z kolei krytykowali podjęcie tej decyzji dosłownie w ostatnim momencie.

Polaryzacja opinii online w rozkładzie dziennym. Badanie Neticle

Czego jeszcze dowiedzieliśmy się na temat mistrzostw?

Na wykresie przedstawiającym tematy wzmianek dotyczących e-sportu i IEM Katowic widać, że głównym kierunkiem rozmów, artykułów wcale nie była pandemia, użytkownicy znacznie bardziej zajmowali się drużynami, tym, kto wygrywał poszczególne turnieje, a tematy te śledzono z wielkim zainteresowaniem.

Tematy wzmianek dotyczących e-sportu i IEM Katowic. Badanie Neticle

Na kolejnym wykresie koncentrujemy się już tylko na grach i na Twitchu. Konkurencja światowa jest w tym kontekście tylko podtematem, dla znaczącej części użytkowników jest to kwestia drugorzędna. Pojawiają się za to tematy techniczne, kody i filmy YouTube.

Neticle Badanie IEM Esports Marzec
Badanie Neticle

Reasumując, możemy stwierdzić, że niezależnie od obecnej pandemii, podejście graczy pozostało pozytywne, co potwierdzają wzmianki wszystkich badanych słów kluczowych. Ukazuje to ostatni, podsumowujący wykres, na którym widzimy polaryzację głównych tematów badanych słów kluczowych uporządkowanych według częstotliwości ich występowania.

Neticle Badanie IEM Esports Marzec
Badanie Neticle

Jak widać, nawet światowa pandemia nie wpływa znacząco na popularność sportów elektronicznych i jeśli gdzieś, to właśnie tutaj życie toczy się dalej stosunkowo normalnym rytmem.

Statystyki IEM Katowice prezentowaliśmy na łamach Brief Esports w artykule Minał miesiąc od IEM Katowice.

Zsófia od 10 lat pracuje jako dziennikarz, blogger, copywriter oraz account manager w obszarze komunikacji i marketingu. Jest autorką wielu publikacji w takich branżach jak turystyka, telekomunikacja, bankowość a nawet budownictwo. Pomimo wykształcenia socjologicznego i kilku projektów z tym związanych w okresie studiów, przez ostatnie dwa lata związana była z jednym z największych węgierskich banków gdzie pracowała jako Data Miner/Text Analyst. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w Neticle, gdzie zajmuje się analizami mediów.

Zsófia Antal

Minął miesiąc od IEM Katowice [Statystyki]

Intel Extreme Masters

Jak co roku, pod koniec lutego, dziesiątki tysięcy fanów esportu z całego świata przybyło do Katowic, aby uczestniczyć w fantastycznym święcie gier, którym jest Intel Extreme Masters. Święto zostało zaburzone.

ESL będący organizatorem wydarzenia przegrał bitwę w starciu z zagrożeniem koronawirusem. Wydarzenie zostało zamknięte dla publiczności przez Wojewodę Śląskiego na zaledwie kilkanaście godzin przed jego rozpoczęciem. Wielkie widowisko utraciło przez to swój kluczowy pierwiastek, którym jest publiczność. Kibicom pozostały jedynie wrażenia online. Tysiące osób musiało obejść się smakiem.

IEM Katowice jest symbolem polskiego esportu. Prawie 200 tysięcy odwiedzających poprzednią edycje i setki milionów odbiorców online konsekwentnie budują atmosferę wokół tego wydarzenia. To tutaj kreowane są gwiazdy wśród zawodników, a wystąpienie na scenie głównej przy gwarze kibiców jest marzeniem każdego gracza – od amatorów po profesjonalistów.

Wydarzenie sprzyja również biznesowi. To na IEM są inicjowane kampanie marketingowe wielkich marek, i to właśnie IEM jest często pierwszym miejscem styku dla osób zainteresowanych esportem w Polsce. W końcu, to IEM jest miejscem, gdzie świat biznesu i marketingu poznaje realia branży esportu. Poznaje i inspiruje. Od wielu lat to IEM jest kluczem do budżetów marek i inwestorów w Polsce. To tutaj budowane są relacje biznesowe, które będą konsumowane przez kolejne 12 miesięcy.

W tym roku IEM Katowice musiał przenieść się do Internetu. Publiczność się zmotywowała i padły rekordy oglądalności. IEM Katowice był 5tym najchętniej oglądanym turniejem Counter-Strike w historii. 18 milionów obejrzanych godzin transmisji i ponad milion jednoczesnych widzów w szczycie oglądalności mówią same za siebie. Prezentujemy oficjalne statystyki oglądalności.

Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku sytuacja wróci do normy – i IEM Katowice odbędzie się zgodnie z planem. Co do miejsca nie ma żadnych wątpliwości. Organizatorzy zaproponowali poszkodowanym posiadaczom biletów, że mogą wykorzystać je również za rok, a to zdecydowanie przemawia za tym, że turniej w 2021 roku odbędzie się ponownie w stolicy śląska.

IEM Katowice infografika

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana