...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wyborowa czyli ikona spotkań w nowej butelce

Na myśl o ikonie przychodzi nam do głowy wiele skojarzeń – postaci, miejsc i przedmiotów, które bezwzględnie zasługują na to miano. Nikt nie zaprzeczy, że ikoną kina jest Audrey Hepburn, ikoną muzyki The Rolling Stones, mody „mała czarna”, a ikoną naszych czasów – laptop czy smartfon. W polskiej kulturze kultowe są również spotkania towarzyskie – uroczystości rodzinne, imprezy, czy wieczorne kameralne domówki w gronie najbliższych znajomych. Ikonami spotkań są także symboliczne przedmioty. Wśród nich bez wątpienia jest Polska Wódka – Wyborowa, która łączy z innymi lepiej niż niejeden smartfon – od teraz w nowej odsłonie. Wyborowa była partnerem Gali FInałowej 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Ikona spotkań w nowej butelce

Tej jesieni na rynku pojawi się Polska Wódka Wyborowa w zupełnie nowej odsłonie. Choć nie posiada wi-fi, jest zawsze w zasięgu. Nie ma wbudowanej kamery, ale pozwala tworzyć wyjątkowe wspomnienia. Nie ma wbudowanej pamięci operacyjnej, ale ma swoją historię. I choć nie posiada żadnych ikon to sama jest IKONĄ – od 90 lat gości na stołach Polaków i jest świadkiem ich spotkań. 

W związku z premierą nowego designu marki Wyborowa powstał projekt „Ikona spotkań w nowej butelce”, w ramach którego marka opowiada o symbolach, które w naturalny sposób nawiązują do polskiej kultury i celebracji spotkań. Ambasadorem kampanii jest aktor, Maciej Zakościelny, którego można zobaczyć w najnowszym spocie marki tutaj.

Praca przy projekcie „Ikona spotkań w nowej butelce” była dla mnie wielką przyjemnością. Jest to projekt hybrydowy, który połączył bliskie mi przestrzenie, tzn. digitalową, wykorzystując tak popularną współcześnie ideę unboxingu, ale również świat towarzyskich spotkań w realu oraz wymiar kulturowy – tak trafnie zaadresowany przez Sylwię Chutnik. Całość to  godna celebracja wprowadzenia na rynek marki Wyborowa w nowej odsłonie – mówi Maciej Zakościelny, ambasador marki Wyborowa. 

Główną inspiracją dla projektantów nowej butelki wódki Wyborowa były falujące łany żyta – charakterystyczny obraz pól, na których zaczyna się historia marki. W nowej odsłonie Wyborowa może pochwalić się nowym, charakterstycznym kształtem. Wyraźnie zaznaczony skos widoczny na etykiecie oraz szklanej butelce symbolizuje synergię okresu, w którym zaczłęłą się historia marki Wyborowa i obecnych czasów, w których wciąż kultywujemy tradycję wspólnych spotkań. Przez całą butelkę przechodzi mocne ścięcie, które nadaje jej dynamiczny charakter. Motyw ten jest również wykorzystywany w działaniach komunikacyjnych marki. Dodatkowo na zakrętce pojawiła się litera „W”, czyli symbol produktu. Polskość zaakcentowano poprzez flagę znajdującą się na dole etykiety oraz certykfikat Polska Wódka (chronione oznaczenie geograficzne) na etykiecie tylnej. Wieloletnia historia produktu – została zaakcentowana tłoczeniem roku powstania marki, które podkreśla charakter premium. 

10 niezbędnych elementów celebracji

W ramach projektu „Ikona spotkań w nowej butelce” Wyborowa stworzyła, wspólnie z Sylwią Chutnik –  polską pisarką i kulturoznawczynią zestawienie dziesięciu symboli spotkań. W tym przedmiotów codziennego użytku, z których często korzystamy, uczestnicząc we wspólnej celebracji.

Wspólny projekt zrealizowany z marką Wyborowa był dla mnie bardzo  ciekawym wyzwaniem. Nie tylko dlatego, że uwielbiam spotkania towarzyskie, ale również ze względu na to, że naukowo zajmuję się antropologią codzienności. Badam, jak spędzamy wolny czas. Zależało nam na tym, aby w ramach projektu przedstawić rekwizyty, z którymi każdy z nas ma dobre wspomnienia i które w sposób naturalny łączą się z tematem spotkań – mówi Sylwia Chutnik.

Zaczynając od stołu, Sylwia Chutnik wybrała 10 niezbędnych przedmiotów, które symbolizują spotkania w najbliższym gronie. W naszej kulturze bowiem żadna uroczystość nie może obyć się bez stołu… Stawiamy na nim wszystko, czym chcemy się dzielić. Czasami jest to duży mebel, przekazywany z pokolenia na pokolenie –  po rodzicach czy dziadkach, czasem jest to mały stolik, bo ten wiekowy zająłby połowę naszego mieszkania. Niezależnie od rozmiaru, to właśnie stół  jest nieodzownym miejscem spotkań, które zbliża, zacieśnia więzi i pozwala na budowanie autentyczncyh relacji. 

Szykując się na spotkanie, nawet mniej zobowiązujące chcemy dobrze wyglądać i świetnie się czuć. Szybkim sposobem kobiet na odświeżenie wyglądu jest pociągnięcie ust szminką, najlepiej czerwoną. W trakcie spotkań towarzyskich czasami zdarza się, że jej odcisk  pojawi się na czyimś policzku lub męskim kołnierzu od koszuli, jest to wówczas nie tylko symbol piękna ale także symbol niewinnej interakcji. 

Od niedawna do zestawienia przedmiotów będacych ikonami spotkań można również dodać smartfon, który bardzo często jest pomocny szczególnie na początku interakcji towarzyskiej. Zdzwaniamy się i umawiamy na spotkanie przez telefon, w mediach społecznościowych zaznaczamy, że weźmiemy udział w wydarzeniu, ustalamy gdzie się spotykamy, co i kiedy przynosimy. W telefonie mamy cały świat, również towarzyski. Wśród ikonicznych przedmiotów znajdziemy również: bombonierkę, chleb, marynarkę, radio jamnik, talerz oraz sofę. Ikoną, która zamyka listę towarzyskich symboli jest Wyborowa w nowej butelce w trzech wariantach, która tej jesieni ma swoją premierę. 

Od ponad 90 lat marka Wyborowa wypracowała sobie status ikony, rozpoznawalnej na całym świecie i stale gości na stołach Polaków. Kultowa Wyborowa powróciła do korzeni, design nowej butelki inspirowany modernizmem lat 20., to hołd złożony czasom, w których powstała marka, czasom, w których technologia nie była obecna w każdej dziedzinie życia, a relacje z innymi były istotą spotkań towarzyskich. Do takich właśnie relacji zachęca Wyborowa razem z Maciejem Zakościelnym w najnowszym spocie kampanii.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF