...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najnowszy raport IKEA: ponad połowa Polaków jest zadowolona ze swojego życia w domu

IKEA po raz dziesiąty przeprowadziła swoje największe, globalne badanie, aby zgłębić aspekty domowego życia. Najnowszy raport „IKEA. Życie w domu 2023” rzuca nowe światło na różnorodne doświadczenia codzienności.  Nasz dom to coś więcej niż tylko fizyczna przestrzeń. To tam odnajdujemy komfort, ukojenie, poczucie przynależności i bezpieczeństwa. Jakie jeszcze spostrzeżenia kryją się za drzwiami naszych mieszkań?

W ciągu ostatniej dekady wydarzenia na świecie miały znaczący wpływ na naszą codzienność w domu. W wielu przypadkach zmieniły one sposób, w jaki ludzie żyją – czasem delikatnie, innym razem rewolucyjnie. Dla niektórych nawet przewartościowały pojęcie samego domu. O zmianach widocznych na przestrzeni 10-lecia w wynikach raportu „IKEA. Życie w domu” mówi Tatiana Wierucka-Olejnik, Liderka ds. Badań Rynkowych IKEA Retail w Polsce:

„W ciągu ostatniej dekady nasze domy oraz sposób, w jaki je postrzegamy, uległy znaczącym przemianom pod wpływem czynników zewnętrznych.  Zmiany klimatyczne, konflikty zbrojne, rosnące koszty utrzymania, postęp technologiczny, pandemia zmieniły to jak i gdzie ludzie chcieliby mieszkać.  Doświadczenie pandemii i konieczność pracy i nauki w domu wymusiły przemyślenie organizacji przestrzeni mieszkalnej. Jednocześnie wzrost kosztów życia i napięcia na arenie międzynarodowej wpłynęły na nasze poczucie bezpieczeństwa. Obecnie, dla 43% Polaków dysponowanie oszczędnościami na wypadek nieprzewidzianych wydatków jest najważniejsze dla poczucia bezpieczeństwa w domu. Aspekty niezwiązane z finansami plasują się dopiero jako czwarte i piąte na liście i są to: cieszenie się prywatnością w domu (22%) i mieszkanie w pobliżu rodziny i przyjaciół (21%)”.

Potrzeby w domu

W 2023 roku dla Polaków najistotniejsze w życiu domowym było bezpieczeństwo, a także dobre samopoczucie oraz komfort. Poczucie bezpieczeństwa dla wielu z nas wynika głównie z naszej sytuacji finansowej, obejmującej oszczędności, stabilne źródło dochodu oraz kontrolę nad wydatkami domowymi. W zestawieniu globalnym natomiast jako jeden z najważniejszych czynników zapewniających poczucie bezpieczeństwa w domu są osoby, z którymi dzieli się życiową przestrzeń.

Polacy przywiązują dużą wagę do stabilności finansowej jako kluczowego czynnika wpływającego na poczucie bezpieczeństwa w domu. Choć większość deklaruje, że ta potrzeba jest spełniona, wyniki badania IKEA wskazują, że głównym źródłem niepokoju są właśnie finanse naszych gospodarstw domowych oraz ogólna sytuacja ekonomiczna kraju. Między innymi, w odpowiedzi na te troski, IKEA zdecydowała się obniżyć ceny tysięcy swoich produktów, aby ułatwić wielu osobom spełnianie marzenia o lepszym życiu w domu.

Równie istotne jest dla nas poczucie kontroli nad naszymi domami. W 2023 r. zapytano Polaków o czynniki, które to utrudniają. Najczęściej wymieniane przeszkody to kwestie zdrowotne, brak wystarczających środków finansowych na utrzymanie mieszkania oraz niekończące się obowiązki. Blisko co trzeci respondent przyznaje, że wykonuje więcej prac domowych niż pozostali. Jednocześnie, 27% badanych twierdzi, że utrzymanie zorganizowanego i schludnego domu pomaga im poczuć się bardziej zadowolonymi i zrelaksowanymi. Spora część osób deklaruje również, że w ich domach rządzą ukochane zwierzaki.

Sen – klucz do dobrego samopoczucia

Ponad jedna trzecia Polaków postrzega sen jako kluczowy aspekt zapewniający dobre samopoczucie. Tyle samo osób nie wyobraża sobie udanej nocy bez ulubionej poduszki, uznając ją za niezbędny element spokojnego wypoczynku. Wielu z nas, przed zaśnięciem, lubi wymienić z bliskimi słowa „dobranoc”, a także preferuje spać przy włączonej lampce nocnej. Polacy częściej niż reprezentanci innych narodowości wybierają sen w towarzystwie drugiej osoby. Niektórzy z nas, po wybudzeniu przez dźwięk budzika, korzystają z funkcji drzemki więcej niż raz. Co ciekawe, staramy się kontrolować czas spędzany wieczorami przed ekranem, zwłaszcza osoby w wieku od 18 do 27 lat.

Obecny i przyszły dom

Według najnowszego raportu IKEA, ponad połowa Polaków wyraża pozytywne uczucia związane z życiem w swoim domu – jest to lepszy wynik niż rok wcześniej. Dom jest ich ulubionym miejscem, gdzie chętnie przebywają i czują się komfortowo. Ta pozytywna atmosfera wynika głównie z obecności bliskich, przygotowywania i spożywania domowych posiłków oraz możliwości kontaktu z naturą. Co ciekawe, ponad jedna czwarta badanych przyznaje też, że czasem śpiewa lub tańczy, gdy nikt nie patrzy, a także chodzi po domu nago.

W idealnym domu kluczowe są odpoczynek i relaks, możliwość bycia sobą oraz bliski kontakt z naturą. Jeśli chodzi o chęć przebywania wśród zieleni, jest to dla nas naprawdę ważne i wyróżniamy się pod tym względem na tle innych krajów (32% Polska, 25% świat). W naszej koncepcji wymarzonego domu pragniemy stworzyć przestrzeń, która zapewni nam poczucie bezpieczeństwa, radości i spokoju. Chcemy, aby nasze mieszkanie było miejscem, w którym możemy odprężyć się po ciężkim dniu, być autentyczni i cieszyć się z małych rzeczy.

O raporcie IKEA „Życie w domu”

Co roku IKEA przeprowadza rozmowy z ludźmi z różnych zakątków świata, dążąc do lepszego zrozumienia współczesnych realiów życia w domu z ich perspektywy. W 2023 roku w badaniu wzięło udział 37 428 osób z 38 krajów, w tym Polski, które znowu podzieliły się swoimi refleksjami. Na tej podstawie powstaje coroczny raport „IKEA. Życie w domu”, którego pierwsza odsłona miała miejsce w 2014 roku. Misją IKEA jest dogłębne zrozumienie potrzeb ludzi w kontekście domowego życia oraz odpowiadanie na te potrzeby w swoich działaniach. W bieżącym roku marka realizuje tę misję poprzez koncepcję „Lepiej pomyślanego domu”.

Aby uzyskać więcej danych z raportu „IKEA. Życie w domu 2023”, zachęcamy do kontaktu z Biurem Prasowym oraz na stronę www.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 68 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z punktami mobilnymi), 9 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem 5 centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również 6 farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kaprada.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Takiej kampanii IKEA w Polsce jeszcze nie było! IKEA swoimi obniżkami cen przywraca radość z urządzania domu

IKEA na stałe obniża ceny połowy swojego asortymentu średnio o 19 proc. Tysiące produktów wraca do poziomu cen sprzed pandemii. Komunikacja nowych niższych cen przez IKEA to mocny start w 2024 rok. Marka realizuje kampanię 360 stopni promującą obniżki pod hasłem: “Więcej radości za mniej!”.

Nowe niższe ceny stanowią największą inwestycję w historii IKEA w Polsce, osiągającą wartość pół miliarda złotych. To jedno z najważniejszych działań marki, której misją jest wspieranie wielu ludzi w tworzeniu lepszego życia na co dzień, niezależnie od zasobności ich portfeli. Obniżki cen są również odpowiedzią na obecne wyzwania ekonomiczne oraz konieczność oszczędzania środków w gospodarstwach domowych.

Odważna decyzja biznesowa o zainwestowaniu 500 mln złotych w obniżanie cen to powrót do korzeni IKEA, czyli przystępności cenowej dla jak największej grupy klientów. Wiemy, że dla wielu osób obecne, niepewne czasy, powodują wstrzymanie decyzji o ulepszaniu domu. Dlatego też pragniemy pomóc naszym klientom w zakupach dla domu oraz sprawić, aby jego urządzanie przyniosło im jeszcze więcej radości, przy jednoczesnym oszczędzaniu – zgodnie z hasłem: “Płać mniej, miej więcej radości”. Tak duża inwestycja była możliwa dzięki ustabilizowaniu sytuacji w łańcuchu dostaw, unormowaniu cen surowców i energii, oraz dzięki wewnętrznym działaniom optymalizacyjnym IKEA. Wierzymy, że nasze podejście, wsparte niezwykle widoczną kampanią, będzie zachętą do odwiedzin zarówno w naszych sklepach, jak i na IKEA.pl. W ten sposób chcemy po raz kolejny pokazać, że IKEA to Lepiej pomyślany dom. – podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, Dyrektorka Marketingu IKEA Retail w Polsce.

Nowe niższe ceny mocnym wejściem IKEA w 2024 r.

Wprowadzeniu nowych niższych cen towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa – obecnie aż 90% komunikacji zewnętrznej IKEA koncentruje się wokół tego tematu. Informacje o nowych niższych cenach docierają do konsumentów na wiele sposobów, zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i na nośnikach zewnętrznych. Głównym celem działań jest podkreślenie radości z meblowania oraz rozpoznawalnego tonu głosu IKEA z przymróżeniem oka, który stanowi integralną część stylu komunikacji marki. IKEA stawia na żywe, charakterystyczne kolory, energiczną muzykę z mocnym rytmem oraz wyraziste kreacje zdjęciowe. Kreatywnie eksploruje formę, na przykład często pokazując produkty w zabawny i interesujący sposób. W kampanii możemy zaobserwować zastosowanie wielokrotnych obrazów i przerysowań, a wszystko po to, aby podkreślić jeden z największych atutów firmy – funkcjonalne wzornictwo .

W spotach telewizyjnych postawiono na przekaz z „udziałem klientów” – w otoczeniu artykułów w nowych niższych cenach. Spoty pokazują szeroki asortyment objęty obniżkami, zachęcają do odwiedzenia sklepu, gdzie radość z zakupów staje się odczuwalna. I to dosłownie, bo będąc w IKEA można dotknąć, poczuć i wypróbować niemal każdy produkt.

Spot 3D i niestandardowe formaty kampanii

Ogólnopolska kampania 360° wystartowała w dwóch etapach – 18 i 23 stycznia 2024 roku, a kolejne aktywności zaplanowane są na luty, marzec i kwiecień br. Kampania jest obecna w prasie, telewizji, radiu, mediach cyfrowych, w tym w display’u, a także w popularnych platformach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest). Pojawią się również współprace z influencerami i satyrycznymi kanałami: Make Life Harder i ASZ Dziennik.

IKEA postawiła też na działania out-of-home (OOH), w tym innowacyjne spoty – anamorficzne animacje 3D na ekranach umieszczonych na budynku hotelu Marriott przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Anamorficzne animacje 3D DOOH to nowoczesna forma reklamy ciesząca się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie, która wyróżnia się nie tylko wysoką jakością wizualną, ale także dużą zdolnością angażowania widza. Wykorzystując ten efekt, reklama staje się prawdziwym widowiskiem dla przechodniów. Produkty marki IKEA lewitują na ekranach, niemal wychylają się z nośnika – wprost w kierunku widza i sprawiają wrażenie, wysuwania się poza jego krawędzie.

Kolejne spoty, już w wymiarze tradycyjnym, widoczne były również w warszawskich Centrum Handlowym Westfield Mokotów oraz w Wola Park. Kampania będzie obecna również w transporcie publicznym, w tym na 350 autobusach w 10 miastach w Polsce, na tramwajach oraz w przejściu podziemnym przy stacji Metro Centrum, w tym na ścianie wzdłuż ruchomych schodów prowadzących na peron. W przejściu podziemnym pojawią się również specjalne instalacje z produktami objętymi nowymi niższymi cenami.

Kreacje pojawią się też w mediach własnych IKEA, w tym w ramach programu lojalnościowego IKEA Family oraz w sklepach. Artykuły z nowymi niższymi cenami są już dostępne w sklepach i podkreślają, że teraz można płacić mniej i mieć więcej radości, koloru, zabawy, relaksu, porządku i jeszcze wiele innych różnych korzyści z urządzania domu.

Nowe niższe ceny w IKEA Family

W ramach kampanii “Więcej radości za mniej”, IKEA przygotowała quiz dla Klubowiczów, który ma na celu odkrywanie pięknych i funkcjonalnych mebli oraz akcesoriów w niższych cenach. Quiz składa się z 10 pytań z możliwością wygrania jednej z 200 kart upominkowych IKEA o wartości 50 zł. Konkurs trwa do końca ferii, czyli do 25 lutego br.

“Wyrazem naszej dbałości o relacje z lojalnymi klientami jest indywidualny kod rabatowy z rabatem na 50 zł, do wykorzystania w sklepach i na IKEA.pl. Wierzymy, że taki prezent z okazji Nowego Roku pozwoli naszym Klubowiczom i Klubowiczkom jeszcze bardziej cieszyć się urządzaniem domu w niskich cenach” – dodaje Katarzyna Piwowarczyk.

Indywidualny kod rabatowy można zrealizować przy zakupach o wartości min. 150 zł zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online do 30 marca 2024 roku.

Współpraca wielu agencji

Za opracowanie idei kreatywnej całej kampanii w oparciu o materiały globalne, działania niestandardowe OOH i DOOH, kreację oraz produkcję (grafiki, animacje 3D, 2D) odpowiada agencja VML. Spoty radiowe przygotował Spokój Film. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker. Działania w ramach IKEA Family realizuje Loyalty Point. Nowe niższe ceny wspiera również komunikacja PR, którą prowadzą: Agencja Garden of Words oraz Walk PR.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IKEA Retail z tytułem Dobroczyńcy Roku 2022 za „Otwartość na różnorodność”

2 czerwca br. odbyła się gala jubileuszowej edycji plebiscytu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Jak wskazują organizatorzy konkursu, nagrodzeni laureaci to firmy, które w ciągu ostatnich 25 lat reprezentowały najlepsze standardy w obszarze społecznego zaangażowania biznesu, pozytywnie wpływały na rzeczywistość i rozwiązywały kluczowe problemy społeczne.

W tegorocznej, 25. edycji kapituła konkursu wręczyła jubileuszową „Nagrodę 25-lecia”, a także przyznała tytuł „Dobroczyńcy Roku 2022” w 7 kategoriach. Tegorocznym zwycięzcą w kategorii „Otwartość na różnorodność” została IKEA Retail Polska za przekazanie dochodu ze sprzedaży wielobarwnej torby STORSTOMMA na obsługę telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Infolinię od lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która to postanowiła podziękować IKEA za kilkuletnią partnerską współpracę i zgłosiła firmę do miana „Dobroczyńcy Roku 2022”.

Nagrodę w imieniu IKEA odebrała Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce i podziękowała:

W imieniu IKEA oraz własnym, chciałabym serdecznie podziękować Kapitule za to wyróżnienie. Z całego serca dziękuję Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę za naszą długoletnią współpracę oraz jej niesamowitą pracę na rzecz dzieci i nastolatków. To jednak więcej niż nagroda. To więcej niż współpraca z Fundacją. To więcej niż sama torba. To możliwość realnego wsparcia otwartości w całym naszym społeczeństwie oraz wyraz szacunku dla społeczności LGBT+. Głęboko wierzę, że ta nagroda posłuży inspiracji jeszcze większej liczbie osób i organizacji do wsparcia oraz działania na rzecz różnorodności i włączania.

Susanna Romantsowa

Przyznana nagroda to też wyraz uznania jury dla długoletniej współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. W 2020 roku, w związku z pandemią COVID-19, IKEA oraz Ingka Centres przekazały Fundacji darowizny na rzecz wsparcia jej placówek pomocowych. W kolejnym roku wspólnie realizowanymi projektami były akcja „Razem w Trosce o Dom” oraz kampania „Pokój Nastolatka”, w której to podpowiadano dorosłym, jak rozmawiać z młodzieżą na tematy związane z różnorodnością. Natomiast dochód ze sprzedaży toreb STORSTOMMA na obsługę telefonu zaufania 116 111 IKEA przekazuje już od 2020 roku.

Tegoroczna odsłona projektu wystartowała 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Homofobii, Transfobii i Bifobii. Wielobarwne torby są obecnie dostępne w sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce, na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA. Przewidywany dochód z ich sprzedaży umożliwi odebranie dodatkowo nawet kilku tysięcy połączeń od dzieci i nastolatków potrzebujących rozmowy o tym, co dla nich trudne i bolesne, a nieznajdujących wsparcia wśród najbliższych z ich otoczenia.

W tym roku kapituła konkursu wyróżniła IKEA Retail Polska także za stałe zwracanie uwagi na problemy dzieci LGBT+, które są dyskryminowane i wykluczane w swoim środowisku oraz realizację – wspólnie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacją Ocalenie – programu „Razem w Trosce o Dom”. Dotychczas w ramach tego projektu pomoc otrzymało ponad 1100 osób i 365 rodzin, które nie mają bądź były zmuszone opuścić swój dom.

IKEA wierzy, że wszyscy ludzie mają prawo do sprawiedliwego traktowania i równych szans, co wynika z wartości firmy i przyjętej w 2020 roku strategii Różnorodności i Włączania. Wśród pięciu kluczowych kierunków strategii znalazło się m.in. wsparcie osób LGBT+ w pracy, za co jeszcze w tym samym roku IKEA Retail Polska otrzymała nagrodę „LGBT+ Diamonds Awards” w kategorii Pracodawca roku wspierający osoby LGBT+.

Dla organizacji tak samo ważne są działania na rzecz m.in. równych szans dla kobiet w rozwoju zawodowym, równości płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudniania osób z niepełnosprawnością, budowania otwartości na różne kultury i narodowości w miejscu pracy, czy wsparcia różnorodności wiekowej, w tym włączanie na rynku pracy osób 50+. W ramach tego podejścia IKEA chce także inspirować społeczności lokalne, współpracując z organizacjami pozarządowymi, które przeciwdziałają wykluczeniu. Przykładem takiego działania jest właśnie długofalowa współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.


źródło: IKEA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startuje 5. edycja konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”

IKEA wesprze wybrane organizacje, które działają na rzecz dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym. Celem tegorocznej edycji jest zwiększenie szans rozwoju poprzez zapewnienie im wsparcia, które ułatwi im dostęp do wysokiej jakości edukacji dostosowanej do ich potrzeb. Właśnie wystartował nabór projektów edukacyjno-wychowawczych do 5. edycji konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”.

Konkurs grantowy jest lokalnym programem IKEA Retail w Polsce, będącym częścią globalnej inicjatywy IKEA „Play Coalition”. Jej celem jest budowanie świadomości tego, że każde dziecko, niezależnie od sytuacji w jakiej się znajduje, ma prawo do zabawy oraz podkreślenie, jak ważny jest jej wpływ na prawidłowy rozwój najmłodszych. W Polsce, środki przeznaczone na program są uzyskiwane ze sprzedaży kolekcji zabawek SAGOSKATT, a następnie są przeznaczane na granty dla organizacji i instytucji przeciwdziałających wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży.

Prawie 50% osób, które uciekły przed wojną w Ukrainie i chcą pozostać w Polsce na dłużej, to dzieci i młodzież. Chcemy wspierać projekty, które pozwolą im nie tylko zapomnieć o traumatycznych doświadczeniach, ale także ułatwią im odnaleźć się w nowej społeczności, nowym miejscu, otworzyć się na rówieśników. Wierzymy, że zabawa jest bardzo istotna w życiu każdego dziecka i że właśnie poprzez powrót do niej i edukację przez zabawę, dzieci i młodzież z doświadczeniem migracyjnym uzyskują szansę na dalszy rozwój

Magdalena Betin, koordynatorka konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa”, IKEA Retail w Polsce

W związku z celem tegorocznej edycji konkursu, do udziału w konkursie IKEA zaprasza organizacje, stowarzyszenia, fundacje oraz inne podmioty, które na terytorium Polski prowadzą działania na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym.

Każda z organizacji chcących ubiegać się o grant od IKEA musi przedstawić do oceny komisji konkursowej projekt programu edukacyjno-wychowawczego, który zawiera element zabawy i zagadnienia odnoszące się do wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym. Dodatkowo projekt powinien mieć partycypacyjny charakter uwzględniający aktywne zaangażowanie dzieci w jego tworzenie. Każda ze zgłaszających się organizacji musi udokumentować również poprzednio zrealizowane działania, których celem było wsparcie dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym.

Organizacje mają możliwość sfinansowania remontu, odnowienia, modernizacji lub wyposażenia swojej siedziby, w celu poprawienia warunków, w jakich odbywają się zajęcia z dziećmi.

Partnerem społecznym 5. edycji konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa” jest Fundacja Ocalenie.

Dzieci z doświadczeniem migracji potrzebują szczególnie intensywnego wsparcia w pierwszych latach pobytu w Polsce. To kluczowe dla budowania ich poczucia bezpieczeństwa i skutecznej adaptacji w nowym środowisku. Nie w każdym miejscu w Polsce jest dla nich obecnie dostępna darmowa oferta, dlatego cieszymy się, że dzięki konkursowi IKEA więcej dzieci cudzoziemskich będzie mogło liczyć na profesjonalną pomoc.

Agata Kołodziej, koordynatorka programów wsparcia dzieci i młodzieży, Fundacja Ocalenie

Granty o łącznej wartości 170 tysięcy złotych zostaną przyznane maksymalnie 4 uczestnikom, jednak ich wartość dla jednego laureata nie przekroczy kwoty 65 000 złotych. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż 25 czerwca 2022 roku.

Zgłoszenia należy przesyłać poprzez ten formularz elektroniczny do 25 maja 2022 r., do godziny 23:59, lista pytań znajdujących się w formularzu dostępna jest tutaj.


źródło: IKEA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Uchodźcy i uchodźczynie częścią IKEA Retail Polska 

Siła IKEA tkwi w różnorodności – każda osoba może znaleźć w IKEA miejsce do rozwoju swoich kompetencji i bycia sobą. Dlatego IKEA uruchomiła program stażowy, zatrudniając 10 osób z doświadczeniem uchodźczym w sklepie na Targówku. Celem programu jest pomoc w zdobywaniu umiejętności na rynku pracy. 

 

Kultura organizacyjna IKEA jest zbudowana na poczuciu wspólnoty i wartościach, w których na pierwszym miejscu stawiany jest człowiek. Strategia Różnorodności i Włączania wyznacza firmie kierunek działań, oparty na przekonaniu, że równe traktowanie jest prawem każdego człowieka, a równe szanse dla wszystkich jest podstawą tego, kim jesteśmy. IKEA w każdym obszarze swojej działalności dąży do tworzenia włączającego środowiska pracy, w którym każda osoba może czuć się sobą, jest mile widziana i akceptowana.

 

Dzięki zainicjowanemu przez IKEA programowi “Zwiększanie kompetencji zawodowych osób z doświadczeniem uchodźczym” (ang. “Refugee Skills for Employment”) Grupa Ingka na całym świecie odgrywa ważną rolę w zapewnianiu możliwości rozwoju osobom uchodźczym. Prowadzone przez IKEA działania mają na celu stworzenie przyjaznego środowiska pracy, a także zapewnienie wszystkim pracownikom i pracowniczkom równych szans. Poprzez program, IKEA wspiera integrację oraz zdobywanie doświadczenia zawodowego, dodatkowo rozwijając umiejętności językowe uchodźców i uchodźczyń. Przygotowania do programu w Polsce ruszyły już w 2019 roku i jest on jednym z elementów, który wpisuje się w szersze działania IKEA na rzecz różnorodności i włączania osób z doświadczeniem uchodźczym. Sklep na Targówku został pionierem projektu IKEA w Polsce.

 

IKEA jako pierwsza firma w Polsce systemowo podeszła do tematu włączania osób z doświadczeniem uchodźczym na rynku pracy. Program uruchomiono przy merytorycznym wsparciu Fundacji Ocalenie. W ramach przeprowadzonej rekrutacji w styczniu 2022 roku IKEA zatrudniła 10 osób w działach Logistyki, Kas, Relacji z Klientami oraz IKEA Food. Stażyści i stażystki dołączyli do organizacji z różnych stron świata: Iraku, Tadżykistanu, Białorusi, Pakistanu oraz Czeczenii. W kolejnej edycji programu, firma dąży do jeszcze większej różnorodności pod względem pochodzenia. W tym momencie planowane są działania włączające, skierowane do osób z Ukrainy, uciekających przed wojną.

 

Chcemy, aby IKEA była miejscem, w którym każda osoba może być sobą, czuć się swobodnie oraz bezpiecznie. Doceniamy całe bogactwo różnorodnych doświadczeń płynących z różnych kultur oraz unikalne talenty każdej osoby pracującej w IKEA. Realizacja programu stażowego dla osób z doświadczeniem uchodźczym jest elementem naszej 3-letniej Strategii Różnorodności i Włączania w IKEA Retail w Polsce. Nasze podejście obejmuje 5 wymiarów różnorodności: płeć, wiek, orientację seksualną, sprawność fizyczną i psychiczną oraz pochodzenie etniczne. Projekt “Zwiększanie kompetencji zawodowych uchodźców i uchodźczyń” odpowiada na potrzeby włączania osób o różnej narodowości i pochodzeniu etnicznym. Cieszy nas różnorodność, jaką te osoby wnoszą w nasze zespoły i po ponad miesiącu trwania programu z radością możemy powiedzieć, że zarówno dla pracowników i pracowniczek IKEA, jak i stażystów i stażystek jest to bardzo wartościowe i pozytywne doświadczenie

Susanna Romantsova, Liderka ds.Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA

 

W ramach programu stażowego, uczestnicy i uczestniczki są zatrudnieni na umowie o pracę i korzystają z pełnego pakietu świadczeń pracowniczych oferowanych przez IKEA. Biorą udział w kursie języka polskiego, a także otrzymują wsparcie psychologiczne, prawne oraz pomoc ze strony mentorów i mentorek kulturowych pracujących na co dzień w warszawskim Centrum Pomocy Cudzoziemcom Fundacji Ocalenie. Po zakończeniu stażu osoby te będą mogły wziąć udział w otwartych rekrutacjach na zasadach ogólnych i kontynuować pracę w IKEA.

 

Osoby z doświadczeniem uchodźczym często nie mają możliwości znalezienia zatrudnienia z uwagi na panujące stereotypy czy brak wcześniejszego doświadczenia w danym kraju, mimo że posiadają różne talenty, wiedzę, doświadczenie i motywację. Przeszkodą jest również niemożność pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie przez brak odpowiedniej znajomości języka lub długotrwałe procedury uznawania wykształcenia. Takie inicjatywy mają szansę udowodnić, że wspieranie osób z doświadczeniem uchodźczym w rozwoju zawodowym przynosi realną wartość biznesowi oraz społeczeństwu, jak również lokalnej gospodarce. Programy takie jak te, stworzone przez IKEA, mogą mieć pozytywny wpływ, dzięki otwieraniu nowych ścieżek zatrudnienia oraz zmiany postrzegania osób i ich doświadczenia uchodźczego. Kornelia Trytko, koordynatorka projektu ze strony Fundacji Ocalenie

 

IKEA dzięki pracy swojego zespołu oraz Fundacji nad programem, zdobyła cenne doświadczenie, które obecnie jest nieocenionym wsparciem, aby w bardziej efektywny sposób angażować i włączać osoby z Ukrainy, które ze względu na wojnę będą poszukiwały zatrudnienia w Polsce. Działania, które zostały podjęte podczas przygotowywań do programu m.in szkolenia z włączania osób uchodźczych dla liderów i liderek czy organizacja kursu języka polskiego dla stażystów i stażystek z programu, ale także podejście IKEA oparte na otwartości i szerzeniu idei różnorodności sprawiają, że firma jest lepiej przygotowana na efektywne włączanie kolejnych osób z doświadczeniem uchodźczym do organizacji. Obecnie IKEA zatrudnia pierwsze osoby z Ukrainy, szukające schronienia przed wojną. Firma w sposób kompleksowy przygotowuje się do jeszcze szerszego zatrudniania osób z Ukrainy, wykorzystując wcześniejsze doświadczenia z programu stażowego, jak również uwzględniając aktualną sytuację i potrzeby.


źródło: informacja prasowa IKEA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IKEA podsumowuje 4. edycję konkursu grantowego

IKEA konkurst grantowy

W ramach 4. edycji konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa” IKEA wsparła trzy organizacje, które przeciwdziałają wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży poprzez zabawę. Organizacje zrealizowały programy z zakresu edukacji ekologicznej i zapobieganiu zmianie klimatu, w których udział wzięło blisko 550 osób z Łodzi, Tanowa k. Szczecina i Dąbrowy Górniczej.

W ramach globalnej inicjatywy „Play Coalition” IKEA Retail w Polsce realizuje lokalny konkurs grantowy „Zabawa to poważna sprawa”. To już 4. edycja tego projektu, którego założeniem jest edukacja ekologiczna przez zabawę oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci ze szczególnie wrażliwych grup. Wsparcie IKEA pozwoliło na realizację inicjatyw edukacyjnych na rzecz klimatu oraz remonty i wyposażenie placówek organizacji z Dąbrowy Górniczej, Łodzi oraz Tanowa k. Szczecina. Ich programy wyróżniały się innowacyjnością i kreatywnością, a jury złożone z pracowników IKEA Retail w Polsce, doceniło także pasję dla zagadnień klimatycznych oraz możliwość efektywnego dotarcia do grupy docelowej.

W IKEA wierzymy, że zabawa ma wielką moc – rozwija, pobudza kreatywność i napędza do działania. Ułatwia też budowanie relacji i poznawanie świata. Jednak przede wszystkim zabawa to podstawowa potrzeba i prawo człowieka – nie tylko dzieci, ale nas wszystkich. W ramach programów, które udało się zrealizować dzięki konkursowi „Zabawa to poważna sprawa”, pokazujemy jak wiele korzyści płynie z zabawy. Jest ona doskonałym nośnikiem wartości edukacyjnych, a w przypadku naszego programu tematów związanych z ekologią i wspólną troską o planetę. Wiedza, którą dzieci zdobywają przy okazji dobrze spędzonego czasu, jest dla nich znacznie bardziej atrakcyjna. Niemniej ważne jest to, że zabawa ma inkluzywny charakter, pomaga budować relacje i włączać się osobom z grup często wykluczanych

Magdalena Betin, koordynatorka konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa”, IKEA Retail w Polsce

W trosce o najbliższe otoczenie

Wsparcie w ramach konkursu „Zabawa to poważna sprawa” pozwoliło zrealizować interdyscyplinarną inicjatywę Stowarzyszenia dO!Pamina Lab z Dąbrowy Górniczej. Program „Miejska Świetlica Przyrodnicza” dotyczył przede wszystkim zmiany klimatu w kontekście lokalnym. Dąbrowa Górnicza to obszar poprzemysłowy z różnorodną biosferą, m.in. licznymi jeziorami antropogenicznymi oraz Pustynią Błędowską objętą programem ochrony Natura 2000. W ramach projektu stworzona została pracownia outdoorowa – naturalne, otwarte miejsce nauki oraz zabawy. Powstały także punkty oferujące wypożyczenie „zielonej skrzynki” zawierającej podstawowy sprzęt badawczo-laboratoryjny (mikroskop, lupy, akcesoria pomiarowe), które inspirują do eksplorowania nauki o przyrodzie. Mogą z nich korzystać zainteresowane szkoły i inne placówki z Dąbrowy Górniczej oraz terenu Zagłębia Dąbrowskiego. Miejska Świetlica Przyrodnicza udostępnia ponadto sprzęt badawczy, profesjonalne pomoce dydaktyczne czy gotowe scenariusze zajęć. Dodatkowo grupy klasowe, rodzinne czy świetlicowe mogą korzystać z przestrzeni ogrodowej i całej bazy materiałowo-sprzętowej oraz dydaktycznej przy Centrum Aktywności Obywatelskiej. Przy projekcie powstała też kooperatywa edukacyjna dla dzieci realizujących obowiązek szkolny w edukacji domowej. Stowarzyszenie dO!Pamina Lab zrealizowało także cykl warsztatów, 5 rodzinnych wypraw przyrodniczych i utworzyło na Facebooku oraz stronie szkołajestnasza.pl grupę edu-inspiracji, gdzie zainicjowało kampanię społeczną „Las w nas”, której celem jest propagowanie postaw ekologicznych.

Przyroda oczami małej bohaterki

„Być jak Ronja, córka zbójnika – czyli o miłości do przyrody, ludzi i zabawy” to autorski projekt, który przy wsparciu IKEA zrealizowała w Tanowie Fundacja „Mam dom” ze Szczecina. Inspiracją do jego stworzenia była bohaterka książki „Ronja, córka zbójnika” autorstwa Astrid Lindgren. Książka opowiada o losach odważnej dziewczynki kochającej dziką przyrodę. Głównym tematem realizowanego programu była edukacja w zakresie ekologii, zmiany klimatu, ale także równości. Fragmenty książki stanowiły podstawę sześciu warsztatów o tematyce ekologicznej dla dzieci i młodzieży. W trakcie spotkań poruszane były takie zagadnienia jak: oszczędzanie wody i energii, wykorzystywanie zielonej energii, zdrowe odżywianie, bioróżnorodność, smog czy odpady i ich segregacja. W ramach projektu Fundacja „Mam dom” zorganizowała również dwa wyjazdy – podczas wycieczki do stadniny koni dzieci miały możliwość uczestniczyć w codziennym życiu stajni, wzięły również udział w lekcjach jazdy konnej. Z kolei w Transgranicznym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Zalesiu dzieci miały okazję poznać bliżej mieszkańców łąk i lasów. Fundusze z grantu pozwoliły również na wyposażenie pomieszczenia, w którym dzieci mogą zjeść posiłek oraz odbywają się zajęcia manualne i warsztaty czy szkolenia dla dorosłych. Inicjatywa skierowana była do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z obszarów wiejskich, w tym dzieci pochodzenia ukraińskiego oraz mieszkańców Domu Dziecka w Tanowie.

Eko to najlepszy kierunek

Fundacja Szczęśliwej Drogi z Łodzi to trzeci laureat konkursu grantowego IKEA. Działania w ramach programu „Ekologicznie na szczęśliwej drodze” dotarły łącznie do 62 podopiecznych fundacji – młodzieży z domów dziecka i rodzin zastępczych oraz młodych mam, które rozpoczynają samodzielne życie po opuszczeniu placówek ze swoimi pociechami. Uczestnikom przybliżone zostały tematy związane ze zmianą klimatu, a także, w jaki sposób mogą mieć pozytywny wpływ na środowisko. Dzięki projektowi dowiedzieli się więcej o oszczędzaniu energii i wody, czystości powietrza, segregowaniu i ograniczaniu ilości odpadów, a także kwestiach związanych z aktywnym stylem życia. Podczas warsztatów młodzież wzięła udział w grach z elementem rywalizacji, które dotyczyły sortowania odpadów. Jednym z kreatywnych zadań w ramach programu było przerobienie starych ubrań i nadanie im nowej formy, tak by można było się nimi cieszyć na dłużej. Z kolei piknik ekologiczno-sportowy pozwolił na odkrycie tajników kuchni wege w duchu zero waste, własnoręcznie przygotowanie naturalnych kosmetyków oraz rozgrywki w badmintona, bule, siatkówkę czy mini golf. Fundacja zorganizowała także spływ kajakowy dla 20 podopiecznych, który zakończony był ogniskiem. Była to okazja do wspólnej zabawy i integracji. Fundusze grantowe od IKEA pozwoliły również na zakup dodatkowego wyposażenia i sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć oraz warsztatów.

Dziecięca radość pomagania

Środki grantowe w ramach projektu „Zabawa to poważna sprawa” pochodzą ze sprzedaży zabawek z kolekcji SAGOSKATT. To seria limitowanych pluszowych maskotek zaprojektowanych przez dzieci dla dzieci. IKEA zaprosiła małych artystów z całego świata, by narysowali swoją wymarzoną pluszową zabawkę. Jak udowodniło już tysiące maluchów – ich wyobraźnia nie zna granic. W ubiegłorocznej edycji wzięło udział aż 66 tysięcy dzieci z całego świata, a tylko w Polsce zgłoszona została rekordowa liczba ponad 3 500 fantastycznych prac. W gronie zwycięzców, których projekt stał się częścią serii SAGOSKATT, po raz trzeci w historii konkursu, znalazła się praca z Polski, tym razem autorstwa 7-letniej Zosi. To nietypowa maskotka w kształcie jajka sadzonego, która po ściśnięciu wydaje dźwięk zbliżony do skwierczenia podczas smażenia na patelni.


źródło: IKEA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Płatne staże dla uchodźców w Polsce od IKEA

Polska fundacja Ocalenie we współpracy z sieciami sklepów IKEA uruchamia płatne staże dla uchodźców. Program ten ma pomóc im w odnalezieniu się na rynku pracy w Polsce oraz adaptacja w trudnej rzeczywistości.

Jak informuje Fundacja Ocalenie, już w marciu 2022 roku dziesięć osób ,,z doświadczeniem uchodźczym” rozpocznie pełnopłatne staże w sieci sklepów IKEA. Pierwszy etap programu rozpocznie się na warszawskim Targówku i potrwa 6 miesięcy.
W trakcie programu, jego uczestnicy będą mogli swobodnie korzystać z pełnego pakietu świadczeń, oferowanych przez IKEA. Dodatkowo Fundacja Ocalenie oferuje uchodźcom bezpłatne wsparcie w zakresie nauki języka polskiego, porad psychologicznych i prawnych.  Przygotowano także specjalną formę pomocy ze strony mentorów i mentorek kulturowych, którzy na co dzień pracują w Warszawskim Centrum Pomocy Cudzoziemcom.Fundacja Ocalenie ma świadomość, że ,,słaba znajomość języka i lokalnego rynku pracy jest dużym wyzwaniem dla ówczesnego uchodźcy”. Dodatkowo trudne doświadczenia uchodźcze mogą okazać się problematyczne w poszukiwaniu pracy na obczyźnie. Dlatego dzięki nawiązanej współpracy powstał program, który ma pomóc uchodźcom w odnalezieniu i ustabilizowaniu się w trudnej rzeczywistości.

https://www.facebook.com/FundacjaOcalenie/posts/5091159090917945

IKEA uważa, że jednym z najważniejszych czynników utrudniający ty osobom zbudowanie bezpiecznego życia w Polsce, jest trudność w znalezieniu stabilnego zatrudnienia.:

Jednym z najważniejszych czynników utrudniających uchodźczyniom i uchodźcom zbudowanie dobrego, bezpiecznego życia w Polsce są trudności w znalezieniu stabilnego zatrudnienia. Wynika to często z braku doświadczenia zawodowego na lokalnym rynku pracy i słabej znajomości języka polskiego.

IKEA

Co więcej, obawy pracodawców oraz kontrowersyjne stereotypy na temat uchodźców, krążące w społeczeństwie mogą być dodatkowym czynnikiem, które staje się kolejną przeszkodą w poszukiwaniach. Te osoby często potrzebują jedynie wsparcia w wejściu na rynek pracy i znalezieniu na nim swojego miejsca. Stworzony dla nich program stażowy może być dobrą formą pomocy.

Misja programu

Najważniejszym celem programu stażowego, jest pomoc uchodźcom w podniesieniu kompetencji zawodowych i językowych oraz zwiększenie szans na podjęcie stałej pracy. Stabilne zatrudnienie pomoże tym osobom wesprzeć finansowo swoich bliskich, a także zintegrować się ze społeczeństwem. Po odbyciu krótkiego zatrudnienia uczestnicy zostaną zaproszeni do aplikowania na istniejące miejsca pracy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IKEA podwyższa ceny swoich produktów o 40 procent

Wraz z nowym rokiem IKEA podwyższy ceny średnio o 9 procent na całym świecie. Dało się to zauważyć również w Polsce, podczas świątecznych zakupów. Ceny niektórych produktów, były wyższe o kilkadziesiąt procent. Sprawę komentuje Anita Ryng z Biura prasowego IKEA Retail w Polsce.

Temat wyższych cen szybko trafił na media społecznościowe Ikei.

IKEA co się stało z Waszymi cenami? Produkty są droższe o 30 proc.! Podwyżka z dnia na dzień, żadnego wcześniejszego info. Czy to permanentna podwyżka, czy planujecie wrócić do starych cen, gdy sytuacja z inflacją i cenami materiałów się unormuje.

Internautka

Zaciekawieni niniejszym tematem poprosiliśmy o krótki komentarz polski oddział meblowego giganta. Specjalnie dla BRIEF.pl.

W ciągu ostatnich 18 miesięcy nasze domy stały się dla nas ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W tym samym czasie wzrósł popyt na produkty, które spełniają potrzeby związane z poszerzeniem zakresu ich funkcjonalności. Jako miejsca, z którego kontaktujemy się ze światem zewnętrznym oraz naszymi bliskimi. Podobnie jak wiele innych firm z branży handlowej, jako Grupa Ingka, właściciel sklepów IKEA, stanęliśmy w obliczu bezprecedensowych wyzwań związanych z dostępem do asortymentu. I choć zrealizowaliśmy więcej zamówień niż kiedykolwiek wcześniej, wiązało się to ze znacznymi utrudnieniami. By wspomóc naszych klientów w dostosowaniu się do nowych warunków, poczyniliśmy znaczne inwestycje w sprzedaż stacjonarną i online, skupiając się na zaspokajaniu zmieniających się potrzeb naszych klientów, tak aby ich doświadczenie zakupowe było, jak najlepsze, a zamówienia były realizowane w preferowanym kanale i czasie.

Anita Ryng

Wzrost cen spowodowany jest także czynnikiem lokalnym, w tym presji inflacyjnej oraz dostępu do surowców i łańcucha dostaw. Przedstawicielka prasowa IKEA Retail podkreśla, że w 2022 roku firma nie przewiduje zatrzymania się tego niepokojącego procesu:

Obecnie, podobnie jak w przypadku wielu innych branż, wciąż borykamy się ze znacznymi ograniczeniami w transporcie międzynarodowym i dostępie do surowców, co skutkuje wzrostem kosztów, a prognozy dotyczące 2022 r. nie przewidują zatrzymania się tego procesu. Wzrost kosztów związany z transportem i cenami surowców jest najbardziej odczuwalny w Ameryce Północnej i Europie. Wzrost cen ma miejsce na wszystkich rynkach Grupy Ingka i jest skutkiem zmieniających się warunków makroekonomicznych, które wpływają na wszystkie branże. Średnio dla całej Grupy Ingka w skali globalnej ceny wzrosną o około 9%. Różnice w poszczególnych krajach będą wynikać z lokalnych czynników, w tym presji inflacyjnej oraz dostępu do surowców i łańcucha dostaw.

Anita Ryng

Meble są jeszcze droższe niż w 2020 roku

Wspomniane podwyżki zostały zanotowane już w 2020 roku. Biorąc pod uwagę zeszłoroczne katalogi IKEI ceny mebli stosunkowo z roku na roku, wzrosły o 40 procent. Przykładowo rama łóżka „SAGSTUA” kosztowała jeszcze niedawno 499 złotych. Obecnie za ten produkt trzeba zapłacić już 699 złotych. Poważny wzrost zaliczyła także rozkładana sofa „FRIHETEN”, która wcześniej kosztowała 1599 złotych. Obecna cena mebla wynosi 1999 złotych. To ok. 25% więcej niż rok wcześniej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Magia świąt zawarta w reklamach! Najciekawsze kampanie świąteczne 2021

Kampania T-mobile

Święta to okres, który każdy chce spędzić z bliskimi osobami.

Allegro – „nie oceniaj książki po okładce”

„Pierwsze wrażenie nie musi być słuszne. Czasem potrzeba chwili, żeby dostrzec w sobie to, co najważniejsze.” – tym stwierdzeniem Allegro promuje magiczny, świąteczny czas. Historia w reklamie pokazuje jak nieprzekonany do chłopaka swojej córki ojciec nie może zaakceptować jego osoby, przez to, że ma on liczne tatuaże na ciele. Podczas okresu świątecznego ostatecznie zrozumiał, że błędnie go postrzegał.

IKEA przeciw marnowaniu jedzenia

Z innej strony do stworzenia swojego spotu podeszła IKEA. Porusza ona temat globalny, bowiem marnowanie jedzenia. Jest to bardzo zauważalne w polskich domach, że nadmiar posiłków przyrządzonych na święta często ląduje w śmietniku. Reklama pokazuje ogrom tego zjawiska i przedstawia alternatywne rozwiązanie  problemu przy użyciu produktu z ich sklepu.

„Czas być razem” Disney’a

Piękną historię zaprezentowało również Disney w animacji przedstawiającej mężczyznę, który zostaje ojcem dwójki dzieci. Kampania pokazuje, że każdy kto nie ma rodziny, kiedyś na pewno taką odnajdzie.

„Prezent musi być większy!”

T-mobile w ciągu 45 sekund potrafił zawrzeć poruszającą historię z pięknym zakończeniem. Warto zobaczyć.

Czy auto też chce spędzić Wigilię z właścicielami?

Samochód, który ma uczucia. Historia tego auta jest jak historia życia człowieka. Słyszeliście kiedyś mit o tym, że zwierzęta w trakcie świąt nabierają cech ludzkich? Może wasze czterokołowe maszyny również? Warto się tym zainteresować!

Adam Daniluk

IKEA Retail Polska z nowym Country Digital Managerem

Piotr_Holownia_IKEA

W sierpniu 2021 roku Piotr Hołownia dołączył do zespołu IKEA Retail Polska, obejmując stanowisko Country Digital Managera.

W IKEA, jako Country Digital Manager, Piotr Hołownia będzie odpowiedzialny za transformację cyfrową marki oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań digitalowych.

Piotr Hołownia ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim, w Wyższej Szkole Zarządzania oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lat pasjonuje się agile’owymi metodami współpracy, jest entuzjastą innowacji, rozwiązań cyfrowych i tworzenia wartości biznesowej dzięki nowym technologiom.

Doświadczenie zawodowe zdobywał między innymi w T-Mobile Polska, gdzie odpowiadał za budowanie i wdrażanie produktów oraz rozwiązań dla klientów detalicznych i biznesowych. Wcześniej, w bankowości i finansach, wdrażał i rozwijał platformy bankowości elektronicznej oraz e-commerce.

Bezpośrednią przełożoną nowego Country Digital Managera, będzie Karin Sköld, Prezeska IKEA Retail Polska i Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju.


Źródło: IKEA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF