...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Valorant

Zbliża się premiera Valoranta, Alior Bank zostaje tytularnym sponsorem Ultraligi, Illuminar Gaming zwycięzcą sezonu zasadniczego ESL Mistrzostw Polski, Riot Games wprowadza przestrzenie reklamowe do gry, HP Omen partnerem Rainbow Six - czyli czas na kolejne podsumowania tygodnia w esporcie!

Przeglad wydarzen esport ESE

Czy Valorant zostanie kolejna Wielką Grą esportową?

Riot Games perfekcyjnie rozgrywa kampanie marketingową Valoranta, a największe organizacje esportowe na świecie już rekrutują najlepszych zawodników. Gra przez ostatnie miesiące znajdowała się w zamkniętej becie, ale nawet to nie przeszkodziło jej w osiągnięciu rekordów oglądalności na Twitchu. Co więcej, w grę grało nawet 3 miliony osób dziennie! 28 maja kończy się okres bety, a oficjalna premiera gry odbędzie się 2 czerwca. Gra będzie darmowa dla wszystkich użytkowników, podobnie jak League of Legends, czy Counter-Strike.

valorant
Fot. Valorant

Profesjonalni zawodnicy z podekscytowaniem obserwują kolejne wydarzenia w Valorancie. Cała branża esportu zachodzi w głowę – czy ta gra podbije świat? Riot Games posiada w talii wszystkie karty, pytanie jak je rozegra? Z pewnością warto obserwować rozwój tej gry, bo to kolejne „big thing” w esporcie. Czyli można albo bardzo dużo zyskać, albo tylko przepalić dużo czasu i pieniędzy.

Alior Bank tytularnym sponsorem Ultraligi

Kolejny, czwarty sezon Ultraligi rozpocznie się 9 czerwca. Głównym sponsorem ligi została instytucja finansowa, a całe rozgrywki odbywać będą się pod nazwą Alior Bank Ultraliga. Zwycięzcą poprzedniego sezonu zostało AGO Rogue, przed K1CK Neosurf.

Illuminar Gaming wygrywa sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski

Zakończył się sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski. Illuminar Gaming uplasowało się na pierwszym miejscu, przed x-kom AGO. Obie drużyne osiągnęły sporą przewagę nad kolejnymi w zestawieniu – Actina PACT, Wisław All in! Games Kraków, Avez Esport, czy Izako Boars. Faza finałowa zostanie rozegrana w najbliższy weekend.

League of Legends wprowadza przestrzenie reklamowe do gry

Riot Games
Fot. Riot Games

Riot Games, wydawca gry League of Legends, zaimplementował przestrzenie reklamowe wewnątrz gry. Teraz w czasie oficjalnych transmisji z rozgrywek, na wybranych miejscach na mapach będą pojawiać się treści reklamowe od partnerów. Ruch ten może znacząco wpłynać na widoczność sponsorów rozgrywek League of Legends i jest kolejnym krokiem w stronę budowania silnego stabilnego ekosystemu wokół tej gry.

HP Omen oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters 2020

Ubisoft HP Omen
Fot. Ubisoft

Polski oddział Ubisoftu ogłosił współpracę z marką OMEN, która zostałą oficjalnym partnerem rozgrywek. Współpraca rozpocznie się wraz z pierwszą kolejką zmagań – 28 maja – i potrwa do 6 września, kiedy to wyłoniony zostanie Mistrz Polski i jednocześnie reprezentant kraju w europejskiej lidze Challenger. Jako oficjalny partner, OMEN dostarczy laptopy dla zespołu komentatorskiego oraz analizy w czasie Rainbow Six Polish Masters. Firmy będą prowadziły także wspólne działania komunikacyjne i sprzedażowe związane z polską ligą.

Z pewnością będzie to najbardziej ekscytująca edycja turnieju zwłaszcza, że zwycięstwo w nim po raz pierwszy umożliwi najlepszym polskim graczom walkę o imponującą pulę nagród na globalnej arenie. Marka OMEN celebruje kulturę gamingową i swoimi rozwiązaniami wspiera wszystkich, którzy poprzez granie stale się rozwijają.
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska

Drużyny Counter-Strike zmierzą się w turnieju charytatywnym o 2 miliony dolarów

W ostatni weekend maja, sześć najlepszych drużyn Counter-Strike zmierzy się w turnieju charytatywnym „Gamers Without Borders”. Pula nagród wynosi aż 2 miliony dolarów, a zwycięskie drużyny przekażą je na rzecz walki z Covid-19. W turnieju wystąpi Natus Vincere, G2 Esports, mousesports, FaZe Clan, OG oraz Fnatic.

Marka XPG tytularnym sponsorem Invicta Gaming

Invicta
Fot. XPG Invicta

Marka XPG została tytularnym sponsorem organizacji Invicta Gaming, która ze swoją drużyną Rainbow Six występują w Polish Masters. Współpraca obejmuje występy pod nową nazwą w rozgrywkach transmitowanych przez Polsat Games, testy wyposażenia, aktywności w mediach społecznościowych oraz atrakcje dla fanów. Za koordynację współpracy odpowiada krakowska agencja WĘC PR. Marka XPG udzieli między innymi wsparcia sprzętowego zawodnikom Invicta Gaming. Efektami kooperacji będą także testy wyposażenia, czy też aktywności w mediach społecznościowych organizacji oraz jej reprezentantów.

Devils.one z dywizją Rainbow Six

Devils.one
Fot. Devils.one

Devils.one, jedna z wiodących organizacji, zdecydowała się na przyjęcie dywizji Rainbow Six. Drużyna będzie występować w flagowej lidze Ubisoftu w Polsce – Polish Masters transmitowanej na Polsat Games. To kolejna organizacja, która w ostatnim czasie zdecydowała się na inwestycje w Rainbow Six. Z pewnością jest to pokłosie ostatnich informacji o nowej strukturze esportowej tej gry.

Electronic Arts z 1,5mln dolarów przychodu z Ultimate Team

Electronic Arts zaraportował 1,49mld$ przychodu z tytułu Ultimate Team w ostatnim roku kalednarzowym. To wzrost o ponad 100 milionów w stosunku do roku ubiegłego. Electronic Arts konsekwentnie buduje rynek wirtualnych przedmiotów w swoich najnowszych tytułach z FIFA, czy NBA na czele.

Orbit rozszerza działania w esporcie

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Ubisoft z nową europejską strukturą esportową

UBISOFT z nową europejską strukturą esportową!

Poprzedni przegląd esportowych wydarzeń tygodnia

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

 

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Orbit x Arcane Wave współpraca

Orbit konsekwentnie buduje swoją obecność wśród fanów esportu i gamingu. Po roku współpracy z x-kom AGO, Illuminar Gaming i Devils.one, rozpoczyna współpracę z Arcane Wave - najlepszą żeńską organizacją w kraju. Prezentujemy dotychczasowe aktywności marki skierowane do graczy.

Marka Orbit zdecydowała się nawiązać współpracę z kobiecą organizację – Arcane Wave.  Marka bezcukrowych gum do żucia od ponad roku jest już partnerem trzech profesjonalnych drużyn esportowych – AGO Esports, Devils.One i Illuminar Gaming. Teraz dołączyła do nich kolejna.

Od początku 2019 roku konsekwentnie współpracujemy ze środowiskiem  esportu. Jesteśmy obecni w życiu zawodników, wspieramy ich na co dzień. Rozpoczęcie współpracy z kobiecą drużyną esportową to dla nas ważny moment. Wiemy, że społeczność esportowa bardzo czekała na markę, która pomoże rozwijać kobiecy esport i cieszymy się, że jesteśmy jednymi z pierwszych na polskiej scenie. Chcemy być obecni z marką Orbit® tam, gdzie ludzie dobrze się bawią i wyzwalane są pozytywne emocje. Mamy nadzieje, że bezcukrowa guma Orbit® będzie towarzyszyć zawodniczkom Arcane Wave podczas codziennych treningów i odnoszenia sukcesów, aby pomagać im dbać o zdrowy uśmiech, który dodaje pewności siebie.

Paweł Nawrocki, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Strategii, Mars Wrigley

Arcane Wave
Fot. Arcane Wave

Arcane Wave to drużyna składająca się z pięciu zawodniczek, która na polskiej scenie esportowej pojawiła się w listopadzie 2019 r. Ta nowa profesjonalna kobieca organizacja esportowa odniosła już pierwszy sukces, wygrywając ESL Sprite Mistrzostw Kobiet w CS:GO. Drużyna związana jest z Illuminar Gaming. Marka Orbit będzie obecna w mediach społecznościowych organizacji oraz zawodniczek. Bezcukrowe gumy do żucia mają być naturalnym elementem codziennego życia drużyny.

Wsparcie marki Orbit® to kolejny wielki krok nie tylko w rozwoju naszej organizacji, ale także w budowaniu polskiej sceny kobiecego esportu. Dziewczyny to świetne zawodniczki, mają na swoim koncie wiele sukcesów, są m.in. Mistrzyniami Polski. Zależało nam na połączeniu ich ze światem mediów i marek, żeby mogły dalej się rozwijać. Już dziś są inspiracją dla młodych kobiet, wsparcie marki Orbit® udowadnia, że esport to nie tylko męska gra, a kobieca scena ma ogromny potencjał.

Wojciech Niesiobędzki, CEO Arcane Wave

Dotychczasowa współpraca marki Orbit w esporcie polegała na stałej obecności zarówno na koszulkach zawodników i influencerów skupionych w ramach danych organizacji esportowych, jak również na serii dedykowanych świadczeń w social media (dedykowane posty, product placement).

Fot. Illuminar Gaming

Zaangażowanie Orbit we współpracę z drużynami esportowymi ma charakter długoterminowy. Esport staje się coraz popularniejszą platformą spotkań. Dlatego właśnie marka bezcukrowych gum do żucia chce być tam obecna, by jak najskuteczniej docierać z informacją i edukacją na temat podstawowych zasad dbania o zdrowy i piękny uśmiech do młodych ludzi.

Posty w social media mogą mieć często humorystyczny charakter i są dostosowane do grupy docelowej wspieranych organizacji, których trzon stanowią osoby w wieku 18-30 lat.

Fot. Devils.one

Poprzez współpracę z organizacjami esportowymi, marka Orbit uzyskuje nie tylko możliwość wspierania najlepszych drużyn esportowych i zyskuje widoczność na największych turniejach esportowych oglądanych przez miliony widzów. Organizacje esportowe to również prawdziwe domy produkcyjne, z zapleczem streamerów, czy youtuberów. Ważna postacią w x-kom AGO jest Gimper, który prowadzi kanały YouTube organizacji.

XKOM AGO Gimper
Fot. x-kom AGO Gimper

Działania marki Orbit w esporcie koordynuje MediaComWarszawa, a nad wdrożeniem strategii komunikacji dla Arcane Wave oraz Illuminar Gaming czuwa agencja marketingu esportowego TeamPlay. Devils.one oraz x-kom AGO samodzielnie realizują świadczenia dla marki Orbit.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Marka Wilkinson Sword wchodzi w świat gamingu z kampanią zachęcającą do kształtowania swojego stylu oraz charakteru

Wilkinson Sword wchodzi w esport _

Gimper, Rojo oraz profesjonalni zawodnicy esportowi w digitalowej kampanii Wilkinson Sword. To pierwsze działanie marki w świecie esportu oraz gamingu. Celem projektu jest nie tylko promocja brandu, ale również łamanie stereotypu gracza oraz rzucenie światła na autentyczne emocje i wysiłek wkładany w wypracowanie własnego stylu i charakteru. Wilkinson Sword w sześciu spotach przybliża sześć historii popularnych influencerów, skupiając się na wyzwaniach, jakie podejmowali w dążeniu do osiągnięcia sukcesu. Akcja jest częścią szerszej kampanii wizerunkowej nawiązującej do korzeni marki, której hasło to „Sharpening your style since 1772”.

Startuje digitalowa wizerunkowa kampania marki Wilkinson z udziałem Tomasza „Gimpera” Działowego, Patryka „Rojo” Rojewskiego oraz profesjonalnych graczy – Pawła „Innocenta” Mocka, Daniela „Stompa” Płomińskiego, Michała „Mono” Gabszewicza oraz Mateusza „Kikisa” Szkudlarka. Wszyscy bohaterowie to uznane osobowości w świecie gamingu i esportu. Kampania skupia się na ich indywidualnych cechach, stylu oraz drodze, którą każdy z bohaterów przeszedł, aby osiągnąć sukces. Historie oparte są na pomyśle wewnętrznej rozmowy bohatera z samym sobą, w której podsumowuje on swoją drogę do sukcesu, wspomina przeszkody, które musiał pokonać, analizuje swoje decyzje oraz zmiany jakie w nim zaszły.

https://www.facebook.com/MSkikis/videos/1089442501401467/

Aktywność z influencerami ze świata esportu i gamingu realizowana jest w ramach szerszej kampanii wizerunkowej nawiązującej do korzeni marki. Wilkinson Sword pomaga kształtować wizerunek od 1772 roku, inspirując pokolenia mężczyzn do wyrażania swojej osobowości i indywidualnego stylu. Realizacja kampanii koncentruje się na spocie „Przyszłość jest w Twoich rękach”, charakteryzującym się imponującym językiem wizualnym. Marka produktów do golenia z historią sięgającą 1772 roku, ożywia swoje historyczne znaczenie i skupia się na ważnych chwilach w życiu mężczyzn z różnych epok. Łączy ich wszystkich moment, kiedy przyszłość leży w ich rękach.

Najnowsza aktywność to pierwszy krok marki w świecie esportu i gamingu, ale od samego początku Wilkinson Sword chciał zaoferować odbiorcom dodatkowe wartości i ciekawe historie ludzi, którzy ciężko pracowali na swój sukces i z determinacją budowali swój własny styl i charakter.

Esport i gaming to obecnie najszybciej rozwijająca się dziedzina rozrywki. To emocje, wyzwania, przełomowe momenty w życiu młodych ludzi. Chcemy jako marka być obecni w świecie autentycznych bohaterów i zachęcać naszych konsumentów, aby z odwagą budowali swój styl i charakter – tak jak ich idole.

Beata Kozieł, Regional Marketing Manager Poland, Edgewell Personal Care Poland

Akcja prowadzona jest na kanałach twórców i marki Wilkinson Sword. Koncepcję kreatywną kampanii oraz działania z influencerami przygotowała agencja marketingu esportowego TeamPlay. Zakupem mediów zajął się Wavemaker. Za stworzenie konceptu branded conetntu i reżyserię odpowiedzialny jest Marek Spadło, a produkcję zrealizował dom produkcyjny Artcore.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Illuminar Gaming z nowym sponsorem głównym

Jedna z czołowych organizacji esportowych w naszym kraju ujawniła w zeszły piątek, że rozpoczyna współpracę z liderem polskiego e-commerce w segmencie dystrybucji elektroniki użytkowej – firmą Morele.net. Znany sklep ma wspierać organizację w kwestii sprzętu, który w grze na najwyższym poziomie jest niezmiernie ważny. Współpraca między markami nie zamyka się jednak w tym segmencie, jak […]

Jedna z czołowych organizacji esportowych w naszym kraju ujawniła w zeszły piątek, że rozpoczyna współpracę z liderem polskiego e-commerce w segmencie dystrybucji elektroniki użytkowej – firmą Morele.net. Znany sklep ma wspierać organizację w kwestii sprzętu, który w grze na najwyższym poziomie jest niezmiernie ważny. Współpraca między markami nie zamyka się jednak w tym segmencie, jak wspomina sam dyrektor kreatywny Illuminar – Grzegorz Kamiński – fanów drużyny czeka wiele niespodzianek:

Jest nam niezmiernie miło ogłosić, że po dłuższej przerwie do iHG wraca firma endemiczna i to od razu jako sponsor główny. Każdy z naszych graczy preferuje grę na najlepszym sprzęcie różnych marek, więc współpraca z Morele.net otwiera nam szereg możliwości i udogodnień. Wspólnie z naszym nowym sponsorem obraliśmy sobie za cel mocny rozwój społeczności Illuminar i szykujemy masę atrakcji dla naszych fanów. Obserwujcie nas uważnie! –

Po takich słowach, fani skupieni wokół organizacji z pewnością ostrzą sobie zęby na wspólne akcje obu firm w mediach społecznościowych. Illuminar Gaming potrafi bowiem ostatnio pozytywnie zaskakiwać branżę i esportową społeczność – współpraca z dużymi firmami, przyjęcie z otwartymi ramionami nowego składu CS:GO oraz rozbudowa struktur wewnątrz organizacji. Czy to właśnie te pozytywy i odważna oraz oryginalna forma komunikacji przekonały tak dużą firmę do współpracy z organizacją? 

O to zapytaliśmy Wojciecha Pawlika – dyrektora marketingu Morele.net: Współpraca z Illuminar Gaming była dla nas naturalnym wyborem. Cieszymy się, że możemy wspierać młodych i ambitnych ludzi z pasją do gamingu i rywalizacji. Nieszablonowe podejście organizacji, duża otwartość na pomysły i rodzinna atmosfera idealnie wpasowuje się w naszą misję. Sami jesteśmy graczami i doskonale rozumiemy potrzeby jakie posiadają esportowcy, dlatego też naszą wiedzą oraz zapleczem technicznym będziemy wspierać Illuminar Gaming. Wspólnie czeka nas wiele wyzwań, których już nie możemy się doczekać! – 

Z nowym sponsorem na piersiach Illuminar Gaming wywalczyło już tytuł mistrza Games Clash Masters, które odbyło się w zeszły weekend w Gdyni. Ogłoszenie sponsora jakim jest Morele.net dodatkowo podgrzewa gorącą atmosferę wokół meczu przeciwko AGO Esports. Jak z pewnością wielu z Was – nie możemy się doczekać tego pojedynku i działań wielkiego oka z nowym sponsorem głównym. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF